Burana ja sivuvaikutukset

Nappilärvi

Sain reseptin 600-buranaa varten. Lääkäri kuitenkin (kolleegat voi ottaa tämän rakentavana palautteena) jätti kertomatta yliannostuksen oireet sekä mitä tulee tehdä jos epäilee että on tullut otettua liikaa. Enimmäismäärän hän kertoi, neljä vuorokaudessa tilapäisesti ja kolme mikäli on kuuri päällä.
Jäin kuitenkin kaipaamaan niitä yliannostuksen oireita, ellei muuta niin ihan yleistiedon tähden.

15

18461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nappilärvi kaks

      voi popsia melko vapaasti.Korvien soimista,huonovointisuutta,pyörrytystä,mahalaukun verenvuotoja,puutumista raajoissa,rytmihäiriöitä,veriulosteita,suoliston verenvuotoja,munuaisten toiminnanvajausta,maksasolujen tuhoa,näön menetystä ym.Haittavaikutuksia kyllä riittää jo pienemmilläkin annoksilla kuin neljä kertaa vuorokaudessa esim.200mg:n nappi.Pidemmän ajan kuluttua elimistöön kertyy lääkeainetta.Miksi?Jokainen lääkeannos tuhoaa osan maksasoluista ja kaiken aikaa siis maksa suodattaa lääkkeet huonommin,joten noidankehä on valmis.Särkylääkkeet eivät ole vaarattomia.

      • Muuten hyvä

        "Pidemmän ajan kuluttua elimistöön kertyy lääkeainetta.Miksi?Jokainen lääkeannos tuhoaa osan maksasoluista ja kaiken aikaa siis maksa suodattaa lääkkeet huonommin,joten noidankehä on valmis."

        Tuossa kohtaa meni väärin. Kirjoittelit uskomustyrkkyjen propagandaa. Ei elimistö erota, onko joku molekyyli lääketehtaasta vai kotipuutarhasta kotoisin. Samalla tavalla maksa niitä muokkaa kuin muitakin ja myrkyt ovat myrkkyjä saantipaikasta riipumatta. Kannattaisi ottaa kouraan joku biologian perusopikirja ennemmin kuin uskoa hömppäveikkojen propagandaa.

        "Ibuprofeeni metaboloituu maksassa CYP-450-isoentsyymien 2C8- ja 2C9-katalysoimana. Näiden entsyymien aktiivisuuden yksilöllinen vaihtelu voi heijastua ibuprofeenin metaboliaan. Päämetaboliitit ovat (2-hydroksi)- ja karboksi-ibuprofeeni. Muodostuu myös vähäisiä määriä (1-hydroksi)- ja (3-hydroksi)-ibuprofeenia. 4–10 % ibuprofeenista glukuronikonjugoituu. Metaboliitit eivät ole farmakologisesti aktiivisia, ja ne sekä pieni määrä muuttumatonta ibuprofeenia erittyvät virtsaan. Virtsaan erittyy 80–90 %. Vain pieni määrä erittyy sappeen. Ibuprofeenin kokonaispuhdistuma on 0,75 ± 0,20 ml/min/kg, mistä munuaispuhdistuman osuus on n. 1 %. "

        http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/5/72285.shtml


      • Yllättynyt
        Muuten hyvä kirjoitti:

        "Pidemmän ajan kuluttua elimistöön kertyy lääkeainetta.Miksi?Jokainen lääkeannos tuhoaa osan maksasoluista ja kaiken aikaa siis maksa suodattaa lääkkeet huonommin,joten noidankehä on valmis."

        Tuossa kohtaa meni väärin. Kirjoittelit uskomustyrkkyjen propagandaa. Ei elimistö erota, onko joku molekyyli lääketehtaasta vai kotipuutarhasta kotoisin. Samalla tavalla maksa niitä muokkaa kuin muitakin ja myrkyt ovat myrkkyjä saantipaikasta riipumatta. Kannattaisi ottaa kouraan joku biologian perusopikirja ennemmin kuin uskoa hömppäveikkojen propagandaa.

        "Ibuprofeeni metaboloituu maksassa CYP-450-isoentsyymien 2C8- ja 2C9-katalysoimana. Näiden entsyymien aktiivisuuden yksilöllinen vaihtelu voi heijastua ibuprofeenin metaboliaan. Päämetaboliitit ovat (2-hydroksi)- ja karboksi-ibuprofeeni. Muodostuu myös vähäisiä määriä (1-hydroksi)- ja (3-hydroksi)-ibuprofeenia. 4–10 % ibuprofeenista glukuronikonjugoituu. Metaboliitit eivät ole farmakologisesti aktiivisia, ja ne sekä pieni määrä muuttumatonta ibuprofeenia erittyvät virtsaan. Virtsaan erittyy 80–90 %. Vain pieni määrä erittyy sappeen. Ibuprofeenin kokonaispuhdistuma on 0,75 ± 0,20 ml/min/kg, mistä munuaispuhdistuman osuus on n. 1 %. "

        http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/5/72285.shtml

        "Muuten hyvä" selitti varmaankin ansiokkaasti että buranaa voi huoleti käyttää ilman haittavaikutuksia (ainakin näin käsitin viestin tarkoituksen).
        Minulla on seuraava kokemus:
        Minulle määrättiin burana 600 3kpl/pv umpilisäkkeen poiston jälkeen, kotiuiduin hyväkuntoisena. Söin niitä 6 pv. Olen mielestäni melko hyväkuntoinen, mutta kuudennen päivän iltana ihmettelin miksi kuntoni on niin tavattoman huono. En tahtonut jaksaa kävellä vajaata kilometriä lepäämättä välillä. Lisäksi huomasin että hengitys oli hyvin pinnallista ja vaivalloista. Keuhkoissakaan ei ole aiemmin havaittu mitään vikaa.
        Tuli mieleen että luen lääkepakkauksesta mahdollisia haittavaikutuksia. Sieltä löytyi samoja haittavaikutuksia kuin mitä minulle tuli.
        Minulle tulleet sivuvaikutukset olivat sydämen vajaatoiminta, hengenahdistus ja nesteen kertyminen kehoon (7 kg kuudessa päivässä). Korvatkin soivat, mutta korvien soimista oli ollut vähän jo aiemminkin.
        Kun lopetin lääkkeen syömisen, ylimääräinen neste poistui vajaassa kahdessa päivässä.
        Tämä on mahdollisimman todenmukainen kuvaus asioiden kulusta. Sitä en tiedä että olisiko lääkettä voinut käyttää vähemmän ja lyhyemmän aikaa? Sairaalasta mukaan annettuja lääkkeitä olisi ollut vielä päiväksi.


    • sdfoassdgsdajgåsakgä

      eivoi

    • dtastgdfashadfha

      jee

    • derdasdie

      repes:D::D.:D.D.D

    • 90909090

      Burana on lääkeyhtiöiden suuri salajuoni.

      Burana tunkeutuu aivoihin, siksi siihen kehittyy riippuvuus. Buranan molekyylit kertyvät hermosoluihin ja vähitellen korvaavat ne. Näin lääkeyhtiöt ohjaavat sinun toimintojasi ja salakuuntelevat mitä teet vrt. hammaspaikat!

      • satttuuu

        joo mut esimerkiks mulla on tällä hetkellä mononukleoosi (pusutauti) ni onpa vähän pakko syödä niitä sun salajuonitabletteja ? Jos tiedät terveellisemmän ja yhtä hyvän vaihtoehdon niin kerro ja lopetan buranan samantien


    • Minäwaa

      Minulla tällaisia kokemuksia ala-asteelta. Olin 12-vuotias ja jalkaani sattui aivan hirveästi. Menin terkkarille ja sain buranaa 450mg vaikka painon n. 37 kg. Seuraavat viisi päivää oli maha kyllä kipeä.

    • Minäwaa

      Minulla tällaisia kokemuksia ala-asteelta. Olin 12-vuotias ja jalkaani sattui aivan hirveästi. Menin terkkarille ja sain buranaa 450mg vaikka painon n. 37 kg. Seuraavat viisi päivää oli maha kyllä kipeä.

    • tekohampaat

      Itse söin Buraanaa tölkki tolkulla n 10 v reuma kipuihin. Hampaat läksi nimittäin burana kovettaa hammasta ja se lohke helposti. Kerran kuukaudessa kävin korjutamasa lohjenneen hampaan. Lisäksi vatsa sanoi buranan irti. Terve roppa kestää lääkeitä mutta sairas ei

    • Helpottaa

      Minulla on ihopsori, nivelpsori ja rytmihäiriöitä. Lääkärit ovat vuosien myötä määränneet nivelkipuihin buranaa. Kukaan ei ole koskaan maininnut mitään sivuvaikutuksista ja olen välillä kärsinyt ihan tosi paljon pahenevasta ihopsorista ja väsymyksestä. Nyt tänä kesänä vasta yksi läheiseni kommentoi, että kuinka voit noin säännöllisesti ja kauan syödä noita kyseisiä lääkkeitä. Lukaisin sisällöt ja vaihdoin panadoliin. Nyt viikossa ihopsori on huomattavasti parempi ja yöt on panadolin voimalla saanut hyvin nukuttua. Että silleen..

    • ikinäenää

      Buranasta sellaiset haittaoireet, jotka jo tässä ketjussa jo mainittukin, sellainen on asia että itselle, Ei ainoatakaan Buranaa !!! jos hengissä selviää, huh.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe