alaselkä jumissa?

...

tää nyt taas ei välttämätttä oo ihan akneen liittyvä juttu. tai mistä sitä tietää, kaikki jossain määrin vaikuttaa kaikkeen.
mutta, tehkääpä jokainen sellanen pieni tsekkaus siihen millanen "ryhti teillä on alaselässä.. eli istutko jotenkin kyyryssä vai onko ryhti hyvä sieltä alaselästä.. sielläpäinhän sijaitsee kaikki hormooneihin liittyvä.
itse kävin joku aika sit hierojalla ja se just ihmetteli et ompa mun alaselkä todella jumissa, oon nyt itekki huomannu et istun tosi kyyryssä..
joskus oon kanssa sellasta kuullu et akne tulee yleensä sellasille joilla on taipumusta huonoon omaantuntoon jo valmiiks, ja yleensähän sellaset ihmiset istuu aika kyyryssä ja silloin hengitys vaikeutuu ym.

no joo voi olla aika kaukaa haettua, mut kuitenki jos kroppa on hyvässä kunnossa ni kyl se vaikuttaa muuallekki positiivisesti.kai?
Hauskaa kesää kaikille! =) älkää antako naaman lannistaa liikaa vaikka joskus saattaa siltä tuntua

5

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se hormonitoiminta

      missään alaselässä sijaitse....hoh.hoijaaa.

      "eli istutko jotenkin kyyryssä vai onko ryhti hyvä sieltä alaselästä.. sielläpäinhän sijaitsee kaikki hormooneihin liittyvä." Juu, on TOSI kaukaa haettu ja ihan vikasuunnasta!!

      • ...

        mitä nyt tos googlesta luin ni joissain maissa on tehty tutkimuksia alaselkäkipujen ja hormoonien yhteydestä ym.. jos laitat vaiks googleen "low back hormones" tai jottain..

        niin no kyllä ne kuitenki jossain siellä alempana noi sukuelimet ja niihin liittyvä sijaitsee ja uskon vakaasti et kaikki vaikuttaa kaikkeen.
        mulle on aivan sama onko susta höpön höpöä mut mä oon todella saanu itelleni paremman ja naisellisen olon kun oon venyttäny tota alaselkää nyt ja istun ja kävelen peppu enemmän takana mielummin ku silleen et "moi mä en oo täällä " ;)


      • ...
        ... kirjoitti:

        mitä nyt tos googlesta luin ni joissain maissa on tehty tutkimuksia alaselkäkipujen ja hormoonien yhteydestä ym.. jos laitat vaiks googleen "low back hormones" tai jottain..

        niin no kyllä ne kuitenki jossain siellä alempana noi sukuelimet ja niihin liittyvä sijaitsee ja uskon vakaasti et kaikki vaikuttaa kaikkeen.
        mulle on aivan sama onko susta höpön höpöä mut mä oon todella saanu itelleni paremman ja naisellisen olon kun oon venyttäny tota alaselkää nyt ja istun ja kävelen peppu enemmän takana mielummin ku silleen et "moi mä en oo täällä " ;)

        ja monilla just se alaselkä kipeytyy tosi paljon esim raskauden alkuvaiheessa ja muutenki, ja kuukautisten aikaanki on monilla alaselkäkipuja, minä mukaanlukien.. ja noi molemmat on aika vahvasti hormoonipitosia tapahtumia ?


      • niin, että
        ... kirjoitti:

        mitä nyt tos googlesta luin ni joissain maissa on tehty tutkimuksia alaselkäkipujen ja hormoonien yhteydestä ym.. jos laitat vaiks googleen "low back hormones" tai jottain..

        niin no kyllä ne kuitenki jossain siellä alempana noi sukuelimet ja niihin liittyvä sijaitsee ja uskon vakaasti et kaikki vaikuttaa kaikkeen.
        mulle on aivan sama onko susta höpön höpöä mut mä oon todella saanu itelleni paremman ja naisellisen olon kun oon venyttäny tota alaselkää nyt ja istun ja kävelen peppu enemmän takana mielummin ku silleen et "moi mä en oo täällä " ;)

        on olemassa USEITA ERI HORMONEJA jotka vaikuttavat acnen syntyyn ym.., eivät ainoastan sukuhormonit=)

        Mahdatko tietää missä sijaitsee kilpirauhanen, kilpirauhashormonin "lähde"? (vaikuttaa acneen), haima joka erittää insuliini-HORMONIA?

        ps. se on muuten hormoni

        hmiselimistön tärkeitä hormoneja
        Nimi ↓ Lyhenne ↓ Erittymiskudos ↓ Solut ↓
        Adrenaliini - lisämunuaisen ydin kromafiinisolut
        Aldosteroni - lisämunuaisen kuorikerros zona glomerulosa
        Antidiureettinen hormoni eli vasopressiini ADH aivolisäkkeen takalohko
        Dopamiini - munuainen, hypotalamus
        Erytropoietiini EPO munuainen mesengiaalisolut
        Estradioli E2 munasarja, kives granuloosasolut, Sertolin solut
        Follikkelia stimuloiva hormoni FSH aivolisäkkeen etulohko gonadotrooppisolut
        Gastriini - mahalaukku, pohjukaissuoli G-solut
        Glukagoni - haima alfasolut
        Gonadoreliini GnRH hypotalamus P/D1-solut
        Greliini - mahalaukku
        Inhibiini - munasarja, kives granuloosasolut, Sertolin solut
        Insuliini - haiman Langerhansin saarekkeet beetasolut
        Istukkahormoni hCG istukka
        Kalsitosiini - kilpirauhanen parafollikulaarisolut
        Kasvuhormoni eli somatotropiini GH aivolisäkkeen etulohko somatotrooppisolut
        Keltarauhashormoni eli progesteroni - munasarja granuloosasolut, teekasolut
        Kolekystokiniini CCK pohjukaissuoli
        Kortikoliberiini CRH hypotalamus
        Kortikotropiini ACTH aivolisäkkeen etulohko kortikotrooppiset solut
        Kortisoli - lisämunuaisen kuorikerros zona fasciculata, zona reticularis
        Luteinisoiva hormoni LH aivolisäkkeen etulohko gonadotrooppisolut
        Melatoniini - käpyrauhanen
        Noradrenaliini - lisämunuaisen ydin kromafiinisolut
        Oksitosiini - aivolisäkkeen takalohko
        Parathormoni eli lisäkilpirauhashormoni PTH lisäkilpirauhanen
        Prolaktiini PRL aivolisäkkeen etulohko, rinnat, kohtu laktotrooppiset solut
        Serotoniini 5-HT keskushermosto, ruoansulatuskanava
        Somatostatiini SRIF hypotalamus, Langerhansin saarekkeet
        Testosteroni - kivekset Leydigin solut
        Trijodotyroniini T3 kilpirauhanen follikulaarisolut
        Tyroksiini T4 kilpirauhanen follikulaarisolut
        Tyroliberiini TRH hypotalamus
        Tyrotropiini TSH aivolisäkkeen etulohko tyreotrooppiset solut

        ja lisääkin löytyy...

        Tämä asia nyt vain sattui pistämään silmään ihan ammattini vuoksi


      • kosmetologi...
        niin, että kirjoitti:

        on olemassa USEITA ERI HORMONEJA jotka vaikuttavat acnen syntyyn ym.., eivät ainoastan sukuhormonit=)

        Mahdatko tietää missä sijaitsee kilpirauhanen, kilpirauhashormonin "lähde"? (vaikuttaa acneen), haima joka erittää insuliini-HORMONIA?

        ps. se on muuten hormoni

        hmiselimistön tärkeitä hormoneja
        Nimi ↓ Lyhenne ↓ Erittymiskudos ↓ Solut ↓
        Adrenaliini - lisämunuaisen ydin kromafiinisolut
        Aldosteroni - lisämunuaisen kuorikerros zona glomerulosa
        Antidiureettinen hormoni eli vasopressiini ADH aivolisäkkeen takalohko
        Dopamiini - munuainen, hypotalamus
        Erytropoietiini EPO munuainen mesengiaalisolut
        Estradioli E2 munasarja, kives granuloosasolut, Sertolin solut
        Follikkelia stimuloiva hormoni FSH aivolisäkkeen etulohko gonadotrooppisolut
        Gastriini - mahalaukku, pohjukaissuoli G-solut
        Glukagoni - haima alfasolut
        Gonadoreliini GnRH hypotalamus P/D1-solut
        Greliini - mahalaukku
        Inhibiini - munasarja, kives granuloosasolut, Sertolin solut
        Insuliini - haiman Langerhansin saarekkeet beetasolut
        Istukkahormoni hCG istukka
        Kalsitosiini - kilpirauhanen parafollikulaarisolut
        Kasvuhormoni eli somatotropiini GH aivolisäkkeen etulohko somatotrooppisolut
        Keltarauhashormoni eli progesteroni - munasarja granuloosasolut, teekasolut
        Kolekystokiniini CCK pohjukaissuoli
        Kortikoliberiini CRH hypotalamus
        Kortikotropiini ACTH aivolisäkkeen etulohko kortikotrooppiset solut
        Kortisoli - lisämunuaisen kuorikerros zona fasciculata, zona reticularis
        Luteinisoiva hormoni LH aivolisäkkeen etulohko gonadotrooppisolut
        Melatoniini - käpyrauhanen
        Noradrenaliini - lisämunuaisen ydin kromafiinisolut
        Oksitosiini - aivolisäkkeen takalohko
        Parathormoni eli lisäkilpirauhashormoni PTH lisäkilpirauhanen
        Prolaktiini PRL aivolisäkkeen etulohko, rinnat, kohtu laktotrooppiset solut
        Serotoniini 5-HT keskushermosto, ruoansulatuskanava
        Somatostatiini SRIF hypotalamus, Langerhansin saarekkeet
        Testosteroni - kivekset Leydigin solut
        Trijodotyroniini T3 kilpirauhanen follikulaarisolut
        Tyroksiini T4 kilpirauhanen follikulaarisolut
        Tyroliberiini TRH hypotalamus
        Tyrotropiini TSH aivolisäkkeen etulohko tyreotrooppiset solut

        ja lisääkin löytyy...

        Tämä asia nyt vain sattui pistämään silmään ihan ammattini vuoksi

        Kaikkien ihorauhasten toimintaa säätelevät sukupuolihormonit : pienet- ja suuret hikirauhaset, talirauhaset, maitorauhaset, korvavaharauhaset.
        Jos liikunnalla, venyttelyllä tai ruokavaliolla saa olotilaansa korjattua niin hyvä. Jokaisen meistä on pidettävä itse itsestämme huolta.

        viran puolesta
        koneistaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4823
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4603
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4204
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3177
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2711
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2182
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      348
      2168
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe