Christineholm Porcelainen astiasto

arvoltaan?

Kiinnostais tietää kuinka arvokas astiasto on mummolassa. Pohjan vihreässä tarrassa lukee " Christineholm porcelaine". Pohjaväriltään on vaalean sininen joka tummistuu reunaa kohden. Sinertävää kukkakuviota on ja ainakin kahvikupeissa se poikkeaa hieman toisistan. Kissankello kukkaa on ja sen tapaisia muitakin. Astiastoon kuuluu ainakin:

Syviä ja matalia ruokalautasia (aika paljon)
Leivoslautasia, kahden kokoisia
Kahvikuppeja tasseineen
Sokerikkao, kannella
Kermakko
Tarjoiluvateja, ainakin kolmen kokoisia
Tarjoilukulhoja, varmaan kolmen kokoisia
Kastikekaadin
Korvallinen, kannellinen Liemikulho
Saattaa kuulua vielä kannukin en ole varma...

Kunto hyvä,muistaakseni. Vain kahvikupit ovat vähän enemmän käytössä, muut vain juhlissa. Mummo tilannut luultavasti jostain lehdestä, ikää en tiedä.
Olen kuullut että lehdissä ja ilmoitustauluilla kysellään, mutta kuinka paljon rahassa olisi tämä astiasto. Myymässä ei olla, mutta paljonko joku keräilijä vois maksaa? Kerro jos tiedät? Onko tätä paljon liikkellä?

10

8040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelliseen

      Katselin nyt mummolassa käydessäni, että ainakin muutamissa kahvikupeissa ja kermakossa oli kolhu. Arvoa tälläisella kyselen, että kuinka arvokas astiasto on. Kertokaa... Onko jollakin tätä astiastoa???

      • Anonyymi

        Mitä sinulle kuuluu mummon astiat Oletko jo ottamassa perintöäsi.


    • Apilanlehteen pettyn

      Käypä netissä Christineholmin sivuilla katsomassa (hakusana "christineholm-astiasto). Jos sinulla on astiaston kaikki osat, on astiasto ovh-hinnaltaan n. 10 000€. Itse olen ostanut vuosien mittaan koko astiaston. Koen kuitenkin, että Christineholm huijaa markkinoidessaan osaa tutevalikoimastaan. He mainostavat tuotteen posliiniosien tekijöiksi Seltman/Weidenin. Osassa tuotteita ei kuitenkaan ole valmistajan leimaa (6-7 tuotetta), ja olen pitkällisen riitelyn päätteeksi heidän kanssaan saanut vain epämääräisiä vastauksia. Olen ollut asiasta yhteydessä myös kuluttajaneuvontaan. Apilanlehti teettää osan tuotteista jossain halpatuontimaissa, mutta ei kerro missä. Nämä tuotteet erottaa kuitenkin siitä, että niissä ei ole Seltman/Weidenin pohjaleimaa (mm. fondue-setti, suuri fasaanimaljakko, lasikannellinen uunivuoka, kabaree-setti, veitset, haarukat, ruokalusikat, pikkulusikat, paistiottimet tuikkuvati, suurempi fasaani-uunivuoka, suuri saksanhirvi-suorakaidevati.). Uusista mukeista en tiedä, onko niissä seltmanin leimaa, kun en sitä ole vielä hankkinut. Ainoa, joka näissä em. tuotteissa on kohdallaan, on suolainen hinta siitä huolimatta, että ne on tehnyt aivan joku muu kuin Seltman/Weiden. Tämä mainittu epäkohta vaikuttanee arvokkaan astiaston kokonaisuuden arvostamista, ainakin minun kohdallani.

      Em. kirjoitukseeni viitaten, en pidä Apilanlehteä luotettavana markkinoijana ja tavaran toimittajana, koska he valehtelevat markkinoidessaan tuotteitaan.

      Terv. Ilkka Repo
      044-3782272

      • aloittajatar

        http://www.silkeborgantik.dk/Christineholm porcelain blaa blomster kornblomstfirkloeveren kaffestel.JPG

        Etsin kuvan netistä kyseisenlaisesta samanlaisesta astiastosta. en tiedä tuleeko linkki suoraan oikean astiaston kuvaan, toivottavasti.
        Onko tuo arvo oikeasti noin paljon??? -> säikähdin niin että meinasin pouta pöydän alle!!

        Tuossa kuvassa(toivottavasti näkyy) on vain kyseinen kahviastiasto, mutta mummolassa on myös ruoka-astiasto. Ei ole kokonaan täydellinen, sillä kuvassa olevaan verrattuna puuttuu iso lautanen, maljakot, pikku-kulhot, kahvikannu ja jalallinen vati. Lisäksi monessa kupissa vikoja. yhdessä/parissa ei pysy edes kahvi sisällä :( En tiedä mitä puuttuu ruoka-astiastosta, vai puuttuuko mitään. PS. ois kiva tietää astiaston nimi ja se millon valmistettu. arvelen 80-90 lukua, kun silloin mummo oli vielä "järjissään" ja jaloissaan.


      • Apilanlehti

        Hei!
        Apilanlehden tuotteita valmistetaan esimerkiksi Tsekeissä, Puolassa ja Saksassa. Myös Seltmann Weiden on toimittajamme. Eli tuotteemme valmistetaan samoissa maissa kuin muidenkin yritysten arvoastiastot.

        Tuotteissamme on Apilanlehden leima, taiteilijan nimikirjoitus jne. Nämä takaavat tuotteen korkean laadun. Meillä on yksinoikeus useimpiin tuotteisiimme, joka tekee niistä ainutlaatuisia ja usein keräilykohteitakin.

        Yst. terv. Apilanlehden markkinapäällikkö Tove Laurin-Anderson


      • raha-pulassa
        Apilanlehti kirjoitti:

        Hei!
        Apilanlehden tuotteita valmistetaan esimerkiksi Tsekeissä, Puolassa ja Saksassa. Myös Seltmann Weiden on toimittajamme. Eli tuotteemme valmistetaan samoissa maissa kuin muidenkin yritysten arvoastiastot.

        Tuotteissamme on Apilanlehden leima, taiteilijan nimikirjoitus jne. Nämä takaavat tuotteen korkean laadun. Meillä on yksinoikeus useimpiin tuotteisiimme, joka tekee niistä ainutlaatuisia ja usein keräilykohteitakin.

        Yst. terv. Apilanlehden markkinapäällikkö Tove Laurin-Anderson

        Hei Tove,

        MIllä hinnalla ostatte käyttämättömän 8 hengen astiaston tarjoiluastioineen?


      • Anonyymi

        Olin ostanut Christineholm - astiasto 12 persoonalle ja maksoin yli 3000€.
        Leima on Seltman Weidenin, nyt en tiedä, onko minula oikea astiasto, tai Apilan hyvä kopio.


      • Anonyymi

        Moi, mulla myös astiasto 12 persoonalle, ja löysin yksi kpl apilan huijaus, nyt yritän myydä, koska seiso vain vitriinissä.
        Huomsin, että myydä pitää ulkomailla.


    • nyt halpoja

      Apilanlehtien astioita löytää helposti kirppareilta, eikä maksa paljoa, meneppä kiertelemään.
      Noiden myyntiä oli lehtien takasivuilla ja niitä useimmat....varsinkin vanhat ihmiset.. tilaili.

    • korkeaa

      hinta täydellisestä astiastosta alle 1500€
      Minulla on täydellinen astiasto
      ei ne 10000 maksa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1766
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1377
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1316
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1263
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1189
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1166
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      611
      1128
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      9
      1034
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      964
    Aihe