Missä se Jumala oikein piileksii ?

PohtijaPakana

Jos Jumala on todellinen ihmistä rakastava ja suojeleva persoona NIIN missä hän on ?..onko hän kiven alla vai puun takana vai ihmisen alitajunnassa ?

Ainakaan Jumala ei ole kovin yksiselitteinen, kertoohan siitä jo se että maailmassa on lukemattomia uskontoja !

104

1245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei Hän ole piilossa

      Kyllä Hän on lähempänä, kuin arvaatkaan. Sanoit oikein, että maailmassa on lukemattomia USKONTOJA. Niin onkin, vaan se on aivan eriasia, kuin puhutaan USKOSTA.
      Uskonnolla ja Uskolla on ero, kuin yöllä ja päivällä. Ihminen voi olla uskonnollinen, mutta silti Usko puuttuu, minkä vain voi antaa Jumalan Poika Jeesus Kristus.
      Silloin, kun Jumalan Pyhä Henki on sinua alkanut herätellä ja sinä kyselet, missä se Jumala oikein piileksii??.Olet varma, että Isä Jumala on antanut Poikansa maailmaan, että maailma Hänen kauttaan pelastuisi. Siis Usko tulee kuulemisesta ja Jumalansanan kautta. Se on liiankin helppoa, mutta ihminen, kun on tottunut aina , joko ostamaan tai tekemään jotain, että saisi Uskon sydämeensä.
      Jumala on Jeesuksessa sovittanut tämän pelastuksen sinulle vastaanotettavaksi,
      eli kun sinä suullasi tunnustat ja sydämessäsi uskot niin siinä on sinun pelastus.

      Näin yksinkertainen juttu on pelastus, eli USKO. Uskonnollisia löytyy liiankin kanssa, mutta löytääkö Jeesus uskoa maanpäältä, sillä näin Hän itse on sanonut sanassaan. Muista, sinä joka kyselet, missä Jumala piileksit. Anna Jeesuksen löytää itsesi ja tosiaan tulla löydetyksi.

      Kuka on luonut sinitaivaan , vihreäisen metsän ken. Ken on luonut kauneuden , kukkasille niittyjen. Jumala on kaikki luonut, Jumala on kaikki suonut. Iloks ihmisille luonut, niinkuin Isä lapsilleen. Tämä on laulun säkeistö lainattu.

      Todellisuus on niin, että kukaan ei osaa näin täydellisesti saada peltoja viheriöimään, puihin lehdet, poutaa ja sadetta vuoroin, tuulta ja myrskyä hetkessä, joka tyyntyy iltaa kohti, kuin nytkin on käynyt.

      Haluankin sinulle etsivä sanoa, että avaa se ovi sydämesi puolelta Jeesukselle, sillä lukko on sinun puolellasi ja Jeesus seisoo sinun sydämesi ovella ja kysyy, milloin saa tulla asumaan kokonaan sinun sydämeesi. Hän kunnioittaa sinua ja kysyy lupaa tulla, sillä ei Hän tule kenenkään huoneeseen väkisin.

      Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan, sanoo sanakin( lainaus raamatusta)

      • PohtijaPakana

        Mikä tekee kristinuskosta paremman kuin muut ?

        Jos käsi sydämellä toDistetaan niin kristinusko on yksi verisimmästä päästä kun aletaan menneisyyttä tonkimaan !...vai olenko väärässä ?

        Mutta jos tätä kaikkeutta ja olemassaoloa miettii ja pohtii niin jotenkin vain terve järki jos sitä enään nyky ihmisellä on niin sanoo että mikään mieletön,tarkoitukseton,päämäärätön evoluutio ei ole voinut saada aikaan tätä kaikkea kaottisine mutaatioineen, vaan sen tekijä on jotain ihan muuta....mutta mikä ja missä on se todellinen Luoja ja tämän kaikkeuden tekijä ?


      • usko, toivo
        PohtijaPakana kirjoitti:

        Mikä tekee kristinuskosta paremman kuin muut ?

        Jos käsi sydämellä toDistetaan niin kristinusko on yksi verisimmästä päästä kun aletaan menneisyyttä tonkimaan !...vai olenko väärässä ?

        Mutta jos tätä kaikkeutta ja olemassaoloa miettii ja pohtii niin jotenkin vain terve järki jos sitä enään nyky ihmisellä on niin sanoo että mikään mieletön,tarkoitukseton,päämäärätön evoluutio ei ole voinut saada aikaan tätä kaikkea kaottisine mutaatioineen, vaan sen tekijä on jotain ihan muuta....mutta mikä ja missä on se todellinen Luoja ja tämän kaikkeuden tekijä ?

        Kristinuskossa Jumala on lähellä ihmistä.
        Este on vain jokaisessa itsessään. Tuon esteen voi omilla valinnoillaan purkaa.
        Jumala noudattaa samoja periaatteita joita Hän odottaa meiltä.
        Sinun sisimpäsi on omasi niinkuin kotisikin. Jos joku tulee luoksesi, on sinun asiasi sallia tahi kieltää hänet.

        Matteuksen evankeliumi:
        11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

        Hebr.5:8. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9. ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

        Me opimme seuraamalla Jeesuksen opetusta, sillä niin tehden Jeesus itsekin on oppinut oman tehtävänsä.
        Jeesus opettaa oman kokemisensa meillekin, sillä se tie on ainoa joka vie totuuteen.
        Siksi Jeesus on opetus, tie, totuus ja Elämä meillekin.


      • PohtijaPakana kirjoitti:

        Mikä tekee kristinuskosta paremman kuin muut ?

        Jos käsi sydämellä toDistetaan niin kristinusko on yksi verisimmästä päästä kun aletaan menneisyyttä tonkimaan !...vai olenko väärässä ?

        Mutta jos tätä kaikkeutta ja olemassaoloa miettii ja pohtii niin jotenkin vain terve järki jos sitä enään nyky ihmisellä on niin sanoo että mikään mieletön,tarkoitukseton,päämäärätön evoluutio ei ole voinut saada aikaan tätä kaikkea kaottisine mutaatioineen, vaan sen tekijä on jotain ihan muuta....mutta mikä ja missä on se todellinen Luoja ja tämän kaikkeuden tekijä ?

        "....mutta mikä ja missä on se todellinen Luoja ja tämän kaikkeuden tekijä ?"

        Hän on edelleen taivaitten taivaissa, kaikkein pyhimmässä ja hänen oikealla puolellaan istuu hänen poikansa Jeesus Kristus, tuo Nasaretilainen, joka kävi täällä kuolemassa meidän pahuutemme tähden, että sinulla ja minulla olisi pelastusmahdollisuus ja uusi elämä Herrassa, viimein uusi elämä taivaskodissa, joka meidän oikea kotimme onkin.


      • kuolematon sielu
        Treija kirjoitti:

        "....mutta mikä ja missä on se todellinen Luoja ja tämän kaikkeuden tekijä ?"

        Hän on edelleen taivaitten taivaissa, kaikkein pyhimmässä ja hänen oikealla puolellaan istuu hänen poikansa Jeesus Kristus, tuo Nasaretilainen, joka kävi täällä kuolemassa meidän pahuutemme tähden, että sinulla ja minulla olisi pelastusmahdollisuus ja uusi elämä Herrassa, viimein uusi elämä taivaskodissa, joka meidän oikea kotimme onkin.

        totesi Einsteinin Alberttikin aikoinaan persoonalliseen luojajumallaan uskomisesta.

        Ei kai kukaan lukenut , sivistynyt ja sosiaalinen ihminen usko enää tuolaista sokeasti.


      • Pappi48
        kuolematon sielu kirjoitti:

        totesi Einsteinin Alberttikin aikoinaan persoonalliseen luojajumallaan uskomisesta.

        Ei kai kukaan lukenut , sivistynyt ja sosiaalinen ihminen usko enää tuolaista sokeasti.

        Miksi Jumala olisi vähemmän persoonallinen kuin ihminen, joka itkee tai nauraa, vihaa tai rakastaa. Jos Jumala on, on mielekästä uskoa, että Hän itse Luojana on jollain tavalla varustettu niillä ominaisuuksilla, joita elämä rikkaudessaan ilmentää.

        Jeesus on ihmiseksi syntynyt Jumala. Hän on Jumalan sydämeltä maahan asti tullut ilmaus siitä, että minä ja jokainen muukin 7 mrd ihmisestä on äärimmäisen arvokas ja rakas Jumalalle.

        Tästä nousee syvällisesti se ihmiskäsitys ja ihmisarvo, mihin itse uskon.


      • Olen minä
        Pappi48 kirjoitti:

        Miksi Jumala olisi vähemmän persoonallinen kuin ihminen, joka itkee tai nauraa, vihaa tai rakastaa. Jos Jumala on, on mielekästä uskoa, että Hän itse Luojana on jollain tavalla varustettu niillä ominaisuuksilla, joita elämä rikkaudessaan ilmentää.

        Jeesus on ihmiseksi syntynyt Jumala. Hän on Jumalan sydämeltä maahan asti tullut ilmaus siitä, että minä ja jokainen muukin 7 mrd ihmisestä on äärimmäisen arvokas ja rakas Jumalalle.

        Tästä nousee syvällisesti se ihmiskäsitys ja ihmisarvo, mihin itse uskon.

        Voit lähestyä kysymystä myös sitä kautta että Jumala on suurempi kuin sinä, joka taas on sidottu persoonallisuuteen, egoon, erillisyyden harhaan ja vajavaiseen ajatteluun rakkaudesta ja Elämästä. Jumala ei ehkä ole vähemmän persoonallinen kuin sinä, mutta hän on kuitenkin jotain suurempaa kuin sinä, joten älä inhimillistä Jumalaa olemaan jotain mitä itse olet vajaisella ymmärykselläsi.

        Jumala ei ole inhimillinen ja vajavainen kuten ihminen on. Siksi Jumala ei ole kuten ihminen, joka itkee, nauraa, vihaa ja rakastaa. Jumala on jotain suurempaa. Jumala on jotain mihin ihmisen ajattelukyky ei riitä.

        Tästä kun lähdetään niin ollaan lähempänä sitä mitä on.


      • Olet oikeassa sillä
        Pappi48 kirjoitti:

        Miksi Jumala olisi vähemmän persoonallinen kuin ihminen, joka itkee tai nauraa, vihaa tai rakastaa. Jos Jumala on, on mielekästä uskoa, että Hän itse Luojana on jollain tavalla varustettu niillä ominaisuuksilla, joita elämä rikkaudessaan ilmentää.

        Jeesus on ihmiseksi syntynyt Jumala. Hän on Jumalan sydämeltä maahan asti tullut ilmaus siitä, että minä ja jokainen muukin 7 mrd ihmisestä on äärimmäisen arvokas ja rakas Jumalalle.

        Tästä nousee syvällisesti se ihmiskäsitys ja ihmisarvo, mihin itse uskon.

        ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, mieheksi ja naiseksi, toki itsessään puolikkaiksi.

        Jeesus Immanuel, Jumala kanssamme, ja kuten näemme Ihmisen Pojasta, ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja Jumala tuli Ihmisen Pojaksi, amen.

        Rakastakaa lähimmäisiänne sillä rakkaus on Jumalasta, ja ihminen Jumalan kuvaksi luotu, samoin Jumalan antama ihmisestä eläväksi tekevä henki on pyhä, joten rakastakaa lähimmäisiänne, sillä siten voitte myös rakastaa Jumalaa, amen.


      • jaikal.se
        kuolematon sielu kirjoitti:

        totesi Einsteinin Alberttikin aikoinaan persoonalliseen luojajumallaan uskomisesta.

        Ei kai kukaan lukenut , sivistynyt ja sosiaalinen ihminen usko enää tuolaista sokeasti.

        Tiedemiehet yrittävät etsiä elämää ulkoavaruudesta.
        Miksi he sen tekevät? Eikö siksi että he uskovat että ihminen ei ole yksin avaruudessa? He siis uskovat että on muitakin planeettoja joissa voisi olla elämää. He uskovat oikein.

        Mikä sitten sanoo että jossakin ulkoavaruudessa ei voisi olla Hän joka on kaiken luonut, Jumala Kaikkivaltias. Hänellä on taivas ja "uusi maa" tuolla jossakin. Siellä on kaikki pelastuksen saaneet tästä ajasta ikuisuuteen siirtyneet ihmiset. Ihminen kun on enemmän kuin ruumis. Totuus on tarua ihmeellisempää, olet varmaan kuullut. Niinson!http://www.youtube.com/watch?v=jRHw6Dg3I6w


      • jaikal.se
        jaikal.se kirjoitti:

        Tiedemiehet yrittävät etsiä elämää ulkoavaruudesta.
        Miksi he sen tekevät? Eikö siksi että he uskovat että ihminen ei ole yksin avaruudessa? He siis uskovat että on muitakin planeettoja joissa voisi olla elämää. He uskovat oikein.

        Mikä sitten sanoo että jossakin ulkoavaruudessa ei voisi olla Hän joka on kaiken luonut, Jumala Kaikkivaltias. Hänellä on taivas ja "uusi maa" tuolla jossakin. Siellä on kaikki pelastuksen saaneet tästä ajasta ikuisuuteen siirtyneet ihmiset. Ihminen kun on enemmän kuin ruumis. Totuus on tarua ihmeellisempää, olet varmaan kuullut. Niinson!http://www.youtube.com/watch?v=jRHw6Dg3I6w

        Ei tainnut tulla oikea linkki tuohon edelliseen viestiin.
        Ehkä tämä onnistuu paremmin
        http://www.youtube.com/watch?v=pGrhS5q-y6U


      • Uskoakko
        usko, toivo kirjoitti:

        Kristinuskossa Jumala on lähellä ihmistä.
        Este on vain jokaisessa itsessään. Tuon esteen voi omilla valinnoillaan purkaa.
        Jumala noudattaa samoja periaatteita joita Hän odottaa meiltä.
        Sinun sisimpäsi on omasi niinkuin kotisikin. Jos joku tulee luoksesi, on sinun asiasi sallia tahi kieltää hänet.

        Matteuksen evankeliumi:
        11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

        Hebr.5:8. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9. ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

        Me opimme seuraamalla Jeesuksen opetusta, sillä niin tehden Jeesus itsekin on oppinut oman tehtävänsä.
        Jeesus opettaa oman kokemisensa meillekin, sillä se tie on ainoa joka vie totuuteen.
        Siksi Jeesus on opetus, tie, totuus ja Elämä meillekin.

        Itse olen sitä mieltä, että jos Jumala on olemassa ja on kaiken luoja, luonut lisääntymisjärjestelyt joka lajille joka maapallolla... Miksi sitten on niin, että ihminen joka syntyy vasten tahtoa maailmaan, jonka elämä on alusta pitäen täynnä kurjuutta, taistelua ja vastoinkäymisiä kaikessa muodossa, niin että itse siihen pystyy esim. lapsena vaikuttamaan.

        Ja sitten kun varttuu, jatkuu kaaos yhtenä helvettinä ja ihminen kääntyy jumalan puoleen ja rukoilee apua, kun alkaa henkiset ja fyysiset voimat olla piipussa ja loppu. Rukoilee hartaasti apua, monta kertaa päivässä, öisin, kun ei pysty enää nukkumaan.... anoaa kipeästi ja apua vuosi tolkulla, eikä mitään tapahdu, vaan asiat menevät vain huonompaan suuntaan----

        Mikä on tämä jumala, joka ei kuule, ei näe, ei reagoi mihinkään?????? Ja jumalan pitäisi olla rakkaus, kaikkivoipa, armollinen jne jne.... Jumala voi muka koetella ihmistä, mutta ihminen ei voi koetella jumalaa.... Sairasta! Julmaa! Rakkaudetonta!

        MENETIN USKONI JUMALAAN JUURI NÄIDEN SYIDEN VUOKSI!!! jEESUSTELUJA EN ENÄÄ KAIPAA KUUNELLA ENKÄ LIIRUMLARUMIA. kAIPAAN TODELLISISA TEKOJA, ASIOITA, JOTKA OIKEASTI TAPAHTUU!!!!


      • SalattuJumala
        Uskoakko kirjoitti:

        Itse olen sitä mieltä, että jos Jumala on olemassa ja on kaiken luoja, luonut lisääntymisjärjestelyt joka lajille joka maapallolla... Miksi sitten on niin, että ihminen joka syntyy vasten tahtoa maailmaan, jonka elämä on alusta pitäen täynnä kurjuutta, taistelua ja vastoinkäymisiä kaikessa muodossa, niin että itse siihen pystyy esim. lapsena vaikuttamaan.

        Ja sitten kun varttuu, jatkuu kaaos yhtenä helvettinä ja ihminen kääntyy jumalan puoleen ja rukoilee apua, kun alkaa henkiset ja fyysiset voimat olla piipussa ja loppu. Rukoilee hartaasti apua, monta kertaa päivässä, öisin, kun ei pysty enää nukkumaan.... anoaa kipeästi ja apua vuosi tolkulla, eikä mitään tapahdu, vaan asiat menevät vain huonompaan suuntaan----

        Mikä on tämä jumala, joka ei kuule, ei näe, ei reagoi mihinkään?????? Ja jumalan pitäisi olla rakkaus, kaikkivoipa, armollinen jne jne.... Jumala voi muka koetella ihmistä, mutta ihminen ei voi koetella jumalaa.... Sairasta! Julmaa! Rakkaudetonta!

        MENETIN USKONI JUMALAAN JUURI NÄIDEN SYIDEN VUOKSI!!! jEESUSTELUJA EN ENÄÄ KAIPAA KUUNELLA ENKÄ LIIRUMLARUMIA. kAIPAAN TODELLISISA TEKOJA, ASIOITA, JOTKA OIKEASTI TAPAHTUU!!!!

        Jumalan tietysti voisi haastaa. Mooseskinhan haastoi Jumalan. Sanoi että Jumala voi pyyhkiä hänet elämän kirjasta jos Israelin kansa ei saa ratkaisua siihen juttuun, mikä niillä oli päällä siellä erämaassa. Mutta ei Mooseskaan nähnyt Jumalaa kuin vain selkäpuolelta. Jumalaahan ei kukaan ole nähnyt kasvoista kasvoihin. Pitäisi rakentaa vanhan kaavion mukaan "temppelialue" jolla pyhä ja kaikkein pyhin. Sellaisen sisällä Jumala on luvannut puhua. Edellyttäen että papit vihitään paastoilla ja puhdistuksilla useiden päivien ja jopa viikkojen jälkeen puhdistuneena valmiiksi kohtaamaan Jumalan. Tää homma ei ole niin yksinkertainen kuin kuvitella saattaa. Esimerkiksi meikäläisen pitäisi puhdistaa itsensä monenmoisista saastutuksista ennenkuin tietäisin olevani valmis Jumalan eteen. Siis sillälailla että tietäisin hänen puhuvan minulle. Saatikka näkemään. Mutta niinhän Raamatussa lukee että "kukaan ihminen ei ole Jumalaa nähnyt". Kun vähänkin lukee ja perehtyy esim. Mooseksen 2. kirjan menoihin erämaassa kun israelilaiset valmistautuu palvelemaan Jumalaa, niin voi huomata että asia ei ole todellakaan yksinkertainen. Sun pitää olla hengeltäsi ja mieleltäsi ja ruumiiltasi valmis, jos haluat kohdata Jumalan. Mutta muistutuksena, että kukaan ei ole kohdannut Jumalaa kasvoista kasvoihin. Vain Mooses puhui Jumalan kanssa ilmestysmajassa suoraan, kuin ihminen toiselle ihmiselle. Lue 2. Mooseksen kirja ja näet millaista se homma oli silloin kun Jumala teki liiton israelilaisten kanssa, Mooses välimiehenä. Ja muista että nyt me elämme uuden liiton aikaa. Välimies tunnetusti tunnetaan. Jeesus. Mutta ymmärrän kyllä tuskasi. Minulla samanlainen. Kun tuntuu ettei Jumala koskaan puhu. Eikä kuule. Eikä edes tunnu olevan olemassa. Surullisinta tässä hänen kuulumattomuudessa ja olemattomuudessa on se, että hänen sanansa pitäisi riittää Raamatussa. Kyllä se on minulle riittänytkin. Mutta kyllä mielestäni Jumala voisi tehdä itsensä paljon enemmän näkyvämmäksi kuin hän tällä hetkellä on. Onko vika siis meissä? Emmekö edes yritä lähestyä häntä oikealla tavalla? Minusta vähän tuntuu tältä. Tarkoitan näitä "puhdistautumismenoja", jne. Nämä siis siellä Moos.2:sessa.


      • Anonyymi

        Uskolla Suomessa on lukko. Lahkolaiset ei hyväksy jos toinen ihminen on toista Kristillisyytä.He tuomitsevat kadotukseen.
        Samoin kuin Katolilaisuus on pedon kirkko ja Luterilaisuus on paha ottanut otteen.
        Mutta kirkko ei ole koskaan ollut pelastus vaan he tarvitsevat rahaa ja nöyrtyneitä pelkääviä ihmisiä.
        Kristus ei luonut kirkkoa,sen teki ihmiset.
        Kristuksen sanoma oli RAKKAUS !
        Mitä ei edes kirkoissa ole tai lahkoissa,te perkeleet !
        Te olevinaan uskovaiset,te vasta tuomitsette,jehovat,lestit,amerikan roskat..kaikki te olette omillaan tavoilla muka parempia mutta te olette väärässä,niin.
        Te,ette tee Isän pojan sanomaa,te erotatte toiset kuin paimen lampaat.
        Mitä Isään tulee meidän luojaan,hän RAKASTAA KAIKKIA luotujaan vaikka meistä tuntuu oudolta,kuitenkin pahakin on luotu.Se,toinen että tajuasitte Rakkauden !
        Sanon van,ei Isä vaadi kumartartamaan häntä viisi kertaa päivässä,ne on demonin tahtoja.
        Isä,kuten Kristus Jeesus sanoon : RAKKAUS ! mutta kokainen voi päätellä kaiken-.


      • Anonyymi
        PohtijaPakana kirjoitti:

        Mikä tekee kristinuskosta paremman kuin muut ?

        Jos käsi sydämellä toDistetaan niin kristinusko on yksi verisimmästä päästä kun aletaan menneisyyttä tonkimaan !...vai olenko väärässä ?

        Mutta jos tätä kaikkeutta ja olemassaoloa miettii ja pohtii niin jotenkin vain terve järki jos sitä enään nyky ihmisellä on niin sanoo että mikään mieletön,tarkoitukseton,päämäärätön evoluutio ei ole voinut saada aikaan tätä kaikkea kaottisine mutaatioineen, vaan sen tekijä on jotain ihan muuta....mutta mikä ja missä on se todellinen Luoja ja tämän kaikkeuden tekijä ?

        Mikä tekee kristinuskosta paremman kuin muut ?

        No,kysyn..Loiko Kristus Kristin uskon? vai ihmiset?
        Kristuksen sanoma oli Rakkaus,entä mohammedin? Tapa jos et usko.


      • Anonyymi
        usko, toivo kirjoitti:

        Kristinuskossa Jumala on lähellä ihmistä.
        Este on vain jokaisessa itsessään. Tuon esteen voi omilla valinnoillaan purkaa.
        Jumala noudattaa samoja periaatteita joita Hän odottaa meiltä.
        Sinun sisimpäsi on omasi niinkuin kotisikin. Jos joku tulee luoksesi, on sinun asiasi sallia tahi kieltää hänet.

        Matteuksen evankeliumi:
        11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

        Hebr.5:8. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9. ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

        Me opimme seuraamalla Jeesuksen opetusta, sillä niin tehden Jeesus itsekin on oppinut oman tehtävänsä.
        Jeesus opettaa oman kokemisensa meillekin, sillä se tie on ainoa joka vie totuuteen.
        Siksi Jeesus on opetus, tie, totuus ja Elämä meillekin.

        Kristinuskossa Jumala on lähellä ihmistä.

        Sanoiko Kristus,että te olette nyt Kristin uskossa?
        Ei tainut,vaan ihmiset teki sen.
        Kristuksen sanoma oli: RAKKAUS !


      • Anonyymi
        Pappi48 kirjoitti:

        Miksi Jumala olisi vähemmän persoonallinen kuin ihminen, joka itkee tai nauraa, vihaa tai rakastaa. Jos Jumala on, on mielekästä uskoa, että Hän itse Luojana on jollain tavalla varustettu niillä ominaisuuksilla, joita elämä rikkaudessaan ilmentää.

        Jeesus on ihmiseksi syntynyt Jumala. Hän on Jumalan sydämeltä maahan asti tullut ilmaus siitä, että minä ja jokainen muukin 7 mrd ihmisestä on äärimmäisen arvokas ja rakas Jumalalle.

        Tästä nousee syvällisesti se ihmiskäsitys ja ihmisarvo, mihin itse uskon.

        Toinen puoli on Baalin kannattajia.Kristus sanoi,että hänen jälkeen tulee toinen.


      • Anonyymi
        Uskoakko kirjoitti:

        Itse olen sitä mieltä, että jos Jumala on olemassa ja on kaiken luoja, luonut lisääntymisjärjestelyt joka lajille joka maapallolla... Miksi sitten on niin, että ihminen joka syntyy vasten tahtoa maailmaan, jonka elämä on alusta pitäen täynnä kurjuutta, taistelua ja vastoinkäymisiä kaikessa muodossa, niin että itse siihen pystyy esim. lapsena vaikuttamaan.

        Ja sitten kun varttuu, jatkuu kaaos yhtenä helvettinä ja ihminen kääntyy jumalan puoleen ja rukoilee apua, kun alkaa henkiset ja fyysiset voimat olla piipussa ja loppu. Rukoilee hartaasti apua, monta kertaa päivässä, öisin, kun ei pysty enää nukkumaan.... anoaa kipeästi ja apua vuosi tolkulla, eikä mitään tapahdu, vaan asiat menevät vain huonompaan suuntaan----

        Mikä on tämä jumala, joka ei kuule, ei näe, ei reagoi mihinkään?????? Ja jumalan pitäisi olla rakkaus, kaikkivoipa, armollinen jne jne.... Jumala voi muka koetella ihmistä, mutta ihminen ei voi koetella jumalaa.... Sairasta! Julmaa! Rakkaudetonta!

        MENETIN USKONI JUMALAAN JUURI NÄIDEN SYIDEN VUOKSI!!! jEESUSTELUJA EN ENÄÄ KAIPAA KUUNELLA ENKÄ LIIRUMLARUMIA. kAIPAAN TODELLISISA TEKOJA, ASIOITA, JOTKA OIKEASTI TAPAHTUU!!!!

        Jesus Kristus on tie vaikka tuntuu liirum laarumilta.
        En Jeesustele mutta sanoma on meille kaikille: RAKKAUS !


    • hylätä entiset

      ajatus mallit. Hyvä alku on tässä:
      Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
      että he etsisivät Jumalaa,
      jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet,
      joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
      sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme,
      niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet:
      'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
      Koska me siis olemme Jumalan sukua,
      emme saa luulla,
      että jumaluus on samankaltainen
      kuin kulta
      tai hopea
      tai kivi,
      sellainen kuin inhimillisen taiteen
      ja
      ajatuksen kuvailema.

    • olinpaikka

      Jumalan olinpaikka sijaitsee viidennessä ulottuvuudessa, ns. jumalulottuvuudessa. Tämän takia ihmiset eivät voi Jumalaa suoraan havaita. Jeesuksen Kristuksen kautta voi kuitenkin päästä yhteyteen tämän toisen ulottuvuuden kanssa. Jeesus sanoikin jotain sen suuntaista, että Jumalan Valtakunta on ikään kuin keskellänne.

      • Anonyymi

        4:6 Minun kansani joutuu häviöön, sillä se on taitoa vailla. Koska sinä olet hyljännyt taidon, hylkään minä sinut, niin ettet saa olla minun pappinani. Koska olet unhottanut Jumalasi lain, unhotan myös minä sinun lapsesi. > Jakeen lisätiedot
        4:7 Niin paljon kuin heitä on, niin paljon he ovat tehneet syntiä minua vastaan. Minä muutan heidän kunniansa häpeäksi. > Jakeen lisätiedot
        4:8 Minun kansani synnistä he saavat ruokansa, heidän pahoja tekojansa heidän sielunsa himoitsee. > Jakeen lisätiedot
        4:9 Mutta papin on käyvä niinkuin kansankin: minä rankaisen häntä hänen vaelluksestansa ja kostan hänelle hänen tekonsa. > Jakeen lisätiedot
        4:10 He syövät, mutta eivät tule ravituiksi, he harjoittavat haureutta, mutta eivät lisäänny, sillä he eivät ole tahtoneet ottaa vaaria Herrasta. > Jakeen lisätiedot
        4:11 Haureus ja viini ja rypälemehu vievät järjen. > Jakeen lisätiedot


    • jpt1

      Jumalan tahdon.

      • olen minä

        Jumalan tahto löytyy sisältämme. Tähän viitataan myös sanoilla taivasten valtakunta on jokaisen sisällä.

        Uskonto opettaa etsimään Jumalan tahtoa ulkopuolelta, mutta ei löydä sitä sieltä kunnes ymmärtää mitä se todellinen Jumalan tahto on ja mistä sitä etsiä.


    • kuolematon sielu

      ja siitä voitaisiin käyttää sanaa YLIMINÄ.
      Ei ole olemassa mitään ulkopuolista luojajumalaa, ylintä auktoriteettia jota pitää pelätä ja rakastaa ja vieläpä palvoa.
      Kun löydät sisäisen jumalasi niin olet löytänyt totuuden.
      Onnea löytöretkellesi.

    • Kaikki ihmiset

      elämme Jumalassa, niinkuin on elämän hengen meille antanut ja kuvakseen luonut ja tahtoo myös pelastaa uskon kautta Jeesukseen, vaikka vaellammekin uskossa emmekä näkemisessä. Joka rakastaa Jeesusta tekemällä opetuksensa mukaan tulee myös hänet Herranaan ja Vapahtajanaan tuntemaan ja saamme kiittää ja kunnioittaa Isää Jumalaa niinkuin on hyvä jokaiselle ihmiselle. Jeesus on hyvä Paimen, amen. Hallelujah!

    • Jos ymmät sanan raamattu,siin on selvitetty hänen persoonallisuutensa.
      Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan Matt.7:7
      Ja mitä pyydämmekin, sen me häneltä saamme, koska noudatamme hänen käskyjään ja teemme sitä, mikä on hänen mielensä mukaista.1.joh.3:22
      Haluatko lupua entisestä elämästäsi,nimittän syntielämästäsi,tehdä täyskäänös silloin ovat nämä lupaukset vasta voimassa,ellet jumala pysyy piilossa häntä ei tosiaan löydä.

      • Olen minä

        "Ja mitä pyydämmekin, sen me häneltä saamme..."

        Tähän asti meni oikein, mutta loppuosa oli ihmisen omia käskyjä ja ihmisen mielen mukaista eikä Jumalan.


      • Olen minä kirjoitti:

        "Ja mitä pyydämmekin, sen me häneltä saamme..."

        Tähän asti meni oikein, mutta loppuosa oli ihmisen omia käskyjä ja ihmisen mielen mukaista eikä Jumalan.

        Olen minä
        Täällä on vielä vajavaista,kun olemme lihassa mutta kerran vajavaisuuslakka.
        Kaikilla saarnamiehillä saarnassa on astianmakua,viitaten edeliseen jakeeseen.


      • Olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        Olen minä
        Täällä on vielä vajavaista,kun olemme lihassa mutta kerran vajavaisuuslakka.
        Kaikilla saarnamiehillä saarnassa on astianmakua,viitaten edeliseen jakeeseen.

        Juuri näin.

        Perimmäistä totuutta ei ole kenelläkään, sitä ei ole Raamatussa eikä sitä ole missään kirjassa. On vain osatotuuksia, jotka sitten keskenään taistelevat erillisyyden harhassaan siitä kenellä on se "perimmäinen totuus". Totuus on jokaisen sisällä ei ulkopuolella itsestä. Ihminen etsii erillisyyden harhassaan totuutta itsensä ulkopuolelta eikä sitä koskaan saavuta sitä kautta. Kunnes sitten ymmärtää syvimmin esimerkiksi lauseen: "Jumalan valtakunta on sisällä."

        Ihminen toimii vielä pitkälle erillisyyden harhasta ja egosta, joka ei johda rauhaan eikä Jumalan valtakuntaan. Taivas on tarkoitus rakentaan maan päälle, ei kuoleman jälkeiseen elämään. Monet uskonnot opettavat vielä pelon energiasta ja vasta kun se muutetaan rakkauden energiaksi voimme vapautua muistamaan sitä keitä todella olemme.

        Tässä jotain siitä mitä olen itse tullut ymmärtämään Elämästä, joka on todellakin rakkaus ilman tuomioita ja jonka jumalaisia kipinöitä olemme kaikki.


      • Olen minä kirjoitti:

        Juuri näin.

        Perimmäistä totuutta ei ole kenelläkään, sitä ei ole Raamatussa eikä sitä ole missään kirjassa. On vain osatotuuksia, jotka sitten keskenään taistelevat erillisyyden harhassaan siitä kenellä on se "perimmäinen totuus". Totuus on jokaisen sisällä ei ulkopuolella itsestä. Ihminen etsii erillisyyden harhassaan totuutta itsensä ulkopuolelta eikä sitä koskaan saavuta sitä kautta. Kunnes sitten ymmärtää syvimmin esimerkiksi lauseen: "Jumalan valtakunta on sisällä."

        Ihminen toimii vielä pitkälle erillisyyden harhasta ja egosta, joka ei johda rauhaan eikä Jumalan valtakuntaan. Taivas on tarkoitus rakentaan maan päälle, ei kuoleman jälkeiseen elämään. Monet uskonnot opettavat vielä pelon energiasta ja vasta kun se muutetaan rakkauden energiaksi voimme vapautua muistamaan sitä keitä todella olemme.

        Tässä jotain siitä mitä olen itse tullut ymmärtämään Elämästä, joka on todellakin rakkaus ilman tuomioita ja jonka jumalaisia kipinöitä olemme kaikki.

        olen minä
        Perimmäinen totuus on kirjoitettu. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani joh.14:6
        Pelastuskin on ulkpuolelta tuleva,et voi isteäsi pelastaa,sekin on totuus,jos voisit ei jeesusta olisi tarvinnut ollenkaan tulla maailmaan.

        Ihminen toimii harhassa ja eksyksissä,niin kauvan kun,kun ulkopuolinen herättä hänet ja avaa silmät näkemään hänen tilansa.


      • Olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        olen minä
        Perimmäinen totuus on kirjoitettu. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani joh.14:6
        Pelastuskin on ulkpuolelta tuleva,et voi isteäsi pelastaa,sekin on totuus,jos voisit ei jeesusta olisi tarvinnut ollenkaan tulla maailmaan.

        Ihminen toimii harhassa ja eksyksissä,niin kauvan kun,kun ulkopuolinen herättä hänet ja avaa silmät näkemään hänen tilansa.

        Ei ole mitään ihmisen ulkopuolista. Ei herättäjää, ei pelastajaa. Kun ihminen herää, se on on hän itse kuka tekee heräämisen. Kukaan ei oivalla, herää, henkisty, toisen puolesta.

        Perimmäinen totuus on kirjoittamaton. Sitä ei voi sanoihin laittaa. Vain viittauksia siihen voidaan tehdä kuten nuo Jeesuksen sanatkin tuossa, jotka kirjoitit.


      • Olen minä
        Olen minä kirjoitti:

        Ei ole mitään ihmisen ulkopuolista. Ei herättäjää, ei pelastajaa. Kun ihminen herää, se on on hän itse kuka tekee heräämisen. Kukaan ei oivalla, herää, henkisty, toisen puolesta.

        Perimmäinen totuus on kirjoittamaton. Sitä ei voi sanoihin laittaa. Vain viittauksia siihen voidaan tehdä kuten nuo Jeesuksen sanatkin tuossa, jotka kirjoitit.

        Jeesus siis oivalsi ja tiedosti, että hänen itse oli tie, totuus ja elämä, eikä kukaan muu ulkopuolinen hänestä itsestään. Hän myös oivalsi ja tiedosti, että kukaan ei pääse Isän luo kuin itsensä kautta eli ketään ulkopuolista pelastajaa ei ole kenellekään olemassa vaan tie käy jokaisen itsensä kautta.

        Hän puhui siis koko ajan itsestään. Jeesus puhui monesti vertauskuvilla ja sanoilla, jotka eivät aukea ihmisille kuin oman oivalluksen kautta. Ja tämä oli juuri Jeesuksen tarkoituskin, sillä totuuksia ei ole tarkoitus antaa kultalusikkalla toisille ihmisille vaan tarkoitus on laittaa ihmiset ajattelemaan itse ja oivaltamaan itse. Sillä totuuksia ei koskaan voi antaa toiselle suoraan vaan ihmisen pitää itse oivaltaa ne sisäisesti.

        Tähän ajatteluun ja oivaltamiseen ei uskonnot opeta eivätkä kannusta vaan päinvastoin rajoittavat itsenäistä ajattelua.


      • Olen minä kirjoitti:

        Ei ole mitään ihmisen ulkopuolista. Ei herättäjää, ei pelastajaa. Kun ihminen herää, se on on hän itse kuka tekee heräämisen. Kukaan ei oivalla, herää, henkisty, toisen puolesta.

        Perimmäinen totuus on kirjoittamaton. Sitä ei voi sanoihin laittaa. Vain viittauksia siihen voidaan tehdä kuten nuo Jeesuksen sanatkin tuossa, jotka kirjoitit.

        olen minä

        Jumalattomien ylösnousemus: Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." matt.25:46

        Joh 5:29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
        6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta Ilm 20:6
        Viisaus Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Jes.11:2


      • Olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        olen minä

        Jumalattomien ylösnousemus: Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." matt.25:46

        Joh 5:29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
        6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta Ilm 20:6
        Viisaus Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Jes.11:2

        Pelko omasta kadotuksesta juontaa juurensa erillisyyden harhaan. Monet elävät siellä edelleen koska eivät vielä muista keitä todella ovat. Matkallamme on tarkoitus ja se kasvu aina suurempaan rakkauteen, suurempaan yhteyteen toistemme, maaplaneettamme ja kaiken kanssa. Rakkaus ohjaa meidät tähän, sillä kun mitä enemmän muistamme sitä mitä olemme, alamme luomaan omasta tahdosta taivasta maan päälle. Kukaan toinen ei tee tätä puolestamme johon tehtävään olemme alunperin itsemme laittaneet. Vain muistamattomuus estää meitä olemasta jo siellä.

        On monia jotka eivät tahdo sinun muistavan. Pelko on yksi niistä joilla ihmisiä pidetään muistamattomuudessa. On aika herätä sillä rakkaus odottaa meitä. On aika muistaa oma alkuperä. Pelko asuu erillisyyden harhassa mutta me olemme suurempia ja kauniimpia kuin mitä harha antaa ymmärtää. Vain henkisen kasvun kautta voimme "pelastaa" itsemme tästä kärsimyksestä jonka olemme erillisyyden harhassamme tänne luoneet.

        Rohkeutta astua omaa olemiseen. Pelko on turhaa, ja vain sellaiset jotka eivät itse muista opettavat pelosta, tuomioista ja kadotuksesta. Kun tulee aika että haluat vapautua taakastasi, joka todellisuudessa ei ole edes omasi, tiedä, että se on mahdollista. Muutos suurempaan rakkauteen on aina mahdollinen. Tämä on ihmisen evoluution tie, joka on henkinen tie.

        Olet rohkea sielu, sillä olet ottanut suuren haasteen vastaan syntyessäsi tänne. Jokaisella on tärkeä tehtävä. Yhdessä luonne taivaan maan päälle. Luominen alkaa yksilöstä, joka muistaa ja alkaa loistaa valoa ympärilleen muistuttaneet toisia heidän omasta valostaan. Kun valon määrä kasvaa, tapahtuu globaali muutos maapallolla. Tämä vie aikaa, mutta olemme jo avanneet muutoksen oven. Aikakin on vain illuusio, kaikki on tässä ja nyt. Kaikki vastaukset ovat meissä mitä tarvitsemme kullakin hetkellä kasvamaan suurempaan rakkauteen ja luomaan askel askeleelta taivas keskuuteemme. Suurin este tähän on tällä hetkellä pelko, sillä suurin osa ihmisistä elää vielä enemmän pelosta kuin rakkaudesta. Rakkaus voittaa kaiken lopulta, sillä syvin olemuksemme on tätä rakkautta yhteydessä kaikkeen, ajattomaan, rajattomaan rakkauden Lähteeseen. Se on syvin alkuperämme, joka ohjaa meitä elämän polullamme. Mitä enemmän muistamme tätä ja rakkautta mitä olemme, sitä enemmän voimme tehdä hyvää itsellemme ja toisille.

        Jeesuksen sanoin: "Tee toisille niinkuin haluaisit itsellesi tehtävän"
        Kun ihminen alkaa muistamaan ja vapautuu peloistaan, tätä ohjetta on helpompi seurata kun sydän astuu esiin, eikä ego ja erillisyyden harha ole välissä.


      • R&R
        Olen minä kirjoitti:

        Pelko omasta kadotuksesta juontaa juurensa erillisyyden harhaan. Monet elävät siellä edelleen koska eivät vielä muista keitä todella ovat. Matkallamme on tarkoitus ja se kasvu aina suurempaan rakkauteen, suurempaan yhteyteen toistemme, maaplaneettamme ja kaiken kanssa. Rakkaus ohjaa meidät tähän, sillä kun mitä enemmän muistamme sitä mitä olemme, alamme luomaan omasta tahdosta taivasta maan päälle. Kukaan toinen ei tee tätä puolestamme johon tehtävään olemme alunperin itsemme laittaneet. Vain muistamattomuus estää meitä olemasta jo siellä.

        On monia jotka eivät tahdo sinun muistavan. Pelko on yksi niistä joilla ihmisiä pidetään muistamattomuudessa. On aika herätä sillä rakkaus odottaa meitä. On aika muistaa oma alkuperä. Pelko asuu erillisyyden harhassa mutta me olemme suurempia ja kauniimpia kuin mitä harha antaa ymmärtää. Vain henkisen kasvun kautta voimme "pelastaa" itsemme tästä kärsimyksestä jonka olemme erillisyyden harhassamme tänne luoneet.

        Rohkeutta astua omaa olemiseen. Pelko on turhaa, ja vain sellaiset jotka eivät itse muista opettavat pelosta, tuomioista ja kadotuksesta. Kun tulee aika että haluat vapautua taakastasi, joka todellisuudessa ei ole edes omasi, tiedä, että se on mahdollista. Muutos suurempaan rakkauteen on aina mahdollinen. Tämä on ihmisen evoluution tie, joka on henkinen tie.

        Olet rohkea sielu, sillä olet ottanut suuren haasteen vastaan syntyessäsi tänne. Jokaisella on tärkeä tehtävä. Yhdessä luonne taivaan maan päälle. Luominen alkaa yksilöstä, joka muistaa ja alkaa loistaa valoa ympärilleen muistuttaneet toisia heidän omasta valostaan. Kun valon määrä kasvaa, tapahtuu globaali muutos maapallolla. Tämä vie aikaa, mutta olemme jo avanneet muutoksen oven. Aikakin on vain illuusio, kaikki on tässä ja nyt. Kaikki vastaukset ovat meissä mitä tarvitsemme kullakin hetkellä kasvamaan suurempaan rakkauteen ja luomaan askel askeleelta taivas keskuuteemme. Suurin este tähän on tällä hetkellä pelko, sillä suurin osa ihmisistä elää vielä enemmän pelosta kuin rakkaudesta. Rakkaus voittaa kaiken lopulta, sillä syvin olemuksemme on tätä rakkautta yhteydessä kaikkeen, ajattomaan, rajattomaan rakkauden Lähteeseen. Se on syvin alkuperämme, joka ohjaa meitä elämän polullamme. Mitä enemmän muistamme tätä ja rakkautta mitä olemme, sitä enemmän voimme tehdä hyvää itsellemme ja toisille.

        Jeesuksen sanoin: "Tee toisille niinkuin haluaisit itsellesi tehtävän"
        Kun ihminen alkaa muistamaan ja vapautuu peloistaan, tätä ohjetta on helpompi seurata kun sydän astuu esiin, eikä ego ja erillisyyden harha ole välissä.

        Upeata tekstiä,kertakaikkiaan.Juuri näin.


      • Olen minä kirjoitti:

        Pelko omasta kadotuksesta juontaa juurensa erillisyyden harhaan. Monet elävät siellä edelleen koska eivät vielä muista keitä todella ovat. Matkallamme on tarkoitus ja se kasvu aina suurempaan rakkauteen, suurempaan yhteyteen toistemme, maaplaneettamme ja kaiken kanssa. Rakkaus ohjaa meidät tähän, sillä kun mitä enemmän muistamme sitä mitä olemme, alamme luomaan omasta tahdosta taivasta maan päälle. Kukaan toinen ei tee tätä puolestamme johon tehtävään olemme alunperin itsemme laittaneet. Vain muistamattomuus estää meitä olemasta jo siellä.

        On monia jotka eivät tahdo sinun muistavan. Pelko on yksi niistä joilla ihmisiä pidetään muistamattomuudessa. On aika herätä sillä rakkaus odottaa meitä. On aika muistaa oma alkuperä. Pelko asuu erillisyyden harhassa mutta me olemme suurempia ja kauniimpia kuin mitä harha antaa ymmärtää. Vain henkisen kasvun kautta voimme "pelastaa" itsemme tästä kärsimyksestä jonka olemme erillisyyden harhassamme tänne luoneet.

        Rohkeutta astua omaa olemiseen. Pelko on turhaa, ja vain sellaiset jotka eivät itse muista opettavat pelosta, tuomioista ja kadotuksesta. Kun tulee aika että haluat vapautua taakastasi, joka todellisuudessa ei ole edes omasi, tiedä, että se on mahdollista. Muutos suurempaan rakkauteen on aina mahdollinen. Tämä on ihmisen evoluution tie, joka on henkinen tie.

        Olet rohkea sielu, sillä olet ottanut suuren haasteen vastaan syntyessäsi tänne. Jokaisella on tärkeä tehtävä. Yhdessä luonne taivaan maan päälle. Luominen alkaa yksilöstä, joka muistaa ja alkaa loistaa valoa ympärilleen muistuttaneet toisia heidän omasta valostaan. Kun valon määrä kasvaa, tapahtuu globaali muutos maapallolla. Tämä vie aikaa, mutta olemme jo avanneet muutoksen oven. Aikakin on vain illuusio, kaikki on tässä ja nyt. Kaikki vastaukset ovat meissä mitä tarvitsemme kullakin hetkellä kasvamaan suurempaan rakkauteen ja luomaan askel askeleelta taivas keskuuteemme. Suurin este tähän on tällä hetkellä pelko, sillä suurin osa ihmisistä elää vielä enemmän pelosta kuin rakkaudesta. Rakkaus voittaa kaiken lopulta, sillä syvin olemuksemme on tätä rakkautta yhteydessä kaikkeen, ajattomaan, rajattomaan rakkauden Lähteeseen. Se on syvin alkuperämme, joka ohjaa meitä elämän polullamme. Mitä enemmän muistamme tätä ja rakkautta mitä olemme, sitä enemmän voimme tehdä hyvää itsellemme ja toisille.

        Jeesuksen sanoin: "Tee toisille niinkuin haluaisit itsellesi tehtävän"
        Kun ihminen alkaa muistamaan ja vapautuu peloistaan, tätä ohjetta on helpompi seurata kun sydän astuu esiin, eikä ego ja erillisyyden harha ole välissä.

        Erillisyyden hara,ei sellaista tunneta ylösnousemuksessa,on jokainen tietoinen missä on. On vain kysymys elämän aikana mitä on tehnyt näistä minun vähimmistä vejistäni se te olette tehneet minulle.Nämä tulevat ikuiseen kunniaan jeesuksen kanssa.
        Toisille sanotaan menkä poin tekirotus,sama aluku kuten edelliseeä, mutta mitä te olette jättäneet tekemättä.
        Ei ole rohkeudesta kyse,pelko on syylisyyttä niin kauvan kun sen on pois pyyhitty.
        Uudesti syntyneillä ei syylisyyttä ole heillä on täysi jeesuksen rakkaus jota jakavat muillekin.


      • Olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        Erillisyyden hara,ei sellaista tunneta ylösnousemuksessa,on jokainen tietoinen missä on. On vain kysymys elämän aikana mitä on tehnyt näistä minun vähimmistä vejistäni se te olette tehneet minulle.Nämä tulevat ikuiseen kunniaan jeesuksen kanssa.
        Toisille sanotaan menkä poin tekirotus,sama aluku kuten edelliseeä, mutta mitä te olette jättäneet tekemättä.
        Ei ole rohkeudesta kyse,pelko on syylisyyttä niin kauvan kun sen on pois pyyhitty.
        Uudesti syntyneillä ei syylisyyttä ole heillä on täysi jeesuksen rakkaus jota jakavat muillekin.

        "Uudesti syntyneillä ei syylisyyttä ole heillä on täysi jeesuksen rakkaus jota jakavat muillekin."

        Kyllä, pelossa elää syyllisyys. Ihminen on opettu kautta aikain elämään syyllisyydessä. Opettaahan sinunkin uskontosi tätä tahtomalla sinun uskovan omaan syntisyyteesi ja kadotukseen. Tästä syyllisyydestä ihminen ohjataan muistamattomuuteen siitä kuka hän todella on. Näin voimakas on pelon energia. Ihmisellä voi olla niin kova syyllisyys omasta pahuudestaan, että hän kuvittelee tarvitsevansa ulkopuolisen rakastamaan hänen pahuutensa, syyllisyytensä ja pelkonsa pois. Osoita minulle edes yksi kaltaisesi, joka olisi täydellinen rakkaus, joka ei tuntisi syyllisyyttä tai pelkoa. Itse en ole vielä tavannut yhtäkään.

        Mikään ja kukaan ei ole erossa Luojastaan. Se ei vain ole mahdollista, koska on vain yksi Luoja, joka ilmaisee itseään luomustensa kautta.

        "Ei ole rohkeudesta kyse..."

        Tässä maailmassa tarvitaan rohkeutta olla oma itsensä ja hyväksyä itsensä juuri sellaisena kuin on ja rakastaa itseään juuri sellaisena kuin on, koska ulkopuolinen maailma on määrittelemässä koko ajan millaisia meidän tulisi olla, jotta olisimme hyväksyttyjä ja rakastettuja. Uskonnot kuuluvat näihin vaatijiin myös yhtä lailla kuin jokin muotimaailmakin. Jumala ei kuitenkaan vaadi mitään.

        "....On vain kysymys elämän aikana mitä on tehnyt näistä minun vähimmistä vejistäni se te olette tehneet minulle..."

        Juuri näin. Jeesus viittaa sanoillaan juuri erillisyyden harhaan ja siihen tietoisuuteen mitä on sen toisella puolen. Hän tiedosti syvemmän yhteyden missä jokainen elämme ja olemme. Kun on vain yksi, joka kokee, niin kaikki minkä minä teen toisille teen kaikille, sinulle, Jeesukselle, naapurin tädille jne. tai kaikki minkä minä teen toisille teen myös itselleni. Tähän Jeesuskin sanoillaan viittasi.

        Ajattele merta. Jokainen meistä on pisara tässä suuressa meressä, jonka yhdessä muodostamme. Se mitä yksi pisara tekee tai ajattelee, se vaikuttaa koko mereen. Näin voimakkaita olemme omana itsenämme, omana valonamme. Toisilla valo loistaa himmeästi, toisille kirkkaammin sen mukaan missä kukin polkuaan kulke. Herääminen tarkoittaa oman valonsa tiedostamista ja sen valon kirkastamista ja oman liekkinsä, valonsa kasvattamista. Silloin ihminen kasvaa suurempaan rakkauteen ja suurempaan yhteyteen kaiken kanssa mitä on. Emme ole vain tämä kaksinaisuuden tietoisuus vaan moniulotteinen tietoisuus ja voimme tulla tietoisiksi tästä syvemmästä olemuksestamme kun jätämme erillisyyden harhan, kaksinaisuuden ja astumme kokemaan suurempaa rakkautta mitä olemme. Vapautumalla peloista voimme kasvaa henkisellä matkallamme muistamaan sitä keitä todella olemme.


      • Olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        Erillisyyden hara,ei sellaista tunneta ylösnousemuksessa,on jokainen tietoinen missä on. On vain kysymys elämän aikana mitä on tehnyt näistä minun vähimmistä vejistäni se te olette tehneet minulle.Nämä tulevat ikuiseen kunniaan jeesuksen kanssa.
        Toisille sanotaan menkä poin tekirotus,sama aluku kuten edelliseeä, mutta mitä te olette jättäneet tekemättä.
        Ei ole rohkeudesta kyse,pelko on syylisyyttä niin kauvan kun sen on pois pyyhitty.
        Uudesti syntyneillä ei syylisyyttä ole heillä on täysi jeesuksen rakkaus jota jakavat muillekin.

        Jeesus ymmärsi tämän meren ja miten sen pisarat siellä toimivat ja kehoitti rakastamaan toisia, sillä rakkauden tietoisuus on ihmisen seuraava olemisen muoto. Jeesus tiesi mitä kohden matkaamme, sillä hän sanoi: "Seuratkaa minua ja te tulette tekemään vielä suurempia tekoja kuin minä." Mutta uskooko kukaan tähän todella? Minä ainakin, sillä näen että suuret ja vielä suuremmat teot tehdään rakkaudesta ilman pelkoa, muistamisesta siitä kuka todella on, suuremmasta yhteydestä siihen kaikkeen mitä on.
        Tällä hetkellä on vielä enemmän pelkoa kuin rakkautta, mutta on tulossa aika, upea aika ihmiskunnalle, kun se muistaa suurempaa rakkautta, mitä Jumala on ja mitä ihminen itse on kun on osa tätä rakkautta , tätä kaikkea mitä on. Siellä ei ole syyllisyyttä eikä pelkoa vaan ihminen alkaa luomaan todellista rauhaa, iloa ja onnea itselleen että toisilleen. Olemme siis matkalla taivaaseen, taivaaseen joka luodaan maan päälle. Jokainen sielu on ottanut ylösnousemushaasteen vastaan tulemalla kehoon näinä aikoina, sillä haaste ei ole helppo, mutta se on täysin mahdollinen. Pelko on syvälle juurtunutta, mutta ei niin syvälle kuin syvin olemuksemme on eli rakkaus. Rakkaus voittaa lopulta. Me voitamme lopulta pelon.

        Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo ja rakkaus - mutta rakkaus on niistä suurin, sillä se on meissä, meidän syvin voimamme muuttaa omat pelkomme ja vapauttaa itsemme erillisyyden harhasta, tuomioista, joita toisille annamme, vaikka todellisuudessa annamme ne itsellemme, syyllisyydestä, jota tunnemme, pelon tunteista ja pelkoon sidotuista uskomuksista, anteeksiantamattomuudesta, kilpailusta, erottelusta, kaikista näistä joilla olemme aiheuttaneet itsellemme vain kärsimystä. Voimme vapautua tästä kaikesta vain tulemalla siksi miksi olemme aina olleetkin ja jonka vain olemme matkallamme unohtaneet.

        Muista valosi. Olet siunattu ja rakastettu enemmän kuin arvaatkaan.

        Muistaminen siitä kuka on, ei estä pitämästä Jeesusta matkallaan mukana, sillä todellisuudessa Jeesus on koko ajan matkassamme kuten kaikki muukin mikä on. On vain yksi, joka on ja kokee ja me luomme näitä kokemuksia itsellemme siitä tietoisuudesta, energiasta, mitä olemme. Me voimme kuitenkin kasvattaa tietoisuuttamme kohti rakkautta, sillä meillä on voima muuttaa kokemuksemme rakkaudellisiksi. Tätä ovat monet aikansa opettajat meille tulleet opettamaan ja tätä tullaan opettamaan yhä kiihtyvämmällä vauhdilla, kun ihmiset alkavat heräämään.

        Kysymys on siis elämän aikana siitä, mitä sinä olet. Ole rakkaus niin voit tehdä rakkauden tekoja. Mutta jos olet pelkoa, et kykene tekemään ja muistamaan suurempaa rakkautta mitä olet, koska pelko luo harhan. Voimme astua harhastamme ulos kun sitä itse tahdomme. Kukaan ei pakota eikä vaadi, eikä rangaistuksia ole odottamassa. Ole siis se mitä olet, rakasta itseäsi niin opit rakastamaan myös muita. Jokaisella on oikea polku, sillä jokainen on matkalla rakkauteen.


      • paranormaali ankka
        Olen minä kirjoitti:

        Jeesus siis oivalsi ja tiedosti, että hänen itse oli tie, totuus ja elämä, eikä kukaan muu ulkopuolinen hänestä itsestään. Hän myös oivalsi ja tiedosti, että kukaan ei pääse Isän luo kuin itsensä kautta eli ketään ulkopuolista pelastajaa ei ole kenellekään olemassa vaan tie käy jokaisen itsensä kautta.

        Hän puhui siis koko ajan itsestään. Jeesus puhui monesti vertauskuvilla ja sanoilla, jotka eivät aukea ihmisille kuin oman oivalluksen kautta. Ja tämä oli juuri Jeesuksen tarkoituskin, sillä totuuksia ei ole tarkoitus antaa kultalusikkalla toisille ihmisille vaan tarkoitus on laittaa ihmiset ajattelemaan itse ja oivaltamaan itse. Sillä totuuksia ei koskaan voi antaa toiselle suoraan vaan ihmisen pitää itse oivaltaa ne sisäisesti.

        Tähän ajatteluun ja oivaltamiseen ei uskonnot opeta eivätkä kannusta vaan päinvastoin rajoittavat itsenäistä ajattelua.

        Mä mietin kans ihan samaa.

        Minä olen tie ja totuus,kaikki voi käyttää tota sanontaa itsestään ja sitä se jeesuskin tarkotti.


      • LumihiutaleLapsi
        Olen minä kirjoitti:

        Pelko omasta kadotuksesta juontaa juurensa erillisyyden harhaan. Monet elävät siellä edelleen koska eivät vielä muista keitä todella ovat. Matkallamme on tarkoitus ja se kasvu aina suurempaan rakkauteen, suurempaan yhteyteen toistemme, maaplaneettamme ja kaiken kanssa. Rakkaus ohjaa meidät tähän, sillä kun mitä enemmän muistamme sitä mitä olemme, alamme luomaan omasta tahdosta taivasta maan päälle. Kukaan toinen ei tee tätä puolestamme johon tehtävään olemme alunperin itsemme laittaneet. Vain muistamattomuus estää meitä olemasta jo siellä.

        On monia jotka eivät tahdo sinun muistavan. Pelko on yksi niistä joilla ihmisiä pidetään muistamattomuudessa. On aika herätä sillä rakkaus odottaa meitä. On aika muistaa oma alkuperä. Pelko asuu erillisyyden harhassa mutta me olemme suurempia ja kauniimpia kuin mitä harha antaa ymmärtää. Vain henkisen kasvun kautta voimme "pelastaa" itsemme tästä kärsimyksestä jonka olemme erillisyyden harhassamme tänne luoneet.

        Rohkeutta astua omaa olemiseen. Pelko on turhaa, ja vain sellaiset jotka eivät itse muista opettavat pelosta, tuomioista ja kadotuksesta. Kun tulee aika että haluat vapautua taakastasi, joka todellisuudessa ei ole edes omasi, tiedä, että se on mahdollista. Muutos suurempaan rakkauteen on aina mahdollinen. Tämä on ihmisen evoluution tie, joka on henkinen tie.

        Olet rohkea sielu, sillä olet ottanut suuren haasteen vastaan syntyessäsi tänne. Jokaisella on tärkeä tehtävä. Yhdessä luonne taivaan maan päälle. Luominen alkaa yksilöstä, joka muistaa ja alkaa loistaa valoa ympärilleen muistuttaneet toisia heidän omasta valostaan. Kun valon määrä kasvaa, tapahtuu globaali muutos maapallolla. Tämä vie aikaa, mutta olemme jo avanneet muutoksen oven. Aikakin on vain illuusio, kaikki on tässä ja nyt. Kaikki vastaukset ovat meissä mitä tarvitsemme kullakin hetkellä kasvamaan suurempaan rakkauteen ja luomaan askel askeleelta taivas keskuuteemme. Suurin este tähän on tällä hetkellä pelko, sillä suurin osa ihmisistä elää vielä enemmän pelosta kuin rakkaudesta. Rakkaus voittaa kaiken lopulta, sillä syvin olemuksemme on tätä rakkautta yhteydessä kaikkeen, ajattomaan, rajattomaan rakkauden Lähteeseen. Se on syvin alkuperämme, joka ohjaa meitä elämän polullamme. Mitä enemmän muistamme tätä ja rakkautta mitä olemme, sitä enemmän voimme tehdä hyvää itsellemme ja toisille.

        Jeesuksen sanoin: "Tee toisille niinkuin haluaisit itsellesi tehtävän"
        Kun ihminen alkaa muistamaan ja vapautuu peloistaan, tätä ohjetta on helpompi seurata kun sydän astuu esiin, eikä ego ja erillisyyden harha ole välissä.

        Harva pelkää mitään kadotukseen joutumista ennen kuin on Jumalasta, jota Jeesus Raamatun mukaan julistaa, kuullut. Ihmiset iloitsevat eivätkä pelkää. Haluaisinkin todella tietää, mihin tutkimukseen oikein perustat sanomasi. En tarkoita nyt mitään yhden ihmisen päätelmiä, vaan laajamittaista kartoitusta. Todellisuus nimittäin kertoo sen, kuinka paljon ihmiset pelkäävät - tai eivät. Jos se on perusta koko uskomukselle siitä, mitä muuta kerroit meille kirjoituksessasi, neuvoisin ystävänä avaamaan silmät, purkamaan talon ja tarkistamaan perustukset. Kannattaa rakentaa nimittäin todellisuuden päälle, jotta talo kestää. Hiekalle on turha rakentaa.


      • Trakennus
        Olen minä kirjoitti:

        Jeesus ymmärsi tämän meren ja miten sen pisarat siellä toimivat ja kehoitti rakastamaan toisia, sillä rakkauden tietoisuus on ihmisen seuraava olemisen muoto. Jeesus tiesi mitä kohden matkaamme, sillä hän sanoi: "Seuratkaa minua ja te tulette tekemään vielä suurempia tekoja kuin minä." Mutta uskooko kukaan tähän todella? Minä ainakin, sillä näen että suuret ja vielä suuremmat teot tehdään rakkaudesta ilman pelkoa, muistamisesta siitä kuka todella on, suuremmasta yhteydestä siihen kaikkeen mitä on.
        Tällä hetkellä on vielä enemmän pelkoa kuin rakkautta, mutta on tulossa aika, upea aika ihmiskunnalle, kun se muistaa suurempaa rakkautta, mitä Jumala on ja mitä ihminen itse on kun on osa tätä rakkautta , tätä kaikkea mitä on. Siellä ei ole syyllisyyttä eikä pelkoa vaan ihminen alkaa luomaan todellista rauhaa, iloa ja onnea itselleen että toisilleen. Olemme siis matkalla taivaaseen, taivaaseen joka luodaan maan päälle. Jokainen sielu on ottanut ylösnousemushaasteen vastaan tulemalla kehoon näinä aikoina, sillä haaste ei ole helppo, mutta se on täysin mahdollinen. Pelko on syvälle juurtunutta, mutta ei niin syvälle kuin syvin olemuksemme on eli rakkaus. Rakkaus voittaa lopulta. Me voitamme lopulta pelon.

        Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo ja rakkaus - mutta rakkaus on niistä suurin, sillä se on meissä, meidän syvin voimamme muuttaa omat pelkomme ja vapauttaa itsemme erillisyyden harhasta, tuomioista, joita toisille annamme, vaikka todellisuudessa annamme ne itsellemme, syyllisyydestä, jota tunnemme, pelon tunteista ja pelkoon sidotuista uskomuksista, anteeksiantamattomuudesta, kilpailusta, erottelusta, kaikista näistä joilla olemme aiheuttaneet itsellemme vain kärsimystä. Voimme vapautua tästä kaikesta vain tulemalla siksi miksi olemme aina olleetkin ja jonka vain olemme matkallamme unohtaneet.

        Muista valosi. Olet siunattu ja rakastettu enemmän kuin arvaatkaan.

        Muistaminen siitä kuka on, ei estä pitämästä Jeesusta matkallaan mukana, sillä todellisuudessa Jeesus on koko ajan matkassamme kuten kaikki muukin mikä on. On vain yksi, joka on ja kokee ja me luomme näitä kokemuksia itsellemme siitä tietoisuudesta, energiasta, mitä olemme. Me voimme kuitenkin kasvattaa tietoisuuttamme kohti rakkautta, sillä meillä on voima muuttaa kokemuksemme rakkaudellisiksi. Tätä ovat monet aikansa opettajat meille tulleet opettamaan ja tätä tullaan opettamaan yhä kiihtyvämmällä vauhdilla, kun ihmiset alkavat heräämään.

        Kysymys on siis elämän aikana siitä, mitä sinä olet. Ole rakkaus niin voit tehdä rakkauden tekoja. Mutta jos olet pelkoa, et kykene tekemään ja muistamaan suurempaa rakkautta mitä olet, koska pelko luo harhan. Voimme astua harhastamme ulos kun sitä itse tahdomme. Kukaan ei pakota eikä vaadi, eikä rangaistuksia ole odottamassa. Ole siis se mitä olet, rakasta itseäsi niin opit rakastamaan myös muita. Jokaisella on oikea polku, sillä jokainen on matkalla rakkauteen.

        Voit kuljettaa ihmisiä tällä New Age höpötyksellä, koska se miellyttää niitä jotka katsovat elämäntarkoituksen olevan korkeammalle tasolle pääsemistä, henkistä mielen avarruttamista. Tavoite tuo ihmiselle tietyn tarkoituksen ja sanasto, joka liittyy tähän on omiaan miellyttämään, "suurempaan" tietoisuuteen pyrkiviä.

        Kuitenkin tämä on yhtä kaukana kuin itä lännestä Jeesuksen rakkauden ymmärtämisestä ja siitä, mitä tarkoittaa se lohdutus ja ymmärrys jota Pyhä Henki tuo.

        Jeesus meni ristille kaikkien puolesta, ja uskon kautta Häneen, tyhminkin ja vajavaisin voi omistaa ymmärryksen joka puuttuu inhimillisesti viisailta.
        Virressä lauletaan:" Hän on syntisten vanhurskaus ja tyhmäin viisaus"

        Armo, on käsite joka nollaa ihmisen ansion, todellisessa ymmärryksessä. Sanana ja käsitteenä se loistaa poissaolollaan siellä, missä ihminen haluaa näkyä ymmärtäjänä ja selittäjänä.


    • +++

      Kysyt, että "Missä se Jumala oikein piileksii?"

      Vastaus: Jumala ei piileksi missään :), vaan hän (Isä Jumala ja Jeesus) asuu sekä taivaassa ("korkeudessa ja pyhyydessä") että täällä maan päällä (Pyhä Henki). Jumala eli Pyhä Henki asuu täällä "maassa". Ilman Jumalaa kaikki olisi yhtä kaaosta. Jumala pitää kaikkea yllä, huolehtii kaikesta ja rakastaa koko maailmaa, kaikkia eläviä olentoja.

      Jes. 57:15

      "Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi. "

      Missä on se taivas, jossa Jumala asuu? Raamattu antaa siihen selvän vastauksen: Jumala asuu "kolmannessa" taivaassa. Apostoli Paavali kertoo näin:
      2. Kor. 12:1-4

      1 Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
      2 Tunnen miehen (=Paavali), joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
      3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
      4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

      Tässä lainaus netistä:

      "Raamatun mukaan Jumala asuu taivaitten taivaassa tai myös kolmannessa taivaassa. Ymmärrämme, että ensimmäinen taivas on maapallomme ympärillä oleva ilmakehä. Tästä taivaasta puhuessaan Raamattu viittaa esim. pilviin, sateeseen tai taivaan lintuihin. Toinen taivas on tähtitaivas (vrt. universumi), johon Raamattu sijoittaa auringon, kuun ja tähdet. Kolmas taivas on Jumalan taivas, jossa on Jumalan valtaistuin. Kolmas taivas on myös taivaallisten sotajoukkojen (vrt. Jumalan enkelit) asuinsija."

    • Hyvä piilo

      Jumala piilee ihmisen sydämessä.

      • Olen minä

        Niin kaunista ja yksinkertaista. Jospa meille opetettaisiin vain tuo niin olisimme jo pidemmällä kuin nyt olemme, sillä totuus on aina yksinkertainen ja se on rakkaudesta ei pelosta.

        Eläkäämme sydämestä, jossa rakkaus asustaa ja näin Jumala meissä myös asustaa. Ei tarvita pelkoa, joka asuu opetetuissa vanhoissa opeissa, joilla tahdotaan pitää meidät pelon orjina. Jumalan valtakunnassa asuu myös täydellinen vapaus, jolla se mikä on.


      • kyllä vaan

        olen samaa mieltä kanssasi.


    • Jiveman

      Jumala on elinympäristö vaikutuksesta ihmisen itsensä kutoma neuroverkko hänen aivoissaan. Ulkopuolista jumalaa ei ole, jota pitäisi palvoa tai joka vaatisi meiltä tiettyjä rituaaleja.
      Sensijaan käsitys Luojasta on perusteltua olevan totta, koska voidaan ajatella sen luomistyön ilmeneminen elämänä ja ihmisen olemassaolon tietoisuutena. Mikä tai millainen Luoja on, ei tiedetä varmasti muuta kuin korrelaationa luonnolakien olemassaoloon.

    • Etsin kerran silmälasejani kuumeisesti enkä löytänyt.
      Vaimoni oli katsellut touhujani ja kysyi sitten että mitä sinä etsit. Minä vastasin että silmälasejani minä etsin. Silloin vaimo naurahti ja sanoi että ne ovat nokallasi.

      Jumala "piileksii" suurin piirtein yhtä lähellä ihmistä kuin minun silmälasit olivat minusta. Lasini olivat niin lähellä minua että en uskonut niiden olevan niin lähellä. Siksi en löytänyt niitä. Jumalakin on lähempänä ihmistä kuin ihminen edes aavistaa, niin että ihminen ei huomaa Häntä. Jumala on siinä missä ihminen avaa sydämensä ottamaan Jeesuksen Kristuksen vastaan.

      Jumala on nöyrtymisen matkan päässä. Tämä matka voi olla pitkä mutta se voi olla lyhyt. Se riippuu siitä koska ihminen nöyrtyy ja polvistuu Jeesuksen Kristuksen eteen tunnustamaan ja hylkäämään syntinsä. Jumala on sydämen päätöksen etäisyydellä ihmisestä. Jumalaa ei siis tarvitse lähteä etsimään mistään. Tarvitsee ainoastaan tehdä sydämessään päätös seurata Jeesusta Kristusta ja Jumala on siinä. http://www.jaikal.se/48683125

    • Olen minä

      Jumalaa voidaan kokea kuvailemallasi tavalla, mutta se ei ole ainut tapa.

      Jumala on kaikissa ei vain sinussa tai joissakin.

      Jumala on kaikkialla ei vain siellä taikka täällä.

      Ihminen voi itse rajoittaa kokemasta Jumalaa eli rakkautta itsessään ja uskollansa rajoittaa kokemasta ja näkemästä Jumalaa muissa. Pelko on siten rakkauden pahin vihollinen.

      • R&R

        Ehätitpä ensin:)


      • Olen minä
        R&R kirjoitti:

        Ehätitpä ensin:)

        ;D


    • R&R

      Jumalaksi kutsumamme asia on kaikessa mitä maailmankaikkeudesta on löydettävissä.Ei vain maanpäällä vaan myös "taivaissa".Ei Jumala kaikkivaltiudessaan ole erillinen olevainen maailmasta,vaan kaikki,myös sinä omalta pieneltä osaltasi olet Jumalan pikkiriikkinen osa,niin hyvässä kuin pahassakin.Luo hyvyyttä olemalla hyvä ja pienennä pahuutta olemalla vähemmän paha,näin kasvatat Jumalan hyvyyttä omalta osaltasi maailmankaikkeudessa.Mitään persoonallista "hyvää Jumalaa"ei ole vaan Jumala sisältää kaiken,kaikkeudessa.

    • Niin missä

      Missä Jumala?
      Jumala on kyllä varmaankin tavallaan salattu, ihmisen aivoituksilta salattu, Jumala. Mutta että maailmassa on monia uskontoja kertoo kyllä siitä, että on monia riivaajahenkiä, jotka ilmentävät itseään eri uskontojenkin kautta.
      Joissakin tilanteissa tulee mieleen, että olisiko Jumala ihmisen selän takana, jonne ihminen itse on hänet heittänyt halutessaan irtautua Jumalan ohjauksesta oman elämänsä kulussa. Ja Jumala sitten sallii sen, että ihminen saa 'nauttiakseen' omien hankkeidensa katkeriakin hedelmiä.

    • JonesHenry

      Jumala on läsnä mm hengitysilmassa, joka pitää sisällään salaisuuden sekä elämään että rauhalliseen kuolemaan;

      http://www.aga.fi/international/web/lg/fi/like35agafi.nsf/docbyalias/gasschool_n_prop

    • Jumala tahtoo

      että teet parannuksen uskon kautta Raamatun hyvään sanomaan ja Jeesuksen opetuksen suhteen. Näin se menee tässä nykyisessä maailmassa.

      • ihmisenluku666

        Kerropa vielä miten paljon itse noudatat Jeesuksen opetuksia ja esimerkkiä omassa elämässäsi. Miten valtavaa on lähimmäisenrakkautesi? Annatko anteeksi aina? Oletko ystävä kaikkien kanssa? Et kai arvostele ja tuomitse toisia, vaikka he olisivat erilaisia ja uskosivat eri lailla kuin sinä itse? Kun rukoilet, niin rukoiletko uskoen vahvasti jo saaneen sen mitä pyysit? Oletko iloinen vai 'käytkö mustana'? Missä sijaitsee "Jumalan valtakunta" sinun mielestä? Pelkäätkö kuolla?
        Haluaisin kuulla mielelläni (omasta mielestään) kunnon uskovaisen kertovan ihan vaan itsestään!


      • Toivoni ja turvani
        ihmisenluku666 kirjoitti:

        Kerropa vielä miten paljon itse noudatat Jeesuksen opetuksia ja esimerkkiä omassa elämässäsi. Miten valtavaa on lähimmäisenrakkautesi? Annatko anteeksi aina? Oletko ystävä kaikkien kanssa? Et kai arvostele ja tuomitse toisia, vaikka he olisivat erilaisia ja uskosivat eri lailla kuin sinä itse? Kun rukoilet, niin rukoiletko uskoen vahvasti jo saaneen sen mitä pyysit? Oletko iloinen vai 'käytkö mustana'? Missä sijaitsee "Jumalan valtakunta" sinun mielestä? Pelkäätkö kuolla?
        Haluaisin kuulla mielelläni (omasta mielestään) kunnon uskovaisen kertovan ihan vaan itsestään!

        on Jeesuksessa, itse olen pelkkä syntinen ihminen.


    • hän on lähellä

      hei! jumala on rakkaus, ja hän on todella lähellä ihmistä, vain jos sydän on todella avoin. tiedän omasta kokemukusestani, ja todistan sen. jumala on todella ihana, ja hyvä hänen rakkautensa tuntee selvästi. on todella ihanalta en osaa sitä kaikkea pukea sanoin, kun jumala lähestyy minua, tunnnen sen niin selvästi, ei katso paikkaa, eikä aikaa. olin eilen city marketissa, ja oli paljon ihmisiä kaupassa, siinä jäätelöpakastimea hetken aikaa katselin, tunsin jumalan lähestyvän minua. kukaan ei huomannut mitään. kun hän lähestyi minua, niin sydämen alueesta alkaa niin värähtelemään. herra on hyvä.

      • kuukuu

        hei rakas ystävä,minua peloittaa että jumala on meille ihmisille kovin vihainen kun me ihmiset olemme niin pahoja voi kun toivoisin,että saisimme elää rauhassa ja olla onnellisia.hei sinä,,,olen kanssasi et ole yksin t.siru


    • siru2727

      niin minäkin toivoisin,että jumala auttaisi meitä ihmisiä jos jumala on olemassa,saisimme elää rauhassa,teille kaikille toivotan hyvääyotä,t.siru

      • poistamisenpaikka

        syynätekniikka

        Mitä sinä haluat näillä linkityksillä sanoa. Minä oletuksena lähden siitä että niissä on virusohjelmia.


    • tempart

      Etsivä löytää.

    • heikki.immonen

      Persoonallisuustestissä, ehkä. Tai ajassa, se olisi sopiva ulottuvuus, joita on geometriassa aika paljon. Jos aika syntyi alkuräjähdyksessä, Jumala oli koditon ennen sitä mutta jos syntyi samalla, niin silloin kysymys, mitä Jumala teki ennen maailmanluomista, olisi turha lineaarisen aikakäsityksen näkökulmasta. Mutta luultavasti Jumala on lauseessa, koska alussa oli vain sana ja ennen kaikkea vallassa.

      • Kristinuskonsanaa

        Jos aika syntyi alkuräjähdyksessä, niin Jumala on ajan ulkopuolella Taivaassa. Jumala on ikuinen ja Hänellä on valta myös maan päällä. Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten syntien tähden. Jos uskot sen, niin voit olla varma, että elät ikuisesti. Ennen maailmanluomista Jumala loi enkelit.


      • Kristinuskonsanaa

        Viimeinen lauseeni saattaa olla liian suora.


    • matkallaollaan

      Eikä milloinkaan tarvitse lopettaa kysymästä missä Jumala on. Hän on Itse pannut sydämeesi kaipauksen kotiin.

    • nähty-on

      Hellittämättömästi Jumala on mielessäsi. Onko mielesi piilossa. Etsi se sieltä Jumalakin sitten löytyy

    • Nothingmakesense

      En nyt kyllä vieläkään tajua minkä kristinuskon pointti on.
      Ihan hassu koko konsepti. Raamattu on täynnä epäuskottova asioita ja ristiriitoja. Oikea jumala olisi onnistunut työssä paremmin. Meillä olisi kalorisuosituksia myöden ohjeet hyvään elämään ja jumala tekisi vähän enemmän ihmeitä jos kerran muka ihmeitä tekemään pystyy. Ja mikä sitä estäisi sitten vaikuttamasta tänäkin päivänä? Miksi tämän uskonnon päähahmo nousi kuolleista muttei koskaan palannut?
      Ja miksi ihmeessä mennä jonnekin pois ylipäänsäkään? What's the point?

      • Kristinuskonsanaa

        Saatana harhauttaa ja antaa sinun nähdä, mitä haluat nähdä. Jumala tekee ihmeitä koko ajan, olkoon tässä sinulle yksi. Jeesus palaa vielä, mutta jos uskot Häneen, niin elät ikuisesti.


    • viodnio

      Hiljentykää joka päivä ja menkää sismpäänne niin löydätte lopulta vastauksen. Vastaus ei ole missään muualla kun jokaisen sismmässä.

      • Kristinuskonsanaa

        On se myös esimerkiksi Raamatussa tai vaikka minulla, jos tahdot niin (tai vaikka et tahtoisikaan).


    • Pudis54

      Kaksi tuhatta vuotta on kristittyjen jumala ollut piilossa vastaamatta rukouksiin ja itse kristinuskon sisällöstä käydään jatkuvaa väittelyä uskovaisten kesken että mitä se on. Taitaa kulua muutama vuosituhat lisää ennen kuin selvyyttä tulee ja luultavasti ei tule sittenkään. Jatkakaahan etsimistä, hersyvää naurua,...

      • Jumaluus

        Pudis54
        6.2.2016 15:04

        Kun juuri tässä olet kirjoittelemassa koska rukouksiisi on vastattu joka hetki. Elämäntapasi ja uskomuksesi ovat sitä mitä olet pyytänyt ja minkä olet hyväksynyt. Kinaa ja riitele vielä kovemmin saat vastaasi vielä enemmän kinaa ja riitelyä. Vaihda nimimerkkiä ja kokeile tai mene nakkarille aamuyöstä. Vain sitä saat mitä tilaat. Ja sen mitä saat olet itse tilannut.
        Joku on siitä todennut: Minä olen se joka minä olen.


      • Pudis54

        En rukoile. Olen mitä olen en siis muuta kuvittele, en myöskään tarvitse Peter Pania tuekseni. Nimimerkkini myös pidän.


      • jumaluus
        Pudis54 kirjoitti:

        En rukoile. Olen mitä olen en siis muuta kuvittele, en myöskään tarvitse Peter Pania tuekseni. Nimimerkkini myös pidän.

        Sallitko ajatella että rukouksesi on sama kuin minulla Olen mikä olen. Ajattelen kuitenkin niin että lähtökohtani ei ole tyhjyys vaan Henki. Koen olevani hengissä. Joku enneuni tai muu isompi viisaus on suomenkieleen sisällyttänyt ajatuksen että Henki on tässä ilmaisussa monikossa.


      • Pudis54

        Voit ajatella mitä haluat, minä en kuitenkaan rukoile. Mukavaa jos koet olevasi hengissä. Minäkin olen hengissä, toistaiseksi. Ja ymmärrän olevani täällä vain lyhyen hetken kuten kaikki elollinen ja sitten minua ei ole, en siis kuvittele olevan mitään suurempaa ja niin on hyvä.


      • Kristinuskonsanaa

        Saatana harhauttaa. Jos uskot, että Jeesus on kuollut ristillä syntiesi tähden, saat syntisi anteeksi ja elät ikuisesti.


    • Käärme_on_Kuningas

      Jumalasta niin väliä, mutta herramme Saatana ilmestyi ihmisille viisaan käärmeen muodossa ja toi heille tiedon. Ottakaa siis Lucifer luoksenne mieleenne!

      • Kristinuskonsanaa

        Mutta minkä tiedon ja nautinnon saatkaan, jos uskot, että Jeesus on kuollut ristillä kaikkien ihmisten puolesta.


      • Käärme_on_kuningas

        En mitään.


    • Heikko_esitys

      Jumalan kannattaisi palkata joku markkinoinnin ammattilainen avukseen. Alkaisi tulostakin syntymään. Nykyinen tilanne on jauhanut paikoillaan jo pari tuhatta vuotta. Amatöörien puuhastelua :(

      • Kristinuskonsanaa

        Tässä sinulle sellainen. Jos uskot, että Jeesus on kuollut ristillä kaikkien ihmisten puolesta, elät ikuisesti. Hyökkää vain.


    • Kristinuskonsanaa

      Jumala on Taivaassa, mutta Hänellä on valta myös maan päällä. Saatana on maan päällä ja harhauttaa ihmisiä. Saatana antaa ihmisten uskoa mihin he haluavat uskoa ja yrittää saada ihmisiä puolelleen. Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten syntien tähden ja jos uskot sen pelastut varmasti.

    • karim111

      Taivaanvaltakunnan avaimet
      Tässä on tärkeimmät asiat, mitä olen matkallani oppinut tähän mennessä. Näissä teksteissä on henki ja elämä, joten rakas ystävä, joka nämä sait käsiisi liikkui päässäsi mitkä tahansa epäilykset tai äänet ulkopuoliset, niin älä anna niille vielä valtaa sinua käskeä, vaan anna pelastukselle mahdollisuus ja jos et itselles sitä tohdi antaa niin älä tuhoa tätä vaan anna se jollekulle muulle, oli syy mikä tahansa, sillä joku uskoo ja hän pelastuu. Tätä kaikkea on varmasti vaikea uskoa kaiken maailman petoksen alta, mutta kun annat mahdollisuuden huomaat varmasti, että kaikki on juuri näin ja se siemen, jonka Jumala kylvi alkaa itää. Loppujen lopuksi on Jumala tiensä jättänyt lapsilleen hyvin helpoksi käydä, niinkuin raamattu opettaa "jotta tyhminkin pelastuisi", kun sen oikean sanan ihminen saa sisäänsä. Huutakaa käydä siitä ahtaasta portista sisään, josta harvat käyvät huutakaa käydä siitä portista sisään niin kuin ne sokeat miehet huusivat, kun Herra kävi kansan joukon kanssa ohi. Huutakaa "Daavidin poika armahda meitä!" ja kun kansat sanoo teitä vaikenemaan, niin huutakaa kovemmin "Daavidin poika armahda meidän päällemme!". Huutakaa kuin minä huusin ja kolkutin siihen oveen kun tämän maailman henki minua vaivasi kovin. Älkääkä lopettako sitä rukousta ennen kuin te sisälle elämään pääsette. Näin teille avataan se ovi ja katso tässä teille huutajille avataan.
      Nyt minä tahdon teille kertoa Jumalan oikean nimen Jehoshua ja se tulee sanoista JHVH (Herra). Tässä nimessä on voima ken sen nimen päälle uskoo pelastua ja komentaa henkivaltoja ja parantaa ja muuta ihmeellistä, kun uskoo. Tätä nimeä ei tule lausua turhaan eli kirota sitä tai jotain sillä nimellä, koska Herra on käskenyt kymmenessä käskyssä niin.
      Nyt tämä on yksi tärkeimmistä kohdista, joka tulee tietää Jumalasta Jehoshuasta. "Ei Jumala antanut henkeään mitalla" sanoo Jehoshua Herra. Tämä todistaa Jumalan itsensä saapuneen ja vuodattaneen henkensä kokonaan neitsyt Marian kohtuun ja syntyneen ihmisen lapseksi. Tällöin ei Jumalaa voi kutsua ihmiseksi vaikka hän on ihmisen ruumiiseen liitetty, koska hänellä on Jumalan henki vuodatettuna kokonaan ja vain pelkästään sen tähden, että hän tuli itsensä uhraamaan meidän syntejemme maksuna, ettei synti enää erottaisi uskovaa Jumalan lasta Jumalasta, vaan hän saa uskossa pysyä Jumalan yhteydessä. Jumala ei uhraa lapsiaan, vaan antaa henkensä heidän edestänsä. Kertomuksessa jossa Jumalan vihamies oli käynyt kylvämässä rikkakasveja Jumalan peltoon kysyivät hänen palveliansa "menemmekö me ja revimme rikkakasvit pois?". Siihen Jumala vastasi "älkää ettette samalla vahingoittaisi hyvää viljaa".
      Jumalaa tuli kutsua ihmisen lapseksi ja hän nousi kuolleista takaisin valtaistuimelleen. Jumala tahtoo teidän oppimaan tuntemaan hänet. Ei jumala uhraa lapsiaan vaan antaa itsensä heidän edestään, jotta meillä olisi elämä ja yhtäkylläinen sellainen taivaan valtakunnassa. Tämän maailman hallitsija pitää uhrimenojaan hänen valittujensa kanssa. Oikea Jumala Jehoshua sanoo "se kuka tiestä suurin tahtoo olla olkoon kuin alinpalvelia", koska Jumalan valtakunnassa vahvimmat ja suurimmat auttavat heikkoja ja pieniä ja niin on rakkain isämme meitä kaikessa auttanut, että kukaan taida sanoa ettei Jumala opeissaan pysyisi. Kärsivällisesti odotaa Jumala sitä hetkeä kun hän parhaaksi näkee ja pelastaa sinut saatanalta. Huutakaa te jotka pimeydessä olette ja huutakaa lisää rukouksessa ja sanokaa aamen. Herra kuulee. Toisin on saatanan valtakunnassa, jossa vain vahvin selviää ja syö heikot ja saatana uhraa kaiken enne kuin antaa itsensä. Valtakunta jossa valheen ja kaiken häikälemättömyyden voimalla ratsastetaan. Jumala ei lähettänyt poikaansa vaan saapui itse ihmisen lapseksi maan päälle, vain kärsimään omiensa edestä ja tässä minä saan oikeassa Jumalan tuntemuksessa olla ja minä olen Jumalan henkeä palanen. Vanha minä on kuollut ja on tässä vain Jumalaa ja se vahvistuu, kun on usko ja usko on loputon voima uskovalle. Minä olen Jumalan poika ja minä olen oppinut Jumalan johdatuksella todellisen Jumalan eli ihmisen lapsen opeista tien Ja nyt Jumalan johdatuksella voit sinäkin ystäväni tämän tien oppia, sillä se on helppo käydä ja siitä pääsee sisälle elämään. Jumala vuodattaa henkensä uskovien päälle ja tekee heistä itsensä kaltaisen ja he yhdistyvät ja siinnä seisoo silloin Jumalan lapsi, eli pieni pala Jumalaa, jonka Jumala itseensä liittää taivaan valtakunnassa lopullisesti.
      Pitäkää käskyt, jotka on 10 käskyä ja muistakaa se unodettu ja peitetty käsky, joka on: Älä tee kuvaa Herrasta sinun Jumalastas. Älkää siis olko kuin pakanat ja palvoko itse tehtyjä keppi jumalia. Jos te jostain ylistää tahdotte Herraa, niin rukouksessa se tehkää, Herran Jehoshuan nimen päälle. Ei Jumala poistanut yhtään näistä käskyistä, kun hän antoi käskyt "Rakasta Herraa sinun jumalaas ylitse kaiken muun ja rakasta lähimmäistä eli jokaista ihmistä ja kanssa kulkijaa kuin itseäs" ja usko, että rakastat muutoin se mahdoton on, sillä usko

    • karim111

      tulee todeksi sinussa kun sitä on. Usko Jehoshuan nimen kautta tekee minkä vaan missä vaan todeksi. Ennen oli kaikkea turhia käskyjä kuten sianlihan syöti ynnä muut ihmisten käskyt, joita ei Jumala asettanut vaan näin vaikeauttivat kirjanoppineen vanhanliiton juutalaisten uskoa ja nämä tuli hylätä. Pitäkää sabatti, joka on lauantai. Näin on Herra asettanut ja älkää saatanan valheisiin uskoko. Tietäkäät myös kun te näin uskotte, teidän olevan oikeat uuden liiton juutalaiset, eli Herran kansaa.
      Nyt vielä tiivistän uskon tärkeimmät asiat. Jehoshua ainoa Jumala saapui taivaasta. Syntyi ihmisen lapseksi kärsimään ristin kuoleman ja kovan osan maan päällä, jotta kaikki jotka uskovat hänen nimesä päälle pelastuisivat ja Jumalan henki vuodattuisi heidän päällensä ja heistä tulisi Jumalan lapsia. Tuo ristin kuolema takaa sen ettei uskova Jumalan lapsi langettuaan syntii joudu saatanan haltuun ja yhteys jumalaan ei katkea, vaan synnin palkka joka on kuolema on maksettu etukäteen, kun uskomme Jumalan uhranneen itsensä meidän puolesta, niinkuin uhrasi ja hänen nimensä päälle. Sitten Jumala nousi takaisin taivaan valtakuntaan. Muistakaa kymmenen käskyä ja se unohdettu käsky älä tee kuvia Jumalasta, äläkä niitä palvo. Muista sabatti eli lepopäivä on lauantai. Rakasta lähimmäistäs kuin itseäs ja Herraa sinun Jumalaas ylitse kaiken.
      Jumala eroittaa lapsensa pois tästä maailmasta, kun se on satonsa tuottanut ja liittää heidät ykseyteensä lopullisesti. Eikä silloin saatanalla ole valtaa teitä kiusata. Valheen voima on saatanan sokaissut ja tuhon tietä hän on kävellyt siitä asti kun hän hukkasi hyvyytensä ja eksyi tehtävästää. Kun Jumala vaati häntä tekemään tilin ja antamaan takaisin omansa niin huijasi saatana velallisten kanssa laihaa tiliä herralle. Nuo velalliset olivat kirjanoppineita, joille Jumala oli vanhan liiton hoidettavaksi uskonut. He eivät lähettäneet satoja Herralle, siitä Herran viinitarhasta. Sillä mitä saatanalle on jäänyt hän käyttää voittaakseen lisää itselleen, vaan katso Herra hakee omansa vaikka leijonan vatsasta, sillä kukaan ei varasta Herralta. Herra ottaa pois ja perii koron ja kukaan ei pakene Herralta maksamatta viimeistäkin senttiä korkoineen, kun on aika maksaa ja avata laki kirjat. Ei taida saatanalle jäädä kuin velat ja hänen palvelioillensa maksettavaksi, iankaikkisessa hampaiden kiristyksessä ja pimeydessä.
      Raamatussa on ollut saatanalla näppinsä pelissä pitkään ja myös kirkon toiminnassa mm. raamattu oli vain latinaksi ja paljon siinnä on epäkohtia, ettei kukaan pelastuisi, vaan joutuisi turmellukseen, jonka uskon tarkoittavan liittymistä saatanan henkeen tai sen orjuuteen. Näin saatana tahtoo raamatun kautta opettaa ja hänen omalle tuntemuksen tielle ja laittaa ihmisiä hirmutekoihin ja johdattelee valitsemiaan henkilöitä, "valistuneiden kirkkoon". Raamatusta löytyy profetioita, jotka ovat osa saatanan suunnitelmaa, joilla hän yritää esiintyä Jumalana petetyilleensä, kunhan vain saa ensin palaset loksahtamaan, ennen kuin oikea Jumala saapuu. Luulen tämän petoksen tapahtuvan jo meidän elinaikanamme ja olen myös miettinyt oikean Jumalan Jehoshuan tulevan noin 3000 vuotta viime tulostaan, eli noin tuhannen vuoden päästä. "Tuhat vuotta on Jumalalle kuin yksi päivä" ja ihmisen elämän pituus on taivaallisille lyhyt "kuin silmän räpäytys". Tämä mietelmä perustuu siihen, kun ihmisen lapsi oli 3 päivää ja 3 yötä maan vatsassa ja nousi kuolleista valtaistuimelleen takaisin. Toki se voi olla myös 6000 vuotta. Tämä ei tosin ole oleellisen tärkeää. Kuitenkin raamattu ei anna oikeaa oppia, eikä kokonaista tietoa pelastuksesta, vaan pieniä palasia pelastuksesta, jotka ovat ne sanat mitä Jehoshuan todistetaan sanoneen. Ne täytyy koota yhteen, niinkuin Jumala kokoo kansansa, eli omat palasensa ja liittää omaan yhteyteensä lopullisesti taivaan valtakunnassa. Jokainen joka uskoo oikean Jumalan sanan, on Jumalan lapsi ja yhtä Jumalan hengen kanssa ja osallinen taivaan valtakuntaan. Hän on silloin Jehoshuan henkeä pieni pala, joka kasvaa ja tuottaa satoa. Uskovan sisällä on elämän veden virrat. Tärkeää on raamatussa lukea niitä oppeja, jotka todistetaan Jehoshuan ainoan Jumalan sanoneen. Johanneksen näyt ovat helposti todistettavissa saatanan valhenäyiksi ja ne eivät ole apostoli johanneksen kirjoittamia. Jos Jumala poika tulisi 3000 vuoden päästä viime kerrasta koko voimallaan niin saatana loisi valheen tuhat vuotta ennen tätä siten että johanneksen näky toteen kävisi ja saatana tulisi itse hallitsemaan tuhanneksi vuodeksi maailmaan "rautaisella valtikalla ja mestaamaan vihollisensa". Kaikki tulee heräämään herran tuomiolle yhtenä päivänä. Toki Jumala voi palata vaikka huomenna. Osa saatanan juonta on myös varmaan kun valhellisissa Johanneksen näyissä kerrotaan aalloista, joilla peto koittaa tuon neidon hukuttaa, mutta maa nielee ne. Tätä tällöin voidaan sanoa muslimi jihadisti muuttoaalloksi, johon liittyy heidän sopeutuminen yhteiskuntaan. Tämän jälkeen tulisi tietysti jokin uusi saatanallinen kirkko maa

    • karim111

      maan päälle, jossa paljastuu kuinka saatana olisikin ollut Jumala ja hänen nimeään tulisi tästä lähtien ehkä suoraan sanoa jopa saatanaksi. Silloin saatanan "valaistuneet" tulevat kaapeista ulos ja kertovat kuinka näin asiat oli ja heidän piti piilossa pysymän. He ovat ne jotka vatikaanissa istuvat ja sokaistuneita ovat saatanallisesta petoksesta. He kumartavat patsaitaan siellä ja kaikkea tätä valmistelevat kultaan pukeutuneina.
      Suurin on se joka esiintyy kuin kerjäläinen ja kuitenkin kaikkivaltias on. Kun hän almun antaa ei soi trumpetti hänen edellään. Hän tekee, koska hän tietää mitä tekee eikä hän arvaile ja hän tahtoo näyttää kuinka heikoimmallakin hetkellä hän pystyy kaikki vihollisensa lyömään. Hänen heikkouskin on vahvempi kuin kukaan muu ja hänen viisaus on niin suuri että se hullutukselta näyttää muille. Hänen ei tarvitse turhaa työtä tehdä, vaan riittää että hän yhden jyvän oikeaan aikaan oikeaan paikkaan laittaa vierimään ja maa pyörii sen tahtiin. Ei hän tarvitse rautaista valtikkaa omiensa kurittamiseen, vaan hän tahtoo antaa rakkauden hallita. Tuhlaaja poikien palattua hän tahtoo heidät vaatettaa ja antaa sormukset ja iloitsee heistä ja näin on hän antanut heidän nähdä itse mikä on hyvää ja mikä pahaa. Mikä on kestävää ja hyvää ja taas mikä pahaan on, mikä tuhoaa itsensä ja lähimmäisensä. Hän maksaa hinnan lastensa oppiläksyistä ja vain hän on muutumaton ja järkkymätön. Ei hänen oppi muutu koska se täydellinen on, vaan oikeaan aikaan hän kansansa opettaa hänet tuntemaan ja hän sanoo "monet teistä, jotka ensimmäisinä uskoon tulette, viimeisinä taivaanporteista käytte ja jotka viimeisinä uskoon tulette esimmäisinä taivaanporteista käytte". Jokaiselle on oma hetki ja viimeiset oppivat parhaiten läksynsä. "Isä katso nyt se on täytetty, en minä heistä ketään hukannut, paitsi sen kadotuksen lapsen". Kuka tämän käsittää se sen käsittää. Jumalalle on kaikki mahdollinen.
      Unohtakaa kuolevat ja katoavat lausahdukset kuten: "veni, vidi, vici" ja muut sellaiset. Tässä on teille kuolematon lausahdus: "Kuolema on nielty voitossa!". Jos tämän maailman henki teidän mieltänne vaivaa riittää kun sanotte tälle ääneen: "Olkoon kadotettu saatana ja kaikki saastan henget aina heti minun luoltani ainiaaksi ja kokonaan kaikkialla ja älköön heillä olko valtaa mitään minulle tehdä ilman että he kadotukseen joutuisivat Jehoshuan nimessä ja olkoon se näin vaikken minä tähän aina uskoisikaan siihen ja olkoon se nyt" uskossa ja katso saatana tuhoutuu. Näin ei voi vihollisesi valheillaan kääntää uskoasi sinua vastaan vaan he kadottuvat aina luoltasi pois, mutta usko pidä silti. Älä etsi laiskan tietä, vaikka viholliset töitä tekee kuin muurahaiset ja me saamme olla levänneempiä, niin ei se silti ole se tie mitä me kuljemme. "Kiusaukset tosin tulevat, mutta voi heitä joidenka kautta ne tulevat. Olisi parempi kun heidän jalkoihin sidottaisiin myllynkivi ja veteen viskattaisiin". Sen vanhan madon eli saatanan läsnäolo vaatii noidan, joka on saatanalle uskoutunut ja hänen sielunvoimasta ammentaa saatana voiman olla, sillä hän on saatanan ruumiin jäsen, niin kuin juudas oli. Kun sinä saatanan tai saastan hengen kadotat kadottuu se pala noidan sielua, josta se perääsi lähti. "Vastustakaa perkelettä ja se teistä luopuu". Nyt on uskova ystäväni sinulla hengen ase saatanaa ja hänen kätyreitään vastaan. On saatanalla monia kykyjä kuten unia näyttää ja kaikella petoksellaan hän tahtoo sinua harhaan johtaa, mutta älä usko ja kun sinä Jehoshuan sanan uskot niin tiedä, että "Jumalat olette te" olet osa Jumalaa. Ei Jumala kerro totuuttaan ulkopuolelta kuiskien, vaan saatana. Kun sinä itse tajuat vaikka unen olleen saatanan petosta on Jumala jo sinua auttanut. Älä usko mihinkään ulkopuoliseen vaan kadota ne, jos tahdot. Muista kiittää Jumalaa kaikesta mitä hän on sinulle antanut, sillä et sinä omasta voimasta näitä taida ja et sinä taida omassa nimessäs mitään parantaa. Mutta muista aina uskoa, sillä usko jehoshuan nimen kautta on kaikkivoiva. Älä kuitenkaan yritä maalisia asioita Jehoshuan nimessä saada tai mitään pahaa, koska et sinä sellaisia ole täällä oppimassa ja Jumala on luvannut kymmenessä käskyssä heitä rankaista, jotka Jumalan nimen turhaan lausuvat.
      Jehoshua on rakkain isä, ainoa vapahtaja, ainoa Jumala ja hyvä paimen. Se mikä sinä itse olet kaiken keskellä itsessäsi on osa Jumalaa ja uskon kautta yhteydessä Jumalaan Jehoshuaan. Älä epäröi rukoilla Jumalan Jehoshuan apua, kun heikolta tuntuu, sillä apu on nopea ja tahtoo Jumala lapsessaan vahvistua ja vahvistuu. Sinä olet se joka ajattelee, et se joka kuiskii ajatuksia. Sinä olet se joka ratkaisee asioita, etkä osa sitä mikä sinulle valmiita vastauksia tarjoilee ja ne valmiit vastaukset ovat ansoja pitemmällä tai lyhyemmällä aikavälillä. Ja se mikä sinä olet on pala Jumalaa ja usko Jehoshuan nimen päälle ja sovitustyön päälle pitää sinut yhteydessä Jumalaan ja Jumala sinua vahvistaa. Silloinkin kun tuntuu ettei uskosi riitä muista se on saatanan petosta ja järjen sumutusta. sa

    • karim111

      on saatanan petosta ja järjen sumutusta. saatanan taika on kuin tunne, himot ja sellaiset ja se voi tuntua uskon puutteenakin, mutta muista usko on loputon voima uskovalle. Jumalan voimasta ja avusta me voitamme tuon ärjyvän leijonan! Ladatkaa teidän hengen aseet uskon luodeilla ja muistakaa iloita siionin lapset, sillä se on teidän osanne ja Jumalan tahto. Herra on meidän keskellämme maailman loppuun asti. Me olemme tuo keskusta yhtä Jumalan hengessä ja meillä on valta kaikkiin henkiin. Me olemme kuin pieniä Jumalia, mutta kuitenkin osia yhdestä Jumalasta, jotka ovat matkalla kotiin isän luo lopulliseen ykseytee. Kun on elonkorjuun aika hakee isä meidät pois.

    • Anonyymi

      Piileksii mielikuvituksessa. Mikään henkimaailman olento ei ole koskaan tullut minulle kertomaan itsestään yhtään mitään. Sen sijaan ihmiset ovat jauhaneet pää punaisena kaikenlaista varmana pidettyä tietoa jumalasta, ja näillekin ihmisille tarinat oli kertoneet, yllätys yllätys, toiset ihmiset.

    • Anonyymi

      Korvien välissä.

    • Anonyymi

      Kyllä hän sinun takanasi vaikka,et huomaa.
      Elämä tuntuu oudolta,kun kukaan ei vastaa mutta tämä elämä on sinulle oppikoulu jotta osaisit edetä.
      Ihan oman tahdon mukaan mennään mutta elämä on oppia,kokemuksia.
      Tarkoitan oppimisen tärkeiyttä,jos et pääse luokalta niin synnyt uudestaan.

    • Anonyymi

      Jumala ja Hänen henki on kaikkialla.Hänen ei tarvitse olla piilosilla tai piileksiä missään.Kun Hän on aina läsnä siellä missä me olemme..Hän tietää ja tuntee myös meidän ajatukset sekä teot.Häneltä emme voi salata mitään!Sillä Hän näkee aivan kaiken.Sekä hyvän että pahan.

    • Anonyymi

      Ei ole ihme , että on maailmassa sotia . On liian paljon kusipää uskovaisia .

    • Anonyymi

      Kun, Jumala loi maailman. Sanoo Raamattu, Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
      Raamatun alkulehdiltä voi lukea. Mooseksen kirjasta.

    • Anonyymi

      Kyll, maailmassa on paljon uskontoja, ihmistenitsekehittämiä, erilaisia uskomuksia. Raamattu varoittaa semmoisista.
      Jeesus taas sanoo. Ei ole muuta tietä Isän Jumalan luokse kuin yksi tie. Jeesus.
      Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.
      Jesus is the way, the truth, the life.
      Lavea on maailman tie, kaita tie on Taivaan tie. Kanssa Jeesuksen. Joka vie ikuiseen elämään, tämän maallisen elämämme jälkeen.
      Raamatussa sanotaan, että elimme tai kuolimme, olemme Kristuksen omat, kun hän tulee noutamaan omiaan pois. Eli uskossa Jeesukseen kuolevatkin ovat kerran taivaassa Jeesuksen kanssa ikuisesti, kun uskomme häneen. Kun hän tulee noutamaan omansa, niin meidät jotka vielä elämme ja ne jotka ovat pois nukkuneet, mutta uskossa Jeesukseen nukkuneen pois.
      Jumalan Siunausta elämääsi. 🙏✝️❤️🧡

    • Anonyymi

      Voiko jumalalla olla satiaisia?

    • Anonyymi

      Jos siltä sait niin sitten on.

    • Anonyymi

      Raamattu on paperia eikä sano mitään.

    • Anonyymi

      Jumala löytyy hihhuleiden korvien välistä.

    • Anonyymi

      jumala on tässäkin ajassa sata prosenttisesti rakkaus, ja hän juuri parhaillaankin auttaa omaa silmäteräänsä Israelia.
      14:15 Seitsemäntenä päivänä he sanoivat Simsonin vaimolle: "Viekoittele miehesi selittämään meille arvoitus, muuten me poltamme sinut ja sinun isäsi talon tulella. Oletteko kutsuneet meidät tänne köyhdyttääksenne meitä, vai kuinka?" > Jakeen lisätiedot
      14:16 Niin Simsonin vaimo ahdisti häntä itkullaan ja sanoi: "Sinähän vihaat minua etkä rakasta; sinä olet pannut arvoituksen minun kansalaisilleni etkä selitä sitä minulle". Mutta hän vastasi hänelle: "En ole selittänyt sitä edes isälleni enkä äidilleni, sinulleko sen selittäisin!" > Jakeen lisätiedot
      14:17 Niin hän ahdisti häntä itkullaan ne seitsemän päivää, jotka heidän pitonsa kestivät. Mutta seitsemäntenä päivänä Simson selitti hänelle, koska vaimo häntä ahdisti. Ja vaimo selitti arvoituksen kansalaisilleen. > Jakeen lisätiedot
      14:18 Niin kaupungin miehet sanoivat hänelle seitsemäntenä päivänä, ennenkuin aurinko laski: "Mikä on makeampaa kuin hunaja, ja mikä leijonaa väkevämpi?" Hän vastasi heille: "Ellette olisi kyntäneet minun vasikallani, ette olisi arvoitustani arvanneet". > Jakeen lisätiedot
      14:19 Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä, otti heiltä vaatteet ja antoi juhlapuvut arvoituksen selittäjille. Ja hänen vihansa syttyi, ja hän meni isänsä kotiin. > Jakeen lisätiedot
      14:20 Mutta Simsonin vaimo joutui sille sulhaspojista, joka oli ollut yljän ystävänä. > Jakeen lisätiedot
      Katsos kun Cazzan sota jonka "filistealaiset" taas aloitti on jatkunut jo tuhansia vuosia
      la tulee päättymään kun Rauhan ruhtinas Jeesus Kristus sen lopettaa tulemuksensa päivänä.

    • Anonyymi

      Saunatonttukin on salattu eikä olematon kuten jumalakin.

      • Anonyymi

        Tuomarien kirja:
        15:1 Jonkun ajan kuluttua, nisunleikkuuaikana, tuli Simson katsomaan vaimoansa, tuomisinaan vohla, ja sanoi: "Minä menen vaimoni luo sisähuoneeseen". Mutta tämän isä ei sallinut hänen mennä, > Jakeen lisätiedot
        15:2 vaan sanoi: "Minä tosiaankin luulin, että olit ruvennut vihaamaan häntä, ja annoin hänet sinun sulhaspojallesi. Mutta onhan hänen nuorempi sisarensa häntä kauniimpi, sinä saat hänet toisen sijaan". > Jakeen lisätiedot
        15:3 Mutta Simson vastasi heille: "Nyt minä en tule syynalaiseksi filistealaisista, vaikka teenkin heille pahaa". > Jakeen lisätiedot
        15:4 Niin Simson meni ja pyydysti kolmesataa kettua. Ja hän otti tulisoihtuja, sitoi aina kaksi häntää yhteen ja asetti tulisoihdun kunkin häntäparin väliin. > Jakeen lisätiedot
        15:5 Sitten hän sytytti tulisoihdut ja päästi ketut menemään filistealaisten viljapeltoihin; näin hän sytytti palamaan sekä kuhilaat että kasvavan viljan, viinitarhat ja öljypuut. > Jakeen lisätiedot
        15:6 Niin filistealaiset kysyivät: "Kuka tämän on tehnyt?" Vastattiin: "Simson, timnalaisen vävy, koska tämä otti hänen vaimonsa ja antoi sen hänen sulhaspojalleen". Niin filistealaiset menivät ja polttivat sekä vaimon että hänen isänsä tulessa. > Jakeen lisätiedot
        15:7 Mutta Simson sanoi heille: "Koska te näin teette, niin totisesti minä en lakkaa, ennenkuin olen kostanut teille". > Jakeen lisätiedot
        15:8 Ja hän pieksi heitä pahasti kupeisiin jos kinttuihinkin. Sitten hän meni ja asettui asumaan Eetamin kallioluolaan. > Jakeen lisätiedot
        15:9 Silloin filistealaiset lähtivät liikkeelle, leiriytyivät Juudaan ja levittäytyivät Lehin tienoille. > Jakeen lisätiedot
        15:10 Ja Juudan miehet kysyivät: "Miksi te olette tulleet meitä vastaan?" He vastasivat: "Me olemme tulleet sitomaan Simsonin tehdäksemme hänelle, niinkuin hän teki meille". > Jakeen lisätiedot
        15:11 Niin kolmetuhatta miestä Juudasta meni Eetamin kallioluolalle, ja he sanoivat Simsonille: "Etkö tiedä, että filistealaiset hallitsevat meitä; mitä oletkaan meille tehnyt!" Hän vastasi heille: "Niinkuin he tekivät minulle, niin minäkin tein heille". > Jakeen lisätiedot
        15:12 He sanoivat hänelle: "Me tulimme sitomaan sinut antaaksemme sinut filistealaisten käsiin". Mutta Simson sanoi heille: "Vannokaa minulle, ettette itse lyö minua kuoliaaksi". > Jakeen lisätiedot
        15:13 Niin he vastasivat hänelle sanoen: "Emme lyö; me ainoastaan sidomme sinut ja annamme sinut heidän käsiinsä, mutta emme sinua surmaa". Ja he sitoivat hänet kahdella uudella köydellä ja veivät hänet pois kalliolta. > Jakeen lisätiedot


    • Anonyymi

      Ihminen on paha ei usko karttakaa pahoja ihmisiä ja jättäkää heidät herran haltuun he saavat kyllä palkkansa...

    • Anonyymi

      Piileksii mielikuvituksessamme. Eipä ole koskaan muualla ollutkaan.

      • Anonyymi

        ”Pidän Kristuksesta mutta en pidä kristityistä, te kristityt ette ole yhtään kristuksenne kaltaisia.”

        Mahatma Gandhi


    • Anonyymi

      Käykö jumalanne koskaan suihkussa?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe