Enkeli vai demoni

warden5

Mikäs käytännön ero on enkelillä ja demonilla. Molemmathan ovat henkiolentoja ja eihän missään ole kait todistettu että kaikki enkelit olisivat välttämättä hyviä. Mites muuten kenen luomia he ovat ja kun heidät mainitaan useissa uskonnoissa, vai tekevätkö vain keikka hommaa hieman joka firmassa.

40

1909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m 25

      taitaa niitten ero nimen omaan olla siinä että enkelit on hyviä ja demonit pahoja. ja jumalan luomia kaikki tyyni, saatana on langennut enkeli ja sitä rattaa. raamatussa tämä asia selvitettään, että ei muutakun lukemaan :)

      • sunnyriver

        Tässä lyhyt lisä siihen, mitä on demoni, paha henki.
        Kirjoitin sen lyhennelmänä palstalle Mitä kuoleman jälkeen,
        sillä on kakkososakin tähän. Eli ei ihan maassapostittamista.
        Seuraavassa siis lyhennelmä Myrna Grantin kirjasta VAELLUS,
        joka kuvaa meediona toimineen nuoren naisen elämää.
        Siitä tulee selvästi esille, kenen kanssa meediot ovat tekemisissä.
        Eli ei suinkaan valkeuden!

        Myrna Grant
        VAELLUS
        (otteita juutalaisen Rose Warmerin elämästä)
        Karas-sana 1980

        1.Lapsuus Piestanyssa Unkarissa

        Tädin ja sedän taloudessa noudatettiin tiukasti ortodoksijuutalaisten säädöksiä, ja heidän kotinsa järjestyksessä ja rituaaleissa oli paljon sellaista, mistä pidin, osaamatta selittää, miksi. Rakastin etenkin sapattia, jolloin sain tulla pöytään parhaassa mekossani ja kynttilät ja viini siunattiin (s.16).
        Mutta kasvaesssani muutuin kapinalliseksi. Kotona uskoin siihen säkenöivään nihilismiin, jota kirjoistamme luin. (s. 17)

        2.Opiskelu, nuoruus Wienissä ja Budapestissä, spiritismi

        Ja koko elämän yllä oli suloinen vapauden tunne; verboten,
        ´kielletty´, oli kokonaan unohdettu käsite. Lapsuuteni synkät, levottomat sotavuodet olivat iäksi ohi. Edessä väikkyi menestys, maine ja suuri onni. (s. 25)
        Helen ja hänen miehensä kuuluivat gnostilaisiksi itseään kutsuvaan ryhmään, joka koostui valikoiduista ja minun mielestäni
        hiukan eriskummallisista intellektuaaleista ja taiteilijoista. (s. 37)
        Panin merkille, että modernissa unkarilaisessa gnostilaisuudessa oli yksi yhteinen piirre yli-ihmisajattelun kanssa. Meidän salainen tietomme tarjosi meille mahdollisuuden nousta toisia korkeammalle, etuoikeutetuiksi ihmisiksi, joilla oli suuremmat voimat kuin muilla (s. 38).
        Sain usein istunnoissa viestejä hengiltä tai olin yhteydessä kuolleisiin. Nykyisin tiedän, ettteivät minulle suinkaan kuolleet puhuneet vaaan pahat henget, mutta siihen aikaan uskoin keskustelevani kuolleiden ihmisten henkien kanssa. Istuntoihin tuli korkeita valtion virkamiehiäkin kyselemään tulevaisuudesta (s. 60)
        Eräänä päivänä ystäväni kutsui minut tapaamaan miestä, joka myös oli meedio... Meidät oli tuskin esitelty, kun tapahtui jotakin pelottavaa. Miehessä olevat demonit aloittivat raivokkaan riidan minussa olevien demonien kanssa. En kyennyt ymmärtämään enkä hallitsemaan tapahtumia, joiden keskelle olin joutunut. Miehen henget tiesivät minusta kaiken. Omat henkeni olivat usein käskeneet minua menemään taidekoululle, ottamaan kynän käteeni ja antaa henkien piirtää.. Nyt miehen henget alkoivat kirkota minun henkiäni, nimitellä niitä ja pilkata niitä siitä, etten totellut niitä taidekoulussa. Ne alkoivat pilkata minuakin väittäen, että sydämessäni kaipasin Jumalaa ja halusin kuulla hänestä...
        Lopulta omat henkeni alkoivat huutaa, että niitä pitkästytti, ne halusivat ihmisolennoilta huvitusta ja minun pitäisi mennä iljettäviin paikkoihin järjestääkseni niille huvia. Minua inhotti niin että huusin:
        ”Nyt riittää! En halua enää olla meedio!”
        Sitä seurasi hirveä rangaistus. Henget nostivat minut ilmaan matolta, jolla seisoin, ja paiskasivat minut lattiaan. Rimpuilin epätoivon vimmalla vapaaksi niiden kirouksista ja iskuista. (s.62)
        …. olin päätänyt kertoa kaikille, että luonamme vierailevat henget eivät olleet hyviä henkiä, niin kuin olimme toivoneet, vaan pahoja, valehtelevia,saastaisia henkiä. Ennen kuin ehdin sanoa mitään, toisetkin alkoivat kertoa epätavallisista ja pelottavista kokemuksista:
        ruokottomista viesteistä joita he olivat saaneet ”täältä siirtyneiden rakkaiden hengiltä, seiniltä putoilevista tauluista, kuristamisista, kirouksista.... Jumalan suuresta armosta silmiimme osui lopulta Jesajan 8. luvun kohta:
        JA KUN HE SANOVAT TEILLE; KYSYKÄÄ VAINAJA- JA TIETÄJÄHENGILTÄ, JOTKA SUPISEVAT JA MUMISEVAT, NIIN EIKÖ KANSA KYSYISI JUMALALTANSA ? KUOLLEILTAKO ELÄVIEN PUOLESTA (S. 63)

        3.Natsivallan aika, keskitysleirit

        Saimme tiedon, että Eugene oli viety ghetosta erääseen Tsekkoslovakian keskitysleiriin. Hermine-täti, hänen miehensä ja muutama muu täti oli viety samaan leiriin.
        Isän kuolema ajoi minut ajattelemaan Michelangelon Jumalaa, mutta ei älyllisellä gnostilaistavallani eikä spiritistinä. Veres, hellittämätön suru vihloi ja tykytti jokaisessa luussani. (s. 66)
        Viikon ajan istuin huoneessani, surin isääni ja luin Raamatusta kirjan toisensa jälkeen onnettomana ja toivottomana...Luin, että taivaallisen kaupungin ulkopuolelle jäävät ne, jotka ovat harhailleet pois Jumalan yhteydestä, ja noituuden harjoittajat ja siveetömät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta. Poskiani poltti syyllisyys.... Ilmestyskirjan sanat ”Tule, tule,tule” jäivät kuitenkin vaivaamaan mieltäni. (s. 66)


      • Anonyymi
        sunnyriver kirjoitti:

        Tässä lyhyt lisä siihen, mitä on demoni, paha henki.
        Kirjoitin sen lyhennelmänä palstalle Mitä kuoleman jälkeen,
        sillä on kakkososakin tähän. Eli ei ihan maassapostittamista.
        Seuraavassa siis lyhennelmä Myrna Grantin kirjasta VAELLUS,
        joka kuvaa meediona toimineen nuoren naisen elämää.
        Siitä tulee selvästi esille, kenen kanssa meediot ovat tekemisissä.
        Eli ei suinkaan valkeuden!

        Myrna Grant
        VAELLUS
        (otteita juutalaisen Rose Warmerin elämästä)
        Karas-sana 1980

        1.Lapsuus Piestanyssa Unkarissa

        Tädin ja sedän taloudessa noudatettiin tiukasti ortodoksijuutalaisten säädöksiä, ja heidän kotinsa järjestyksessä ja rituaaleissa oli paljon sellaista, mistä pidin, osaamatta selittää, miksi. Rakastin etenkin sapattia, jolloin sain tulla pöytään parhaassa mekossani ja kynttilät ja viini siunattiin (s.16).
        Mutta kasvaesssani muutuin kapinalliseksi. Kotona uskoin siihen säkenöivään nihilismiin, jota kirjoistamme luin. (s. 17)

        2.Opiskelu, nuoruus Wienissä ja Budapestissä, spiritismi

        Ja koko elämän yllä oli suloinen vapauden tunne; verboten,
        ´kielletty´, oli kokonaan unohdettu käsite. Lapsuuteni synkät, levottomat sotavuodet olivat iäksi ohi. Edessä väikkyi menestys, maine ja suuri onni. (s. 25)
        Helen ja hänen miehensä kuuluivat gnostilaisiksi itseään kutsuvaan ryhmään, joka koostui valikoiduista ja minun mielestäni
        hiukan eriskummallisista intellektuaaleista ja taiteilijoista. (s. 37)
        Panin merkille, että modernissa unkarilaisessa gnostilaisuudessa oli yksi yhteinen piirre yli-ihmisajattelun kanssa. Meidän salainen tietomme tarjosi meille mahdollisuuden nousta toisia korkeammalle, etuoikeutetuiksi ihmisiksi, joilla oli suuremmat voimat kuin muilla (s. 38).
        Sain usein istunnoissa viestejä hengiltä tai olin yhteydessä kuolleisiin. Nykyisin tiedän, ettteivät minulle suinkaan kuolleet puhuneet vaaan pahat henget, mutta siihen aikaan uskoin keskustelevani kuolleiden ihmisten henkien kanssa. Istuntoihin tuli korkeita valtion virkamiehiäkin kyselemään tulevaisuudesta (s. 60)
        Eräänä päivänä ystäväni kutsui minut tapaamaan miestä, joka myös oli meedio... Meidät oli tuskin esitelty, kun tapahtui jotakin pelottavaa. Miehessä olevat demonit aloittivat raivokkaan riidan minussa olevien demonien kanssa. En kyennyt ymmärtämään enkä hallitsemaan tapahtumia, joiden keskelle olin joutunut. Miehen henget tiesivät minusta kaiken. Omat henkeni olivat usein käskeneet minua menemään taidekoululle, ottamaan kynän käteeni ja antaa henkien piirtää.. Nyt miehen henget alkoivat kirkota minun henkiäni, nimitellä niitä ja pilkata niitä siitä, etten totellut niitä taidekoulussa. Ne alkoivat pilkata minuakin väittäen, että sydämessäni kaipasin Jumalaa ja halusin kuulla hänestä...
        Lopulta omat henkeni alkoivat huutaa, että niitä pitkästytti, ne halusivat ihmisolennoilta huvitusta ja minun pitäisi mennä iljettäviin paikkoihin järjestääkseni niille huvia. Minua inhotti niin että huusin:
        ”Nyt riittää! En halua enää olla meedio!”
        Sitä seurasi hirveä rangaistus. Henget nostivat minut ilmaan matolta, jolla seisoin, ja paiskasivat minut lattiaan. Rimpuilin epätoivon vimmalla vapaaksi niiden kirouksista ja iskuista. (s.62)
        …. olin päätänyt kertoa kaikille, että luonamme vierailevat henget eivät olleet hyviä henkiä, niin kuin olimme toivoneet, vaan pahoja, valehtelevia,saastaisia henkiä. Ennen kuin ehdin sanoa mitään, toisetkin alkoivat kertoa epätavallisista ja pelottavista kokemuksista:
        ruokottomista viesteistä joita he olivat saaneet ”täältä siirtyneiden rakkaiden hengiltä, seiniltä putoilevista tauluista, kuristamisista, kirouksista.... Jumalan suuresta armosta silmiimme osui lopulta Jesajan 8. luvun kohta:
        JA KUN HE SANOVAT TEILLE; KYSYKÄÄ VAINAJA- JA TIETÄJÄHENGILTÄ, JOTKA SUPISEVAT JA MUMISEVAT, NIIN EIKÖ KANSA KYSYISI JUMALALTANSA ? KUOLLEILTAKO ELÄVIEN PUOLESTA (S. 63)

        3.Natsivallan aika, keskitysleirit

        Saimme tiedon, että Eugene oli viety ghetosta erääseen Tsekkoslovakian keskitysleiriin. Hermine-täti, hänen miehensä ja muutama muu täti oli viety samaan leiriin.
        Isän kuolema ajoi minut ajattelemaan Michelangelon Jumalaa, mutta ei älyllisellä gnostilaistavallani eikä spiritistinä. Veres, hellittämätön suru vihloi ja tykytti jokaisessa luussani. (s. 66)
        Viikon ajan istuin huoneessani, surin isääni ja luin Raamatusta kirjan toisensa jälkeen onnettomana ja toivottomana...Luin, että taivaallisen kaupungin ulkopuolelle jäävät ne, jotka ovat harhailleet pois Jumalan yhteydestä, ja noituuden harjoittajat ja siveetömät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta. Poskiani poltti syyllisyys.... Ilmestyskirjan sanat ”Tule, tule,tule” jäivät kuitenkin vaivaamaan mieltäni. (s. 66)

        Oi,oi, oletpa nähnyt vaivaa, kiitos.

        Raamatussa tämäkin todella selitetään. Paha henkimaailma alunperin oli Jumalalle kuuliainen joukko, mutta erään loisteliaan kerubin kapina sai noin kolmasosan kaikista enkeleistä lankeamaan. Heidät syöstiin alas taivaasta maan läheisyyteen. Siitä pahuus on saanut alkunsa. Jumala on kuitenkin määrännyt sille myös päättymispäivän.

        Lohduttavaa kuitenkin on, että taivas on edelleenkin tahraton ja synntitön ja sinne on kaikilla Jeesukseen uskovilla ja Häneen turvautuvilla pääsy. Eli Jumalan valtakunta on meitä hyvin lähellä. Ei ole siis mitään hätää, kunhan turvaudumme vain Jeesukseen Kristukseen ja sinnikkäästi toisiamme palvellen ja kunnioittaen elämme elämäämme niin kauan kuin aikaa on annettu.

        Voi hyvin!


    • ........

      Isä Jumala on luonut kaiken elollisen.
      Koska vain hän voi tehdä eläväksi.
      Kaikki on luotu hänen sanansa eli Jeesuksen Kristuksen kautta.

      Enkeli on palvelija ja herransa sanansaattaja tehden niitä tekoja,
      joita kullekin heistä on asemansa mukaisesti annettu.

      On olemassa hyvä ja paha kuten tiedät.
      Luoduilleen hän on antanut vapaan tahdon valita näiden väliltä.

      Hän joka lankesi (saatana) kiertää nyt maata ja eksyttää ihmislapsia oman enkeli joukkonsa kanssa pois Jumalan hyvyydestä. Tämä joukko eli demonit ja riivaajat seuraavat häntä.

      Jeesuksen sanansaattajat ovat hyviä enkeleitä, jotka kertovat sitä evankeliumin ilosanomaa, että olemme pelastetut uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön ja siihen että omin voimin emme täältä pelastu, mutta hyväksyen sen että hän lähetti poikansa meidät pelastamaan, koska vain hän pystyi elämään ilman syntiä.

      • warden5

        jumala luo jotain pahaa, mikseivät kaikki enkelit voi olla hyviä?


      • Ainatätäsamaa
        warden5 kirjoitti:

        jumala luo jotain pahaa, mikseivät kaikki enkelit voi olla hyviä?

        Jumala ei luonut mitään pahaa. Kaikki oli aluksi hyvää. Jumala tarkasti luomakuntansa ja totesi sen hyväksi.
        Jumala loi taivaan ja maan asukkaat vapaiksi olennoiksi. Niillä oli ajatuksen vapaus, valinnan vapaus toimissaan ja tehtävissään. Sen voi päätellä siitä kuten meillä on yhäkin.
        Vapaita olivat palvelijoiksi luodut enkelit, vapaita lapsiksi luodut ihmiset.
        Vapaa sekin kerubi, joka oli Jumalan puutarhassa ja täydellinen kauneudessa. Sitten se ylpistyi, tahtoi olla Jumalan vertainen. Sen ajatus oli "minä.. minä teen itseni Jumalan vertaiseksi, nousen valtaistuimelle pohjimmaiseen pohjolaan.. minä minä minä..."
        Se tuli täyteen vääryyttä kaupankäynnissään. Sen keskeltä puhkesi tuli joka tuhosi sen kauneuden ja puhtauden.
        Koska se teki sen täysin tietoisesti, sillä ei ole paluuta korkealle paikalleen.


      • NineStar
        Ainatätäsamaa kirjoitti:

        Jumala ei luonut mitään pahaa. Kaikki oli aluksi hyvää. Jumala tarkasti luomakuntansa ja totesi sen hyväksi.
        Jumala loi taivaan ja maan asukkaat vapaiksi olennoiksi. Niillä oli ajatuksen vapaus, valinnan vapaus toimissaan ja tehtävissään. Sen voi päätellä siitä kuten meillä on yhäkin.
        Vapaita olivat palvelijoiksi luodut enkelit, vapaita lapsiksi luodut ihmiset.
        Vapaa sekin kerubi, joka oli Jumalan puutarhassa ja täydellinen kauneudessa. Sitten se ylpistyi, tahtoi olla Jumalan vertainen. Sen ajatus oli "minä.. minä teen itseni Jumalan vertaiseksi, nousen valtaistuimelle pohjimmaiseen pohjolaan.. minä minä minä..."
        Se tuli täyteen vääryyttä kaupankäynnissään. Sen keskeltä puhkesi tuli joka tuhosi sen kauneuden ja puhtauden.
        Koska se teki sen täysin tietoisesti, sillä ei ole paluuta korkealle paikalleen.

        Raamatun mukaisesti Enkeleillä ei ollut sielua eikä vapaata tahtoa, mutta kuitenkin lucifer kapinoi.

        yksi ristiriita taas lisää muitten ristiriitojen joukkoon.


      • Mirka ....

        Kaikki jumalat ovat kuvitteellista satua ja höpötystä. HEH HEH HEH ... ONNEKSI EN OLE VAINOHARHAINEN USKIS, EIKÄ ENÄÄ ELETÄ KESKIAJALLA.


      • jumalan silmissä
        Ainatätäsamaa kirjoitti:

        Jumala ei luonut mitään pahaa. Kaikki oli aluksi hyvää. Jumala tarkasti luomakuntansa ja totesi sen hyväksi.
        Jumala loi taivaan ja maan asukkaat vapaiksi olennoiksi. Niillä oli ajatuksen vapaus, valinnan vapaus toimissaan ja tehtävissään. Sen voi päätellä siitä kuten meillä on yhäkin.
        Vapaita olivat palvelijoiksi luodut enkelit, vapaita lapsiksi luodut ihmiset.
        Vapaa sekin kerubi, joka oli Jumalan puutarhassa ja täydellinen kauneudessa. Sitten se ylpistyi, tahtoi olla Jumalan vertainen. Sen ajatus oli "minä.. minä teen itseni Jumalan vertaiseksi, nousen valtaistuimelle pohjimmaiseen pohjolaan.. minä minä minä..."
        Se tuli täyteen vääryyttä kaupankäynnissään. Sen keskeltä puhkesi tuli joka tuhosi sen kauneuden ja puhtauden.
        Koska se teki sen täysin tietoisesti, sillä ei ole paluuta korkealle paikalleen.

        vikaa, kun katseli tätä maailmaa ja näki että kaikki oli hyvää.
        Vai olisiko puhunut omassa asiassaan.
        Minä en kyllä helpolla näe mitä hyvää on käärmeissä, alligaattoreissa, tarantelloissa, leijonissa jne.
        Lähes kaikki eläimet, ihminen mukaanluettuna syövät toisia eläimiä.
        Mitäköhän hyvää siinä on?
        Se että alussa ei mukamas olisi ollut niin on vain tämän ns.jumalan tapa pestä kätensä tästä hommasta ja selittää tämän luonnonjärjestyksen syntyneen muulla tavoin.
        Täytyyhän tähän soppaan joku syntipukki saada. Mielummin joku muu kuin itse.


      • jumalan silmissä kirjoitti:

        vikaa, kun katseli tätä maailmaa ja näki että kaikki oli hyvää.
        Vai olisiko puhunut omassa asiassaan.
        Minä en kyllä helpolla näe mitä hyvää on käärmeissä, alligaattoreissa, tarantelloissa, leijonissa jne.
        Lähes kaikki eläimet, ihminen mukaanluettuna syövät toisia eläimiä.
        Mitäköhän hyvää siinä on?
        Se että alussa ei mukamas olisi ollut niin on vain tämän ns.jumalan tapa pestä kätensä tästä hommasta ja selittää tämän luonnonjärjestyksen syntyneen muulla tavoin.
        Täytyyhän tähän soppaan joku syntipukki saada. Mielummin joku muu kuin itse.

        Mä en tajuu miks pitää kyseealaistaa kaikki. Raamattu antaa kyllä selkeät vastaukset kun pyhähenki avaa sitä sinulle.
        Noita kysymyksiä ja "ristiriitoja" vois luetella vaikka millä mitalla enkä mä osaa antaa niihin vastauksia. Tiedätkö mitä? NE EI OLE MEIDÄN ASIOITA!!!
        Pääasia että toi homma toimii. Itse vaikean tien kulkeneena voin sanoa että Jumala on ja elää ja kiitos Jeesuksen sovitustyön mulla on pääsy Jumalan eteen (hengessäni)
        eikä kukaa, eikä mikää, voi riistää sitä mitä mä oon saanu tosta irti. Pyhähenki ku laskeutuu sun ylle ni ei ole kahta puhetta onko noi asiat totta vai ei.
        Siinä on semmonen voima et oksat pois.


      • Largo LaGrande
        Ainatätäsamaa kirjoitti:

        Jumala ei luonut mitään pahaa. Kaikki oli aluksi hyvää. Jumala tarkasti luomakuntansa ja totesi sen hyväksi.
        Jumala loi taivaan ja maan asukkaat vapaiksi olennoiksi. Niillä oli ajatuksen vapaus, valinnan vapaus toimissaan ja tehtävissään. Sen voi päätellä siitä kuten meillä on yhäkin.
        Vapaita olivat palvelijoiksi luodut enkelit, vapaita lapsiksi luodut ihmiset.
        Vapaa sekin kerubi, joka oli Jumalan puutarhassa ja täydellinen kauneudessa. Sitten se ylpistyi, tahtoi olla Jumalan vertainen. Sen ajatus oli "minä.. minä teen itseni Jumalan vertaiseksi, nousen valtaistuimelle pohjimmaiseen pohjolaan.. minä minä minä..."
        Se tuli täyteen vääryyttä kaupankäynnissään. Sen keskeltä puhkesi tuli joka tuhosi sen kauneuden ja puhtauden.
        Koska se teki sen täysin tietoisesti, sillä ei ole paluuta korkealle paikalleen.

        taivaan faija ole määrännyt kaiken jo ennalta? Joten pahuuden tuleminen maailmaan on jumalasi oma älynväläys. Enkeleiden lankeaminenkin oli sen oma tahto. Jos kaikki on ennalta määrättyä, niin kenelläkään ei voi olla vapaata tahtoa, ja toisinpäin. Hitonmoinen ristiriita, mutta niinpä ne pastorit vaan meillekkin muinoin naama peruslukemilla opettivat, että ihmisillä on vapaa tahto, mutta kumminkin kaikki onkin ennalta suunniteltua. Eikä mikään haiskahda.


      • uskova
        warden5 kirjoitti:

        jumala luo jotain pahaa, mikseivät kaikki enkelit voi olla hyviä?

        Jumala on Luoja-enkelit ja ihmiset ovat luotuja-siksi olemme vajavaisia ja syntiinlankeavia.Lusifer eli nykyiseltä nimeltään Saatana oli taivaassa kaikkein viisain ja kaunein enkeli,jonka Jumala oli luonut-Hän lankesi ylpeyteen ja halusi olla
        Jumalan kaltainen(kateus)aiheuttaen kapinan Jumalaa vastaan ja saaden puolelleen osan enkeleistä,jotka kaikki Jumala karkoitti taivaasta-nämä enkelit ovat sentakia demoneja,koska he vihassaan Jumalaa vastaan,vihaavat myöskin ihmistä,jonka Jumala loi omaksi kuvakseen.
        Jumalan luotua ihmisen-saatana tuli paratiisiin ja houkutteli hänet tekemään vastoin Jumalan tahtoa-ihminen karkoitettiin paratiisista ja koko ihmiskunta kärsii nyt syntiinlankeemuksen seurauksista.Jeesuksen sovitustyö ristillä on ihmisen pelastus synnistä-uskomalla Jeesukseen ja ottamalla vastaan syntien anteeksianto täällä eläessämme-saamme olla taivaassa täydellisen vapaita Jumalan rakkauden läsnäolossa iankaikkisesti!


      • OLET VÄÄRÄSSÄ
        Mirka .... kirjoitti:

        Kaikki jumalat ovat kuvitteellista satua ja höpötystä. HEH HEH HEH ... ONNEKSI EN OLE VAINOHARHAINEN USKIS, EIKÄ ENÄÄ ELETÄ KESKIAJALLA.

        JUMALA JA JEESUS KRISTUS ON OLEMASSA,JUMALAN OMAT SEN TIETÄVÄT.
        EI TARVITSE KUIN LUKEA VIESTISI,NIIN NÄKEE KENEN OMA OLET!

        HALUAT EKSYTTÄÄ TOISIA,KUN OLET ITSESI JO SAATANALLE ANTANUT.


      • wingula
        NineStar kirjoitti:

        Raamatun mukaisesti Enkeleillä ei ollut sielua eikä vapaata tahtoa, mutta kuitenkin lucifer kapinoi.

        yksi ristiriita taas lisää muitten ristiriitojen joukkoon.

        Missä kohtaa Raamatussa sanotaan ettei enkeleillä ollut sielua eikä vapaata tahtoa mutta kuitenkin lucifer kapinoi? Mie en ole löytänyt.
        Annapa raamatunkohta, eikä sitten pelkkää yhtä ainoaa jaetta.


      • wingula
        jumalan silmissä kirjoitti:

        vikaa, kun katseli tätä maailmaa ja näki että kaikki oli hyvää.
        Vai olisiko puhunut omassa asiassaan.
        Minä en kyllä helpolla näe mitä hyvää on käärmeissä, alligaattoreissa, tarantelloissa, leijonissa jne.
        Lähes kaikki eläimet, ihminen mukaanluettuna syövät toisia eläimiä.
        Mitäköhän hyvää siinä on?
        Se että alussa ei mukamas olisi ollut niin on vain tämän ns.jumalan tapa pestä kätensä tästä hommasta ja selittää tämän luonnonjärjestyksen syntyneen muulla tavoin.
        Täytyyhän tähän soppaan joku syntipukki saada. Mielummin joku muu kuin itse.

        Kelpaisiko sulle sitten evoluutio syntipukiksi?


      • wingula
        Largo LaGrande kirjoitti:

        taivaan faija ole määrännyt kaiken jo ennalta? Joten pahuuden tuleminen maailmaan on jumalasi oma älynväläys. Enkeleiden lankeaminenkin oli sen oma tahto. Jos kaikki on ennalta määrättyä, niin kenelläkään ei voi olla vapaata tahtoa, ja toisinpäin. Hitonmoinen ristiriita, mutta niinpä ne pastorit vaan meillekkin muinoin naama peruslukemilla opettivat, että ihmisillä on vapaa tahto, mutta kumminkin kaikki onkin ennalta suunniteltua. Eikä mikään haiskahda.

        Ennaltamääräämis


      • wingula
        OLET VÄÄRÄSSÄ kirjoitti:

        JUMALA JA JEESUS KRISTUS ON OLEMASSA,JUMALAN OMAT SEN TIETÄVÄT.
        EI TARVITSE KUIN LUKEA VIESTISI,NIIN NÄKEE KENEN OMA OLET!

        HALUAT EKSYTTÄÄ TOISIA,KUN OLET ITSESI JO SAATANALLE ANTANUT.

        Älä toimita ketään saatanalle, älä Mirkaakaan. Mirka härnäilee. Hänen kirjoituksistaan paljastuu paljon vihaa jonka kanssa hän yrittää tulla toimeen.


      • wingula
        Largo LaGrande kirjoitti:

        taivaan faija ole määrännyt kaiken jo ennalta? Joten pahuuden tuleminen maailmaan on jumalasi oma älynväläys. Enkeleiden lankeaminenkin oli sen oma tahto. Jos kaikki on ennalta määrättyä, niin kenelläkään ei voi olla vapaata tahtoa, ja toisinpäin. Hitonmoinen ristiriita, mutta niinpä ne pastorit vaan meillekkin muinoin naama peruslukemilla opettivat, että ihmisillä on vapaa tahto, mutta kumminkin kaikki onkin ennalta suunniteltua. Eikä mikään haiskahda.

        Tää on vieras kone joka on herkempi kuin mun oma joten juttu karkasi äsken ennen aikojaan. Ennaltamääräämistä sellaisena kuin sinä tulkitset, ei ole Raamatussa. Ihmisillä on vapaa tahto valita: 5.Mooseksen kirja 30:19 "Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajaksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte."
        Jumala teki ennalta suunnitelman ihmisen pelastamiseksi takaisin ikuiseen elämään Hänen yhteydessään, joko syntiinlankeemuksen jälkeen tai jo ennen sitä. Tämä suunnitelma oli Jeesus Kristus Jumalan Poika. Siihen suunnitelmaan tähtäsi koko Vanha Testamentti ja VT:n profeetoillekin se ilmoitettiin vaikka siellä vallitsikin laki ja sen noudattaminen. Ennalta Hän määräsi että ne jotka uskovat Jeesukseen, pelastuvat. Ja ne jotka eivät ota Häntä vastaan syntiensä sovittajana, eivät pelastu rangaistukselta ja ikuiselta kadotukselta. Siinä se ennaltamääräämisoppi.
        Ihmisellä on kuitenkin vapaus valita, kuten muinaisella Israelin kansallakin. Jeesus ei pakottanut ketään väkisin seuraajakseen eikä pakota nytkään. Monet hänen kuulijoistaan kääntyivät pois.
        Monet kansat ovat valinneet jonkin muun jumalan tai aatteen mutta yksittäisiä ihmisiä on heidänkin joukossaan jotka uskovat Jeesukseen.
        On monia harhaoppisia jotka väittävät kaikkien lopuksi pelastuvan taivaaseen, kristittyjen uskovien joukossa. Mutta Jumala ei todellakaan pakota sinne ketään vastoin heidän omaa tahtoaan.


      • sunnyriver
        wingula kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa sanotaan ettei enkeleillä ollut sielua eikä vapaata tahtoa mutta kuitenkin lucifer kapinoi? Mie en ole löytänyt.
        Annapa raamatunkohta, eikä sitten pelkkää yhtä ainoaa jaetta.

        Kaikilla enkeleillä oli alunperin vapaa tahto,
        mutta Luciferin kapinassa enkelit "koeteltiin".
        Toiset heistä halusivat ylistää Jumalaa koko iäisyyden
        ja heidän rakastava tahtonsa vahvistettiin.
        Toiset taas halusivat seurata Luciferia
        ja joutuivat pois taivaasta,
        pahan tahtonsa valtaan
        ja päämiehensä Luciferin valtaan.
        Eli kapinan jälkeen enkeleillä ei ole ollut vapaata tahtoa.
        Jumalan enkelit tekevät sen, mitä
        Jumala rakkaudessaan on suunnitellut
        ja vastaavasti Saatanan enkeleillä
        on korkeintaan sen verran vapaataa tahtoa,
        että päättävät, minkä konnuuden tekevät.
        Eli paha mikä paha!
        *
        Isä meidän -rukouksessa (Matt. 6:10) sanotaan:
        Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä
        niin kuin taivaassa....
        Eli taivaassa Jumalan tahto tapahtuu aina,
        enkelit ovat Jumalan enkeleitä täällä maan päälläkin
        tehtäviä suorittaessaan.
        *
        2. Samuel 14:20 sanoo: Mutta Herrani on viisas kuin Jumalan enkeli
        ja ymmärtää kaiken mitä maan päällä tapahtuu.
        Eli kyllä enkeleillä sen mukaan on sieluntoiminnot, ymmärrys ja viisaus
        siinä kuin muillakin, aika monenteen potenssiin normaalista vielä tässä.
        *
        Ja kyllä tunnepuolellakin löytyy:
        Luuk. 15:7
        Minä sanon teille: näin on taivaassakin.
        Yhdestä syntisestä, joka kääntyy,
        iloitaan siellä enemmän kuin yheksästäkymmenestäyhdeksästä
        hurskaasta, jotka eivät ole parannuksen tarpeesssa.
        *
        Saatanasta ja hänen joukoistaan on pidettävä etäisyyttä:
        3. Moos. 17:7
        Israelilaiset eivät enää eläimiä teurastaessaan
        saa omistaa niitä aavikon paholaisille,
        joita he ovat minusta luopuneina palvoneet.
        *

        Ilm. 12:7-9 sanoo:
        7 Taivaassa syttyi sota.
        Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa
        8 mutta kärsi tappion,
        eikä sille ja sen joukoille ollut enää sijaa taivaassa.
        9 Tuo suuri lohikäärme,. jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi,
        tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä,
        syöstiin maan päälle,
        ja samoin syöstiin alas sen enkelit.
        .... eli Luciferin lankeamisesta asti on ollut sota
        Taivaan enkeeliden ja Saatan joukkojen välillä ja sama tulee jatkumaan.


      • HumHo
        NineStar kirjoitti:

        Raamatun mukaisesti Enkeleillä ei ollut sielua eikä vapaata tahtoa, mutta kuitenkin lucifer kapinoi.

        yksi ristiriita taas lisää muitten ristiriitojen joukkoon.

        kyllä niillä vapaa tahto on, ihan samoin kuin ihmisilläkin.

        Joka tapauksessa Raamattu ei väitä että heillä ei tätä olisi.

        Parempi olla puhumatta paskaa asiasta mistä et näytä paljon tietävän.


      • Anonyymi
        Ainatätäsamaa kirjoitti:

        Jumala ei luonut mitään pahaa. Kaikki oli aluksi hyvää. Jumala tarkasti luomakuntansa ja totesi sen hyväksi.
        Jumala loi taivaan ja maan asukkaat vapaiksi olennoiksi. Niillä oli ajatuksen vapaus, valinnan vapaus toimissaan ja tehtävissään. Sen voi päätellä siitä kuten meillä on yhäkin.
        Vapaita olivat palvelijoiksi luodut enkelit, vapaita lapsiksi luodut ihmiset.
        Vapaa sekin kerubi, joka oli Jumalan puutarhassa ja täydellinen kauneudessa. Sitten se ylpistyi, tahtoi olla Jumalan vertainen. Sen ajatus oli "minä.. minä teen itseni Jumalan vertaiseksi, nousen valtaistuimelle pohjimmaiseen pohjolaan.. minä minä minä..."
        Se tuli täyteen vääryyttä kaupankäynnissään. Sen keskeltä puhkesi tuli joka tuhosi sen kauneuden ja puhtauden.
        Koska se teki sen täysin tietoisesti, sillä ei ole paluuta korkealle paikalleen.

        Kiitos, ihan oikein Raamattua tulkiten toit asian esille. Ole suuresti siunattu!


    • terhenetär

      Eivät tee keikkatyötä ristiin rastiin.Kaikki enkelit ovat alunperin Jumalan luomia,mutta yksi niistä ei taipunut Jumalan tahtoon.Demonikin on enkeli,vain siltä mustalta puolelta.Eron tunnistaa kyllä,jos joutuu tekemisiin enkelien kanssa,että kuka tulee mistäkin.

      • emeeli

        Olipas Jumala surkea luoja. Miks tommosta ylpeys moodia ylipäätänsä sinne asensi?
        Enkelin ja Demonin ero on vaikea huomata.!!
        Raamatussa enkelit ovat hirviön näköisiä tultasyökseviä monipäitä jotka tulevat ja tappavat kokonaisia kansoja ja kyliin ruttoa levittävät. Että semmoisia ne hyvikset ovat.
        Jos joku tekis niin tänä päivänä niin tuskinpa joku sanoi että ne ovat hyviä. huhhuu teitä kristittyjä. Lukeakaa oma kirjanne edes!


      • emeeli kirjoitti:

        Olipas Jumala surkea luoja. Miks tommosta ylpeys moodia ylipäätänsä sinne asensi?
        Enkelin ja Demonin ero on vaikea huomata.!!
        Raamatussa enkelit ovat hirviön näköisiä tultasyökseviä monipäitä jotka tulevat ja tappavat kokonaisia kansoja ja kyliin ruttoa levittävät. Että semmoisia ne hyvikset ovat.
        Jos joku tekis niin tänä päivänä niin tuskinpa joku sanoi että ne ovat hyviä. huhhuu teitä kristittyjä. Lukeakaa oma kirjanne edes!

        Mun ei pitäis uskovana nimitellä lähimmäisiäni mutta ku ärsyttää tommonen.
        Ai olipas surkea luoja?? Luo ite näin täydellinen eko systeemi seitsämässä päivässä. Sen pohjalta voit miettiä kuin tarkkaa tää tellus on luotu. Jumala ei tee virheitä. Me ei pystytä mitenkää meiän vajavaisilla aivoilla tajuamaa mitä Jumala on ajatellu.
        Suosittelen kuitenkin et antaisit hänen rakkauden sulattaa sunkin sydämes.


      • Largo LaGrande
        pzione kirjoitti:

        Mun ei pitäis uskovana nimitellä lähimmäisiäni mutta ku ärsyttää tommonen.
        Ai olipas surkea luoja?? Luo ite näin täydellinen eko systeemi seitsämässä päivässä. Sen pohjalta voit miettiä kuin tarkkaa tää tellus on luotu. Jumala ei tee virheitä. Me ei pystytä mitenkää meiän vajavaisilla aivoilla tajuamaa mitä Jumala on ajatellu.
        Suosittelen kuitenkin et antaisit hänen rakkauden sulattaa sunkin sydämes.

        jumalasi ole kaikkivoipa? Eihän sen olisi tarvinnut kuin luoda eliöt käymään ravinnotta, tai pelkällä rehulla, jos se olisi halunnut. Ihmettelen vaan, että miten sillä meni kokonaista seitsemän päivää luomiseen.

        Te uskovaiset ette tajua vajavaisilla aivoillanne, että kuinka vajaat ne aivonne loppujen lopuksi ovatkaan.


      • ***

        KYLLÄ ELKELIT JA DEMONIT TUNNISTAA,EI TARVITSE EDES NÄHDÄ.
        AINA KUN DEMONIT ON LÄHELLÄ,IHO MENEE KANANLIHALLE JA SEN PAHAN AISTII.

        ME ELÄMME JOKA PÄIVÄ HENKIMAAILMAN KESKELLÄ.DEMONEJA ON MONIA JA MYÖS ENKELEITÄ.MEILLÄ USKOVILLA ON OIKEUS KÄSKEÄ DEMONIT POIS KRISTUKSEN NIMESSÄ JA NIIDEN ON LÄHDETTÄVÄ!

        TOKI NE HYÖKKÄYKSIÄ TEKEE USKOVIEN KIMPPUUN,SAATANA KILJUU KUIN JALOPEURA YMPÄRILLÄ,MUTTA EI HÄTÄÄ,SILLÄ JEESUS ON TURVANAMME!


      • Aritta
        *** kirjoitti:

        KYLLÄ ELKELIT JA DEMONIT TUNNISTAA,EI TARVITSE EDES NÄHDÄ.
        AINA KUN DEMONIT ON LÄHELLÄ,IHO MENEE KANANLIHALLE JA SEN PAHAN AISTII.

        ME ELÄMME JOKA PÄIVÄ HENKIMAAILMAN KESKELLÄ.DEMONEJA ON MONIA JA MYÖS ENKELEITÄ.MEILLÄ USKOVILLA ON OIKEUS KÄSKEÄ DEMONIT POIS KRISTUKSEN NIMESSÄ JA NIIDEN ON LÄHDETTÄVÄ!

        TOKI NE HYÖKKÄYKSIÄ TEKEE USKOVIEN KIMPPUUN,SAATANA KILJUU KUIN JALOPEURA YMPÄRILLÄ,MUTTA EI HÄTÄÄ,SILLÄ JEESUS ON TURVANAMME!

        ETTÄ SINULLA ON SELLAINEN PELKO JA LUULO. JÄTÄ NE DEMONIUSKOT. DEMONEJA EI OLE.

        IHMEELLISTÄ KUN JUURI USKOVAISET PELKÄÄVÄT NIIN KOVIN SAATANAA.


      • wingula
        emeeli kirjoitti:

        Olipas Jumala surkea luoja. Miks tommosta ylpeys moodia ylipäätänsä sinne asensi?
        Enkelin ja Demonin ero on vaikea huomata.!!
        Raamatussa enkelit ovat hirviön näköisiä tultasyökseviä monipäitä jotka tulevat ja tappavat kokonaisia kansoja ja kyliin ruttoa levittävät. Että semmoisia ne hyvikset ovat.
        Jos joku tekis niin tänä päivänä niin tuskinpa joku sanoi että ne ovat hyviä. huhhuu teitä kristittyjä. Lukeakaa oma kirjanne edes!

        Raamatussako enkelit hirviön näköisiä tultasyökseviä monipäitä jotka tulevat ja tappavat kokonaisia kansoja ja kyliin ruttoa levittävät? Annapas meille kyseiset raamatunkohdat joissa enkeleitä noin kuvaillaan. Olisi ihan asiallista antaa aina perustelut väitteilleen, niin on uskottavampi.


      • Aritta kirjoitti:

        ETTÄ SINULLA ON SELLAINEN PELKO JA LUULO. JÄTÄ NE DEMONIUSKOT. DEMONEJA EI OLE.

        IHMEELLISTÄ KUN JUURI USKOVAISET PELKÄÄVÄT NIIN KOVIN SAATANAA.

        Minä olen erimieltä itse aikoinaan huomasin että kumppani käyttäytyi oudosti ja oli väkivaltainen yritti suoraan sanoen repiä palasiksi pidin kiinni ja silloin ensin nauroi eri äänellä kuin sen oma ääni oli ja aikani pidin kiinni ja yritin jotain lausua Raamatusta mitä muistin niin se vaan tuumas nauraen olet vain sanansaattaja niin sanoin sille että jättää minut ja kaikki minun sukulaiset ja kaverit rauhaan tai rupean metsästämään niitä niin hetken oli hiljaista ja sitten kyseinen henkilö oksensi ja oli ihan normaalisti enkä ole enään huomannut kenelläkään samoja oireita


    • Pinkki-Hiiri

      pimeydenenkeleillä ei ole valokehoa.

      • Ne voi kyllä tekeytyä valkeuden enkeleiksi. Mutta kaikki henget ja voimat voi kyllä ja kannattaa koetella ja pitää se mikä hyvää on.


    • Hana

      Monet raamatunopettajat ymmärtävät, että pahat henget, demonit ovat langenneita enkeleitä. Kun Lusifer lankesi, kalmas osa enkelimaailmasta lähti hänen mukaansa. Tästä on viittauksia Raamatussa muutammissa paikoissa.

      • 1Saara

        Juuri noin raamattu asian selittää!


    • Ddeutpa

      Jumala pelastaa kaikki mailman ja koko galaksin ihmiset kaikki ihmislajit ja eläimiäkin mutta jumalalle ei saa ikinää kääntää selkää eikä pettää

    • manfromthefuture

      Ihmiskunta on vasta niin nuori, niin on ymmärrettävää, että vielä pelätään pimeää ja hakeudutaan valoon. Myös kuvainnollisesti.

    • alkuperäinentermi

      Sana demoni on nykykristillistä tulkintaa.

      Alkuperäinen termi on kreikaksi daimon, jolloin asioita käsitettiin tässä suhteessa laajemmin.
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Daemon_(classical_mythology)

      Daimon ei ole ensisijassa hyvä tai paha. Kun kristillisyys on tullut väliin yksipuolistamaan käsityksiä, on asioista keskusteleminen haastavampaa. Ikäänkuin ihmiskunta olisi nuortunut entisestään. Kristilliset termit ovat hyvin polarisoituneita, ollaan joko hyvä tai paha. Missä välimuodot, todellisuudessa olentoja täysin hyvä tai täysin paha ei ole missään. Edes arkkienkelit eivät ole salaoppien mukaan täysin hyviä, ihmisten näkökulmasta varmaankin ovat.

    • luiziferjatkaa

      Tarkempi vastaus alkup. kysymykseen. Homeroksen mukaan daimonit ovat luonteeltaan samanlaisia jumalten kanssa (aiempi linkki). Jumalten ja daimonien toiminta-ala on sen sijaan erilainen ja menevät osittain päällekkäin, näin itse käsitän. Enkelit (angelos) ovat viestinkantajia, toki muitakin tehtäviä on. Enkelit ovat eräänlaisia jumalia (theoi).

    • TÄHNÄ ON LAAJA VASTAUS JOTA EI VOI HETI KAIKKEA KIRJOITTAA MUTTA KOSKA SE ON LAAJA JA OLEN JO SELITTÄNYT SEN AIEMMIN ANNA KRISTALIAPLLOSSA 2005 SELITNÄ SAMAN VIESTIN TÄSSÄ MUUKANA MYÖS DIPPI DEMONEISTA E SELITÄ UUDELLEEN TÄSSÄ VIESTI UUDELLEEN
      KPOPISTUNA 2005 KIRJOTIN SEN TÄSSÄ' NYT UUDELLEEN RAJANSA KAIKELLA EI KAIKEKA CPI TAAS KIRJOTITAA UDELEEN HYVÄ VIESTI KETÄÄ AIKAA

      KUN TÄÄLLÄ PUHUTAAN ENKELEISTÄ PUHUTTE samalla

      Valon Alieneista eli Valon Alienut ovat Enkeleitä.

      eli Harmaat , Sirjuksentähdistön Valonkansalaisit

      Pegasuksen Valonkansalaiset eli Faroaot , Arkturuslaiset,

      Greadin Valon Lohikäärmeet, Delfando laiset eli valaat ja
      delfiinit, pleiieriläiset, Piikk,iset , heradesian Valonlohikäärmeet, Roselandian Valonlohikäärnet, Sateenkaari Valon Lohikäärneet, Saduduijan Valon sudet,
      Leoonianilaiset eli leijonan tähdistön Valonkansa.

      tässä muutamia Enkeleitä teille luettelin.

      kaikkiia en käy luettelemaan sillä niitä on ääretön määrä. mutta osan luettelin Enkeliestä teille.

      nämä universumin Enkelit muodostavat avaruuden punaisenristin Star Trek tyylisesti he muodostavat
      avaruuden suuren Valon liiton ja Enkelit juuri lentävät
      näitä avaruuden tähtiristeilijöitä eli Ufo aluksia.

      Toimien avaruuden punaisenaristinä.



      että , ei Valonkansat ole Jumalia vaan hekin toimivat
      nöyrinä Jumalan työntekijöinä ja ihmiset tajuavat
      sen että Jumala on Korkein Voima myös Valonkansoille.

      ja Valon kansojen suuri Valonkansojen Jedineuvosto

      tekee päätökset missä milloinkin tarvitaan avaruuden

      punaistaristiä tarvitaan milloinkin eli Enkeli tähtiristeilijöiden Suuria Aluksia. Joita te Kutsutte
      Ufoiksi eli lentäväksi lautasiksi.

      OLEN MINÄ
      ALIEN OLEMUKSELTAANI OLEN UI HERADESIAN VALONLOHIKÄÄRMNE

      TÄSSÄ TEILLE KOSMINEN TIETO PAKETTI


      2 demonien VUORI on nyt tässä karsin enkeleistä turhan pis 2012 ilmottuu harmaat tänne on mennyt jo aikaa sitten

      sillä tuo demoni kuullistaa aika pahalta ja sitkeältä.

      ESIM NO VERRATAAN MANAAJASSA TODELISUUDESSA tarvittiin.

      20 pappia pitölemään poikaa josta karkotettiin paha demoni.


      eli no musta on syytä varautua isolla joukolla tilanteeseen kun henkilö on kerran agrsssiivinen..

      I

      VOIT MYÖS KOITTAA SAATKO henkilöön voimaa välitäen omantunnon takaisin jos saat silloin DEMONIN MANAUS ON HELPOMPAA KUN henkilö itse pitää itseään kurissa muuten suosiitelen varaamaan tilanteseen ison hemkisen voimakkaan porukan joka pitää manattavaa kurissa.

      HELPMPAA MYÖS JOS HENKILÖ SUOSTUU KAHLEHDITTAVAKASI TAI

      TAI SIDOTUKSI .


      JA LISÄÄN VIELÄ SEN ETTÄ KYLLÄ VALONALIENEITA ON PALJON ENEMMÄN KUN PIMEYDEN OLENTOJA NO SIIS KUN LUSIVER KARKOTETTIIN TAIVAASTA häntä vain seurasi 300 enkeliä joista tuli siis demoneia eli demoneia on vain 300 kappaletta ja valonkamsoja on miljardeja universuimissa joten karuna olet kylläväärässsä tossda asiassa .

      mutta siinä lolet kyllä väärässä ei pimeyden olwntoja koskaan saada täysin pois vaan VALONKANSOJEN TÄHTIALUSARMADA FEDERAATIO PITÄÄ pimeyden olennot kurissa sillä he tietävät että , he eivät voi voittaa tiastelua avaruudessa ,sen osotti kaun sitten käyty varjojen sota jonka egyptin skywalkerit hyvin miustavat hyvin sen hurjempaa avaruustaistelkua ei olla käyrty eikä tulla käymään koskaan .

      t. KARS SKYWALKER JEDIMESTARI

      VOIUMA OLKOON KANSSANNE

    • NIGULBK

      Mitä huumeita käytät KARS?

      • syntymäsekaisin

        Johan kuvasta näkee, ettei tuo tarvitse mitään huumeita.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1967
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1703
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1658
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1537
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1495
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1387
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1281
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      18
      1233
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe