Miksi minä Lihon?

hähhäähähähäh

Miksi minun pitää olla syömättä ja silti lihon, kun kaveri vetää pitsaa ja pysyy laihana?

Vittu on tää niin väärin. No perintötekijät.

Ootteko nähnee ikinä lihavaa äitiä ja laihaa lasta, tai päinvastoin? Siis aikuisena. No ette ole. Kun on suku läskiä, niin läskinä pysytään saatana.

16

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takkutukka88

      Kyllä minä ainakin olen saanu itteni ihan ok kuntoon aikuisiällä vaikka ainahan niitä paino-ongelmia on ollut... Äiti on ollu koko aikuisiän ylipainoinen, tosin ei koskaan pahasti.. Pikkuveli pitkä ja erittäin laiha, siskolla ei koskaan mitään ongelmia painon kanssa ainakaan vielä...

      • fhdgkf

        Juu noinhan se menee pari vuotta, mutta sitten geenit alkaa vaikuttaa ja läskiä tulee. Ihan sama miten syöt tai treenaat.


      • bana--
        fhdgkf kirjoitti:

        Juu noinhan se menee pari vuotta, mutta sitten geenit alkaa vaikuttaa ja läskiä tulee. Ihan sama miten syöt tai treenaat.

        Voi tsiisus. Toki perintötekijät vaikuttaa jonkin verran aineenvaihduntaan ja päivittäiseen energiankulutukseen, mutta EI siinä määrin että geenit tekevät sinusta lihavan. Ystäväni(nainen) on normaalipainoinen vaikka hänen äitinsä on Todella lihava ja isä selvästi ylipainoinen. Hänellä on myös pikkuveli, joka on lihava.
        Muiden perheenjäsenten lihavuudesta ei myöskään pääse geenejä syyttämään, sillä olen nähnyt miten he syövät. Aina on kaapissa sipsiä, karkkia, leivonnaisia, vaaleaa leipää, jäätelöä jne. Fyysisesti aktiivisia he eivät ole paitsi ystäväni, joka lenkkeilee ja käy kuntosalilla.

        Se on ihan täyttä potaskaa, että geenit tekevät ihmisestä lihavan. Ennemminkin siihen vaikuttaa ympäristö ja jo lapsena opitut liikkumis- ja syömistottumukset. Tuossa sanottiinkin, että oletko nähnyt lihavaa äitiä ja laihaa tytärtä(aikuisia). No olen kyllä mutta harvassahan ne ovat sillä keneltäpä luulette tyttären oppineen syömis- ja liikkumistapansa? No äidiltään.


      • puhelet
        bana-- kirjoitti:

        Voi tsiisus. Toki perintötekijät vaikuttaa jonkin verran aineenvaihduntaan ja päivittäiseen energiankulutukseen, mutta EI siinä määrin että geenit tekevät sinusta lihavan. Ystäväni(nainen) on normaalipainoinen vaikka hänen äitinsä on Todella lihava ja isä selvästi ylipainoinen. Hänellä on myös pikkuveli, joka on lihava.
        Muiden perheenjäsenten lihavuudesta ei myöskään pääse geenejä syyttämään, sillä olen nähnyt miten he syövät. Aina on kaapissa sipsiä, karkkia, leivonnaisia, vaaleaa leipää, jäätelöä jne. Fyysisesti aktiivisia he eivät ole paitsi ystäväni, joka lenkkeilee ja käy kuntosalilla.

        Se on ihan täyttä potaskaa, että geenit tekevät ihmisestä lihavan. Ennemminkin siihen vaikuttaa ympäristö ja jo lapsena opitut liikkumis- ja syömistottumukset. Tuossa sanottiinkin, että oletko nähnyt lihavaa äitiä ja laihaa tytärtä(aikuisia). No olen kyllä mutta harvassahan ne ovat sillä keneltäpä luulette tyttären oppineen syömis- ja liikkumistapansa? No äidiltään.

        Ne geenit ei ketään lihota, vaan se YLIMÄÄRÄINEN energia.
        Se on aivan 100% varma että ei liho kun ei syö liikaa.
        Kummallista että eräät uskovat sen läskin vain jotenkin kummallisesti itsestään tyhjästä muodostuvan(geenit muodostaa läskiä, hah).
        Ja laihduttamiseen ei ole olemassa mitään oikotietä! Se on vaan oltava niukemmalla energialla ja/tai liikuttava. OIKOTIETÄ ONNEEN EI OLE, se pitäisi jokaisen läskin tajuta. Myöskin syyllinen siihen omaan lihavuuteen löytyy peiliin vilkaisemalla.


      • näinseon123

        Kun tv:stä katsoo niitä laihdutusohjelmia, ensimmäiseksi aina käskevät kaikki herkut tyhjentää kaapeista. On sitten hauska katsoa kun lappaavat muovipussillisen suklaata ja muita herkkuja kaapeistaan roskiin. Valitettavasti lihomisen syy on yleensä omassa tekemisessä - tai tekemättömyydessä.


    • äitini on

      ylipainoinen, jonkin verran eli n. 10 kiloa, mutta me lapset ollaan oltu aina hoikkia. Myös suvussa on osa lihavia ja osa hoikkia, eli turha on geenejä syyttää. Itsepä olet valinnut tiesi, eli haluat mässätä muttet liikkua.

    • olenhunksi

      voi jestas. Jos oot läski se johtuu sinusta itsestäsi. mitä sinne suuhun laitat ja miten paljon liikut? jos et ymmärrä että pitäisi syödä terveellisesti ja liikkua sopivasti niin olet perus läski ja läskinä pysyt ja tulet lihomaan entistä enemmän. tälläiset perintö hommat sun muut jutut on tekosyitä ja läskin puhetta. Lol

    • niinononinninoninoni

      Sinänsä pizzahan ei lihota enempää kuin muukaan ruoka. Joten... kaverisi syö varmaan sen pizzan lisäksi huomattavasti vähemmän kuin sinä. Liikuntamäärien erokin voi olla merkittävä, kuten erot perusaineenvaihdunnan määrässä.

      • rehellinenseuranta

        Samaa mieltä!

        Ihmeteltiin tätä kaverin kanssa kun hän pystyy syömään pizzoja ja hampurilaisia, minä en. Lopulta kun alettiin laskemaan koko päivän/viikon ruokailut, niin hän söi huomattavasti vähemmän ja harvemmin. Sellaista pientä napostelua, välipalaherkkuja, reilumpaa voikerrosta, useampaa leikettä jne. niitä ei arkikulutuksessa huomaa, ellei ala tarkasti laskemaan ja pitämään REHELLISTÄ ruokapäiväkirjaa.

        Tykkään itse syödä paljon, joten olen ottanut tavakseni liikkua enempi. Nyt pysyy paino kurissa!


    • Reheväonihana

      Haa haa 30 ja ... Tulkaa sitten selittään.

      Kauneuihanne ei vastaa terveysihannetta.

      • järkikäteen

        Ikä ei ole laihduttamisen este. Tästä esimerkkinä setäni vaimo, joka pudotti 70kg painoa kun oli 55v .

        Kyse on halusta, tahdosta, jaksamisesta, osaamisesta, motivaatiosta, kiinnostuksesta, itsekunnioituksesta, jne jne jne.

        Mitä ikinä "kauneusihanne" sitten tarkoittaakin, mutta on tieteellinen fakta, että ylipaino lisää terveysriskejä kaikella rintamalla. Ei tämä tarkoita, että hoikka on aina terve ja lihava aina sairas.

        Ei se tupakointikaan aina vastaa keuhkosyöpää.


    • Nuorimies32v

      Olen ollut lihava. Syömällä terveellisesti laihtuu ja saa lihasta. Jätin kaiken turhan: kastikkeet, sokerin löhes kokonaan pilttiä lukuunottamatta, ei alkoa koskaan, ei karkkia, ei sipsiä, ei limuja eikö muuta moskas. Punnitsen tarkasti täysjyväriisit joka aterialle, kanafilletä ja raejuustoa sekä pakastekasviksia menee, lesitiiniä ja oliiviöljyä rasvana ja nekin mittaan. Kaikki siis punnitaan enkä syö koskaan ulkona edes salaattia. Treenaan paljon enkä näe nälkää koskaan. 5 kontrolloitua ateriaa jotka tulee jo ulkomuistista. Hyvää ja halpaa ruokaa. Hienointa on se että kun syö nöin niin ei tee edes yhtä karkkia tai kaljaa mieli vaan olen onnellinen. Älykkyys on lisääntyny ja kaikenlainen aktiivisuus. Tekee pahaa katsoa kun ihmiset syö ravintoloissa ja juo kaljaa ja näyttää mätisäkeiltä. Ei ne aivotkaan voi toimia kun fyysinen kunto ja ruokavalio vaikuttaa niihinkin. Hyvä ja terveellinen elämä vasta synnyttää mielesi ja sielusi liekkiin ja olet se oma itsesi joksi sinut on tarkoitettu. On helppoa olla hyvällä tuulella kun hallitset ruokavalion ja liikunnan eikä ne hallitse sinua. Suosittelen kaikille. Kyse on vaan siitä haluutko elää kunnolla vai et? Kukaan ei pakota mutta voin sanoa että vaikutta ihan kaikkeen se mitä kehoosi tunget ja miten kehoasi käytät.

    • entsyö

      Minä söin jo nuorena liikaa ruokaa, jätskiä, karkkeja ja sipsejä. Join paljon limsaa, olutta, viinejä. viskiä ja viinaa. Niinpä lihoin veikeän näköiseksi läskipalloksi. Vanhempani olivat hoikkia ihmisiä. Niin että se niistä geeneistä.
      Sitten viisastuin ja raitistuin. Samalla, pikkuhiljaa koko addiktioiden kirjo alkoi haalentua ja kadota. Liikunta lisääntyi itsestään aivojen kuntoutumisen myötä. Paino lähti hitaaseen laskuun ilman minkäänlaista dieettiä. Olen mies, 60 v. 178cm/79kg. Ennen raitistumista 9 vuotta sitten 118kg.
      Tällainenkin tarina on totta.

      • Siinäseonn

        Tuo on juuri noin. Aloittaja sanoi lihovaansa ilmeisen syömättä mutta se ei ole totta. Ei alottaja ole yhdessä yössä lihonnut vaan ylensyönyt varmaan vuosikaudet epäterveellistä ruokaa. Kannattaa tosiaan tehdä elämäntapamuutos eikä aloittaa mitään dieettiä jolla saadaan vain väliaikainen tulos hermoja kiristäen. Hae itsellesi ruokaohjelma joka on tehty sinua varten ja PUNNITSE KAIKKI mitä olet syömässä että saat varmasti riittävästi kaikkea elimistöösi. Ihminen sairastuu jos on kaikenmaailman dietteillä koko aika. Se on elimistölle rankkaa käydä säästöliekillä kun ei tarvitse ja silti laihtuu. Itsellä nyt seuraava ruokavalio ja määrät on suhteutettu minulle siksi en niitä laita eli AAMU: kaurapuuro, marjoja, proteiinijuomaa, raejuusto. VÄLIPALA: raejuusto ja mantelia/pähkinää tai oliiviöljyä. LOUNAS: riisiä, kanafilettä, kasviksia, oliiviöljy PÄIVÄLLINEN: Riisi, kanafile, kasvis, oliiviöljy. ILTAPALA: marjoja, raejuusto, proteiinijuoma, oliiviöljy). Tässä pääpiirteittäin. Tämän lisäksi lisäravinteita riippuen onko treenipäivä ja vitamiinit purkista. Kertaakaan ei ole nälkä ollut ja painan yli 100kg. Mitään tuon ohi ei syödä eli mitään leipää ei esim ihminen tarvitse tai kastikkeita. Tulosta tuli jo muutamassa päivässä näkyvästi. Kaikki herkut ja alkoholi luonnollisesti pois. Hedelmät on myös pois koska ne on sokeria.


    • Vesi123123123

      Taitaa olla lihavia kun perheillä on eri ruokailutavat. Korkea kalorimäärä syödään päivittäin. Juodaan korkea kalorisia juomia. Vaihdat vaan kaikki juomat veteen 1,8-2,4l(mies) päivä ja ruokailet niin että saamasi kalorimäärä jää päivittäisen kalori kulutuksen alle, niin alat menettää läskiä.

    • hyipalleroita

      Sinä lihot koska syöt liikaa. Liiallinen energiamäärä varastoituu sinuun rasvana. Näin kehittyy ylipaino ja sinustakin on sitten tullut hyllyvä, lyllertävä, vastenmielisen näköinen ja hajuinen rasvapallo.
      Tämä vain tietoiskuna, millään tavalla tuomitsematta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe