Skeittilautojen/dekkien koot

Skaper

Eli siis, oon hommaamassa ekaa lautaa ittelleni. Completee etin ja oon muutaman löytänykki, mut miten ihmeessä tiiän minkä kokone lauta pitää olla? Kun niis on jotain ihme kokoja "7.3" jne. Ovatko ne ylipäätään kokoja? Kysymyksiä kysymysten perään... Minkä hintane complete kannattaa aloittelijan ostaa? Sata egee taitaa olla budjetti, sen yli ei oikeestaa sais mennä...

87

9255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toni_hawk

      Eli se 7.3 on dekin kokonumero. Eli se on siis koko. Suosittelen 7.5 tai 7.625 dekkia. 7.3 on liiän pieni ( lasten koko). Ja completelle sopiva hinta ois siinä 90-120e aloittelijoille. Ja täältä saa hyviä completeja: www.lamina.fi

      • aloittelijaskeittaja

        mää oon 11v ni mikä koko olis mul hyvä?


      • (or die)
        aloittelijaskeittaja kirjoitti:

        mää oon 11v ni mikä koko olis mul hyvä?

        no se on ihan makuasia . en tiiä minkä kokonen kaveri oot mutta lähtisin kokeilemaan tossa iässä 7.75 tai ehkä 7.5 :) itse olen tässä kuussa 15 ja oon skeitannu vaan 7.75 ja 8.0 molemmista tykkään


      • Anonyymi
        (or die) kirjoitti:

        no se on ihan makuasia . en tiiä minkä kokonen kaveri oot mutta lähtisin kokeilemaan tossa iässä 7.75 tai ehkä 7.5 :) itse olen tässä kuussa 15 ja oon skeitannu vaan 7.75 ja 8.0 molemmista tykkään

        Itse olen 12. Mikä olisi hyvä koko? Oon hommaamassa ekaa lautaa. En ole ylipainoinen enkä alipainoinen jos kaverin koolla on mitään väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen 12. Mikä olisi hyvä koko? Oon hommaamassa ekaa lautaa. En ole ylipainoinen enkä alipainoinen jos kaverin koolla on mitään väliä.

        Kyllä 12v ni 7.75 on aika hyvä koko


    • Sk8 Or Die

      Ite käytän 7,8 . Mun mielest se on paras. Kannattaa hommata 90-100 egen lauta/complete.

      • Woow

        Mut jos oot ihan vasta alkaja nii voit hyvin ostaa jonku marketin halppis dekin ...


      • minkä kokonen lauta mulla on kun se on 79.5 cm pitkä ja 20.5 cm leveä??tietääkö kukaan??


    • dekki324

      Oon kyl iha sitä mieltä et ei kande ostaa mitää pirkka dekkii aluks koska jos innostuu ni sit tarttee paremman laudan

      • punkrico

        nii mut sitten jos ei innostukkaan nii sit se 180euroo jää sinne nurkaan.


      • afbfbfdvbaf

        Niin ja jos alottaa paskalla laudalla saattaa innostus hiipua siihen laatuunkin


    • LOLOLOLOLO

      Sun kannattais alottelijana ostaa 7.5 (Riippuu jalan koosta). Itte tein sen virheen et ostin 7.75 pelkän grafiikan takia, joten mulla on nyt suunnitelmissa ostaa 7.5 ja jalan koko on mulla 38. Että älä missään nimessä osta pelkän grafiikan takia. ÄLÄ TEE SAMAA VIRHETTÄ KUN MINÄ.

      • 379

        Itte en välitä jalan koosta vaan mitä itte tykkään käyttää.


    • Nyt kyllä ärsyttää!

      Ittelläniki oli tuo sama ongelma ku jalan koko oli 38 ja ostin 7.75 -_-

      • spädvegis

        Jos mun jalan koko on 41- 42, nii minkä kokosen dekin mun pitäis ostaa??


      • Proskedeejä
        spädvegis kirjoitti:

        Jos mun jalan koko on 41- 42, nii minkä kokosen dekin mun pitäis ostaa??

        7.75 tai 8,0


    • eetub

      mun dekki on 78.5cm pitkä ja 19cm leveä eli mikä sen tuuma koko on?

    • frankii

      7.5

    • kakee

      ei mitään compeletjä ne on aivan surkeita

    • ladde18

      mikä dekin koko pitäs olla jos jalan koko on 41?

      • lehmä

        Ehkä se 8" vois olla hyvän kokonen 41 kokoselle jalalle. Riippuu vähäsen että minkä kokosesta tykkää. Aloittelijoitten tosin kannattaa olla vähän pienempi dekki nii flipit pyörii paremmin mutta jos oot hiemankaa pitempään rullannu nii kyllä se leveempi on vähäsen parempi. Itellä on jalan koko 38 ja skeittaan 7.75" dekillä ja seuraavaks ostan 8".


      • 76854

        jos 41 jalka niin osta 7.75 mulla on 40 jalka ja 7.75 menee mainiosti


    • klapi streetboards

      jalan koolla ei ole väliä mulla o lauta 8.0-8.1
      ja jalan koko 43
      ja mun pikku serkulla on lauta 7.5-7.75
      ja sen jalka on 45
      (kummallakin on sponsori)
      ps. klapi on paras suosi suomalaista;)

    • Uus lajissa

      Mikä olis paras dekin koko jos jalka on 35?

    • Uus lajissa

      Mikä olis paras dekin leveys jos jalka on 35?

    • Helppii kehiin

      Kannattaako ostaa toiseksi laudaksi medium 7,75. (eka on 5 vuiotta vanha city marketista ostettu ja siinä on kaikki ihan päin hevon kuusta) Vähän aika siten innostuin skeittaamisesta joten aion kysy mikä olisi hyvä ostaa vasta alkajalle.

    • Aloittelia

      Oon 10v tyttö joka haluaa aloittaa skeittaamisen :D Niin jos jalan koko on 34-35 ni minkä kokonen dekki kandee ostaa ku en tajuu noita kokoja.. :D

      • Aloittelia

        Ja muutes, jos en tilaakkaan dekkii netistä, niin tiiättekö saako Kokkolan mistään kaupoista kunnollista dekkii? D:


      • apina

        7.5


      • abvjdbvdkv

        No tuon ikänen tyttö ko olet niin olet varmaan melko pienikokoinen joten kokeilisin 7.5 :)


    • pastakasa

      oisko 7,6 kokone dekki ok mulle pituutta 174 jalankoko 44 painoo 60-65 vai pitäskö olla 8,0 ?

      • apina

        pastakasa osta 8,0 sun kokoo


    • apina

      pastakasa osta 8,0 se on sun kokoo

    • skeittityttö123

      haluisin kans alottaa skeittauksen, mikä ois hyvä ja halpa aloitelialle?

    • skedari

      mul on 37 koon jalka, mikäköhä ois se hyvä dekki mulle? Ja sit oon 15 vee tyttö jolla on ollu ennen joku citymarketin random skeitti jossa kaikki päin helvettiä :D Elikkä nyt ois hankinnassa joku kunnon lauta :)

    • mode29

      Yks Think:in dekki ollu ja 2 kesää rullaillu, tosin harjottelen vielki flippiä.
      Mut asiaan. kengän koko on 41, ja oisin tsekkaamas uutta dekkii, mut ku ei tiiä minkä kokonen! Jeesikääs vähä.

    • lautailija7.5

      kengän koko 37= lauta 7.5
      kengän koko 41= lauta 7.75

      • 18bzfbzfb

        Ei niissä oo mitään sääntöä et minkä kokoinen millekki jalalle


    • stfuuuuu

      siis oon iha tyhmä, en tiiä mitä meinaa complete / "ei complete" :DD kertokaa mulle :-DD

    • piuhpöo

      joo älysin jo:DD

    • !jeah!

      mä oon vasta 11w nii minkä kokonen dekki ois mulle hyvä ??????

    • Kohta rullaamaan.

      Itsekkin lajia taas aloittamassa oikeastaan olen täysin amatööri, joskus junnuna sitä tuli flipit yms marketilla harjoiteltua. Eli kiinostaisi vain tietää, että kannattaisiko ostaa complete lauta vai ihan itse koota hyvistä osista? budjetin rajahan on noin 100 euroa. Jalan kokoni on 43 joten olisiko joku 7,5/7,75 dekki hyvä?

      Pitäähän sitä nyt vielä koittaa, kun pari muutakin kaveria sain lajista uudestaan innostumaan :D

    • KiZz_TwizT

      oon 12v poika ajattelin ostaa laudan (vanha meni rikki sen hinta oli jtn 70 e) jalan koko 38 mikä ois hyvän kokone lauta. ps kannattaa ostaa lautoja laminasta

    • jouuuuuuuuuu

      kizz katteleppa itelle semmosta 7.5-7.75 lautaa sopii sulle

    • joku ufo

      olen 12 vuotias aloittelija ja etin skeittilautaa. jalan koko 36. Ainut ongelma vaan on se etten ymmärrä yhtään mitään niistä koista. että mikä leveys ja pituus ja kaikkee muuta...

    • Skeittarityttö

      Kannattaa googlettaa koot. esim. 7.5 " ( " = tuumaa ) on 19 cm leveä. Itellä on semmonen lauta, ja ihan sopiva on :>
      Jalankoko 37

      • Skeittarityttö11v

        Vielä tuohon , yks tuuma on noin 2 ½ cm


        :) Olkaas hyvä.

        Mutta oikeesti kannataa googlettaa , esim. 7.5 " in cm jne.


    • Kokemus

      Älkää hemmetissä ostako completeja. Completen osat ovat aivan surkeaa laatua. Itsellä ollut ja hajosi heti. Mieluummin vaikka säästätte sen satasen siihen lisää ja ostatte kerralla kunnollisen.

    • MEGIS

      ite oon tilaamas laminalta tollasta ----> http://www.lamina.fi/matokie/105702/dp oon alotelia................mun kengän koko on 36-37 niin onko mulle sopiva toi 7.5??????????????????????????????????????????????????????????????

    • tuo on hyvä

      on tosi sopiva!!

    • skederi

      jos kengän koko on 41 oisko joku 8 koko hyvä ??

    • mikä mun dekin koko on kun se on 78.5 cm pitkä ja 20.5 cm leveä tietääkö kukaan???!!?!?!?

    • emericadude

      mun kengän koko on 45 nii olisko 8.125 hyvä vai liian pien

    • SkedeMaster6900

      mikä on dekin tuuma ku se on 79cm pitkä ja 20cm leveä?

      • alottelija

        se ois noin 8.00


    • Al0iTt3l3V4

      Minulla jalan koko 39 mutta pituus 144cm Vaikuttaako itseni koko mitenkään asiaan?

      • Skedari

        Oon ite 44kg 158cm, Kengänkoko 38½ käytän 7,25" leveetä dekkii eli 18,415cm.
        Suosittelen jotain mun kokoselle 7.125" - 7.75" Isommalla on hankalampaa, ellei siis oo isomman kokonen. =)


    • VASTATKAA

      Onko hyvän kokonen jos on 36 kengän koko ja laudan koko 7,5?

      • Ndftkcfhvh

        joo, on sopiva koko


    • Skeittari

      Onko hyvän kokonen lauta 7.5 jos kengän koko on 40?

      • skatari

        on se todella hyvän kokonen koska mul on kans kengän koko on 40 ja on hyvä lauta kun on 7.5


    • mikä ois mulle ku oon 195cm pitkä ja kengän koko on 48

    • skate

      kengänkokoni on 40 niin onko 7.625 ok

      • vvgfdx.zsd,fkgnjmk

        mun koko on 40 ja käytän täydellistä 7.75 laminan dekkiä


    • patsu4

      7.625 o ihan hyvä mulle wwwwwww.lol

    • jfhf

      ei kengän koola ole mitään väliä. ostakaa sen kokone lauta ku hyvälle tuntuu ja ite käytän 8,5

      • enjoiiiiiii <3

        ai suatana mikä lankku! :) ei siis millää pahalla meinaa itelläki yli 8 dekki


    • sweetmafia

      Anteeksi. Minulla 7.6 dekki santa gruz olen 159cm pitkä ja jalan koko 39. Onko dekkini sopiva?

    • haisuli1

      mikä on 7.25 laudan kengän koko.

    • moikkelis2

      olisko 7.25 lauta minulle hyvä kun kengän koko on 37-38

    • Krookeed

      Mun jalka on 39-40 oon 11 mut mun dekin koko on 8.12 tuumaa. Se riippuu vähän siitä että käytätkö sitä enemmän kulkemiseen ja ramppeihin vai streetille.

    • VANS ZERO LAMINA

      omast kokemuksest oon oppinu et 7.625 on hyvä koko jos kengän koko o 39-41 välillä, mulla oli enne isompi ku 8.0 se oli aika iso. ja LAMINA.FI on hyvä paikka ostaa skeittejä ja muuta skeittauksee liittyvää. ponkes on toine myös iha hyvä place... KAIKKI JOTKA TYKKÄÄVÄT ZERO:STA TAI VANS:ISTA PAINAKAA IHMEESSÄ LIKE!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D

    • Plan B is the best

      7.75 on paras koko

    • tyttö

      no jos oon tyttö 12.v ja haluun laudan nii mikä sopii mulle aloittajalle?
      Kengän koko on 38

    • zero or die

      ei se kengän koko siihen skeitin leveyteen mittää vaikuta...

    • 157cm 13v

      entäs mitenkä minä... onko 8.0 liia iso semmoselle 157cm 13v? :D

    • joku ihan random

      minkäs kokonen lankku sitä kandeis ostaa ku jalan koko o se 44,5 ja pituutta 175 13v

    • homoboy65

      vittu ottakaa selvää ite

    • pitsa

      Oon 12v, 166cm ja kengänkoko 45. Mikä olis sopiva koko dekille?

    • Tietoinen..

      Jos se on esim : 22" niin kerrot sen 2,547 se on siis 56,034cm muistakaa se CM :D

    • urpot2

      Ei saatana... ei se oo mistää iästä, pituudesta tai jalan koosta kyse. nämä lautojen koot ovat täysin makuasioita. sillä millä saa helpoimmi ite vedettyy nii se. ja älkää ostaka valmis completee, niitte trukit ovat aivan perseestä. ps. kyllä ne skeittikauppojen myyjät osaavat auttaa ja neuvoa laudan ostossa, joten ei tartte pelätä että teette jotain virheitä.

    • Fjkdldkfdkfkkdskskskkd

      Voisinko ostaa 8.0 deckin oon 13 ja kengänkoko on 42

    • Anonyymi

      Olen 12v ja kengän koko on 40 mietin että minkälaisen skeittilaudan minun pitäisi hankkia. Testasin tänään minun kaverini skeittilautaa ja siihen jäi vähän tilaa kengille eikä kaverini tiedä minkä kokoinen se skeittilauta on.

    • Anonyymi

      minkä kokosen skeitin tarviin kun oon 10v

    • Anonyymi

      minkä kokosen skeitin tarviin kun oon 10v

      • Anonyymi

        Riippuu minkä kokoinen oot. Kysy esim laminasta tai ponkesista tarkemmin.


    • Anonyymi

      Onko 60e complete ihan hyvä aloittelijalle??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe