parrankasvu

Swebb

Parta on nyt IN, sanottiin iltasanomissa. Olen 24 vuotias mies ja ongelmani on että parta ei paljoa kasva vaikka kuinka haluaisi. Noin joka kymmenellä vastaantulevalla näyttää olevan samanlainen ongelma. Joillain kasvaa tiheä parta jo 16 vuotiaana. Yleensä parta on täysimittaisen tiheä 18-20 ikävuoden välillä.

Karvojeni yleispiirre on vaalea, toki munakarvat on tummemmat. Ajan haiveneni noin kerran viikossa. Tällöin vaaleat haivenet juuri ja juuri erottuvat leuastani kun oikein tarkasti katsoo. Lisäksi nuo vaaleat haivenet näyttävät aika hassulta jos ne kasvavat vähänkään pidemmäksi. Munakarvani kasvoivat normaalisti siinä yläasteen 7 luokalla. Pituuskasvu loppui lukion ekalla tai tokalla, ihan normalisti. Pituuteni on normaalimittainen. Isälläni ainakin parta kasvaa tiheänä ja tummana, vaikka hänkin on muuten vaalea. Eli mistä johtuu että parta ei kasva???

18

28414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tästä....;)

      se on kaiketi kiinni perimästä ja hormooneista. Jos haluut tummat viikset, jos yleensä ne sulle kasvaa, värjää ne vaaleat tummiksi...;)

      • hhh

        minäkin haluun tumman parran mutta ei vain kasva lähellekkään joka paikassa , vituttaa sikana,
        vaikka tummat hiukset onkin


      • poikuus 87
        hhh kirjoitti:

        minäkin haluun tumman parran mutta ei vain kasva lähellekkään joka paikassa , vituttaa sikana,
        vaikka tummat hiukset onkin

        Olen vuosimallia 87 ja vielä 17v. Minulla on ysi luokasta asti kasvanut semmoinen ohut vaalea karva jokseenkin. Nyt sitten kun lähdin amikseen niin karvat on pikkuhiljaa vahventunut ja tummentunut lähes mustiksi.

        vuonna 2004 eli kuin olin amiksen ensimmäisellä niin kerran sen vuoden aikana annoin noin kuukauden kasvaa partani ja suurin osa karvoista oli vaaleita. Siellä täällä oli tummia.

        Nyt kun keväällä lopetin amiksen kakkosvuoden niin aloin kasvattamaan ns. työttömyyspartaa :)
        Kaksi viikkoa sitä on kasvateltu ja suurin osa karvoista on mustia.

        Eli siis aika nopeasti minulla ne vahvistuivat. Näyttäisi olevan paljolti kiinni yksilöstä.


      • CCP

        Yksi hyvä konsti on liimata karvoja.
        Katsoin Jackassin ja siinä Bam ja muut liimas Don Vitolle Häpykarvoista alahuulen alle parran.
        Sellainen mikä joillakin Backstreet Boysin jätkillä oli.


    • karvatonnn

      itselläni täysin sama ongelma, nyt 23v ja ei meinaa kasvaa ei sitten millään. vaaleata karvaa kasvaa todella hitaasi. ja murrosikä mennyt ohitse jo aikoja sitten.

      Ei tässä muuta muuta hieman ahdistavaa kun tuntuu että kaikilla oman ikäisillä ja nuoremmillakin kasvaa jo komea parta. ja olisi todella hienoa jos tähän vaivaan olisi joku keino saada korjattua

    • MenDoesn'tSmoke

      Tupakointi voi aiheuttaa hormonitoiminnan hidastumista. Elikkä jos olet kauan tupakoinut, se voi vaikuttaa parrankasvuun (ja esimerkiksi siihen että kalu on jäänyt lyhyeksi)

      • Joku SÖS

        Joo ... Olen 13 vee ja painan 110kg ja pituutta on 185 cm :) Partaakin on jo tullu ... saa ihailla peilistä mutta ... harvemmin on tän kokosia Kolmetoista vuotiata nähny :) Mut en siis mikää pullukka oo ... Et oon aina miettiny et miten hitos voi olla tän kokone , et ei oo mikää pitkä 190cm ja 40kg ...tai sit 110kg ja pituutta 150cm :)


      • Karkkiko
        Joku SÖS kirjoitti:

        Joo ... Olen 13 vee ja painan 110kg ja pituutta on 185 cm :) Partaakin on jo tullu ... saa ihailla peilistä mutta ... harvemmin on tän kokosia Kolmetoista vuotiata nähny :) Mut en siis mikää pullukka oo ... Et oon aina miettiny et miten hitos voi olla tän kokone , et ei oo mikää pitkä 190cm ja 40kg ...tai sit 110kg ja pituutta 150cm :)

        Karvojen lähtö on normaalia iän myötä ja sit ei tarvitse pelätä
        jotkut ajelee karvojaan pois pelkäämättä mitä siitä seuraa.

        ps. tytöilla on tapana ajella karvat :)


      • mennyt vikaan eikai
        Joku SÖS kirjoitti:

        Joo ... Olen 13 vee ja painan 110kg ja pituutta on 185 cm :) Partaakin on jo tullu ... saa ihailla peilistä mutta ... harvemmin on tän kokosia Kolmetoista vuotiata nähny :) Mut en siis mikää pullukka oo ... Et oon aina miettiny et miten hitos voi olla tän kokone , et ei oo mikää pitkä 190cm ja 40kg ...tai sit 110kg ja pituutta 150cm :)

        ihmejättejä nykysin teineinä jo


    • Parta on vittumainen

      hahahah mulla kasvaa vittumainen partasänkki joka on perkelen rasittava ! ja jollekin näyttää olevan taas haluu kasvattaa parta..lol

    • heheheheheh

      ei parta pahoille kasva

    • 6mm viikossa

      sulla ei oo testosta tarpeeks. no ei siitä parrasta oo mitää hyötyy. kuka hemmetti tääl elämäs jotain lookkii hakee? pomooko pitäs miellyttää vai eukkoo vai kadunkulkijoita? mä oisin ilonen jos monta kertaa viikossa ei tarttis ajaa.

    • partasuu

      Ite olen nyt 32v ja annoin pukinparran kasvaa vuoden, mittaa tuli 21cm. Mut ei mullakaan alkanut kasvaa kunnolla vasta kun 25v. Sitten sitä riesaa on riittänytkin. Ukki-vainaa ajoi partansa aamua iltaa, jo ollessaan noin 60-vuotias ja koko ajan oli puolen sentin sänki, eli ihan hillitön kasvu.. Serkkuni on 35, eikä hänellä ole kuin muutama tumma haituva leuassa. Eli ilmeisesti kiinni geeneistä.

      • nobeard

        Itse ajoin aamuin illoin yli 20 vuoden ajan kunnes mitta tuli täyteen. Pikimustaa sänkeä alkoi puskea jo puolen päivän jälkeen ja höylällä en voinut ajella kuin satunnaisesti, koska iho ei yksinkertaisesti kestänyt.
        Nyt olen käynyt laserissa kaksi kertaa; naama on kuin lapsen peppu eikä tarvitse miettiä parran ajoa. Vielä 2-3 kertaa riittänee viimeistelemään loputkin aktivoituvat karvat historiaan.
        Partaa en todellakaaan tarvitse mihinkään; huvittuneena seuraan näitä voivottelijoita jotka vaalivat harvoja haiveniaan.


    • VINKKI

      mun kaverilla alko kasvamaan sillein muna karvat että se veti yhtä vanhaa miestä pyllyyn ja sitten ne karvankasvu ns huokoset tarttu sen munan ympärille ja sitten ku sillä kasvo munakarvat noin viikossa se kasteli kätensä joka ilta ja hieroi munakarvoistaan huokosia ja sitten hieroi leukaa sitten sillä kasvo noin viikossa partakin.
      kannattaa kokeilla ei se mitään maksa :D

    • jep4

      Oon 18v miehenalku ja mullakin ois pikkuhiljaa hinku kasvattaa ainakin parransänki ja sellaset komeat jameshetfieldmäiset viikset ! :D jospa nuo tuossa parin vuoden sisään alkais kasvaa kuin miehellä konsanaan. Nyt pitää ajella kerran puoleentoista viikkoon pois. Ei jaksa nyt kasvattaa kun tosiaan aika vaaleita karvat vielä mutta toivon mukaan lähemmäs kaksvitosta kasvai jo ihan kunnolla.

    • dddunger

      Minua taas ihmetyttää se että olen 20v ja karvaa kasvaa joka puolella kroppaa rinnasta nilkkoihin ja hyvin kasvaakin ja tummaakin,parta se vaan puuttuu.
      Alkaako se sitte jokin pv kasvaamaan niin että vituttaa pistää?
      Jos perimästä riippuu ni näin todennäköisesti tulee käymään...

    • bumblex

      Parta ja muut ylävartalon karvat vahvistuvat ja kasvavat viimeisenä. Jos parikymppisenä ei ole mitään, nelikymppisenä voi olla jo ihan komeasti. Suomalaisilla on yleisesti ottaen heikohko parrankankasvu ja vaaleat turpajouhet.

      Se on geeniperimästä kiinni mitä saa ja miten nopeasti. Ei testotasoista kuten väitetään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3193
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3026
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2295
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1992
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1805
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1592
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      102
      1302
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe