kaasujääkaappi

sk

Kuka osaisi neuvoa kun kaasujääkaappi ei toimi. Tai toimii osittain. Liekki palaa kun pitää jatkuvasti kaasunsäädinnappia alhaalla. Nappia siis painetaan kun sytytetään. Kun päästän napin liekki sammuu.Onko kokemuksia?

19

8626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkä kokemus

      tai pelkästään tunnistin ja/tai "palopää" karstoittunut jos ei ole putsattu.
      Itse olen nämä putsaamalla "korjannut" vian jos kaappi ei ole toiminut.

      • sk

        on pariin otteeseen ja rapsutettu karstat, mutta ei vaan pelitä. mitä se tunnistin tekee siinä systeemissä? Voiko sen vaihtaa?


      • ollenskaan
        sk kirjoitti:

        on pariin otteeseen ja rapsutettu karstat, mutta ei vaan pelitä. mitä se tunnistin tekee siinä systeemissä? Voiko sen vaihtaa?

        paina vaan sitä nappia koko ajan, toimii


      • sk
        ollenskaan kirjoitti:

        paina vaan sitä nappia koko ajan, toimii

        toimii toimii sill
        keinoin, mutta ei kai se ole tarkoitus että sitä pitää jatkuvasti painaa?
        ohjeen mukaan ainakaan......


    • pelanut vuosikymmeniä

      Oletko kokeillut, että lopetat napin painamisen tooodella hitaasti ja liekki suurimmalla teholla aluksi vähän aikaa. Meillä joskus alkukesistä tehnyt tuon saman muutamia kertoja, mutta em. tepsinyt.

      • sk

        tuota vielä kokeillut, mutta kokeilen seuraavaksi. Kiitos vinkistä!:)


    • fgdhgfh

      Nappia täytyy painaa vielä noi viitisen sekuntia liekin syttymisen jälkeen, jos heti päästää napin ylös se sammuu.

      • sk

        olenkin tiennyt jo, ja nappia on pidetty alhaalla pitkäänkin. mutta kokeilematta on vielä tuo arvokas vinkki että päästää napin todella hitaasti ylös. katsotaan miten käypi....


    • safsdf

      Olen käyttänyt nestekaasujääkaappeja 20 vuotta. Ei kyllä ole yhtä toimintavarmaa laitetta, mitä kaasujääkaappi. On kyllä nykyisin aika huimat hinnat uusilla jääkaapeilla.

      • sk

        kaappia toimimaan. vein sen huoltoon. Siellä kunnostetaan. Olen myös kuullut että kaapit ovat lähes ikuisia. uudet kaapit ovat todella rasvasen hintaisia. onko muuten pelkoa pitää pulloa sisällä kaapin vieressä, vai onko parempi sijoittaa koko höskä ulos?


      • jääkaapin alla
        sk kirjoitti:

        kaappia toimimaan. vein sen huoltoon. Siellä kunnostetaan. Olen myös kuullut että kaapit ovat lähes ikuisia. uudet kaapit ovat todella rasvasen hintaisia. onko muuten pelkoa pitää pulloa sisällä kaapin vieressä, vai onko parempi sijoittaa koko höskä ulos?

        Meillä kaasupullon on sisällä kaapissa jääkaapin alla, näin jääkaappikin on sopivalla korkeudella. Suositushan on, et kaasupullot pitäisi säilyttää ulkona...


      • vinkkarit_rutussa
        sk kirjoitti:

        kaappia toimimaan. vein sen huoltoon. Siellä kunnostetaan. Olen myös kuullut että kaapit ovat lähes ikuisia. uudet kaapit ovat todella rasvasen hintaisia. onko muuten pelkoa pitää pulloa sisällä kaapin vieressä, vai onko parempi sijoittaa koko höskä ulos?

        iso kaasujääkaappi on ulkona keittiön ikkunan alla pulloineen. Pullolle pitäisi varmaan lain mukaan tehdä oma lukittava kaappi ulos. Pullo voisi myös mahtua lieden ja kaasuvalojen käyttämään kaasukaappiin, joka on aivan vieressä.
        Kaasuletkua voisi hieman pidentää. Ainakin sisätilossa laki määrää muistaakseni 1,2 m maksimipituuden kaasuletkulle. Kupariputkistolla hoidetaan pidemmät vedot.
        Minun ulkojääkaappini voi vaikka karhu avata tassullaan.
        Pelkäsin että isosta kaapista tulee liikaa hiilidioksidia yms. kaasuja.
        Siksi laitoin sen ulos pulloineen. Laitoin sora-alustan ja lisäksi suojapellin jääkaapin ja seinän väliin. Tuuli ei onneksi sovi puhaltamaan kaapin taakse jossa tuli palaa jotenkin koteloidussa tilassa.

        Lämmittihän kaappi mukavasti aiempina vuosina sisällä. Varsinkin muijalla oli päänsärkyä toisinaan. Kaasujääkaapeista on minulla yli 15 v kokemus mökillä.

        Minulla on samanlaisia ongelmia jääkaapin sytyttämisessä kuin aloittajalla.
        Jouduin sytyttämäänn n. 30 kertaa, ennekuin liekki pysyi päällä. Käytin tietysti aina ainakin sen 5 sekuntia myös "pakkokaasunappia".
        Joskus sytytyskerroilla kaasu paloi jopa melkein minuutin ja sitten sammui.
        Piti käyttää oikein aikaa, jotta varmistui, että liekki pysyy päällä.
        Saa nähdä, tuleeko samanlaisia ongelmia, kun vaihtaa pulloa. 11 kg pullo ei kestä yleensä edes 3 viikkoa. Käytän lähes maksimikylmyydellä jääkappia.

        Huomasin, että kaasujääkaappi ei kylmennä kuin hieman yli 20 astetta.
        Helteellä tuli jo ongelmia. Lämpötila ulkona oli melkein 30 astetta. Kaapissa oli 10 astetta, mutta ruuvaamalla säädöt täysille sain lämpötilan n. 7 asteeseen.
        20 asteen ulkolämpötilalla jääkaappi toimii hyvin, taitaa olla n. 4 astetta sisälämpötila kun säätö on arvossa 6/7.
        Onko jääkaapin korjaus kallista? Olisiko mahdollista saada kaappi niin hyväksi, että 30 asteen lämpötilassa kaapin sisällä olisi vain 3 tai 4 astetta?
        Kaappi on ainakin 20 v vanha Sibir. Nykyään Electrolux omistaa ko. Sveitsiläisen firman.


      • sk
        vinkkarit_rutussa kirjoitti:

        iso kaasujääkaappi on ulkona keittiön ikkunan alla pulloineen. Pullolle pitäisi varmaan lain mukaan tehdä oma lukittava kaappi ulos. Pullo voisi myös mahtua lieden ja kaasuvalojen käyttämään kaasukaappiin, joka on aivan vieressä.
        Kaasuletkua voisi hieman pidentää. Ainakin sisätilossa laki määrää muistaakseni 1,2 m maksimipituuden kaasuletkulle. Kupariputkistolla hoidetaan pidemmät vedot.
        Minun ulkojääkaappini voi vaikka karhu avata tassullaan.
        Pelkäsin että isosta kaapista tulee liikaa hiilidioksidia yms. kaasuja.
        Siksi laitoin sen ulos pulloineen. Laitoin sora-alustan ja lisäksi suojapellin jääkaapin ja seinän väliin. Tuuli ei onneksi sovi puhaltamaan kaapin taakse jossa tuli palaa jotenkin koteloidussa tilassa.

        Lämmittihän kaappi mukavasti aiempina vuosina sisällä. Varsinkin muijalla oli päänsärkyä toisinaan. Kaasujääkaapeista on minulla yli 15 v kokemus mökillä.

        Minulla on samanlaisia ongelmia jääkaapin sytyttämisessä kuin aloittajalla.
        Jouduin sytyttämäänn n. 30 kertaa, ennekuin liekki pysyi päällä. Käytin tietysti aina ainakin sen 5 sekuntia myös "pakkokaasunappia".
        Joskus sytytyskerroilla kaasu paloi jopa melkein minuutin ja sitten sammui.
        Piti käyttää oikein aikaa, jotta varmistui, että liekki pysyy päällä.
        Saa nähdä, tuleeko samanlaisia ongelmia, kun vaihtaa pulloa. 11 kg pullo ei kestä yleensä edes 3 viikkoa. Käytän lähes maksimikylmyydellä jääkappia.

        Huomasin, että kaasujääkaappi ei kylmennä kuin hieman yli 20 astetta.
        Helteellä tuli jo ongelmia. Lämpötila ulkona oli melkein 30 astetta. Kaapissa oli 10 astetta, mutta ruuvaamalla säädöt täysille sain lämpötilan n. 7 asteeseen.
        20 asteen ulkolämpötilalla jääkaappi toimii hyvin, taitaa olla n. 4 astetta sisälämpötila kun säätö on arvossa 6/7.
        Onko jääkaapin korjaus kallista? Olisiko mahdollista saada kaappi niin hyväksi, että 30 asteen lämpötilassa kaapin sisällä olisi vain 3 tai 4 astetta?
        Kaappi on ainakin 20 v vanha Sibir. Nykyään Electrolux omistaa ko. Sveitsiläisen firman.

        kaappi on korjattu muutamien ongelmien jälkeen. ensiksi siihen vaihdettiin liekin tunnistin. toin kaapin mökille ja laitoin "kukkumaan". hyvin syttyi heti ekalla napsautuksella. siinä seurasin, onneksi, läheltä tilannetta kun kaapista alkoi nousta järkky savu ja haju.katsoin taakse ja näin liekin. soitin välittömästi korjaajalle joka tuli katsomaan ja toteamaan että kaasua syöttävän putken päässä oleva liitin vuotaa ja palaa mutterin vierestä. korjaaja vaihtoi uuden putken ja uuden liittimen. nyt se on kunnossa. pieni liekki taustalla eikä
        mitään ääntä. olen kyllä laittamassa seinän ja kaapin väliin palamattoman levyn ihan "just in case".
        kannattaa viedä siis vanha kaappi asiantuntijan huoltoon ja korkattavaksi jos et ole varma toimiiko.


      • ongelmia
        sk kirjoitti:

        kaappi on korjattu muutamien ongelmien jälkeen. ensiksi siihen vaihdettiin liekin tunnistin. toin kaapin mökille ja laitoin "kukkumaan". hyvin syttyi heti ekalla napsautuksella. siinä seurasin, onneksi, läheltä tilannetta kun kaapista alkoi nousta järkky savu ja haju.katsoin taakse ja näin liekin. soitin välittömästi korjaajalle joka tuli katsomaan ja toteamaan että kaasua syöttävän putken päässä oleva liitin vuotaa ja palaa mutterin vierestä. korjaaja vaihtoi uuden putken ja uuden liittimen. nyt se on kunnossa. pieni liekki taustalla eikä
        mitään ääntä. olen kyllä laittamassa seinän ja kaapin väliin palamattoman levyn ihan "just in case".
        kannattaa viedä siis vanha kaappi asiantuntijan huoltoon ja korkattavaksi jos et ole varma toimiiko.

        onko korjautus arvokasta, uskaltaako viedä huoltoon?
        mulla muuten ok mut kun ulkona 30c niin jääkaapissa 20c.


      • sk
        ongelmia kirjoitti:

        onko korjautus arvokasta, uskaltaako viedä huoltoon?
        mulla muuten ok mut kun ulkona 30c niin jääkaapissa 20c.

        korjaus maksoi 115 euroa.


    • helpsu

      Meillä kanssa ollut mökillä iät ja ajat kaasujääkaappi, ja se on tosi vanha kapistus.
      Muistan, että aina kun se on "hajonnut", se on käännetty aivan ylösalaisin, ja taas takaisin pystyyn. Sitten kone on toiminut taas kuin junan vessa. Tämä on kai joku vanhan koulukunnan kikka, joka pitäis jokavuosi suorittaa.

      • ENDAKSI.

        Kuules "helpsu",se on ihan oikea konsti.Kaasukaapin putkistoon muodostuu kuplia jotka estää nesteen kulun.Kun käännät sen päälaelleen,kuplat saa kylmää kyytiä.Jos viet kaapin huoltoon,sille tehdään ensin sama ja jos ei ala jäähtyä,aletaan hakemaan vikaa.Kunnossa oleva kaasukaappi pudottaa lämpötilan kaapissa pakkasen puolelle,ota huomioon ennenkuin säädät termarin.Entisen kodinkonemyyjän neuvo,osta italiaano kylmäkaluste,sen on toimittava Välimeren kesässä,Suomen kesä on sille läpihuutojuttu.Ja jos tahdot ettei linnut pasko auton päälle,osta kumikäärme ja laita auton katolle kun olet parkissa.Jos tahdot vaimon kiinittävän huomionsa sinuun,koita tehdä jotain salaa.Hetken päästä muija ja mäyris on sun takanas ja tarkkailee sua.


    • jusateto

      Onko keläänkokemusta kun liekkivahti karstoituu 3-4 päivän sisällä.(sunwild)
      Puhdistan karstan mekaanisesti niin toimii jäleen tuon ajan.
      Siis Syy karstoittumiseen.

    • sitserrupee

      Karstaa syntyy kun liekki ei pala puhtaasti, ei saa happea määrätyllä tavalla, putsaa pölystä koko kaappi, ihan joka paikasta, varmista että kaikki ilmakanavat ovat vapaina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe