Miksi mopo pätkii?

osaisiko joku

viisaampi ja asiasta oikeasti jotain tietävä kertoa syytä miksi mopo "pätkii" eli sammuilee ajon aikana ja välillä lähtee käyntii välillä ei?

67

34505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9ew

      Vaihda tulppa ja kerro jos ei auttanu

      • siihen

        juuri vaihdettiin uusi tulppa eikä toimi.


      • entäss...
        siihen kirjoitti:

        juuri vaihdettiin uusi tulppa eikä toimi.

        Puhista kaasari. Kokeile loppuuko pätkiminen jos pistät ryypyn päälle ku ajat


      • joo.........
        entäss... kirjoitti:

        Puhista kaasari. Kokeile loppuuko pätkiminen jos pistät ryypyn päälle ku ajat

        kaasarin oon puhdistanut kyllä , mutta sen jälkeen se kyllä pätkii vielä. siellä kaasarin ja koneen välissä on se imuläppä venttiili niin se ainakin vuotaa. olen ostamassa uuden lähipäivinä. ja sit huomasin kaasarista sellasen asian että kun kaasarissa on ne 2 ruuvii mitkä säätää kaasua ja tyhjäkäyntii, niin niitä ruuveja kun säätelee niin se ei vaikuta mitään. osaakko sanoo vaikuttaako se imuläppä venttiilin vuotaminen aiheuttaa pätkimistä?????


      • 4+234
        joo......... kirjoitti:

        kaasarin oon puhdistanut kyllä , mutta sen jälkeen se kyllä pätkii vielä. siellä kaasarin ja koneen välissä on se imuläppä venttiili niin se ainakin vuotaa. olen ostamassa uuden lähipäivinä. ja sit huomasin kaasarista sellasen asian että kun kaasarissa on ne 2 ruuvii mitkä säätää kaasua ja tyhjäkäyntii, niin niitä ruuveja kun säätelee niin se ei vaikuta mitään. osaakko sanoo vaikuttaako se imuläppä venttiilin vuotaminen aiheuttaa pätkimistä?????

        Siitä johtuu kun saa ilmaa liikaa. Tarkotatko niillä 2 ruuvilla niitä jotka on kaasarin kylessä ulkopuolella? se toinen on ilmaruuvi, pistä se kiinni ja avaa n.1,5kierrosta ja rupee sit säätää tyhjäkäyntii


      • mo....
        4+234 kirjoitti:

        Siitä johtuu kun saa ilmaa liikaa. Tarkotatko niillä 2 ruuvilla niitä jotka on kaasarin kylessä ulkopuolella? se toinen on ilmaruuvi, pistä se kiinni ja avaa n.1,5kierrosta ja rupee sit säätää tyhjäkäyntii

        kyllä just niitä tarkoitan niitä ruuveja. niitä kun ruuvailee niin ei tapahdu mitään. niiten ruuvien kärjet on jotankin vaurioitunut. kerta ei vaikuta mitään kun niitä ruuvailee.


      • mopomies12
        mo.... kirjoitti:

        kyllä just niitä tarkoitan niitä ruuveja. niitä kun ruuvailee niin ei tapahdu mitään. niiten ruuvien kärjet on jotankin vaurioitunut. kerta ei vaikuta mitään kun niitä ruuvailee.

        jaa-a. vaiha ne ruuvit uusiin


    • TuKeZii<33

      Eli mulla oli derbissä samanlainen vika ja syynä oli bensatankin ilma kanaalien pieneys, eli kokeile kun ajat siihen saakka kun sammuu, sitten nopeesti nappaat bensatankin korkin irti ja jos on tiukka ja sihahtaa kun otat pois nii poraa kanaaleja suuremmiksi, elikkä niitä reikiä mitä siinä päällä on että bensan sekaan tulee ilmaa.

      • raaka_arska

        itse olisin ehdottanut samaa. Siis bensiinitankin ns. henkireiät ovat ehkä tukossa.
        Itselläni Hondan laatuaggregaatissa EU-20i on käynyt joskus niin, että tankkiin ei mene
        ilmaa. Bensatankin korkissa on aggregaatissa eräänlainen pikkukorkki tankin ilman
        saantia varten. Se oli kerran tukkeutunut ja sen kun purki - sokka pois siitä -
        niin taas alkoi toimia.
        Mopoista en ole ihan varma, miten tankki saa ilmaa.
        Trial-mp:ssä ja lasten cross-mopossa on jokin roikkuva ilmaletku.


      • SilenT94
        raaka_arska kirjoitti:

        itse olisin ehdottanut samaa. Siis bensiinitankin ns. henkireiät ovat ehkä tukossa.
        Itselläni Hondan laatuaggregaatissa EU-20i on käynyt joskus niin, että tankkiin ei mene
        ilmaa. Bensatankin korkissa on aggregaatissa eräänlainen pikkukorkki tankin ilman
        saantia varten. Se oli kerran tukkeutunut ja sen kun purki - sokka pois siitä -
        niin taas alkoi toimia.
        Mopoista en ole ihan varma, miten tankki saa ilmaa.
        Trial-mp:ssä ja lasten cross-mopossa on jokin roikkuva ilmaletku.

        Voi myös olla tappokatkaisimessa se että sammuttaa itsekseen. Itselläni oli. Sitten kun tappokatkaisinta vähän sääti niin johan pelittää.


    • korjaaaaaja

      Staattori menossa paskaks

    • kuhazzz

      mikä mulla on vikana kun välillä pätkii niin perkeleesti ja välillä pelaa normaalisti (max 5min) että oisko kellään kertoa että missä vika

    • ktopkpowtckpklgsklps

      itellä oli just toissa päivänä tää sama ongelma.
      puhdudstin ton ilman putsarin, ja laitoin vähän isomman suuttimen, ni ei pätki, huollos kuulemma sanottiin et se ei saa tarpeeks bensaa tai saa vähän liikaa

    • minicross 125cc

      mikä köhän on minicrossissa vikana kun painaa kaasun pohjaa nii pätkii niin hitostosi ja välillä ei anna laittaa kierroksia ollenkaan ku pätkii =(

    • osaisko joku vastata mulla on gilera rcr 07 ja kun lähden ajamaan 1kilometri menee normaalisti, mutta sitten kaasu pohjassa mopo meinaa sammua puolikaasulla mopo pätkii mutta kuitenki liikkuu?

    • detsi120

      Ekaks kato ettet oo tankannu 92 bensaa ja laita 98 tankkii jotkut mopot ei tykkää 92 oktaanisesta ja vaihda tulppa jos ei auta niin vaihda tulpan hattu jos ei vielläkään auta niin vaihda myös puola

      • Help

        Terve osaisko kukaan kertoa mikä on vikana:
        Moponi on Malaguti XSM-09.
        Vireinä on V6 tehari
        Ja sit suutin 96 mut silti pätkii se on ihan sairasta.
        Ekaks mul oli 86 ja se leovince sillon se ei pätkiny mut sitte ku porasin moric boksiin 5mm poralla reiän niin rupes pätkimään. Seuraavaks vaihoin 90suuttimen ja pätkiminen vaan jatkui. Sitte vaihdoin 96suuttimen ja pätkiminen jatkui, sen lisäksi kaasari rupesi vuotamaan bensaa. Tietäisikö kukaan mikä on vikana voisiko olla että moric boksin poraaminen epäonnistui?


      • примите мои соболезн

        jumalauta jätkä käyny venäjällä tankilla ku 92 tankannu


    • pv tökkii

      mitä teen ku pv alkaa tökkimään nelosella kaasupohjassa ihan ku loppuis bensa kesken pitäskö säätää kaasarin kohoa?

      • JONNEE

        VAIHA SUUTIN


    • TUNTURI TIGER AGuA

      mulla on tunturi tiger agua kun kaasuttaa ei oo mitää on normaali mutta kun laittaa vaihteen päälle ja lähtee nii tuntuu aivan niinku sammuis ja rupiaa tökkimää ??? tietääks kukaa mitä kannattaa tehdä???

      • koitappa

        laita siihen aquaan isompi suutin mulla autto se


    • apikka

      minulla on aprillia sx se pätkii aina välillä just vaihettu kaasari voisko cdi mennä. antakaa vinkkejä mikä voi olla vialla

    • jonnne

      mikä vikana suzuki pv pätkii ihan vitustii!!!!

    • Roxipoika

      Mulla itellä aeroxissa tulpanhattu oli paskasti kiinni nii sillä se mulla ainaki pätki

      • Autokissatammipuu

        Ja sitähän ei varmaan kukaan itse tajua


    • :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      Saatana perkele vittu pistää kierroksia nii vittu ampuu liekkiä koko ajan kun kaasuttaa!? mikä vitkaa saatana suzuki pv 50 :(

    • duutsoni123

      itellä oli aijemmin honda 100cc rossisa ko pätki niin staattori oli paskana mutta nyt se taas pätkii ja putki paukkuu kaasarin ei ole tukossa eikä ilmaputsari ja just vaihtanu tulpan ja nyt se ei lähe ees käytiin :( voisitteko kertoa mikä vikana

      • Tietäjä

        Magneeton kiila rikki


    • mane

      Ainut ongelma on se , että olet laittanut liian vähän tai et ollenkaan hiekkaa sylinteriin. Se auttaa lähes joka ongelmaan ja on halpa vaihtoehto. Suosittele sitä.

      • Anonyymi

        Voi vi..u mikä kommentti, ota lääkkees.


    • Suuuttin

      Liian iso suutin.

    • Jormanarsonooli

      Mulla teki pv:n kanssa samalla tavalla. Tulpan vaihto ei auttanu mitää ja lopuks selvis että vika oli kärjettömän cdi -boksin nappuloide pienous, eli santapaperilla hiot nappuloita josta virrat kytketään päälle kiertokangen nupin päähän

    • Puoliverinen derbi

      Liikaa bensaa tai ilmaa.

    • Artun Penaali

      Koitappa puhdistaa kaasari kaatamalla vähän keskiolutta sinne, irrottaa tehokkaasti kaikki epäpuhtaudet sieltä. Kannattaa myös kokeilla ajaa vähän ilman 2t-öljyä, itsellä rupesi heti toimimaan sen jälkeen.

      -AP

    • Riejun omistaja

      Itellä tuli seuraavanlainen ongelma: Mopo käynnistyy moitteetta eikä tule minkäänlaista ongelmaa. Kun vaihdan ykköselle ja laitan kaasua niin helvetinmoinen nykiminen alkaa. Olisiko kenelläkään kertoa, että mikä voisi olla ongelma?

      • joo....

        Mulla on sama ongelma ktm sx 85cc ssä


      • 20+11=?
        joo.... kirjoitti:

        Mulla on sama ongelma ktm sx 85cc ssä

        Opetelkaa käytää kytkintä.


      • Hagei
        20+11=? kirjoitti:

        Opetelkaa käytää kytkintä.

        1. Opettele kirjoittamaan.
        2. Ei johdu tollanen kytkinkädestä kylläkään ...
        3. Keksi parempi nimimerkki.


    • tai tulppa

      Sytytys tollai pätkii?

    • Olis sellasta, mulla on tommone 09 vuode xps ja se on alkanu pätkii mutta se ei ole sellaista että sammuu vaan ei vaan kierrä kunnolla ajon aikana olen huomannut että ainakun mittari alkaa sekoaan eli näyttää omiaan nii silloin se alkaa vaikuttaa kiertoon ja alkaa pätkimään mutta hetikun ottaa mittari johdon etupyörästä irti eli silloin mittari ei ole toiminnassa silloin loppuu pätkintä ja kiertää vitun hyvin. ja kun laittaa takaisin mittarin sekottaan pakkaa niin se sekoilee ja näyttää omiaan ja alkaa pätkii. Eli jos nyt joku tietää että mikä vittu siinä sen tekee että ainakun mittari on toiminnassa niin alkaa pätkiin voisi helppii, onko sieltä mennyt sulake vai mikä voisi olla vikana.

      ps. sori jos unohtu pilkut,pisteet :)

    • Päpäpäpäpäpätkiikö

      Sytytinpuola löysässä?

    • PAskaderbo

      Mulla taas derbissä semmonen vika, että suurimman osan päivistä toimii ihan hyvin, mutta tänään kun satoi ja oli taas 0 kelit, niin alko yhtäkkiä ajossa pätkimään ylemmillä kierroksilla, ja sitten lopulta sammui tielle, ei lähteny polkemalla käyntiin kun vasta hetken päästä. Mitäs vittua?
      Ku vaihettiin suutin niin ei muistetttu kohon tiivistettä laittaa takasin, olisko tällä jotain merkitystä asiaan? Auttaisiko uuden rajottamattoman cdin ostaminen? MITÄ TEEN TÄN PASKAN KANSSA?

      • nääin

        Ite epäilisin et vettä liittimissä jos kerran noin märällä kelillä rupes temppuilee


    • MhPoika

      Mulla itellä on motorhispania ryz 50 pro enduro ja tullu nyt sellane ongelma että kaasu alkanu 30km/jälee pätkii ja pitää aellasta rätinä ääntä aina välillä . Aloin hiljattain tankaan 95 nii voisko se johtuu siittä vaikka ohjekirjan mukaan on "recomemded fuel" vai onkse vika kaasaris, vai suuttimes (moposta on siis putken kuri pois ja oon kuullu et ku virittää pitäis vaihtaa isompi suutin) 2013 vuoden mopeti on ja vasta 6600 ajattu nii osaikso joju fiksumpi kertoo et mikä on vikana ja mitä pitäis tehä että korjauntuu :)

    • MhPoika

      Lisään viälä edelliseen kommenttiin että aiva töysin sama ongelma mikä pari kommenttia aikasemmassa derbissä on...

    • Mhryz

      Mulla itellä menee itsestään virrat pois päältä ja pätkii muttakun hyppään mopon kyytiin ja painan kaasua niin toimii taas vähän aikaa kunnes taas sammuu
      Mikä vois olla vikana?

    • Anonyymi

      mulla sama mut mulla se johtuu liia pienestä suuttimesta

    • Anonyymi

      Moikka moi meikällä probleema betan kanssa eli mopedi käy täydellisesti tyhjäkäyntiä mutta kun antaa kaasua niin ei ota kierroksia kunnolla ja booaa ja sammuu lopulta..neulaa säädetty kaikkialle nyt rikkaimmillaan ja 120pääsuutin

    • Anonyymi

      Pätkiminen voi johtua siitä jos cdi boxsi on rikki eikä enää jaksa antaa tarpeeksi virtaa

      • Anonyymi

        Voiko sen mitata jotenki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko sen mitata jotenki

        Kyllä varmaan ku käyt ostaa jonkun yleismittarin mut kuhan katot että se kestää sen cdi boxin syötön. Voi olla huono arvio mutta auton sytytyspuola antaa noin 40kv jännitteen joka jaetaan 4 tulpalle 10kv per tulppa. Jos sama periaate toimii mopossa pitäs olla aika hemmetin hyvä yleismittari joka kestää 10kv jännitteen. Voin kyllä tosin olla väärässä joten kysele muualta varmistaaksees asian. Voit mitata myös siten että otat mittanauhan ja esim ruuvarin. Osoita ruuvarilla cdi boxin ulostuloa kohti ja kuljeta meisseli niin lähelle kun näet kipinän hyppäävän ruuvariin. Katkaise virta moposta ja mittaa etäisyys ruuvarin päästä, cdi boxin ulostuloon. Nopealla matikalla ja karkealla arviolla 1cm hyppyyn kipinällä täytyy olla 30kv (30000v) jännite jolla voit laskea hypänneen kipinän jännitteen. Katso että ruuvimeisselin pitelypuoli on kumia tai jotain joka ei johda sähköä.


    • Anonyymi

      **ttuakos rassaatte niitä mopojanne, pitäkää tehdassäädöissä ja alkuperäisissä osissa niin ei tartte ihmetellä miksi pätkii jne.

    • Anonyymi

      Mikäs vois olla ku derbi pätkii pienil kierroksil täyskaasul muttei enää kun saa piikin??

      • Anonyymi

        Mullakin on sama yamaha dt:ssä eli pätkii puol kaasulla ja 3/4 kaasulla mut ei muuten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullakin on sama yamaha dt:ssä eli pätkii puol kaasulla ja 3/4 kaasulla mut ei muuten

        vaiha suutin


      • Anonyymi

        mitäs menit derpin ostamaan


      • Anonyymi

        Löysitkö vikaa?


    • Anonyymi

      joo tuota osaisko joku kertoa onko se suutin niiko se isompi pilli kaasarin sisällä vai? tarvin apua:D

    • Anonyymi

      Mikä vikana kun täyskaasulla mopo pätkii ja ei mene 20kh enempää?

    • Saisko apua täältä eli mul o efi manki, alkuun pätki tosi vähän mut täs 2vk sisää nii alkanu pätkimää entistä enemmän kun ollu köynnissä 5-10min
      Pätkii vähemmän paikallaan mutta liikkeessä iha vittuna nyt tänää alkanu pätkii oon puhistanu cdi boxiin menevän sähkö liittime, vaihtanu tulpan, ladannu akun täytee ja vaihtanu sulakkeen. Se alko ennen kun vaihdoin virtalukon ja tankinkorkin mut nyt pahentunu pikku hiljaa. Ilma/bensa seoksestaa päättelen et ei oo vika koska tulpan käyrä on maitosenkahvin värine

    • Anonyymi

      Jotain elektroniikka vikaa taitaa olla monkeys?😍😍

      • Anonyymi

        Kaveri kerto et vois olla venttiilit


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri kerto et vois olla venttiilit

        Venttiilejä juuri tulin tänne veikkaamaan.


    • Anonyymi

      Oisko kellään tietoo mikä on vikana, jos mopo rupeaa yhtäkkiä booaamaan ja sammuu kun käynnistin uudelleen kierrosrajotin oli kadonnut kokonaan :D ja ei meinannut lähteä enään käyntiin, seuraavana päivänä sama homma mutta ei meinaa ollenkaan lähteä käyntiin

      Mopona rieju mrt 2019

    • Anonyymi

      Pvpätkii yritin korjata mutta ei auta. Naapurin äiäkin kävi auttamassa mutta silti pätkii. Mikä vikana?

    • Anonyymi

      beta alko pätkiin kun säädin tyhjäkäyntiä ja miten ootte korjannu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe