Sims 3 ongelmat!

simx

minulla on muutama ongelma pelissäni..
ensinnäkin, aidat ja portaat eivät näy juuri ollenkaan..
varsinkaan jos zoomaa kameralla tosi lähelle. välillä ne saattavat näkyä hetken, mutta katoavat muutaman sekunnin päästä taas.. huoh..

ja toiseksi kun yritän tallentaa peliä, niin tallennus ei onnistu, vaan siihen tulee jokin "virhekoodi 12" sanoma..
tämäon jo toistunut monta kertaa. joskus, oikeastaan harvoin pelin sulkeminen voi auttaa..
tietääkö kukaan miten saisin pelini tallennettua?

46

6319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      mulla on täsmälleen sama juttu virhekoodin kanssa, paitsi et se tulee jos yritän tehä lätäkköö tai lammikkoo, ihann pientäkin vaan. yleensä portaat ja aidat katoaa jos menee tosi lähelle, sille ei vaan voi mitään, oikeastaan ei se minua haittaakkaan. se helpottaa esim. sisustamista. kyllä mulla ihan kaukaakin hyvin näkyy... :)



      MUTTA JOS KUKAAN TIETÄÄ, MITÄ VIRHEKOODI: 12 TARKOITTAA, KERTOKAA HETI! APUANNE TARVITAAN!
      KASOKAA VAIKKA LUEMINUT TIEDOSTOSTA, MINULLA EI OLE SITÄ ENÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Tuossa

        Tallentamista koskevat virheilmoitukset
        ---------------------------------------
        Alla on virheilmoituksia, jotka saattavat ilmestyä ruutuun pelin aikana.
        Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos saat ilmoituksen jostakin seuraavista virheistä:

        01: Ei tietoja tallennustiedostosta.
        02: Ei aktiivista ympäristöä.
        03: Tallennuskansiota ei ole määritetty.
        04: Hakemistoa ei voi tallentaa.
        05: Pyydettyä tiedostoa ei löydy.
        09: Otsikkotietojen luominen epäonnistui.
        10: Otsikkotietojen kirjoittaminen epäonnistui.
        11: Kutsuvirhe ennen tallentamista.
        12: Ympäristötiedoston tallennus epäonnistui.
        13: Kutsuvirhe tallentamisen jälkeen.
        14: Latauksen/tallennuksen hallintaa ei löydy.
        15: Muu virhe.
        Muuta en osaa autaa mutta laita sähköpostia tuonne EA lle ja erro että on tuo ongelmana ehkäpä osaavat siellä neuvoa mitä tehdä tässäpä sähköpostiosoite sinne [email protected] tai numero johon voi soittaa maantaista-perjantaihin klo 14:00-18:00 numerossa 09 231 943 56 toivottavasti saat ongelmasi ratkaistua :)


      • ASDlolDAA
        Tuossa kirjoitti:

        Tallentamista koskevat virheilmoitukset
        ---------------------------------------
        Alla on virheilmoituksia, jotka saattavat ilmestyä ruutuun pelin aikana.
        Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos saat ilmoituksen jostakin seuraavista virheistä:

        01: Ei tietoja tallennustiedostosta.
        02: Ei aktiivista ympäristöä.
        03: Tallennuskansiota ei ole määritetty.
        04: Hakemistoa ei voi tallentaa.
        05: Pyydettyä tiedostoa ei löydy.
        09: Otsikkotietojen luominen epäonnistui.
        10: Otsikkotietojen kirjoittaminen epäonnistui.
        11: Kutsuvirhe ennen tallentamista.
        12: Ympäristötiedoston tallennus epäonnistui.
        13: Kutsuvirhe tallentamisen jälkeen.
        14: Latauksen/tallennuksen hallintaa ei löydy.
        15: Muu virhe.
        Muuta en osaa autaa mutta laita sähköpostia tuonne EA lle ja erro että on tuo ongelmana ehkäpä osaavat siellä neuvoa mitä tehdä tässäpä sähköpostiosoite sinne [email protected] tai numero johon voi soittaa maantaista-perjantaihin klo 14:00-18:00 numerossa 09 231 943 56 toivottavasti saat ongelmasi ratkaistua :)

        Mullakaan ei näy aidat, portaat, eikä kukat!! Rakastan hienojen talojen rakentamista mutten voi rakentaa kunnolla kun ei näy :S Miten saan ne taas näkymään???? Ja jos lataan exchangesta jotain, siihen tulee vain laatikko jonka päällä on punainen merkki. Storesta pystyn kyllä lataamaan.


      • ..............
        Tuossa kirjoitti:

        Tallentamista koskevat virheilmoitukset
        ---------------------------------------
        Alla on virheilmoituksia, jotka saattavat ilmestyä ruutuun pelin aikana.
        Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos saat ilmoituksen jostakin seuraavista virheistä:

        01: Ei tietoja tallennustiedostosta.
        02: Ei aktiivista ympäristöä.
        03: Tallennuskansiota ei ole määritetty.
        04: Hakemistoa ei voi tallentaa.
        05: Pyydettyä tiedostoa ei löydy.
        09: Otsikkotietojen luominen epäonnistui.
        10: Otsikkotietojen kirjoittaminen epäonnistui.
        11: Kutsuvirhe ennen tallentamista.
        12: Ympäristötiedoston tallennus epäonnistui.
        13: Kutsuvirhe tallentamisen jälkeen.
        14: Latauksen/tallennuksen hallintaa ei löydy.
        15: Muu virhe.
        Muuta en osaa autaa mutta laita sähköpostia tuonne EA lle ja erro että on tuo ongelmana ehkäpä osaavat siellä neuvoa mitä tehdä tässäpä sähköpostiosoite sinne [email protected] tai numero johon voi soittaa maantaista-perjantaihin klo 14:00-18:00 numerossa 09 231 943 56 toivottavasti saat ongelmasi ratkaistua :)

        mulle tulee virhekoodi 16 eikä tuossa ole sitä :o


      • Epätoivoinen ihminen
        Tuossa kirjoitti:

        Tallentamista koskevat virheilmoitukset
        ---------------------------------------
        Alla on virheilmoituksia, jotka saattavat ilmestyä ruutuun pelin aikana.
        Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos saat ilmoituksen jostakin seuraavista virheistä:

        01: Ei tietoja tallennustiedostosta.
        02: Ei aktiivista ympäristöä.
        03: Tallennuskansiota ei ole määritetty.
        04: Hakemistoa ei voi tallentaa.
        05: Pyydettyä tiedostoa ei löydy.
        09: Otsikkotietojen luominen epäonnistui.
        10: Otsikkotietojen kirjoittaminen epäonnistui.
        11: Kutsuvirhe ennen tallentamista.
        12: Ympäristötiedoston tallennus epäonnistui.
        13: Kutsuvirhe tallentamisen jälkeen.
        14: Latauksen/tallennuksen hallintaa ei löydy.
        15: Muu virhe.
        Muuta en osaa autaa mutta laita sähköpostia tuonne EA lle ja erro että on tuo ongelmana ehkäpä osaavat siellä neuvoa mitä tehdä tässäpä sähköpostiosoite sinne [email protected] tai numero johon voi soittaa maantaista-perjantaihin klo 14:00-18:00 numerossa 09 231 943 56 toivottavasti saat ongelmasi ratkaistua :)

        Kiitos lue minut tiedoista!


      • Ihqqqqqq
        .............. kirjoitti:

        mulle tulee virhekoodi 16 eikä tuossa ole sitä :o

        Mulla sama ja ennen on ollu vaa 12


      • AlSimhara
        Ihqqqqqq kirjoitti:

        Mulla sama ja ennen on ollu vaa 12

        Virhekoodi 16 on tiedoston kopiointi virhe eli systeemivirhe, joka syntyy kun yritetään tallentaa tiedostoa joka on käytössä tai korruptoitunut. Yleensä asia korjaantuu kun tallennetaan käyttämällä "Talenna nimellä..." vaihtoehtoa. Tämä pätee myös virhekoodi 12:sta.


      • Sims 3
        Tuossa kirjoitti:

        Tallentamista koskevat virheilmoitukset
        ---------------------------------------
        Alla on virheilmoituksia, jotka saattavat ilmestyä ruutuun pelin aikana.
        Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos saat ilmoituksen jostakin seuraavista virheistä:

        01: Ei tietoja tallennustiedostosta.
        02: Ei aktiivista ympäristöä.
        03: Tallennuskansiota ei ole määritetty.
        04: Hakemistoa ei voi tallentaa.
        05: Pyydettyä tiedostoa ei löydy.
        09: Otsikkotietojen luominen epäonnistui.
        10: Otsikkotietojen kirjoittaminen epäonnistui.
        11: Kutsuvirhe ennen tallentamista.
        12: Ympäristötiedoston tallennus epäonnistui.
        13: Kutsuvirhe tallentamisen jälkeen.
        14: Latauksen/tallennuksen hallintaa ei löydy.
        15: Muu virhe.
        Muuta en osaa autaa mutta laita sähköpostia tuonne EA lle ja erro että on tuo ongelmana ehkäpä osaavat siellä neuvoa mitä tehdä tässäpä sähköpostiosoite sinne [email protected] tai numero johon voi soittaa maantaista-perjantaihin klo 14:00-18:00 numerossa 09 231 943 56 toivottavasti saat ongelmasi ratkaistua :)

        numero ei toimi miksi?(kun soittaa EA:lle?)



    • "onlyonelikeme"

      Mulla on täsmälleen sama juttu virhekoodin kanssa, paitsi kerran ilmoitti jotain virhekoodi 16, sitten vaan yritän tallentaa "tallenna nimellä" joskus auttaa mut sit voi välillä kaatuu no kokeilen sitten uudestaa käynistää niin se peli jota olen pelannu hävii kuin pieru saharaan. Mutta välillä jos olen pelannut monta tuntia putkee niin yhtä äkkiä voi kaatuu. Myös on kyllä sitä jos yritän käynistää Sims pelin niin tulee ilmoitus jotain "ei vastaa pyyntöön" mutta sit kyl aukee ihan mitään ilman ongelmaa.

      Seuraaavat ongelmat on:

      1. Kun rakentaa kellaria niin ei näy lattiaa tai ei voi laittaa laattaa.
      2. Halusin mun sims hahmolle lapsen ja sain kaksoset ne oli ihme kepukoita toisella on naama jalassa ja toinen taas on pitkä keppi joka yltää tien toiselle puolelle olevaan rakennukseen.
      3. Välillä mun sims jää johonkin kohtaa kiinni eli vois sanoo jumittuu tai sitten mun sims hahmon pihaan joku vieras jää kiinni.
      4. Ja jos haluan poistaa jongun tavaran niin sitä ei saa pois.

    • KadmaNeeChan

      En tiiä onko mitään järkeä laitaa viestiä vaikka aika paljon aikaa on menny mutta mulle tulee kans toi virhekoodi 12 sillon tällön, mutta mulla usein onnistuu tallentaa peli niin, että en sulje peliä vaan valitsen sieltä valikosta "avaa käynnistyssovellus" ja odotan kun se tulee siihen näytölle, klikkaan sen pois, menen takasin peliin ja kokeilen uudellen tallentamista... Itse joudun tallentelemaan peliäni aina pienen ajan välein kun muuten koneeni alkaa sekoilemaan ja sulkee pelin ja valittaa että ''näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui''... O.O mutta toivon että tästä on jotain hyötyä ^^

      • Ihqqqqq

        Kiitos KaDmaNeeChan neuvosta ja se tosiaa autto toho tallentamiseen kun mulla oli just virhe 12 :-)


    • aaaaaaaaaaaino

      Minulla auttoi tämä:
      1. Älä sulje peliä, vaan paina meta/windows-näppäintä (ctrl ja alt:in välissä oleva näppäin jossa on lippu)
      2. Mene kansioon Omat tiedostot > EA Games > Sims 3 > Saves
      3.Valitse kaikki siellä olevat tiedostot ja leikkaa ne.
      4. Luo työpöydälle uusi kansio johon liität nämä juuri leikkaamasi tiedostot.
      5. Mene takaisin peliin ja tallenna.

      • oetdgrsbfx

        minulla ei toiminut mitkään tavat ! ottaa päähän kun _joka_ kerta tulee se .


    • AlSimhara
    • Omena-ananas

      En tee uutta topiikkia turhaan, kun sopivasti otsikkokin vastaa kysymystäni (::

      Viikonloppuna latasin Simsiin muutaman uuden vaatteen. Kaikki vaatteet eivät tulleet peliin, mutta seuraavalla kerralla ne ilmestyivät. Mukana seurasi outo juttu, joka siirsi peliruudun n. 5 senttiä irti näytön reunoista. Tämä on hiukan vaikea selittää, mutta kuitenkin vasemmalle puolelle tuli hirveän paksu, musta tyhjä kohta, eli peliruutu ei ylettänyt siihen, vaan loppui kesken. Eli peli oli siirtynyt n. viisi senttiä ruudun 'ulkopuolelle', eli niin että esim. tarpeet - painiketta ei näkynyt, mutta hetken haparoinnin jälkeen se kuitenkin klikkaantui auki. Myös grafiikka meni oudoksi mössöksi, mikä ei johdu pelin asetuksista. Ne tarkastin. Poistin sitten juuri sinä päivänä ladatut, mutta peliruutu ei silti isontunut. Käynnistin koneen ja pelin uudestaan, silti se pysyi siinä edelleen. Hetken räpelsin näyttöäni ja tuota yhtä nappulaa painamalla peliruutu leveni ja tuli normaaliksi. En ole mennyt painelemaan missään vaiheessa kuvaruudun suurentajaa (tai miksiköhän sitä voisi nyt kutsua...), vaan peliruutu siirtyi itsestään.
      No, tämän jälkeen peli pyöri vallan mainiosti niinkuin tähänkin asti, tosin grafiikka jäi suttuiseksi.. Yht'äkkiä perheellä pelatessani peli alkoi tökkiä. Toimi kaksi sekuntia, jumitti kymmenen sekuntia, toimi kaksi sekuntia ja niin edespäin. Tätä se tekee vieläkin. Kokeilin jopa resetsimiä, mutta tämän jälkeen päävalikossa perheen kuva on kääntynyt sivuttain. Normaalistihan simit seisovat suoraan katse eteenpäin, mutta nyt koko perhe pönöttää väärinpäin, aivan kuin ruutu olisi sivussa. Peli aukeaa normaalisti, ei sammuile tai mitään muutakaan, mutta tämä ärsyttää. Muilla perheillä pelatessa ei jumittamista ole, vain sillä ainoalla jolla tykkään pelailla.. Löytyykö keneltäkään apuja? (:

    • AlSimhara

      Kuinka vanha kone? Mikä näytönohjain? RAM muistin määrä?

      Oletko kokeillut päivittää näytönohjaimen ajurit?

      Oletko suorittanut Can You Run It? -testin?
      http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

      Siltä varalta että pelitallennus on korruptoitunut, tarkista ettei SAves kansiossa ole tiedostoa jossa lukee "bad".

    • Omena-ananas

      Kone on jouluna ostettu, eli ei mikään vanha. RAM muistia on ihan tarpeeksi ja näytönohjain on tällainen viisi vuotta vanha kapistus, mutta toimii loistokkaasti. En ole päivittänyt ajuria enkä suorittanut tuota testiä (; Noita kahta voisi tässä kokeilla.. Saves kansiosta ei löytynyt tuollaista tiedostoa (=

    • AlSimhara

      Koska ongelma rajoittuu yhteen ja samaan perheeseen, voi olla että tuo perhetiedosto on korruptoitunut vaikka "bad" merkintää ei ole. Voit kokeilla pari asiaa...

      1. Kokeile pelata backup versiolla. Eli kun siellä Saves kansiossa on se pelitallennus ja sen varakopio, niin siirrä se varsinainen pelitallennus vaikka työpöydälle. Sitten nimeä varatallennus uudelleen niin, että poistat sen nimestä tuon ".backup" osan kokonaan pois. Sitten kokeile pelata.

      2. Ota tuosta perheestä kopio perhevarastoon ja kokeile pelata tuolla kopioperheellä.

      3. Twallanin Error Trap -modi sieppaa ja korjaa pelitiedostovirheitä, joten se voisi auttaa. Se pelasti kerran yhden korruptoituneen pelitallennukseni.
      http://nraas.wikispaces.com/ErrorTrap Patch129


      Voisitko kuitenkin kertoa tun näytönohjaimen nimen, koska se on kuitenkin jo viisi vuotta vanha?

    • Omena-ananas

      Näytönohjaimen ajurin päivittäminen ja testin suorittaminen ei auttanut, eikä backup. tallennuksella pelaaminenkaan. Se tosin muutti perheen 'suuntaa', eli käänsi ne oikeinpäin 'aloituskuvaan'. Kakkonen taas toimi loistavasti, harmi vain että aikaisempi sukupuu katoaa, niinkuin aina kopioperheillä. Tuota modia en vielä ole kokeillut. Miten se toimii? Pitääkö tuolla sivun alapuolella olevat jutskelit siirtää pelitiedostoihin, vai? Englanti kun ei ole vahvin alani (;

      Näytönohjaimen nimeä on osaa sanoa, koska missään sitä ei lue.

    • AlSimhara

      Tuolta sivulta ladataan vain se yksi tiedosto, Error Trap V47, se alin. Se toinen on steam käyttäjille. Tuo yksi tiedosto puretaan ja siirretään sinne Packages kansioon. Siinä se. Sille ei tarvitse tehdä mitään, vaan se toimii itsekseen. Itse pidän tuota modia koko ajan pelissä ihan varmuuden vuoksi.

      Totta, kopio perheillä sukupuu katoaa mutta jos vaihtoehto on perheen täydellinen menettäminen, niin se ei ehkä ole kovin iso hinta. Vaikuttaa siltä että tuo alkuperäinen perhe on menetetty, jos kerran backup tiedostokaan ei toimi.

      Muistaakseni Twallanin Master Controller -modilla pystyy uudestaan asettamaan sukulaissuhteet. Tosin latasin juuri päivitetyn version, joten pitäisi tarkistaa ensin ennen kuin vannon ihan varmaksi. :-)
      http://nraas.wikispaces.com/MasterController Phase Six

      Mitä tavaroiden ym. lataamiseen tulee, niin suosittelen pysymään kaukana Sims 3 Exchangesta. Sieltä ei saa muuta kuin viruksia, huonoja ladattuja ja muuta roskaa pakettien mukana.

    • Omena-ananas

      Kiitos, purin tuon packages kansioon (: Ja juu, Sims 3 Exchangen olen itsekkin todennut olevan pelin sekoittaja, moneen otteeseen on saanut poistella ladattuja taaperoiden muuttuessa hirviömonstereiksi (; Nuo ladatut, jonka jälkeen peli rupesi jumittamaan, tosin eivät olleet exchangesta, vaan toisenlaisilta lataussivuilta. Tuokin sukulaissuhde-modi voisi tulla tarpeen, jos osoittautuu luotettavaksi (;

    • AlSimhara

      kaikki Twallanin modit ovat luotettavia ja turvallisia, koska ne eivät ole ydinmodeja. Avasin äsken pelin ja onnistuin tekemään normi kaupunkilaisesta simini siskon Master Controllerilla.

      Eli tarvitset seuraavat:
      Master Controller
      http://nraas.wikispaces.com/MasterController Phase Six

      ...ja...

      Master Controller Cheat Module (tämä on vain lisätiedosto tuohon Masteriin)
      http://nraas.wikispaces.com/MasterController Cheats Phase Six

      Molemmat puretaan ja pistetään Packages kansioon. On käytännöllistä luoda tuonne Packages kansion sisälle näille modeille oma kansio - esim. "Twallan" - jotta ne on helpompi tarvittaessa löytää. ;-)

    • Omena-ananas

      Kiitoksia, kokeilenkin tuota tänään vähän myöhemmin! :)

    • :)

      En pysty tallentamaan :(
      Aina kun painan ''Tallenna ja lopeta'' Tulee joku virhekoodi
      Muistaakseni 16... Etsin ohjekirjasta vastasta mutta ei löytynyt...
      Kuulemma lueminut tiedostoista löytyy.
      Jos se nyt sattuisi löytymään :)

    • AlSimhara

      Virhe 16 johtuu systeemiviasta, jonka aiheuttaa se että yritetään tallentaa käytössä olevaan tai korruptoituneeseen tiedostoon. Älä yritä tallentaa suoraan, vaan kokeile tallentaa "Tallenna Nimellä..." vaihtoehtoa käyttäen ja miellellään eri nimellä. Sen pitäisi auttaa.

      Ylleensä muutenkin pitäisi tallentaa tuolla tavoin, koska sillä ehkäistää monia ongelmia ja aina on useampi tallennus varalla, jos viimeisimmälle tapahtuu jotain. Silloin tällöin kannattaa vain aina poistella niitä vanhimpia pois, koska ne vievät tilaa. :-)

    • jeenn_

      Kysyisin, että jos minulla löytyy "bad" loppuinen tallennus saves kansiosta, niin pitääkö minun siis poistaa se vai kuinka menettelen? Itsellänikin siis tuo virhekoodi 12 on ilmaantunut aina tietyllä perheellä ja nyt löysin tuon "bad" jutun sen tallennuksen perästä.

    • omppu123

      Mulla tuli toi virhekoodi12 ja koitin tallentaa mut se tuli koko ajan sitten laitoin päävalikko ja ei tallenna, kunnes koko peli hävisi! Miten sen saisi takas? :( Apuja?

      • omppu123

        Siis koko se yksi talous hävisi, ei koko peli.


    • !!!!!

      päivittäkää peli!! se autto mulla:) !! ja tosiaa mulla oli kans toi virhekoodi 12 ku yritin tallentaa!

    • Heeii!! Onko Sims 3 peli tiedostojen korruptoitumisille joku erityinen syy ja voiko korruptoitumista jotenkin välttää?!! Mulla on nyt jo 2 hyvää pelitallennusta korruptoitunut :(. Pää rähtää koht ton simssin kaa ku ain pitää alottaa alust ://...!!

    • 11.V tyttö

      No siis mulla on tällänen ongelma.Kun yritän avata simssiä joudun odottamaan noin 30 min ennenkuin saan sen auki,mutta sitten kun lataan esineen sims 3 storesta simssi menee ihan suoraan ja muutenkin simssini ei toimi enään kunnolla tai siis yhtä hyvin kuin ennen pitäisikö minun poista latsims 3 storest lataamani esineet,sillä sen jälkeen kun latasin ensinmäisen esineeni sims 3 storesta pelini alkoi tehdä tuota. MIKÄ NEUVOKSI?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!

    • AlSimhara

      Mikä on koneesi kokoonpano ja kuinka monta monta lisäosaa sinulla on? Onko sinulla muita ladattuja kuin Storen tai esim. modeja?

    • jos sais ihan selkee

      Tohon virhekoodi 12

      Mulla ei riitä älliä johonkin siansaksaan tai englantiin.. Ihan vain kohta kohdalta SUOMEKSI mitä pitää tehä, että saa pelin tallennettua!

    • jos sais ihan selkee

      ottaen huomioon, etten löydä sitä "lue minut"-tiedostoa

    • Virhekoodi 12 on maailman/naapuruston tallennusvirhe ja liittyy usein RAM muistiin. Usein jo se auttaa, että tallentaa pelin käyttämällä "Tallenna nimellä..." vaihtoa. Tällöin pitää aina muistaa poistella niitä vanhimpia tallennuksia sieltä Saves -kansiosta, jotta niiden lukumäärä pysyy siinä alle 10 kpl. Älytön määrä tallennuksia vie tilaa.

      Tallennuksien nimessä ei pitäisi koskaan käyttää välejä tai erikoismerkkejä.

      Mikäli RAM muistin määrä on liian alhainen, niin RAM'in lisääminen auttaa myös.

    • sims 3

      Minulla ennen pelin sammumista pätkii ja jumittuu ,sitten sammuu ja tulee teksti Sims lakkasi toimimasta. Ja siin se on myös tallentamisen kanssa ongelmia jos painaa Tallenna tulee joku virhekoodi.... Huoh ärsyttäää juuri kun saa talon sisustettuu sammuuu ja sit joutuu alottaa alusta! Onko samoja ongelmia? Soitan ea:lle maanantaina.

    • Yleisimmät virhekoodit ovat 12, 13 ja 16. Helpoin ratkaisu on tallentaa käyttämällä "Tallenna nimellä..." vaihtoehtoa.

      http://sims3.crinrict.com/en/2011/03/error-save-errors-error-12-13-or-16.html


      Jumittuminen ja kaatuminen johtuvat yleisimmin joko huonoista ladatuista tai sitten alitehoisesta koneesta. Mikäli pelissäsi on muita kuin EA Storen tavaroita, niin kokeile ilman. Ilman tarkkoja tietoja on mahdoton sanoa laitteiston tehokkuudesta mitään.

      Muita syitä voivat olla joko LAA tai DEP kaatumiset...
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11292123


      Yleensä EA:n tuki kysyy myös ensimmäisenä ladatuista ja modeista sekä saattaa käskeä asentamaan pelin uudelleen, mikä on yleensä ajanhukkaa. He myös samoin kysyvät laitteistosta ja siitä onko se tarpeeksi tehokas Sims 3 pelille.

      • jvlvjhj

        Totta. Uudelleen asentaminen EI AUTA.

        Itse Sims3 pelissä (ei siis perheessä) täytyy olla jotakin todella pahasti vikana jos se täytyisi asentaa uudelleen. Eli jokin pelin sisäinen tiedosto täytyy olla ihan palasina ja käytännössä se tarkoittaa sitä että peli kaatuu jo silloin kun sitä ladataan. Sammumista sellaiset ongelmat eivät aiheuta vaan joko peli valittaa jotakin, tai sitten se jumittaa koko tietokoneen.

        Uudelleen asentaminen korjaa tuollaiset ongelmat, mutta se ei missään tapauksessa korjaa sellaisia ongelmia jotka johtuvat bugeista, eli huonosta koodista, koska se huono koodi kirjoitetaan joka kerta uudelleen asennettaessa. Eikä se korjaa alitehoista konetta, eikä missään tapauksessa paranna pelin kulkua.

        Windows ei korjaa asennuksia tai huonoa koodia.

        Sen verran haluan vielä sanoa niille jotka painivat näiden ongelmien kanssa.

        Läppäri ei ole pelikone, piste. Ihan sama mitä se myyjä teille on valehdellut, se ei muuta totuutta. Sisäistäkää se että läppäri ei ole pelikone.

        Vasta sitten kun teillä löytyy pätäkkää niin ettei paskalle taivu, te voitte hankkia pelikoneeksi sopivan läppärin ja sitä läpyskää ei marketin hyllyiltä taatusti löydy.

        Jos haluatte pelikoneen, silloin ostakaa sellainen kuution mallinen metallipömpeli pöytäkoneeksi. Mutta älkää ostako sitä marketista. Ostakaa se asiantuntevalta kokoajalta joka kertoo mitä paketin sisälle laitetaan ja lähettää mukana windowsin asennus DVD:n ja muut tilpehöörit joissa on raudan ajurit. Pelikone maksaa vähintään 1000 euroa ja sellaisella pelaa vähintään kolme vuotta ilman ongelmia. Sitä halvemmalla ei pelikonetta saa ja se täytyy hyväksyä. Jos maksatte nyt 500 euroa siitä että Sims 3 toimii, vuoden päästä kiroilette sitä kun Sims 4 ei toimi ja joudutte maksamaan enemmän!


    • Voivoivoivoivoi

      On tuo virhekoodi 12 kyllä varsinainen persnaama... Pari kertaa juuri käynyt niin, että olen hirveästi saanut aikaan, mutta sittenpä se sieltä putkahtaa. ;(

    • Kuten tuossa aiemmin jo mainitsin, niin sen ei pitäisi tulla jos käyttää "Tallenna nimellä..." vaihtoehtoa. Virhekoodi 12 on maailmatiedoston tallennusvirhe ja usein aiheuttaja on liian vähäinen RAM muisti. Tässäkin tulee samalla kyseeseen tuo LAA, koska se sallii pelin käyttää enemmän kuin 2 gigaa muistia.

    • TARVITSEN APUA

      Latasin juuri eilen Sims 3:seeni uuden asennuksen, kun tuli siitä ilmoitus, mutta nyt KAIKKI PERHEENI OVAT KADONNEET! Kuinka saisin ne takaisin, käytän Macin konetta ja hyvin on toiminut, mutta nyt ovat perheeni kadonneet ja jos alotan Sims:in, peli näyttää vain, että se olisi nollaantunut ja kaikki alkaa alusta.. Mitä teen:: APUA??!

      • Yleensä kannattaa aina ottaa varmuuskopio Sims 3 kansiosta ennen päivittämistä.

        Mac:in Sims 3 ongelmat ovat ihan oma lukunsa mutta onko siellä Saves -kansiossa ollenkaan pelitallennuksia jäljellä (ja lukeeko missään niistä "bad") ja onko myös aktiivinen perhe kadonnut vai ainoastaan itse tehdyt ei aktiiviset perheet?

        Onko pelaamasi naapurusto Storesta ja jos on, niin näkyykö se yhä asennettuna?


    • apuva!

      Mul ei oo tullu mitään virhekoodi 12 juttuja mutta mun sims kaks hahmoa jumittus seisomaan tohon ja kuolee varmaan seuraavaks ku niil tulee nälkä ja kaikkee ja ei pysty liikkumaan..? sammutin pelin ja koneen ja ne on samassa kohdassa koko ajan... mitä mun pitäis tehdä.?

    • kirjoita koodilaatikkoon...

      resetSim etunimi sukunimi

      ...ja paina enter. Korvaat siis tuon etunimen ja sukunimen oman simiesi nimillä. Tee tuo molemmille simeille erikseen.

    • apua1

      Mulla tulee tuo virhekoodi 15 ja en tiiä mitä teen, koska se on "lueminut" kansion mukaan muu vika... Mitä voin tehä????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe