jakoketju venyy

Meillä on -01 almera, joka nykii kun kierrokset nousee yli 2000. Korjaamolla viaksi todettiin jakoketjun venyminen vaikka autolla ei ole ajettu, kun vasta 150tkm. Onko maahantuojalla mitään vastuuta tällaisessa asiassa? Remontti maksaa kuulemma 1000-1500eur.
Ilmianna
Jaa

44 Vastausta


vastuuta noin vanhaan autoon,ketjun vaihto suht koht helppo kun viet sen johonki muuhun kuin merkkikorjaamoon hintakin jää johonki 200-300välille.Ketjun kuuluisi kestää auton iän jos öljyjä vaihdeltu säännöllisesti.Itelläni 160 000aj allu 1,4L ketju kuin uusi vielä,kestää toiset 160 000 helposti,autossani kylläkin merkkiliikkeen huoltokirja uudesta.-99vm
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kuulin vaan, että ei olisi mitenkään harvinainen vika -01 almerassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Alameera kirjoitti:
Kuulin vaan, että ei olisi mitenkään harvinainen vika -01 almerassa.
se ollakin että sun mallissa syö ketjua,näissä edellisissä malleissa mitä Japanissa tehyjä ei juuri ongelmia muutenkaan jos vaan ruostesuojattu niinku mulla -99 1.4L.Muutenkin se uudempi 1.5L kone taitaa olla yleisen haukkumisen kohde ainakin laiskuudesta syytetty ja rellun vaik.Olisi todella surkeeta jos noissa sun mallisissa alluissa olis noi ketjut ongelma,muutenhan ne on melkein kestävin osa koko autoissa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Meillä 00-almera, jolla ajettu alle 125tkim, sama vika! Kirjoitin maahantuojalle ja ao. vastaus tuli,en ole vielä ottanut yhteyttä merkkikorjaamoon.Aajattelin laittaa tuon mailin sinne...
Kysyin maahantuojalta, onko almeran tyyppivika? Kuulin, että joissain primeroissa olisi vaihdettu jakopäänketju "tehtaan piikkiin", oli mennyt alle 50tkm.

Kiitos yhteydenotostanne Nissan Nordicin asiakaspalveluun.

Valitettavasti emme voi näin suoralta kädeltä vastata kysymykseenne tutkimatta autoanne. Pyydämme Teitä ottamaan yhteyttä lähimpään valtuutettuun Nissan jälleenmyyjään, joka voi tutkia autonne ja suorittaa korvaushakemuksen.
Mikäli jälleenmyyjä ei pysty korvaushakemusta tekemään tai se hylätään niin siinä tapauksessa asiasta voi tehdä reklamaation Nissanin Asiakaspalveluumme. Tarvitsemme reklamaatiota varten vielä asiaa hoitaneen Nissan liikkeen nimen sekä autonne valmistenumeron. Valmistenumero löytyy sekä auton Takuu- ja Huoltokirjasta että rekisteriotteesta.

Toivottavasti nämä tiedot ovat teille avuksi. Lisätietoja tarvittaessa asiakaspalvelusta ja Nissanin kotisivulta osoitteesta www.nissan.fi.
Ilmianna
Jaa
Mulla v.2002 1.5. Laiska on, mutta toimii. 1 moottorivikavalon sytyttänyt nykimisvika on ollut. Turhaa maksoin Autokeskuksen diagnoosista, väärin meni (epäilivät Lamdaa). Itse löysin sitten vian. Yhden tulpan päässä vihreää möhnää. Syy oli vettä saanut suorasytytyspuola. Uus puola Motonetistä ja mentiin.
Ilmianna
Jaa
Minulla ALMERA visia 1,5 -05 Ajettu 95000km Oikea lähivalo poltin vaihdettu kerran. Ei mitään muuta vikaa. Moottorissa ja vaihdelaatikossa olen käyttänyt oljyn lisäainetta MICRO X3 :sta. Pelittäny kuin junan vessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
ÄLÄPÄS HAUKU ALLUJA.

Mikä tahansa VR:n laite ei kelpaa vertailukumppaniksi Allulle.

Matkustappas kerran Pentoliinolla, niin alkaa taas Almeeran kyyti kelvata.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Meillä almera 2011 ajettu 121tkm jakoketju venynyt vaihto 1000€ . Viiminen Nissan meidän perheessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Korjaus edelliseen 2001 oli vuosimalli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
autohuolto j.autto tampereella vaihtaa ketjun,laahaimet,tiivisteet, n:880e
almera 1,5 primera1,8 myös kahisevat vaihteistot korjaillaan. edullisesti.
Ilmianna
Jaa
Kolisevat takaiskarit ja edessä koiran luut varmaan samaan hintaan ? Ongelmat tais alkaa samalla kun valmistus englannissa. Homma näköjään kulkee kuskusissa ja jukessa samaa rataa. Kaikki mikä liikkuu hajoaa ennenaikojaan.
Ei siinä mitään. Itsekin olen nissanisti mut ei Almeera, kuskus eikä juke ja onneksi Japanissa tehty.
Ilmianna
Jaa
Onko kukaan vaihtanut ketjua ns. ladatyyliin eli katkaissut vanhan ketjun nokka-akseleiden välistä ja jatkanuut siihen uuden ja pyörittänyt uuden ketjun paikaansa.Jatko kuin fillarissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
ketju on aivan erillainen kuin fillarissa ja epäilempä että ketju liitintä ei saa ja jos saiski niin ajoitus merkkien saanti oikeaan kohtaan (3kpl) ois lada tyyliin pelko temppu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eihän ketjuvahteisessa fillarissa ole avattavaa liitintä.Sopivalla työkalulla painetaan tappi ulos.Ladassa pyäritettiin uusi ketju vanhan jatkona paikalleen eikä ajotus mennyt sekaisin.Uuden ketjun tappi vain paikalleen ja menoksi.
Miksei onnais tuplaketjussakin???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
ehkä tupla ketju koneessa onnistuiskin. mun allussa on yhdellä ketjulla. kun ketjun otti pois nokat pyörähti eri asentoon. uudessa ketjussa oli merkit (3 kpl) jokaista hammasratasta kohden. kampiakselin hammasrattaan merkiä ei näe ellei ota jakopään koppaa pois. ladaa oon ittekki vaihtanu joskus ketjun jatkamalla ja hyvin onnistu. almeran kohdalla en lähtis siihen hommaan.nyt kun yhden ketjun vaihtanu ois helppo nakki tehdä homma uudestaan.ei tekis turhaa työtä. mulla meni noin 15 tuntii töihin. ei ollu autonostinta käytössä se hidastaa töitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
vaihto väli kiitos nissan almera. siis kyse ketjusta jakopäähän .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vaihtoväli rauhallisella ajolla yli 300k revittämällä 100k.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mun Almera N16 1.5 2003 ajettu 167000km, oli käynyt voimattomaksi. Siihen vaihdettiin katalysaattori. Voimat palasivat. Ketjun olin katsonut itse. Kiristinmäntä oli noin 10mm ulkona, siis ei liikaa.
Kiristimen pääsee näkemään, kun irrottaa venttiilikopan kannen ja jakopään ylälevyn. Kannessa 2 ruuvia myös keskellä reunojen lisäksi. Ylälevyssä 2 mutteria ja 5-6 ruuvia tiivisteliimaa oltava. Kaikki 10mm avaimella.
Ketjunvaihtoon tarvitsee olla ammattimies, mutta tuon katsomisen voi tehdä, kun muistaa kiristää kaikki oikeaan momenttiin, muuten vuotaa öljyä moottori kuumille osille ja haisee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Almera N16 1.5 2003 ajettu nyt 274000km ja otin venttiilikopan kannen ja etupään yläkannen pois. Nyt kiristimen mäntä oli 12mm ulkona eli 7 lovea näkyvissä. Ketju oli kireällä. Siis ei oikeastaan juuri ollenkaan venynyt verrattuna edelliseen kertaan 166000km, 11mm ja 6-7 lovea.
Minulla oli nykimistä ja sytytyskatkoksia ja vikakoodi P0303 kolmossylinterin sytytyskatkoksia. Syy oli, että vettä oli mennyt kolmospuolan tiivisteestä sisälle. Jos sitä menee, se ei haihdu pois vaan kastelee tulpan eristeen ja sytytys lyö maihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
nonii.
nissan almera 2001. sytytyskatkoksia eri sylintereissä. länsiauto lahti.
jakoketju venyny 1350e-1700e oujee..
taidanpa hakea pois ja ettiä vähän halvemman paikan

'
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No löytykö halvempi paikka?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Oma Almera vm.05 ajettu 182tkm jakoketjun vaihto edessä , merkkiliikeen normityö 7tuntia ketju osat eli joku 1300€ minimi. Auto pysähteli ja syttyi nokkaakseli asennonosoittimen vikavalo , kylmänä ei lähtenyt käymään =ketju virunut ja ajoitus viturallaan
Ilmianna
Jaa
Almera 02 merkkihuollettu naisen käytössä 118tkm ketju vaihdettu, maahantuojalta terveisiä , tippuu niitä lentokoneitakin.
Ilmianna
Jaa
Vaihdelaatikot todella heikot,ostin käytettynä ja edellinen teettänyt 130000t:in jälkeen täyd laakeroinnin 1300 ekua nyt taas rahisee 240000t:ia mittarissa arvio n:in 2000 ekua...vaihtoon eikä nisua koskaan ovat erittäin yleisiä vaihteisto vioistaan jopa 50000 jälkeen levinneet "rohisee ku kahvimylly"samaa joissain Qaskeissakin mut laatikon hinta n.in parikyt tonnia et näi nisut suomen eniten myydyt rotiskot
Ilmianna
Jaa
Morot kaikille Nissanin kanssa tappelijoille...
Jakoketjun jos vaihtaa noin uittamalla uuden tilalle niin saako se kiristimen painettua sisään? Jos ei niin kuinka kireälle se uusi ketju sitten jää?
Nimimerrki voi v... mita p.... nämä Nissanit on 1.8 -02 vuodelta...
Ilmianna
Jaa
Saa,helppo homma ja edullinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
OK mitäs pitää ottaa huomioon tuoosa kohtaa sitten?
Missäs asut kiinnostaako keikka :-)
Kerrotko lisää kun pitäisi moinen oikeasti tehdä pikapuoliin, auto menossa leimalle ja ei taida mennä enää läpi leimalla...:-(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ihatenissan kirjoitti:
OK mitäs pitää ottaa huomioon tuoosa kohtaa sitten?
Missäs asut kiinnostaako keikka :-)
Kerrotko lisää kun pitäisi moinen oikeasti tehdä pikapuoliin, auto menossa leimalle ja ei taida mennä enää läpi leimalla...:-(
Asun enossa.Homma n. 1h keikka.En nyt kerkii mut ehkä 1kk päästä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
merkitön hulto kirjoitti:
Asun enossa.Homma n. 1h keikka.En nyt kerkii mut ehkä 1kk päästä.
Niin ja voihan p.... nyt olis osatkin vain tekijä puuttuu...
Motonetin ketjusarja missä on kaikki osat...lienee oikea..
Ei olis ketään täällä PK seudulla joka moisen innostuisi tekemään?
Ja tietysti HALAVALLA ja kuitenkin niin että toimii...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
OK vähän olet pitkällä joten ei nappaa...
Onko siinä mitään ihmeellistä?
Ketju poikkii uusi siihen niitattuna ja pyöritys ja uuden liittäminen ja se on siinä?
Kiristin painuu sisään ja ei aiheuta ylimääräistä painetta ketjuun?
Ilmianna
Jaa
Joo enon huollossa on hiukan kiirettä, vaikka siellä tehään tunnin juttuja.
Ilmianna
Jaa
Ei se haittaa vaikka Enossa on kiirettä ;-)
Täällä PK-seudulla tuli tehtyä ihan itse moinen homma meni kaverin kanssa ihmettelyineen vajaa 2 tuntia :-)
Nyt Nissan käy kuin kello, hyvä minä :-)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Teittekö tuolla tyylillä, että katkasitte vanhan ketjun sekä uuden jne?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Voi juman kekka ne on laittanu alluun vivan vanhoja osia siellä britti landias, en kyllä muuta selitystä keksi.
Ilmianna
Jaa
Siis tota nissanin ketjua ei todellakaan voi vaihtaa katkaisemalla!! Siis se ei ole mikään tavallinen ketju vaan siin on monta lenkkiä päällekkäin pinottuna ja se kulkee rattaiden päällä samaan tapaan kuin remmi (eli rattaiden piikit ei tule ketjusta läpi.....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Siksi tuota kysyinkin, että onnistuuko mukamas tuohon tyyliin. Kyllähän se periaatteesa on mahdollista kun siinä on niitä tappeja minkä voisi saada pois ja näin ketjun katkeamaan ja sitten vain laittaa uuden tapin tms. siihen tilalle kun ketju ujutettu sinne paikalleen. Tämän kestävyydestä sitten en menisi takuuseen.

Oli kyllä jokseenkin työläs vaihtaa tuo ketju, mutta kyllä kannatti. Nyt taas pelittää!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
v121 kirjoitti:
Siksi tuota kysyinkin, että onnistuuko mukamas tuohon tyyliin. Kyllähän se periaatteesa on mahdollista kun siinä on niitä tappeja minkä voisi saada pois ja näin ketjun katkeamaan ja sitten vain laittaa uuden tapin tms. siihen tilalle kun ketju ujutettu sinne paikalleen. Tämän kestävyydestä sitten en menisi takuuseen.

Oli kyllä jokseenkin työläs vaihtaa tuo ketju, mutta kyllä kannatti. Nyt taas pelittää!
No miten laitoit, eikö tarvinnut katkaista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
FIFI kirjoitti:
No miten laitoit, eikö tarvinnut katkaista?
Sen verran mitä tarvitsi moottoria purkaa ja muita tiellä olevia laitteita jne, että sai vanhan ketjun pois ja uuden tilalle. Uusi kiristin myös laitettiin, mutta nokkapyöriä ei alettu vaihtamaan koska vanhat olivat niin hyvässä kunnossa vielä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
v121 kirjoitti:
Sen verran mitä tarvitsi moottoria purkaa ja muita tiellä olevia laitteita jne, että sai vanhan ketjun pois ja uuden tilalle. Uusi kiristin myös laitettiin, mutta nokkapyöriä ei alettu vaihtamaan koska vanhat olivat niin hyvässä kunnossa vielä.
Mistä näkee että tuo ketju on vonähtäny?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nissan n16 1.8 01 kirjoitti:
Mistä näkee että tuo ketju on vonähtäny?
Jos oireet viittaa ketjun venymiseen, niin kurkkaa onko kiristimen mäntä tullut paljonkin ulos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Niin, ketjuja on 2kpl, kumman vaihdoitte? Vai vaihdoitteko ollenkaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ko. autossa oli yksi ketju.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
GA14DS/DE ja GA16DE eli Sunny N14 1.4 ja 1.6 sekä Almera N15 1.4 ja 1.6 on ylä- ja alaketju polkupyöränketjun näköisiä. Kestävät moottorin peruskorjaukseen saakka.
QG15DE ja QG18DE eli Almera N16 1.5 ja 1.8 on yksi levykimppuketju eli kulkee ketjupyörien päällä ja venyy. Kummassakin pitäisi vaihtaa sekä ketju että ketjupyörät samalla kertaa, koska ne kuluvat yhteen. Jos vaihtaa vain ketjun, venyy se ennenaikaisesti niiden kuluneiden ketjupyörien mukaiseksi eli venyy. Sama kuin polkupyörässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mites näis uusis vehkeis on toteuttu jako piät, onko samaa sontaa tarjolla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

jakoketju venyy

Meillä on -01 almera, joka nykii kun kierrokset nousee yli 2000. Korjaamolla viaksi todettiin jakoketjun venyminen vaikka autolla ei ole ajettu, kun vasta 150tkm. Onko maahantuojalla mitään vastuuta tällaisessa asiassa? Remontti maksaa kuulemma 1000-1500eur.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta