tummat silmänaluset

minä=D

eli siis miten pääsisin eroon tummista silmänalusista??????? olisin ERITTÄIN kiitollinen vastauksista!

90

52188

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piia

      Tupakka pois ja ulkoilu tekevät ihmeitä.

      • ö

        höpön pöpön löpön


      • Nuqu beibe nuqu

        Nuqu ;)


    • Jonna

      Joillekin on vaan ominaista ne tummat silmänaluset. Itselläni on myös tummat silmänaluset. Kun haluan peittää ne, laitan valokynää. Lumenella on ihan hyvä sellainen, eikä hirveen kalliskaan. Se nestemäinen siis. :)

      • Sissi

        BM-tuotesarjan geeli 28 auttaa ainakin minulla. Sitä voi käyttää myös koko kasvoilla. Sarjaa saa kosmetologeilta sekä apteekeista. Joe Blascon peitevärit silmille ovat mielestäni parhaita, valokynä on ainakin itselleni jotenkin liiankin heijastava ja kiinnittää katseen silmäpusseihin. Mutta valokynä on myöskin aina vaihtoehto, Lumenen valokynää on kehuttu sen hinta-laatu suhteen vuoksi. Monilla hiukan kalliimmilla kosmetiikkasarjoilla on erityisiä yövoiteita, joiden pitäisi auttaa häivyttämään tummat silmänaluset. Voisit kokeilla niitäkin. :-)


      • väärään paikkaan
        Sissi kirjoitti:

        BM-tuotesarjan geeli 28 auttaa ainakin minulla. Sitä voi käyttää myös koko kasvoilla. Sarjaa saa kosmetologeilta sekä apteekeista. Joe Blascon peitevärit silmille ovat mielestäni parhaita, valokynä on ainakin itselleni jotenkin liiankin heijastava ja kiinnittää katseen silmäpusseihin. Mutta valokynä on myöskin aina vaihtoehto, Lumenen valokynää on kehuttu sen hinta-laatu suhteen vuoksi. Monilla hiukan kalliimmilla kosmetiikkasarjoilla on erityisiä yövoiteita, joiden pitäisi auttaa häivyttämään tummat silmänaluset. Voisit kokeilla niitäkin. :-)

        valokynällä korostetaan kasvojen tummia piirteitä tai häivytetään juonteita leikkimällä sillä, mitä kohtaa valo korostaa.

        Sitä ei missään tapauksessa laittaa tummiin silmän alusiin, se vain korostaa niitä.
        Voi näyttää hyvältä vessan peilistä katsottaessa, mmuta tosiasia on, että kyseinen tuote on suunniteltu täysin eri käyttöön. :)


      • EDELLISEEN
        väärään paikkaan kirjoitti:

        valokynällä korostetaan kasvojen tummia piirteitä tai häivytetään juonteita leikkimällä sillä, mitä kohtaa valo korostaa.

        Sitä ei missään tapauksessa laittaa tummiin silmän alusiin, se vain korostaa niitä.
        Voi näyttää hyvältä vessan peilistä katsottaessa, mmuta tosiasia on, että kyseinen tuote on suunniteltu täysin eri käyttöön. :)

        siis valokynää tulee käyttää korostamaan kasvojen KORKEITA KOHTIA.

        jos valokynää laittaa musttiin silmän alusiin, se on tosiaan tummien piirteiden korostamista :D


      • ihan oikeaan
        väärään paikkaan kirjoitti:

        valokynällä korostetaan kasvojen tummia piirteitä tai häivytetään juonteita leikkimällä sillä, mitä kohtaa valo korostaa.

        Sitä ei missään tapauksessa laittaa tummiin silmän alusiin, se vain korostaa niitä.
        Voi näyttää hyvältä vessan peilistä katsottaessa, mmuta tosiasia on, että kyseinen tuote on suunniteltu täysin eri käyttöön. :)

        Kyllä valokynää(kin) suositellaan juuri tummille silminalusille, mutta EI silmäpusseille. Samoin juonteita häivytellään samalla tavalla, eli "nostetaan" varjokohtia ylöspäin. Muistaakseni jopa Lumenen omissa ohjekirjasissa näin neuvotaan. Silmäpusseja se tietenkin korostaa (jos niiden päälle menee laittamaan), mutta siitäpä ei ollutkaan kyse.


    • Hilkka-79

      Osta kookos(kokonainen),avaa se ja ota sieltä nesteet ulos.Sekoita nesteet ja kaada astiaan. Lisää ruisjauhoja sopivasti niin, että olomuoto on "töhnäinen" mutta kiinteähkö. Lisää 1,5 teelusikallista vaniljaa(esim tangosta) ja sekoita joukkoon-tämä antaa ihan lisätuoksun. Levitä valmis ns.mössö silmän alusille ja anna vaikuttavien ainesosien olla iholla 15 minuuttia. Toista aamiun illoin.

      • Joku^

        Onko tämä kookos sekotus ihan totta vai? Kuulostaa ihan uskottavalta mutta samalla vähän hassulta. Itelläni on kyllä ongelmia silmänalusten kanssa : (


    • orja

      Kokeile Maybellinen nestemäistä non stop peitepuikkoa. Jokainen tuttava jolle olen sitä tyrkyttänyt on liittynyt välittömästi käyttäjäjoukkoon. Peittää tehokkaasti myös muut ihon virheet. Takaan ettet kadu ostostasi.

    • nuori

      Minulla on luonnostaan tummat silmän aluset, ja olenkin kärsinyt niistä aika paljon.

      Tässä muutama keino, mitä itse käytän:

      1)Lumenella on hydra dropseja, joiden pitäisi auttaa tummuuden poistamiseen. En tiedä vielä kuinka tehokkaita ne ovat, sillä olen vasta aloittanut niitten käytön, ja tulos näkyy vasta jonkun ajan kuluttua

      2)Lumenella on myös red neutralizeria, jonka myös pitäisi auttaa ongelmaan.


      Lisäksi joe blascon meikkivoide peittää silmän alusia todella paljon.

    • jou

      käske miehes lopettaa hakkaaminen

      • semmonen vaan

        ite oon huomannu et pelkkä "meikkivoide" EI AUTA ainakaan mun silmänalusiin... pitäsi kans olla tommonen peitepuikko.. missä ootte nähny tota non stop meikkipuikkoo?? :o


      • Zara
        semmonen vaan kirjoitti:

        ite oon huomannu et pelkkä "meikkivoide" EI AUTA ainakaan mun silmänalusiin... pitäsi kans olla tommonen peitepuikko.. missä ootte nähny tota non stop meikkipuikkoo?? :o

        Tämä Non Stop peitepuikko on Gemeyn-sarjan tuote ja sitä myydään tavaratalojen kemppariosastoilla, varmaan Anttilassa ym.


      • Yo*mIz
        Zara kirjoitti:

        Tämä Non Stop peitepuikko on Gemeyn-sarjan tuote ja sitä myydään tavaratalojen kemppariosastoilla, varmaan Anttilassa ym.

        Ei ne peitepuikot ja puuterit niitä tummuneita kohtia poista. Saattaa saada hetken ilon mutta meikin käytön jälkeen silmänaluset ovat entistäkin tummemmat..


      • En ole nainen
        Yo*mIz kirjoitti:

        Ei ne peitepuikot ja puuterit niitä tummuneita kohtia poista. Saattaa saada hetken ilon mutta meikin käytön jälkeen silmänaluset ovat entistäkin tummemmat..

        onko siis mahdotonta saada tummat silmänaluset pois? Haluaisin saada ne, mutta en kyllä meikkeihin sotkeudu, koska en ole nainen


      • vinn
        En ole nainen kirjoitti:

        onko siis mahdotonta saada tummat silmänaluset pois? Haluaisin saada ne, mutta en kyllä meikkeihin sotkeudu, koska en ole nainen

        tummat silmänaluset saa parhaiten pois peitevoiteella, yleensä tummansilmänaluset on ns,. siniset joten osta peitevoidetta joka sisältää sinisen vastaväriä eli keltaista pigmenttiä sisältävää voidetta, esim. Ben Nye-meikkisarjasta tuo kys,. löytyy ja tätä käyttää ammattilaiset, ja on ainakin varma valinta siis peittävyyden kannalta! Itse olen kosmetologi-opiskelija ja meillä käydään juuri näitä asioita läpi ja olemme toisiamme meikanneet ja hyvin on tummiin silmän alusiin toiminut! Yleensä jos menee ostamaan esim. tuota kys. tuotetta myyjä kyllä varmasti neuvoo oikean peitevoide napin sinulle!


      • Kampaajaopiskelija
        vinn kirjoitti:

        tummat silmänaluset saa parhaiten pois peitevoiteella, yleensä tummansilmänaluset on ns,. siniset joten osta peitevoidetta joka sisältää sinisen vastaväriä eli keltaista pigmenttiä sisältävää voidetta, esim. Ben Nye-meikkisarjasta tuo kys,. löytyy ja tätä käyttää ammattilaiset, ja on ainakin varma valinta siis peittävyyden kannalta! Itse olen kosmetologi-opiskelija ja meillä käydään juuri näitä asioita läpi ja olemme toisiamme meikanneet ja hyvin on tummiin silmän alusiin toiminut! Yleensä jos menee ostamaan esim. tuota kys. tuotetta myyjä kyllä varmasti neuvoo oikean peitevoide napin sinulle!

        Sinisen vastaväri on oranssi ja keltainen on violetin vastaväri... Värioppia kosmetologiopiskelijalle ;)


      • modelnro1

        onks tota kaikki mitä miettii ni pakko julkasta. joku raja! ja ehkä voisit mennä... anteeks.. alko vaa kiehuuu


      • mixx222222
        Kampaajaopiskelija kirjoitti:

        Sinisen vastaväri on oranssi ja keltainen on violetin vastaväri... Värioppia kosmetologiopiskelijalle ;)

        KAVERIII kyl se vaan niin on et keltaoranssipohjaisella meikillä saa ne sinertävät ja harmahtavat kohdat ihossa piiloon


      • ...
        mixx222222 kirjoitti:

        KAVERIII kyl se vaan niin on et keltaoranssipohjaisella meikillä saa ne sinertävät ja harmahtavat kohdat ihossa piiloon

        Punaista heijastavaa tummiin sinertäviin silmän alusiin.


    • hejoma

      Itse olen omannut jo vaippaiästä saakka erittäin tummat silmänaluset joita olen tähän asti pyrkinyt peittämään vain meikin avulla. Paljon olen niistä saanut kuulla koko ikäni ajan enkä ilman meikkiä ole näyttäytynyt kuin ehkä pari kertaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Haluaisin nyt vihdoin ja viimein päästä ongelmasta eroon pysyvästi. En haluaisi kuitenkaan turvautua vielä kirurgiaan ja luinkin juuri tuotteesta joka vaalentaa tummat silmänaluset todistettavasti. Tuotteen nimi on Skin Clair Depigmenting liquid concentrate -seerumi. Kosmetologi suositteli sen rinnalle käytettäväksi myös Skin Clair Whitening night creamia. Tuote on ilmeisesti parhaimpia koskaan kehitettyjä ja jos tuloksia ei ala syntymään niin sitten seuraavana vaihtoehtona laser hoidot (huomattavasti kalliimpi vaihtoehto). Otan tuotteen käyttöön ensiviikon aikana ja parin viikon kuluessa pitäisi tuloksia jo alkaa näkymään. Seerumin hinta noin 70e (25ml) ja hoitovoide noin 60e (50ml). Tuotteet on saatavilla ainoastaan tietyistä kauneushoitoloista. Toivotaan että toimii...

      Lisää aiheesta www.gernetic.fi

      • panda12345

        Mullakin on todella tummat silmänaluset, vaikka olen vasta 17 :< Haluan niiin päästä niistä eroon! Näytän aina väsyneeltä ja nuutuneelta, vaikka olisin nukkunut 10 h ja syönyt mitä terveellisemmin.. Olen kokeillut monia kotikonsteja, eikä mikään toimi kunnolla. Silmänympärysvoiteista paras on Clinique All About Eyes, joka pienensi silmänalusten tummia alueita huomattavasti ja vaalensi niitä (: Tummuuden peittää ihan unelmahyvin Max Factorin Pan Stik, sitä en vaihda.


      • hejoma
        panda12345 kirjoitti:

        Mullakin on todella tummat silmänaluset, vaikka olen vasta 17 :< Haluan niiin päästä niistä eroon! Näytän aina väsyneeltä ja nuutuneelta, vaikka olisin nukkunut 10 h ja syönyt mitä terveellisemmin.. Olen kokeillut monia kotikonsteja, eikä mikään toimi kunnolla. Silmänympärysvoiteista paras on Clinique All About Eyes, joka pienensi silmänalusten tummia alueita huomattavasti ja vaalensi niitä (: Tummuuden peittää ihan unelmahyvin Max Factorin Pan Stik, sitä en vaihda.

        Ilmoitan heti kun/jos tuloksia alkaa syntymään..katsotaan nyt ainakin pari viikkoa eteenpäin. Kävin taas tänään ihmettelemässä stockmannin peitevoide valikoimia (sitä täydellistä kun ei vieläkään ole löytynyt). Muutama näytepurnukka tarttui matkaan mm. merkeiltä MAC, Lancome sekä Estee Lauder. Kannattaa pyytää aina näytteitä että ei tarvitse pulittaa rahojaan turhasta. Voisinkin seuraavalla kerralla testata tuon Max Factorin tuotteen. Voikin kyllä olla että jatkossa peitevoiteella ei olisi enään niin suurta merkitystä :)


      • hhmmmm?
        panda12345 kirjoitti:

        Mullakin on todella tummat silmänaluset, vaikka olen vasta 17 :< Haluan niiin päästä niistä eroon! Näytän aina väsyneeltä ja nuutuneelta, vaikka olisin nukkunut 10 h ja syönyt mitä terveellisemmin.. Olen kokeillut monia kotikonsteja, eikä mikään toimi kunnolla. Silmänympärysvoiteista paras on Clinique All About Eyes, joka pienensi silmänalusten tummia alueita huomattavasti ja vaalensi niitä (: Tummuuden peittää ihan unelmahyvin Max Factorin Pan Stik, sitä en vaihda.

        mistä tuota Cliniquen tuotetta saa ostettua? apteekista? kuinkahan paljon se maksaa (noin)?


      • panda-nalle
        hhmmmm? kirjoitti:

        mistä tuota Cliniquen tuotetta saa ostettua? apteekista? kuinkahan paljon se maksaa (noin)?

        All About Eyes silmänympärys voidetta saa ainakin sokosesta maksaa 40,30
        Aika tyyris mutta eihän sitä paljoa laiteta riittoisaa minun mielestä.
        Itse olen kokeillut vaikka sun mitä voiteita ja tehnyt kikkoja mutta siltä ne tummat aluset vaan huutaa.
        Aika skeptisesksi sitä on tullut mutta kosmetiikka teollisuus kukoistaa.
        Itsellä iho on muualla kasvoissa hyvä mutta nuo samperin aluset pilaavat kaiken!
        Ne on piilotettava joka kerta kun lähtee kotipihaa kauemmas tai ulkopuoliset luulee että on kuukaus tolkulla dokannut.
        Mutta aika pieni alue koko kasvojen alueella ja niin suuri harmi,kunpa leikkaukset olisivat hieman edullisempia.


      • Millamaaria24
        panda-nalle kirjoitti:

        All About Eyes silmänympärys voidetta saa ainakin sokosesta maksaa 40,30
        Aika tyyris mutta eihän sitä paljoa laiteta riittoisaa minun mielestä.
        Itse olen kokeillut vaikka sun mitä voiteita ja tehnyt kikkoja mutta siltä ne tummat aluset vaan huutaa.
        Aika skeptisesksi sitä on tullut mutta kosmetiikka teollisuus kukoistaa.
        Itsellä iho on muualla kasvoissa hyvä mutta nuo samperin aluset pilaavat kaiken!
        Ne on piilotettava joka kerta kun lähtee kotipihaa kauemmas tai ulkopuoliset luulee että on kuukaus tolkulla dokannut.
        Mutta aika pieni alue koko kasvojen alueella ja niin suuri harmi,kunpa leikkaukset olisivat hieman edullisempia.

        "Itsellä iho on muualla kasvoissa hyvä mutta nuo samperin aluset pilaavat kaiken!"

        - Minulla on TÄSMÄLLEEN sama ongelma!! Itsekin alan olla jo lähes epätoivoinen, kun tuntuu että kaikkia konsteja olen kokeillut, niin kosmetiikan kuin luonnonhoitojenkin suhteen. Kaiken lisäksi minulla on aamuisin myös kauheat silmäpussit, joten tuo yhdistelmä todellakin pilaa kaiken ja masentaa mut aina heti päivän alkajaisiksi... Plus toisen silmän alla on jo orastavia ryppyjä, vaikka olen vasta 24-vuotias :P Muuten minua kyllä luullaan yllättävän usein ikäistäni useitakin vuosia nuoremmaksi ja muutenkin saan (yllättävän) usein ihailevia kommentteja ulkonäöstäni, mutta itselläni on aina sellainen tunne että muut kiinnittävät huomionsa pöhöttyneisiin ja tummiin silmänalusiini :( Jos ei vielä niin ainakin hyvin pian... Tosi turhauttavaa, kun tuntuu ettei mitään keinoa vaan ole! Ihan btw, tietääkö kukaan, onko mikään leikkaus tai laserhoito tosiaan tehokas tummiin silmänalusiin?? Mitä noi laserhoidot suunnilleen maksavat?


    • phandah

      1. Iltajuominen pois. Päivällä sopii juoda, muttei illalla. Itselläni ainakin pöhöttää.
      2. Mahallaan nukkuminen pois. Mukavaahan se on, mutta jos nukut ainakin aamuyön viimeiset tunnit ennen heräämistä selällään, ovat silmäpussit huomattavasti pienemmät. Laita vaikka kello soimaan viideltä, jos aamulla kahdeksalta herätys. Painovoima ON tosiasia.
      3. A-vitamiinitipat. En voi ehdottaa virallisesti kenellekään. Itselläni kuitenkin auttaneet. A-vitamiinihan on tärkeää iholle ja limakalvoille sekä verenkierrolle. Omalla kohdallani illalla ennen nukkumaanmenoa pari tippaa silmien alle auttanut.

      Minä vakaasti uskon, että kaikkein tärkeintä on nukkua selällään. Minulla on ollut myös todella tummat silmänaluset ja jumalattomat silmäpussit. Näitä noudattamalla olen päässyt niistä lähes kokonaan eroon.

      • -MINÄ-

        Niille jotka tahtovat olla kauniita ilman meikkiä
        Minulla ei ole enää kovin tummat silmäaluset
        kun tottelen näitä ohjeitani.

        1. Älä nuku vatsallasi. Nuku mieluummin selälläsi
        2. Mene ajoissa nukkkumaan
        3. Syö terveellisesti
        4. Juo tarpeeksi vettä
        5. Ulkoile paljon, raitis ilma tekee kasvoille hyvää
        6. Kun kävelet, älä pidä päätä alhaalla ja katso maata

        Nämä vinkit toimivat oikeasti !! Itse ainakin käytän
        näitä ohjeita koska en ole varma toimivatko
        meikit oikeasti ?? Enkä aio panna rahaa 70e silmänympärysvoiteeseen ??


      • '''''''
        -MINÄ- kirjoitti:

        Niille jotka tahtovat olla kauniita ilman meikkiä
        Minulla ei ole enää kovin tummat silmäaluset
        kun tottelen näitä ohjeitani.

        1. Älä nuku vatsallasi. Nuku mieluummin selälläsi
        2. Mene ajoissa nukkkumaan
        3. Syö terveellisesti
        4. Juo tarpeeksi vettä
        5. Ulkoile paljon, raitis ilma tekee kasvoille hyvää
        6. Kun kävelet, älä pidä päätä alhaalla ja katso maata

        Nämä vinkit toimivat oikeasti !! Itse ainakin käytän
        näitä ohjeita koska en ole varma toimivatko
        meikit oikeasti ?? Enkä aio panna rahaa 70e silmänympärysvoiteeseen ??

        Kyllä sitä sen 70e laittaa kun on koko ikänsä ollut silmänympärykset mustina eikä kesälläkään kehtaa olla ilman meikkivoiteita. Mä olen käyttänyt tuota Gerneticin Pigment Serum:ia parin vuoden ajan ja voin suositella lämpimästi. Muutamassa päivässä tummentumat vaalenee huomattavasti. Seerumi on todella riittoisa. Laitan tipan aamulla ja illalla. Hyvästä kannattaa maksaa ja ennen kaikkea se, ettei tuo tuote ole viikon kaksi kestävä vaan voidaan puhua parista kuukaudesta. Hoitovoidetta mulla ei ole ollut, seerumi pelkästään.


      • panda12345
        ''''''' kirjoitti:

        Kyllä sitä sen 70e laittaa kun on koko ikänsä ollut silmänympärykset mustina eikä kesälläkään kehtaa olla ilman meikkivoiteita. Mä olen käyttänyt tuota Gerneticin Pigment Serum:ia parin vuoden ajan ja voin suositella lämpimästi. Muutamassa päivässä tummentumat vaalenee huomattavasti. Seerumi on todella riittoisa. Laitan tipan aamulla ja illalla. Hyvästä kannattaa maksaa ja ennen kaikkea se, ettei tuo tuote ole viikon kaksi kestävä vaan voidaan puhua parista kuukaudesta. Hoitovoidetta mulla ei ole ollut, seerumi pelkästään.

        Mun silmänaluset on nyt vaalentuneet hieman (ainakin itse huomaan eron) Clinique All About Eyesin ansiosta. Niiden väri on tasoittunut hieman ja se silmänalusten "reuna" on nyt huomaamattomampi. Oon myös alkanut kiinnittämään huomiota vedenjuontiin (juon vähintään 8 lasia vettä päivässä, vältän iltajuomista).

        Perfektionistina mä haluaisin kuitenkin päästä tummista renkaista KOKONAAN eroon :D Kukaan kokeillut näitä alla olevia voiteita?
        - peräpukamavoide (siin ei kai saa olla kortisonia, ärsyttää ihoo?)
        - Hylexin (tää on siis mainoslauseen mukaan tarkoitettu todella tummille silmänalusille)
        - Dermalogica Total Eye Care


      • minäpä
        -MINÄ- kirjoitti:

        Niille jotka tahtovat olla kauniita ilman meikkiä
        Minulla ei ole enää kovin tummat silmäaluset
        kun tottelen näitä ohjeitani.

        1. Älä nuku vatsallasi. Nuku mieluummin selälläsi
        2. Mene ajoissa nukkkumaan
        3. Syö terveellisesti
        4. Juo tarpeeksi vettä
        5. Ulkoile paljon, raitis ilma tekee kasvoille hyvää
        6. Kun kävelet, älä pidä päätä alhaalla ja katso maata

        Nämä vinkit toimivat oikeasti !! Itse ainakin käytän
        näitä ohjeita koska en ole varma toimivatko
        meikit oikeasti ?? Enkä aio panna rahaa 70e silmänympärysvoiteeseen ??

        nukun selällään, mutta iha järkyttävät silmä pussit mulla silti on ;oo

        Mun vinkki:
        Kun heräät ja huomaat järkyttävät silmä pussit niin mene keittiöön ota kaksi ruoka lusikkaa ja laita ne n. 10 minuutiksi pakkastimeen. Sitte otat ne pois ja laitat ne silmien päälle ns kuvuiksi. Anna olla siinä jonku pari minuuttia ja silmäpussit on poissa ! Toimii ainaki mulla.


    • ärsyttävää

      Itselläni on myös todella tummat silmänaluset ja haluaisin päästä niistä eroon ilman kosmetiikka tuotteitta, koska olen mies. Eli jos joku viitsisi neuvoa minua miten tummatsilmänaluset saataisi nopeasti ja helposti pois, ettei näistä tarvitsisi enempää enää kärsiä.

      • entistä

        enemmän!


      • puppapaa
        entistä kirjoitti:

        enemmän!

        Turha se on sanoa nukkukaa enemmän! Itse olen kärsiny uniongelmista nuoruudesta lähtien ja sitä on jatkunu tähän päivään saakka. Itsekkin kärsin tummistasilmänalusista, muuten iho on kasvoista hyvä, mutta ne tummatsilmänaluset haittaavat helvetisti! Näytän aina siltä kuin olisin joku hirviö. Ihmiset todella usein aina kommentoivat "ompa sulla tummat silmänaluset" tai "näytätpä todella väsyneeltä" . Haluaisin todellakin tähän jonku ratkaisun, millä ne sais kokonaan pois. Ne vievät itsetuntoani alas päin vaan. Mitkään voiteet ja meikit eivät tunnu auttavan. Olen käyttänyt peitevoidetta ja valokynää, mutta nekin tuovat enemmänki sen korostuneen vaikutelman, kuin sen peittävyyden. Voi hyväluoja sentään miksi pitää tälläisestä pienestä jutusta tulla ihmiselle näin suuri ongelma. finnitki saa paremmin pois kuin tummatsilmänaluset.


      • Amanda_81
        puppapaa kirjoitti:

        Turha se on sanoa nukkukaa enemmän! Itse olen kärsiny uniongelmista nuoruudesta lähtien ja sitä on jatkunu tähän päivään saakka. Itsekkin kärsin tummistasilmänalusista, muuten iho on kasvoista hyvä, mutta ne tummatsilmänaluset haittaavat helvetisti! Näytän aina siltä kuin olisin joku hirviö. Ihmiset todella usein aina kommentoivat "ompa sulla tummat silmänaluset" tai "näytätpä todella väsyneeltä" . Haluaisin todellakin tähän jonku ratkaisun, millä ne sais kokonaan pois. Ne vievät itsetuntoani alas päin vaan. Mitkään voiteet ja meikit eivät tunnu auttavan. Olen käyttänyt peitevoidetta ja valokynää, mutta nekin tuovat enemmänki sen korostuneen vaikutelman, kuin sen peittävyyden. Voi hyväluoja sentään miksi pitää tälläisestä pienestä jutusta tulla ihmiselle näin suuri ongelma. finnitki saa paremmin pois kuin tummatsilmänaluset.

        Minulla kans sama ongelma, silmien alla tummat renkulat olleet pienestä pitäen. Kyynelura on syvä ja iho ohut silmien alla, siitä johtuu. Olen kokeillut erilaisia meikki- ja peitevoiteita, mutta millään ei saa kokonaan piiloon, varsinkin jos valo tulee ylhäältä päin niin silmien alla näkyy pahat varjot. Ainut mikä minun tapauksessa auttaisi, on keskikasvojen kohotus. Harkitsen siihen menoa, sillä en jaksaisi enää monta kymmentä vuotta katsella väsyneennäköistä naamaa peilistä. Maksaa n. 3000-5000e.


      • Miehelle parempi!

        Sama oli täällä!! Olen 33v ja just tummat silmänaluset ja silmäpussit oli mun ongelma. Hommauduin niistä YHDELLÄ kertaa eroon. Kävin Helsngissä ilmaisessa konsultaatiossa hoitolassa, jossa saa JALUPRO ja STYLAGE hoitoa. Mun kohdalla päädyttiin stylage täyteaineeseen. Aine pistetään silmänalusiin ohuella neulalla. Pistoja tehtiin muutama ja tuloksen näki heti. Operaatio kesti alle 20min ja oli lähes kivutonilman puudutusta. Silmien alle tulee aluksi mustelmat, mutta ne häviää viikossa. Aivan mahtava tulos. Ei silmäpusseja ja nyt 2 viikkoa hoidosta on tummat alueetkin jo vaalentuneet huomattavasti. Aion todella uusia vajaan vuoden päästä.Hintaa tuli 350€.
        Tummiin silmänalusiin kannattaa myös muistaa syödä lisänä B-ryhmän vitamiineja.


    • Tao-karhu

      Hei!

      Kopion tämän toiselle foorumille kirjoittamani vastauksen tännekin:

      Silmänympärysvoiteista moni lupaa hävittää tummat silmänaluset, mutta itse en ole löytänyt yhtäkään joka tämän lupauksen lunastaisi. Jos kohdallasi tummat silmänaluset johtuu vähäisestä unesta, ei tilannetta varmaankaan korjaa muu kuin se, että nukut enemmän. Myös muuten terveelliset elintavat, liikunta ja riittävä vedenjuonti saattaa auttaa. Tummat silmänaluset saattavat olla myös merkki liian vähäisestä raudan saannista, joten hemoglobiini kannattaa mittauttaa ja samlla ottaa myös yleinen verenkuva.

      Silmänaluset voivat olla tummat myös allergioiden takia, joten allergiatesti saattaa olla paikallaan? Tosin allergiasta johtuvat tummat silmänaluset eivät välttämättä häviä vaikka allergiat saisi kuriin, vaan ne ovat allergikon tunnusmerkki (allergic shiners).

      Silmänalusiho on muuta iho tummempaa lähes kaikilla, koska se on niin ohutta että tumma lihas ja verisuonet kuultaa ihon läpi. Vaikutelmaa voi pahentaa se, jos silmänalus on kuopalla, tai siis siinä on ura. Tähän ei voiteet auta vaan ainoa keino on volyymiin lisääminen silmän alle uran täyttämiseksi, esimerkiksi rasvansiirrolla. Rasvansiirrosta saattaa olla apua, mutta tulos ei välttämättä ole pysyvä ja operaation riskejä ovat muun muassa epätasainen lopputulos tai pahimmillaan jopa sokeutuminen. Etenkin Yhdysvalloissa käytetään silmien alle myös täyteaineita (esim. Restylane) mutta Suomessa niitä ei ilmeisesti silmänalusihon alle mielellään laiteta, vaan suositaan rasvansiirtoa, jossa siis potilaan omaa rasvaa siirretään esim. vatsasta silmänalusuurteisiin. Se, johtuuko silmänalusten tummuus tästä urasta silmien alla huomaa parhaiten esimerkiksi siitä, että silmänaluset näyttävät todella tummilta kun valo tulee ylhäältä, jolloin ura korostuu. Mutta kun valo tulee suoraan kasvoihin, ei silmänaluset näytäkään tummilta, koska silmänalusura ei korostu. Jos tummuus johtuu verisuonista, voi niitä hoitaa laserilla.

      Joillakin tummuus saattaa johtua siitä, että silmänalusihon pigmentti on muuta ihoa tummempaa. Tämä on siis eri asia kuin se, että silmän alla oleva lihas kuultaa ihon läpi. Tämä tummempi pigmentti on yleistä esim. intialaisilla. Pigmenttiä voi olla mahdollista vaalentaa laserhoidoilla.

      Syitä tummille silmänalusille on lukuisia, joten yhtä niksiä, joka toimisi kaikkien kohdalla, ei ole. Tärkeintä on ensin selvittää, mistä tummuus sinun kohdallasi johtuu ja yrittää sitten hoitaa ongelma, jos sellainen löytyy. Monien kohdalla silmänaluset ovat pysyvästi tummat, eikä niiden taustalla ole mitään terveydellistä ongelmaa eikä niihin auta elämäntapamuutokset. Tällöin vaihtoehdoksi jää meikillä peittäminen. Peitevoiteista Joe Blascon Orange Highlight toimii hyvin, neutraloi sinisyyttä. Valokynät ei ainakaan minulla toimi yhtä hyvin. Blascon voiteessa on paljon pigmenttiä, joten se peittää hyvin ja on todella riittoisaa. Maksaa noin 30 euroa mutta riittää useammaksi vuodeksi.

      Itse olen kärsinyt ongelmasta jo vuosia ja perehtynyt eri vaihtoehtoihin. Ensi viikoksi olen varannut ajan plastiikkakirurgille konsultaatiokäynnille. Suunitelmissa on rasvansiirto silmänalusuurteisiin, minkä pitäisi lievittää vaikutelmaa tummista silmänalusista. Olen 24-vuotias, eli ikämuutoksista ei ole kyse vaan ihan perinnöllisistä silmänalusuurteista.

      • zazige

        Siinä oli nainen Englannista,ja halusi mennä tutkimaan tuota plastiikkakirurgiaa-Hän hurahti itsekin siihen ja antoi silmänalusensa kaavittavaksi vereslihalle-sen jälkeen hänen silmänaluset olivat merkittävästi paremmat ja hän näytti nuoremmalta..
        Sitä en tiedä,että millä laitteella ne aluset kaavittiin-onneksi plastiikkakirugia kehittyy kokoajan kun vain olis rahaa mennä...josko ottaisi lainan pankista;))!!


      • sama tilanne

        Kävin viime viikolla plastiikkakirurgin konsultaatiokäynnillä juuri tuon rasvansiirto operaation takia (silmien alle). Hinta n.5000 Egee ja jälkivaikutuksena jonkin aikaa mustelmat silmillä ilmeisesti?
        Itse olen myös 24v, vähän vasta silmän aluset tummat mutta minulle on ilmestynyt väsymys juonteet silmäpusseista poskille!!! järkyttävää. Kaikki tämä väsymyksen takia. Tuntuu että muutaman vuoden päästä näytän buldogilta jos en tee jotain.. Hieman kyllä hirvittää tuo operaatio, suorastaan epäilen lopputulosta (kirurgien taitavuutta). Voi olla etten mene, otetaan kuitenkin huomioon että tilanne ei ole vielä paha ja muut eivät pahemmin huomaa. itseäni häiritsee ihan hirveästi, mutta tämä voi johtua siitä että olen aina ollut kaunis ja saanut kuulla siitä kaikilta. Nyt pelottaa että parhaat puoleni menee piloille! Yritän ensin silmänalus voiteita yms. Nyt minulla käytössä Cliniquen all about eyes seerumi, valitettavasti en ole huomannut mitään tuloksia, voihan se tietty jotain auttaa..


      • -----------------

        Kiitos asiallisesta ja hyvästä viestistä Tao-karhu! -Itselläni on ollut pandakarhunsilmät ihan nuoresta asti ja olen aina epäillytkin sen johtuvan lukuisista allergioistani. Elämäntavat ovat muuten kunnossa, eli liikuntaa, vettä, rukapuoli jees - ja se näkyykin muussa ihossani: nelikymppinen olen, eikä rypyn ryppyä, hieman isontuneet ihohuokoset ovat ensimmäinen näkyvä ikääntymismerkki :D . Vaikka nukkuisin kymmenen tunnin yöunet, ei sillä ole tummuuteen mitään merkitystä. Meikkivoiteilla ja peitepuikoilla olen pärjännyt jotenkuten tähän saakka, mutta nyt stressin ja sitä myötä myös allergioiden pahenemisen takia silmien alla on jo melkoiset mustat aukot, joita ei tunnu saavan peittoon , ei sitten millään! Tuota Blascon valovoidetta olen harkinnutkin, kiitos rohkaisusta!


    • gugguluuruu

      aurinko auttaa tummiin silmän alusiin jos otat aurinkoa iho saa d-vitamiinia. samalla saat ihanan päivetyksen.

      • mustasilma

        Paras keino minullakin on aurinko, kesaisin kun saa vahan varia naamaan niin jopa auttaa kummasti. Talvella kaytan paivavoidetta jossa on hieman itseruskettavaa mukana, pikkuisen poskipunaa tai aurinkopuuteria poskiluille ja sitten jotain peitevaria silman aluksille niin on huomattavasti terveemman nakoinen.


    • pandasilmä

      itelleni ei ole mitkään elämäntapamuutokset auttanut tummiin silmänalusiin eli aina olen syönyt terveellisesti, liikkunut ja nukkunut tarpeeksi ja silti näytän aina kaksi viikkoa valvoneelta ja dokanneelta. joten ne ketkä täällä patistaa ihmisiä nukkumaan jne. enemmän, EI NE PANDASILMÄT AINA JOHDU ELÄMÄNTAVOISTA vaan niistä pirun geeneistä! itse olen vasta 18-vuotias, joten tummat silmänaluset on kyllä riesa, onneksi täältä löysin nyt hyviä vinkkejä niiden piilottamiseen, joten kiitos kanssakärsijät!=)

      • Minnnnndy

        Minä kävin ruiskuttamassa silmän alle Restylanea. Ei tosin pysyvä vaihtoehto ja maksaakin, mutta onpa ihana aloittaa kesä virkeännäköisin silmin!


      • Tummat renkaan
        Minnnnndy kirjoitti:

        Minä kävin ruiskuttamassa silmän alle Restylanea. Ei tosin pysyvä vaihtoehto ja maksaakin, mutta onpa ihana aloittaa kesä virkeännäköisin silmin!

        Mistä tuota Gerneticin Pigment Serum:ia saa ostettua? Ekaks. Valokynällä nimenomaan peitetään tummia silmänalusia, mutta myös korostetaan esim. kulmaluuta. Siis valokynä kannattaa hankkia. Niitä saa myös jauheena ja kakkuna. Itselläni on sellanen kiva peiteväripaletti, jossa kaikki tarpeellinen. Oon tosiaan kuullu et tuo Joe Blasco on hyvä, myös Artdecolla on hyviä ja Ben nyellä. Ja kaikilla ei auta aurinko, nukkuminen, liikkuminen. Tuo on niin ärsyttävää kun minuakin neuvotaan liikkumaan, syömään hyvin, ulkoilemaan, nukkumaan...Ei voi mitään, mulla kilpirauhaset aiheuttaa tummat silmänaluset. Eli älkää viittikö neuvoa, jos ette asiasta tiedä. Tai siis vinkkejä saa tietenki antaa, mutta kannattaa miettiä ennen ku menee opettamaan tai kumoamaan jonkun toisen ohjeita esim. tuo valoväri, nukkuminen...
        Restylane-voisko joku kertoa siitä enemmän?Mistä saa, millanen toimenpide yms.?


      • syvätsilmänaluset
        Minnnnndy kirjoitti:

        Minä kävin ruiskuttamassa silmän alle Restylanea. Ei tosin pysyvä vaihtoehto ja maksaakin, mutta onpa ihana aloittaa kesä virkeännäköisin silmin!

        Hei Minnndy,

        Missä kävit ruiskuttamassa Restylanea silmänalusiin? Itselläni on todella sellainen tilanne, että silmänaluset korostuvat juuri volyymin puutteen takia. Ulkomailta olenkin kuullut paljon restylanen käytöstä. En kuitenkaan tiedä missä Suomessa laitetaan Restylanea silmien alle? Olisin tosi kiitollinen jos kertoisit millainen toimenpide oli ja paljon maksoi??


      • mindzi!
        syvätsilmänaluset kirjoitti:

        Hei Minnndy,

        Missä kävit ruiskuttamassa Restylanea silmänalusiin? Itselläni on todella sellainen tilanne, että silmänaluset korostuvat juuri volyymin puutteen takia. Ulkomailta olenkin kuullut paljon restylanen käytöstä. En kuitenkaan tiedä missä Suomessa laitetaan Restylanea silmien alle? Olisin tosi kiitollinen jos kertoisit millainen toimenpide oli ja paljon maksoi??

        auttasiko tummiinsilmanalusiin näin kesäisin vaikkapa rusketus.....vai pahentaako se asiaa..


      • panda12345
        mindzi! kirjoitti:

        auttasiko tummiinsilmanalusiin näin kesäisin vaikkapa rusketus.....vai pahentaako se asiaa..

        Mä oon aina ollut alipainoinen, vaikka syön omasta mielestäni tarpeeksi ja joskus oikeasti paljon. Nyt aloin kuitenkin miettimään, et onko alhaisella painolla mitään vaikutusta silmänalusten kuntoon..? Kuulema koska iho on silmien alla ohutta, rasva lähtee sieltä ensimmäisenä ja aiheuttaa tällaiset "kuopat" silmien alle.. :< Mä kyllä syön monipuolisesti (oon kasvissyöjä, syön usein kalaa). Vitamiineista tuskin on puutetta, kun syön Multi tabs-monivitamiinitabuja ja omega3-kapseleita päivittäin. Muutkin elämäntavat ihan kunnossa, liikun joka päivä, nukun tarpeeksi, juon paljon vettä jne..

        Voisiko rasvan lisääminen ruokavalioon vaikuttaa silmänalusiin? Siis ainakin niiden "kuoppamaiseen" ulkonäköön.. Jos ei, niin ehkä mäkin suuntaan joskus tulevaisuudessa plastiikkakirurgille ja laitan Restylanea tai jotain muuta täyteainetta silmänalusiin. Olis niin ihanaa päästä eroon tästä ongelmasta.

        Mut onneksi rusketun helposti ja näytän paremmalta ainakin kesällä (:


      • leidi73
        Minnnnndy kirjoitti:

        Minä kävin ruiskuttamassa silmän alle Restylanea. Ei tosin pysyvä vaihtoehto ja maksaakin, mutta onpa ihana aloittaa kesä virkeännäköisin silmin!

        Hei! Etsin juuri tietoa netistä missä tällaisia toimenpiteitä Suomessa tehdään. Voisitko sinä tai joku muu asiasta tietävä kertoa, kun silmänalusryppyjen täyteaineista en onnistunut löytämään tietoa? Tuntuu ettei missään laitettaisi esim. Restylanea tmv. juuri silmänalusryppyihin, mutta tuohon kasvojeni alueeseen juuri kaipaisin "täytettä". Kiitos! :-)


      • mixx2222
        leidi73 kirjoitti:

        Hei! Etsin juuri tietoa netistä missä tällaisia toimenpiteitä Suomessa tehdään. Voisitko sinä tai joku muu asiasta tietävä kertoa, kun silmänalusryppyjen täyteaineista en onnistunut löytämään tietoa? Tuntuu ettei missään laitettaisi esim. Restylanea tmv. juuri silmänalusryppyihin, mutta tuohon kasvojeni alueeseen juuri kaipaisin "täytettä". Kiitos! :-)

        Moikka, toivottavasti näet viestini, mutta löydät paljon lisätietoa toimenpiteestä kun lähdet googlailemaan hakusanoilla "tear through" ja "tear through fillers"


    • Hampipeikko

      Jostain olen kuullut että HAMMASTAHNA auttaisi tummiin silmienalusiin, itse kerran kokeilin, kirveli aika mukavasti, MUTTA mielestäni seuraavana päivänä ei olleet niin tummat. En sitten tiedä toimiiko oikeasti, mutta voihan sitä kokeilla, muttei kannata laittaa liikaa, se todella kirvelee vähän kun tahnaa laittaa tummiin kohtiin. x)

      • panda12345

        Mä en usko, että toi hammastahnajuttu toimii. Kuulostaa vähän oudolta, eikä varmaan tee hyvää iholle, vaikka vaalentaisikin silmänalusia.. En ainakaan kokeilis :D


      • jljk

        hammastahnahan kuivattaa ihoa, eli en usko, että se toimisi silmänalusilla?


    • mies vm -82

      Olen kärsinyt mm tummista silmänalusista, nuhasta ja väsymyksestä jo vuosia, kunnes jokin aika sitten huomasin ruokavaliolla olevan jonkinlaista vaikutusta kyseisiin oireisiin. Kelikiasta en ainakaan verikokeen perusteella kärsi vaikka oireet viljoihin viittaakin. Helpostusta tuli kuitenkin jo viikon täysin viljattomalla dieetillä. Silmänaluset vaalenivat selvästi, nuhaisuus hävisi, poskipäiden kuumotus/näkyvät verisuonet pienenivät. Ja olo on kuin olisin herännyt vuosikausien jälkeen ensimmäistä kertaa..Yöunetkin on todella paljon paremmat. Tänä aamuna sitten kokeilin taas kaurapuuroa joka muutaman tunnin sisään heikensi vointia selvästi. Nyt pitää vaan kokeilla muiden viljatuotteiden kanssa...Ohra on jo valitettavasti kokeiltu oluen kanssa joten olis kai siirryttävä kjartanin kanssa åttå drinkeroa juomaan :D Nyt en kehoita et kaikki rupee viljattomille dieeteille, vaan yritä kertoa et voi johtua myös allergioista. Liittynee jotenkin allergian supistamista nenäontelon verisuonista jonka vuoksi veri pakkautuu silmänalusiin ja poskipäille, mene ja tiedä...

    • niimpä niin..

      en ollutkaan ennen tullut ajatelleeksi, että tummat silmänaluseni voisivat johtua allergiasta! olen ollut erittäin allerginen pölylle jo pienestä pitäen ja olen myös kärsinyt panda-ilmiöstä jo ala-asteelta lähtien. nyt on mysteeri selvitetty : D
      ...mutta mikä olisi sitten ratkaisu tähän ongelmaan? päivittäinen allergialääkkeiden popsiminen, leikkaus, voiteet, meikin lisääminen naamaan...? syön erittäin terveellisesti ja nukun noin 8 tuntia yössä, joten elämäntapamuutokset tuskin minua auttaisivat.
      olen jo 14-vuotiaasta lähtien meikannut lähes päivittäin, ja tuntuu typerältä lisätä peitevoidetta ja valokynää paksu kerros silmänalusilleni aina lähtiessäni ulos kodistani. varsinkin, kun ihoni on muuten lähes täydellinen. olen vasta 19-vuotias ja muuten ns. luonnonkaunis, mutta on hyvä kun kehtaan olla ilman meikkiä edes oman poikaystäväni edessä tuntematta oloani kiusalliseksi.. nyt kun aloin tarkemmin miettimään asiaa, yksi hänen antamistaan lempinimistäni on "panda".............että juu.

    • =D

      Jos haluu tummista silmänalusista ILMAN MEIKKIÄ ja PYSYVÄSTI eroon, nii tässä vinkki;
      Mene kirjastoon, lastenosastolle (niin typerältä kuin kuulostaakin). Etsi melko pienikokoinen, punainen ja hieman vanhanaikaiselta näyttävä kirja, jonka nimi on Tyttöjen parhaat temput!
      Tuosta kirjasta muistan lukeneeni tummiin silmienalusiin todella hyvältä ja toimivalta kuulostavan vinkin. Siinä neuvottiin ostamaan kokonainen (jokin ihmeniminen) hedelmä, puolittamaan se ja laittamaan puolikkaat joksikin aikaa silmien päälle.
      En muista, miten tuo ohje meni, mutta siitä kirjasta se löytyy (samoin kuin muutama muu hyvä kauneusvinkki). Olen itsekin yrittänyt metsästää tuota kirjaa käsiini, mutta teini-ikäisenä on erityisen vastenmielistä mennä lastenosastolle vierailemaan... ;/

    • 14 vuotias :oo

      0on vasta 14 vuotias ja mulla on sairaan pahat silmän aluset, tungen niihin tummille silmänalusille tarkoitettua peitevoidetta, meikkivoidetta, ja puuteria, mutta silti silmän aluset ei peity hyvin? jos olen päivän meikkaamatta, illalla tummia silmänalusia ei enää ole? se on taas sit ihan turhaa jos jätän aamulla meikkaamatta ku ne silmänaluset on tummat koko päivän, mut illalla ei enää? mistä tää voi johtua et illal ne ei enää ole tummat? HELPP ps. sori kirjotin nopeesti ja teksi on sekavaaa :d

    • ...

      Yks tosi hyvä on Biothermin Skin Ergetic seerumi (n.65€), se on tarkoitettu koko kasvoille, mutta kokeilin myös silmänympärysiholla ja ekaa kertaa mun silmänaluset ei näytä niiin tummilta. Oon kyllä kokeillu "vaalentavia" silmänympärysvoiteita mutten huomannu mitään eroa.
      Peiteaineista taas Cliniquen all about eyes concealer (23€?) on mielestäni paras.

    • luonnosta

      Uskooko ketään enään luonnollisiin menetelmiin? Miksi minusta tuntuu että kun täällä mainitaan jotain luonnollisiin menetelmiin viittaavaa, niin neuvoja pidetään lähes hassuina/naurettavina?

      Asiaan joka tapauksessa. Olen 25v mies ja kärsein todella mustista silmänalusista monta vuotta, kun asiasta alettiin mainita liiaksi, aloin kokeilla luonnollisia menetelmiä poistamiseksi, luin/hain pari vinkkiä ja kappas, tummat aluset lähtivät jo seuraavana aamuna!

      Kookos neste ja avokaadon palaset on osoittautunut yhdeksi parhaimmista konsteista. Hiero kookosnestettä silmän alusiin, anna vaikuttaa vähintään puolentuntia. Leikkaat avokadosta kaksi palasta, siinä samassa puristat kaksi appelsiinia mehuksi (joka toinen aamu) ja lisäät kylkeen yhden greipin, juot mehun ja heität avokadon palaset silmien päälle 15 minuutiksi. Illalla leikkaat kurkusta kaksi viipaletta, pistät silmiesi päälle hetkeksi, joka kosteuttaa silmiä/alusia joka taaskin ehkäsee yölliset tummumiset. näillä menetelmillä en ole kuunaan nähnyt enää mustia silmänalusia ja iho pysyy kosteana! mieli pysyy pirteänä koska tiedät että ihosi on kunnossa ilman ylimääräsiä seerumeita tai voiteita.

      • mixx22222

        Tämän kookoksen aukihakkaamisoperaation välttääksesi voit myös testata esim. Ruohonjuuri -tyylisistä kaupoista löytyvää kookosöljyä, hinta n. 8e


    • luonnonkosmetiikkaa
    • nuoripanda

      Terve forumi
      Olen 15 vuotias poika jolla on ollut pahat silmänalukset noin viisi vuotta. Niinkuin jo niin monta tässä keskustelussa on maininnut niin luultavasti minunkaan mustat silmän alukset eivät johdu liian vähällisestä unesta taikka muista elmämäntavoista.
      Minulla ei ole lainkaan silmäpusseja, vain mustat silmänalukset. Vanhemmilla perheenjäsenillänikin on mustat silmänalukset eli luultavasti perinnöllisiä ovat.
      Eli kysyn että onko siis jotai voidetta taikka tapaa edes vähentää näitä?
      Taikka jotai tietellistä tapaa saada ne paremmiksi? Olisin myös hyvin kiinostunut saada tietää että mistä syystä ne sitten ovat mustemmat joillakin ihmisillä ja näkymättömät toisilla, että onko vain ihon paksuudella merkitystä tässä tapauksessa taikka onko jotain muuta.
      Eli olisin äärttömän kiitollinen kaikista minua kiinostavista vastauksista.

    • miisuliini

      Itellänikin on ollut koko ikäni jo tummat silmänaluset. Mutta silmänalusetkin saatta johtua esim. ihottumasta, koska itelläni on atooppinen iho niin se vaikuttaa myös silmänalusiin. koskaan en ole saanut niitä meikillä kokonaan poistettua,mutta kun olet laittanut meikkivoiteen ja puuterin , niin laitan valkeaa luomiväriä silmänalusiin , minulla se ainakin toimii ja olen myös koittanut tuota lusikka hommaa, niin sekin tepsii varsinkin kun laittaa sen jälkeen vielä kurkut silmiin n. 5 minuutiksi :)

    • tuntematontamenoa

      Pitkäaikainen ja jatkuva vaalentavien tuotteiden käyttö auttaa, mikäli iho ei ole niin ohut, että tummat silmänaluset johtuvat verisuonien kuultamisesta ihon läpi,
      raitis ilma ja riittävä nukkuminen ja todellakin riittävä nesteytys auttaa, aineenvaihdunta on tärkeää pitää käynnissä.
      Vaalentavaa silmänympärysihontuottetta on hyvä vaihtaa ja noin vuoden välein, ettei iho totu samoihin vaikuttaviin aineisiin...

      kalliit tuotteet testattu paremmin ja toimii ja huomioithan kuitenkin että tuotteet ovat ympäristö- ja eläinystävällisiä

    • Musta-Pate

      Joo mut mites kun oon poika ja tosi tummat silmänaluset, en nyt viittis mitään meikkejä alkaa käyttää :D, se varmaan näkyis jotenki :D, mut oisko mitää luonnon menetelmiä, en polta, eikä minulla ole mitään allergioita, voiteet menee, mutta jos kellään olisi luonnon menetelmiä tummia silmän alusia vastaan niin kiittos jo etukäteen ! :)

    • Kyselen vaan

      Auttaisko kalanmaksaöljy. Siinähän on vissiin paljon A-vitamiinia.

    • Miee!!!

      Tää panda käyttää Joe Blascon tattoo coveria kun mikään muu ei yksinkertaisesti auta ja johan toimii!!! Olishan se ihana olla ilman meikkiä, mutta ei niin ei...

    • Help me!

      Mä ite luin jostain et kun pitää tuorekurkun paloja silmillä 10-15 minuuttia, niin se poistaa tummat silmänaluset! En oo viä ite kokeillu. Toimiiko se oikeesti?? (Jos jollain ois kokemusta...)

    • näin on

      kai te kaikki tiedätte, että tummat silmänaluset ja silmäpussit ovat eri asia?! silmäpussithan aiheutuvat siitä ettei nuku riittävästi, mutta tummat silmänaluset voivat olla joillain ihan siitä syystä, että iho silmien alla on ohuempaa :)

    • Help me?

      Mut siis auttaako kurkut oikeesti?!

    • väärinkirjoittaja

      Lopeta jo toi kurkku lässytys !!!!! Ja lue ylempää, niin siellä kerrotaan kurkuistasi. Kannattaa lukea ensin ennen kun alkaa kommentoimaan. NIIIII IIIIII !!!!1111

      • pönttö oot

        hengitä hyvä ihminen ettei suoni poksahda ohimolta. tsiisus taas yhen kerran...


    • Priorin

      Olen käyttänyt 9 pulloa Priorin-nimistä ravintolisää oheneviin hiuksiin. Tänä aikana olen saanut tummanruskeat silmänympärykset. Tumma osuus on etupäässä yläluomella, vähemmän alaluomella. Ja tumma osuus on aika tarkkareunainen. En ole vielä onnistunut selvittämään voisiko Priorinilla olla jotain tekemistä tummumisen kanssa. Epäilys heräsi, kun huomasin ripsieni kasvaneen yli normaalipituuden. Mm glaukoomalääkkeillä on voimakas ripsiä pidentävä vaikutus, mutta samalla luomien iho muuttuu merkittävän tummaksi. Syntymekanismia en tiedä, mutta arvelen verenkierrolla olevan osuutensa tummumisessa. Sitä kautta myös vilja-yliherkyys voisi olla aiheuttamassa hapen puutetta luomilla, kuten tuolla aiemmin nimimerkki "mies vm -82 14.9.2010 13:15" arveli. Priorinissä on lisäksi vaikka mitä aineita, joista en tiedä mitään.

      Luomien peittämiseen olen kokeillut siihen tarkoitettuja peiteaineita, Clinique, Joe Blascon kaikki sävyt, Maybelline, Chanell, Guerlain. Käyttöön on jäänyt Joe Blascon ruskean peittäjä ja sen kanssa monta ohutta kerrosta Cliniquen all about eyes nro 1. Monta ohutta kerrosta on pysyvyyden kannalta paras vaihtoehto. Sitten se pakollinen puuteri päälle. Se onkin vaikein osuus, koska sitä pitää olla niin vähän kuin mahdollista.

      Ennen peiteaineita olen laittanut apteekin suosittelemaa ISIS pharma, Light Eyes linghtening dark circle hydrogeeliä. ja peiteaineiden päälle alaluomen ja posken reumaan apteelin Avene-silmänympärystä, tuhti kerros. Lopputulos ei ole hyvä, mutta parempaan en pysty.

      Itse toivon, että tummumisen syyt saataisiin selville, koska vain sitä kautta voisi löytyä ratkaisu tummumisen pysyvään poistamniseen. Kiitos teille kaikille tähän ketjuun kirjoittajille. Vertaistuki auttaa kummasti : )

    • näin helppoa!

      Nuku monta kertaa päivän aikana päiväunet ja lenkkeile ulkoilmassa :)

    • aiti2

      Minä käytän Oriflamen peitevoidetta jossa keltainen, vihreä ja beige väristä voidetta. Keltaisella ensin ja tarvittaessa beigeä päälle tummiiin silmäalusiin, vihreää punasuuteen esim, finneihin. Toimii tosi hyin ja jos ei olekaan tyytyväinen niin saa palauttaa/vaihtaa vaikka olisi kokeillut. :)

      http://my.oriflame.fi/oriflame_porvoo

      TUolal ainakin esiteltynä kyseinen tuote.

      Kannattaa ehdottomasti ottaa se oma asiakasnumero niin saa viel 25% halvemmalla kuin muut. Alkuun minäkin tilailin ystävän kautta mut sit tajusin kuinka paljon säästän kun tilaan itse :)

    • joob

      laita 2 lusikkaa yök pakastimeen ja sitten aamulla silmänalusten päälle

    • epävarma pikkupanda

      Itsekkin olen vasta 16-vuotias, saanut kuulla monta kertaa tummista silmänaluksistani. Kaikkeni oon yrittänyt mutta se vaan on ollut lapsesta asti:( Ärsyttää vietävästi ! Kiitos avuista, kokeilen näitä :) Olen yrittänyt peittää meikillä, mutta tottakai huonontaa ihoa kesällä kun ei viitsi ilman meikkiä liikkua.. Joten siitä tulee luultavasti isona minulle huono iho :d joten voitteko suositella mitään muuta kun meikkiä ja näitä mitä täällä on jo ? Auttaako tosiaan kylmät lusikat ? Olen joskus kokeillut mutta ei toiminut..tein varmaan väärin. Itselläni on harrastus ja reenit ovat yleensä illalla jolloin tulee juotua paljon, sekinhän voi asiaan vaikuttaa ? Olisin todella iloinen ja kiitollinen jos saisin apua ja silmänaluset pois !!

      • Peku13

        Otan näistä selvää, koska itse ole 10 v vanhempi tummien takia. Joille irvailin teininä.
        Kaikki neuvot näyttävät olevan vain peittäviä. Joku syyhän niihin on. Äkisti muuttunut ohut iho? Höpö löpö. Nyt laserista selvää, voi olla sekin löpöjä.

        t Pekka


    • minäöä

      itse olen 15-vuotias, ja mua jos jotakin voi kutsua pandaksi! kaikkea olen kokeillut mutta mikään ei tunnu auttavan.. kaverit ja muut tuttavatkin ovat kommentoineet tummia silmänalusiani, ja se vain saa mut entistä epätoivoisemmaks! :( nyt kun luin näitä kommentteja niin onnekseni en ole ainoa jolla on tää ongelma! meikillä peittämisestä vain turhaudun, kun sekään ei tunnu hellittävän yhtään, kunnes huomaan että meikkiä on järkytävä kerros.. olisi unelma päästä pandasilmistä eroon PYSYVÄSTI eikä vaan peitellä sitä meikkivoiteilla.
      kaikista kokeilemistani meikeistä tämä on ehdottomasti parhain ja tuo luonnollisen lopputuloksen, ilman että siitä tulisi oranssi ym. :)
      http://www.colose.fi/sivu/kategorialistaus/kategoria_id/8
      silti haluaisin pysyvän lopputuloksen, muutoinkuin meikillä maalamisen..

    • 12 v

      Ärsytää ihan tosi paljon ku aina mulle sanotaan mun tummista silmän alusista. Vaikka mulla ne on äidiltä periytyneet ja jos sanon että ne on perinnölliset niin mua ei uskota ja sanotaan vaa että en oo muka nukkunu enkä syöny hyvin. Lisäksi oon vasta 12 v ja kaipaan nopeasti oikeesti auttavaa luonnollista joitai helpotusta tähän ongelmaan.

    • himo2

      uni ja ulkoilu. ei liikaa valvomista...

      • Uu neubee

        Nuqu beibbrh


    • wsehjgj
      • wsehjgj

    • 12121222

      K-vitamiinin sanotaan auttavan tummiin silmänalusiin. Itse olen nyt n. kuukauden ajan käyttänyt Solgarin K-vitamiinia (on vaan pirhanan kallista - iHerbistä saa edullisesti) ja huomannut jonkin verran muutosta parempaan. K-vitamiinia on eri muotoja, tiedä sitten, mikä on paras. Ravintoainegurut ainakin veikkaavat K-vitamiinista seuraavaa suurta juttua d-vitamiinin jälkeen. Kirjoittavat, että D:stä ei saisi täydellistä hyötyä, jos ei nauti K-vitamiinia samalla.

      Voinee pitää paikkaansa. Itse olen jo keski-ikäinen nainen ja aina kärsinyt tummista silmänalusista. Luulen, että nuoremmilla hyvä ravitsemus tiettyjen lisäravinteiden kanssa auttaa asiaan paremmin, jos pystyy muuttamaan elintapojaan ajoissa.

      Kannattaa googlata tuosta k-vitamiinista lisätietoa.

    • Panda:)

      Eikö olis jotai sellasta keinoa ettei tarvitse laitta meikkiä.. Kun itsekkin olen perinyt tummat silmänaluset ja en saa niitä millään pois :( Kertokaa mikä koti konsti toimis oikein kunnolla. Olen hänelle kiitollinen joka kertoo sen täydellisen keinon!!

      • kuulostaa hassulta

        Luin jostain että kurkunviipaleet 5-10 minuutiks silmille päivittäin pitäs auttaa tummiin silmänalusiin :D ite en oo kokeillu vielä :/ mä kun kärsin näistä tummista silmänalusista myös :( en nyt vanno että toimii mutta kannattaa kokeilla!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4020
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3872
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3794
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2518
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      74
      2380
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2017
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      2000
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1839
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1529
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe