Kuinka lujaa voi mennä ennen kuin..

Adf123

elikkäs kuinka lujaa saa mennä ennen kuin poliisi antaa sakot? meidän koululla käy joskus poliisit tarkistamassa mopoja onko viritetty vai ei, niin kuinka lujaa se saa mennä, jos menee 55km/h tuleeko sakko?

60

13839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moposta muuttuu kevytmoottoripyörä jos mopo kulkee yli 65km/h tai kuutiotilavuus on isompi kuin 50cc.
      Jos mopo menee sen alle 65km/h, etkä ole mopoa rakenteellisesti muuttanut ,voit huoletta ajaa.

      • erh

        Jostaki oon lukenu, et yli 60 saa sakot ja yli 65 lähtee kilvet en oo varma


      • thaeshhseteh
        erh kirjoitti:

        Jostaki oon lukenu, et yli 60 saa sakot ja yli 65 lähtee kilvet en oo varma

        yleensä se sakko raja on 50km/h ja se kilpien lähtö riippuu aika paljon poliisista. Tunnen tyyppejä joiden mopo on kulkenut yli 70km/h ja poliisi on vain sanonut, että "Pistähän vähän vakiommax."


      • opfjksapfjioö
        thaeshhseteh kirjoitti:

        yleensä se sakko raja on 50km/h ja se kilpien lähtö riippuu aika paljon poliisista. Tunnen tyyppejä joiden mopo on kulkenut yli 70km/h ja poliisi on vain sanonut, että "Pistähän vähän vakiommax."

        Riippuu poliisista. MUTTA mopon ja kevarin raja on siinä ku, mopo menee tasan 65 tai yli, sillon tulee verot, mut tääkin riippuu poliisita :D


      • dd
        erh kirjoitti:

        Jostaki oon lukenu, et yli 60 saa sakot ja yli 65 lähtee kilvet en oo varma

        jos mopo kulkee yli 80 saat kevari veron ja jonku 1000e sakon mut jos alle sen ni voi kyl kilvet lähtee mut saat jonku 80e rikesakon en oo kyl kuullu et joku jol kulkee 60 ni olis pysäytetty


      • TZR-07
        dd kirjoitti:

        jos mopo kulkee yli 80 saat kevari veron ja jonku 1000e sakon mut jos alle sen ni voi kyl kilvet lähtee mut saat jonku 80e rikesakon en oo kyl kuullu et joku jol kulkee 60 ni olis pysäytetty

        Mopo on härpäke joka on rekistöröity mopoksi, mopo saa kulkea 45km/h jonka sylinterin koko on enimmillään 50cc tai 4kw sähkömoottori. Poikkeuksen tekee mopoautojen mootorin koko joka on 500cc luokkaa mutta niiten teho on kuristettu 4kw. Mopon rakenteellista nopeutta saa muuttaa enintään 5km/h kunhan se ei ylitä tuota 45km/h nopeutta. Poliisi antaa 6 päiväsakkoa (42€ jos ei ole tuloja, yleensä ei mopopojilla ole pahemmin tuloja......) jos moposi rakenteellista nopeutta on muutettu mutta kulkee alle 65km/h. Kun moposi kulkee yli 65km/h, ilmoittaa poliisi asiasta AKE:lle ja antaa heti kättelyssä 12 päiväsakkoa (84€, laskettu samalla tavalla kuin edellinenkin) ja loppu ei olekkaan silloisten setäsinisten huolenaihe jotka kirjoittivat tuon sakon sinulle..... vaan asia etenee syyttäjälle (tai jonnekin) ja siellä pohditaan ja puntaroidaan oletko lisä sanktioiden arvoinen, eli joutuuko mkasamaan kevari veroa tai jopa korotettuja vakuutus maksuja (vakuutus maksu voi olla jopa 10 kertainen). mutta ei pelotella liikaa pieniä ihmisiä ja säästetään eräiten yöunet kertomalla että yleensa syyttäjät rupee miettii kevariveroo vasta kun 75km/h nopeus ylittyy. Maksettavaksi tietysti uudelleen rekistöröinti jos menee kevarin puolelle. Jos moposi kulki alle 65km/h ja kytät silti otti kilven niin riittää että käyt vaan hakee sen kilpesi takas(maksaa jot 18€).

        Helpoin tapa on vältellä näitä toimen piteitä ajamalla lakien mukaan (vaikka onkin viritetty mopo joka rikkoo lakia) ja vältellä mopomiittei jonne poliisit yleensä lykkäänntyy.....

        PS. en korvaa edes osittain aiheuttamani vahingot jos otatte mallia ohjeistani ja viranomaiset on eri mieltä kun tämän seudun viramomaiset.....


      • lvkkkklk
        TZR-07 kirjoitti:

        Mopo on härpäke joka on rekistöröity mopoksi, mopo saa kulkea 45km/h jonka sylinterin koko on enimmillään 50cc tai 4kw sähkömoottori. Poikkeuksen tekee mopoautojen mootorin koko joka on 500cc luokkaa mutta niiten teho on kuristettu 4kw. Mopon rakenteellista nopeutta saa muuttaa enintään 5km/h kunhan se ei ylitä tuota 45km/h nopeutta. Poliisi antaa 6 päiväsakkoa (42€ jos ei ole tuloja, yleensä ei mopopojilla ole pahemmin tuloja......) jos moposi rakenteellista nopeutta on muutettu mutta kulkee alle 65km/h. Kun moposi kulkee yli 65km/h, ilmoittaa poliisi asiasta AKE:lle ja antaa heti kättelyssä 12 päiväsakkoa (84€, laskettu samalla tavalla kuin edellinenkin) ja loppu ei olekkaan silloisten setäsinisten huolenaihe jotka kirjoittivat tuon sakon sinulle..... vaan asia etenee syyttäjälle (tai jonnekin) ja siellä pohditaan ja puntaroidaan oletko lisä sanktioiden arvoinen, eli joutuuko mkasamaan kevari veroa tai jopa korotettuja vakuutus maksuja (vakuutus maksu voi olla jopa 10 kertainen). mutta ei pelotella liikaa pieniä ihmisiä ja säästetään eräiten yöunet kertomalla että yleensa syyttäjät rupee miettii kevariveroo vasta kun 75km/h nopeus ylittyy. Maksettavaksi tietysti uudelleen rekistöröinti jos menee kevarin puolelle. Jos moposi kulki alle 65km/h ja kytät silti otti kilven niin riittää että käyt vaan hakee sen kilpesi takas(maksaa jot 18€).

        Helpoin tapa on vältellä näitä toimen piteitä ajamalla lakien mukaan (vaikka onkin viritetty mopo joka rikkoo lakia) ja vältellä mopomiittei jonne poliisit yleensä lykkäänntyy.....

        PS. en korvaa edes osittain aiheuttamani vahingot jos otatte mallia ohjeistani ja viranomaiset on eri mieltä kun tämän seudun viramomaiset.....

        riippuu poliisista mut mulla lähti kilvet kun poliisi ajo pv:llä 52km/h


      • -iom
        lvkkkklk kirjoitti:

        riippuu poliisista mut mulla lähti kilvet kun poliisi ajo pv:llä 52km/h

        saako? sakkoja jos on otettu kurit pois? ja menee vaa 65


      • 12331223
        -iom kirjoitti:

        saako? sakkoja jos on otettu kurit pois? ja menee vaa 65

        mieti...


      • -iom
        12331223 kirjoitti:

        mieti...

        jos on alle 65


      • juoksijapoika
        TZR-07 kirjoitti:

        Mopo on härpäke joka on rekistöröity mopoksi, mopo saa kulkea 45km/h jonka sylinterin koko on enimmillään 50cc tai 4kw sähkömoottori. Poikkeuksen tekee mopoautojen mootorin koko joka on 500cc luokkaa mutta niiten teho on kuristettu 4kw. Mopon rakenteellista nopeutta saa muuttaa enintään 5km/h kunhan se ei ylitä tuota 45km/h nopeutta. Poliisi antaa 6 päiväsakkoa (42€ jos ei ole tuloja, yleensä ei mopopojilla ole pahemmin tuloja......) jos moposi rakenteellista nopeutta on muutettu mutta kulkee alle 65km/h. Kun moposi kulkee yli 65km/h, ilmoittaa poliisi asiasta AKE:lle ja antaa heti kättelyssä 12 päiväsakkoa (84€, laskettu samalla tavalla kuin edellinenkin) ja loppu ei olekkaan silloisten setäsinisten huolenaihe jotka kirjoittivat tuon sakon sinulle..... vaan asia etenee syyttäjälle (tai jonnekin) ja siellä pohditaan ja puntaroidaan oletko lisä sanktioiden arvoinen, eli joutuuko mkasamaan kevari veroa tai jopa korotettuja vakuutus maksuja (vakuutus maksu voi olla jopa 10 kertainen). mutta ei pelotella liikaa pieniä ihmisiä ja säästetään eräiten yöunet kertomalla että yleensa syyttäjät rupee miettii kevariveroo vasta kun 75km/h nopeus ylittyy. Maksettavaksi tietysti uudelleen rekistöröinti jos menee kevarin puolelle. Jos moposi kulki alle 65km/h ja kytät silti otti kilven niin riittää että käyt vaan hakee sen kilpesi takas(maksaa jot 18€).

        Helpoin tapa on vältellä näitä toimen piteitä ajamalla lakien mukaan (vaikka onkin viritetty mopo joka rikkoo lakia) ja vältellä mopomiittei jonne poliisit yleensä lykkäänntyy.....

        PS. en korvaa edes osittain aiheuttamani vahingot jos otatte mallia ohjeistani ja viranomaiset on eri mieltä kun tämän seudun viramomaiset.....

        No vittu sen räpättimen saa kiinni juosten jos se kulkee 45km/h xD iha tiedoks vaa :D


      • PVpoika
        lvkkkklk kirjoitti:

        riippuu poliisista mut mulla lähti kilvet kun poliisi ajo pv:llä 52km/h

        Mun pv kulkee yli 70 ja ei oo kukaa pysäyttäny ku näyttää vakiolta mut onkin vähä tehokkaampi kun vakio:)


      • Anonyymi
        juoksijapoika kirjoitti:

        No vittu sen räpättimen saa kiinni juosten jos se kulkee 45km/h xD iha tiedoks vaa :D

        Ihan tiedoksi mopo kulkee jo vakiona yli 45


    • HULLU!!!!!!!!!!

      No minä painelin poliiseja karkuun sellasella vitun tappo vehkeellä, mihin olin hitsannut tilaamani bugatin koneen. Ai jumalauta että kulki kovaa, ei ehtiny poliisi kissaa sanoa ku minä painoin neljää sataa karkuun taajama-alueella. Eikä mulla mitää kilpiä siinä ollu, kyllähän ne ihmiset jossai tankillaki kattelee, ku on vähä oudon näkönen mopo, mutta meneepä hiljaseks ku lähen painaa.

      Nii että pistä kulkee tarpeeks kovaa et pääset karkuu :]

      • assasa

        no lol en tod usko


      • MoiHuijari

        Aikas hieno tarina, varmasti lähdit mopolla poliiseja karkuun sun paskalla 45km/h mopolla...


      • Anonyymi

        Jäbä on kunno vittu pormestari.


    • Janne J.

      "Juuri näin
      Riippuu poliisista. MUTTA mopon ja kevarin raja on siinä ku, mopo menee tasan 65 tai yli, sillon tulee verot, mut tääkin riippuu poliisita :D "


      Ai riippuu poliisista? mitä vitun pellejä ne sinne oikein hommiin päästää?
      Kyllä sen pitäisi olla jokaiselle virkapellelle selvä asia että jos mopo kulkee
      yli 45km/h niin sakot käteen!
      Mutta näähän vaan naureskelee ja pyrkii "juttelemaan mukavia nuorten kanssa niin asiat menee paremmin perille yhteistuumin".

      Ja samalla lähetellään mulle postissa kutsuja kuulusteluihin.

      1% tarkoittaa sitä takissa että kuuluu siihen yhteen prosenttiin, joka
      on täysin lain ulkopuolella!

    • NiKG

      ihan täysin poliisisedästä kiinni.
      yks tuttu pääs kilvestään eroo ja sai pari sataa sakkoo ku meni tutkaan 67kh/M
      ja kaveril meni tutkaan 78Km/h poliisi sano et laitat sen vakioks ja tuut huomen asemalle ja se sai sielt 40egee sakkoo

    • moporwthiotgfgok

      tosiaan riippuu poliisista, mutta ainakin täällä pohjois-savossa on semmosia posliineja, että jos mopo kulkee yli 55 nii todennäkösesti lähtee kilvet ja tulee sakkoo. jos 60 nii kilvet sakko kortti pois. 65 nii kilvet, sakko, kortti ja kevarivero.

      pari tapausta tiedän että poliisi olis kattonu sormien läpi esim. derbi kulki tutkaan 70 nii poliisi pysäytti ja sano että laitahan vakioks.

    • mr.biister

      Paljon se kevari veron raja on? 65?

      • Sil kevariverol...

        oo mitää merkitystä, namurahaa. Sil on sitte merkitys ku napsahtaa ja pitää omast posast vääntää korvaukset.


    • aiettänäin

      eilen mopokortin teoriatunneilla sanottiin et rajaa lasketaan 50km/h :((((((((

    • rieju smx boy

      Kuukaus sitte poliisit tyypi mun mopon. Kulki 58 ja sain vain huomautuksen
      :)

    • Mh

      Mulla kävi poliisit kojolla ja kulki sen 60 :)
      Siihen tuumasivat että laitahhan vakiommaksi ja antovat 20 € sakkoo,
      siihen sitten lisäsivät että jos ois menny lujemmasti ois kilvenpoistoa harkittu.
      Tämähän tapahtui oulun seudulla sitten missä mopon kestää kulkea sen 50-60 melko huolettomasti :)

    • riesamopo

      No mun mopo meni poliisin ajamana 67 ja lähti kilvet, kortti ja 60€ sakkoo.
      Eikä ole vielä ainakaa tullut veroja

    • aknfihkerjjihtwsth

      ei vituis saa sakkoi jos kulkee 55kmh. Kytät pitää yleensä 60kmh kilven oton rajana. Ja se nopus minkää ne saa tutkaa ne miinustaa siit 3kmh pois (olosuhteidenpiikkii).
      eli jos mopos kulkee 62kmh gepsii ei pitäis olla mitää hätää. Nii ja kevari vero tulee jos menee yli 65kmh

    • asdasdasd342343423w

      45-49km/h Laillinen nopeus

      50-59km/h huomatus / rikesakko

      60-64km/h valvontakatsastus

      65km/h ja siitä ylöspäin Valvontakatsastus ja ajo-oikeudetta ajaminen

    • Riippu vähän

      saa yleensä mutta riippuu vähän tilanteestakin. Onko poliisilla kyrpä otsassa tai jos sulta puuttuu vilkkuu,peilii,valo yms.

    • paska pää

      Myös käytös poliiseja kohtaan vaikuttaa muistakaa se

    • dkfkf

      Jos mopo kulkee mittarin mukaa 60km/h lähteeks kilvet tai tuleeks mitää?

      • Riippuu ihan siitä..

        miten ja mitä tapahtuu. Jos huonosti käy, niin olet täysin omillasi ja maksat kaiken aiheuttamasi vahingon. Normaaleilla sakoilla ja kilpien lähtemisellä ei ole mitään merkitystä, pelkästään vaan hyväksi opetukseksi, mutta sillä on merkitystä onnettomuuden sattuessa, onko moposi laillinen vai ei. Käy kysymässä omassa vakuutusyhtiössäsi, miten he suhtautuvat asiaan, että moposi kulkee 60km/h, niin tiedät paremmin!

        ps. en ole kukkahattutäti, vaan pirun ruma karvainen setä, joka ajaa Harrikalla ja tekee työkseen juuri näiden vakuutusongelmien ratkaisuja.


    • heheh

      voit menä vaikka täyziii ja ei ne siitä mitään anna, mopos on niin laiska muutenkin

    • aethaethtn

      Jos poliisit on mopon luona, älä mene lähellekkään. Itselläni kuumotti ja heti ku ne lähti siitä nii kotiin ja holkki paikoilleen... T: kakkapissihousu

    • Aprilia-97

      No mulla on nyt lähteny kilvet kahesti ja siinä onki ollu vaa kuuden päivän väli ku kahtee ratsiaa posautin ekalla kerralla meni 64 ja tokalla 57 mutta kummallaki tahto multa kilvet repiä >:(

      • mitävittuasuomi

        mut mä en tajua sitä et 65km/h on kevarivero meinaa mikä kemmu muka menee 65km/h XD


      • vittunäidenkans
        mitävittuasuomi kirjoitti:

        mut mä en tajua sitä et 65km/h on kevarivero meinaa mikä kemmu muka menee 65km/h XD

        Trolli vittuun siitä.


      • munkki

        Kerran oon sattunu ajamaan ratsiaan kun lähin koulusta. Poliisit ei ollu mitään mulkkuja. Testa sivat mun mopoo kahteen suuntaan ja saivat keski arvoksi 59. Ei lähtenyt kilvet eikä tullu edes sakkoja.poliisi sano et 60 vauhista ois rapsahtanu sakot. Että kävi vähän tuuri kun itteni alla menee 63 tasasella gps:sään.


    • vitpaska

      Itellä poliisi ei ole testannu kertaakaan koska vakio yamaha dt 50x ja kulkee silti 55 mutta äänet ovat niin hiljaiset että eivät rupea edes puhumaan virittämisestä.

    • hukassawderbi

      Millä saan varmoimman tiedon että paljo mopo kulkee ku mun gps välillä näyttää että max nopeus 48 ja välillä 59 ja kyseessä o derbi senda x race 2007 ja välitykset vaihettu 14-65 ja vakiona 12-65

      • äksdeedee

        Kato mittarias :D


    • 456065

      riippuu poliisist paljon mutta jos on toimii niinkuin pitäkin niin yli 45 nii sakot 60 nii kortti pois ja 65 nii kilvet pois

      • Euro-Shopper-Writer

        "riippuu poliisist paljon mutta jos on toimii niinkuin pitäkin niin yli 45 nii sakot 60 nii kortti pois ja 65 nii kilvet pois"

        Tälläisiä ES-kittaajien viestejä lukiessa tulee kyllä melkoinen päänsärky. Kaikki yhdessä kasassa. Äidinkielen taso putoaa rajusti, kun käyttävät samaa kieltä kuin kännyköissä, ehkä tuo on jopa kännykällä kirjoitettukin. Ymmärrän jos kaverille juttelee noin, mutta toivottavasti tuo ei ole normaali oikeinkirjoitustaso.

        Tämäkään ei tarkoita mitään. "mutta jos on toimii niinkuin pitäkin" --> yritetty ilmeisesti tätä "mutta jos he toimivat niinkuin pitääkin". Huh, menen ottamaan Buranaa.


    • Liikennerajoitukset

      Riippuu kyllä ihan nopeusrajoituksesta 30, 40, 50 km tunnissa. Nopeammissa nopeusrajoituksista siitten ylitätkö 50 km nopeuden, jossa muutama km/h yli vielä normaalia, mopon/auton mittari voi näes valehdellakin hieman.

    • sakotpikkujuttu

      Ei ole olennaista, että paljonko tulee sakkoa, kun mopo kulkee yli lain salliman 45km/h, vaan se, että mopo on laiton ja se ei ole enään sitä mikä on liikennevakuutusta haettaessa vakuutusyhtiölle ilmoitettu. Sakko on se pienin juttu, vaikka se olisi suurempikin, suurin juttu on se, että vakuutusyhtiöllä ei ole korvausvelvollisuutta, jos mopolla aiheutetaan korvattavia vahinkoja, ts. vakuutusyhtiö tekee kielteisen korvauspäätöksen.

    • kdkekf

      Kaverinkaa mentii kakspäällä 72km/h poliisiaseman ohi eikä poliisit välittäny yhtää vaikka muutama ikkunasta tuijjotti

    • Detsipoju

      Ittelläni on Yamaha DT. Kulkee tasasel about 60km/h. Alamäkee vähä kovempaa. Jos laitan mopon menee tasasel vaikka 55km/h, onko silloin mahdollista kortin lähtö? Mopon myyjä sanoi, että nykyisellä asetuksella ei ole muutakuin 30e rikesakko tullu ja kerran täytynyt hakea konttorista kilpi takaisin.

      • nääin

        Kortti lähtee vasta 65kmh. Poliisista ja mopon muusta kunnosta ja varustelusta riippuen kilvet pois ja 40€ sakkoa (minimi rikesakko)


    • Anonyymi

      Itselläni ei ole edes vielä korttia mutta olen jo hankkinut mopon ja saan kortin ensi kuussa mietin vain kun mopo kulkee allani 60 - niin että meneekö kilvet ja kortti. Nopeuteen vaikuttaa myös osittain se että painan vajaat 60kg enkä ole varma paljonko kulkee poliisin alla. Mietin vain rajoitanko.

    • Anonyymi

      Ja asun pienel paikkakunnalla jossa käy poliisit ehkä 2 kertaa vuodes

      • Eli todennäköisesti eivät pysäytä sinua kertaakaan aikana jolloin ajat mopolla.


    • Anonyymi

      Niin mutta jos kummiski

    • Anonyymi

      Mul on detsi joka kulukoo joku 62 ja skoudet pysäyttöny kaks kertaa eikä mitää oo tullu ku sano et meni 55 ite oon aika kevyt ja poliisi ei ollu ainakaa näköne mut oikeestaan jos haluu virittää nii putki kaasari ja välit koneeseen ei kannata sattuu tai menöö aiva liian lijaa jos poliiseilt kysytää ite oon pitäny aina alle 65 eikä ongelmaa

    • Anonyymi

      Huudattaako poliisi mopoa? Kun moponi menee sen 72km/h jos huudattaa täysillä (jos tekee liikaa leipoo) mutta normaalissa ajossa mopo kulkee sen 60km/h- 55km/h

      • Anonyymi

        No tottakai poliisi testaa kuinka kovaa se menee. Eikä mopon nyt leipoa pitäs jos vähän huudattaa.


    • Anonyymi

      hyväky itellä menee sen 90kmh wttä niii

    • Anonyymi

      Mopo saa kulkea 45. Ei yhtään enempää. Näin sanoo LAKI.

      • Saa heittää 5km/h eli 50 tasan saa kulkea max.


      • Anonyymi

        Kumma juttu ku mun mopo meni 55kmh suoraan tehtaalta nii kaipa olis sit pitäny rajoittaa vielä enemmä et olis ollu laillinen.
        Nyt kulkee sen 58 mun alla eikä ainakaa vielä oo mitää sakkoa tullu vaikka mut ollaan pysäytetty sen pari kertaa.


    • Anonyymi

      Niin joo, ja rajoituksesta riippuu myös. Varsinkin kun nykyään alkaa olla jo kaupunkialueilla monin paikoin 30 rajoitukset, niin vakiomopollakin pystyy ottamaan ylinopeussakot helposti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe