tatuoinnin poisto laserilla

tiina

tietääkö kukaan paljon maksaa tatuoinnin poistaminen laserilla. ja jääkö siitä pysyvä jälki/arpi..? esim. ruskettuuko tuo kohta normaalisti? kyseessä olisi siis täysin musta tatska, noin kämmenen kokoinen..

248

97732

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tatuoitu

      Hei

      Oletko saanut tietää kysymykseesi vastauksia. Tai oletko löytänyt jotain tietoa itse.Itsekkin haluaisin poistaa tatuoinnin laaserilla, mutta tarvis tietoa vielä paljon ja mitä eri vaihtoehtoja olisi. Kävin kyselee yhestä kauneushoitolasta missä poistetaan tatuointeja Derma clearin avulla. Se on kivuton ja tulee maksaa yhteensä 400 €. Ei paha, mutta ne sanoi että he eivät voi taada lopputulosta.

      • Sannnnnna

        Olen käynyt 7 kertaa kyseisessä "hoidossa" ja köyhtynyt 750 euroa mutta tatuointi on ja pysyy, tosin se on nyt epämääräisen läikikäs.


      • Riikka
        Sannnnnna kirjoitti:

        Olen käynyt 7 kertaa kyseisessä "hoidossa" ja köyhtynyt 750 euroa mutta tatuointi on ja pysyy, tosin se on nyt epämääräisen läikikäs.

        Minulle on myös tehty kyseistä Derma Clear hoitoa n. 12 hoidon sarja. Hinta n. 500e. Tatuointi hieman haalistui, muuta ei tapahtunut.Minulla on mahassa täysin musta tribaali tatuointi. En ollut tyytyväinen hoitoon. Mielestäni konetta mainostetaan turhaan tatuointien poistoon. Olen kuullut myös vastaavanlaisia tapauksia, joissa tatuointi on korkeintaan haalistunut tai ei ole tapahtunut mitään sarjahoidosta huolimatta.


      • Nekku*

        Hei!

        Minulla otetaan tatuointi pois leikkamaalla, plaskiikkakirurgi leikkaa. Jos hintoja haluat katsoa, niin toimenpiteestä käytetään nimeä arpikorjaus. Maksaa n. 1500e, mutta tulos on pysyvä, vaikkakin haalea arpi jää.


      • Mainostajat_pois

        Mainostaja iski!
        Nyt kysyttiin tatuoinnin poistosta eikä mistään kosteuttavista tipoista joita voi käyttää ennen tatuointia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Sannnnnna kirjoitti:

        Olen käynyt 7 kertaa kyseisessä "hoidossa" ja köyhtynyt 750 euroa mutta tatuointi on ja pysyy, tosin se on nyt epämääräisen läikikäs.

        Laaseri ei ikinä poistaa tatuonteja, laaseri tekee vain palovammaarven tatuoinnin päälle ja tulos vieläkin rumempi


    • ...

      Hei!
      Olen käynyt Laserin alla jo kerran, sellainen kuin Accolade. Tuosta muiden kirjoittamasta Derma Clean vai mikä se nyt olikaan nimeltään, olen kuullut vain negatiivista palautetta, siis se ei ole toiminut.
      Minulla on nyt tosiaan eka kerta takana ja kävin viikko sitten. Kuva on haalistunut ihan huomattavasti jo heti ekan Laserointi kerran jälkeen. Eli positiivisin mielin menen toisenkin kerran väriä häivyttelemään :-)

      • Kii

        paljonkohan se sulla makso kun kävit laserissa? Mulla on niskassa vähän epäonnistunut kymmenen senttiä pitkä tatuointi ja se pitäis saada poistettua..


      • sasa

        Minkä värinen tatuointisi on? Onko laser-käsittely auttanut? Paljonko maksaa? Ja mistäpäin Suomea löysit tuon kyseisen laserin?


      • ...
        sasa kirjoitti:

        Minkä värinen tatuointisi on? Onko laser-käsittely auttanut? Paljonko maksaa? Ja mistäpäin Suomea löysit tuon kyseisen laserin?

        Tatuoinneissani on vaaleansinista, mustaa ja valkoista. Laserointi "nostaa" musteen pintaan, josta se lähtee "ruven" mukana pois. Kuvat ovat vaalentuneet tosi paljon, vielä tarvitsee käydä kerta tai pari.
        Valitettavasti paikka ei ole suomessa missä käyn :-/


      • tatskapois

        Missä päin maailmaa poistatat tatuointiasi ja kuinka poisto prosessi on sujunut? Asun itse Englannissa ja etsin paraikaa paikkaa jossa voisin aloittaa laser hoidot..


      • ...
        tatskapois kirjoitti:

        Missä päin maailmaa poistatat tatuointiasi ja kuinka poisto prosessi on sujunut? Asun itse Englannissa ja etsin paraikaa paikkaa jossa voisin aloittaa laser hoidot..

        Poistatan tatuointejani Pariisissa. Poistatus on edennyt hitaasti ja varmasti, eli kuvat ovat hienosti "hävinneet" / haalenneet.


      • nunnu
        ... kirjoitti:

        Poistatan tatuointejani Pariisissa. Poistatus on edennyt hitaasti ja varmasti, eli kuvat ovat hienosti "hävinneet" / haalenneet.

        hei!!
        Kyselisin vielä tuosta laserhoidosta, jos vain jaksat vielä vastailla. Eli voisitko kertoa vähän enemmän?? Minkäkokoinen tatuointi sinulla on poistettavana, montako kertaa jouduit/joudut käymään, käytkö siinä ns. rubiinilaserissa ja paljonko hoito on tullut maksamaan?? olisin tuhannesti kiitollinen jos jaksat vastata. Aiheesta on vaikea saada kokemustietoa... kiitos!!


      • ahdistunut

        Moikka.

        Missä sitä Accolade menetelmää käytetään ja paljonko käyntikerta maksaa? Mulla on aika iso kuva ja haluisin edes vaalentaa sitä että saisi sitten vaikka paremman kuvan päälle.


      • Bullink
        ... kirjoitti:

        Tatuoinneissani on vaaleansinista, mustaa ja valkoista. Laserointi "nostaa" musteen pintaan, josta se lähtee "ruven" mukana pois. Kuvat ovat vaalentuneet tosi paljon, vielä tarvitsee käydä kerta tai pari.
        Valitettavasti paikka ei ole suomessa missä käyn :-/

        Laserhoidon tarve kertoo tatuointien järjettömyydestä


      • tietääksjoku
        ... kirjoitti:

        Poistatan tatuointejani Pariisissa. Poistatus on edennyt hitaasti ja varmasti, eli kuvat ovat hienosti "hävinneet" / haalenneet.

        Saako tastkan ihan näkymättömiin? Jääkö ihoon jälki?


      • Anonyymi
        sasa kirjoitti:

        Minkä värinen tatuointisi on? Onko laser-käsittely auttanut? Paljonko maksaa? Ja mistäpäin Suomea löysit tuon kyseisen laserin?

        Hei . Laaseri ei ikinä poistaa tatuonteja, laaseri tekee vain palovammaarven tatuoinnin päälle ja tulos vieläkin rumempi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei . Laaseri ei ikinä poistaa tatuonteja, laaseri tekee vain palovammaarven tatuoinnin päälle ja tulos vieläkin rumempi

        Et ole asiaan paljoa perehtynyt, uudemmat q-kytketyt rubiinilaserit, pico-laser jne. hajottavat pigmenttiä ihossa ilman haavaumia, toki lämpövaikutusta tulee, mutta ei siitä oikein tehtynä palovamma-arpea jää. Jos jää niin väärin hoidettu.


    • missä olette

      hei minne olette kadonneet?haluaisin kokemuksia hintoja yms.laaseri poistoista?kaikki yksityiset tekevät näitä, mutta onko kokemuksia kellään?Mulla on mustalla ranteessa ja käsivarressa sinisellä..että pitäisi onnistua.Ja tehdäänkö Lahdessa?Olen ajatellut soittaa EIRAAN, mutta luulen että Hesassa on kalliimpaa.

      • sasa

        Minäkin odottelen mielenkiinnolla vastauksia. Onko kukaan yrittänyt poistattaa punasävyisiä tatuointeja? Mulla taitaa olla ainut vaihtoehto leikkaus...


      • muorihämmeeestä
        sasa kirjoitti:

        Minäkin odottelen mielenkiinnolla vastauksia. Onko kukaan yrittänyt poistattaa punasävyisiä tatuointeja? Mulla taitaa olla ainut vaihtoehto leikkaus...

        Mikään ei ole niin idioottimaista kuin ensin hankkia tatuointi,maksaa siitä ja sitten maksaa sen poistamisesta.


      • 19
        muorihämmeeestä kirjoitti:

        Mikään ei ole niin idioottimaista kuin ensin hankkia tatuointi,maksaa siitä ja sitten maksaa sen poistamisesta.

        Mikään ei ole niin idiottimaista kuin elää kuin robotti; miettiä elämä valmiiksi, eikä koskaan muuta mieltään minkään asian suhteen. Ja kaiken lisäksi vieläpä haukkua sellaiset ihmiset joilla mieli muuttuu jonkin asian suhteen. Nuoruus on niin ehanaa.


      • lacer

        Mitä tummempi väri, sitä helpommin lähtee


      • idioottien idea
        lacer kirjoitti:

        Mitä tummempi väri, sitä helpommin lähtee

        Tatuoinnit on täyttä pelleilyä.


    • Vanha kettu

      Olen ihmeissäni, miten vähän tietoa on tarjolla tatuoinnin poistosta suomalaisilla sivustoilla netissä. Kannattaakin kirjoittaa googleen että tattoo removal ja silloin saa enemmän tietoa asiasta. Aloitin itse poistamaan tatuointiani viitisen vuotta sitten laserilla. Olin luotettavalla ja tunnetulla klinikalla, jossa ihotautilääkäri sanoi minulle että muutamalla käyntikerralla saadaan jo hyviä tuloksia, eikä arpia jää... mutta toisin kävi. Rahat ja hermot menivät, ja nyt viiden vuoden ja yli kymmenen erittäin kivuliaan laseroinnin jälkeen käteni on niin karmean näköinen että kesähelteelläkin kuljen pitkähihainen paita yllä. Sanon laseroitua kohtaa Murdockin ihoksi, sillä se näyttää suunnilleen samalta kuin MacGyverissä olleen Murdock hahmon iho. Laseri jätti tatuoinnin muotoisen paksun arven, joka ei rusketu auringossa, vaan on vitivalkoinen, vaikka muu iho ympäriltä olisikin ruskettunut. Klinikka joka käteni ihon pilasi ei aio korjata tekojaan, eikä sitä kuulemma oikein pystytäkään korjaamaan, mutta he ehdottivat että mikrohionta saattaa siloittaa arpeutunutta ihoaluetta. Mikrohiontakin maksaa noin 50-70€ per kerta. Ja sitäkin pitäisi tehdä kymmenisen kertaa ennen kuin tulos näkyisi... Laserointi minulla maksoi 209€ per kerta. Minulla on vielä noin 15% väriä Murdock ihoalueellani jäljellä, ja siihen aion kokeilla Amerikasta tilaamaani tatuoinninpoistovoidetta, jota monet ihmiset kehuivat jenkkien keskustelupalstoilla... toivottavasti siinä olisi tarpeeksi ytyä poistamaan nuo värin rippeet. Ainakin se tekee sen arpia jättämättä. Aion yrittää feidata voiteella myös kulmieni kestopigmentointia. Kirjoitan sitten neljän kuukauden päästä, ja kerron onko voide toiminut ollenkaan, vai rahastaako joku jälleen kerran ihmisten epätoivolla. Se jää nähtäväksi. Käykää tutkimassa itse asiaa "tattoo removal" hakusanoilla.... Jos voide toimii, niin se olisi hienoa, sillä se on todella halpaa verrattuna laserointiin!

      • tsirppi

        Kun olen hieman huono tuossa enklannissa, niin ajattelin kysäistä, mistä tuota ihmeainetta tilasit ja paljonko pussistasi eurot vähenivät? Voisin itsekin asiaa testata, olisipa sitten kaksi koekaniinia, viisasta tai sitten huijattua täällä kokemuksistaan kertomassa.


      • Sharona
        tsirppi kirjoitti:

        Kun olen hieman huono tuossa enklannissa, niin ajattelin kysäistä, mistä tuota ihmeainetta tilasit ja paljonko pussistasi eurot vähenivät? Voisin itsekin asiaa testata, olisipa sitten kaksi koekaniinia, viisasta tai sitten huijattua täällä kokemuksistaan kertomassa.

        Eiran sairaalassa poistetaan tatuoinnit tuolla uudella laserilla, joka ei jätä arpia, kuten esim.rubiinilaser tekee.

        Hinnoista en tiedä, mutta vaatii n.5 hoitokertaa, á 5min.


      • tatskapois
        Sharona kirjoitti:

        Eiran sairaalassa poistetaan tatuoinnit tuolla uudella laserilla, joka ei jätä arpia, kuten esim.rubiinilaser tekee.

        Hinnoista en tiedä, mutta vaatii n.5 hoitokertaa, á 5min.

        Hei taas!
        Olen käynyt poistattamassa tatuointiani laserilla yksityisessä paikassa nyt viisi kertaa ja tulokset ovat todella hyvät! Tatuoinnissa on punaista, sinistä, vihreää ja mustaa joista musta on lähtenyt 99% ja muut värit ovat huomattavasti haalistuneet. Kallista touhua koska tatska on aika suuri (11cm x 9cm) ja kerta maksaa (Englannissa) £140 (!). Mutta menee ne rahat jonnekin kuitenkin ja tatuoinnin poisto on jotain mistä haaveilen eli sen väärti. Poistoon käytetään erilaisia laasereita ja kerta hoito kestää noin 5 minuuttia jonka aikana istun suojalasit päässä ja tohtori "ampuu" käsivartani laserilla. Aloitimme voimakkuudella 400"jotain" ja jokaisella hoitokerralla on voimakkuutta suurennettu. Viime kerralla oli 800"jotain" ja ylin voimakkuus tulee olemaan 1200. Alussa hoito ei tuntunut missään, tosin riippuu varmaan yksilöstä kuinka sen kokee. Se tuntui lähinnä siltä kuin joku olisi räpsinyt kuminauhalla iholle kipakkaan tahtiin. Hoidon jälkeen iho kohoaa ja on valkoinen, mutta muuttuu sen jälkeen normaalin väriseksi. Laser rikkoi itseltäni ainakin ihoa ja verta tuli hiukkasen. Iholle muodostui sitten rupi joka kutisi ja lähti noin kahden viikon jälkeen. Oma ihoni on viiden kerran jälkeen ihan yhtä hyvässä kunnossa kuin ennenkin, ei ole arpeutunut ja tatuointi haalistuu! Nyt viimeisella kerralla poisto koski ensimmäistä kertaa sen verran että purin hammasta enkä voinut keskustella niitä näitä lääkärini kanssa, ja käsivarteni on jomottanut pari päivää hoidon jälkeen. Hoitojen välissä on vähintään neljä viikkoa jotta iho saa levätä ja minä tienata rahaa hoitoihin :-D. Kävin itse kahdessa paikkaa ennenkuin päädyin nykyiselle klinikalle, joka on mielestäni ammattimainen ja asiallinen paikka. Tarkistin myös taustat ja että hoitava lääkäri on ihan oikeasti lääkäri eikä mikään humpuukki-heikki. Toivottavasti tässä oli vähän käytännön tietoa poistosta joka auttaa, suomeksi on tosiaan ollut aika laihanlaisesti tietoa. Ilmoitan hamassa tulevaisuudessa mitä tatuoinnille kuuluu, ainakin sen sanottiin häviävän lopullisesti noin 10 kerran jälkeen. Ai niin ja vielä lopuksi; laaseroituun kohtaan ei saa ottaa aurinkoa koska siitä häviää pigmentti, mutta joka palaa muutaman vuoden kuluessa.


      • Maija Meikäläinen

        Hei Vanha Kettu!

        Etsin tietoa tatuoinnin poistosta ja osuin näille keskustelusivuille. Luin kiinnostuneena sun juttusi niistä Amerikan rasvoista ja kävin katsomassa sivut. Täytyy sanoa että olis se vaan aika hieno juttu jos ne toimii.. Mites on? Ootko kokeillut ja toimiiko vai onko se todella vaan höynäytystä? Mulla on lapaluussa tikkuaskin kokoinen tatska ja haluaisin epätoivoisesti siitä eroon... mutta kun ne kaikki laseroinnit sun muut maksaa ihan SAIRAASTI!!!! Olisin tosi kiitollinen jos viittit vastata...


      • johanna320
        tatskapois kirjoitti:

        Hei taas!
        Olen käynyt poistattamassa tatuointiani laserilla yksityisessä paikassa nyt viisi kertaa ja tulokset ovat todella hyvät! Tatuoinnissa on punaista, sinistä, vihreää ja mustaa joista musta on lähtenyt 99% ja muut värit ovat huomattavasti haalistuneet. Kallista touhua koska tatska on aika suuri (11cm x 9cm) ja kerta maksaa (Englannissa) £140 (!). Mutta menee ne rahat jonnekin kuitenkin ja tatuoinnin poisto on jotain mistä haaveilen eli sen väärti. Poistoon käytetään erilaisia laasereita ja kerta hoito kestää noin 5 minuuttia jonka aikana istun suojalasit päässä ja tohtori "ampuu" käsivartani laserilla. Aloitimme voimakkuudella 400"jotain" ja jokaisella hoitokerralla on voimakkuutta suurennettu. Viime kerralla oli 800"jotain" ja ylin voimakkuus tulee olemaan 1200. Alussa hoito ei tuntunut missään, tosin riippuu varmaan yksilöstä kuinka sen kokee. Se tuntui lähinnä siltä kuin joku olisi räpsinyt kuminauhalla iholle kipakkaan tahtiin. Hoidon jälkeen iho kohoaa ja on valkoinen, mutta muuttuu sen jälkeen normaalin väriseksi. Laser rikkoi itseltäni ainakin ihoa ja verta tuli hiukkasen. Iholle muodostui sitten rupi joka kutisi ja lähti noin kahden viikon jälkeen. Oma ihoni on viiden kerran jälkeen ihan yhtä hyvässä kunnossa kuin ennenkin, ei ole arpeutunut ja tatuointi haalistuu! Nyt viimeisella kerralla poisto koski ensimmäistä kertaa sen verran että purin hammasta enkä voinut keskustella niitä näitä lääkärini kanssa, ja käsivarteni on jomottanut pari päivää hoidon jälkeen. Hoitojen välissä on vähintään neljä viikkoa jotta iho saa levätä ja minä tienata rahaa hoitoihin :-D. Kävin itse kahdessa paikkaa ennenkuin päädyin nykyiselle klinikalle, joka on mielestäni ammattimainen ja asiallinen paikka. Tarkistin myös taustat ja että hoitava lääkäri on ihan oikeasti lääkäri eikä mikään humpuukki-heikki. Toivottavasti tässä oli vähän käytännön tietoa poistosta joka auttaa, suomeksi on tosiaan ollut aika laihanlaisesti tietoa. Ilmoitan hamassa tulevaisuudessa mitä tatuoinnille kuuluu, ainakin sen sanottiin häviävän lopullisesti noin 10 kerran jälkeen. Ai niin ja vielä lopuksi; laaseroituun kohtaan ei saa ottaa aurinkoa koska siitä häviää pigmentti, mutta joka palaa muutaman vuoden kuluessa.

        missa pain englantia tatuointiasi poistatat? itse asun lontoossa ja pitais paasta tatskasta eroon. yhdesta paikasta kysyin ja hinta oli hieman vajaa 13o puntaa hoitokerta.


      • 125e
        Maija Meikäläinen kirjoitti:

        Hei Vanha Kettu!

        Etsin tietoa tatuoinnin poistosta ja osuin näille keskustelusivuille. Luin kiinnostuneena sun juttusi niistä Amerikan rasvoista ja kävin katsomassa sivut. Täytyy sanoa että olis se vaan aika hieno juttu jos ne toimii.. Mites on? Ootko kokeillut ja toimiiko vai onko se todella vaan höynäytystä? Mulla on lapaluussa tikkuaskin kokoinen tatska ja haluaisin epätoivoisesti siitä eroon... mutta kun ne kaikki laseroinnit sun muut maksaa ihan SAIRAASTI!!!! Olisin tosi kiitollinen jos viittit vastata...

        hei Eiran sairaalassa on laaseri jota olen käynyt kokaseen tai on hoito meneillään kokoajan.Se maksaa 125e kerta.Kerta on noin 15 min.Ja kyllä tepsii ,ei arpia mutta itse hoito onkuin kättä hitsattais.Mutta sen kestää, kun on lyhyt aika ja halu saada sen veke.Mulla on 2 kpl 10 10 kokosta kuvaa.Se ottaa molemmat kuvat siihen rahaan, mikä musta on hyvä.ELI käynti on 125 e ja jokakuvaa ottaa mitä haluaa samalla rahalla.Käynti kertoja mulla tulee varmaan oleen 20 koska kuvat on vanhoja ja ei ole ns. tatskavärillä.Vaan jollain musteella niiku siihen aikaan oli tapana.puh.Bagström 0916201 erikos sairaanh.


      • epäröijä
        125e kirjoitti:

        hei Eiran sairaalassa on laaseri jota olen käynyt kokaseen tai on hoito meneillään kokoajan.Se maksaa 125e kerta.Kerta on noin 15 min.Ja kyllä tepsii ,ei arpia mutta itse hoito onkuin kättä hitsattais.Mutta sen kestää, kun on lyhyt aika ja halu saada sen veke.Mulla on 2 kpl 10 10 kokosta kuvaa.Se ottaa molemmat kuvat siihen rahaan, mikä musta on hyvä.ELI käynti on 125 e ja jokakuvaa ottaa mitä haluaa samalla rahalla.Käynti kertoja mulla tulee varmaan oleen 20 koska kuvat on vanhoja ja ei ole ns. tatskavärillä.Vaan jollain musteella niiku siihen aikaan oli tapana.puh.Bagström 0916201 erikos sairaanh.

        En ole vielä varma valitsenko laserin vai leikkauksen,siksi kyselen. montako kertaa olet käynyt?
        Olen kuullut haalistuminen ei näy välittömästi hoitokerran jälkeen, vaan sitten jälkikäteen. Kestääkö päiviä/viikkoja ennen kuin pääsee näkemään haalistumisen voimakkuuden?
        Oliko kätesi arka toimenpiteen jälkeen,
        kuinka pian tuli normaaliksi,
        turvotus hävisi hoitokerran jälkeen?
        Lisääntyikö turvotus myöhemmin siitä, mitä se oli heti hoitokerran jälkeen?
        Kerron sitten myöhemmin mihin päädyin ja miten meni.


      • jokeri5
        Sharona kirjoitti:

        Eiran sairaalassa poistetaan tatuoinnit tuolla uudella laserilla, joka ei jätä arpia, kuten esim.rubiinilaser tekee.

        Hinnoista en tiedä, mutta vaatii n.5 hoitokertaa, á 5min.

        Toimiiko toi eiran uusi q-switch tatuoinnin poisto? onko kokemuksia? ja jääkö arpia?


      • tatskapois
        johanna320 kirjoitti:

        missa pain englantia tatuointiasi poistatat? itse asun lontoossa ja pitais paasta tatskasta eroon. yhdesta paikasta kysyin ja hinta oli hieman vajaa 13o puntaa hoitokerta.

        Poistatan sitä Cambridgessa ja olen ollut tyytyväinen. Kuusi poistokertaa takana ja tatuointi on huomattavasti haalistunut, näyttää tällä hetkellä siltä kuin lapsi olisi piirrellyt tussilla käteen. Kesään mennessä toivottavasti häviää! Mistä olet kysellyt tähän mennessä? Kävin myös katsomassa yhtä paikkaa Harley Streetillä Lontoossa mutta ei vaikuttanut ammattimaiselta. Kaukanahan toi Cambridge on mut kerran kuussa voi ajaa ylimäärästä-ihan mitä vaan kunhan tatuointi lähtee!


      • Sailor Andy
        jokeri5 kirjoitti:

        Toimiiko toi eiran uusi q-switch tatuoinnin poisto? onko kokemuksia? ja jääkö arpia?

        Tuleekohan tää nyt oikeeseen kohtaan...Eli, kyllä se q-switch toimii. LEGACY TATTOO tarjoaa nyt sitä samaa poistomenetelmää, tosin ilman toimistomaksua. Tule vaikka käymään, niin näytetään esimerkkejä siitä toimivuudesta!


      • Trade
        Sailor Andy kirjoitti:

        Tuleekohan tää nyt oikeeseen kohtaan...Eli, kyllä se q-switch toimii. LEGACY TATTOO tarjoaa nyt sitä samaa poistomenetelmää, tosin ilman toimistomaksua. Tule vaikka käymään, niin näytetään esimerkkejä siitä toimivuudesta!

        Minulla on selässä pienehkö musta tribaali ja sitä on poistettu Eirassa nyt 9 kertaa. Väri on haalistunut jonkin verran, mutta viimeisten 5 kerran jälkeen ei mielestäni ole tapahtunut mitään muutosta. En tiedä johtuuko tämä tatuoinnissani käytetystä mustasta väristä vai mistä.

        Itse olen aika pettynyt tähän, koska minulle vakuuteltiin, että tatuointi saadaan varmasti pois. Epätoivoisena jatkan silti hoitoja, koska nyt tatuointi on rumempi kuin ennen poiston aloittamista. Nähtäväksi jää saanko sitä koskaan pois...


      • mokuli
        Sharona kirjoitti:

        Eiran sairaalassa poistetaan tatuoinnit tuolla uudella laserilla, joka ei jätä arpia, kuten esim.rubiinilaser tekee.

        Hinnoista en tiedä, mutta vaatii n.5 hoitokertaa, á 5min.

        Ko. ei-arpia-jättävä laaseri löytyy myös Legacy Tattoolta Sörnäisistä. Kokeilukerta 40e (kokeillaan miten iho reagoi), eka 15min 150e ja loput 15min on 50e.. Kokonaan poistoon 4-8 kertaa väreistä ja kaikista spekseistä riippuen. Eli kuinka syvällä väri on ja kuinka tummaa se on jne.

        Haalentamiseen tarvitaan 2-4kertaa.. (Jos ottaa uuden kuvan päälle). Itse en ole vielä kokeillut. Torstaina on kokeilukerta.. Mutta näin toisella mitä jälkee sillä saa niin pirun hienoa! Ei arven arpea ja haalistunut melkein kokonaan kahden kerran jälkeen..


      • ei-arpia
        Sailor Andy kirjoitti:

        Tuleekohan tää nyt oikeeseen kohtaan...Eli, kyllä se q-switch toimii. LEGACY TATTOO tarjoaa nyt sitä samaa poistomenetelmää, tosin ilman toimistomaksua. Tule vaikka käymään, niin näytetään esimerkkejä siitä toimivuudesta!

        Aivan mahtavaa jälkee tulee tolla tosiaan! Toimii siis


      • Iinapa

        Terve Vanha Kettu!

        Ihan vaan mielenkiinnosta, että toimiko se voide sittenkään, kun en ainakaan löytänyt uutta kirjoitustasi aiheesta?!

        Olisi todella mielenkiintoista kuulla kokemuksia ja nähdä oikeita ennen- ja jälkeen-kuvia aihesta!


      • Anonyymi
        Trade kirjoitti:

        Minulla on selässä pienehkö musta tribaali ja sitä on poistettu Eirassa nyt 9 kertaa. Väri on haalistunut jonkin verran, mutta viimeisten 5 kerran jälkeen ei mielestäni ole tapahtunut mitään muutosta. En tiedä johtuuko tämä tatuoinnissani käytetystä mustasta väristä vai mistä.

        Itse olen aika pettynyt tähän, koska minulle vakuuteltiin, että tatuointi saadaan varmasti pois. Epätoivoisena jatkan silti hoitoja, koska nyt tatuointi on rumempi kuin ennen poiston aloittamista. Nähtäväksi jää saanko sitä koskaan pois...

        Sama homma täällä malin lupaili, että varmasti lähtee, mutta viimeisellä 5 keralla ei mtn tuloksia


      • Anonyymi
        Sharona kirjoitti:

        Eiran sairaalassa poistetaan tatuoinnit tuolla uudella laserilla, joka ei jätä arpia, kuten esim.rubiinilaser tekee.

        Hinnoista en tiedä, mutta vaatii n.5 hoitokertaa, á 5min.

        Plajonko se maksoi?


    • Virpi O

      Tervehdys!

      Olen tekemässä juttua tatuoinninpoistosta ja tarvitsisin haastateltavaksi muutamaa ihmistä jotka ovat joko poistaneet tatuoinnin tai harkitsevat poistoa. Haastattelu voidaan tehdä sähköpostitse ja jutussa on mahdollisuus esiintyä etunimellä/nimimerkillä, jos niin haluaa.
      Tarvitsisin vastauksia viimeistään 12.1.

      Yhteydenotot mieluusti suoraan sähköpostiin virpi.o(ät)gmail.com

      • tatskapois

        Kahdeksas kerta takana ja siirryttiin Q-switched laserista rubiini laaseriin - huh mikä ero! Hoitokerta oli kivulias muttei kestänyt sen pidempään kuin ennenkään, eli noin viis minsaa. Tatuointi on yhtä vesirakkoa, ihoa kiristää eikä siihen tee mieli koskea kun tekee kipeää. Tähän mennessä ihoni ei ole arpeutunut ollenkaan mut nyt vähän huolettaa luettuani noita ylempiä tekstejä ja katsottuani miltä käsivarteni näyttää. Hoidosta on tosin vasta kaksi päivää, katsotaan kuinka iho paranee. Q-switched laser poisti kaiken mustan värin tatuoinnista ja vaalensi muita värejä. Rubiini laaseri kuulemma hoitaa eri kerrosta ihossa ja sen pitäisi hajottaa muita värejä, mulla punaista, sinistä ja vihreää. Odotellaan... Neljä hoitokertaa jäljellä, sen olen asettanut itselleni rajaksi muuten menee hermot ja rahat :-)


      • häiritsevä kuva
        tatskapois kirjoitti:

        Kahdeksas kerta takana ja siirryttiin Q-switched laserista rubiini laaseriin - huh mikä ero! Hoitokerta oli kivulias muttei kestänyt sen pidempään kuin ennenkään, eli noin viis minsaa. Tatuointi on yhtä vesirakkoa, ihoa kiristää eikä siihen tee mieli koskea kun tekee kipeää. Tähän mennessä ihoni ei ole arpeutunut ollenkaan mut nyt vähän huolettaa luettuani noita ylempiä tekstejä ja katsottuani miltä käsivarteni näyttää. Hoidosta on tosin vasta kaksi päivää, katsotaan kuinka iho paranee. Q-switched laser poisti kaiken mustan värin tatuoinnista ja vaalensi muita värejä. Rubiini laaseri kuulemma hoitaa eri kerrosta ihossa ja sen pitäisi hajottaa muita värejä, mulla punaista, sinistä ja vihreää. Odotellaan... Neljä hoitokertaa jäljellä, sen olen asettanut itselleni rajaksi muuten menee hermot ja rahat :-)

        Löytyypä vähän tietoa tatuoinnin poistoista netistä, siis tutkittuun tietoon perustuvaa. itselläni on tribal- kuvio lapa/ olkapää ja kuviota jää juuri ja juuri sen verran näkyviin, että toppia pitäessä tulee rumasti kaksi "viivaa" näkyviin.. Häiritsee minua, ei ehkä muita. Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta minkäkokoisia tatuointeja voidaan poistaa ihan leikkaa-liimaa systeemillä, eli kirurgisesti? Tribalin "viivat" ovat vain 0.5cm -1 cm paksuja.. eli järkeen kävisi, että laaseria ei välttämättä tarvitsisi. En siis olisi poistamassa koko kuvaa, vaan vain häiritsevän osan. Ei vaikuta kokonaisuuteen.


      • .....
        häiritsevä kuva kirjoitti:

        Löytyypä vähän tietoa tatuoinnin poistoista netistä, siis tutkittuun tietoon perustuvaa. itselläni on tribal- kuvio lapa/ olkapää ja kuviota jää juuri ja juuri sen verran näkyviin, että toppia pitäessä tulee rumasti kaksi "viivaa" näkyviin.. Häiritsee minua, ei ehkä muita. Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta minkäkokoisia tatuointeja voidaan poistaa ihan leikkaa-liimaa systeemillä, eli kirurgisesti? Tribalin "viivat" ovat vain 0.5cm -1 cm paksuja.. eli järkeen kävisi, että laaseria ei välttämättä tarvitsisi. En siis olisi poistamassa koko kuvaa, vaan vain häiritsevän osan. Ei vaikuta kokonaisuuteen.

        Kyselin Eiran sairaalasta leikkausta tatuoinnilleni joka on noin 3cm x 3cm todella ruma kiinalaiskuvio. Sieltä sanottiin että leikkaus jättää todella pahan arven ja noin 2x isomman kuin tatuointi, koska ihoa joudutaan venyttämään ympäriltä. Hintaa tulisi n.340€ ja päätin miinustaa leikkauksen näistä poistovaihtoehdoista.


      • uhöjkb
        häiritsevä kuva kirjoitti:

        Löytyypä vähän tietoa tatuoinnin poistoista netistä, siis tutkittuun tietoon perustuvaa. itselläni on tribal- kuvio lapa/ olkapää ja kuviota jää juuri ja juuri sen verran näkyviin, että toppia pitäessä tulee rumasti kaksi "viivaa" näkyviin.. Häiritsee minua, ei ehkä muita. Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta minkäkokoisia tatuointeja voidaan poistaa ihan leikkaa-liimaa systeemillä, eli kirurgisesti? Tribalin "viivat" ovat vain 0.5cm -1 cm paksuja.. eli järkeen kävisi, että laaseria ei välttämättä tarvitsisi. En siis olisi poistamassa koko kuvaa, vaan vain häiritsevän osan. Ei vaikuta kokonaisuuteen.

        jos päälle voisi tatuoida vaaleeta..peittyisikö tarpeeksi?


      • tattoo trade
        uhöjkb kirjoitti:

        jos päälle voisi tatuoida vaaleeta..peittyisikö tarpeeksi?

        Tietääkö kukaan jos laserilla ensin poistetaan tatska niin voiko myöhemmin ottaa uuden kuvan samaan kohtaan? Haluaisin itse vain ottaa paremman version samasta aiheesta olevasta kuvasta. Vaikuttaako poistettavan tatskan koko hintaan esim. tuolla Eirassa?


      • jesse777
        tattoo trade kirjoitti:

        Tietääkö kukaan jos laserilla ensin poistetaan tatska niin voiko myöhemmin ottaa uuden kuvan samaan kohtaan? Haluaisin itse vain ottaa paremman version samasta aiheesta olevasta kuvasta. Vaikuttaako poistettavan tatskan koko hintaan esim. tuolla Eirassa?

        onko kellään mitään uutta kokemusta laserhoidoista kertoa,olis kiva tosiaan kuulla,kun josain vaihees aloitan jokunlaisen "poistooperaation"


      • jeppe000
        jesse777 kirjoitti:

        onko kellään mitään uutta kokemusta laserhoidoista kertoa,olis kiva tosiaan kuulla,kun josain vaihees aloitan jokunlaisen "poistooperaation"

        Mua kiinnostais kanssa tämä Eiran sairaalan käyttämä laser-tekniikka, siis olisiko täällä joku poistanut tatskansa siellä?


      • golder
        jeppe000 kirjoitti:

        Mua kiinnostais kanssa tämä Eiran sairaalan käyttämä laser-tekniikka, siis olisiko täällä joku poistanut tatskansa siellä?

        Onko kukaan koettanut poistattaaa tatuointiaan tuolla Legacy tattoossa?


    • isompi samaan kohtaan! :)

      Googlatkaa Dr. Tattoff, Myspacesta löytynee myös..

      Eipä tästä varmaan rapakon taakse moisen takia ennätä, mutta luulis että samat laserit ja vermeet täältä kotosuomesta löytyis!?

      Kiintoisaa olis myös jostain kuulla mitä vauhtia nämä tekniikat ja laitteet kehittyy..

      Lopputulos tosin varmasti edelleen on monien tekijöiden summa.

      • extshanti

        Suomessa Q-Switched YAG-laser tekniikkaa käytetään Eiran sairaalassa ja Legacy Tattoossa.. mutta liekö juuri samankaltaisia laiteita. Olen käynyt nyt yhden kerran Legacyn laserissa ja jälki on suurinpiirtein samaa kuin noissa "yhden käsittelyn jälkeen" kuvissa. Eikä ole pahan hintaistakaan, 150 euroa kerta.


      • rjdjhsjs
        extshanti kirjoitti:

        Suomessa Q-Switched YAG-laser tekniikkaa käytetään Eiran sairaalassa ja Legacy Tattoossa.. mutta liekö juuri samankaltaisia laiteita. Olen käynyt nyt yhden kerran Legacyn laserissa ja jälki on suurinpiirtein samaa kuin noissa "yhden käsittelyn jälkeen" kuvissa. Eikä ole pahan hintaistakaan, 150 euroa kerta.

        Kiinnostaa itseäkin tämä aihe kun on käynnyt mielessä ainakin jonkin sortin operaatio. Lisää infoa tuloksista ja hinnoista kiitos. Joku jo mainitsi tuosta kehityksestä. Mä veikkaan että kehittyy ja hinnat laskee. Tatskoja otetaan nykyään enemmän ku ennen(näin oon käsittänny, koska on paljon ala-ikäisikin kelle äiti on antannu luvan), eli tulevaisuusdessa tulee olemaan enemmän poiston tarpeessa olevia.


      • Nimetön
        rjdjhsjs kirjoitti:

        Kiinnostaa itseäkin tämä aihe kun on käynnyt mielessä ainakin jonkin sortin operaatio. Lisää infoa tuloksista ja hinnoista kiitos. Joku jo mainitsi tuosta kehityksestä. Mä veikkaan että kehittyy ja hinnat laskee. Tatskoja otetaan nykyään enemmän ku ennen(näin oon käsittänny, koska on paljon ala-ikäisikin kelle äiti on antannu luvan), eli tulevaisuusdessa tulee olemaan enemmän poiston tarpeessa olevia.

        Nykytekniikoista varmasti turvallisin on juuri Q-switched laserilla tehdyt poistot. Arpien muodostumisen riski on todella pieni. Tatskan poistaminen ei ole kivuton toimenpide, mutta yleensä se ei satu sen enempää kuin kuvan tekeminenkään. Tällä laserilla saadaan pois niin punaiset -, vihreät-, siniset- kuin mustatkin tatuoinnit. Käyntikeroja tarvitaan 5 - 8 riippuen kuvan tekotavasta, väristä ja käytetystä pigmentistä. Loppukädessä jokainen päättää itse milloin tatuointi on niin poissa kun itse haluaa, mutta lähes aina sen saa kokonaan poistettua. Käyntikerta maksaa Laser In:issä 120€ ja on kätevästi juna aseman vieressä Kirkkonummella.


      • tatskapois
        Nimetön kirjoitti:

        Nykytekniikoista varmasti turvallisin on juuri Q-switched laserilla tehdyt poistot. Arpien muodostumisen riski on todella pieni. Tatskan poistaminen ei ole kivuton toimenpide, mutta yleensä se ei satu sen enempää kuin kuvan tekeminenkään. Tällä laserilla saadaan pois niin punaiset -, vihreät-, siniset- kuin mustatkin tatuoinnit. Käyntikeroja tarvitaan 5 - 8 riippuen kuvan tekotavasta, väristä ja käytetystä pigmentistä. Loppukädessä jokainen päättää itse milloin tatuointi on niin poissa kun itse haluaa, mutta lähes aina sen saa kokonaan poistettua. Käyntikerta maksaa Laser In:issä 120€ ja on kätevästi juna aseman vieressä Kirkkonummella.

        ..köyhtyneenä ja tatuointi on vieläkin näkyvissä! Suositellut 10-12 kertaa tuli nyt helmikuun lopussa täyteen ja tatska on haalistunut punavihreäksi läiskäksi - mutta siinä se vaan yhä on käsivarren kaunistuksena. Summasummarum-yksivärinen musta tatska lähtee muutamalla laser käynnillä aika helposti, mut nää värilliset istuu tiukassa. Kai tää tietty riippuu myös yksilöstä..Plussaa on ettei mitään arpeutumista ole tapahtunut ja tatskan saa nyt helposti piiloon meikillä. Toivottavasti laserit kehittyy tulevaisuudessa tehokkaammiks, mut mulla ainakin näitä itsepäisempiä punasia ja vihreitä kohtia on hoidettu niillä vanhanaikaisemmilla, tehokkaammilla (ja kivuliaammilla) rubiinilasereilla. Vielä jatketaan parit kerrat kamppailua tatuoinnin kanssa ja sit katsotaan...
        Onkohan tänne mahdollista laittaa kuvia ennen ja jälkeen tyyliin? Olisi mielenkiintosta verrata tuloksia.


      • tatska pois
        tatskapois kirjoitti:

        ..köyhtyneenä ja tatuointi on vieläkin näkyvissä! Suositellut 10-12 kertaa tuli nyt helmikuun lopussa täyteen ja tatska on haalistunut punavihreäksi läiskäksi - mutta siinä se vaan yhä on käsivarren kaunistuksena. Summasummarum-yksivärinen musta tatska lähtee muutamalla laser käynnillä aika helposti, mut nää värilliset istuu tiukassa. Kai tää tietty riippuu myös yksilöstä..Plussaa on ettei mitään arpeutumista ole tapahtunut ja tatskan saa nyt helposti piiloon meikillä. Toivottavasti laserit kehittyy tulevaisuudessa tehokkaammiks, mut mulla ainakin näitä itsepäisempiä punasia ja vihreitä kohtia on hoidettu niillä vanhanaikaisemmilla, tehokkaammilla (ja kivuliaammilla) rubiinilasereilla. Vielä jatketaan parit kerrat kamppailua tatuoinnin kanssa ja sit katsotaan...
        Onkohan tänne mahdollista laittaa kuvia ennen ja jälkeen tyyliin? Olisi mielenkiintosta verrata tuloksia.

        Minuakin kiinnostaisi kovasti ennen ja jälkeen kuvat. ^harmi että kuvasi ei ole lähtenyt noinkaan monilla laseroinneilla:(. Mutta mustako lähtee siis oletusarvoisesti aina pois?


      • särö

        Onko kellään kokemusta Pro Fade Tattoo Removal System tatuoinnin poisto voiteesta. Ainakin kovasti mainostetaan netissä. Onko kokemusta, vai meneekö rahat Kankkulan kuuluisaan kaivoon?


      • tatska pois
        tatska pois kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaisi kovasti ennen ja jälkeen kuvat. ^harmi että kuvasi ei ole lähtenyt noinkaan monilla laseroinneilla:(. Mutta mustako lähtee siis oletusarvoisesti aina pois?

        Minulla on nyt kerta laserilla (Q-switched) takana. Aluksi näytti, että tatuointi ei ole vaalennut yhtään, mutta viikon jälkeen huomasin vaalenemista (hyvin vähän tosin). Luin jostain, että tatuointi saattaa vaaleta jopa 1 vuoden ajan laseroinnista. Ja mitä pidempiä aikoja pitää laserointien välillä, sitä vähemmän tarvitaan kertoja (loogista;)). Itse ajattelin pitää 2kk välissä.

        Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia?


      • tatska pois
        tatska pois kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaisi kovasti ennen ja jälkeen kuvat. ^harmi että kuvasi ei ole lähtenyt noinkaan monilla laseroinneilla:(. Mutta mustako lähtee siis oletusarvoisesti aina pois?

        Minulla on nyt kerta laserilla (Q-switched) takana. Aluksi näytti, että tatuointi ei ole vaalennut yhtään, mutta viikon jälkeen huomasin vaalenemista (hyvin vähän tosin). Luin jostain, että tatuointi saattaa vaaleta jopa 1 vuoden ajan laseroinnista. Ja mitä pidempiä aikoja pitää laserointien välillä, sitä vähemmän tarvitaan kertoja (loogista;)). Itse ajattelin pitää 2kk välissä.

        Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia?


      • ahdistunut
        särö kirjoitti:

        Onko kellään kokemusta Pro Fade Tattoo Removal System tatuoinnin poisto voiteesta. Ainakin kovasti mainostetaan netissä. Onko kokemusta, vai meneekö rahat Kankkulan kuuluisaan kaivoon?

        Moi.

        Itekin katoin samoja sivuja mutta uskomattomalta tuntuu. Apteekista kysyin että voiko sellainen olla edes mahdollista niin epäilivät vahvasti. Pitäisi kysyä joltain lääkäriltä. Mutta jos tuollainen toimisi niin ostaisin heti.

        Outoa on sekin että hintaa ei siellä sivuilla ole mainittu vaan ensin pitäisi antaa yhteystiedot.


      • tatskahulabaloo
        ahdistunut kirjoitti:

        Moi.

        Itekin katoin samoja sivuja mutta uskomattomalta tuntuu. Apteekista kysyin että voiko sellainen olla edes mahdollista niin epäilivät vahvasti. Pitäisi kysyä joltain lääkäriltä. Mutta jos tuollainen toimisi niin ostaisin heti.

        Outoa on sekin että hintaa ei siellä sivuilla ole mainittu vaan ensin pitäisi antaa yhteystiedot.

        älkää nyt ihmeessä tilailko mitään ihmevoiteita, en usko että lähtee rahat menee hukkaan....oon katellu että on rubiini laser ja sitten toi q switch. Nyt sitten löysin paikan jossa on rubiini q-switch? mikäs tämä on, joku yhdistelmä laser :)

        Eli paikkana sairaala laser lauttasaaressa helsingissä, liityin clubiin koska clubilaisille luvattin ensimmäinen tatutoinnin poistokerta veloituksetta.

        Mutta juuh, ois hienoa saada joltain niitä kuvia ennen/jälkeen kuvia ja monta kertaa tarvitaan.

        voisko joku auttaa sen verran että itellä on tatuoinnissa vaan mustaa ohutta viivaa, lähteekö helposti pois. vai jyräänkö uuden tatskan päälle? eroon kumminkin ennemmin siitä haluisin.

        Kiitos!!!


      • eroon tatskasta
        tatska pois kirjoitti:

        Minulla on nyt kerta laserilla (Q-switched) takana. Aluksi näytti, että tatuointi ei ole vaalennut yhtään, mutta viikon jälkeen huomasin vaalenemista (hyvin vähän tosin). Luin jostain, että tatuointi saattaa vaaleta jopa 1 vuoden ajan laseroinnista. Ja mitä pidempiä aikoja pitää laserointien välillä, sitä vähemmän tarvitaan kertoja (loogista;)). Itse ajattelin pitää 2kk välissä.

        Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia?

        morjens!!

        varasin nyt ite sitten ajan eiraan, puolet halvempaa kun esim tossa sairaala laserissa. voisitko mahollisesti laittaa tai meilata kuvia omasta poisto projektistasi, olis mukava tietää mitä odottaa. laitan kyllä heti omasta kuvia kun sen aika on. oma aika on ens kuun alussa!

        lähteekö siis musta parhaiten ja onko se mahollista saada kokonaan pois. Entä ihon ärsytys hoidon jälkeen, oma tatuointi koko jalan kokoinen josta osa saa luvan lähteä ja osan peitän uudella. osa poistettavasta on vaan jalkapöydän päällä....voiko ihan normaaleja kenkiä siis hoidon jälkeen pitää vai onko iho todella ärtynyt.


      • tatska pois
        eroon tatskasta kirjoitti:

        morjens!!

        varasin nyt ite sitten ajan eiraan, puolet halvempaa kun esim tossa sairaala laserissa. voisitko mahollisesti laittaa tai meilata kuvia omasta poisto projektistasi, olis mukava tietää mitä odottaa. laitan kyllä heti omasta kuvia kun sen aika on. oma aika on ens kuun alussa!

        lähteekö siis musta parhaiten ja onko se mahollista saada kokonaan pois. Entä ihon ärsytys hoidon jälkeen, oma tatuointi koko jalan kokoinen josta osa saa luvan lähteä ja osan peitän uudella. osa poistettavasta on vaan jalkapöydän päällä....voiko ihan normaaleja kenkiä siis hoidon jälkeen pitää vai onko iho todella ärtynyt.

        Joo, olisi mukava vertailla kuvia. Musta lähtee parhaiten Q-switched laserilla, toivon todella että on mahdollista saada kokonaan pois. Tämä riippuu niin monesta tekijästä, pigmentin laadusta, syvyydestä, hoitokertojen tiheydestä, jne. Ihon ärsytyksestä on vaikea sanoa, riippuu ihotyypistä ja varmaan siitäkin kuinka paljon laseroidaan. Minulla ei ärtynyt juuri lainkaan, ja en erityisemmin varonut toimenpiteen jälkeen ko aluetta.


      • dffsf
        ahdistunut kirjoitti:

        Moi.

        Itekin katoin samoja sivuja mutta uskomattomalta tuntuu. Apteekista kysyin että voiko sellainen olla edes mahdollista niin epäilivät vahvasti. Pitäisi kysyä joltain lääkäriltä. Mutta jos tuollainen toimisi niin ostaisin heti.

        Outoa on sekin että hintaa ei siellä sivuilla ole mainittu vaan ensin pitäisi antaa yhteystiedot.

        Olipas hinta: http://su.profade.com/ordernow.html

        Siinä on 69,95 € tai 115 €. Että joo, aika hinnat on rasvoilla, jos ei tehookkaan..


      • huhuu..
        dffsf kirjoitti:

        Olipas hinta: http://su.profade.com/ordernow.html

        Siinä on 69,95 € tai 115 €. Että joo, aika hinnat on rasvoilla, jos ei tehookkaan..

        onko kukaan kokeillut tuota Pro Fade voidetta? Minä harkitsen (vaikka huijaukselta kuulostaa, mutta epätoivoinen kun olen). Mietin että jos sitä käyttäisi yhtä aikaa laserin kanssa.


      • tatskapois
        tatskapois kirjoitti:

        ..köyhtyneenä ja tatuointi on vieläkin näkyvissä! Suositellut 10-12 kertaa tuli nyt helmikuun lopussa täyteen ja tatska on haalistunut punavihreäksi läiskäksi - mutta siinä se vaan yhä on käsivarren kaunistuksena. Summasummarum-yksivärinen musta tatska lähtee muutamalla laser käynnillä aika helposti, mut nää värilliset istuu tiukassa. Kai tää tietty riippuu myös yksilöstä..Plussaa on ettei mitään arpeutumista ole tapahtunut ja tatskan saa nyt helposti piiloon meikillä. Toivottavasti laserit kehittyy tulevaisuudessa tehokkaammiks, mut mulla ainakin näitä itsepäisempiä punasia ja vihreitä kohtia on hoidettu niillä vanhanaikaisemmilla, tehokkaammilla (ja kivuliaammilla) rubiinilasereilla. Vielä jatketaan parit kerrat kamppailua tatuoinnin kanssa ja sit katsotaan...
        Onkohan tänne mahdollista laittaa kuvia ennen ja jälkeen tyyliin? Olisi mielenkiintosta verrata tuloksia.

        Tässä linkki omiin kuviini ennen ja jälkeen ruljanssin. Jos linkki ei toimi niin kertokaa joku tekniikan ihmelapsi miten tota linkitetään?!

        http://s277.photobucket.com/albums/kk67/tatskapois/

        Kolmetoista kertaa poistoa käytynä ja tässä on tulos.Mulla ei ainakaan ole tapahtunut mitään arpeutumista toisin kuin joku täällä väitti. Pigmentti on muuttunut ruskeaksi laseroinnin reunamilla ja mistä värit ovat hävinneet on myös pigmentti kadonnut ja iho on vitivalkoinen. Nämä muuttuvat parin vuoden kuluessa normaaleiksi, ainakin laserointi paikan mukaan. Tatska varmaan lähtisi pikkuhiljaa pois jos olisi pohjaton kuve kaivettavana noihin hoitoihin, ja jaksaisi ravata niissä vielä pari vuotta. Itse taidan jättää laseroinnin tähän kun sen saa meikillä piiloon tarvittaessa.


      • Hoitoja takana
        tatskapois kirjoitti:

        ..köyhtyneenä ja tatuointi on vieläkin näkyvissä! Suositellut 10-12 kertaa tuli nyt helmikuun lopussa täyteen ja tatska on haalistunut punavihreäksi läiskäksi - mutta siinä se vaan yhä on käsivarren kaunistuksena. Summasummarum-yksivärinen musta tatska lähtee muutamalla laser käynnillä aika helposti, mut nää värilliset istuu tiukassa. Kai tää tietty riippuu myös yksilöstä..Plussaa on ettei mitään arpeutumista ole tapahtunut ja tatskan saa nyt helposti piiloon meikillä. Toivottavasti laserit kehittyy tulevaisuudessa tehokkaammiks, mut mulla ainakin näitä itsepäisempiä punasia ja vihreitä kohtia on hoidettu niillä vanhanaikaisemmilla, tehokkaammilla (ja kivuliaammilla) rubiinilasereilla. Vielä jatketaan parit kerrat kamppailua tatuoinnin kanssa ja sit katsotaan...
        Onkohan tänne mahdollista laittaa kuvia ennen ja jälkeen tyyliin? Olisi mielenkiintosta verrata tuloksia.

        Minulta poistettiin rubiinilaserilla rinnasta n 13 x 5 cm kokoinen kuva. En ihan tarkalleen muista, kuinka monessa hoidossa kävin (yli 10 kpl). Kuvasta on vielä muutama "varjo" jäljellä. Jätin hoidon hieman kesken, sillä ihostani katosi pigmentti "pisteittäin" hoidetulta alueelta. Hoitavan lääkärin mukaan se kyllä palaa ihoon ajallaan, mutta hoidosta on nyt aikaa jo yli 3 vuotta ja alue on edelleen valkoinen. Näin kesällä se ei rusketu lainkaan vaan pisteet loistavat valkoisina (ei voi verrata arpiin, ei näytä samalta). Lisäksi minua tympi hoitava lääkäriasema. Laserin teho ei todellakaan ollut sama jokaisella hoitokerralla. Aina, kun hoitaja totesi, että nyt laite on huollettu, teho oli huomattavasti parempi. Lisäksi eri hoitajat hoitivat eri tarkkuudella, osa huiteli vähän sinne päin ja osa taas paremmin. Hinta oli joka kerta sama riippumatta laserin toiminnallisuudesta, mistä tuli vedätyksen makua.


      • Minto86
        tatskapois kirjoitti:

        Tässä linkki omiin kuviini ennen ja jälkeen ruljanssin. Jos linkki ei toimi niin kertokaa joku tekniikan ihmelapsi miten tota linkitetään?!

        http://s277.photobucket.com/albums/kk67/tatskapois/

        Kolmetoista kertaa poistoa käytynä ja tässä on tulos.Mulla ei ainakaan ole tapahtunut mitään arpeutumista toisin kuin joku täällä väitti. Pigmentti on muuttunut ruskeaksi laseroinnin reunamilla ja mistä värit ovat hävinneet on myös pigmentti kadonnut ja iho on vitivalkoinen. Nämä muuttuvat parin vuoden kuluessa normaaleiksi, ainakin laserointi paikan mukaan. Tatska varmaan lähtisi pikkuhiljaa pois jos olisi pohjaton kuve kaivettavana noihin hoitoihin, ja jaksaisi ravata niissä vielä pari vuotta. Itse taidan jättää laseroinnin tähän kun sen saa meikillä piiloon tarvittaessa.

        Hyvin on lähtenyt sun tatska, missä poistatit?


      • tfg

        tietoa oli


    • aina arpi
      • tatska pois

        ^no eihän tuolla ollut mitään infoa. Wikipediasta vähän koitettu kopioida/linkittää (mikä on arpi, no just).

        Ja tuo "Tatuoinnista jää aina arpi" tarkoitti sivuilla vain leikkaamalla poistettuja tatuointeja, joista tietenkin jää arpi (ainakin suurimmalle osalle leikatuista).


      • Lufthanseat
        tatska pois kirjoitti:

        ^no eihän tuolla ollut mitään infoa. Wikipediasta vähän koitettu kopioida/linkittää (mikä on arpi, no just).

        Ja tuo "Tatuoinnista jää aina arpi" tarkoitti sivuilla vain leikkaamalla poistettuja tatuointeja, joista tietenkin jää arpi (ainakin suurimmalle osalle leikatuista).

        Asun Amsterdamissa ja oon kayny nyt 6 kertaa "Vossius" laser klinikalla ja tatuointi on melkeen pois (kammenen kokoinen tribal rinnassa). Viela pari kertaa ja ei enaa nay mitaan. Iho on kylla variton (valkoinen) mutta sen pitais palata normaaliks vuoden sisalla. EUR 125 per kerta (tatuoinnin laitto oli 150 euroo kun otin, tuli kallis virhe!). Olkapaan tatuoinnista tykkaan enka meinaa koskaan poistaa.


      • Johanna320
        Lufthanseat kirjoitti:

        Asun Amsterdamissa ja oon kayny nyt 6 kertaa "Vossius" laser klinikalla ja tatuointi on melkeen pois (kammenen kokoinen tribal rinnassa). Viela pari kertaa ja ei enaa nay mitaan. Iho on kylla variton (valkoinen) mutta sen pitais palata normaaliks vuoden sisalla. EUR 125 per kerta (tatuoinnin laitto oli 150 euroo kun otin, tuli kallis virhe!). Olkapaan tatuoinnista tykkaan enka meinaa koskaan poistaa.

        Ensimmäisen laserhoidon jälkeen tatska oli parista kohtaa selkeästi vaalentunut jo parin tunnin jälkeen. Tänään kävin toisessa hoidossa ja kuvia ennen ekaa hoitoa ja nyt vertaillessa ero oli huomattava. Ekan kerran jälkeen tatuointi oli hieman turvoksissa ja kuuma vajaan viikon. Toinen kerta sattui huomattavasti enemmän, sekä alue on erittäin punainen, taita olla hieman vuotanut verta ja vesikellojakin on (mikä on ihan normaalia).

        Laser on jonkinlainen yhdistelmä kahta erilaista laseria, jotka molemmat tehoavat eri väreihin, eri syvyyksillä jne. Omassa tatskassa (n. 10x10 cm) ei ole kuin mustaa ja valkoista, mutta sanovat että mustetta on paikoin erittäin paljon (iho on epätasainen) joten tulen todennäköisesti tarvitsemaan 12 hoitokertaa. Laser hajottaa musteen pieniksi partikkeleiksi jotka ajautuvat pois verenkierron kautta. Tatuointi katoaa siis alhaalta ylös, minkä takia parempien tulosten näkyminen kestää. Pigmentin häviämistä en pelkää, koska olkapäilläni ei ole muutenkaan tapana ruskettua.

        Paljon se sattuu ja paljon se maksaa (£750 per neljä hoitokertaa). Itse olen varautunut siihen ettei tatska lähde kokonaan, mutta toivotaan parasta. Kovasti surin tätä rahan menoa, mutta kun näin ääriviivojen paikoin kadonneen kokonaan, oli onni suunnaton :)


      • cka
        Johanna320 kirjoitti:

        Ensimmäisen laserhoidon jälkeen tatska oli parista kohtaa selkeästi vaalentunut jo parin tunnin jälkeen. Tänään kävin toisessa hoidossa ja kuvia ennen ekaa hoitoa ja nyt vertaillessa ero oli huomattava. Ekan kerran jälkeen tatuointi oli hieman turvoksissa ja kuuma vajaan viikon. Toinen kerta sattui huomattavasti enemmän, sekä alue on erittäin punainen, taita olla hieman vuotanut verta ja vesikellojakin on (mikä on ihan normaalia).

        Laser on jonkinlainen yhdistelmä kahta erilaista laseria, jotka molemmat tehoavat eri väreihin, eri syvyyksillä jne. Omassa tatskassa (n. 10x10 cm) ei ole kuin mustaa ja valkoista, mutta sanovat että mustetta on paikoin erittäin paljon (iho on epätasainen) joten tulen todennäköisesti tarvitsemaan 12 hoitokertaa. Laser hajottaa musteen pieniksi partikkeleiksi jotka ajautuvat pois verenkierron kautta. Tatuointi katoaa siis alhaalta ylös, minkä takia parempien tulosten näkyminen kestää. Pigmentin häviämistä en pelkää, koska olkapäilläni ei ole muutenkaan tapana ruskettua.

        Paljon se sattuu ja paljon se maksaa (£750 per neljä hoitokertaa). Itse olen varautunut siihen ettei tatska lähde kokonaan, mutta toivotaan parasta. Kovasti surin tätä rahan menoa, mutta kun näin ääriviivojen paikoin kadonneen kokonaan, oli onni suunnaton :)

        onko kokemusta legacyn laserista, eli q-switchistä. jos on kuvia laittakaa esiin miten edistynyt. itsellä mustaharmaa kuva. lähinnä linjat ja varjostusta. miten mahtais lähteä?


      • johanna320
        cka kirjoitti:

        onko kokemusta legacyn laserista, eli q-switchistä. jos on kuvia laittakaa esiin miten edistynyt. itsellä mustaharmaa kuva. lähinnä linjat ja varjostusta. miten mahtais lähteä?

        omaan tatskaan on käyetty kahta laseria:

        WaveLight Q-switched Ruby Laser (Sinon) ja Continuum Biomedical Q-switched Medlite Neodymium Yag.

        en tiedä kumpi on kumpi (vaikuttavat ihon eri kerroksiin), mutta käsittääkseni toisella poistettiin mustaa väriä ja toisella vihreää, jota ilmeni olevan mustan joukossa. kolmen kerran jälkeen on kyllä hyvin lähtenyt haalistumaan ja viimeksi kun kävinniin olivat hoitajatkin tyytyväisiä tulokseen. koitan ensikerralla kun menen muistaa pyytää niitä ennen ja jälkeen kuvia, mutta ero on kyllä ihan huomattava.

        en kyllä tiedä noista legacyn lasereista mitään, q-switchejä on varmaan erilaisia.


      • sinikuva
        johanna320 kirjoitti:

        omaan tatskaan on käyetty kahta laseria:

        WaveLight Q-switched Ruby Laser (Sinon) ja Continuum Biomedical Q-switched Medlite Neodymium Yag.

        en tiedä kumpi on kumpi (vaikuttavat ihon eri kerroksiin), mutta käsittääkseni toisella poistettiin mustaa väriä ja toisella vihreää, jota ilmeni olevan mustan joukossa. kolmen kerran jälkeen on kyllä hyvin lähtenyt haalistumaan ja viimeksi kun kävinniin olivat hoitajatkin tyytyväisiä tulokseen. koitan ensikerralla kun menen muistaa pyytää niitä ennen ja jälkeen kuvia, mutta ero on kyllä ihan huomattava.

        en kyllä tiedä noista legacyn lasereista mitään, q-switchejä on varmaan erilaisia.

        Iselläni on lähes täysin sininen kuva missä on vain muutama pieni musta yksityiskohta. Kuvaan kokeiltiin q-switched Nd:YAG laseria ja sininen väri ei tuntunut reagoivan käsittelyyn mitenkään. Mustat kohdat kuulema käyttäytyi normaalisti, mutta sinisen alueen iho vain vähän kohosi hetki käsittelyn jälkeen ja turvotus hävisi muutamassa tunnissa. Sininen alue ei ole enää edes kovin arka. Mustista kohdista hieman aristaa. Katsellaan sitten kuuden viikon päästä miltä näyttää.

        Tarkoitus olisi haalentaa kuvaa ja laittaa muuta väriä päälle jos vain sininen väri yhtään katoaa.
        Voin laittaa viestiä kun aikaa kuluu ja näen (ehkä) jotain tuloksia.

        Onko muilla kokemusta sinisen värin poistamisesta?


      • Tyytyväinen asiakas
        sinikuva kirjoitti:

        Iselläni on lähes täysin sininen kuva missä on vain muutama pieni musta yksityiskohta. Kuvaan kokeiltiin q-switched Nd:YAG laseria ja sininen väri ei tuntunut reagoivan käsittelyyn mitenkään. Mustat kohdat kuulema käyttäytyi normaalisti, mutta sinisen alueen iho vain vähän kohosi hetki käsittelyn jälkeen ja turvotus hävisi muutamassa tunnissa. Sininen alue ei ole enää edes kovin arka. Mustista kohdista hieman aristaa. Katsellaan sitten kuuden viikon päästä miltä näyttää.

        Tarkoitus olisi haalentaa kuvaa ja laittaa muuta väriä päälle jos vain sininen väri yhtään katoaa.
        Voin laittaa viestiä kun aikaa kuluu ja näen (ehkä) jotain tuloksia.

        Onko muilla kokemusta sinisen värin poistamisesta?

        Sama Q-switch laser käytössä Botuliiniklinikalla jossa itse käyn poistattamassa mustaa tekstitäppää. Ekan kerran jälkeen muuttui väri mustasta tummanharmaaksi, vaaleni selkeästi ja nyt maanantaina menen tokan kerran käsittelyyn. Maksaa 140 € kerta, käsitellään n 10*10 cm:n alue kerrallaan.
        Suosittelen : ) Halvempi kuin Eirassa.

        http://www.botuliiniklinikka.fi/laserhoidot_tatuointi.html


      • amputointi!häh?
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Sama Q-switch laser käytössä Botuliiniklinikalla jossa itse käyn poistattamassa mustaa tekstitäppää. Ekan kerran jälkeen muuttui väri mustasta tummanharmaaksi, vaaleni selkeästi ja nyt maanantaina menen tokan kerran käsittelyyn. Maksaa 140 € kerta, käsitellään n 10*10 cm:n alue kerrallaan.
        Suosittelen : ) Halvempi kuin Eirassa.

        http://www.botuliiniklinikka.fi/laserhoidot_tatuointi.html

        wilma tatuointiliike INKYQUEENISSÄ kehottaa poistattamaan pienet tatuoinnit amputointilaitteela, kestää kuulema n 5 sekunttia ja polttaa sen pois..
        mitä mieltä olette moisesta????ja onko kellään kokemusta???
        kuulostaa "hieman" hullulta....??
        ja onko siis kukaan testannut mitään noista poistorasvoista??


      • :)
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Sama Q-switch laser käytössä Botuliiniklinikalla jossa itse käyn poistattamassa mustaa tekstitäppää. Ekan kerran jälkeen muuttui väri mustasta tummanharmaaksi, vaaleni selkeästi ja nyt maanantaina menen tokan kerran käsittelyyn. Maksaa 140 € kerta, käsitellään n 10*10 cm:n alue kerrallaan.
        Suosittelen : ) Halvempi kuin Eirassa.

        http://www.botuliiniklinikka.fi/laserhoidot_tatuointi.html

        Kuinka poisto-operaatio etenee? Olisiko mahdollista saada jotain "ennen ja jälkeen" -kuvamateriaalia?


      • never again
        Johanna320 kirjoitti:

        Ensimmäisen laserhoidon jälkeen tatska oli parista kohtaa selkeästi vaalentunut jo parin tunnin jälkeen. Tänään kävin toisessa hoidossa ja kuvia ennen ekaa hoitoa ja nyt vertaillessa ero oli huomattava. Ekan kerran jälkeen tatuointi oli hieman turvoksissa ja kuuma vajaan viikon. Toinen kerta sattui huomattavasti enemmän, sekä alue on erittäin punainen, taita olla hieman vuotanut verta ja vesikellojakin on (mikä on ihan normaalia).

        Laser on jonkinlainen yhdistelmä kahta erilaista laseria, jotka molemmat tehoavat eri väreihin, eri syvyyksillä jne. Omassa tatskassa (n. 10x10 cm) ei ole kuin mustaa ja valkoista, mutta sanovat että mustetta on paikoin erittäin paljon (iho on epätasainen) joten tulen todennäköisesti tarvitsemaan 12 hoitokertaa. Laser hajottaa musteen pieniksi partikkeleiksi jotka ajautuvat pois verenkierron kautta. Tatuointi katoaa siis alhaalta ylös, minkä takia parempien tulosten näkyminen kestää. Pigmentin häviämistä en pelkää, koska olkapäilläni ei ole muutenkaan tapana ruskettua.

        Paljon se sattuu ja paljon se maksaa (£750 per neljä hoitokertaa). Itse olen varautunut siihen ettei tatska lähde kokonaan, mutta toivotaan parasta. Kovasti surin tätä rahan menoa, mutta kun näin ääriviivojen paikoin kadonneen kokonaan, oli onni suunnaton :)

        Omaa rinnassa ollutta tatskaani hoidettiin about 10 kertaa ja se saatiin melkein kokonaan pois.Tuli kyllä todella kalliiksi ja kyllähän sen vieläkin läheltä erottaa.Koko tatuointibisnes on nuoria ajattelemattomia ihmisiä hyväksikäyttävää.


      • Outoojuttuu
        johanna320 kirjoitti:

        omaan tatskaan on käyetty kahta laseria:

        WaveLight Q-switched Ruby Laser (Sinon) ja Continuum Biomedical Q-switched Medlite Neodymium Yag.

        en tiedä kumpi on kumpi (vaikuttavat ihon eri kerroksiin), mutta käsittääkseni toisella poistettiin mustaa väriä ja toisella vihreää, jota ilmeni olevan mustan joukossa. kolmen kerran jälkeen on kyllä hyvin lähtenyt haalistumaan ja viimeksi kun kävinniin olivat hoitajatkin tyytyväisiä tulokseen. koitan ensikerralla kun menen muistaa pyytää niitä ennen ja jälkeen kuvia, mutta ero on kyllä ihan huomattava.

        en kyllä tiedä noista legacyn lasereista mitään, q-switchejä on varmaan erilaisia.

        Miksi musta tatuointini vihertää?


    • especially

      make;

      • HAISTA PASKA

        HAISTA PASKA


    • jooooooooooo

      Kertokaas nyt jos jollain on noita onnistuneita kokemuksia musta/harmaitten kuvien poistosta laserilla. Siis oikeasti tyytyväisiä ihmisiä ja onko mahdollisuus saada kuvia ja paikkoja missä on käyty? Kiitos..

      • pakko saada pois

        Kirjoitelkaapa uusia kokemuksia laserpoistosta..Itselläkin tilanne, että olisi pakko päästä poistamaan..


      • kk
        pakko saada pois kirjoitti:

        Kirjoitelkaapa uusia kokemuksia laserpoistosta..Itselläkin tilanne, että olisi pakko päästä poistamaan..

        Olen käynyt noin 6 tai 7 kertaa sairaala Laserissa rubiinilaserissa, ja käden ympärillä ollut musta tatuointi on hävinnyt kokonaan. Operaatio on ollut pitkä, koska välissä syntynyt lapsi ja ei kuulemma ole tarpeeksi tutkittua tietoa raskauden ja imetyksen aikaisesta laseroinnista että voisi turvallisin mielin sitä tehdä. Mutta, operaatio aloitettu 4 vuotta sitten, välissä raskaus ja lapsen saaminen jonka jälkeen jatkettu pari kertaa. Nyt on väri kokonaan pois, mutta niin on myös oma ihon väri..Tämän kesän olen yrittänyt sitä valkoista kohtaa ruskettaa, ja tulostakin on tullut, mutta epätasaisesti. Ilmeisesti ne kohdat joissa väriä on ollut syvimmillään palautuu hitaammin. Joistain kohtaa iho on palautunut ihan normaalin väriseksi, mutta vielä on aika paljon valkoista jäljellä. Lääkäri sanoikin että se tapahtuu todella hitaasti. Arpea ei ole jäänyt, kun kohtaa kokeilee, ei tunnu mitään mutta toivon että se pigmenttikin tässä pikkuhiljaa jo palautuisi..


      • helikuitunen
        kk kirjoitti:

        Olen käynyt noin 6 tai 7 kertaa sairaala Laserissa rubiinilaserissa, ja käden ympärillä ollut musta tatuointi on hävinnyt kokonaan. Operaatio on ollut pitkä, koska välissä syntynyt lapsi ja ei kuulemma ole tarpeeksi tutkittua tietoa raskauden ja imetyksen aikaisesta laseroinnista että voisi turvallisin mielin sitä tehdä. Mutta, operaatio aloitettu 4 vuotta sitten, välissä raskaus ja lapsen saaminen jonka jälkeen jatkettu pari kertaa. Nyt on väri kokonaan pois, mutta niin on myös oma ihon väri..Tämän kesän olen yrittänyt sitä valkoista kohtaa ruskettaa, ja tulostakin on tullut, mutta epätasaisesti. Ilmeisesti ne kohdat joissa väriä on ollut syvimmillään palautuu hitaammin. Joistain kohtaa iho on palautunut ihan normaalin väriseksi, mutta vielä on aika paljon valkoista jäljellä. Lääkäri sanoikin että se tapahtuu todella hitaasti. Arpea ei ole jäänyt, kun kohtaa kokeilee, ei tunnu mitään mutta toivon että se pigmenttikin tässä pikkuhiljaa jo palautuisi..

        Opiskelen radiotyötä ja oon tekemässä juttua tatuointien poistosta. Olis kiva saada juttuun vähän näkökulmaa, eli jos joku tatuointiinsa tyytymätön olis kiinnostunu antamaan muutaman minuutin haastattelun aiheesta olisi ihan huippu juttu. Pistäkää tänne viestiä, jos kiinnostusta löytyis!


      • Kyllä se tästä
        pakko saada pois kirjoitti:

        Kirjoitelkaapa uusia kokemuksia laserpoistosta..Itselläkin tilanne, että olisi pakko päästä poistamaan..

        Heippa,

        täällä on kolme laserointia takana Q-switch laserilla. Kolmannella kerralla nostettiin tehoa ja väriä irtosikin reippaasti. Seurauksena oli myös voimakas nokkosihottuma, johon oli haettava kunnon pillerit lääkäriltä. Se kutina ja raapiminen saa ihmisen mielipuoleksi.
        Kerroin laseroivalle taholle, että pidetään pieni tauko ja katsotaan voidaanko jatkaa poistoa. Sama taho kertoi, että eräälle naiselle oli myös tullut allerginen reaktio verenkiertoon joutuneesta väristä.

        Tarkoitus on vielä tämän vuoden puolella jatkaa poistoa pienellä teholla, samalla jolla poistoa alettiin alunperin tekemään. Pitää vaan napsia antihistamiinia päivittäin, jotta allergiaoireet pysyvät joten kuten kurissa.

        Kuva on kokonaisuudessaan vaalentunut melkoisesti, ja onkin pääosin harmaa (alkujaan musta). Kyllä se vielä 3-4 hoitokertaa vaatii, varsinkin kun joudutaan pienellä teholla tykittämään.
        Olen kyllä ihan tyytyväinen tuloksiin, hoidosta olen maksanut 100 e kerta sellaisella sopimuksella, että 6 laserointia maksaa 500 euroa. Eli kuudes 'kaupan päälle'. Näin ollen kuuden laseroinnin hinnaksi tulee noin 84 e/kerta. Ei paha.


      • that's the way it is
        helikuitunen kirjoitti:

        Opiskelen radiotyötä ja oon tekemässä juttua tatuointien poistosta. Olis kiva saada juttuun vähän näkökulmaa, eli jos joku tatuointiinsa tyytymätön olis kiinnostunu antamaan muutaman minuutin haastattelun aiheesta olisi ihan huippu juttu. Pistäkää tänne viestiä, jos kiinnostusta löytyis!

        En poista tatuointia siksi, että olisin tyytymätön. Vaihtelu virkistää. Hiusväri muuttuu, vaatteet muuttuu, musiikkimaku laajenee... samaan syssyyn kuuluu tatuoinnin poisto.

        Silloin kun aikoinaan otin tatuoinnin, se ei ollut samanlainen trendi kuin nyt. Silloin ei tatuointia ollut joka tytöllä ja pojalla, joka mummolla ja vaarilla.

        Nykyään tatuointi on kaikilla, lähes joka vastaantulijalla. Enää tatuointi ei ole erilaista, se on arkipäivää. Kuinkahan monta kautta eri tatuointisarjoja on tullut telkkarista?
        Tatuoinneista on jotenkin vaan mennyt maku.


      • hansu-leena
        Kyllä se tästä kirjoitti:

        Heippa,

        täällä on kolme laserointia takana Q-switch laserilla. Kolmannella kerralla nostettiin tehoa ja väriä irtosikin reippaasti. Seurauksena oli myös voimakas nokkosihottuma, johon oli haettava kunnon pillerit lääkäriltä. Se kutina ja raapiminen saa ihmisen mielipuoleksi.
        Kerroin laseroivalle taholle, että pidetään pieni tauko ja katsotaan voidaanko jatkaa poistoa. Sama taho kertoi, että eräälle naiselle oli myös tullut allerginen reaktio verenkiertoon joutuneesta väristä.

        Tarkoitus on vielä tämän vuoden puolella jatkaa poistoa pienellä teholla, samalla jolla poistoa alettiin alunperin tekemään. Pitää vaan napsia antihistamiinia päivittäin, jotta allergiaoireet pysyvät joten kuten kurissa.

        Kuva on kokonaisuudessaan vaalentunut melkoisesti, ja onkin pääosin harmaa (alkujaan musta). Kyllä se vielä 3-4 hoitokertaa vaatii, varsinkin kun joudutaan pienellä teholla tykittämään.
        Olen kyllä ihan tyytyväinen tuloksiin, hoidosta olen maksanut 100 e kerta sellaisella sopimuksella, että 6 laserointia maksaa 500 euroa. Eli kuudes 'kaupan päälle'. Näin ollen kuuden laseroinnin hinnaksi tulee noin 84 e/kerta. Ei paha.

        Noniin, ensi viikon tiistaille 17.11.2009 olisi sitten varattu Eiran sairaalan aika koehoitoon ja tunnin päästä siitä tehdään ensimmäinen laserhoito. Maksoin aikoinaan 10- vuotta sitten tatskasta 300 mummoa ja jo ekasta poistokäyntikerrasta köyhdyn 207,60€. Noh, elämä on! Oon kyllä valmis maksamaan mitä vain, että saan tatuoinnin pois, on se vaan niin ruma!


      • hansu-leena
        hansu-leena kirjoitti:

        Noniin, ensi viikon tiistaille 17.11.2009 olisi sitten varattu Eiran sairaalan aika koehoitoon ja tunnin päästä siitä tehdään ensimmäinen laserhoito. Maksoin aikoinaan 10- vuotta sitten tatskasta 300 mummoa ja jo ekasta poistokäyntikerrasta köyhdyn 207,60€. Noh, elämä on! Oon kyllä valmis maksamaan mitä vain, että saan tatuoinnin pois, on se vaan niin ruma!

        Ensimmäinen laserointikerta takana Eirassa. Laserhoitaja oli aivan mahtava tyyppi ja selosti asiallisesti kokoaika mitä tulee tapahtumaan jne.
        Laserointi sattui minua paljon, mutta onneksi hoitajan jutellessa mukavia, tuon 2 minuuttia kyllä kestin. Kipu tuntui siltä, kun sähköisellä kärpäslätkällä olisi tatuointia murjottu. Poistettava tatska sijaitsee olkapäässä ja jos kipu siinä oli hurjaa, niin en uskalla edes ajatella mitä se voi olla herkimmissä paikoissa. Mutta kuulemma puuduttavat tuolla Eirassa herkimpiä ihmisiä.
        Kuva on selkeästi haalentunut ja tatuoinnissa on laikkuja joista on väriä lähtenyt pois. Seuraava hoitokerta joulukuun lopussa, joten sitä sitten odotellessa sitten.


      • tpkkr
        hansu-leena kirjoitti:

        Ensimmäinen laserointikerta takana Eirassa. Laserhoitaja oli aivan mahtava tyyppi ja selosti asiallisesti kokoaika mitä tulee tapahtumaan jne.
        Laserointi sattui minua paljon, mutta onneksi hoitajan jutellessa mukavia, tuon 2 minuuttia kyllä kestin. Kipu tuntui siltä, kun sähköisellä kärpäslätkällä olisi tatuointia murjottu. Poistettava tatska sijaitsee olkapäässä ja jos kipu siinä oli hurjaa, niin en uskalla edes ajatella mitä se voi olla herkimmissä paikoissa. Mutta kuulemma puuduttavat tuolla Eirassa herkimpiä ihmisiä.
        Kuva on selkeästi haalentunut ja tatuoinnissa on laikkuja joista on väriä lähtenyt pois. Seuraava hoitokerta joulukuun lopussa, joten sitä sitten odotellessa sitten.

        4 laserhoito kertaa takana eirassa ja tuloksia on tullut. Poistan 4 kpl pieniä tatuointeja, jokaisesta näkyy noin 40-60% alueelta ihoa alta. Omat tatuointini reagoivat suht hyvin. Vesirakkuloita tullut joka kerta tummimmistakohdista, mutta itse pidän asiaa hyvänä, koska väri tulee suurissa määrin ulos ihon läpi vesirakkuloiden kohdalla. Tatuoinninpoistaja Eirassa on erittäin mukava ja ammatti taitoinen, kannattaa mennä jos tuntuu siltä, että haluaa tatuointinsa pois. Suosittelen menoa välittömästi, koska prosessi on varmasti useiden käyntikertojen mittainen. Kerta maksaa 150 euroa, aikaa sinulla on 30 minuuttia.

        Ei kannata puuduttaa ihoa ennenkuin menee laserhoitoon. Iteä sattuu kyllä perkeleesti mutta pidän sitä hyvänä henkisenä hoitona, ei tule ainakaan otettua mitään roskaa ihon alle enää.

        Hyvin mielin menen hoidossa loppuun asti ei se 150 eruoa niin paha ole maksaa kun 6 viikon välein saa hoidossa käydä.


      • tyttö 24
        helikuitunen kirjoitti:

        Opiskelen radiotyötä ja oon tekemässä juttua tatuointien poistosta. Olis kiva saada juttuun vähän näkökulmaa, eli jos joku tatuointiinsa tyytymätön olis kiinnostunu antamaan muutaman minuutin haastattelun aiheesta olisi ihan huippu juttu. Pistäkää tänne viestiä, jos kiinnostusta löytyis!

        mä voin antaa haastattelun vaikka tää vanhentunu asia varmaan onki.mulla pilattu koko kylki kainalosta lonkan alle.tatuoija ei kuunnellu yhtää ja ei vastannuenää puhelimeen.nytlaserin alle ja kirurgin pöydälle.


      • petu
        tyttö 24 kirjoitti:

        mä voin antaa haastattelun vaikka tää vanhentunu asia varmaan onki.mulla pilattu koko kylki kainalosta lonkan alle.tatuoija ei kuunnellu yhtää ja ei vastannuenää puhelimeen.nytlaserin alle ja kirurgin pöydälle.

        Jos käyt vielä lukemassa tätä nii voisitko kertoa kokemuksia poistosta miten on onnistunut ja mennyt. Täällä suunnalla vois olla kanssa jossain välin poisto edessä


    • äijä....

      Noin vuosi sitten aloitin entisen mustan jo haalistuneen 8vuotta vanhan tatuoinnin poiston. Kahdella eri tyypillä yht 5 kertaa. Toinen oli 120 e ja toinen 100 euroo joten aloin käydä siellä. Ihan hyvin tominut. Päälle tulee peitekuva joten ei tartte käydä niin hirveen monta kertaa. Ehkä vielä kerran joten hinnaksi tulee silloin yht 640 egee. Huh mutta kun miettii että jotkut vaatii koekäyntejä ja niistä velottaa ja jotkut velottaa sikana muutenkin. Täytyy myöntää että olen myös itse yrittänyt tatuointia poistaa aika radikaalein menetelmin. Natriumhydroksidi(varovaisuutta ja laimennusta) sekä verruxin.Ja ne on tepsinyt kanssa. Arpea on pikkusen muodostunut sekä omista että laaseroinnista mutta ei haittaa. Ajattelin sitten että parempi laaseroida ettei tuu vahingossakaan pahoja jälkiä.Hitaasti hyvä tulee kumma vaan että jotkut nyhtää vieläkin älyhintoja Q-switched-laaseroinnista. Edullisemminkin saa poistettuu.

      • tatajäbä

        Viittaatko älyhinnalla sairaalalaaserin lauttasaaressa hintaan? Siellähän siis q-switched rubiinilasersessio maksaa sen 350€. Ite oon nyt kaksi kertaa käynyt siellä ja mietin että onko hintansa väärti vai kannaittaisiko suosiolla eirassa, jossa maksaa vaan 150€ hoitaa homma loppuun. Jenkeissähän alan standardina pidetään revlite ja medlite q-switched nd-yag laitteita. Suomessa näitä laitteita ei taida olla kellään. Sanokaa nyt ihmeessä ootteko sitä mieltä että sairaalalaaser vaan riistää rahat vaikka saman tuloksen saa halvemmallakin?


      • roon
        tatajäbä kirjoitti:

        Viittaatko älyhinnalla sairaalalaaserin lauttasaaressa hintaan? Siellähän siis q-switched rubiinilasersessio maksaa sen 350€. Ite oon nyt kaksi kertaa käynyt siellä ja mietin että onko hintansa väärti vai kannaittaisiko suosiolla eirassa, jossa maksaa vaan 150€ hoitaa homma loppuun. Jenkeissähän alan standardina pidetään revlite ja medlite q-switched nd-yag laitteita. Suomessa näitä laitteita ei taida olla kellään. Sanokaa nyt ihmeessä ootteko sitä mieltä että sairaalalaaser vaan riistää rahat vaikka saman tuloksen saa halvemmallakin?

        Itse alotin tatuointien (4kpl) poistot eirassa noin 3 viikkoa sitten eli kerran on hoidettu ja ensi viikolla toinen kerta vielä käsittelemättömiin kuviin. Joistain kohdista lähtenyt väri kokonaan pois ja joka paikasta selkeästi haalistunut. Olisi kiva verrata tuloksia tuon sairaalalaaserin käyttämään menetelmään varsinkin kun hinta on yli kaksinkertainen eiraan. Sain vinkin että Hirudoid forte voide edesauttaisi tatuoinnin poistumista koska se vilkastaa ihon pintaverenkiertoa joten sitä tulee hiveltyä aina suihkun jälkeen ihoon. Jonkinlainen vaikutus tuolla on koska laiton jälkeen alkaa iho punoittamaan juuri tatuoinnin kohdalta, sama ilmiö tulee saunan, urheilun ja alkoholin nauttimisen jälkeen. Ilmeisesti siis pintaverenkierto vilkastuu ja elimistö hylkii hajoitettua väriä. Joskus voinut jopa havaita tietystä kohdasta poistuneen väriä saunan jälkeen.


      • Tattoo Off
        roon kirjoitti:

        Itse alotin tatuointien (4kpl) poistot eirassa noin 3 viikkoa sitten eli kerran on hoidettu ja ensi viikolla toinen kerta vielä käsittelemättömiin kuviin. Joistain kohdista lähtenyt väri kokonaan pois ja joka paikasta selkeästi haalistunut. Olisi kiva verrata tuloksia tuon sairaalalaaserin käyttämään menetelmään varsinkin kun hinta on yli kaksinkertainen eiraan. Sain vinkin että Hirudoid forte voide edesauttaisi tatuoinnin poistumista koska se vilkastaa ihon pintaverenkiertoa joten sitä tulee hiveltyä aina suihkun jälkeen ihoon. Jonkinlainen vaikutus tuolla on koska laiton jälkeen alkaa iho punoittamaan juuri tatuoinnin kohdalta, sama ilmiö tulee saunan, urheilun ja alkoholin nauttimisen jälkeen. Ilmeisesti siis pintaverenkierto vilkastuu ja elimistö hylkii hajoitettua väriä. Joskus voinut jopa havaita tietystä kohdasta poistuneen väriä saunan jälkeen.

        Eli kyllä Suomesta myös löytyy YAG lasereita muutama, meille yksi niistä (Helsingissä).
        Koneemme on kannettavaa mallia joten poistaminen onnistuu oikeastaan missä tahansa.

        Lisätietoja

        Tattoo Off / 0504334913


      • tatoooff
        Tattoo Off kirjoitti:

        Eli kyllä Suomesta myös löytyy YAG lasereita muutama, meille yksi niistä (Helsingissä).
        Koneemme on kannettavaa mallia joten poistaminen onnistuu oikeastaan missä tahansa.

        Lisätietoja

        Tattoo Off / 0504334913

        On q-switched nd yag laasereita kyllä, mutta ei ole hoya conbion revlite tai medlite laaseria.


    • vinkkeilijä

      HARKITSITPA SITTEN TATUOINNIN OTTAMISTA TAI SEN POISTAMISTA, LUE TÄMÄ!

      Poistatatpa sen sitten leikkauksella tai laserilla, jälkihän siitä jää tietenkin. Lisäksi se on kallista ja tuskin laser nyt muutenkaan on terveydelle hyväksi! En siis suosittele sitä, ellei sinulla nyt ole sitten jotakin rivoa töherretty otsaan.

      KUN TATUOINTI KADUTTAA
      Tiedän, että monilla on iso, näkyvälle paikalle otettu musta suttukasatatuointi joka halutaan poistaa. Ole ylpeä tatuoinneistasi, olivatpa ne sitten minkälaisia tahansa. Rumakin tatuointi on ollut joskus kaunis. Muistele, miksi otit sen. Liittyykö siihen kenties jokin muisto, tärkeä tapahtuma tai muuta? Jos on exän nimi käsivarteen kirjoitettu, tatuoi vain siihen päälle rasti tai esim. sulkuihin perään exä. Se kertoo, että et enää pidä siitä. Toinen vaihtoehto tietysti pistää kokonaan uusi, peitetatuointi päälle.

      KUN HALUAT TATUOINNIN, harkitse vielä. Ihon uusiutuessa tatuoinnin värit haalistuvat ja leviävät. Silloin se ei enää olekaan niin hyvän näköinen kuin uutena ja kuva saattaa alkaa kaduttamaan. Jos haluat tatuoinnin vain sen takia kun "muillakin on" tai haluat näyttää kovalta, älä tee sitä! Kannattaa ottaa myös huomioon, että sellaiset kärpäsen kakan kokoiset tatuoinnitkin ovat todella turhia. Niistä ei kauempaa katsottuna ota selvää, onko se nyt tatuointi vai joku tahra, mitä se esittää jne. Tatuoimaton iho ei tee kenestäkään rumaa!

      • Eroa?

        Onko vanhan ja tuoreen tatuoinnin poistamisella eroa? Onko vanhempi "tiukemmassa"? Itselläni suhteellisen tuore, poistaminen harkinnassa.


      • zarre
        Eroa? kirjoitti:

        Onko vanhan ja tuoreen tatuoinnin poistamisella eroa? Onko vanhempi "tiukemmassa"? Itselläni suhteellisen tuore, poistaminen harkinnassa.

        Minulta poisti T Schröder ja onnistui hyvin, oli tosin aika pieni tatska ja laserilla poisti


      • PLIIS
        Eroa? kirjoitti:

        Onko vanhan ja tuoreen tatuoinnin poistamisella eroa? Onko vanhempi "tiukemmassa"? Itselläni suhteellisen tuore, poistaminen harkinnassa.

        Tämä kiinnostaisi minuakin! Kenelläkään tietoa/kokemuksia?!


      • neitixxxxxxxx
        PLIIS kirjoitti:

        Tämä kiinnostaisi minuakin! Kenelläkään tietoa/kokemuksia?!

        Missä olet tuohon hintaan poistoja saanut? Minäkään en halua maksaa itseäni kipeäksi.


      • Edelleen roon
        neitixxxxxxxx kirjoitti:

        Missä olet tuohon hintaan poistoja saanut? Minäkään en halua maksaa itseäni kipeäksi.

        No nyt on jälkimmäisestä poistokerrasta jo useampi kuukausi aikaa ja toistamiseen käsitellystä kohdasta on paikoittain väri lähtenyt jopa kokonaan pois. Kesän pitänyt taukoa poistohommissa mutta syksyllä jatkuu taas 3 viikon välein poistaminen. Käyntikertoja siis tullut nyt 3 ja hintaa niille kertynyt 450€ joten halpaa touhua tämä ei ole, sen tiesin jo aloittaessani poistot että ei tästä tonnilla tulla selviämään. No syksyä odotellessa....


      • thank you
        Edelleen roon kirjoitti:

        No nyt on jälkimmäisestä poistokerrasta jo useampi kuukausi aikaa ja toistamiseen käsitellystä kohdasta on paikoittain väri lähtenyt jopa kokonaan pois. Kesän pitänyt taukoa poistohommissa mutta syksyllä jatkuu taas 3 viikon välein poistaminen. Käyntikertoja siis tullut nyt 3 ja hintaa niille kertynyt 450€ joten halpaa touhua tämä ei ole, sen tiesin jo aloittaessani poistot että ei tästä tonnilla tulla selviämään. No syksyä odotellessa....

        Ilmeisesti laser poisto toimii, täytyy vain olla kärsivällinen. Edelleen roon, kuinka isoa tatuointia poistat?Itse olen miettinyt 10x16cm tatuoinnin poistoa ja siksi mielelläni lukisin muiden kokemuksista, niitä vaan löytyy huonosti tästä aiheesta.


      • richard333
        thank you kirjoitti:

        Ilmeisesti laser poisto toimii, täytyy vain olla kärsivällinen. Edelleen roon, kuinka isoa tatuointia poistat?Itse olen miettinyt 10x16cm tatuoinnin poistoa ja siksi mielelläni lukisin muiden kokemuksista, niitä vaan löytyy huonosti tästä aiheesta.

        Olen käynyt legacyssa poistattamassa tatuointia. 4 hoitokertaa takana ja on kyllä selvästi vaalentunut, osasta kohtaa näkyy jo vaalea iho alla. Vielä varmaan on ainakin se 4 kertaa edessä. Eli kyseessä oon täysin musta kuva, mitä poistetaan.


      • Thank you
        richard333 kirjoitti:

        Olen käynyt legacyssa poistattamassa tatuointia. 4 hoitokertaa takana ja on kyllä selvästi vaalentunut, osasta kohtaa näkyy jo vaalea iho alla. Vielä varmaan on ainakin se 4 kertaa edessä. Eli kyseessä oon täysin musta kuva, mitä poistetaan.

        Richard333 minkä kokoista tatuointia poistat?
        Minulla on ensimmäinen kerta/koepoisto ensi viikolla.


      • richard333
        Thank you kirjoitti:

        Richard333 minkä kokoista tatuointia poistat?
        Minulla on ensimmäinen kerta/koepoisto ensi viikolla.

        En poista koko tatuointia, vaan osaa siitä mikä ei oikein miellytä silmää enään. Poistettava alue on noin 7cm pitkä ja 3 cm leveä.

        Legacyyn on kiva mennä, vaikka jotenkin alkuun nolotti mennä poistattamaan osaa tatuoinnista minkä joskus ottanut. Itseasiassa siellä on yleensä aina joku toinenkin laseroitavana ja ei niitä taideta pahalla katsoa. Mukavaa porukkaa siellä on töissä.

        Minkälaista tatskaa oot menossa laseroimaan, haluatko kokonaan eroon vai uutta kuvaa päälle?


      • Thank You
        richard333 kirjoitti:

        En poista koko tatuointia, vaan osaa siitä mikä ei oikein miellytä silmää enään. Poistettava alue on noin 7cm pitkä ja 3 cm leveä.

        Legacyyn on kiva mennä, vaikka jotenkin alkuun nolotti mennä poistattamaan osaa tatuoinnista minkä joskus ottanut. Itseasiassa siellä on yleensä aina joku toinenkin laseroitavana ja ei niitä taideta pahalla katsoa. Mukavaa porukkaa siellä on töissä.

        Minkälaista tatskaa oot menossa laseroimaan, haluatko kokonaan eroon vai uutta kuvaa päälle?

        Onhan se kiusallista tosiaan mennä poistamaan, ei sitä ole helppoa myöntää että haluaa ottamaansa kuvaan muutosta. Tosin poistaminen varmaankin on kovasti yleistymässä, kun nykyajan laitteet ovat niin ihmeellisiä.
        Kuvani on käsivarressa ja sinällään kuvassa ei mitään vikaa ole päinvastoin upea kuva, mutta kuva ei olekkaan "toimiva" ko paikassa. En osaa vielä sanoa tulisiko kuvan päälle jotain muuta, saa nähdä..jännittää kyllä paljon :)


      • krista6
        richard333 kirjoitti:

        Olen käynyt legacyssa poistattamassa tatuointia. 4 hoitokertaa takana ja on kyllä selvästi vaalentunut, osasta kohtaa näkyy jo vaalea iho alla. Vielä varmaan on ainakin se 4 kertaa edessä. Eli kyseessä oon täysin musta kuva, mitä poistetaan.

        Olen itse miettinyt tatuoinninpoistoa myös ja tutkinut noita eri vaihtoehtoja ja lasereita internetin välityksellä.
        Vaikuttaisi siltä että tuo Nd:YAG Q-switched olisi se mitä itse ainakin lähtisin kokeilemaan.
        Onko tämä se laser mitä Legacyssa käytetään? Kiinnostaa myös tietää paljonko yksi hoitokerta maksaa siellä?


      • Miikuliinu
        krista6 kirjoitti:

        Olen itse miettinyt tatuoinninpoistoa myös ja tutkinut noita eri vaihtoehtoja ja lasereita internetin välityksellä.
        Vaikuttaisi siltä että tuo Nd:YAG Q-switched olisi se mitä itse ainakin lähtisin kokeilemaan.
        Onko tämä se laser mitä Legacyssa käytetään? Kiinnostaa myös tietää paljonko yksi hoitokerta maksaa siellä?

        tatuointia olkapäästäni, hinta on 100e/krt ja kone on yag laser,multa poistettu nyt 3krtaa ja jostain kohti iho jo näkyy,muualta on väri selvästi vaalentunut.
        paikka on beauty room tikkurilassa.


      • Richard333
        Miikuliinu kirjoitti:

        tatuointia olkapäästäni, hinta on 100e/krt ja kone on yag laser,multa poistettu nyt 3krtaa ja jostain kohti iho jo näkyy,muualta on väri selvästi vaalentunut.
        paikka on beauty room tikkurilassa.

        Joo Legacyssa on Q-switched, mutta en tiedä onko juuri nd:yag. Hoitokerta riippuu tatuoinnin koosta, mutta hinnat alkaen 50 € ylöspäin.


      • tattooff
        Richard333 kirjoitti:

        Joo Legacyssa on Q-switched, mutta en tiedä onko juuri nd:yag. Hoitokerta riippuu tatuoinnin koosta, mutta hinnat alkaen 50 € ylöspäin.

        Itse käyn Kirkkonummella T:mi Laser In:ssa poistattamassa, tai itseasiassa vasta kerran käynyt. He käyttävät ainoastaan tatuontien poistoon tarkoitettua, SWOT III Q-switched Nd:YAG- laseria.
        Hinta on n.80-120€/kerta riippuen kuvan koosta. Täytyy vielä mainita, että todella mukavaa henkilökuntaa :)


      • remixon
        tattooff kirjoitti:

        Itse käyn Kirkkonummella T:mi Laser In:ssa poistattamassa, tai itseasiassa vasta kerran käynyt. He käyttävät ainoastaan tatuontien poistoon tarkoitettua, SWOT III Q-switched Nd:YAG- laseria.
        Hinta on n.80-120€/kerta riippuen kuvan koosta. Täytyy vielä mainita, että todella mukavaa henkilökuntaa :)

        Minkäkokoista tatuointia olet käynyt laseroimassa? Mikäköhän on max. koko mitä laseroivat yhdellä kertaa?


      • tattooff
        remixon kirjoitti:

        Minkäkokoista tatuointia olet käynyt laseroimassa? Mikäköhän on max. koko mitä laseroivat yhdellä kertaa?

        Tatuointini on n.kahden kämmenen kokoinen (n.16x10cm), eikä kuva ollut liian suuri vaan se laseroitiin kokonaan heti ekalla kerralla. Nyt ensimmäisestä kerrasta on tasan viikko ja kaikki on mennyt niinkuin on pitänyt, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt :) Luottavaisin mielin siis odottelen seuraavaa kertaa.


      • Remixon
        tattooff kirjoitti:

        Tatuointini on n.kahden kämmenen kokoinen (n.16x10cm), eikä kuva ollut liian suuri vaan se laseroitiin kokonaan heti ekalla kerralla. Nyt ensimmäisestä kerrasta on tasan viikko ja kaikki on mennyt niinkuin on pitänyt, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt :) Luottavaisin mielin siis odottelen seuraavaa kertaa.

        Eli kyseessä on suht. iso tatuointi. Jossain luki, että noin luumun kokoisen tatuoinnin pystyy laseroimaan kerralla, että keho ei pystyisi hävittämään mustetta enempää.

        Pitää käydä Kirkkonummella laseroimassa. :)


      • tattooff
        Remixon kirjoitti:

        Eli kyseessä on suht. iso tatuointi. Jossain luki, että noin luumun kokoisen tatuoinnin pystyy laseroimaan kerralla, että keho ei pystyisi hävittämään mustetta enempää.

        Pitää käydä Kirkkonummella laseroimassa. :)

        joo, tatuoinnin poistosta on muutenkin vähän huonosti tietoa saatavila.
        Itsekin yllätyi, kun kysyin että tehdäänkö nyt pieneen osaan koehoito, mutta niin vain laseroitiin koko alue. Suosittelitvat myös pitämään hieman pidemmän tauon laserointien välissä kuin 4vk, nimenomaan siksi ettei keho poista mustetta sen nopeampaa vaikka kävisi laseroinnissa tiheästi. Eli touhu vaatii kärsivällisyyttä, mutta jos jopa vuoden kuluttua tatuointi on kadonnut niin melko hieno homma :)


      • roon
        tattooff kirjoitti:

        joo, tatuoinnin poistosta on muutenkin vähän huonosti tietoa saatavila.
        Itsekin yllätyi, kun kysyin että tehdäänkö nyt pieneen osaan koehoito, mutta niin vain laseroitiin koko alue. Suosittelitvat myös pitämään hieman pidemmän tauon laserointien välissä kuin 4vk, nimenomaan siksi ettei keho poista mustetta sen nopeampaa vaikka kävisi laseroinnissa tiheästi. Eli touhu vaatii kärsivällisyyttä, mutta jos jopa vuoden kuluttua tatuointi on kadonnut niin melko hieno homma :)

        poistatan 5 tatuointia joista suurin on 20cmx20cm, toisiksi suurin 3cmx6cm ja näiden lisäksi muutamaa töherrystä jossa on väriä yhteensä ehkä 1cmx1cm. puolet näistä kuvista voidaan käsitellä yhdellä kertaa.Huomenna kesätauon jälkeen taas postoon.


      • roon
        roon kirjoitti:

        poistatan 5 tatuointia joista suurin on 20cmx20cm, toisiksi suurin 3cmx6cm ja näiden lisäksi muutamaa töherrystä jossa on väriä yhteensä ehkä 1cmx1cm. puolet näistä kuvista voidaan käsitellä yhdellä kertaa.Huomenna kesätauon jälkeen taas postoon.

        No nyt tuli taas käytyä laserissa ja hyvin näyttää lähtevän. Eli nyt on joka paikka otettu 2 kertaan testikäynti. Rahaa on tähän mennessä mennyt noin 600€ ja kuvat on edelleen näkyvissä, tosin haalistuneina ja matkaa on vielä siihen että ovat kokonaan pois. Tosin paikoittain on väri hävinnyt kokonaan ja viimeisen käyntikerran jälkeen joka oli perjantaina on käsitellyltä alueelta paikoittain hävinnyt väri kokonaan. Seuraava aika 3 viikon päästä jossa käsitellään aluetta jota on viimeksi 5 kk sitten käsitelty. Värihän haalistuu ja poistuu noin vuoden ajan käsittelystä joten 5kk aikana on tapahtunut tässäkin alueessa todella paljon kun vanhoihin kuviin vertaan. Mikäli joku haluaa kuvia niin [email protected] voi laittaa kuva pyyntöjä tulemaan.


      • kiinnostunut22
        roon kirjoitti:

        No nyt tuli taas käytyä laserissa ja hyvin näyttää lähtevän. Eli nyt on joka paikka otettu 2 kertaan testikäynti. Rahaa on tähän mennessä mennyt noin 600€ ja kuvat on edelleen näkyvissä, tosin haalistuneina ja matkaa on vielä siihen että ovat kokonaan pois. Tosin paikoittain on väri hävinnyt kokonaan ja viimeisen käyntikerran jälkeen joka oli perjantaina on käsitellyltä alueelta paikoittain hävinnyt väri kokonaan. Seuraava aika 3 viikon päästä jossa käsitellään aluetta jota on viimeksi 5 kk sitten käsitelty. Värihän haalistuu ja poistuu noin vuoden ajan käsittelystä joten 5kk aikana on tapahtunut tässäkin alueessa todella paljon kun vanhoihin kuviin vertaan. Mikäli joku haluaa kuvia niin [email protected] voi laittaa kuva pyyntöjä tulemaan.

        Minkälaista kuvaa poistat ja kuinka isoa? Aika kalliilta kuulostaa, jos testi 2 käyntikertaa on maksanut jo 600€. Missä käyt laseroitavana.


      • roon
        kiinnostunut22 kirjoitti:

        Minkälaista kuvaa poistat ja kuinka isoa? Aika kalliilta kuulostaa, jos testi 2 käyntikertaa on maksanut jo 600€. Missä käyt laseroitavana.

        Poistatan yhteensä 5 kuvaa josta suurin noin 10cmx10cm. Sinänsä tuolla kuvan koolla ei niin hirveäää merkitystä ole koska oli kuva minkä kokoinen tahansa niin käyntikerta on aina saman hintainen. Kerralla käsiteltävän alueen laajuus on juuri tuollaiset 10cmx10cm joten joudun vuorotellen poistattamaan eri tatuointeja että tuo 6viikon väli tulee täyteen.

        Eli käyntikerralla otetaan puolet isosta kuvasta ja pari pikku kuvaa, seuraavalla kerralla otetaan ne mitkä viimeksi jäi käsittelemättä. Tuolleen tuo sykli pyörii niin että 3 viikon välein tulee laserissa käytyä mutta käsiteltävä kohta saa tuon 6 viikon lepoajan.

        Eiran sairaalassa käyn poistattamassa, siellä lienee ainakin tällähetkellä parhaimmat laitteet Suomessa tatuointien poistoon. Lisäksi se on erittäin korkeatasoinen yksityissairaala missä tehdään mm plastiikkakirurgisia leikkauksia. Tätä taustaa vasten valitsin itse maineikkaan sairaalan tatuointien poisto paikakseni. Tälläiseen operaatioon liittyy myös aikamoinen vastuu että se onnistuu eikä esimerkiksi iho ole lopunikää pilalla.
        Uskon että tälläinen sairaala missä hoitoa tekevä henkilö on terveydenalan ammattilainen on tältä kantilta huomattavasti turvallisempi kuin jokin kauneushoitola missä toiminimen kanssa kouluttamaton henkilö suorittaa vastaavia hoitoja.

        Ei sellaista yhdistelmää kun halpa,hyvä ja nopea löydy mistään kun puhutaan tatuoinninpoistosta laserilla.

        Jos verrataan hintoja siihen että jokin kauneushoitola tarjoaa esim 120€ hoitokerta palvelua (eira 150€) niin onhan tuossa tosiaan 30€ eroa joka on todella iso ero. Yleensä kuitenkin näissä kauneushoitoloissa on rubiinilaser jolla poistokertoja ja arpia on huomattavasti enemmän, kuroutuu tämä hintaero nopeasti umpeen.

        Toki muitakin sairaala paikkoja on missä saa vastaavantasoisilla laitteilla ehkä hieman halvemmalla kuin 150€ kerta.

        Summasummarum: Tatuoinnin poisto on kallista ja aikaa vievää, poistatti sitten missä tahansa. Nopein tapa lienee leikkaamalla.


        Eilen tuli taas käytyä poistossa ja nyt alkaa tulokset todella näkymään, pari pientä kuvaa alkaa olemaan miltein kokonaan olemaan poissa ja ilman hoitojakin todennäköisesti häviää ajan saatossa kunhan elimistö poistaa väriä.

        Isossa kuvassa on tapahtunut todella radikaalia haalistumista, tuo kesällä ollut 5kk tauko teki kyllä todella hyvää. Tuon tauon aikana huomasi että kuva haalistuu jatkuvasti vaikka ei mitään tekisikään, hoidon jälkeenhän reagtio jatkuu vielä vuoden verran.

        Rahaa on tähän mennessä palanut 700-800€ (täytyy tarkistaa tuo) ja aikaa kulunut vaikka kuinka paljon. Eilen kyselin arviota paljonko hoitokertoja vielä olisi jäljellä, hyvin varovaisen arvion mukaan ehkä 5 kertaa oli vastaus. Eli kun kuvia poistetaan 2 osassa niiden laajuuden takia tarkoittaa tämä yhteensä 10 poistokertaa.

        Tämä tarkoittaa rahassa 1500€ siihen kun lisätään tuo 800€ niin päästään summaan 2300€ joka nyt suunnilleen tässä vaiheessa saattaisi olla lähellä sitä lopullista hintaa mitä tämä hupi tulee maksamaan. Aikaa arvioitiin kestävän 3 viikon hoitosyksillä ensi kesään, silloin kuvien pitäis olla miltein kokonaan poissa. Nämä tietenkin vain arvioita jotka on tehty jo tehtyjen hoitojen perusteella ja enemmänkin suuntaa antavia.


        Aikoinaan kun iso kuva tuli otettua se maksoi noin 300 markkaa, poiston hinta markoissa on reilut 13 000mk eli 45 kertainen summa.

        Se nuoruus, se tyhmyys.........................


      • ....................
        roon kirjoitti:

        Poistatan yhteensä 5 kuvaa josta suurin noin 10cmx10cm. Sinänsä tuolla kuvan koolla ei niin hirveäää merkitystä ole koska oli kuva minkä kokoinen tahansa niin käyntikerta on aina saman hintainen. Kerralla käsiteltävän alueen laajuus on juuri tuollaiset 10cmx10cm joten joudun vuorotellen poistattamaan eri tatuointeja että tuo 6viikon väli tulee täyteen.

        Eli käyntikerralla otetaan puolet isosta kuvasta ja pari pikku kuvaa, seuraavalla kerralla otetaan ne mitkä viimeksi jäi käsittelemättä. Tuolleen tuo sykli pyörii niin että 3 viikon välein tulee laserissa käytyä mutta käsiteltävä kohta saa tuon 6 viikon lepoajan.

        Eiran sairaalassa käyn poistattamassa, siellä lienee ainakin tällähetkellä parhaimmat laitteet Suomessa tatuointien poistoon. Lisäksi se on erittäin korkeatasoinen yksityissairaala missä tehdään mm plastiikkakirurgisia leikkauksia. Tätä taustaa vasten valitsin itse maineikkaan sairaalan tatuointien poisto paikakseni. Tälläiseen operaatioon liittyy myös aikamoinen vastuu että se onnistuu eikä esimerkiksi iho ole lopunikää pilalla.
        Uskon että tälläinen sairaala missä hoitoa tekevä henkilö on terveydenalan ammattilainen on tältä kantilta huomattavasti turvallisempi kuin jokin kauneushoitola missä toiminimen kanssa kouluttamaton henkilö suorittaa vastaavia hoitoja.

        Ei sellaista yhdistelmää kun halpa,hyvä ja nopea löydy mistään kun puhutaan tatuoinninpoistosta laserilla.

        Jos verrataan hintoja siihen että jokin kauneushoitola tarjoaa esim 120€ hoitokerta palvelua (eira 150€) niin onhan tuossa tosiaan 30€ eroa joka on todella iso ero. Yleensä kuitenkin näissä kauneushoitoloissa on rubiinilaser jolla poistokertoja ja arpia on huomattavasti enemmän, kuroutuu tämä hintaero nopeasti umpeen.

        Toki muitakin sairaala paikkoja on missä saa vastaavantasoisilla laitteilla ehkä hieman halvemmalla kuin 150€ kerta.

        Summasummarum: Tatuoinnin poisto on kallista ja aikaa vievää, poistatti sitten missä tahansa. Nopein tapa lienee leikkaamalla.


        Eilen tuli taas käytyä poistossa ja nyt alkaa tulokset todella näkymään, pari pientä kuvaa alkaa olemaan miltein kokonaan olemaan poissa ja ilman hoitojakin todennäköisesti häviää ajan saatossa kunhan elimistö poistaa väriä.

        Isossa kuvassa on tapahtunut todella radikaalia haalistumista, tuo kesällä ollut 5kk tauko teki kyllä todella hyvää. Tuon tauon aikana huomasi että kuva haalistuu jatkuvasti vaikka ei mitään tekisikään, hoidon jälkeenhän reagtio jatkuu vielä vuoden verran.

        Rahaa on tähän mennessä palanut 700-800€ (täytyy tarkistaa tuo) ja aikaa kulunut vaikka kuinka paljon. Eilen kyselin arviota paljonko hoitokertoja vielä olisi jäljellä, hyvin varovaisen arvion mukaan ehkä 5 kertaa oli vastaus. Eli kun kuvia poistetaan 2 osassa niiden laajuuden takia tarkoittaa tämä yhteensä 10 poistokertaa.

        Tämä tarkoittaa rahassa 1500€ siihen kun lisätään tuo 800€ niin päästään summaan 2300€ joka nyt suunnilleen tässä vaiheessa saattaisi olla lähellä sitä lopullista hintaa mitä tämä hupi tulee maksamaan. Aikaa arvioitiin kestävän 3 viikon hoitosyksillä ensi kesään, silloin kuvien pitäis olla miltein kokonaan poissa. Nämä tietenkin vain arvioita jotka on tehty jo tehtyjen hoitojen perusteella ja enemmänkin suuntaa antavia.


        Aikoinaan kun iso kuva tuli otettua se maksoi noin 300 markkaa, poiston hinta markoissa on reilut 13 000mk eli 45 kertainen summa.

        Se nuoruus, se tyhmyys.........................

        toimii, minulla oli pigmentoinnin poisto aikoinaan ja lopulta sekin vaaleni ja sain sielulleni rauhan. Joten toimii näihinkin.


      • Susi K
        .................... kirjoitti:

        toimii, minulla oli pigmentoinnin poisto aikoinaan ja lopulta sekin vaaleni ja sain sielulleni rauhan. Joten toimii näihinkin.

        Olen käynyt myös Eiran sairaalassa poistamassa tatuointia. Ensimmäistä poistoa vielä tekemässä, ja tänään neljäs kerta takana. Itse olen tyytyväinen ja voin suositella paikkaa. Kuva alkanut lähtemään hyvin pois. Ajatukset samat kuin Roonilla. Yksityinen sairaala, niin uskon sen jo vaikuttavan siihen, että saa sellaista hoitoa, jota ei joudu myöhemmin katumaan. Ystäväpiirissä paljon tatuointeja, ja ikääkin kun on jo vähän tullut, niin alkaa löytymään monenlaisia tarinoita poistoista eri paikoissa.

        Itse suosittelen ottamaan kunnolla selvää, missä tatuoinnin poistaa. Useimmissa tapauksissa jää ainakin rumat arvet. Saahan siihen tietysti uuden kuvan päälle, mutta ei ole tällä hetkellä ainakaan omissa suunnitelmissa. Eiran henkilökunta nähtävästi tietää mitä tekee ja osaa käsitellä laitteita niinkuin laserlaitteita pitää. Se vähän ihmetyttää, kun luin tuosta että monella kokemusta q-switched menetelmästä, mutta silti tullut paljon verta ja kipua. Eihän se nyt ihan nautintoa itselläkään ole, mutta kai ihan normaaleissa määrissä. Kuitenkin verenvalumiset ja erilaiset siteet, joita laiteltu jälkeenpäin kuulostavat kyllä aika hulluilta. Eikö q-switched menetelmässä juuri ole kyse siitä ettei ihoa rikota. Silloin on jossain tehty jollain muulla laitteella tai sitten ainakin ihan väärillä tekniikoilla, vaikka laitteet olisivatkin kunnolliset. Mielummin pitäisin tatuoinnin, kuin hankkisin tilalle ruman arven.

        Roonia edelleen myötäilen siinä, että osaavassa sairaalassa voi luottaa siihen, että kaikki tehdään yksinkertaisesti oikein. Myös tuo hinta keskustelu hieman huvittaa. Ei kai tatuointia mennä ottamaankaan pyytämällä "jotain nopeasti ja halvalla". Siinä on epäilemättä myös tulos sen mukainen. Tietysti jos näinä tatuointi "trendi"-aikoina halutaan mennä tuolla tyylillä, niin mikä siinä. Itse en ole koskaan mennyt ja tatuointeja on useita. Tämä on silti ainoa tatuointi, jonka aion poistaa. Pääsen siis vähän halvemmalla ;)

        Loppujen lopuksi kannattaa miettiä, haluaako tilalle arvet.


      • PieleenhänSeMeni
        Susi K kirjoitti:

        Olen käynyt myös Eiran sairaalassa poistamassa tatuointia. Ensimmäistä poistoa vielä tekemässä, ja tänään neljäs kerta takana. Itse olen tyytyväinen ja voin suositella paikkaa. Kuva alkanut lähtemään hyvin pois. Ajatukset samat kuin Roonilla. Yksityinen sairaala, niin uskon sen jo vaikuttavan siihen, että saa sellaista hoitoa, jota ei joudu myöhemmin katumaan. Ystäväpiirissä paljon tatuointeja, ja ikääkin kun on jo vähän tullut, niin alkaa löytymään monenlaisia tarinoita poistoista eri paikoissa.

        Itse suosittelen ottamaan kunnolla selvää, missä tatuoinnin poistaa. Useimmissa tapauksissa jää ainakin rumat arvet. Saahan siihen tietysti uuden kuvan päälle, mutta ei ole tällä hetkellä ainakaan omissa suunnitelmissa. Eiran henkilökunta nähtävästi tietää mitä tekee ja osaa käsitellä laitteita niinkuin laserlaitteita pitää. Se vähän ihmetyttää, kun luin tuosta että monella kokemusta q-switched menetelmästä, mutta silti tullut paljon verta ja kipua. Eihän se nyt ihan nautintoa itselläkään ole, mutta kai ihan normaaleissa määrissä. Kuitenkin verenvalumiset ja erilaiset siteet, joita laiteltu jälkeenpäin kuulostavat kyllä aika hulluilta. Eikö q-switched menetelmässä juuri ole kyse siitä ettei ihoa rikota. Silloin on jossain tehty jollain muulla laitteella tai sitten ainakin ihan väärillä tekniikoilla, vaikka laitteet olisivatkin kunnolliset. Mielummin pitäisin tatuoinnin, kuin hankkisin tilalle ruman arven.

        Roonia edelleen myötäilen siinä, että osaavassa sairaalassa voi luottaa siihen, että kaikki tehdään yksinkertaisesti oikein. Myös tuo hinta keskustelu hieman huvittaa. Ei kai tatuointia mennä ottamaankaan pyytämällä "jotain nopeasti ja halvalla". Siinä on epäilemättä myös tulos sen mukainen. Tietysti jos näinä tatuointi "trendi"-aikoina halutaan mennä tuolla tyylillä, niin mikä siinä. Itse en ole koskaan mennyt ja tatuointeja on useita. Tämä on silti ainoa tatuointi, jonka aion poistaa. Pääsen siis vähän halvemmalla ;)

        Loppujen lopuksi kannattaa miettiä, haluaako tilalle arvet.

        Roon ja Susi K, vieläkö seurailette palstaa? Miten teille kävi lopulta?


    • tatuoituM77

      Tämähän oliki vanha viestiketju mutta vastaanpas siltikin.
      Kaveri aloitti tatuoinnin poiston jo pari vuotta sitten, niskassa n.10cm pitkä ja kapea, musta tatuointi. Ensmmäiset 8 kertaa kulki oulusta helsinkiin, eiraan. Lento maksoi 150e ja poistatus 150e. Ensimmäisellä kerroilla haalistu huomattavasti, sitten ei ole juuri mitää eroa. Sairaalasta luvattiin että korkeintaan 8 käyntiä ja kuva kokonaan haalistunut. No eipä ole. Sitte oululaiseen tatuointiliikkeeseen ilmestyi käyttöön samainen laser mikä eirassa, hinta vain 50e/kerta. Sitä tehty nyt 3 kertaa mutta ei...ei häviä kuva ei. En vaan tajua enää että mitä vitun järkee on syytää rahaa tohon ku ei se sieltä mihinkää lähe! Kyllä minä oon sitä mieltä että eläkää kuvienne kanssa tai miettikää edes joku peitekuva. Ettei menis rahat ihan kaivosta alas...

      • ihmettelijäää

        Aika ihmeellistä, että ei ole sitten kadonnut. Aika vähän loppujen lopuksi kuulee juttuja, ketkä ovat saaneet kokonaan tatuoinnin poistettua laserilla.


      • roon
        ihmettelijäää kirjoitti:

        Aika ihmeellistä, että ei ole sitten kadonnut. Aika vähän loppujen lopuksi kuulee juttuja, ketkä ovat saaneet kokonaan tatuoinnin poistettua laserilla.

        Todennäköisesti tuossa tatuoinnissa on ollut sinistä väriä mikä on todella hankala poistaa, sinistä käytetään osana joskus sekoiteväreissä kun halutaan mustaa väriä. Omissa kuvissani ei onneksi sinistä väriä ole, se reagoi jotenkin erillailla tatuointia poistettaessa ja tatuoinnin poistaja pystyy tunnistamaan sen sillä perusteella. Tatuoinnin poistosta muuten loisto infoa ruutu.fi palvelussa ohjelmassa jim D valmistuksen salat 9.10.2010.

        Nyt oli torstaina 7 käyntikerta eli toinen puoli tatskoista hoidettu nyt 4 ja toinen 3 kertaa ja rahaa palanut tällähetkellä noin 1100€ Kuvat ovat selkeästi haalistuneet mutta edelleen selkeästi näkyvillä.

        Tämä kuva on otettu heti ensimmäisen poistokerran jälkeen josta tuo valkoinen jälki on vielä pinnassa, häipyy muutaman minuutin päästä käsittelystä. Yläpuoli on täysin käsittelemätön.
        http://www.aijaa.com/v.php?i=6887144.jpg

        Tämä kuva on otettu tänään ja punoitus viimeisestä poistosta on vielä näkyvissä, viimeksi käsitelty alue siis tatuoinnin yläosa. Tässä kuvassa alapuoli käsitelty 3 kertaa ja yläpuoli 4 kertaa.
        http://www.aijaa.com/v.php?i=6887183.jpg


      • TattooBitch
        roon kirjoitti:

        Todennäköisesti tuossa tatuoinnissa on ollut sinistä väriä mikä on todella hankala poistaa, sinistä käytetään osana joskus sekoiteväreissä kun halutaan mustaa väriä. Omissa kuvissani ei onneksi sinistä väriä ole, se reagoi jotenkin erillailla tatuointia poistettaessa ja tatuoinnin poistaja pystyy tunnistamaan sen sillä perusteella. Tatuoinnin poistosta muuten loisto infoa ruutu.fi palvelussa ohjelmassa jim D valmistuksen salat 9.10.2010.

        Nyt oli torstaina 7 käyntikerta eli toinen puoli tatskoista hoidettu nyt 4 ja toinen 3 kertaa ja rahaa palanut tällähetkellä noin 1100€ Kuvat ovat selkeästi haalistuneet mutta edelleen selkeästi näkyvillä.

        Tämä kuva on otettu heti ensimmäisen poistokerran jälkeen josta tuo valkoinen jälki on vielä pinnassa, häipyy muutaman minuutin päästä käsittelystä. Yläpuoli on täysin käsittelemätön.
        http://www.aijaa.com/v.php?i=6887144.jpg

        Tämä kuva on otettu tänään ja punoitus viimeisestä poistosta on vielä näkyvissä, viimeksi käsitelty alue siis tatuoinnin yläosa. Tässä kuvassa alapuoli käsitelty 3 kertaa ja yläpuoli 4 kertaa.
        http://www.aijaa.com/v.php?i=6887183.jpg

        Mielenkiintoista lukea ihmisten kokemuksia tatuoinnin poistosta! Itse harrastan tatuointeja sekä lävistyksiä,enkä ole luopumassa niistä. Siitä huolimatta on hyvä tietää jos joskus möhlään ettei peli ole menetetty!


      • toniveli

        Tatuointien poisto on sitä tehokkaampaa ja turvallisempaa, mitä lyhyempää pulssipituutta käytetään.
        Tavoitteena on saada aikaan nopea paineaalto, joka tuhoaa tatuoinnin pigmentin, mutta ei vaikuta ympäröivään kudokseen. Syöjäsolut poistavat syntyvän jätteen.

        Rubiinilaserin aallonpituudella on markkinoiden paras ja laajin absorptiokyky tatuoinneissa käytettäviin pigmentteihin. Mustan, sinisen ja vihreän värin poistossa se on kiistatta ylivoimainen. Sillä voi poistaa seuraavia värejä:

        -musta (erinomaisesti)
        -sininen (erinomaisesti)
        -vihreä (erinomaisesti)
        -magenta (oikein hyvin)
        -harmaa (hyvin)
        -ruskea (hyvin)
        -punainen (häivyttää)
        -keltainen (vaihtelevasti)

        Aiemman polven (pidemmän pulssiajan) rubiinilasereilla epätoivottujen vaikutusten riski oli hieman suurempi kuin Nd-YAG:illa. Tämän hetken parhaissa rubiinilaitteissa riski on pienempi.

        Tällä hetkellä rubiinilasereista markkinoiden lyhyin pulssipituus ja korkein huipputeho on Quantel Derman SINON:issa. Pulssin pituus on vain 20 nanosekuntia eli 20 sekunnin miljoonasosaa ja huipputeho miljoonia watteja. 95% puhdistuma saavutetaan 3-6 hoitokerralla, mikä on huomattavasti aiempaa vähemmän. Maailmalla suurin osa vuonna 2010 kliinisiä tutkimuksia tatuointien poistosta suorittaneista ihotautilääkäreistä valitsi SINON:in parhaaksi käyttämäkseen menetelmäksi.

        Elintärkeitä kysymyksiä poistoa harkitsevalle:

        *Selvitä, että hoidon tekee Valviran JulkiTerhikistä löytyvä ammattilainen.
        -luokan 3b ja 4 laserlaitteiden käyttöoikeus on rajattu terveydenhuollon ammattilaisille
        -Valviran valvonta laserhoitoja koskien tiukentumassa
        -laserlaitteella voi aiheuttaa asiakkaalle pysyvän vamman
        -hoitokomplikaatioissa haluat että hoidon suorittajalla on potilasvakuutus
        *Selvitä tarkasti, mikä laite hoitopaikassa on käytössä.
        -vuonna 2010 ei kannata yrittää poistaa tatuointia vanhan polven laitteilla
        -rubiinilaserilla on laajin värispektri ja tummissa väreissä se on ylivoimainen
        -laitteen aallonpituuden oltava nanosekunteja, komplikaatioriski on pienempi ja teho suurempi
        -nykytiedon valossa vain harvoin on syytä valita jokin muu kuin SINON-laser tatuointien poistoon

        Itse olen juuri aloittanut hoitosarjan mustan tatuointini poistoon Tampereen Koskiklinikassa, koska siellä on tietääkseni tällä hetkellä Suomen ainoa SINON-rubiinilaser.


      • roon
        toniveli kirjoitti:

        Tatuointien poisto on sitä tehokkaampaa ja turvallisempaa, mitä lyhyempää pulssipituutta käytetään.
        Tavoitteena on saada aikaan nopea paineaalto, joka tuhoaa tatuoinnin pigmentin, mutta ei vaikuta ympäröivään kudokseen. Syöjäsolut poistavat syntyvän jätteen.

        Rubiinilaserin aallonpituudella on markkinoiden paras ja laajin absorptiokyky tatuoinneissa käytettäviin pigmentteihin. Mustan, sinisen ja vihreän värin poistossa se on kiistatta ylivoimainen. Sillä voi poistaa seuraavia värejä:

        -musta (erinomaisesti)
        -sininen (erinomaisesti)
        -vihreä (erinomaisesti)
        -magenta (oikein hyvin)
        -harmaa (hyvin)
        -ruskea (hyvin)
        -punainen (häivyttää)
        -keltainen (vaihtelevasti)

        Aiemman polven (pidemmän pulssiajan) rubiinilasereilla epätoivottujen vaikutusten riski oli hieman suurempi kuin Nd-YAG:illa. Tämän hetken parhaissa rubiinilaitteissa riski on pienempi.

        Tällä hetkellä rubiinilasereista markkinoiden lyhyin pulssipituus ja korkein huipputeho on Quantel Derman SINON:issa. Pulssin pituus on vain 20 nanosekuntia eli 20 sekunnin miljoonasosaa ja huipputeho miljoonia watteja. 95% puhdistuma saavutetaan 3-6 hoitokerralla, mikä on huomattavasti aiempaa vähemmän. Maailmalla suurin osa vuonna 2010 kliinisiä tutkimuksia tatuointien poistosta suorittaneista ihotautilääkäreistä valitsi SINON:in parhaaksi käyttämäkseen menetelmäksi.

        Elintärkeitä kysymyksiä poistoa harkitsevalle:

        *Selvitä, että hoidon tekee Valviran JulkiTerhikistä löytyvä ammattilainen.
        -luokan 3b ja 4 laserlaitteiden käyttöoikeus on rajattu terveydenhuollon ammattilaisille
        -Valviran valvonta laserhoitoja koskien tiukentumassa
        -laserlaitteella voi aiheuttaa asiakkaalle pysyvän vamman
        -hoitokomplikaatioissa haluat että hoidon suorittajalla on potilasvakuutus
        *Selvitä tarkasti, mikä laite hoitopaikassa on käytössä.
        -vuonna 2010 ei kannata yrittää poistaa tatuointia vanhan polven laitteilla
        -rubiinilaserilla on laajin värispektri ja tummissa väreissä se on ylivoimainen
        -laitteen aallonpituuden oltava nanosekunteja, komplikaatioriski on pienempi ja teho suurempi
        -nykytiedon valossa vain harvoin on syytä valita jokin muu kuin SINON-laser tatuointien poistoon

        Itse olen juuri aloittanut hoitosarjan mustan tatuointini poistoon Tampereen Koskiklinikassa, koska siellä on tietääkseni tällä hetkellä Suomen ainoa SINON-rubiinilaser.

        Tuo sama SINON laser ( SINON=q-switched rubiini laserin valmistaja) löytyy myös eiran sairaalasta sekä legacy tattoo liikkeestä joilla on hieman vanhempi malli tuosta. Huomattavasti tehokkaampi ja turvallisempi kuin perinteinen rubiinilaser joka on alunperin kehitetty ihokarvojen poistoon.
        Q-switched laseria käytetään myös onnettomuuksissa syntyneisiin ihovaurioihin joissa ihon alle on joutunut vierasta ainetta jota ei muuten saada pois esim asfalttia, hiekkaa, ym ym.


      • ayifa
        toniveli kirjoitti:

        Tatuointien poisto on sitä tehokkaampaa ja turvallisempaa, mitä lyhyempää pulssipituutta käytetään.
        Tavoitteena on saada aikaan nopea paineaalto, joka tuhoaa tatuoinnin pigmentin, mutta ei vaikuta ympäröivään kudokseen. Syöjäsolut poistavat syntyvän jätteen.

        Rubiinilaserin aallonpituudella on markkinoiden paras ja laajin absorptiokyky tatuoinneissa käytettäviin pigmentteihin. Mustan, sinisen ja vihreän värin poistossa se on kiistatta ylivoimainen. Sillä voi poistaa seuraavia värejä:

        -musta (erinomaisesti)
        -sininen (erinomaisesti)
        -vihreä (erinomaisesti)
        -magenta (oikein hyvin)
        -harmaa (hyvin)
        -ruskea (hyvin)
        -punainen (häivyttää)
        -keltainen (vaihtelevasti)

        Aiemman polven (pidemmän pulssiajan) rubiinilasereilla epätoivottujen vaikutusten riski oli hieman suurempi kuin Nd-YAG:illa. Tämän hetken parhaissa rubiinilaitteissa riski on pienempi.

        Tällä hetkellä rubiinilasereista markkinoiden lyhyin pulssipituus ja korkein huipputeho on Quantel Derman SINON:issa. Pulssin pituus on vain 20 nanosekuntia eli 20 sekunnin miljoonasosaa ja huipputeho miljoonia watteja. 95% puhdistuma saavutetaan 3-6 hoitokerralla, mikä on huomattavasti aiempaa vähemmän. Maailmalla suurin osa vuonna 2010 kliinisiä tutkimuksia tatuointien poistosta suorittaneista ihotautilääkäreistä valitsi SINON:in parhaaksi käyttämäkseen menetelmäksi.

        Elintärkeitä kysymyksiä poistoa harkitsevalle:

        *Selvitä, että hoidon tekee Valviran JulkiTerhikistä löytyvä ammattilainen.
        -luokan 3b ja 4 laserlaitteiden käyttöoikeus on rajattu terveydenhuollon ammattilaisille
        -Valviran valvonta laserhoitoja koskien tiukentumassa
        -laserlaitteella voi aiheuttaa asiakkaalle pysyvän vamman
        -hoitokomplikaatioissa haluat että hoidon suorittajalla on potilasvakuutus
        *Selvitä tarkasti, mikä laite hoitopaikassa on käytössä.
        -vuonna 2010 ei kannata yrittää poistaa tatuointia vanhan polven laitteilla
        -rubiinilaserilla on laajin värispektri ja tummissa väreissä se on ylivoimainen
        -laitteen aallonpituuden oltava nanosekunteja, komplikaatioriski on pienempi ja teho suurempi
        -nykytiedon valossa vain harvoin on syytä valita jokin muu kuin SINON-laser tatuointien poistoon

        Itse olen juuri aloittanut hoitosarjan mustan tatuointini poistoon Tampereen Koskiklinikassa, koska siellä on tietääkseni tällä hetkellä Suomen ainoa SINON-rubiinilaser.

        Q-switchattu rubiinilaser (mikä on uusi tulokas verrattuna tavalliseen rubiinlaseriin) ja Nd:YAG Q-switchattuun laser ovat suurin piirtein samanveroisia. Eroa kuitenkin on siinä että Nd:YAG-laseriin voi liittää KTP-laser, mikä on tehty punertavien tatuointien poistoon. KTP:N aallonpituus on 532 nm mikä absorboituu parhaiten punaiseen väripigmenttiin. Nd:YAG Q-switchatun laserin aallonpituus on 1064 nm mikä imeytyy tumman väripigmenttiin. Pulssiaika on noin 10 ns ja pulssienergia noin 400mJ. Peak power, siis ulosanti on noin 50 MW (siis megawattia). On erittäin tärkeätä ettei iho mene rikki, eikä se olekaan tarkoitus, vaan Nd:YAG-laser kohdistuu pelkästään pigmenttiin. Se voidaan jopa näyttää sillä tavalla, että jos kohdistaa säteen paikkaan missä ei ole tatuointia, niin ei tunnu miltään eikä ihoon tule minkäänlaista jälkeä. Pulssin voimakkuus ja pulssiaika ovat tärkeitä mutta se ei tarkoita että mitä voimakkampi sitä parempi, vaan laserin pitää olla sopivan voimakas ja siinä pitää olla oikea aallonpituus.

        Laserluokka on 4, ja koska laserilla ei rikota ihoa eikä sillä hoideta sairauksia, se on pelkästään kosmeettinen hoito, niin henkilö joka on saanut riittävän koulutuksen saa hoitaa asiakkaita. Jos hoidetaan sairauksia, silloin täytyy olla laillistettu henkilö. siis sairaanhoiitaja, lähihoitaja, fysioterapeutti


      • Alan opiskelija
        ayifa kirjoitti:

        Q-switchattu rubiinilaser (mikä on uusi tulokas verrattuna tavalliseen rubiinlaseriin) ja Nd:YAG Q-switchattuun laser ovat suurin piirtein samanveroisia. Eroa kuitenkin on siinä että Nd:YAG-laseriin voi liittää KTP-laser, mikä on tehty punertavien tatuointien poistoon. KTP:N aallonpituus on 532 nm mikä absorboituu parhaiten punaiseen väripigmenttiin. Nd:YAG Q-switchatun laserin aallonpituus on 1064 nm mikä imeytyy tumman väripigmenttiin. Pulssiaika on noin 10 ns ja pulssienergia noin 400mJ. Peak power, siis ulosanti on noin 50 MW (siis megawattia). On erittäin tärkeätä ettei iho mene rikki, eikä se olekaan tarkoitus, vaan Nd:YAG-laser kohdistuu pelkästään pigmenttiin. Se voidaan jopa näyttää sillä tavalla, että jos kohdistaa säteen paikkaan missä ei ole tatuointia, niin ei tunnu miltään eikä ihoon tule minkäänlaista jälkeä. Pulssin voimakkuus ja pulssiaika ovat tärkeitä mutta se ei tarkoita että mitä voimakkampi sitä parempi, vaan laserin pitää olla sopivan voimakas ja siinä pitää olla oikea aallonpituus.

        Laserluokka on 4, ja koska laserilla ei rikota ihoa eikä sillä hoideta sairauksia, se on pelkästään kosmeettinen hoito, niin henkilö joka on saanut riittävän koulutuksen saa hoitaa asiakkaita. Jos hoidetaan sairauksia, silloin täytyy olla laillistettu henkilö. siis sairaanhoiitaja, lähihoitaja, fysioterapeutti

        ..kun tatuoinninpoistosta on tehty maailmalla useita puolueettomia vertailututkimuksia laajoilla aineistoilla laatulehdissä (=JAAD, JEADV,BJD yms). Voi sanoa, että kaikissa puolueettomissa tutkimuksissa tatuoinnin poistoon käytettävistä lasereista Q-switched rubiini on ehdottomasti tehokkain laser tummien (=musta, harmaa, sininen, magenta, vihreä) sävyjen poistossa. Q-switched Nd-Yag taas on ehdottomasti tehokkain punaisessa värissä.

        Ainoastaan Q-switched laserlaitteita tulisi käyttää tatuointien poistoon, muilla laitteilla ammattilaistatuointeja ei saa pois ilman arpea. Q-switched lasereilla arpea ei muodostu ja mitä lyhyempi pulssipituus laitteessa saavutetaan, sitä vähemmän hoitokertoja tarvitaan, ja sitä pienempi on arpeutumisen riski. Esim uusi SINON- Q-switched rubiinilaser, jossa päästään 20 nanosekunnin pulssiin vanhan SINONin 40 ns pulssin sijaan vaatii tutkitusti aiempaa vähemmän hoitokertoja.
        Yliopiston kirjastoissa pääsette lukemaan ammattikirjallisuutta ja se on ainoa paikka, josta saatte puolueetonta tietoa aiheesta.

        Minäkin olen kuullut, että Valvira valmistelee säädöksiä näiden vahvojen laserlaitteiden käyttöön ja todennäköisesti jatkossa laitteiden käyttöön muiden kuin terveydenhuollon ammattihenkilöiden toimesta tulee rajoituksia. Valvira tiedottaa varmasti asiasta jatkossa.


      • Tiedon hakija
        Alan opiskelija kirjoitti:

        ..kun tatuoinninpoistosta on tehty maailmalla useita puolueettomia vertailututkimuksia laajoilla aineistoilla laatulehdissä (=JAAD, JEADV,BJD yms). Voi sanoa, että kaikissa puolueettomissa tutkimuksissa tatuoinnin poistoon käytettävistä lasereista Q-switched rubiini on ehdottomasti tehokkain laser tummien (=musta, harmaa, sininen, magenta, vihreä) sävyjen poistossa. Q-switched Nd-Yag taas on ehdottomasti tehokkain punaisessa värissä.

        Ainoastaan Q-switched laserlaitteita tulisi käyttää tatuointien poistoon, muilla laitteilla ammattilaistatuointeja ei saa pois ilman arpea. Q-switched lasereilla arpea ei muodostu ja mitä lyhyempi pulssipituus laitteessa saavutetaan, sitä vähemmän hoitokertoja tarvitaan, ja sitä pienempi on arpeutumisen riski. Esim uusi SINON- Q-switched rubiinilaser, jossa päästään 20 nanosekunnin pulssiin vanhan SINONin 40 ns pulssin sijaan vaatii tutkitusti aiempaa vähemmän hoitokertoja.
        Yliopiston kirjastoissa pääsette lukemaan ammattikirjallisuutta ja se on ainoa paikka, josta saatte puolueetonta tietoa aiheesta.

        Minäkin olen kuullut, että Valvira valmistelee säädöksiä näiden vahvojen laserlaitteiden käyttöön ja todennäköisesti jatkossa laitteiden käyttöön muiden kuin terveydenhuollon ammattihenkilöiden toimesta tulee rajoituksia. Valvira tiedottaa varmasti asiasta jatkossa.

        Tarkistin tuota asiaa, ja Säteilyturvakeskus on jo tiedottanut asiasta, että jatkossa näitä tatuoinni poistossa käytettäviä lasereita saisi käyttää vain lääkärit

        linkki alla:
        http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilevat_laitteet/fi_FI/laser/

        Toivottavasti hoitojen hinnat ei nouse, jos kerran vain lääkärit saavat antaa hoitoja. Itse kyllä aion poistattaa tatuointini laserhoitoihin perehtyneellä lääkärillä.


      • ayifa
        Tiedon hakija kirjoitti:

        Tarkistin tuota asiaa, ja Säteilyturvakeskus on jo tiedottanut asiasta, että jatkossa näitä tatuoinni poistossa käytettäviä lasereita saisi käyttää vain lääkärit

        linkki alla:
        http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilevat_laitteet/fi_FI/laser/

        Toivottavasti hoitojen hinnat ei nouse, jos kerran vain lääkärit saavat antaa hoitoja. Itse kyllä aion poistattaa tatuointini laserhoitoihin perehtyneellä lääkärillä.

        Minulla on aikaisemmin ollut yhteyttä säteilyturvakeskukseen ja koska ollaan terveydenhuollon piirissä ei ole ollut mitään ongelmia. Sitä paitsi Nd:YAG laser ei kehitä palovammaa. Vielä yksi asia, en kyllä tunne sellaista lääkäriä joka olisi tehnyt tatuoinninpoistoja N:YAG-laserilla Suomessa, viiden vuoden kokemuksella, kyllä rubiinilaserilla ja se aiheuttaa palovammoja. Niissä on merkittävä ero. Lääkäri vastaa hoidosta säteilyturvakeskuksen ohjeiden mukaan, koska ihoon voi kehittyä palovamma, mutta eivät itse välttämättä tarvitse sitä hoitoa tehdä. On erittäin mielenkiintoista että Suomessa, verrattuna muihin maihin, lääkäri pitäisi hoitaa tatuoinnin poistot. Jos Nd:YAG-laserilla ampuu suoraan iholle, niin ei tapahdu yhtään mitään, ei ilmesty minkäänlaista jälkeä ihoon, eikä tunnu miltään. Jos ampuu tatuointiin iho ei mene rikki, ei tule haavaa, pigmentti hajoaa ihon alla. Mutta tietenkin veitsi väärissä käsissä on erittäin vaarallinen, samoin laser, tai mikä muu tehokas työväline esim. moottorisaha.


      • Masahärmästä
        ayifa kirjoitti:

        Minulla on aikaisemmin ollut yhteyttä säteilyturvakeskukseen ja koska ollaan terveydenhuollon piirissä ei ole ollut mitään ongelmia. Sitä paitsi Nd:YAG laser ei kehitä palovammaa. Vielä yksi asia, en kyllä tunne sellaista lääkäriä joka olisi tehnyt tatuoinninpoistoja N:YAG-laserilla Suomessa, viiden vuoden kokemuksella, kyllä rubiinilaserilla ja se aiheuttaa palovammoja. Niissä on merkittävä ero. Lääkäri vastaa hoidosta säteilyturvakeskuksen ohjeiden mukaan, koska ihoon voi kehittyä palovamma, mutta eivät itse välttämättä tarvitse sitä hoitoa tehdä. On erittäin mielenkiintoista että Suomessa, verrattuna muihin maihin, lääkäri pitäisi hoitaa tatuoinnin poistot. Jos Nd:YAG-laserilla ampuu suoraan iholle, niin ei tapahdu yhtään mitään, ei ilmesty minkäänlaista jälkeä ihoon, eikä tunnu miltään. Jos ampuu tatuointiin iho ei mene rikki, ei tule haavaa, pigmentti hajoaa ihon alla. Mutta tietenkin veitsi väärissä käsissä on erittäin vaarallinen, samoin laser, tai mikä muu tehokas työväline esim. moottorisaha.

        Voisiko joku nyt faktapohjalta kertoa mistä sairaaloista tämä SINON Q-Switched rubiini 20 nanosekunttia löytyy? Jos tämä laite löytyy Eiran sairaalasta niin miksi he kuitenkin tekivät minulle nd-yag laitteella hoidon? Entäpä terveystalo kampista löytyvä q-switched rubiinilaser, onko se jo vanhanaikainen. http://www.terveystalo.com/WebRoot/1009679/Levea-kapea.aspx?id=1180652


      • JupeWB
        Masahärmästä kirjoitti:

        Voisiko joku nyt faktapohjalta kertoa mistä sairaaloista tämä SINON Q-Switched rubiini 20 nanosekunttia löytyy? Jos tämä laite löytyy Eiran sairaalasta niin miksi he kuitenkin tekivät minulle nd-yag laitteella hoidon? Entäpä terveystalo kampista löytyvä q-switched rubiinilaser, onko se jo vanhanaikainen. http://www.terveystalo.com/WebRoot/1009679/Levea-kapea.aspx?id=1180652

        Tampereelta Koskilinikasta löytyy ainakin tuo uusin 20 nanosekunnin SINON q-kytketty rubiini.

        Kehuivat kyllä laitteen olevan markkinoiden paras.

        Mulla poistettu pientä n 5 cm halk olevaa mustaa tatskaa siellä ja 3 hoitokerran jälkeen jo tatuointi näyttäisi olevan poissa. Vielä kyllä entisen tatskan alueella vaaleaa haamua, mutta lääkäri sanoi pigmenttierojen tasoittuvan ensi kesänä.


      • TT
        JupeWB kirjoitti:

        Tampereelta Koskilinikasta löytyy ainakin tuo uusin 20 nanosekunnin SINON q-kytketty rubiini.

        Kehuivat kyllä laitteen olevan markkinoiden paras.

        Mulla poistettu pientä n 5 cm halk olevaa mustaa tatskaa siellä ja 3 hoitokerran jälkeen jo tatuointi näyttäisi olevan poissa. Vielä kyllä entisen tatskan alueella vaaleaa haamua, mutta lääkäri sanoi pigmenttierojen tasoittuvan ensi kesänä.

        Moro JupeWB,

        Mites poisto on onnistunut nykyään, tuo kuulostaa tosi hyvältä jos jo 3 kerran jälkeen häviää. Itse haluan myös eroon tatuoinnista. Minkälaista hintaa pyytävät tuolla Koskiklinikalla? Muukin kokemus tuosta kiinnostaa, kiitos etukäteen.


      • Morales35
        JupeWB kirjoitti:

        Tampereelta Koskilinikasta löytyy ainakin tuo uusin 20 nanosekunnin SINON q-kytketty rubiini.

        Kehuivat kyllä laitteen olevan markkinoiden paras.

        Mulla poistettu pientä n 5 cm halk olevaa mustaa tatskaa siellä ja 3 hoitokerran jälkeen jo tatuointi näyttäisi olevan poissa. Vielä kyllä entisen tatskan alueella vaaleaa haamua, mutta lääkäri sanoi pigmenttierojen tasoittuvan ensi kesänä.

        Olis kans kiva tietää tästä koskiklinikan SINON Q-SWITCHED RUBY-laitteesta.
        Siellä näyttää olevan hinta todella korkea vs. muut paikat mutta voiko pitää paikkansa että tällä laitteella saadaan 3-4 kerran aikana sama tulos kuin esim. Eiran Nd-YAG laitteella 8-12 kerralla. Ottaisin tuon Koskarin laitteen ainakin tutkimusten perusteella mut hinta on yli 2x muihin verrattuna. Sit se hinta on ihan merkityksetön jos 3-4 kerran jälkeen ollaan oikeesti jo kuivilla tästä pettymyksestä. Olis kiva kuulla oikeita kokemuksia tarkemmin!


      • Mike from Grani
        toniveli kirjoitti:

        Tatuointien poisto on sitä tehokkaampaa ja turvallisempaa, mitä lyhyempää pulssipituutta käytetään.
        Tavoitteena on saada aikaan nopea paineaalto, joka tuhoaa tatuoinnin pigmentin, mutta ei vaikuta ympäröivään kudokseen. Syöjäsolut poistavat syntyvän jätteen.

        Rubiinilaserin aallonpituudella on markkinoiden paras ja laajin absorptiokyky tatuoinneissa käytettäviin pigmentteihin. Mustan, sinisen ja vihreän värin poistossa se on kiistatta ylivoimainen. Sillä voi poistaa seuraavia värejä:

        -musta (erinomaisesti)
        -sininen (erinomaisesti)
        -vihreä (erinomaisesti)
        -magenta (oikein hyvin)
        -harmaa (hyvin)
        -ruskea (hyvin)
        -punainen (häivyttää)
        -keltainen (vaihtelevasti)

        Aiemman polven (pidemmän pulssiajan) rubiinilasereilla epätoivottujen vaikutusten riski oli hieman suurempi kuin Nd-YAG:illa. Tämän hetken parhaissa rubiinilaitteissa riski on pienempi.

        Tällä hetkellä rubiinilasereista markkinoiden lyhyin pulssipituus ja korkein huipputeho on Quantel Derman SINON:issa. Pulssin pituus on vain 20 nanosekuntia eli 20 sekunnin miljoonasosaa ja huipputeho miljoonia watteja. 95% puhdistuma saavutetaan 3-6 hoitokerralla, mikä on huomattavasti aiempaa vähemmän. Maailmalla suurin osa vuonna 2010 kliinisiä tutkimuksia tatuointien poistosta suorittaneista ihotautilääkäreistä valitsi SINON:in parhaaksi käyttämäkseen menetelmäksi.

        Elintärkeitä kysymyksiä poistoa harkitsevalle:

        *Selvitä, että hoidon tekee Valviran JulkiTerhikistä löytyvä ammattilainen.
        -luokan 3b ja 4 laserlaitteiden käyttöoikeus on rajattu terveydenhuollon ammattilaisille
        -Valviran valvonta laserhoitoja koskien tiukentumassa
        -laserlaitteella voi aiheuttaa asiakkaalle pysyvän vamman
        -hoitokomplikaatioissa haluat että hoidon suorittajalla on potilasvakuutus
        *Selvitä tarkasti, mikä laite hoitopaikassa on käytössä.
        -vuonna 2010 ei kannata yrittää poistaa tatuointia vanhan polven laitteilla
        -rubiinilaserilla on laajin värispektri ja tummissa väreissä se on ylivoimainen
        -laitteen aallonpituuden oltava nanosekunteja, komplikaatioriski on pienempi ja teho suurempi
        -nykytiedon valossa vain harvoin on syytä valita jokin muu kuin SINON-laser tatuointien poistoon

        Itse olen juuri aloittanut hoitosarjan mustan tatuointini poistoon Tampereen Koskiklinikassa, koska siellä on tietääkseni tällä hetkellä Suomen ainoa SINON-rubiinilaser.

        Hey guys Tatska Pois by Jussi rules !!!

        Fair prices , from a guy who knows what he does !

        http://tatskapois.blogspot.com/


    • Marisi90

      Ite olen nyt ensviikolla menossa näyttämään his master tattoo jyväskylään omaa tatuointia, johon haluaisin tehdä osapoiston, ois kiva tietää onko laserista ollu kenellekkään apua, itellä on uusi 3 viikkoa vanha ihan musta tatuointi, joka joistakin kohti epäonnistui, ja muodostui liian suureksi, joten osapoisto olisi varmaan ihan jees...:)

      Toivottavasti jollain ois jotain ennen ja jälkeen laserhoito-kuvia, niin näkis miten on onnistunut...?

      • pro808

        Hei Marisi90,

        His Master Tattoossa on käytössä ns. pitkäpulssinen Nd:YAG-laite, jolla tatuointien poisto ei missään nimessä ole suositeltua monesta syystä.

        1) Laitteen käyttäjä ei todennäköisesti ole terveydenhuollon ammattilainen, joten STUK:in asetuksen mukaan laitetta ei saa siellä käyttää.
        2) Laitteen teho tatuoinnin poistossa on vähäinen, joten hoitokertoja vaaditaan useita.
        3) Pitkäpulssisella Nd:YAG:illa arpimuodostus huomattavan suuri. Joskus hoidetulle alueelle tulee jopa 2-3mm paksuinen ikuinen arpikudos.


      • Marisi90
        pro808 kirjoitti:

        Hei Marisi90,

        His Master Tattoossa on käytössä ns. pitkäpulssinen Nd:YAG-laite, jolla tatuointien poisto ei missään nimessä ole suositeltua monesta syystä.

        1) Laitteen käyttäjä ei todennäköisesti ole terveydenhuollon ammattilainen, joten STUK:in asetuksen mukaan laitetta ei saa siellä käyttää.
        2) Laitteen teho tatuoinnin poistossa on vähäinen, joten hoitokertoja vaaditaan useita.
        3) Pitkäpulssisella Nd:YAG:illa arpimuodostus huomattavan suuri. Joskus hoidetulle alueelle tulee jopa 2-3mm paksuinen ikuinen arpikudos.

        sulla varmaa tietoa tästä asiasta? En ole vielä päässyt sinne tatskaa näyttämään...

        Ja kun ei oo mahdollisuutta oikein matkustaa kuin jyväskylään tällä hetkellä, ni se on ainut vaihtoehto, ellet sitten tiedä mahdollisesti muita paikkoja, koska tiedät minkälaiset laitteet his master'sissa on...?


      • Marisi90
        Marisi90 kirjoitti:

        sulla varmaa tietoa tästä asiasta? En ole vielä päässyt sinne tatskaa näyttämään...

        Ja kun ei oo mahdollisuutta oikein matkustaa kuin jyväskylään tällä hetkellä, ni se on ainut vaihtoehto, ellet sitten tiedä mahdollisesti muita paikkoja, koska tiedät minkälaiset laitteet his master'sissa on...?

        Onko siellä siis se q-swiched nd-yag laser vai siis joku muu....? itse kun en tiedä, mutta netistä löyty sit tällanenkin linkki, että juuri yag-laser ei aiheuttaisi arpia...

        http://www.cityklinikka.fi/fi/lasse/tatuoinnin-poisto-q-switched-laserilla


      • pro808
        Marisi90 kirjoitti:

        Onko siellä siis se q-swiched nd-yag laser vai siis joku muu....? itse kun en tiedä, mutta netistä löyty sit tällanenkin linkki, että juuri yag-laser ei aiheuttaisi arpia...

        http://www.cityklinikka.fi/fi/lasse/tatuoinnin-poisto-q-switched-laserilla

        Q-switched yag ei aiheuta arpea, mutta vielä parempi on q-switched rubiini SINON, jolla hoitokertoja tarvitaan puolet vähemmän eli säästät rahaa. Rubiini on käytössä Tampereella. His Masterissa ei ole q-switchiä, kuten ei muissakaan tatuointiliikkeissä, koska laite maksaa noin 20 kertaa enemmän kuin pitkäpulssinen yag. Olen nähnyt aivan jäätäviä arpialueita pitkäpulssisten hoitojen seurauksena.


      • ayifa
        pro808 kirjoitti:

        Hei Marisi90,

        His Master Tattoossa on käytössä ns. pitkäpulssinen Nd:YAG-laite, jolla tatuointien poisto ei missään nimessä ole suositeltua monesta syystä.

        1) Laitteen käyttäjä ei todennäköisesti ole terveydenhuollon ammattilainen, joten STUK:in asetuksen mukaan laitetta ei saa siellä käyttää.
        2) Laitteen teho tatuoinnin poistossa on vähäinen, joten hoitokertoja vaaditaan useita.
        3) Pitkäpulssisella Nd:YAG:illa arpimuodostus huomattavan suuri. Joskus hoidetulle alueelle tulee jopa 2-3mm paksuinen ikuinen arpikudos.

        Hei! Nyt en tosiaankaan tiedä millainen laser löytyy Jyväskylästä, mutta tiedot Nd:YAG -laserista ovat ainakin pro808:alla aivan väärät. Nd:YAG Q.switched laserissa voi säätää pulssin pituutta, mikä tarkoittaa että voi käyttää erittäin lyhyitä pulsseja. Nd:YAG-laser on valmistettu ainoastaan tatuoinnin postoja varten, ja oikein käytettynä sillä ei rikota ihoa eikä silloin ihoon jää minkäänlaista arpea. Jopa sellaisia arpeja mitkä ovat ilmestyneet rubiinilaserin (kehitetty alunperin karvojen poistoa varten) jäljiltä voidaan hoitaa Nd:YAG-laserilla. Siis kohta 3) koskee tatuointeja mitkä ollaan hoidettu Rubiinilaserilla eikä Nd:YAG Q-switched laserilla. Nd:YAG laserin teho on erittäin suuri, mutta idea siinä on se että pulssi on erittäin voimakas ja erittäin kapea, niin että säde kohdistuu ainoastaan väripigmenttiin eikä ihoon.Terveisin sairaanhoitaja AMK, sis.taut., kir., psyk, sertifioitu laserterapeutti, Laser safety officer ym


      • Marisi90
        ayifa kirjoitti:

        Hei! Nyt en tosiaankaan tiedä millainen laser löytyy Jyväskylästä, mutta tiedot Nd:YAG -laserista ovat ainakin pro808:alla aivan väärät. Nd:YAG Q.switched laserissa voi säätää pulssin pituutta, mikä tarkoittaa että voi käyttää erittäin lyhyitä pulsseja. Nd:YAG-laser on valmistettu ainoastaan tatuoinnin postoja varten, ja oikein käytettynä sillä ei rikota ihoa eikä silloin ihoon jää minkäänlaista arpea. Jopa sellaisia arpeja mitkä ovat ilmestyneet rubiinilaserin (kehitetty alunperin karvojen poistoa varten) jäljiltä voidaan hoitaa Nd:YAG-laserilla. Siis kohta 3) koskee tatuointeja mitkä ollaan hoidettu Rubiinilaserilla eikä Nd:YAG Q-switched laserilla. Nd:YAG laserin teho on erittäin suuri, mutta idea siinä on se että pulssi on erittäin voimakas ja erittäin kapea, niin että säde kohdistuu ainoastaan väripigmenttiin eikä ihoon.Terveisin sairaanhoitaja AMK, sis.taut., kir., psyk, sertifioitu laserterapeutti, Laser safety officer ym

        Hei! Kiitos paljon viestistä ayifa, jos nyt annat oikeata tietoa...:D itselläni ei ole mahdollisuutta oikein matkustaa, ja koetan säästää rahaa tuohon tatskan poistoon, siksi siis käytän Jyväskylän palveluja (jotka ovat lähellä minua).. Harmittavasti en ole vieläkään päässyt näyttämään tatuointiani His mastersiin, mutta varmaan ensiviikolla tai sitä seuraavalla menen. :)

        Kerron sitten miten meni ja mitä tehtiin. Olisi kiva kuulla muiltakin kommentteja onnistuneista/epäonnistuneista tatuointien poistoista. Mun mielestä sitä ei kannata hävetä, minullakin sattui tatuointi vain epäonnistumaan, ja sille ei voi nyt mitään...


      • Morales35
        pro808 kirjoitti:

        Q-switched yag ei aiheuta arpea, mutta vielä parempi on q-switched rubiini SINON, jolla hoitokertoja tarvitaan puolet vähemmän eli säästät rahaa. Rubiini on käytössä Tampereella. His Masterissa ei ole q-switchiä, kuten ei muissakaan tatuointiliikkeissä, koska laite maksaa noin 20 kertaa enemmän kuin pitkäpulssinen yag. Olen nähnyt aivan jäätäviä arpialueita pitkäpulssisten hoitojen seurauksena.

        oletko asiakas vai ko. firmassa töissä? Olen erittäin kiinnostunut tästä uudesta Koskiklinikan laitteesta sillä se vaikuttaa olevan ainoa laite Suomessa joka pystyy poistamaan tatuoinnin 3-4 hoitokerralla. Ei huvittas yli vuotta tuhlata tähän projektiin. Onko laitetta muualla kuin Tampereella?


      • laatuvempain
        Morales35 kirjoitti:

        oletko asiakas vai ko. firmassa töissä? Olen erittäin kiinnostunut tästä uudesta Koskiklinikan laitteesta sillä se vaikuttaa olevan ainoa laite Suomessa joka pystyy poistamaan tatuoinnin 3-4 hoitokerralla. Ei huvittas yli vuotta tuhlata tähän projektiin. Onko laitetta muualla kuin Tampereella?

        Tuo Sinon löytyy ainoastaan Tampereelta. On lasereitten Mersu - ja saksalainenkin siis;)


      • Anundul
        Marisi90 kirjoitti:

        Hei! Kiitos paljon viestistä ayifa, jos nyt annat oikeata tietoa...:D itselläni ei ole mahdollisuutta oikein matkustaa, ja koetan säästää rahaa tuohon tatskan poistoon, siksi siis käytän Jyväskylän palveluja (jotka ovat lähellä minua).. Harmittavasti en ole vieläkään päässyt näyttämään tatuointiani His mastersiin, mutta varmaan ensiviikolla tai sitä seuraavalla menen. :)

        Kerron sitten miten meni ja mitä tehtiin. Olisi kiva kuulla muiltakin kommentteja onnistuneista/epäonnistuneista tatuointien poistoista. Mun mielestä sitä ei kannata hävetä, minullakin sattui tatuointi vain epäonnistumaan, ja sille ei voi nyt mitään...

        Hei Marisi90
        Aloitin His Mastersilla tatuoinnin poiston pari päivää sitten ja aika luottavainen oli poistaja siihen, että tatska saadaan pois. Kyseessä pieni tribaali 7cm pitkä ja 3cm leveä. Toistaiseksi parantunut hyvin käsittelyn jäljiltä ja nähtäväksi jää lähteekö pois ja kuinka monta käsittelyä vielä tarvitaan.


      • Marisi90
        Anundul kirjoitti:

        Hei Marisi90
        Aloitin His Mastersilla tatuoinnin poiston pari päivää sitten ja aika luottavainen oli poistaja siihen, että tatska saadaan pois. Kyseessä pieni tribaali 7cm pitkä ja 3cm leveä. Toistaiseksi parantunut hyvin käsittelyn jäljiltä ja nähtäväksi jää lähteekö pois ja kuinka monta käsittelyä vielä tarvitaan.

        Moikka!

        Minun pitäisi varata ensiviikolle aika toiseen poistoon, ihan ok on vaalentunut/rajat hävinneet tatuoinnista 5viikon aikana. Luultavasti kohta saadaan uusi kuva päälle.

        Laserin jälkeen oli punoitusta, mutta se parani nopeasti.


    • Angelani75

      Itse olen käynyt poistattamassa tautointia noin 6 kertaa, ja on se vaalentunut.. mutta ei kovin paljoa. Juttelin erää tutun kanssa keneltä oli laseroitu kokonaan vanha aurinko-tatuonti, ja pyysin näyttämään.. Se oli tosiaan lähtenyt, ehkä pieni varjostus näkyi kun osasi katsoa oikein. Eli kyllä ne tatuoinnit lähtee, toisilla helpommin ja toisilla vaikeemmin. Yleisesti ottain saa kyllä sen 10 hoitokertaa ottaa. Laseroija sanoi minulle, että tatuoinnin väri kyllä poistuu vaikka se ei näytä iholla vaalenevan.. kunnon poistumisen näkee vasta lähempänä hoidon loppua.

      • Marisi90

        Paljonko on rahaa itselläsi noin suunnilleen mennyt? Aika monta kertaa olet jo käynyt poistattamassa, joten kyseessä on varmaan isompi tatska...?


    • sateenkaari_ukko

      Oon käynty 10 kertaa Eirassa. Mulla on kädessä tatska (musta, punainen, keltainen, vihreä). Näkyy vielä hyvin, mutta kun vertaa lähtökohtaan niin ehkä 1/3 kolmasosaa jäljellä. Siis alkuperäinen oli sellainen sateenkaari, että näkyi pimeässäkin :). Monta asiaa vaikuttaa tarvittaviin kertoihin. Käytetty muste ja väri. Punainen, vihreä, sininen lähtee hitaimmin. Useasti taitaa olla tuohon mustaan vielä sekoitettuna sinistä, joten se osaltaan sitten hidastaa operaatiota. Jos on ulkomailla ottanut tatskan niin hoito ei välttämättä tehoa. (siellä kun värinä ei välttis ole käytetty "normaalia" tatskamustetta ja niihin laser ei tehoa). Mutta tosiaan tuo Eiran laser on toiminut. Kyllähän se maksaa mutta tyhmä pää tulee kalliiksi. :D

      • oma ajattelu kunniaa

        Eiran laser on toiminut? - 1/3 jäljellä ja jo 10 hoitokertaa ollut? Ja kalliskin?


    • opki

      Minkä näiköinen teidän tatuointi on laserin jälkeen? Itsellä eka oli se valkoinen kerros, ja sen jälkeen punaista ympäriinsä... Onko toi punainen normaalia?

      • laserla

        14päiväpunainen


    • tohtorrriii

      On joo.. palautuu siitä muutamassa päivässä.

      • oppirahat maksettu

        Olen läpikäynyt tatuointipoistohelvetin...Kadun että menin sellaisen koskaan hankkimaan.Olkapää on nyt sen näköinen kuin olisin saanut siihen joskus palovamman.Mutta pääsinpähän lapsellisesta kuvasta eroon, jota pidin aikoinaan mahdottoman coolina.


    • pro808

      Ayifa,

      Ymmärrät tietysti, että tarkoitin pitkäpulssisella ei-q-kytkettyä laitetta, jota siis ei saa käyttää arpimuodostuksen vuoksi.

      Q-kytkettynä voi käyttää Rubiini- tai Nd:YAG-laseria terveydenhuollon ammattihenkilönä. Todistetusti myös molemmilla Q-kytketyillä voi saada pysyviä vaurioita aikaan epäammattimaisella käytöllä ja väärin valituilla parametreillä.

      Useimmilla asiakkailla valinta perustuukin juuri ammattitaitoon ja siksi monet nykyään poistavat tatuointeja mieluiten lääkärikeskuksissa. Toinen ratkaiseva tekijä on hinta, joka voidaan minimoida valitsemalla mahdollisimman tehokas laserlaitetyyppi.

      • hoito vs. hoito

        Suomi täynnä laittomia tatuoinninpoistolasereita joita käyttää kouluttamattomat ihmiset, urheiluhierojat, tatuoijat, kosmetologit jne. Mikä on asiakkaan oikeusturva jos jokin menee pieleen?

        Suosittelen lämpimästä laillista tatuoinninpoistoa terveydenhuollossa. Paras laite Tampereella yksityisessä lääkärikeskuksessa, on Q-kytketty rubiinilaser Sinon Quantel-Dermalta!

        Kyseistä laseria voi käyttää ainoastaan terveydenhuollon ammattihenkilö. Laite ei ole koskaan tehnyt arpea hoitoalueelle!


      • dermexpert
        hoito vs. hoito kirjoitti:

        Suomi täynnä laittomia tatuoinninpoistolasereita joita käyttää kouluttamattomat ihmiset, urheiluhierojat, tatuoijat, kosmetologit jne. Mikä on asiakkaan oikeusturva jos jokin menee pieleen?

        Suosittelen lämpimästä laillista tatuoinninpoistoa terveydenhuollossa. Paras laite Tampereella yksityisessä lääkärikeskuksessa, on Q-kytketty rubiinilaser Sinon Quantel-Dermalta!

        Kyseistä laseria voi käyttää ainoastaan terveydenhuollon ammattihenkilö. Laite ei ole koskaan tehnyt arpea hoitoalueelle!

        Katsokaa tämänpäivän iltasanomista, mitä voi tapahtua kun alle 1000 euron laitteella poistetaan tatuointi paikassa, jossa laillisesti laitetta ei saa käyttää! Kunnon laser maksaa yli 60 000 euroa! Tämä on faktaa eikä mutua.


    • pro808
    • äkkiä pois!

      lähteekö juuri otettu tatuointi helpommin kuin jo pidempään ollut taikka toisinpäin? itsellä meni suoraan sanottuna pieleen koko homma niin mietin jo nyt poistoa ja otin sen kaksi viikkoa sitten!

    • pro808

      Harmillista kun tatuointisi ei onnistunut. Vuosia vanha tatuointi tarvitsee todennäköisesti vähemmän hoitokertoja kuin uusi. Määrään vaikuttaa myös tekijä - amatöörin tatuoinnin saa usein hieman helpommin häviämään. Myös väri vaikuttaa, musta, sininen, vihreä, magenta, ruskea ja harmaa reagoivat rubiinilaseriin mainiosti. Punaiseen ja keltaiseen vaikutus on vähäisempi. On kuitenkin olemassa uusi, erittäin lupaavalta vaikuttava menetelmä jolla myös laseriin huonosti reagoivat värit näyttävät häviävän. Jos olet kiinnostunut kuulemaan lisää tai sinulla on jotain kysyttävää, ota yhteyttä [email protected].

    • Kulmakarvaton

      Mä kävin Legacy Tattoossa poistattamassa tatuoidut (ei pigmentoidut) kulmakarvat Q-switch laserilla.
      Kerta maksoi 50€, hinta riippuu poistettavan tatuoinnin suuruudesta.
      Operaatio kesti viitisen minuuttia, turvotusta ei ollut kun samana päivänä, seuraavana aamuna oli jo laskenut täysin normaaliksi. (eikä turvotus samana päivänäkään ollut kovin suurta). Sattui vähemmän, kuin itse tatuointi.
      Väriä lähti huomattavasti, mutta muutamassa kohdassa on näkyvissä vielä tummempia kohtia. Mulla ei ole tarvetta saada tatuointia kokonaan pois, vaan vähän haaleemmaksi (kun olivat kovin tummat), mutta jos haluaa, niin seuraavan laseroinnin voi tehdä 6 vk kuluttua edellisestä.
      Olivat Legacyssä tosi ystävällisiä ja hoitivat asian ammatitaidolla. Suosittelen paikkaa lämpimästi.

      • tatskasta eroon

        Kuka hoidon teki? Oliko heillä rubiililaser ? On kummallista, että kuka tahansa voi tilata kiinalaisen halpalaserin (tavallisesti Nd:YAG) ja alkaa poistaa tatuointeja...


    • Miserable

      Onko kellään kokemusta Red & White inkin laserista? Näyttäisi nettisivujen mukaan olevan samanlainen Q-switch nd:Yag kuin Legacyssäkin?

    • Kuva lähti

      Poistatutin mustan kuvan kädestä Q-switch Nd: YAG Laserkäsittelyssä kalliossa.
      Kuva oli musta ja abaut 12 x 8 cm.
      Kolmella kerralla lähti kutakuinkin pois.
      Taukoa piti pitää 6 viikkoa hoitojen välissä.
      Paikka oli Le Fysioteam.

      Pitäisi otattaa toinen vielä intiimialueelta....

      • Mirja-Maaret

        Minulta poistettiin kukkakuvio rinnasta missä oli mustat reunat, vihreät lehdet ja punaiset ruusut.
        Musta reunus lähti lähes näkymättömiin jo yhdellä kerralla. Sitten meni 7 viikkoa kun menin uudestaan ja otettiin punaista ja vihreää väriä. ne haalistui toisella kerralla jo paljon. luulen että kolmas kerta toden sanoo ja kukka katoaa lopullisesti niin vaaleaksi ettei siitä ole enää haittaa.

        Ja muuten minäkin kävin kalliossa fysiotiimissä.
        Huolellinen kaveri, putsasi varmaan 20kertaa kukkaa laseroinnin välissä.


    • 369

      Mä kävin ekan kerran legacyssä muutama viikko sitten mustaa kuvaa sädettämässä. Kyllähän se iho kupruili ja rätisi laseroitaessa, mutta eipä tuosta kyllä lähtenyt väriä juuri ollenkaan.

    • triiiiibalit !

      Ooon tässä pari tuntia lukenu näitä juttuja just laser poistosta jne .. Aika moni kirjottanu et musta lähtenyt paremmin ku muut värit , onko totta ? Itselläni on musta aika iso tribaali tossa kyljessä .. Nyt jo jonki kuukauden ajan miettinyt sen poistamista , koska siitä ei tullut lähellekkään sellainen kuin oisin halunnut ja kuvitellut sen olevan . Kerroin tatuoitsijalle tarkkaan minkälaisen haluan ja oli kuva ja kaikki mukana , mut näytttää ihan juostenkustulta ;s Ois kiva kuulla ihmisiltä miten vähän suurempi tribaali lähtenyt tossa laser jutussa :)

      • tyttö nen

        mulle käyny just sama!iso "tribaali" hah kyljessä.oli kuva ja sanoin et tälälnen.teki freehandillä eikä tunnista samaks.nyt lsaerii ja leikkaus.kyllä se siitä.(p.s.tiiän et on vanha viesti mut kuitenki).


      • 8/
        tyttö nen kirjoitti:

        mulle käyny just sama!iso "tribaali" hah kyljessä.oli kuva ja sanoin et tälälnen.teki freehandillä eikä tunnista samaks.nyt lsaerii ja leikkaus.kyllä se siitä.(p.s.tiiän et on vanha viesti mut kuitenki).

        Joo ja täällä kans yks kanssa eläjä.... En ottanu tribaalia itselleni, mutta ihan oikeasti pitkän mietinnän jälkeen (about 2 vuotta) otin nyt yhdet merkit ja varjostukset mutta ei niistä tullut yhtään sellaiset kun olisin halunnut ja nyt on mukava :P


    • vaihtoehto!?!

      Kokeilkaa Verruxinia (en jaksanu lukee teijän kirjotuksii joten en tiiä onks teil jo tietoo aiheest). Käytetään tavallisesti kovettumien ja syylien hoitoon. Syövyttää ihoa ja on todella kivuliasta, mutta toimii. Nyt on menny 2vko ja ekat osat kuvasta kokonaan poissa. Mennyt 1 geeli tuubi, joka makso vähän päälle 5€. Huonona puolena tietty kipu ja huonosti hoidettuna tulehdus. Plussaa edullisuus, voi itse hoitaa ja nopea vaikutteinen. Oma tatuointi oli liian iso leikattavaksi ja liian värikäs laaseroitavaksi. Siksi kokeilin ja en ole pettynyt. Nyt sitten hoitelen vain ihon ehjäksi ja siirryn seuraavaan kohtaan. Noin kolikon kokoisia alueita rääkkäilen kerrallaan.
      Jos saatte laaserilla tai kirurgin veitsellä poistettuu ni toki kannattaa, mutta niille joilla ei perjaatteessa oo muita vaihtoehtoja.

    • verruxin ??

      Onko todella toimivaa tavaraa ? :o keksitkö itse sen vai mistä sait idean sillä poistaa tatuoinnin ?

      • Kyllä, verruxin!

        En keksinyt itse. Luin näiltä keskustelu palstoilta. Olin todella skeptinen alkuun ja kipua se tuottaa koavasti. kuitenkin nyt on puolet tatuoinnista poissa. Pidin "mätäkuun" ajan ihon ehjänä.
        Tosiaan kipu on kova ja kiskon Panacodii 2kpl ennen ku levitän verruxinii. Kipu tulee piikkinä mutta häviää muutamassa sekunnissa. Eli hyvä kipulääkitys pohjalle ja ihoa syövyttämään.


    • Jakeder

      Katso LaserTilkka, Epilaser, Mehiläinen Helsinki,..... noin aluksi.

      Lehdessä oli taannoin juttu, että monilla "tatuointi-pajoilla" on laserlaitteita joilla poistetaan lasereita. Tatuoijilla ei usein ole kunnon koulutusta, tai laitteet voivat olla mitä sattuu laatua ja tehoa, kiinasta yms.. Suomessa tehokkaiden laserlaitteiden käyttöön pitää olla lääketieteen koulutus, eikä tehokkaita laitteita saa kuka tahansa käyttäkään. Eli oman turvallisuuden vuoksi kannattaa tatuointipajoja välttää, lehden jutussakin asiakas oli ihotautilääkärillä hoidattamassa epäasianmukaisen tatuoinninpoiston vaurioita... Toki jollain tatskamestalla voi olla esim koulutettu sairaanhoitaja tekemässä tuota työtä, mutta ikävä kyllä varsin monilla ei.....

      • säteilylaki

        Jakeder: kiitos asiallisesta viestistä.

        Mediassa on käsitelty tatuoinninpoistojen aiheuttamia terveysvaaroja viime kuukausina. Laki on jo vuosia edellyttänyt että näitä luokan 4 lasereita voi käyttää vain terveydenhuollon ammattilainen lääkärin lähetteellä tai valvonnassa. Säteilyturvakeskuksen valvonta ei kuitenkaan ole ollut kovin aktiivista.

        Ihotautilääkäreiden vastaanotolle on tullut viime aikoina paljon terveydenhuollon ulkopuolella tehtyjen tatuoinninpoistojen komplikaatioita (hankalia arpimuutoksia). Tämä johti keväällä 2011 ihotautilääkärin tekemään kanteluun eduskunnan oikeusasiamiehelle STUK:n puutteellisesta valvonnasta.

        16.9.2011 julkaistiin eduskunnan oikeusasiamies Petri Jääskeläisen esittämä tutkintapyyntö, jossa pyydetään STUK:lta selvitystä valvonnan puutteista. Lausunnossa todetaan, että STUK:in olisi pitänyt jo aiemmin ryhtyä konkreettisiin valvontatoimiin terveydenhuollon ulkopuolisten lasereiden markkinoilta poistamiseksi. STUK:lla on aikaa 31.1.2012 asti antaa selvitys niistä konkreettisista toimista joilla laittomat laserit poistetaan käytöstä. Valvontaviranomaiset voivat tästedes asettaa ks. kuluttajapalvelua tarjoavat laittomat tahot toimintakieltoon uhkasakon nojalla.

        Tässä linkki julkaisuun:

        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/thw.cgi/trip/?${APPL}=ereoapaa&${BASE}=ereoapaa&${THWIDS}=0.8/1319566268_179378&${TRIPPIFE}=PDF.pdf

        Katsokaa siis oman terveytenne vuoksi tarkkaan missä alatte tatuointia poistamaan.


      • Rubiinilla
        säteilylaki kirjoitti:

        Jakeder: kiitos asiallisesta viestistä.

        Mediassa on käsitelty tatuoinninpoistojen aiheuttamia terveysvaaroja viime kuukausina. Laki on jo vuosia edellyttänyt että näitä luokan 4 lasereita voi käyttää vain terveydenhuollon ammattilainen lääkärin lähetteellä tai valvonnassa. Säteilyturvakeskuksen valvonta ei kuitenkaan ole ollut kovin aktiivista.

        Ihotautilääkäreiden vastaanotolle on tullut viime aikoina paljon terveydenhuollon ulkopuolella tehtyjen tatuoinninpoistojen komplikaatioita (hankalia arpimuutoksia). Tämä johti keväällä 2011 ihotautilääkärin tekemään kanteluun eduskunnan oikeusasiamiehelle STUK:n puutteellisesta valvonnasta.

        16.9.2011 julkaistiin eduskunnan oikeusasiamies Petri Jääskeläisen esittämä tutkintapyyntö, jossa pyydetään STUK:lta selvitystä valvonnan puutteista. Lausunnossa todetaan, että STUK:in olisi pitänyt jo aiemmin ryhtyä konkreettisiin valvontatoimiin terveydenhuollon ulkopuolisten lasereiden markkinoilta poistamiseksi. STUK:lla on aikaa 31.1.2012 asti antaa selvitys niistä konkreettisista toimista joilla laittomat laserit poistetaan käytöstä. Valvontaviranomaiset voivat tästedes asettaa ks. kuluttajapalvelua tarjoavat laittomat tahot toimintakieltoon uhkasakon nojalla.

        Tässä linkki julkaisuun:

        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/thw.cgi/trip/?${APPL}=ereoapaa&${BASE}=ereoapaa&${THWIDS}=0.8/1319566268_179378&${TRIPPIFE}=PDF.pdf

        Katsokaa siis oman terveytenne vuoksi tarkkaan missä alatte tatuointia poistamaan.

        Voitko kertoa mistä löytyy ltatuoinninpoistoon sopiva rubiinilaser? Sellaista tatuoinninpoistopaikkaa etsin. Haluaisin vertailla hintoja. Haluan myös, että lääkäri vastaa hoidosta, jos vaikka jotain odottamatonta sattuu.


    • Tyytyväinen

      Itse käyn tampereen koskiklinikalla poistattamassa tatuointeja todella ammatimaista toimintaa ja hyvää jälkeä jää, eij arpia ei mitään mistä valittaa. laiteena niillä toimii sinon-rubiini laaser. itsellä 4 kertaa takana ja nyt pikimusta tatuointi poissa. hinta on kohdallaan kun ajattelee että eij tule arpia taij mitään kun on oikea ja turvallinen tatuoinin poistolaite.

      • roo

        Itse ajattelin käydä kanssa tuolla koskiklinikalla koska asun tampereella ja se on lähellä. Myös olen kuullut siitä laserista hyvää, lähteekö se todella n.4 keralla? Itse en haluaisi käydä hoidoissa yli vuotta.. Hintakaan ei ole paha jos lähtee 4 kerralla. Ja siksi haluan kunnolliseen paikkaan että kaikki on turvallista ja laser todella on hyvä. Onko enempää kokemuksia koskiklinikan laserista tampereella?


      • fg

        oisko sulta saanu kuvia että miltä näytti aluks ja miltä nyt näyttää lopputulos?


    • Mike from Grani

      Hey Tiina Jussi is the greatest in Finland !
      Prices are fair and not stealing !!!!
      His contacts are here :
      http://tatskapois.blogspot.com/

    • Inkout?

      City deal mainosti Ink out nimistä paikkaa. Mun kaveri on aloittanut siellä tatskan poiston.

    • Cara_

      Mulla on aika viimein varattu poistoon. Ensi kuun puolessa välissä eka hoito.
      Ajattelin laittaa kuvia ennen ja jälkeen, jos joku vaikka tämän mun projektin ansiosta miettisi tatuointien ottoa muutaman kerran.. Itse tein virheen ja tulen maksamaan siitä tatuointien hintaan nähden moninkertaisesti. Harkitkaa siis useampaan kertaan ennen tatuoinnin ottoa.

      Kuvia siis tulossa tuonne ensi kuun puolen välin jälkeen:
      http://cara-mylifeonthebeach.blogspot.com/

    • tatskapois86

      Hei,

      Kokemusta omasta tatuoinnin "poistosta". Minulla on todella iso ja paksu kuvia kädessä. Tribaalityylinen ja paksuja täysin väritettyjä kuvioita, paksuus noin 3 cm. Olen käynyt poistattamassa sitä kolme kertaa ja väri on lähtenyt todella hyvin. Olen pitänyt taukoa poistojen välissä 3 kk. Jokaisen hoitokerran jälkeen on tullut ihottumaa hoidetulle alueelle mutta väri todellakin lähtee. Mielestäni ei kannata kiirehtiä hoitojen välillä, koska mustetta lähtee pitkän aikaa hoidon jälkeen. Onhan toi vittumaista hommaa ja tietyllä tavalla noloa poistattaa kuvaa minkä on joskus halunnut. Ihoni reagoi laseriin pari viikkoa hoidon jälkeen. Kaikilla tätä ei tule.

    • Ottaako Vai Ei

      Tämäkin ketju osoittaa sen, että aina pitäisi miettiä tosi tarkaan kun kehoaan lähtee "kaunistamaan". Eli tatuoinnin ottoa pitäisi miettiä jokja kantilta, ja etenkin sitä millaisen kuvan ottaa. Itsellänikin parikymppisenä otettuja tatskoja(nyt ikää lähemmäs 40), eikä kuvat enää silmääni mielytä, mutta minkäs teet. En ole edes ajatellut että niitä alkaisin poistattaa, vaan ajatellut että otettu mikä otettu ja ihan omaa tyhmyyttä, siis peiliin katsomisen paikka. Ei kai tatuoinneissa ole ajatuksena että niitä yritettäisiin poistaa, vaan otettaessa sitoutuu siihen että loppuelämänsä tatskaa kantaa.
      En ymmärrä tällaista tatuointien poistoa! Vielä järkyttävämpää oli lukea tuota ketjua, mikä käsitteli silikonien poistoa. Vain 4kk silikonien laittamisen jälkeen, oli tehty poisto leikkaus. Ja vain siksi ettei ks. henkilö niistä tykännytkään. Siis HALOO!!!!

      • Cara_

        Seisotko edelleen kaikkien teininä tekemiesi tekojesi takana? On ihmisestä kiinni haluaako niitä katsella lopun ikäänsä asenteella "otettu mikä otettu" vai poistattaako virheensä kun siihen kerran on mahdollisuus. Minä itse olen viime vuodet piilotellut tatuointejani, enkä voi sanoa olevani enää sama ihminen kuin silloin kun kuvia otin. Joitakin kuvat häiritsevät, joitakin ei. Minä itse kuulun siihen joukkoon, joka ei kuviaan enää halua ihollaan nähdä. Tottakai aina pitäisi miettiä tarkkaan päätöksiään, mutta onnistuuko sellainen ajattelu vielä ilman elämänkokemusta?

        Enemmän minua kauhistuttaa näin jälkeenpäin poistattamisen sijasta se asenne, jolla kehoa muokataan ilman suurempaa harkintaa. Itse syyllistyin tähän tatuointien muodossa, ja haluan korjata asian.


    • Poistamaan menossa

      Kertokaas ihmiset kokemuksianne poistosta. Varmasti ihmiset käy edelleenkin näissä poistoissa

    • laatutatska

      Uskaltaisiko odottaa että vanha, pieni (1,5x2,5cm), musta, pelkästään ääriviivallinen, ei-ammattimaisesti tehty tatska olisi sellainen aika helposti poistuva?

      Oma nuoruuden hölmöilyni.. :) Kuvan teki ilmaiseksi onneton harrastelija neulalla, joka meni mille syvyydelle sattui ja laitoinkin pelin poikki kun kuvasta oli tehty vasta osa. Ääriviivat levisivät joissain kohdin paksuiksi ja joissain kohdin ne ovat seitinohuet. Onneksi kokonaisuus on kuitenkin suht siisti. Kuva on tosiaan pieni, alunperin itse piirretty ja helposti peitettävässä kohdassa, joten on sitä jaksanut katsella. Mutta nyt haluaisin projektina mahd. paljon myrkkyjä pois kehostani, amalgaamit jne.

      Noloa on että en edes tiedä mitä mustetta se oli, muistaakseni jotain tavallista kynämustetta tms. Ties mitä lyijyä mahtaa sisältää... todella viisasta joo. Altistun mielellään allergiaoireille vähäksi aikaa, kun vähän vaikeaihoisia ollaan jo muutenkin, ties vaikka noista ylimääräisistä aineista johtuen.

    • vastustajavuodesta89

      Poistosta jää aina jälki ja se on ihan oikein.Tatuoinnit ovat syvältä.Pinnallisten ihmisten muotipelleilyä.

      • Uutta kehiin

        Tatuointi ei poistunut laserilla kokonaan ja sen tilalle tuli harmaa läikkä.


    • toimiiiiii

      olen pari kertaa käynyt eiran sairaalassa poistattamassa ja tuloksiä näkyy nyt jo. Kokonaan pois saaminen on varmasti todella hankalaa, mutta tarkoitus olisi ottaa uusi kuva päälle kunhan tämä vanha on haaleampi.

      • näin on tatskat

        Olen kuullut että Epilaserin ihotautilääkärit tekevät tatuoinninpoistoja Helsingissä Lääkärikeskus Aavassa Stokkaa vastapäätä. Laite on sama mikä Tampereella Koskiklinikassa - Tuosta laitteesta ainakin on kuulunut paljon hyvää keskusteluissa! Mielestäni he hankkivat tuon laserin myös Turkuun...


    • Los idiotos

      Älkää ottako niin ei tarvitse poistaa.

    • Tyytyväinen

      Monella tulee halvemmaksi hommata poisto laseri omaksi kuin poistattaa klinikoilla mä toimin näin ja nyt on puhtaat käsivarret kone maksoi noin 2000€

    • MMLJ

      Hei !

      Oon pääni miettinyt puhki, että minne menisin tatuointia poistamaan.
      Kävin Mehiläisessä Hämeenlinnassa plastiikkakirurgin juttusilla ja kyselin, että paljonko leikkaus tulisi maksamaan. Hän kertoi hinnaksi 3400€ kerta ja silloinkaan ei pystytä kun osa tatuoinnista poistamaan. Itselläni kun on pieniä kuvia jalkapöydästä reiteen saakka. Pienimmät 0,5cm x 0,5cm ja isoimmat 7-8cm x 4-5cm. Eli leikkauksiaa tarvittaisiin ainakin kaksi ja loput saisi ehkä paikallispuudutuksella.
      Ennen kun leikkausta aletaan suorittamaan kirurgi käski minut Helsinkiin, terveystalolle kamppiin eli entinen sairaala laseri .. Siellä laserilla poisto pieneltä alueelta maksaisi 395€ ja laajemmalta alueelta 795€. Ja ei, en ole kyselyistäni huolimatta saanut tietää mikä käsittelee pienen ja mikä laajan alueen. Käskettiin ottamaan heidän plastiikkakirurgiin yhteyttä, että voi arvioida montako kertaa pitäisi käydä ja paljon tulisi maksamaan.
      En tiedä miten näiden laser eroaa muiden lasereista, mutta hinnat on hurjia. Tosin olen valmis maksamaan. Mietin jo peitekuvaa, mutta ei tähän jalkaan saa mitään järkevää. Koko jalka olis sen jälkeen värissä ja se ei ollut tarkoituksenani.

      Eli onko kellään suositella paikkaa missä kävisin tatuointeja poistattamaan ?
      Onko noista voiteista ollut apuja ?
      Olisi kiva tietää "kaikki mahdollinen" ennen kun alotan oman projektini !

      • NoTattoos4Me

        Minä tutkin asiaa ja luin artikkeleita ja päädyin Eiran sairaalaan. Ensimmäinen koehoito hoito on 15.11. 2012 ja odotan innolla että pääsen sinne. Mulla on siis n. 20 x 10 cm kuvat molemmissa käsivarsissa ja haluan niistä eroon. Soitin Eiraan ja oli kyllä todella asiallinen laser -hoitaja puhelimessa. Ekaksi hoidetaan toinen tatuointi ja jos sen poisto onnistuu, poistan kyllä tuon toisenkin kuvan.

        Suosittelen näin etukäteen että otat sinne yhteyttä. Voin kyllä tulla kertomaan vielä omat kokemukset ekan hoitokerran jälkeen, että miten mun kävi =)


    • yksi utelias

      Kerro kerro kerro!! :)
      Itselläni myös aikomuksena ottaa yhteyttä tuonne Eiraan.

      • NoTattoos4Me

        No kerronhan minä =)

        Elikkäs, tänään oli toinen hoitokerta. Ekalla kerralla kuva haaleni ihan hieman ja osassa kuvaa näkyi jo oma iho läpi. Muutos oli melko pieni, mutta eipä tollaista isoa mötköä kerralla pois saakaan.

        Tänään tosiaan tehtiin sitten 4 laserointia yhdellä käynnillä, joka kerralla nostettiin laserin tehoa. Jokaisen kerran välissä pidettiin 20 min. tauko. Eli nyt on tehty yhteensä 5 hoitokertaa, mutta tämän hoitokerran tulosta ei vielä voi sanoa, koska muste lähtee ihosta pikkuhiljaa ajan kanssa.

        Nyt kun tuo sama kohta on laseroitu noin monta kertaa, niin taukoa täytyy pitää 3kk ennen seuraavaa kertaa. Rahaa tähän kyllä palaa, nyt on mennyt 3 kertaa se mitä tatuointi aikanaan maksoi. Kadun niin pirusti että tuli ikinä otettua nuo tatuoinnit, mutta onpa sitä tietysti tehty nuorena muitakin virheitä, mistä on saanut maksaa...

        Jatkan silti niin kauan että tatska on poissa ja jos rahaa enää jää, niin lähtee siis tuo toinenkin.


      • Merikarhuja
        NoTattoos4Me kirjoitti:

        No kerronhan minä =)

        Elikkäs, tänään oli toinen hoitokerta. Ekalla kerralla kuva haaleni ihan hieman ja osassa kuvaa näkyi jo oma iho läpi. Muutos oli melko pieni, mutta eipä tollaista isoa mötköä kerralla pois saakaan.

        Tänään tosiaan tehtiin sitten 4 laserointia yhdellä käynnillä, joka kerralla nostettiin laserin tehoa. Jokaisen kerran välissä pidettiin 20 min. tauko. Eli nyt on tehty yhteensä 5 hoitokertaa, mutta tämän hoitokerran tulosta ei vielä voi sanoa, koska muste lähtee ihosta pikkuhiljaa ajan kanssa.

        Nyt kun tuo sama kohta on laseroitu noin monta kertaa, niin taukoa täytyy pitää 3kk ennen seuraavaa kertaa. Rahaa tähän kyllä palaa, nyt on mennyt 3 kertaa se mitä tatuointi aikanaan maksoi. Kadun niin pirusti että tuli ikinä otettua nuo tatuoinnit, mutta onpa sitä tietysti tehty nuorena muitakin virheitä, mistä on saanut maksaa...

        Jatkan silti niin kauan että tatska on poissa ja jos rahaa enää jää, niin lähtee siis tuo toinenkin.

        Paljonko toi R20 Eirassa maksaa? Kun en mistään löytänyt hintatietoja.. Entä onko ollut sen väärti? Kiinnostaisi ihan pirusti tuo :)


      • NoTattoos4Me
        Merikarhuja kirjoitti:

        Paljonko toi R20 Eirassa maksaa? Kun en mistään löytänyt hintatietoja.. Entä onko ollut sen väärti? Kiinnostaisi ihan pirusti tuo :)

        R20 maksoi Eirassa 550 €. Ja vielä ei ainakaan ole ollut sen väärti, tatuointi on vain hieman haalistunut. Vajaa viikko on nyt siis mennyt tuosta operaatiosta ja odotin kyllä että tulos olis ollu huomattavasti näkyvämpi.


    • Kaduttaaa

      Kuinka kalliiksi tulee kämmenen kokoisen tatskan poisto? Kuinka hyvin poistot yleensä onnistuvat?

    • Diibadaaba

      Nyt jo ihan pihalla. Siis kummalla kannattaa otta rubiinilla vaiko nd:yag laserilla?
      Ja mikä nyt on helsingissä paras paikka mennä se tatuointi poistamaan :D

    • niin tai näin

      Toinen kulmakarvani lähti johtuen pälvikaljusta. Tilalle tatuoitiin uusi. Kun hiukset palasivat, palasi kulmakarvakin. Nyt haluaisin tatuoinnista eroon koska se ei ole luonnollisen näköinen. Huolestuttaa vaan miten operaatio onnistuu ja saattaako laukaista pälvikaljun uudestaan.

    • addict1

      Eli mihin nyt oikeen kannattaa stadin läheisyydessä mennä poistattaan väriä? Alkaa noi tekniset jutut sekottaan päätä eli noi rubiini ja timantti ja safiiri ym. jutut...

    • negative8

      Tatuointi tiputtaa heti naisen pisteitä.

    • pisteet1

      Miehen vai naisen mielestä?

    • tatuoinnin poistosta
    • mullavastaedessä

      Onko kellään kokemusta tuosta Plastic Surgery Centerin tatuointipoistomenetelmästä ?
      Sivuilla luki että laitteitta on Euroopassa vain kaksi. Kaikkien muiden valintakriteereiden ohella etsin kyllä myös käyttäjäkokemuksia (mieluiten positiivisia) ennen lopullisen paikan ja menetelmän valintaa.

      Lisää kokemuksia myös tuosta R20 menetelmästä kiinnostaa kovasti kuulla.
      NoTattoos4Me; miten sinulla projekti etenee?

      Olen lukenut koko ketjun, ja käyttäjäkokemusten perusteella vaikuttaa, että ykköslaite on edelleen tuo SINON ?

      • NoTattoos4Me

        Jep, eli nyt on taas pari käyntiä takana tässä parin kuukauden aikana. En ollut tyytyväinen tuohon R20 -menetelmään, lopputulos oli sama kuin yhden kerran laserointi ja maksoi kuitenkin yli 500 €. Tatuointi on haalistunut, mutta ei niin paljon kuin toivoin.

        Tässä vaiheessa mulle on iskenyt epätoivo että tatuointi ei edes lähde koskaan pois... Ja vielä olisi toinen iso kuva jäljellä tämän jälkeen =/

        Olen siis nyt 4 kertaa käynyt laseroitavana ja yksi kerta oli tosiaan toi R20 eli 4 laserointia samalla kerralla. Lasken sen kylläkin vain yhdeksi laseroinniksi, koska lopputulos oli ihan sama. Katson vielä ainakin sen 4 kertaa ja jos ei tuo sitten ole merkittävästi poistunut, niin hankin tervaa ja höyheniä....

        Näin jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt kuvata tatuointi ennen ja joka kerran jälkeen, niin olisi nähnyt ihan konkreettisesti sen, miten sitä väriä on lähtenyt.


      • eira3
        NoTattoos4Me kirjoitti:

        Jep, eli nyt on taas pari käyntiä takana tässä parin kuukauden aikana. En ollut tyytyväinen tuohon R20 -menetelmään, lopputulos oli sama kuin yhden kerran laserointi ja maksoi kuitenkin yli 500 €. Tatuointi on haalistunut, mutta ei niin paljon kuin toivoin.

        Tässä vaiheessa mulle on iskenyt epätoivo että tatuointi ei edes lähde koskaan pois... Ja vielä olisi toinen iso kuva jäljellä tämän jälkeen =/

        Olen siis nyt 4 kertaa käynyt laseroitavana ja yksi kerta oli tosiaan toi R20 eli 4 laserointia samalla kerralla. Lasken sen kylläkin vain yhdeksi laseroinniksi, koska lopputulos oli ihan sama. Katson vielä ainakin sen 4 kertaa ja jos ei tuo sitten ole merkittävästi poistunut, niin hankin tervaa ja höyheniä....

        Näin jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt kuvata tatuointi ennen ja joka kerran jälkeen, niin olisi nähnyt ihan konkreettisesti sen, miten sitä väriä on lähtenyt.

        eiraan!


    • poistoon

      Niin tosiaan onko jollain kokemuksia tosta plastic surgeryn menetelmästä? itse olen varmasti menossa ensi viikolla! ja toi vaikuttaa ainakin toimivalle!! kokemuksia tosin olis kiva saada vai onko niin uusi juttu ettei moni ole kokeillut?

    • Tatuoinnin poisto

      Itse oon käyny plastic surgery centerissä nyt neljä kertaa ja hyvin on lähtenyt. ei arpia ja pinta iho täysin siisti.. Mulla oli iso musta punakeltanen 10x13 cm kuva käsivarressa ja nyt enään hieman näkyy..varmaan yksikerta vielä niin tipotiessään. Lähteny vaalenee kolmen hoitokerran jälkeen niin ettei enään näy paljoo mitään. Oon kyllä ihmeissäni miten teknologia kehittynyt, niillä siellä aivan uusi laite jota suomessa ei toista. Ite otin selvää tarkkaan mikä laser paras ja tässä plastic surgery centerin laitteessa monta eri laseria samassa. Siskoni kävi poistattaa keväällä nimettömästä tatuoimansa sormuskuvion ja lähti kahella kertaa. Laadusta en tinkaa, kuitenkin oma kroppa kyseessä.

      • Rikuntattoo

        Minulla oli 5x8 cm kokoinen tatska vasemmasta ranteesta (musta ja punainen väri) Hävis kokonaan 5 käynnin jälkeen. Poisto tehtiin Plastic surgery centerissä Helsingissä, voin suositella tätä paikkaa.


    • Tämäkö?

      Ilmeisesti tää paikka? www.plasticsurgery.fi/hoidot/tatuoinnin-poisto

      • jgjfhjädg

        Kallista. Kiskurihinnat.


    • jouka

      Aina pitää vähän epäillä josko paikan omat työntekijät kirjoittelevat täällä jotakin... :)

      Joka tapauksessa, olen käynyt Plastic surgery centerissä nyt kerran poistattamassa tatuointia. Siellä on mielestäni todella ystävällinen, asiallinen ja asiantuntevalta vaikuttava palvelu. Ensimmäisen kerran jälkeen ei kyllä ole näkynyt tatuoinnissa mitään muutoksia, mutta hoitaja sanoikin jo konsultaatiossa että väri näyttää olevan todella tummaa ja syvällä ihossa. Sanoi myös että poistunee 4-5 hoitokerralla. Saa nähdä, voin kirjoitella tänne vähän kuulumisia myöhemmin.

    • Örkki

      Verruxin toimii todella hyvin, mutta kovalla hinnalla. Kipu on välillä ihan sietämätöntä, kun sitä rupea repii irti, mutta sen arvoista. Itse olen poistanut tällä molemmilsta ranteista about tulitikkuaskin kokoiset leimat, sekä olkapäästä nyrkin kokoisen. Tosin olkapääkuvassa meni 7 kertaa, eli aina sellainen pikku pläntti kerrallaan.

      Helottavan punainen monttu siihen jää, joka kyllä tasaantuu vuodessa ihan normaali ihon väriseksi. Tosi monta kertaa itselläni tulehtunut nuo kohdat kun Verruxinilla syövytti, mutta antibioottivoiteella ne parani. Tosin tulehus oli hyvästä, koska se puski mönjää, verta ja väriä ulos ihosta.

      Riski hommaa jokatapauksessa, mutta itellä ei ollut paljon valinnanvaraa, kun ei ollut rahaa laaseriin.

      Ohessa vielä kuvaa ranteesta. Tuossa olis sellainen musta paksu tribaali renkula.

      http://postimg.org/image/533y1k89n/

    • Tattoff

      Onkohan joku oikeasti tilannut itselleen laserin? Minulla on niin iso tatuointi, että tulee halvemmaksi ostaa oma laser kuin käydä poistattamassa sitä klinikalla. Käyttö ei tunnu vaikealta, mutta pitäisi tietää millä voimakkuudella tatuointia on hoidettu. Oliko helppoa käyttää laitetta?

      Olen itse poistattanut tatuointia sekä rubiinilaserilla että Q-switched nd yag-laserilla, ensimmäisestä tuli kamalat arvet jo ensimmäisen kerran jälkeen, jälkimmäisestä ei. Musta tatuointi oli lähes kokonaan poissa kolmen hoitokerran jälkeen, mutta toisaalta pienen pieniä osia on jäänyt joita en ole enää poistattanut koska niitä ei huomaa jos ei suurennuslasilla katso. Nyt aloitin toisen, suuremman tatuoinnin poiston.

      • Örkki

        Ite oon velipojan kanssa puoliksi tilaamassa eBaysta tuollaista 2000 euron Nd-Yagia. Kiinastahan ne tulee, vaan siellä nyt muutenkin tehdään suurin osa lasereista. Käyttöohjeet ja asetukset tulee mukana. Sen jälkeen vaan harjoittelemaan.
        Hieman hirvittää, mutta ei tuo 1000 eur per mies ole kova hinta omasta laitteesta.

        Kerron lisää, kunhan laite on tilattu ja testattu. Ebayssä näkyy olevan halvempiakin laitteita, mutta ne kiertäisin kaukaa. Laitoin valmistajalle vielä sähköpostia ja he suosittelivat tuota 2000eur laitetta tatuointien poistoon. Samaa laitetta myyvät tatuointien poistoklinikoille ympäri aasiaa.


      • fdsfaf
        Örkki kirjoitti:

        Ite oon velipojan kanssa puoliksi tilaamassa eBaysta tuollaista 2000 euron Nd-Yagia. Kiinastahan ne tulee, vaan siellä nyt muutenkin tehdään suurin osa lasereista. Käyttöohjeet ja asetukset tulee mukana. Sen jälkeen vaan harjoittelemaan.
        Hieman hirvittää, mutta ei tuo 1000 eur per mies ole kova hinta omasta laitteesta.

        Kerron lisää, kunhan laite on tilattu ja testattu. Ebayssä näkyy olevan halvempiakin laitteita, mutta ne kiertäisin kaukaa. Laitoin valmistajalle vielä sähköpostia ja he suosittelivat tuota 2000eur laitetta tatuointien poistoon. Samaa laitetta myyvät tatuointien poistoklinikoille ympäri aasiaa.

        Mielenkiintoista, olen harkinnut samaa. Onkohan tullin kanssa mitään ongelmia, saako niitä vapaasti tuoda?

        Halvimmat laitteet maksavat reilu 500e kotio toimitettuna. Suoraan sanoen veikkaan kyllä ettei se 2000e laite ole sen kummempi kun toi 500e. Itse kävin kerran poistossa ja kiinalaiselta heidänkin laser vaikutti.


    • edestä löytää

      Tatuoinnin poistot laserilla tai ihan millä vaan tulee olemaan hyvä bisnes kun tämä ikäluokka tajuaa pilanneensa ulkonäkönsä typerillä kuvilla.

      • KOLLO

        Ei tule, kun porukka huomaa ettei ne lähde laserilla kokonaan pois koskaan.


    • milky

      Itse olen käynyt nyt plastic surgeryllä 2 kertaa n. 5 viikon välein aion käydä poistattamassa! Ekan kerran jälkeen punainen muuttui vaaleanpunaiseksi ja musta vaaleni hiukan! Oli kuulemma niin syvällä kun kerran uudestaan on isketty värit tatuointiin..

      Toisen kerran jälkeen punainen muuttui vaaleanpunaisen/ihon värin sekoitukseksi ja yksi poisto varmaan vielä tarvitaan jotta kokonaan poissa :) musta lähti huomattavasti vaalenemaan ja osassa mustaa/harmaata pilkistää jo iho. Vielä 2-3 kertaa niin epäilen kuvan olevan poissa, ja kyseessä siis 10x15 tatuointi.

      Klinikka on tosi viihtysä ja kiva henkilökunta. On sitä turhempaankin rahaa pistetty, kyseessä kumminkin oma vartalo ;) ja ei, ei tullu ajateltua että kuvan haluaa pois joskus, kun sen 16 vuotiaana hankki. Ja ei, vieläkään ei kaduta, olen vaan kasvanut sen yli ja sen kanssa on mahtavia muistoja ja kuului ehdottomasti mun nuoruuteen.

      • niioo

        oho


    • 4me

      Hei Notatoos4me, oletko saanut tatuoinnit jo pois? Kerro!

      • video

      • NoTattoos4Me

        No enpä ole, enkä usko enää että saankaan. Kovin luottavaisin mielin aloitin tämän projektin, mutta enää en usko että tässä on ollut mitään järkeä. Sitä olen miettinyt, että mikä vastuu noilla tatuoinnin poistajilla on tässä tilanteessa, koska luvattiin että se lähtee, mutta nyt on mennyt puolitoista vuotta(!!) eikä se ole lähtenyt mihinkään. Kuva on haalistunut joo, mutta ei mitenkään merkittävästi.

        Tiesin että tämä on pitkä prosessi, mutta kenellä on 10 vuotta aikaa ja ennen kaikkea rahaa yrittää saada mustetta pois ihosta? Kun ei lähde niin ei lähde, pakko se on uskoa ja luovuttaa. Tatuoinnit on ikuisia.


      • PieleenhänSeMeni
        NoTattoos4Me kirjoitti:

        No enpä ole, enkä usko enää että saankaan. Kovin luottavaisin mielin aloitin tämän projektin, mutta enää en usko että tässä on ollut mitään järkeä. Sitä olen miettinyt, että mikä vastuu noilla tatuoinnin poistajilla on tässä tilanteessa, koska luvattiin että se lähtee, mutta nyt on mennyt puolitoista vuotta(!!) eikä se ole lähtenyt mihinkään. Kuva on haalistunut joo, mutta ei mitenkään merkittävästi.

        Tiesin että tämä on pitkä prosessi, mutta kenellä on 10 vuotta aikaa ja ennen kaikkea rahaa yrittää saada mustetta pois ihosta? Kun ei lähde niin ei lähde, pakko se on uskoa ja luovuttaa. Tatuoinnit on ikuisia.

        NoTattoos4Me, kiva että jaksat kertoa kuulumisia vielä näin pitkän ajan jälkeen!

        Montako kertaa olet yhteensä käynyt Eirassa? Vieläkö jaksavat lupailla, että kuva lähtisi pois? Oletko harkinnut käyntiä muualla, vaikka tuolla (kalliissa) Plastic Surgery Centerissä mitä on kovasti keuhuttu täällä? Oletko koskaan kysynyt mahdollisuutta kirurgiseen poistoon?

        Itselläni n. 12cm x 12cm tuore kuva, josta ei tullut lainkaan sellainen kuin halusin, ja haluaisin sen pois. Pelottaa vaan lähteä kalliisiin hoitoihin, jotka eivät ehkä toimikaan.


      • NoTattos4Me
        PieleenhänSeMeni kirjoitti:

        NoTattoos4Me, kiva että jaksat kertoa kuulumisia vielä näin pitkän ajan jälkeen!

        Montako kertaa olet yhteensä käynyt Eirassa? Vieläkö jaksavat lupailla, että kuva lähtisi pois? Oletko harkinnut käyntiä muualla, vaikka tuolla (kalliissa) Plastic Surgery Centerissä mitä on kovasti keuhuttu täällä? Oletko koskaan kysynyt mahdollisuutta kirurgiseen poistoon?

        Itselläni n. 12cm x 12cm tuore kuva, josta ei tullut lainkaan sellainen kuin halusin, ja haluaisin sen pois. Pelottaa vaan lähteä kalliisiin hoitoihin, jotka eivät ehkä toimikaan.

        En ole laskenut montako kertaa tätä on laseroitu, mutta yli 10 kuitenkin. Eivät ole lupailleet mitään, uutta aikaa vaan varattu. Olen harkinnut nyt tuota PSC:ä, mutta en tiedä onko mulla enää rahaa, siellä näyttää olevan todella kallista, varsinkin näin isojen kuvien poisto.

        Kirurginen poisto ei ole mahdollinen, koska kuvat tosiaan on suht isoja, noin 20x10cm. En halua mitään ihonsiirtoja, siitä vasta kivat arvet jäisikin noin isoilla kuvilla.

        Tuota Eiraa en siis suosittele omien kokemuksieni perusteella. Ehkä joihinkin tatuointeihin se toimii jos on oikein pieni ja tuore kuva, mutta omiani en enää usko saavani pois, vaikka mihin menisin.


      • PieleenhänSeMeni
        NoTattos4Me kirjoitti:

        En ole laskenut montako kertaa tätä on laseroitu, mutta yli 10 kuitenkin. Eivät ole lupailleet mitään, uutta aikaa vaan varattu. Olen harkinnut nyt tuota PSC:ä, mutta en tiedä onko mulla enää rahaa, siellä näyttää olevan todella kallista, varsinkin näin isojen kuvien poisto.

        Kirurginen poisto ei ole mahdollinen, koska kuvat tosiaan on suht isoja, noin 20x10cm. En halua mitään ihonsiirtoja, siitä vasta kivat arvet jäisikin noin isoilla kuvilla.

        Tuota Eiraa en siis suosittele omien kokemuksieni perusteella. Ehkä joihinkin tatuointeihin se toimii jos on oikein pieni ja tuore kuva, mutta omiani en enää usko saavani pois, vaikka mihin menisin.

        Kiitti vastauksesta, kiva että jaksat kertoa kokemuksistasi!

        Itseäni kiinnostaisi kirurginen poisto, tämän tatuoinnin otin vanhojen arpien peittoon (ei edes itse tehtyjen ;), joten sinänsä uusi arpi tilalla ei haittaisi, peittelyyn on ehtinyt tässä reilun vuosikymmenen aikana tottua. Taitaa olla vain koon puolesta rajoilla onnistuuko se.

        Olen lukenut, että joskus mustaan tatutointiväriin sekoitetaan sinistä, jolloin sen poisto on merkittävästi vaikeampaa. Taisi joku tässäkin ketjussa mainita asiasta. Voikohan sinun tapauksessasi kyse olla tästä?

        Olen googletellut aika paljon kokemuksia viime päivien aikana, PSC:sta en ole löytänyt yhtään huonoa kokemusta. Tosin todennäköisempää, että kukaan ei ole vain kirjoittanut huonoista kokemuksistaan, kun että PSC olisi niin paljon Eiraa ja Cityklinikkaa tehokkaampi. Tosin siellä on käytössä Asclepion laser, jota ei muualla ole, että sinänsä voi kerta tai kaksi olla ihan kokeilemisen arvoista. Lupaa poistaa siniset, keltaiset, punaiset yms. Järkyttävän PSC tosiaan on, muuten varmaan varaisin sinne ensimmäisenä ajan.

        Kerrohan miten etenee ja mihin ratkaisuun päädyt, jos ei muuta niin ainakin tämä "vertaistuki" vähän helpottaa fiilistä kun kuulee ettei ole yksin asian kanssa.


      • PieleenhänSeMeni
        PieleenhänSeMeni kirjoitti:

        Kiitti vastauksesta, kiva että jaksat kertoa kokemuksistasi!

        Itseäni kiinnostaisi kirurginen poisto, tämän tatuoinnin otin vanhojen arpien peittoon (ei edes itse tehtyjen ;), joten sinänsä uusi arpi tilalla ei haittaisi, peittelyyn on ehtinyt tässä reilun vuosikymmenen aikana tottua. Taitaa olla vain koon puolesta rajoilla onnistuuko se.

        Olen lukenut, että joskus mustaan tatutointiväriin sekoitetaan sinistä, jolloin sen poisto on merkittävästi vaikeampaa. Taisi joku tässäkin ketjussa mainita asiasta. Voikohan sinun tapauksessasi kyse olla tästä?

        Olen googletellut aika paljon kokemuksia viime päivien aikana, PSC:sta en ole löytänyt yhtään huonoa kokemusta. Tosin todennäköisempää, että kukaan ei ole vain kirjoittanut huonoista kokemuksistaan, kun että PSC olisi niin paljon Eiraa ja Cityklinikkaa tehokkaampi. Tosin siellä on käytössä Asclepion laser, jota ei muualla ole, että sinänsä voi kerta tai kaksi olla ihan kokeilemisen arvoista. Lupaa poistaa siniset, keltaiset, punaiset yms. Järkyttävän PSC tosiaan on, muuten varmaan varaisin sinne ensimmäisenä ajan.

        Kerrohan miten etenee ja mihin ratkaisuun päädyt, jos ei muuta niin ainakin tämä "vertaistuki" vähän helpottaa fiilistä kun kuulee ettei ole yksin asian kanssa.

        Ja jäi näemmä sana viestistä, tarkoitus oli sanoa että PSC on järkyttävän kallis, muuten menisin sinne ensimmäisenä. Jo 10-15cm tatuoinnin laserointi 260-300e/kerta, kun Eirassa taitaa olla 150€.


      • NoTattoos4Me
        PieleenhänSeMeni kirjoitti:

        Kiitti vastauksesta, kiva että jaksat kertoa kokemuksistasi!

        Itseäni kiinnostaisi kirurginen poisto, tämän tatuoinnin otin vanhojen arpien peittoon (ei edes itse tehtyjen ;), joten sinänsä uusi arpi tilalla ei haittaisi, peittelyyn on ehtinyt tässä reilun vuosikymmenen aikana tottua. Taitaa olla vain koon puolesta rajoilla onnistuuko se.

        Olen lukenut, että joskus mustaan tatutointiväriin sekoitetaan sinistä, jolloin sen poisto on merkittävästi vaikeampaa. Taisi joku tässäkin ketjussa mainita asiasta. Voikohan sinun tapauksessasi kyse olla tästä?

        Olen googletellut aika paljon kokemuksia viime päivien aikana, PSC:sta en ole löytänyt yhtään huonoa kokemusta. Tosin todennäköisempää, että kukaan ei ole vain kirjoittanut huonoista kokemuksistaan, kun että PSC olisi niin paljon Eiraa ja Cityklinikkaa tehokkaampi. Tosin siellä on käytössä Asclepion laser, jota ei muualla ole, että sinänsä voi kerta tai kaksi olla ihan kokeilemisen arvoista. Lupaa poistaa siniset, keltaiset, punaiset yms. Järkyttävän PSC tosiaan on, muuten varmaan varaisin sinne ensimmäisenä ajan.

        Kerrohan miten etenee ja mihin ratkaisuun päädyt, jos ei muuta niin ainakin tämä "vertaistuki" vähän helpottaa fiilistä kun kuulee ettei ole yksin asian kanssa.

        Joo, kyllä mä kerron miten tämä etenee, nyt kesän ajan pidän mietintätaukoa ja selvittelen että kannattaako tätä oikeasti jatkaa enää missään vai mitä ihmettä mä noille kuville oikein teen.

        Luin itsekin tuosta sinisen sekoittamisesta mustaan, mutta ainakaan Eirassa ei sanottu että näin olisi, jostain erilaisesta tekniikasta vaan puhuivat. Mulla siis tosiaan on nyt kaksi isoa tatuointia poistossa ja molemmat tehty eri tatuoijalla muutaman vuoden välein.

        Ja tosiaan, lueskelin tuolta PSC:n sivuilta tuosta laitteesta myös ja olihan se vakuuttava ja kallis laite, mutta samaa lupailivat Eirassakin, että kyllä lähtee ja mustahan pitäisi olla se helpoin väri. Mulla ei siis ole näissä mitään muuta väriä, ainoastaan mustaa.

        Noh, tyhmästä päästä kärsii, mutta silti ottaa päähän ettei tämä ole mennyt niinkuin piti =(


    • PieleenhänSeMeni

      Oletko ajattelut kokeilla toisenlaista laseria? Olen lukenut aika paljon asiasta tässä viimeisen viikon aikana ja vaikuttaa siltä, että monilla joilla esim. nd:YAG ei ole juuri auttanut mustaan tatuointiin, rubiinilaser tai PicoSure on tuonut kuitenkin tosi hyvää edistymistä. PicoSurea ei Suomessa ilmeisesti ole missään (ainakaan minä en ole onnistunut löytämään), mutta rubiinilaser on ainakin Tampereen Koskiklinikalla. Itsellähän tatuointi on pääasiassa punainen, joten rubiinilaseria ei kannata edes kokeilla, kun ei ilmeisesti punaiseen väriin tehoa.

      Laitoin sähköpostia sekä Eiraan että PSC:lle. Eirasta tuli heti seuraavana päivänä vastaus, mutta Plasticsurgerylta ei ole kuulunut mitään. Menen varmaan Eiraan, jos tuolta PSC:sta eivät vastaa. Eirasta sanottiin (vähän kuten pelkäsinkin) että uuden tatuoinnin pitää antaa parantua vähintään 2kk ennen kuin sitä kannattaa laseroida. Tällöin ensimmäinen hoitokerta olisi keskellä kauneinta kesää.

      Olen innokas aloittamaan prosessiin, mutta laserhoito keskellä kesää mietityttää. Osaatko NoTattoos4Me omien kokemustesi perusteella sanoa miten olisi järkevää tehdä? Voiko uida heti? Voiko käydä saunassa? Voiko olla auringossa? Vai pitäisikö suosiolla odottaa syksyyn?

      "Hauskana" yksityiskohtana tatuoinninpoistokokemuksia tutkiessani olen huomannut, että alussa tatuointi lähtee haalistumaan melkein kaikilla tosi hyvin, mutta mitä pidemmälle mennään, sitä pahemmin edistyminen hidastuu. Näyttää myös, että useimmilla jää lopulta "onnistuneenkin" poiston jonkinnäköinen haalea varjo, olen löytänyt tosi vähän täydellisiä onnistumisia (paitsi jenkkiklinikoiden todennäköisesti photoshopaituista kuvista). Aika masentavaa.

      • NoTattoos4Me

        Joo, tuosta Picosta minäkin luin, että olisi ihan kunnon laite, mutta saa nähdä tuleeko sitä Suomeen milloin vai koskaan... Mä en ole kesäisin pitänyt mitään taukoa näissä poistoissa, saunaahan oikein suositellaan, koska se saa aineenvaihdunnan ja pintaverenkierron liikkeelle, jolloin tatuoinnista pitäisi poistua värit nopeammin. Itsellä ei siitä ole kokemusta, kun ei ole sitä saunaa...

        Tuosta auringosta en muuten tiedä, olen itse kulkenut koko ajan pitkähihaisissa, koska en halua katsella näitä kuvia ollenkaan. Enka uimisestakaan, kyllä niistä varmaan silloin alussa puhuttiin, mutta koska tätä projektia on tosiaan kestänyt kohta se pari vuotta, niin en enää muista. Mutta kertoohan ne ohjeet sieltä Eirasta kyllä.

        Joo, tuosta minäkin luin että alussa sen haalistumisen näkee paremmin, myöhemmin ei enää niin hyvin. Ja sama juttu myös noissa poiston jälkeisissä kuvissa, suurin osa on ihan selvästi shopattuja kuvia. Ihmettelen myös sitä, että miksi eivät Eira eikä sen enempää PSC ole laittaneet mihinkään kuvia niistä kokonaan poistetuista tatuoinneista....

        Toivottavasti sulla on parempi säkä kuin mulla kun poiston aloitat. Tuore tatuointi ehkä lähtee paremmin kuin nämä vanhat, mulla nää on kuitenkin yli 10 vuotta ihossa olleet.


    • PieleenhänSeMeni

      PSC:stakin tuli lopulta vastaus, pahoittelivat kiireestä johtuvaa viivästystä. Ajattelin kokeilla kuitenkin Eiraa ensin, mutta jos ei tuloksia tule niin sitten pitää vaihtaa. Suunnittelen ensimmäistä käyntiä Eirassa elokuun lopulla. Siihen mennessä pyrin saamaan itseni parempaan kuntoon, aineenvaihdunnalla ja terveydellä on ilmeisesti aika paljon osuutta onnistumisessa. Ainakin jotain mitä tehdä odottaessa, eikä lenkkeilystä ja terveellisestä ruokavaliosta ainakaan haittaa ole.

      Luin muuten ruotsalaisesta tytöstä, jolla oli suunnitelmissa käydä laseroitavana Oslossa, missä on Pohjoismaiden ensimmäinen Picosure. Jos lompakko kestää, niin siinä on vaihtehto. Sen verran paljon hyviä kokemuksia olen lukenut Picosuresta (myös monta kertaa kertaa Nd:YAG:illa laseroidun vanhan tatuoinnin kanssa!), että harkitsisin jos oma tatuointini olisi musta.

      Myös leikkaus pyörii edelleen mielessä. Ainakin Amerikassa poistetaan isojakin tatuointeja leikkaamalla ilman ihonsiirtoa niin, että leikataan osa tatuoinnista pois, odotetaan ihon venymistä, leikataan sitten taas osa jne. Pitkä prosessi sekin, puolikkaan tatuoinnin kanssa eläminen ei houkuttele. Ja isosta tatuoinnista jää varmasti lopulta kamala arpi.

      Olen myös miettinyt miksi Eiralla ja PSC:lla ei ole kuvia sivuillaan. Ehkä ei ole tarvetta, jos asiakkaita riittää muutenkin? Suomessa on myös aika tarkka lainsäädäntö potilastietojen suhteen, mikä voi ehkä olla esteenä. PSC:n sivuilla olevat kuvat ovat mahdollisesti laserin valmistajan toimittamia kuvia, sillä samoja on näkynyt muillakin sivuilla.

      Jos et ole vielä törmännyt, niin RealSelf-palvelun tattoo removal -osastolla on tosi paljon erilaisia oikeita kokemuksia. Sielläkin onnistumisia aika vähän, mutta kokemuksia on mukava lukea.

      Tsemppiä sinullekin, toivottavasti löydät vielä ratkaisun!

    • jeejee1

      Haluaisin kuulla kokemuksia R20 ja R0 menetelmistä! ? Kokemuksia ? Itsellä harmaan-musta pari vuotta vanha tatuointi, jossa kuvio on luotu jättämällä ihoa värin väliin, eli iho paistaa kuvan läpi. ( luulis olevan helpoimpia tatuointeja poistaa) kiinnostais poistaminen kumminkin, koska ei huvita enään tatuointi.

    • eilähe

      Eirassa poistettu tatuointeja, n. 20 kertaa laaseroitu.. Vieläkin jäljellä, ovathan ne haalistuneet mutta eivät poissa, näkyvät ihan selvästi.

    • tatuointityyppi

      20x eikä poissa vieläkään?? 4-12 käsittelykertaa kuulemma auttaa. Terveystalon numerosta vastattiin, ettei Porissa tehdä tatuoinnin poistoja, onko näin? Turkuun tai Tampereelle sitten vaan...

    • järkijä

      en ole ikinä kiinnostunut

    • Dinh

      En suosittele Eira sekä PSC. Olin käynyt 2 hoitokertaa Eirassa ja yksi kerta PSC:llä. Minun piti maksaa 630€ Eiraan ja 340€ PSC:lle tähän menessä, mutta tulos ei näy mitään eroja kuin aikaisemmin. Nyt en jaksa käydä uudestaan niillä enää, koska luen ne vaan yrittävät ottaa rahaa meistä. Olenkin tutkinut Picosure ja se kuulostaa hyvältä ja tuoreelta tekniikalta. Mutta Suomessa tällä hetkellä ei ole paikkaa, joissa on se kone. Löysin tämän videon netistä ja Picosure:n lopputulos näkyi hyvältä:

      https://www.youtube.com/watch?v=PazWxywUYms

    Ketjusta on poistettu 57 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe