Kleinspitz/mittelspitz

Pelonkantaja

Mitä eroa on kleinspitzillä ja mittelspitzillä?
Mikä on niiden saatavuus Suomessa ja kuinka paljon maksavat suurinpiirtein?

18

8513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mittelinen

      Kleinspitz on pienempi kuin mitteli. Kleinin säkäkorkeus on 23-29cm, mittelin 30-38cm. Pieni mitteli ja suuri kleini ovat kooltaan siis aika yhtä suuria. Ulkonäössä on kuitenkin eroa. Mittelillä ja kleinillä pitäisi olla erilainen pää, kleinin kuono on lyhyempi ja pää muutenkin "kääpiökoiramaisempi". Kuitenkin näkee paljon kleinimaisen pään omistavia mitteleitä.

      Luonteeltaan spitzin ovat samantyyppisiä iloisia ja energisiä karvapalloja, joiden kanssa voi harrastaa esim. agilityä tai tokoa. Turkki on runsas ja kaunis, mutta helppohoitoinen. Ei huopaannu tai takkuunnu helposti kuten esim. cottonilla. Miinuksena voin todeta, että karvaa lähtee valtavasti kun on karvanlähtöaika.

      Kleinin hintoja en tiedä, mutta mitteli maksaa noin 1000 euroa.

      • Kleini pennun omistaja

        Kleinin hinta on myös 1000€. Tunnen sekä mittelin että kleinin pennun ja molemmat ovat tosi energisiä ja iloisia koiria. Meidän kleini on säkäkorkeudeltaan 26cm ja tuttu mitteli on 29cm, joten ne ovat melko samankokoisia. Todellakin niiden ulkonäkö poikkeaa siten että kleini on aikuisenakin pentumaisemman näköinen kuin mitteli, mutta suloisia molemmat.


      • hinta
        Kleini pennun omistaja kirjoitti:

        Kleinin hinta on myös 1000€. Tunnen sekä mittelin että kleinin pennun ja molemmat ovat tosi energisiä ja iloisia koiria. Meidän kleini on säkäkorkeudeltaan 26cm ja tuttu mitteli on 29cm, joten ne ovat melko samankokoisia. Todellakin niiden ulkonäkö poikkeaa siten että kleini on aikuisenakin pentumaisemman näköinen kuin mitteli, mutta suloisia molemmat.

        Kaikki pennut eivät ole tietenkään saman hintaisin, jos vanhemmat ovat monen maan valioita ja on jälkeläisnäyttöä niin pyydän kyllä 1200, jos vanhemmilla taas ei ole kovia näyttely tuloksia ainakaan vielä sillä hetkellä niin voin antaa 1000e, mutta harvinaista se on


      • Kleini<3

        Poikkean vähän aiheesta mutta.... Auttaako FURminator karvanlähtöön?


    • mm

      olen ostamassa kleiniä ja maksaa 1200

      • ^^MEA^^^

        Kleinihän on aika haukkuherkkä rotu? Haluaisin itse kovasti myös juuri kleinin, mutta mietin kerrostaloasukkina tuota haukkuherkkyyttä... Saako sitruunapannalla haukkumisen kuriin? Vai riittääköhän koulutukseen ihan pelkkä vesisuihkepullo? Tuo on nimittäin ainoa asia, miksi vielä mietin kleinin hankkimista... En itse pidä muutenkaan räksyttäjistä...


      • äaajaöfj
        ^^MEA^^^ kirjoitti:

        Kleinihän on aika haukkuherkkä rotu? Haluaisin itse kovasti myös juuri kleinin, mutta mietin kerrostaloasukkina tuota haukkuherkkyyttä... Saako sitruunapannalla haukkumisen kuriin? Vai riittääköhän koulutukseen ihan pelkkä vesisuihkepullo? Tuo on nimittäin ainoa asia, miksi vielä mietin kleinin hankkimista... En itse pidä muutenkaan räksyttäjistä...

        ovat yleensä lähes kaikki rodut hakkuherkkiä, koska ovat alunperin vahtikoirina käytettyjä. Haukkuminen on niillä geeneissä. Itselläni on japaninpystykorva, joka on myös hakkuherkkä. Ei kannata valita pystykorvaa, jos epäilee sen hakkumisen aiheuttavan ongelmia lähipiirissä mm. naapurit.


      • hyvä koira
        ^^MEA^^^ kirjoitti:

        Kleinihän on aika haukkuherkkä rotu? Haluaisin itse kovasti myös juuri kleinin, mutta mietin kerrostaloasukkina tuota haukkuherkkyyttä... Saako sitruunapannalla haukkumisen kuriin? Vai riittääköhän koulutukseen ihan pelkkä vesisuihkepullo? Tuo on nimittäin ainoa asia, miksi vielä mietin kleinin hankkimista... En itse pidä muutenkaan räksyttäjistä...

        meillä itsellä on kelini joka ei todellakaan räksytä, kelinin luonne on sellainen että kun sen opettaa tapoihin se ne myös pitää eli esim. haukkuminen pitää kieltää opettamalla, joskus yrittelee mutta ei haukkua kun kieltää. Meidän kelini ei myöskään karkaa kun on opettettu niin eli esim.pihalla ei tarvii olla kiinni jne... pysyy omalla pihalla kun rajat on opetettu :) hyvä rotu on. Olen myös käynyt joskus lenkillä ilman hihnaa ja hyvin on onnistuttu.


      • 13v Kleinin omistaja
        hyvä koira kirjoitti:

        meillä itsellä on kelini joka ei todellakaan räksytä, kelinin luonne on sellainen että kun sen opettaa tapoihin se ne myös pitää eli esim. haukkuminen pitää kieltää opettamalla, joskus yrittelee mutta ei haukkua kun kieltää. Meidän kelini ei myöskään karkaa kun on opettettu niin eli esim.pihalla ei tarvii olla kiinni jne... pysyy omalla pihalla kun rajat on opetettu :) hyvä rotu on. Olen myös käynyt joskus lenkillä ilman hihnaa ja hyvin on onnistuttu.

        Ostin kolme vuotta sitten omilla rahoillani kleinspitzin, tonnin maksoi. Mutta siis paperit ja kaikki sekä isä oli rotunsa paras edustaja vuosimallia...2005? Tai jotain. Asun maalla, ja autotielle on noin 300m. Koira pysyy ihan kouluttamattakin pihapiirissä, kamala suojeluvietti omistajiinsa.
        Ja metsästys-vaistoa ei ole joten voi ihan rauhassa antaa olla vapaana. Koira haukkuu kun haukkuu, mutta vain kun joku tulee kylään ja rapsutuksien jälkeen se on kyllä ihan hiljaa. Eli siis tämä suojelu on tärkeä osa Kleinillä. JA! Ei (ainakaan meillä) välitä jos pikkulapset silittää (vetää turkista) kovakouraisemmin. Eli siis ei näyki, ja rakastaa lapsia. Tosin, lapsihan minäkin. Ihana rotu, kannattaa ostaa ihmeessä.


      • Anonyymi
        ^^MEA^^^ kirjoitti:

        Kleinihän on aika haukkuherkkä rotu? Haluaisin itse kovasti myös juuri kleinin, mutta mietin kerrostaloasukkina tuota haukkuherkkyyttä... Saako sitruunapannalla haukkumisen kuriin? Vai riittääköhän koulutukseen ihan pelkkä vesisuihkepullo? Tuo on nimittäin ainoa asia, miksi vielä mietin kleinin hankkimista... En itse pidä muutenkaan räksyttäjistä...

        Mitteli oppii olemaan haukkumatta kun opetat sen saksanpienpystykorva rodut niinkuin kaikki rodut on opetettava olemaan haukkumatta. Mitteli kleini pomerian fiksuja koiria oppii nopeasti


      • Anonyymi
        13v Kleinin omistaja kirjoitti:

        Ostin kolme vuotta sitten omilla rahoillani kleinspitzin, tonnin maksoi. Mutta siis paperit ja kaikki sekä isä oli rotunsa paras edustaja vuosimallia...2005? Tai jotain. Asun maalla, ja autotielle on noin 300m. Koira pysyy ihan kouluttamattakin pihapiirissä, kamala suojeluvietti omistajiinsa.
        Ja metsästys-vaistoa ei ole joten voi ihan rauhassa antaa olla vapaana. Koira haukkuu kun haukkuu, mutta vain kun joku tulee kylään ja rapsutuksien jälkeen se on kyllä ihan hiljaa. Eli siis tämä suojelu on tärkeä osa Kleinillä. JA! Ei (ainakaan meillä) välitä jos pikkulapset silittää (vetää turkista) kovakouraisemmin. Eli siis ei näyki, ja rakastaa lapsia. Tosin, lapsihan minäkin. Ihana rotu, kannattaa ostaa ihmeessä.

        Koiran ei tarvitse sietää turkista repimistä opeta kakarasi kohtelemaan eläimiä oikein. Törkeää vedä niitä oentujasi et oppivat


    • ..............

      Noh, eroista, ja roduista. Eli Koko ero on se tärkein, Kleininä ostettu voi muuttua "mitteliksi", jos kasvaa isoksi:)

    • pippuri

      Itse olen kyllä myös tutota Kleiniä äidin kanssa harkinnut. Kuulemma oppivainen ja vilpas. Yksi tapaamani oli kaksi kuukautinen ja älyttömän innokas, ja oli maksanut sen 1200 euroa. Mittelihän on isompi. Kleinillä säkäkorkeus noin. 26 cm, ja saa heittää kolmella sentillä, suuntaan tai toiseen. Mittelihän on joku 30 cm säkäkorkeudelta? Jos en liikaa valehtele, niin on kleinillä lyhyempi kuonokin.. Ihana olisi :)

    • -

      mitä ootte maksaneet mitteli tytöstä jolla on värivirhe?

      • Pipe

        Eihän värivirhe sinänsä hintaa alenna. Ja tutuilla on kleini, saivat kouluttamalla haukkumisen pois, tosin kun ovikello soi juoksee ovelle ja haukahtelee, mutta ei sen pahemmin!


      • Pipe
        Pipe kirjoitti:

        Eihän värivirhe sinänsä hintaa alenna. Ja tutuilla on kleini, saivat kouluttamalla haukkumisen pois, tosin kun ovikello soi juoksee ovelle ja haukahtelee, mutta ei sen pahemmin!

        Niin ja urokset ovat haukkujerkempiä kuin nartut!


    • Miltsu3

      Meillä kohta puoli vuotias kleini tyttö ja kouluttamalla on haukkuminen pysynyt hyvin vähäisenä.Oli myös pieni ns.värivirhe ja sain 100€ alennusta 1200€ normi hinnasta.On oikea perheen ilo pilleri.
      Minusta ei kuitenkaan ole ihan perinteinen syli ja seura koira vaan pitää aktiivisesta elämästä ja jaksaa tehdä tunnin kävelylenkkejä hyvinkin.
      Ja jos tylsistyy alkaa kyllä keksimään keinoja että huomio on taattu ;D
      Ihana rotu ja suosittelen!

    • Koirakuumeinen

      Hei! Olen itse hankkimassa kleiniä ja haluaisn tietää miten te olette kouluttaneet koiranne sisäsiistiksi ja miten haukkumista voisi kitkeä hieman pois. Itse asun maalla niin ei sinänsä haittaa jos haukku mutta olisi mukavaa jos ei haukkuisi kaikelle mitä ulkona liikkuu:) Ja olisiko vielä tietoa luotettavista kasvattajista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe