Punaiset läiskät

myös hilseilee

Minulle on ilmestynyt käsivarsien alapuolelle kainalon läheisyyteen sekä vatsaan ja selkään punaisia näppyjä jotka kutisevat. Näpyt ovat myös alkaneet hilseillä vaikka kuinka rasvaan. Vanhemmat näpyt nyt myös näyttävät "arpeutuvan", ei ole mukavan näköistä.
En ole ikinä kärsinyt atooppisesta ihosta, ihoni toki on kuiva mutta yleensä talviaikaan. Käyn joka aamu suihkussa ja epäilenkin tätä suureksi syyksi. Käytän suihkusaippuana yleensä Doven kaltaisia saippuoita.
Olen käyttänyt kortisoonia näpyille mutta nyt tuntuu että ne ovat lisääntyneet. Osaako kukaan kertoa mistä on kyse, kokemuksia? Hipsinkö lääkärille vai ostanko kasan apteekin voiteita ja pidän itselleni vartalorasvakylvyn ammeessa:)?

Tässä muutama kuva:
http://img245.imageshack.us/img245/6019/img6830z.jpg
http://img505.imageshack.us/img505/415/img6835.jpg

Mikähän lie ihottuma? Kiitos vastanneille!

5

5982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkakalle

      tauti tuo oli, minulla on täsmälleen samat oireet ja kuva on identtinen omien näppyjeni kanssa,.

      • Bambina09

        Itsellänikin samat oireet ja kuvat kuin suoraan minusta... Lääkärit ihan tumpeloita eikä oikein osaa sanoa mikä on?!! Nyt ilmestyi kämmeniin ja jalkapohjiin pienen pientä "rakkulaa" josta ei kuitenkaan mitään erity! Koepala otettiin ja nyt 2vkoa pitäis odottaa vastausta... Huomenna kampaamoon töihin ja olisi erittäin mielenkiintoista tietää mikä tämä on? Eli jos olette saaneet selville mikä teitä vaivasi ja mikä on tilanne nyt niin pliiiiiiis pistäkää infoa!


    • kamalaa

      te olette ainakin toivottavasti saaneet apua vaivaanne. ihottuma on täsmälleen samanlaista kun mitä minulla oli koko viime kesän. kuudes lääkäri osasi vihdoin kertoa mistä kyse...

      kyseessä on syyhypunkki. netistä saa paljon tietoa mistä kyse ja miten hoidetaan. sen voi saada mistä tai keltä vaan. itse en onneksi ketään muuta lähipiiristäni ehtinyt tartuttamaan, mutta kannattaa hoitaa heti pois, kipu ei oo kovin kiva. elikkä se kutina muuttuu sitten aika sietämättömäksi kivuksi jossain vaiheessa :( mut helppo hoitaa pois ja tosiaan olin onnellinen kun kuulin että kyseessä vain tämä, eikä ne syövät ym millä aikasemmat lääkärit pelotteli.

      • Havus

        Minusta tuo näyttää ihan selvältä syyhypunkilta. "Näppylät" ovat juuri samanlaisia kuin itselläni oli. On muuten ärsyttävä vaiva, lääkevoidehoito kannattaa tehdä kahdesti ja siivota kunnolla, netistä löytyy ohjeita!


      • 12341914
        Havus kirjoitti:

        Minusta tuo näyttää ihan selvältä syyhypunkilta. "Näppylät" ovat juuri samanlaisia kuin itselläni oli. On muuten ärsyttävä vaiva, lääkevoidehoito kannattaa tehdä kahdesti ja siivota kunnolla, netistä löytyy ohjeita!

        kävipä tuossa mielessä etsiä tietoa minun kutinasta mua vaivaa ehkä syyhy punkki kutisee inhottavasti ja löydän keholtani melkoisen pieniä mustia "täpliä" onkohan tuo syyhypunkki mahdollinen luin että olisi niiden tekemiä onkaloita mutta en nyt juurikaan niitä löydä. Muutama vaalea rakkula löytyy mutta eivät ole punaisia että jos nyt minäkin jotain tietoa saisin (kutitus on hirveää) ;D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe