Minkkitie - korso?

öö?

Minkäslaista se Minkkitien meininki on nykyään. Pystyykö siellä tavallinen työssäkävijä elämään? Faktoja kuulisin, ei legendaa tai joskus muinoin elettyä nostalgiaa - siis nykypäivää. Saako autot olla rauhassa? Saako ulkona kulkea rauhassa? Saako yönsä nukkua rauhassa? Muuta?

Lähiö on lähiö. Denoja ja kamaa tuskin pääse karkuun paitsi muuttamalla korpeen ja kaupungissa tuskin hiirenhiljaista koskaan on. Lähinnä siis tavan arjesta kiinnostunut? Antavatko muut olla rauhassa jos itse antaa muiden olla rauhassa?

18

3949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdafasdf

      Paha sanoa, kun en tiedä mihin aikaan verrattuna. Kyllä toi Minkkitien ja Otavantien ympäristö on yhä edelleen aika tapahtumarikasta seutua. Broidi asu Otavantien itäpuolella vastapäätä Minkkitietä ja tätä Otavantien kasarmia ja kesäiltoina tuntui, että ihan joka ilta poliiseilla oli jotain asiaa joko Minkkitielle tai näille muille alueen kasarmeille.

      Jotain kai kertoo se, että viimeisen seitsemän, kahdeksan kuukauden aikana on kolme ihmistä tapettu Otavantien ympäristössä.

      • Öö?

        Pikaisella nettietsinnällä alueella on myllytetty neljän seinän sisällä joista ainakin kaksi tappoa on ollut jonkun ydinprukan keskinäisiä vääntöjä minkä seuraus sitten tiedetään - jos niistä on kyse. Tehkööt omissa luukuissaan mitä tahtovat kunhan siihen ei itse tarvitse osallistua. Lähinnä mietityttää näkyykö tuo "sivullisille" katukuvassa. Ajelemassa alueella kävin jokin aika sitten ja silloin näytti rauhalliselta ettei peräti suorastaan hljaiselta - kuitenkin kesälauantai ja iltakuuden aikoihin. Josko pitäisi sama tehdä vielä myöhemmin...


      • sadfdas
        Öö? kirjoitti:

        Pikaisella nettietsinnällä alueella on myllytetty neljän seinän sisällä joista ainakin kaksi tappoa on ollut jonkun ydinprukan keskinäisiä vääntöjä minkä seuraus sitten tiedetään - jos niistä on kyse. Tehkööt omissa luukuissaan mitä tahtovat kunhan siihen ei itse tarvitse osallistua. Lähinnä mietityttää näkyykö tuo "sivullisille" katukuvassa. Ajelemassa alueella kävin jokin aika sitten ja silloin näytti rauhalliselta ettei peräti suorastaan hljaiselta - kuitenkin kesälauantai ja iltakuuden aikoihin. Josko pitäisi sama tehdä vielä myöhemmin...

        kolmas tappo oli kadulla/kerrostalon pihalla muutama viikko(?) sitten. parikymppinen jätkä puukotti toista suunnilleen samanikäistä.


      • hmm...
        sadfdas kirjoitti:

        kolmas tappo oli kadulla/kerrostalon pihalla muutama viikko(?) sitten. parikymppinen jätkä puukotti toista suunnilleen samanikäistä.

        Eikös se ollut toukokuulla ja kotibileitten seuraamus. Se, mistä tuolla aiemmissa ketjuissa puhutaan ja on lehtilinkki? Eli ei suoranaisesti ulkopuolisia vastaantulijoita sotkettu mukaan. Vai onkohan tuoreempiakin tapauksia vielä?


      • sadgasg
        hmm... kirjoitti:

        Eikös se ollut toukokuulla ja kotibileitten seuraamus. Se, mistä tuolla aiemmissa ketjuissa puhutaan ja on lehtilinkki? Eli ei suoranaisesti ulkopuolisia vastaantulijoita sotkettu mukaan. Vai onkohan tuoreempiakin tapauksia vielä?

        Kai se oli toi mitä muistelet. Mutta ei ne kyllä mitkään varsinaiset kotibileet olleet.

        Tappojen lisäksi onhan tolla alueella kaikenlaista muutakin. Ryöstöjä, autovarkauksia, paikkojen rikkomista (autojen, ikkunoiden, jne.), yleistä sekistelyä, pahoinpitelyitä, asuntoihin tunkeutumisia, jne.

        Mutta ei se alue silti mitään gettoa ole, kuten ei mikään mesta Suomessa.


    • jdfjhh

      "Antavatko muut olla rauhassa jos itse antaa muiden olla rauhassa?"

      Antavat mutta tuskin kukaan voi sulle takuita antaa siitä etteikö jotain voi joskus sattuakin. Kyseessä on kuitenkin yks tän maan väkivaltaisimmista lähiöistä. Kyllähän se jossain aina toisinaan näkyy.

      • asasg

        Puhutaanko näissä kahdessa viimeisimmässä viestissä koko Minkkitiestä vaiko jostain tietystä osasta / talosta?


      • hgfdhg
        asasg kirjoitti:

        Puhutaanko näissä kahdessa viimeisimmässä viestissä koko Minkkitiestä vaiko jostain tietystä osasta / talosta?

        Ite ainakin puhuin lähinnä koko siitä kerrostaloalueesta joka jää Otavantien ja junaradan väliin, eli Korson Metsolan kaupunginosan vuokratalokeskittymästä johon myös Minkkitie kuuluu. Ei Minkkitie yksistään todellakaan ole se ton alueen ainoa "ongelma-alue".


    • kipsukka81

      Niinpä niin... mistä tahansa paikasta saa pahan ja huonon,kun sinne vääränlainen porukka eksyy riekkumaan. Asun itse juuri tuolla pahamaineisella Minkkitiellä. Rauhassa olen ainakin tähän asti saanut olla,käyn iltalenkeillä ja pyöräilen lähimaastossa paljon. Kauppareissut Korson puolelle ym.ym. Mutta olen tietoisesti välttänyt kuljeksimasta yömyöhällä esim. aseman puolella, luulen että siellä ne ikävyydet piilee,tahtoi niitä itse tai ei... Ankkarockistakin suorin kotiin jo valoisan aikaan,kyllä se meno on varmasti aikamoiseksi yltyny sielläki. Mut eikös esim. festaritkin tuo aina jonkin verran rauhattomuutta tullessaan? ja ihan missä vaan päin.
      Minun mielestäni tämä on ollu kivaa paikkaa asua,mutta vuokralle en ehkä tuon tien toiselle puolelle uskaltautuisi asumaan. Asuntoni on siis yksityiseltä vuokrattu. Mutta talo itsessään on rauhallinen.

      • meizi83

        Noi on just nuo vuokra-asunnot, jotka on perimmäinen syypää kaikkeen tolloiluun. Kun ei itse omista, tai hallitse asuntoaan - niin on helppo olla hallitsematta mitään muutakaan = ongelmia.

        Myös Korsossa/Metsolassa on paljon omistusasuntoja, joissa on huomattavasti rauhallisempi meininki.


      • -94
        meizi83 kirjoitti:

        Noi on just nuo vuokra-asunnot, jotka on perimmäinen syypää kaikkeen tolloiluun. Kun ei itse omista, tai hallitse asuntoaan - niin on helppo olla hallitsematta mitään muutakaan = ongelmia.

        Myös Korsossa/Metsolassa on paljon omistusasuntoja, joissa on huomattavasti rauhallisempi meininki.

        Se vaan että minkkitie on kylläkin metsolaa eikä korsoa


    • GetaHaircut

      Minkkitie on Korsoa, Metsolan kohdalla (tien toisella puolella) alkaa Naalitie.

    • ölkjasdf

      Junaradassa menee kylläkin noiden kaupunginosien raja. Katso kartta.vantaa.fi , jos et usko.

    • poliisien tuttuja

      hulluja edelleen koko tie täysi

    • mmhay

      Otavantien ja aseman välissä asunnoista puolet on omistusasuntoja jotka ovat kyllä rauhallisia.Joku keksi kerran vuokrata meidän taloyhtiöstä asunnon ahlämille,kuka ei osannut elää niin kuin pitää.Pari kuukautta siitä kun alettiin hoitamaan häntä talosta pois niin hän jo joutui muuttamaan pois.Itsekkään en muuttaisi vuokrakämppiin Korsosossa enkä missään muuallakaan.

    • Kfungjvx

      Ainakin siellä asuu teinihuora salla r

      • slummi

        Myykö piirasta vai antaako ilmatteeks?


      • Entinenspurgukylänasukki

        Asuin 3 vuotta minkkitien vuokra helvetissä jos käytte töisä älkää missään nimessä muuttako sinne , siellä hörhöt huutaa ja möykkää yöt ja lepää päivät , yks vanha hörhö heitteli roskat parvekkelta välillä möykkäämisen lomassa pakso mihin sattu ..yks Arska niminen ...diilas jotain ... ja lapsi perheet vieressä oli päiväkoti lasten hoitajat sano et täytyy joka aamu kattoo paikat jengi käy piikittämässä päiväkodin katoksen alla ,,,, töissä käyvät ja lapsi perheet pysykää poissa ...vierssä rauhallsiempi kerava ja muita paikkoja ,,,,korsoon ei kannata muutta keskustasta vähintään 1.5 kilometriä sinne hörhöt ei jaks araahautua ja niitä korsossa riittää ,,,vierumaäki rauhallinen ja mostus asuntoja keskusta vuokra kasarmit täyttä helvettiä normaalilel ihmiselle jos haluu töissä käydä tai pitää olla olla todella sikeä uninen .... Trumpin muuri vaan ,,, kroson keskustan hörhöjen asuma alueen ympärille ne ihmiset täysiä sikoja ,,,,,maakellari ilman kattoa ois niille sopiva ehkä maakuoppa osuvin ,,,,,, ne ihmiset ei töihin mene vaikka olsi ,,,tottuneita luukuttajia ,,,,,, KARTTAKAA PERSEESTÄ koko KORSO ja vrsinkin keskustan vuokra kasarmit !!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1917
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1569
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1519
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1425
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1370
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1317
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1157
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe