seroquel prolong=aivomyrkkyä

Bippoliini

Sain tuota kyseistä lääkettä kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Noo nakkasin yhden pillerin (300mg) naamaan yhtenä iltana. Aamulla heräsin ja olo oli kuin krapulaisella. Tunsin oloni hirveäksi, oli tehnyt vain mieli jäädä nukkumaan koko päiväksi. Olo oli todella agressiivinen ja kaikki ärsytti. Huusin ja rähjäsin tyttöystävälle vain ja pienikin asia sain pinnan kiristymään. Mieleen tuli koko ajan outoja ajatuksia jonkun satuttamisesta ja murha ajatuksia. Hirveää lääkettä omasta mielestä! Tuli hieman samanlainen olo kuin käytin Ketipinoria. Eikös ketipinor ole melkein samaa kamaa?? Ketipinor lopetettiin juuri näiden haittavaikutusten takia ja nyt lääkäri määrää samaa kamaa. Eikö tuo olo jo selkeä hoito virhe? Ketipinorin käytön aikana ei onneksi kerennyt tapahtua mitään, mutta läheltäpiti tilanteita oli.

97

18932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seroquel ja Ketipinor ovat sama lääke, nimi ja valmistaja vain erona. Eli molemmissa vaikuttava aine on ketiapiini. Olipas törkeä lääkäri sinulla. Vaihda ihmeessä lääkäriä.

      • niissä on

        sama vaikuttava aine, ne imeytyvät eri tavalla. Itse olin aivan lamaantunut ja pökkyrässä Ketipinoreista. Seroquellit eivät tee minulle samanlaista pöppyräoloa seuraavaksi päiväksi. Minulle Seroquel auttaa just manian poissapitämiseksi ja unta antamaan. Otan sitä iltaisi 600mg iltaisin. Voi kuulostaa paljolta, mutta kokeilujen kautta lääkärin kanssa löysimme minulle mahdollisimman hyvän lääkityksen. Menee tietysti myös Seronil ja Lamictal. Jokaiselle löytyy oma sopiva "coktailinsa". Kokeilujen kans meinaa kyllä hermot mennä ja tulla epätoivoinen olo. Itsellänikin meni vuosia sopivien annostusten löytämiseksi...


      • depot-muotoinen!
        niissä on kirjoitti:

        sama vaikuttava aine, ne imeytyvät eri tavalla. Itse olin aivan lamaantunut ja pökkyrässä Ketipinoreista. Seroquellit eivät tee minulle samanlaista pöppyräoloa seuraavaksi päiväksi. Minulle Seroquel auttaa just manian poissapitämiseksi ja unta antamaan. Otan sitä iltaisi 600mg iltaisin. Voi kuulostaa paljolta, mutta kokeilujen kautta lääkärin kanssa löysimme minulle mahdollisimman hyvän lääkityksen. Menee tietysti myös Seronil ja Lamictal. Jokaiselle löytyy oma sopiva "coktailinsa". Kokeilujen kans meinaa kyllä hermot mennä ja tulla epätoivoinen olo. Itsellänikin meni vuosia sopivien annostusten löytämiseksi...

        sitä ei ole kuin Seroquelissa, Ketipinorissa ei ole kuin lyhytvaikutteista


      • lääkkeitä
        depot-muotoinen! kirjoitti:

        sitä ei ole kuin Seroquelissa, Ketipinorissa ei ole kuin lyhytvaikutteista

        molemmat Ketipinop,ja Seroqul


      • mimma771
        niissä on kirjoitti:

        sama vaikuttava aine, ne imeytyvät eri tavalla. Itse olin aivan lamaantunut ja pökkyrässä Ketipinoreista. Seroquellit eivät tee minulle samanlaista pöppyräoloa seuraavaksi päiväksi. Minulle Seroquel auttaa just manian poissapitämiseksi ja unta antamaan. Otan sitä iltaisi 600mg iltaisin. Voi kuulostaa paljolta, mutta kokeilujen kautta lääkärin kanssa löysimme minulle mahdollisimman hyvän lääkityksen. Menee tietysti myös Seronil ja Lamictal. Jokaiselle löytyy oma sopiva "coktailinsa". Kokeilujen kans meinaa kyllä hermot mennä ja tulla epätoivoinen olo. Itsellänikin meni vuosia sopivien annostusten löytämiseksi...

        mulla ollut eri versioita ketipinorista,seroquel 300mg:stä,100mg:stä ja prolongista nyt viimeisin.mulla todettu vakava masennus1999,jonka jälkeen olen kokeillut erilaisia lääkkeitä 3 lääkesivun verran ennen kuin on löytynyt sopivat.niin ja diagnoosejakin tullut 7 kpl lisää aikaa myöten,nykyään eläkkeellä(38v).mulle prolong (750mg)illassa ei oikeastaan vaikuta millään lailla,sit kun otan muut mukaan niin saan nukuttua jopa!4 tuntia,ja sen jälkeen pieniä pätkiä,koko ajan tosi väsyny olo,kuten niitä nimitänkin eli mustan huoneen päivät,ei valoa,ei ääntä,vain minä ja ajatukseni.jotka on kyllä aikaa myöten tuonut mukanaan 7 itsemurha yritystä,mut kai mua viel tarvitaan täällä kun pois ei päästetä..


      • tuutikki
        mimma771 kirjoitti:

        mulla ollut eri versioita ketipinorista,seroquel 300mg:stä,100mg:stä ja prolongista nyt viimeisin.mulla todettu vakava masennus1999,jonka jälkeen olen kokeillut erilaisia lääkkeitä 3 lääkesivun verran ennen kuin on löytynyt sopivat.niin ja diagnoosejakin tullut 7 kpl lisää aikaa myöten,nykyään eläkkeellä(38v).mulle prolong (750mg)illassa ei oikeastaan vaikuta millään lailla,sit kun otan muut mukaan niin saan nukuttua jopa!4 tuntia,ja sen jälkeen pieniä pätkiä,koko ajan tosi väsyny olo,kuten niitä nimitänkin eli mustan huoneen päivät,ei valoa,ei ääntä,vain minä ja ajatukseni.jotka on kyllä aikaa myöten tuonut mukanaan 7 itsemurha yritystä,mut kai mua viel tarvitaan täällä kun pois ei päästetä..

        aurinko ja seroguel ?
        punoitus ja turvotus iholla ?


      • turhaanlääkitty

        Vaikka ei olisi aurinkoakaan, niin tyypillinen oire on punotus, allergia, silmien ja huulten turvotus, runsaat ja tiheään toistuvat kuukautiset, rakkulat limakalvoilla, hengitys ja nielemisvaikeudet, puutuneet/raskaat rajat, näkemisen vaikeudet... Monet lääkärit ei helposti suostu vaihtamaan tai lopettamaan psyykelääkityksiä vaikka olisi kuoleman vaara. Pitäisi olla joku potilaiden oikea juristi, joka olisi perehtynyt lääketieteeseen. Potilasasiamiehistä ei välttämättä ole apua eikä ne puutu oikealla tavallavirheelisiin lääkityksiin tai diaknooseihin.


    • seroquell

      Seroquel on paras lääke miitä oon syöny. Se on pelastanu mun henkeni, uskon niin. otan aamulla 200 mg ja illalla 600 mg.
      Luulisin että kyllä mäkin oisin tipahtanu, jos yht´äkkiä olisin ottanu 300 mg. Sehän täytyy alottaa hitaasti, aluks 50 mg päivässä ja sit pikuhiljaa lisätään oireiden mukaan.

    • pibo63

      Vuodenvaihteessa ''Seroquel" vaihdettiin pitkävaikutteisiin !seroquel prolongiin" eikä minulla ole ollut mitään mainitsemisasi oireta. Jospa nämä ovat yksilöllisiä oireita kuten mistä tahansa psyykelääkkeestä tai muustakin lääkkeestä.-

    • aika monet

      on vaihtanu seroquelin seroquel prolongiin. Multakin lääkäri kysyi, haluanko vaihtaa, koska lääketehdas oli suositellut vaihtamaan. Miksikö? Siksi, että keväällä otettiin käyttöön tämä lääkkeiden viitehintajärjestelmä, joka "pakottaa" ostamaan halvinta rinnakkaislääkettä. Tämä vähentää seroquelin käyttöä. Seroquel prolongille taasen ei ole rinnakkaislääkkeitä. Härskiä hommaa! En halunnut vaihtaa. Viimeksi antoivat apteekista seroquelin rinnakkaislääkettä Quetiapin Mylan, jota siis popsin tyytyväisenä nyt.

    • menee12

      Et - tietenkään - ole ainoa , joka on tuollaisia haittoja saanut tästä lääkkeestä. Esim. Tukiasema- sivustolta löytyy vastaavia käyttäjäkokemuksia.
      Lääkärit ja lääketehtaat haluavat tehdä rahaa sinunKIN terveytesi kustannuksella. Kysyppä piruuttasi lääkärisi sidonnaisuuksista lääketehtaisiin. Koulutusta? Omistaako osakkeita? Jne. Joskin se, että hän määräsi samaa lääkettä kalliimpana, ei-vaihtokelpoisena versiona, kertoo jo oikeastaan kaiken tarpeellisen siitä, mikä on hänen tärkeysjärjestyksensä.

      • joku vaan..

        No jo on sulla todella vastuuton lääkäri ollu hoitamas sua! siis mulla toi ketipinor on tosi hyvä lääke ollu, otan sitä 300 mg illalla ja hyvin saan unen ja mielialat pysyy tasaisena. Mut siis jos tommosia haittavaikutuksia on jo aiemmin tullu ni tottakai sitä lääkettä ei saa sillo enää toista kertaa määrätä uudelleen! Et kannattaa kyllä mainita tuosta asiasta sua hoitavalle lääkärille. Mullahan ei sopinu yhtään peratsin, tuli heti levottomat jalat - oireyhtymä ja lopetettiin heti ja laitettiin merkintä mun tiedostoihin et ei enää peratsiinia mulle tämän jälkeen. Ja noi on hyvin yksilöllisiä noi haittavaikutukset, mulla niitä ei tuosta lääkkeestä ole tullu.


      • sivuvaikutuksia:
        joku vaan.. kirjoitti:

        No jo on sulla todella vastuuton lääkäri ollu hoitamas sua! siis mulla toi ketipinor on tosi hyvä lääke ollu, otan sitä 300 mg illalla ja hyvin saan unen ja mielialat pysyy tasaisena. Mut siis jos tommosia haittavaikutuksia on jo aiemmin tullu ni tottakai sitä lääkettä ei saa sillo enää toista kertaa määrätä uudelleen! Et kannattaa kyllä mainita tuosta asiasta sua hoitavalle lääkärille. Mullahan ei sopinu yhtään peratsin, tuli heti levottomat jalat - oireyhtymä ja lopetettiin heti ja laitettiin merkintä mun tiedostoihin et ei enää peratsiinia mulle tämän jälkeen. Ja noi on hyvin yksilöllisiä noi haittavaikutukset, mulla niitä ei tuosta lääkkeestä ole tullu.

        http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=22563


      • puoskarit
        joku vaan.. kirjoitti:

        No jo on sulla todella vastuuton lääkäri ollu hoitamas sua! siis mulla toi ketipinor on tosi hyvä lääke ollu, otan sitä 300 mg illalla ja hyvin saan unen ja mielialat pysyy tasaisena. Mut siis jos tommosia haittavaikutuksia on jo aiemmin tullu ni tottakai sitä lääkettä ei saa sillo enää toista kertaa määrätä uudelleen! Et kannattaa kyllä mainita tuosta asiasta sua hoitavalle lääkärille. Mullahan ei sopinu yhtään peratsin, tuli heti levottomat jalat - oireyhtymä ja lopetettiin heti ja laitettiin merkintä mun tiedostoihin et ei enää peratsiinia mulle tämän jälkeen. Ja noi on hyvin yksilöllisiä noi haittavaikutukset, mulla niitä ei tuosta lääkkeestä ole tullu.

        Kyllä ne määrää. Osa lääkäreistä on lähempänä pirua kuin terveyttä edistävänä lääkärinä. psykiatrialtiselta puolelta menee potiaat, jotka pahasti ylilääkitty sisätaudeille ja aika monen alkoholistilla on psyykelääkkeet, jotka vie rajat juomiselta tai adktoi alkoholiin tai ruokaan, hiilidyraatteihin, karkkeihin ja jne. Ei noita kiinnosta mitkään sivuoireet vaan se, että mätää naaamaansa kirjpittamansa lääkkeet, sivuoireilla ei kauheesti väliä eikäniiden aiheuttamilla muillasairauksilla. Monet sairaudet on psyykelääkkeiden aiheuttamia ja osa tapaturmista oli jäänyt sattumatta, jos ei olisi tukevasti lääkitty. kannattaa katsella ja ottaa vakavasti lääkeiden mukana tulevat ohjeet ja netissä on ainakinjotain fakta tietoa sivuoireista.Puhukaa kaveripiireissä eri oireista ja tehkää yhdessä valitus, niin on enemmän painoarvoa sanomisilla kui jokainen sanoisi sen erikseen.


    • Tyttö15vuotta

      Mulle kävi samoin, kun annostani äkkiä nostettiin. Olin päivän-kaksi tuskissani itseni kanssa, halusin koko ajan tehdä jotain väkivaltaista, kun sitten lopulta yhtenä yönä sekosin totaalisesti, löin itseäni seinään, raavin itseni verille ja heittelin tavaroita, potkin vanhempiani... Siitä vaan suoraan ambulanssilla (jonka sedän kättä kuulemma purin, en muista) pakkohoitoon. Tilanne normalisoitui viikossa kun lääke poistettiin ja jatkettiin pienemmällä annoksella.

      • kalinkamalinka

        Sait noin pahat haitat ketiapiinista ja silti syöt yhä samaa lääkettä? Vai mitenkä? Ei sinun missään tapauksessa saisi enää koskaan syödä ketiapiinia. Tuohan on aivan älytöntä. Otappa yhteyttä sairaalasi/kuntasi potilasasiamieheen.
        Voit myös ottaa yhteyttä lääkkeesi valmistaneeseen lääkeyhtiöön, jotta tieto noista haitoista varmasti menee heille asti.


    • seroquel6666

      Mä olen itse syönyt ketiapiinia 500mg päivässä 7 vuoden ajan. 50 aamulla ja 50 iltapäivällä ja nukkumista varten 400. Mulla lääke toiminut erinomaisesti eikä mitään haittavaikutuksia ole ollut. Ajatukset pysyy rauhallisina päivällä ja kunnon 8 tunnin yöunet se antaa. Joillekin lääke käy ja joillekin ei. mutta siihenhän lääkityksessä pyritään että pitäisi löytää se täsmälääkitys.Hölmöä haukkua lääkettä jos se ei käy sinulle. mulla se on paras lääke mitä olen saanut. Noissa rinnakkaislääkkeissä on kyllä eroa....seroquel ja quetiapin ovat hyviä mutta ketipinor nukuttaa huonommin.. Hyvä lääke muuten ketiapiini.

      • myös sairaus

        Seroguel prolong on minulle erittäin hyvä lääke. Antipsykootti joka estää minulla psykoosit. Voin vallan mainiosti otettuani lääkettä klo 18 aikana, lääke ei tee liian väsynyttä oloa kuten se toinen ei prolong malli seroguellia.

        Koska olemme erinlaisia niin vaikutukset ovat yksilöllisiä. Kannattaa kuitenkin miettiä mikä on pienmpi paha. Eli onko se vaarallista saada lieviä sivuvaikutuksia verrattuna siihen että sairastuu pahaan oireeseen jopa psykoosiin....psykoosi on paha aivoille, vieläpä niin paha että aivovaurio on pysyvää. Minulla esim. on psykoosien jälkeen vääriä muistikuvia aivoissani, eli sellaisia asioita muistissani mitä ei ole ollenkaan edes tapahtunut...ne ovat niitä psykoosiajan harhamuistikuvia. En tosiaankaan halua lisää sellaisia aivoihini.


      • EX SSRI
        myös sairaus kirjoitti:

        Seroguel prolong on minulle erittäin hyvä lääke. Antipsykootti joka estää minulla psykoosit. Voin vallan mainiosti otettuani lääkettä klo 18 aikana, lääke ei tee liian väsynyttä oloa kuten se toinen ei prolong malli seroguellia.

        Koska olemme erinlaisia niin vaikutukset ovat yksilöllisiä. Kannattaa kuitenkin miettiä mikä on pienmpi paha. Eli onko se vaarallista saada lieviä sivuvaikutuksia verrattuna siihen että sairastuu pahaan oireeseen jopa psykoosiin....psykoosi on paha aivoille, vieläpä niin paha että aivovaurio on pysyvää. Minulla esim. on psykoosien jälkeen vääriä muistikuvia aivoissani, eli sellaisia asioita muistissani mitä ei ole ollenkaan edes tapahtunut...ne ovat niitä psykoosiajan harhamuistikuvia. En tosiaankaan halua lisää sellaisia aivoihini.

        ootteko miettiny/tienny että bentso rauhoittaa/nukuttaa joka on PAREMPI LÄÄKE mut lääkärit määrää mielummin pakosta psyko lääkkeitä mitkä ei aiheuta riippuvuutta kuten bentso mistä ne joutuu ottaa vastuuta tehä ne lääkäreitä uskotte itellä oli 6psyko lääkettä mitkä vaihdoin 1 hteen bentsoon mikä ei sotke aivoja ja vaikuttaa paremmin ku noi serotquelit.levotsiinit sun muut psyko lääkkeet mulleha määrättiin kassikaupalla noita lääkkeitä mitkä ei vaikuttanu mut ku ne ie oo bentsoja nii voiha niitä määrää mite sattuu välittämästä potilaasta sit ku o bentsois kii nii lääkärihä niis on vastuus mut ei kenenkää pitäs (siis lekurin) pitäs ajatella pelkästään ittensä VAIHTAKAA NOI PÄÄTÄ SEKOTTAVAT LÄÄKKEET BENTSOIHI vaikeehata se on lekureitten puolelta mut parempi 1 bentso ku 10 psykolääkettä VASTATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ


      • EX SSRI
        EX SSRI kirjoitti:

        ootteko miettiny/tienny että bentso rauhoittaa/nukuttaa joka on PAREMPI LÄÄKE mut lääkärit määrää mielummin pakosta psyko lääkkeitä mitkä ei aiheuta riippuvuutta kuten bentso mistä ne joutuu ottaa vastuuta tehä ne lääkäreitä uskotte itellä oli 6psyko lääkettä mitkä vaihdoin 1 hteen bentsoon mikä ei sotke aivoja ja vaikuttaa paremmin ku noi serotquelit.levotsiinit sun muut psyko lääkkeet mulleha määrättiin kassikaupalla noita lääkkeitä mitkä ei vaikuttanu mut ku ne ie oo bentsoja nii voiha niitä määrää mite sattuu välittämästä potilaasta sit ku o bentsois kii nii lääkärihä niis on vastuus mut ei kenenkää pitäs (siis lekurin) pitäs ajatella pelkästään ittensä VAIHTAKAA NOI PÄÄTÄ SEKOTTAVAT LÄÄKKEET BENTSOIHI vaikeehata se on lekureitten puolelta mut parempi 1 bentso ku 10 psykolääkettä VASTATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ

        kävin noissa bentso sivuilla ja huomasin et kaikilla on joku ihmispelko (mulla ei oo) mut riippuvuus kyllä (xanor 6mg pv 16v) yhtä helvettiä jos ei oo (xanor pahin bentsoista mut lievempiäki saa) mut silti oon sitä mieltä et ne on parempia ku noi psyykelääkkeet, lievemmät on esim diapam/oxepam/jos oikeen laimeeta niin risolid joitakin auttaa ja joitakin taas ei,kokelemalla se selviää,jos ei auta niin koittaa vahvempia (omasta mielestä kyl risolid on kyl niin laimee etten määräis kyl kellekkää kuka on otaanu muuta lääkettä) jos tänne psyyke sivuille joku eksyy niin kirjottakkaa et noi pääsee noist SSRI lääkkeistä tällä sivulla ku ei tunnu olevan ruuhkaa PS: Muija ku rupes käyttää SSRI niin muuttu ihan oudoksi mieliala vaihtelee ylös/alas, ennen lääkkeitä(SSRI) oli ihan mormaali!SSRI on siis psyykelääke/mielialalääke mun käsityksen mukaan.


      • mimma771
        myös sairaus kirjoitti:

        Seroguel prolong on minulle erittäin hyvä lääke. Antipsykootti joka estää minulla psykoosit. Voin vallan mainiosti otettuani lääkettä klo 18 aikana, lääke ei tee liian väsynyttä oloa kuten se toinen ei prolong malli seroguellia.

        Koska olemme erinlaisia niin vaikutukset ovat yksilöllisiä. Kannattaa kuitenkin miettiä mikä on pienmpi paha. Eli onko se vaarallista saada lieviä sivuvaikutuksia verrattuna siihen että sairastuu pahaan oireeseen jopa psykoosiin....psykoosi on paha aivoille, vieläpä niin paha että aivovaurio on pysyvää. Minulla esim. on psykoosien jälkeen vääriä muistikuvia aivoissani, eli sellaisia asioita muistissani mitä ei ole ollenkaan edes tapahtunut...ne ovat niitä psykoosiajan harhamuistikuvia. En tosiaankaan halua lisää sellaisia aivoihini.

        mulla menee kans seroquel prolong 750mg/ilta.otan ne siinä 5 aikaan ja paras tulos on noin 8-9aikaan illalla,lisäksi kyllä syön muutakin.mulla on niin kova lääkehistoria että on pakko sanoa et nyt alkaa olee pikkuhiljaa kohdallaan.vaikka ajoittain tuleekin ylilyöntejä kovasta psyykelääkityksestä huolimatta.6 vuotta sitten en syönyt kuin kilpirauhaslääkkeet ja yhtä ns.masennuslääkettä.nyt menee niiden lisäksi,verenpainelääke, 3 eri astmalääkettä, mainitsemani prolong 750mg/ilta,10-40mg diapam,10-20mg stellaa. 25mg risolidia,enkä silti nuku kuin pätkittäin,mistä helvetistä se johtuu!!!kun saisin nukkua edes 6 tuntia putkeen joskus,edes 5 pliis..miksi mä en nuku?ja sit kun nukun ,on unet tosi painostavia ja jopa kauhua tuovia,siinä se just on kun ne muistaa,voi kun ei muistaisi!!joskus tekisi mieli tehdä jotain tosi hirveää,ehkä siitä johtuu 7 itsemurhayritystä,mut oon sen järkeilly näin, et kai mulle viel joku virka löytyy kunei kuolla anneta.et silleen.


      • bipo-taiteilija
        EX SSRI kirjoitti:

        ootteko miettiny/tienny että bentso rauhoittaa/nukuttaa joka on PAREMPI LÄÄKE mut lääkärit määrää mielummin pakosta psyko lääkkeitä mitkä ei aiheuta riippuvuutta kuten bentso mistä ne joutuu ottaa vastuuta tehä ne lääkäreitä uskotte itellä oli 6psyko lääkettä mitkä vaihdoin 1 hteen bentsoon mikä ei sotke aivoja ja vaikuttaa paremmin ku noi serotquelit.levotsiinit sun muut psyko lääkkeet mulleha määrättiin kassikaupalla noita lääkkeitä mitkä ei vaikuttanu mut ku ne ie oo bentsoja nii voiha niitä määrää mite sattuu välittämästä potilaasta sit ku o bentsois kii nii lääkärihä niis on vastuus mut ei kenenkää pitäs (siis lekurin) pitäs ajatella pelkästään ittensä VAIHTAKAA NOI PÄÄTÄ SEKOTTAVAT LÄÄKKEET BENTSOIHI vaikeehata se on lekureitten puolelta mut parempi 1 bentso ku 10 psykolääkettä VASTATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ

        Bentsot ovat äärettömän koukuttavaa kamaa ja niitä popsiessa toleranssi kasvaa hyvin pian.
        Vähän ajan päästä ei yksi bentso riitä. Ja niiden vaikutus kääntyy päinvastaiseksi.
        Lääke joka aiemmin rauhoitti tekeekin olon tuskaiseksi.
        Kaikkien muiden hyvien bentsovaikutusten lisäksi niistä eroonpääsemiseksi saattaa tarvita vieroitushoitoa.
        Eli äärettömän hyvä lääke?


      • vastuuttomia
        EX SSRI kirjoitti:

        ootteko miettiny/tienny että bentso rauhoittaa/nukuttaa joka on PAREMPI LÄÄKE mut lääkärit määrää mielummin pakosta psyko lääkkeitä mitkä ei aiheuta riippuvuutta kuten bentso mistä ne joutuu ottaa vastuuta tehä ne lääkäreitä uskotte itellä oli 6psyko lääkettä mitkä vaihdoin 1 hteen bentsoon mikä ei sotke aivoja ja vaikuttaa paremmin ku noi serotquelit.levotsiinit sun muut psyko lääkkeet mulleha määrättiin kassikaupalla noita lääkkeitä mitkä ei vaikuttanu mut ku ne ie oo bentsoja nii voiha niitä määrää mite sattuu välittämästä potilaasta sit ku o bentsois kii nii lääkärihä niis on vastuus mut ei kenenkää pitäs (siis lekurin) pitäs ajatella pelkästään ittensä VAIHTAKAA NOI PÄÄTÄ SEKOTTAVAT LÄÄKKEET BENTSOIHI vaikeehata se on lekureitten puolelta mut parempi 1 bentso ku 10 psykolääkettä VASTATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ

        Lääkärit eivät ota vastuuta määräämiensä valmisteiden sivuvaikutuksista. Suomessa on kolme ammattia, joilla ei ole vastuuta: ministeri, poliisi ja lääkäri. Vastuuttomuudestaan johtuen lääkäri pitää provisioitansa tärkeimpänä ammattikuvassaan. Akkomodaatio ja vuorovaikutustaidot ovat sivuseikka, vaikka ne ovat osa ammattietiikkaa.

        On hyvä, että tuotte useiden lääkevalmisteiden haittoja esille. Toivottavasti sekä psykiatrit että arvauskeskuksen lääkärit lukevat näitä.


      • BipoNasu82
        EX SSRI kirjoitti:

        ootteko miettiny/tienny että bentso rauhoittaa/nukuttaa joka on PAREMPI LÄÄKE mut lääkärit määrää mielummin pakosta psyko lääkkeitä mitkä ei aiheuta riippuvuutta kuten bentso mistä ne joutuu ottaa vastuuta tehä ne lääkäreitä uskotte itellä oli 6psyko lääkettä mitkä vaihdoin 1 hteen bentsoon mikä ei sotke aivoja ja vaikuttaa paremmin ku noi serotquelit.levotsiinit sun muut psyko lääkkeet mulleha määrättiin kassikaupalla noita lääkkeitä mitkä ei vaikuttanu mut ku ne ie oo bentsoja nii voiha niitä määrää mite sattuu välittämästä potilaasta sit ku o bentsois kii nii lääkärihä niis on vastuus mut ei kenenkää pitäs (siis lekurin) pitäs ajatella pelkästään ittensä VAIHTAKAA NOI PÄÄTÄ SEKOTTAVAT LÄÄKKEET BENTSOIHI vaikeehata se on lekureitten puolelta mut parempi 1 bentso ku 10 psykolääkettä VASTATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ

        Mulla sertralin ja seroquel,diapamit tarvittaessa.Toissa syksynä kun sairastin mania jakson vedin pameja tosi runsaasti,sain niistä vaa lisää vauhtia.Jossain vaiheessa alotin aamun pamilla,mut nyt otan vaa paniikki häiriöön.


      • cavis
        bipo-taiteilija kirjoitti:

        Bentsot ovat äärettömän koukuttavaa kamaa ja niitä popsiessa toleranssi kasvaa hyvin pian.
        Vähän ajan päästä ei yksi bentso riitä. Ja niiden vaikutus kääntyy päinvastaiseksi.
        Lääke joka aiemmin rauhoitti tekeekin olon tuskaiseksi.
        Kaikkien muiden hyvien bentsovaikutusten lisäksi niistä eroonpääsemiseksi saattaa tarvita vieroitushoitoa.
        Eli äärettömän hyvä lääke?

        Laitoin toisenkin keskustelun yhteyteen, mutta mulla ei bentzot rauhoita, vaan tekee vieläkin ahdistuneemmaksi ja sitten alkaa väsyttämään ihan mielettömästi. Ei pysty suoriutumaan mistään normaaleista arjen toimista niiden kanssa.


      • Hei Mimma!
        mimma771 kirjoitti:

        mulla menee kans seroquel prolong 750mg/ilta.otan ne siinä 5 aikaan ja paras tulos on noin 8-9aikaan illalla,lisäksi kyllä syön muutakin.mulla on niin kova lääkehistoria että on pakko sanoa et nyt alkaa olee pikkuhiljaa kohdallaan.vaikka ajoittain tuleekin ylilyöntejä kovasta psyykelääkityksestä huolimatta.6 vuotta sitten en syönyt kuin kilpirauhaslääkkeet ja yhtä ns.masennuslääkettä.nyt menee niiden lisäksi,verenpainelääke, 3 eri astmalääkettä, mainitsemani prolong 750mg/ilta,10-40mg diapam,10-20mg stellaa. 25mg risolidia,enkä silti nuku kuin pätkittäin,mistä helvetistä se johtuu!!!kun saisin nukkua edes 6 tuntia putkeen joskus,edes 5 pliis..miksi mä en nuku?ja sit kun nukun ,on unet tosi painostavia ja jopa kauhua tuovia,siinä se just on kun ne muistaa,voi kun ei muistaisi!!joskus tekisi mieli tehdä jotain tosi hirveää,ehkä siitä johtuu 7 itsemurhayritystä,mut oon sen järkeilly näin, et kai mulle viel joku virka löytyy kunei kuolla anneta.et silleen.

        Hei Mimma! Mulla myös kilpirauhaslääkkeet ja liuta samantapaisia psyykenlääkkeitä kuin sinulla sekä hirveät painajaiset. Minulla painajaisiin auttoi yllättäen Lyrica ( joka on kuulema myrkkyä) , joka määrättiin minulle ahdistuneisuuteen, on siihenkin tehokas. Näissä psyykenlääkeasioissa täytyy kyllä todeta kuten melkein jokainen muukin
        että jokaisella on erilaiset aivot ja kokeilemalla löytyy omat lääkkeet, niin pirullista kuin kokeileminen onkin. Mielummin kuitenkin syön Lyricaa, olkoon mitä vain, kuin herään joka aamu helvetillisiin painajaisiin.


      • T:T.
        EX SSRI kirjoitti:

        ootteko miettiny/tienny että bentso rauhoittaa/nukuttaa joka on PAREMPI LÄÄKE mut lääkärit määrää mielummin pakosta psyko lääkkeitä mitkä ei aiheuta riippuvuutta kuten bentso mistä ne joutuu ottaa vastuuta tehä ne lääkäreitä uskotte itellä oli 6psyko lääkettä mitkä vaihdoin 1 hteen bentsoon mikä ei sotke aivoja ja vaikuttaa paremmin ku noi serotquelit.levotsiinit sun muut psyko lääkkeet mulleha määrättiin kassikaupalla noita lääkkeitä mitkä ei vaikuttanu mut ku ne ie oo bentsoja nii voiha niitä määrää mite sattuu välittämästä potilaasta sit ku o bentsois kii nii lääkärihä niis on vastuus mut ei kenenkää pitäs (siis lekurin) pitäs ajatella pelkästään ittensä VAIHTAKAA NOI PÄÄTÄ SEKOTTAVAT LÄÄKKEET BENTSOIHI vaikeehata se on lekureitten puolelta mut parempi 1 bentso ku 10 psykolääkettä VASTATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ

        Voit olla oikeassa, mullakin noita psyykelääkkeitä kaappi täys.


      • Tätä_mieltä_olen
        mimma771 kirjoitti:

        mulla menee kans seroquel prolong 750mg/ilta.otan ne siinä 5 aikaan ja paras tulos on noin 8-9aikaan illalla,lisäksi kyllä syön muutakin.mulla on niin kova lääkehistoria että on pakko sanoa et nyt alkaa olee pikkuhiljaa kohdallaan.vaikka ajoittain tuleekin ylilyöntejä kovasta psyykelääkityksestä huolimatta.6 vuotta sitten en syönyt kuin kilpirauhaslääkkeet ja yhtä ns.masennuslääkettä.nyt menee niiden lisäksi,verenpainelääke, 3 eri astmalääkettä, mainitsemani prolong 750mg/ilta,10-40mg diapam,10-20mg stellaa. 25mg risolidia,enkä silti nuku kuin pätkittäin,mistä helvetistä se johtuu!!!kun saisin nukkua edes 6 tuntia putkeen joskus,edes 5 pliis..miksi mä en nuku?ja sit kun nukun ,on unet tosi painostavia ja jopa kauhua tuovia,siinä se just on kun ne muistaa,voi kun ei muistaisi!!joskus tekisi mieli tehdä jotain tosi hirveää,ehkä siitä johtuu 7 itsemurhayritystä,mut oon sen järkeilly näin, et kai mulle viel joku virka löytyy kunei kuolla anneta.et silleen.

        Nukut pätkissä, kuulostaa tutulta, säin vuosia Seroquelia ja itse ainakin nukun pätkissä/heräillen yöt. Mun mielestä ei ole normaalia, jos jatkuvasti heräilee kesken unien ja muistaa ne.


    • xyz1232

      Ainakin omalla kohdallani.

      Seroquel 400mg ei aiheuttanut ongelmia, Seroquel 400mg Prolong oli sitten yhtä myrkkyä aivoille.

      Seqouel Prolong puoliintumisaika on 12h (vs n 7h. normaali Seroquelilla), joten karkeasti ilmeisesti
      Seroquel Prolong == Risperdal.

    • ???

      Oisko väärä diagnoosi tai väärät lääkkeet jos tulee noin käänteinen vaikutus?

    • Hei!

      Seroquel Prolong on lääke kaksisuuntaisen mielialan maanisen vaiheen psykoosin hoitoon.

      Kuvaamasi oireet, rähjääminen, kaikki ärsyttää, se että on koko ajan häkytystilassa ja "valmiina tappamaan", ovat kaikki hyvin tyypillisiä maanisen psykoosin oireita.

      Seroquel on lääke juuri tällaisten oireiden hoitoon.

      Lääke ei kuitenkaan ala vaikuttaa "yön yli nukkuessa". Kaksisuuntaisen mielialan maaninen vaihe saattaa jatkua, vaikka lääkehoito olisi aloitettu, vielä viikkokausia hoidon aloittamisen jälkeen.

      • Pohui pohui

        Olet oikeassa, mutta joissain tapauksessa kyse on lääkehaitasta. Ikävä kyllä lääkehaittaa ei aina tunnisteteta siksi, mitä se on. Lääkärien lääkeosaaminen kun ei mitään hääviä usein ole. Ja hoitajilla sitä osaamista ei tietenkään ole senkään vertaa.

        Ketiapiini nimenomaan vaikuttaa heti. Yllä pahoista lääkehaitoista ketiapiinia koskien kirjoittanut 15-vuotias ei tietenkään ole ensimmäinen, eikä viimeinen vastaavia haittoja saanut. Se, että ketiapiinia silti jatkettiin, kertoo jotai melko ikävää suomalaisten lääkärien osaamisesta. Taas kerran. Eivät he, herra paratkoon, mitään (bio)kemistejä ole. Ja jälki sitten on sen mukaista.

        Tämä dystonia on eräs neuroleptien käytöstä mahdollisesti tuleva haitta. Valitettavasti se ei aina parane lääkkeen lopettamisen jälkeenkään. http://en.wikipedia.org/wiki/Dystonia

        Parhaiten ketiapiinista tietysti löytyy tietoa englanniksi. Suosittelen esim. PubMed-tietokantaa. Ikävä kyllä tieto jälleen kerran lisää tuskaa.

        Tässä eräs keskustelupalsta, jossa ketiappinia käyttävät/käyttäneet kertovat kokemuksistaan. http://www.topix.com/forum/drug/seroquel


      • Pohui pohui kirjoitti:

        Olet oikeassa, mutta joissain tapauksessa kyse on lääkehaitasta. Ikävä kyllä lääkehaittaa ei aina tunnisteteta siksi, mitä se on. Lääkärien lääkeosaaminen kun ei mitään hääviä usein ole. Ja hoitajilla sitä osaamista ei tietenkään ole senkään vertaa.

        Ketiapiini nimenomaan vaikuttaa heti. Yllä pahoista lääkehaitoista ketiapiinia koskien kirjoittanut 15-vuotias ei tietenkään ole ensimmäinen, eikä viimeinen vastaavia haittoja saanut. Se, että ketiapiinia silti jatkettiin, kertoo jotai melko ikävää suomalaisten lääkärien osaamisesta. Taas kerran. Eivät he, herra paratkoon, mitään (bio)kemistejä ole. Ja jälki sitten on sen mukaista.

        Tämä dystonia on eräs neuroleptien käytöstä mahdollisesti tuleva haitta. Valitettavasti se ei aina parane lääkkeen lopettamisen jälkeenkään. http://en.wikipedia.org/wiki/Dystonia

        Parhaiten ketiapiinista tietysti löytyy tietoa englanniksi. Suosittelen esim. PubMed-tietokantaa. Ikävä kyllä tieto jälleen kerran lisää tuskaa.

        Tässä eräs keskustelupalsta, jossa ketiappinia käyttävät/käyttäneet kertovat kokemuksistaan. http://www.topix.com/forum/drug/seroquel

        Hei!

        Oletko ajatellut vaihtoehtoa, jos epäluulosi Seroquel-lääkettä kohtaan johtuisikin siitä, että olet psykoottinen (epäluuloinen) tällä hetkellä? Entä jos pelkosi mahdollisista Seroquelin vakavista haittavaikutuksista ovat psykoosin oireita (pelkoja)?

        Entä, kun leimaat lääkärit ja hoitajat tietämättömiksi. Onko se projektio?

        Tsemppiä!


      • 29
        kaksi.suuntainen kirjoitti:

        Hei!

        Oletko ajatellut vaihtoehtoa, jos epäluulosi Seroquel-lääkettä kohtaan johtuisikin siitä, että olet psykoottinen (epäluuloinen) tällä hetkellä? Entä jos pelkosi mahdollisista Seroquelin vakavista haittavaikutuksista ovat psykoosin oireita (pelkoja)?

        Entä, kun leimaat lääkärit ja hoitajat tietämättömiksi. Onko se projektio?

        Tsemppiä!

        Kyllähän tuo teoriasi voi joidenkin kohdalla pitääkin paikkansa. Jos työskentelet alalla, niin varmasti olet kuitenkin selvillä ketiapiininkin haitoista? Ne haitat eivät muuksi muutu sillä, että ne leimataan "peloiksi". Tottakai niitä haittoja on välttämätöntä mitätöidä, kyllä sen kaikki ymmärtävät. Ei monikaan antipsykootteja käyttäisi, jos vähääkään olisi perillä esim. biokemiasta.
        Ilmeisesti olet hoitajan koulutuksen saanut? Lääketiedettä tai esim. biokemiaa et selvästikkään ole opiskellut? Jos olisit, niin asiasta ei tarvitsisi jankuttaa.
        En kirjoita tällä palstalla ketiapiinin käyttäjänä, kunhan kommentoin asiaa ihan silkasta kiinnostuksesta. :) Ilmeisesti luulit minua joksikin aiemmista kommentoijista...


    • BipoNasu82

      Ketipinorissa on täysin sama vaikuttava ainesosa ku seroquelissa!Onko lääkärisi psykiatri vai joku pilipali terveyskeskus lääkääri? Samaa kamaa eri paketissa,toisessa paljon kalliimpi hinta.

    • maaniko

      Itse kytään sama lääketä lääkäri on määränyt otta ilalla se on minustä virhe koska vasta aamulla kuudelta saan unta just kun pitää mennä töihin itse päätin ota keskenpäivällä minulla tulee agresiivinen olo ja sen jälkeen hyvää ja sitä jelkeen syytän itsea aika sekavaolo

      • Hei!

        Jos sinun on vaikea saada unta ennen aamu kuutta ja käyt ylikierroksilla, esimerkiksi pulssisi saattaa olla kohonnut, tai kiinnität kaikkiin asioihin huomiota, Sinulla on kaikista asioista jokin mielipide ja kaikki asiat ärsyttävät Sinua, ovat nämä oireita kohollaan olevasta mielialasta; toisin sanoen, olet siis maanisessa psykoosissa.

        On myös hyvin tyypillinen oire, että kohonnut mieliala tulee esille aggression tunteena.

        Maanisessa psykoosissa olessaan ihminen ei saa nukuttua, mutta ei myöskään ole työkykyinen.

        Sinun pitäisikin nyt miettiä mahdollisuutta hakea sairauslomaa työterveyslääkärisi kautta. Myös terveyskeskuslääkäri voi kirjoittaa sairauslomaa Sinulle.

        Töihin palaamista voit sitten suunnitella uudestaan, kun mielialasi palaa normaaliksi.

        Hauskaa kesää!


    • Jesuiitta

      Itelläni ei ole vastaavaa kokemusta sillä syön seroquel prolong 400mg lisäksi 3x 500mg ketipinooria ja levotzinia 100mg ja 30mg mirtazsapinia ja temesta ja tenox ja stella, ym... eikä mieleeni ole tullu vielä murhata ketään....

    • Maanis.depressiivine

      Ihan mistä tahansa lääkkeestä tai laillisesta/laittomasta päihteestä menee sekaisin, jos sitä yhtäkkiä kiskaisee ison annoksen. Esim. ketiapiini, jota Seroquel ja Ketipinor sisältävät, voi aiheuttaa valveunia/hallusinaatioita lääkitystä aloitettaessa tai annostusta nostettaessa. Kyseinen lääke pitäisi aloittaa vähitellen, kumma jos ei lääkäri ole sitä kertonut tai tiennyt.

      Kokemusta ketiapiinista on, ja jos en olisi tottunut omituisiin unihäiriöihin, olisin voinut säikähtää. Nykyisin käytän 100 mg/vrk ja toimii unettomuuteen tosi hyvin. Käytän bentsodiatsepiineja päiväsaikaan ja niihin tulee ristitoleranssi, joten bentsot eivät ole sopineet minulle nukahtamis- tai unilääkkeeksi.

    • _Sepi123

      Nykyinen lääkitys on Quetiapin Mylan 600 mg iltaisin psykoottisuuteen ja mielialahäiriöhin. Olen lähes täysin oireeton ja työkykyinen. Nyt apteekissa ehdottivat että tulisi vaihtaa Seroquel Prolong lääkkeeseen joka on käsittääkseeni pitkävaikuitteisempi kuin nykyinen lääke. Olen kyllä tottunut siihen että kun illalla ottaa lääkkeet niin uni tulee ja en ole kärsinyt unihäiriöstä tätä Quetiapinia syödessäni. Onkohan nyt vaarana jos lääkkeen vaihtaa pitkävaikutteisempaan niin Seroquel Prolong lääkkeeseen niin lääkkeen teho iltaisin vähenee? Itse jos saan päättää niin tuskin vaihdan nykyistä lääkitystä. Onko kokemuksia vaihdoksista?

      • kuurankukka69

        Hei! Mulle vaihdettiin tuohon prolong-versioon noin 2 viikkoa sitten ja täytyy sanoa, että nukkuminen on nyt sitten taasen vaan toiveissa! Normi Seroquelin ottamisen jälkeen nukahdin AINA noin puolentoista tunnin kuluttua, mutta nyt valvon silmät pyöreinä aamuun.... päivät sitten laahustan enemmän tai vähemmän "tsombina". Ainut selvä hyvä vaikutus on se, että käsiin ei tule enää tärinää päivisin! Miettisin sinuna tosi tarkkaan vaihtoa! Vaikka kyllähän vanhaan lääkitykseen voi aina palata, jos siltä tuntuu.


      • kuurankukka69 kirjoitti:

        Hei! Mulle vaihdettiin tuohon prolong-versioon noin 2 viikkoa sitten ja täytyy sanoa, että nukkuminen on nyt sitten taasen vaan toiveissa! Normi Seroquelin ottamisen jälkeen nukahdin AINA noin puolentoista tunnin kuluttua, mutta nyt valvon silmät pyöreinä aamuun.... päivät sitten laahustan enemmän tai vähemmän "tsombina". Ainut selvä hyvä vaikutus on se, että käsiin ei tule enää tärinää päivisin! Miettisin sinuna tosi tarkkaan vaihtoa! Vaikka kyllähän vanhaan lääkitykseen voi aina palata, jos siltä tuntuu.

        Hei!

        Kaksisuuntaiseen mielialaan kuuluu se, että esimerkiksi kohollaan oleva mieliala aiheuttaa unettomuutta. Myös tyypillisesti masentuneella ihmisellä unen tarve vähenee, ruokahalu vähenee sekä ihminen laihtuu.

        Se että kaksi asiaa tapahtuu samanaikaisesti ei tarkoita sitä, että toinen asia aiheuttaa toisen.

        Mistä voit esimerkiksi sanoa, että juuri Seroquel Prolong aiheuttaa unettomuutta sinulla? Mistä voit erottaa mistä unettomuutesi johtuu?


    • mira_nina657

      Mulla meni yli puoli vuotta ennenkuin totuin prolongiin, luulen että se johtui siitä että join siihen aikaan reippaasti ja en ottanut niitä säännöllisesti. Nyt lääke pelittää ihan OK. Mutta lääkkeisiin eri ihminen eri tavoin, jos sulle ei tuo medisiini sovi, tsemppiä

      • itku ja surku

        Riippuu kyllä kenen pää kestää lääkkeitä.Itsellä kokemusta monenmoisista lääkkeistä,sellaisistakin joita ei olisi saanut nuorille potilaille määrätä.Mutta kyseinen lääke Seroquel, aiheutti sekavuutta pahoinvointia,pupillien laajenemista sekä väsymystä,todellisuuden taju meni täysin,en pysytynyt edes koulua käymään normaalisti kun nuo oireet haittasivat päivittäin,joten en tiedä joillekin tämä lääke saattaa sopia,mutta mun pää ei kestänyt,piti mukamas helpottaa oloa, mutta mikäs siinä kun joudut soittamaan kaverille että saattaisi kotiin kun pyöryttää lääkkeen ansiosta.


    • ....

      Joo mä siis syön klo 18 noi Prolongit 600mg, ja mä oon kokenu ne ihan hyviks lääkkeiks, tosin ne ei kata mulle yöunia, jonka vuoksi syön tenoxei ja siihen viel päälle ketipinor 100mg (seroguel), ja näidenki jälkeen minulla on useita heräämisiä yöllä, siis mikähän avuksi unen saantiin, surullista ja turhauttavaa olla yöllä jatkuvasti hereillä.
      Alussa prolong väsytti todella paljon jo tunnin kuluttua lääkkeen otosta, mutta nyt olen jo tottunut siihen ja toleranssi on kasvanut, alkoholin kanssa en suosittele, mahdotonta pysyä hereillä ja järjissään, olen myös huomannut, kun en ota moneen pv lääkkeitä, tulen kirjaimellisesti hulluks, ja oon kauhean agressiivinen jatkuvasti ja turhautunut ja tekis mieli tehdä pahaa toiselle jne ... vastaavia kokemuksia, ja oksettaa jatkuvasti.
      Muutenkin olens syönyt vuoden aikana 7 eri psyyke lääkettä ;

      • pitkän linjan dipo 2

        toimii hienosti, mutta aloitin ketiapiinin 50 milligrammalla ja vähitellen lisättiin, nyt käytän 400mg seroguel prolongia alkuillasta klo 19.00 ja illalla klo 21.00 ketipinooria 400mg.
        Lisäksi käytän aamuisin 10mg seroxat ja olo on hyvä, yksistään ketiapiini ei riitä vaan masennuslääke seroxat poistaa paniikkioireet ja masennusoireet. ;)


    • 34567890

      Otettii tost litanjast pois toi tenox, koska sekää ei alkanut tuomaan unta noiden muiiden lääkkeiden lisäks, siis en mä noita unen saantiin syö kaikkee ,mut niilki pitäs olla se vaikutust et nukkus , mut ei, en tiedä kait mä kärsin viel monta omituista vuotta, kunnes aikani päättyy täl planeetal, suopi nähdä, onko kellään mitään neuvoja ;o en viitsis koko ajan keskustella lekurin kans lääke asioista, mmuuten alle vuodes yöny 7 erii psyyke lääkettä ;O

      • seroquel500mg

        Niin miksi apteekissa neuvotaan vaihtamaan prolongiin? Onhan seroquelista vastaava halpa lääke quetiapin joka on täsmälleen sama lääke kuin seroquel. Ketipinorista ei voi puhua samaa. Itse kun otin ketipinoria vastaavan annoksen kuin seroquelia niin ei väsyttänyt yhtään illalla.Mylanin Quetiapine toimii mulla samalla lailla kun seroquel. Mutta miksi ihmeessä vaihtaa prolongiin? Ei mulla ainakaan ole apteekissa mitään ehdoteltu vaihtoa koska Quetiapin on halpis versio!! Itse olen käyttänyt ketiapiinia noin 9 vuotta päivittäin. Illalla 400mg ja aamulla 50mg ilta päivällä 50. Lääke toiminut minulla hyvin eikä ole mitään erikoisempia sivuoireita ole...mitä nyt erikoiset unet :-)...mutta kait nyt sairaita unia voi nähdä tervekin ihminen!! Ja ei niistä tarvitse välittää kun ottaa sen asenteen. Aamulla ihan virkeä. Tehoaa sopivasti 8 tunnin koisaamiseen.
        Yksi asia mikä mietityttää näin pitkän käyttöajan haittavaikutuksista kuinka se tuohoaa itseasiassa aivoja. Onhan se pitkäaikaisessa käytössä todettu vahingoittavan joillain pysyvästi aivojen unesta vastaavaa osaa ja vahingoittavan hermostoa. No ei mulla ole ainakaan mitään tullut ja ei mieluusti vaihtaisi lääkettä pois mikä minulla toiminut alkukokeilusta lähtien samalla annoksella. Täytyisi joskus jutella asiasta ihan psykiatrin kanssa lääkkeen pitkäaikaisesta haittavaikutuksesta??!!


    • minimii88

      Mä söin joskus sekä tavallista Seroguelia että tota Prolongia.Lihoin vuodessa 20kg ja ei muuten paljo naurattanu!Lopetin lääkkeen ainoastaan siitä syystä että paino ei enää miellyttäny saati sit vielä lisä sellaset...Muuten oli kieltämättä hyvä lääke,piti hermot kurissa ja sai nukuttua hyvin.

      • minävaan1234

        hei! koitko että näläntunne kasvoi ja söit enemmän kuin normaalisti ja siksi lihoit.vai lääke itsessään turvotti ja lihotti vai oliko se itsestäsi kiinni mitä suuhusi laitoit? mulla lääkitys alkamassa ja olen jo valmiiksi sairaalloisen ylipainoinen joten ei ole varaa lihoa senttiäkään.


    • yksi bipo1

      Se on niin ihmiskohtaista, mikä toimii kenelläkin. Minulla tuo prolong on ollut toimintakyvyn säilyttäjä ja olen sen avulla päässyt taas työelämään kiinni. Minulle se lääke oli siis pelastus. Jokaiselle tulee yksilöllinen lääkitys, se mikä toimii toisella voi olla täysin epäsopiva toiselle. Minulle tulee esim. Lamictalista hirveä migreeni, olen täysin jumissa sen lääkkeen kanssa. Monille taas Lamictal sopii hyvin.

      Seroquel prolong on tosiaan hyvä, kun siitä ei tule lääketokkuraa seuraavalle aamulle.

    • ex-möömön syöjä

      Minulle on määrätty reilut kolmisen vuotta sitten Seroquel Prolong 300mg 1-2 tabl.masennuksen hoitoon ja koko ajan olen voinut aika huonosti, myös nukkuminen on ollut jatkuvaa unilääkkeiden ja Diapamin syömistä eikä siitä huolimatta nukuttanut. Nyt päätin kokeilla ensin tuolla pienemmällä annoksella ja kun se tuntui hyvältä ja jopa pystyin nukkumaan ilman unilääkkeitä koko yön vuosiin niin ajattelin pitkällä ajalla vähentää edelleen ja päästä eroon mömmöistä.
      Nyt kuitenkin löysin Googlaamalla tietoa kyseisestä lääkkeestä ja siellä kerrottiin että lopettaminen voi johtaa jopa kuolemaan tai aivovaurioon ja verenkiertohäiriöön sekä vakaviin terveysongelmiin! :0 Onko kellään tietoa voiko tuo pitää paikkaansa?
      Onko kokemuksia lopettamisesta? Oloni on vain parantunut mitä vähemmän syön lääkettä ja olen päässyt monen kuukauden jälkeen 1/4 tablettiin. En enää halua alkaa käyttämään lääkettä enemmän. Minulla on ollut ajoittain päänsärkyä ja huonovointisuutta mutta ei koko ajan joten johtuneeko edes lääkkeen vähentämisestä.
      Myös se kauhistutti että tuosta lääkkeestä sanottiin sen olevan just kaksisuuntaiseen ja skitsofreniaan jota minulla ei ole ikinä ollut. Pelottaa jos se on aiheuttanut aivoille jotain. Please, kertokaa ihmiset!

    • bibottaa

      Mulla on nyt todettu kaksuuntainen mielialahäiriö tyypiltään 2 ja lääkäri on määrännyt lääkkeeksi Seroquel prolong 400 mg. Nyt kun olen lukenut näitä juttuja niin en taida uskaltaa aloittaa koko lääkitystä... Onko annos liian suuri kerta aloituksella kun heti pitäis aloittaa ottamaan tota 400 mg joka ilta? Entäs sitten alokoholin käyttö? Olen alkoholisti ja juon joka päivä reippaasti olutta ja psykiatri tietää sen. Mitä riskejä tässä on? Lääke ei kuulemma rasita maksaa...

      Aiemmin masenuksiani on hoidettu seronililla, efexorilla ja moclobemid actaviksella jotka kaikki olen lopettanut sivuoireiden vuosi.

      • ....

        Kannattaakin lukea muiden käyttäjien kommentteja. Netistä löytyy lisäksi tietoa erään amerikkalaisen asiaan perehtyneen tohtorin kirjoittamana.
        http://breggin.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

        Sivuilla sanotaan mm. Näin:

        -In the long run, all psychiatric drugs tend to disrupt the normal processes of feeling and thinking, rendering the individual less able to deal effectively with personal problems and with life’s challenges. They worsen the individual’s overall mental condition and produce potentially irreversible harm to the brain.

        Sekä mm. Seroquelista seuraavaa:

        -The antipsychotic drugs like Risperdal, Zyprexa, Abilify, Geodon and Seroquel have their clinical impact by causing severe impairment of the frontal lobes—the highest mental centers. They cause actual chemical lobotomies. So the most obvious effect, like surgical lobotomy, is to make people emotionally sluggish and indifferent. They care less about everything, including themselves and other people. They care less about their opinions and their values or higher ideals. That’s how the drugs work—but causing apathy. Many people lose their independence. Some become zombie-like.


      • Maanihhö
        .... kirjoitti:

        Kannattaakin lukea muiden käyttäjien kommentteja. Netistä löytyy lisäksi tietoa erään amerikkalaisen asiaan perehtyneen tohtorin kirjoittamana.
        http://breggin.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

        Sivuilla sanotaan mm. Näin:

        -In the long run, all psychiatric drugs tend to disrupt the normal processes of feeling and thinking, rendering the individual less able to deal effectively with personal problems and with life’s challenges. They worsen the individual’s overall mental condition and produce potentially irreversible harm to the brain.

        Sekä mm. Seroquelista seuraavaa:

        -The antipsychotic drugs like Risperdal, Zyprexa, Abilify, Geodon and Seroquel have their clinical impact by causing severe impairment of the frontal lobes—the highest mental centers. They cause actual chemical lobotomies. So the most obvious effect, like surgical lobotomy, is to make people emotionally sluggish and indifferent. They care less about everything, including themselves and other people. They care less about their opinions and their values or higher ideals. That’s how the drugs work—but causing apathy. Many people lose their independence. Some become zombie-like.

        Onko Sycrest lääkkeestä kokemusta kellään? Nyt vaihdettiin Seroguel Prolong siiihen sen takia että vaikutus hiipunut. Aiemmin Seroguelia, Ketopinoria, Abilifya, Litiumia... Minulla aina vain yhtä lääkettä kerallaan vaikuttaisi että täällä kirjoittelevilla olisi useampi lähes kaikilla. Maanisuus vaivana. Harvasti masista. Tai sitten jylläävät samaan aikaan ja olo on hirveä.


    • antsu11

      Mä sain helpotuksen unettomuuteen juuri Seroquel Prolongista. Sitä ennen oltiin kokeiltu Ketipinorit sun muut noin 10 eri lääkettä. Otan 200 mg tabletin tyhjään mahaan klo 15-16, sitten nukahdan onnellisesti 21-22 aikaan.

      Olin kärsinyt unettomuudesta viimeiset 10 kk, kauheaa. Söin mitä ilmeisimmin väärin vain masennuslääkettä Venlafaxiinia. Taisi olla tulossa hypomania tms. Vasta pari kk sitten sain diagnoosiksi bipon ( epävakaa persoonallisuus). Olin tainnut sairastua jo 29-vuotiaana, nyt olen 50v.

      Lisäksi syön vain Deprakinea 1000 mg, jonka haluaisin lopettaa, en tunne vaikutusta.

    • sdsd34

      Seroquel prolong 150mg iltasin 100mg ketipinor, 6mg sirdalud ja zopinox 7,5mg ja hyvin nukkuu. Mielialojen järjettömät kohoomiset ja pohjat jää pois. En siis ole koskaan varsinaisesti masentunut. Joko mania tai sit sellanen välitila et kumpaakin tulee päivän sisään. Järki meinas mennä siihen välitilaan kun se oli niin tuskallista. Itselleni lääkitys ei aiheuta mitään haittoja. keskittymiskykyni on ollut aina huono niin ei tämä lääkecoktail ole sitä ainakaa pahentanut.

    • Kyllä tympäsee

      Syön itekki Seroquel Prolong 200mg,ja nyt oireilen omituisesti.Iho kuivuu,palelee ja jne.Voikohan kyseinen lääke vaikuttaa kilpirauhaseen mahdollisesti.Lääkäri väittää että vika korvien välissä kun pyytää kilpirauhaskokeita.Seroquel Prolong on muuten ollut passeli lääke.Paino ongelmia on.

      • 1+1=3

        Lähde iltalenkkeilemään


      • endolle ...

        Vika ei ole korvien välissä, jos tuntee kilpirauhasen toimintahäiriöistä oireita. Jos olet käyttänyt Litoa On silti muitakin lääkkeitä, jotka aiheuttavat kilpirauhasoireita.

        Listaa seuraavat kokeet käydessäsi yksityisellä lääkäriasemalla: TSH, T4V ja T3V. Valitse endokrinologi ja käy hänen vastaanotolla, älä muilla erikoislääkäreillä. Muut eivät tiedä riittävästi kilpirauhashormonien optimiarvoista sekä liika- ja vajaatoiminnan oireista.
        Tein noin ja heti tuli oikea tulkinta lääkäriltä. Jos olisin vaivautunut arvauskeskukseen tai psykiatrille, en olisi saanut lääkitystä, koska kaikki olivat viitealueiden sisällä, aivan raja-arvoina.


    • Auttakaa..

      Mä olen syönyt kaikkia mahdollisia mielialalääkkeitä ja bentsoja, ja mitkään ei oo auttanut tai olen ollut vaan entistä sekavempi.. Nyt en ole syönyt n. 7 kuukauteen pillerin pilleriä, ja en tiedä menenkö nyt kumminkin päivä päivältä huonompaan suuntaan.. Nyt oon taas aika hilkulla etten tapa itteäni..

      Älkää ihmiset syökö mitään lääkkeitä, jos teillä ei ole samaan aikaan terapiaa.. Muuten menee äkkiä koko elämä aivan pilalle..

      Ja te jotka olette samantien suosittelemassa lääkitystä, kertokaa osotteenne niin tulen ja saatte turpaanne niin että vietätte sairaalassa tovin..

      Kaikista hirveintä on tuo, kun hirven nuoret syövät noita lääkkeitä, mielialalääkkeitä tai bentsoja..

      • sdfh5

        Asiaa! Itse olen nuori opiskelija ja opiskeluni oli mennä täysin pilalle lääkkeiden takia. Älkää ikinä IKINÄ koskekokkaan Abilifyyn (aka. myrkkyjen myrkky.) Kuten kaikki antipsykoottiset lääkkeet se lobotomoi minut lähes täysin, olin lamautuneempi ja enemmän pihalla kuin koskaan. Olen lopettanut lääkkeen käytön viikko sitten ja kaikkein pahinta on että tässä paskassa puoliintumisaika on äärimmäisen pitkä (75 tuntia) ja vie yli 2 viikkoa jotta poistuu elimistöstä. Tietoituuteni on parantunut jo sen verran että ymmärrän jo täysin miten vaarallista porukkaa psykiatrit ovat kun heillä on valta tuhota ihmisten elämä ja yksilöllisyys täysin hirveillä lääkkeillä vaikka ihminen olisi ollut ihan kunnossa jo ennestäänkin. Helvettiin joutavat koko saastalauma.


    • mikä aloitusannos !?

      Lääkäri ei voi todellakaan aloittaa Seroqueleja tuollaisella määrällä ! Aloitusmäärä on yleensä 50mg ja nostetaan pikku hiljaa riippuen tarpeesta.
      Syön nykyisin 300mg ja lääkkeet pelastivat pääni. Harhat ovat poissa, mania ja masennuskaudet myös, kaikki ylimääräinen. Kaksi päivää ilman lääkkeitä ja olen täysin sekaisin, manian kautta masennukseen ja pahimmillaan osastolle.

    • BimpoSerosta

      Minulle määrättiin myös Seroquel Prolongia, mutta lääkäri ei kertonut mitään mahdollisista aloitukseen liittyvistä haittavaikutuksista.
      Ensimmäisten päivien ajan olin hirveän ahdistunut: Teki mieli ajaa autolla rekan alle ja olin todella räjähdysherkkä. Saatoin menettää malttini aivan käsittämättömän pienestä asiasta.
      Nyt tässä odottelen, että tottuuko tähän lääkkeeseen vai ei...?? Kuiteski vähän hirvittää joidenkin kirjoitukset täällä...

    • Mr. vuodatus

      Mistä lähtien tälläisten myrkkyjen vetäminen on ollut trendikäntä? Jos minä sanon että voisin akkuporakoneella kaivaa pienen reijän tuohon sinin ohimoon koska se auttaa nukahtamaan niin kuinka moni suostuu? Sama asia lääkäreiden toimesta mutta lääkkeiden muodossa ja ihmiset ei tajua edes kyseenalistaa omaan terveyteen liittyviä asioita. Nooh 50 vuoden päästä näitä lääkkeitä kauhistellaan kuin lobotomiaa konsonaan, mutta antaa lampaiden kirmata laitumilla paimenen perässä, näin on tehty satoja vuosia ja tullaan tekemään. Ei muuta kuin Have a nice rest of your life kaikki LÄÄKÄRIN määräämän paskan imailijat ja muut teollisuus robootit ! I'm DONE huh

    • Bippoliniagain :)

      Heheh! Eksyin tänne palstalle lukemaan nostalgian vuoksi näit juttui :) Sit törmäsin tähän mun alottamaan keskusteluun :D Aika jännä huomata et tää on saanu näiki paljo keskustelua aikaa. Nykyää en syö mitään lääkkeitä ja olo on ollut aivan mahtava!!! ps. Ei ole mitään maniaa eikä masennusta :) Lopetin tälläsen setin omatoimisesti: Peratsin, lamictal, ketipinor, deprakine ja rivatril. Myös alkoholi ja rööki lähti ;) Siihen en olisi yksin pystynyt. Jeesus vapautti minut kaikesta ja lähimmäiseni vielä tukivat ja kannustivat minua. Olo on ihan erimaata kuin lääkepöhnässä. Ihmiset eivät tajua kun syövät noit myrkkyjä että heitä huijataan. Esim neuroleptit ja rauhottavat ovat nimellä psyyke lääkkeet. Mutta tosiasiassa niiden nimi pitäisi olla psyyke huumeet! Ne vain naamioidaan otsikon alle LÄÄKKEET! VAroituksen sana kaikille. Välttäkää viimeiseen asti psykiatrian valheiden verkkoa! Kääntykää mielummin Jeesuksen puoleen. Sieltä te löydätte vapauden ja tasapainon!

      • totta joka sana!

        Aamen!


    • rewrew4323242

      Seroquel IR 400mg/ilta toimii jotenkin mutta atyypilliset neuroleptit ja trsykliset masennuslääkkeet kuin doxepin ja seroquel, sinequan, abilify ja zyprexa ovat kaikki myrkkyä (ei pidä lähteä käyttämään). Lopettamisessa käy huonosti. Nukahtamislääkkeet (gaba) ja vain dopamiinireseptoreihin vaikuttavat lääkkeet ovat järkeviä ja loput myrkkyä.

      This site maybe useful:

      http://nonpsychiatry.wordpress.com

    • KarzaTarzan

      Kokemuksesta sanon että ihmisiä jotka sairastaa mielikuvitusta ja vauhdikasta sekä täyteläistä elämän makuista elämää, yritetään heidät SEROvit.nkuolilla taikka petikinorilla rauhoittaa apaattiseksi "kuolavaluu suu auki möllöttää" siis AIVOKUOLLEEKSI harmittomaksi paskaksi... voi vi..u että ne lekurit jotka noita määräs ja sano et ei sivuvaikutuksia ja nukutuksi saa sekä rauhottaa.... huoh KOKEILISIVAT ITSE miltä tuntuu kun ajatus ei kulja, nenä on umpitukossa, huone tuntuu olevan täynnä hyökkääviä ihmisiä, lihoo ja aineenvaihdunta hidastuu olemattomiin ( paskantaa kerran viikossa niin että ryppyreikä repeää) olikohan tos jo sen verran et mielipide menee perille?

    • selvisin

      En voi kuin kauhistella tätä nykymenia. Olen 43-vuotta elänyt aivan tasaista elämää, käynyt töissä ja hoitanut 4 lastani hyvin.
      Kesällä 2012 syystä jostakin masennuin hyvin vakavasti, jouduin osastohoitoon, jossa psykiatri tykkäsi Seroquel lääkkeestä. Oli trenkikästä määrätä kaikille seroa.. minun masennukseen ja ahdistukseenkin se auttaisi. Annos nousi hetkessä 1200mg, olin sekaisin kuin seinäkello. Minusta tehtiin neurolepteillä mielisairas, ajatus ei kulkenut, nukuin ja nukuin. Mikään ei tuntunut miltään, olin zombi.

      Kun psykiatrille mainitsin ahdistuksesta hän määräsi minulle risperdalia ja deprakinea, tuosta vaan. Minun tutkimusjaksoni oli 3 viikon mittainen, ei sisältänyt mitään perhekeskusteluja, ei lähestein kannanottoja siitä millainen olen persoonana.. ei mitään. Vain kiireisen hosuvan psykiatrin nopea päätsös biposta ja siihen massiivinen lääkitys. Kukaan ei kertonut, mikä sairaus tuo on, käskettiin vain netistä lukemaan ja tutustumaan sairauteen.

      Kuukausia elin sumussa ja itkin saamattomuttani, en jaksanut aamusin herätä, en jaksanut kotona siivota, en käydä kaupassa olin elävä kuollut.

      Minut pelasti mieheni, hänen avullaa pääsin eroon lääkityksestä joka tuohosi elämäni muutaman kuukauden ajalta. Helppoa ei neurolepteistä ole vierottua kotona ilman lääkärin tukea, mutta minä tein sen. Ehdin neuroleptejä syödä 4 kk. 4 kuukautta elin painajaisessa, loputtomassa tuskassa ja epätoivossa. Minun oloani eivät neuroleptit helpottaneet, vaikka kuinka uskoteltiin että minun pitää syödä kaikki lääkkeeni, se on omaksi parhaakseni.

      Ja tuosta diagnoosin heittämisen helppoudesta, voidaanko todellakin yhden masennuksen jälkeen diagnooksiksi laittaa bipo II? Minulle aivan vieraita käsitteitä ovat ajatuksen riento, päihteidenkäyttö, holtittomuus raha-asioissa, pettäminen. Olen aina ollut luonteeltani reipas ja ahkera, aina olen jaksanut touhuta ja olla sosiaalinen. Nämä olivat tohtorille, se merkki joka vuoksi sain mielisairaan leiman.

      Hieman rauhoittumista näiden diagnoosien suhteen ja neuroleptien kanssa.

      Nyt kuukausi ilman pillereitä ja olo alkaa olla oma tuttu minä. Luulin kuolevani tuohon lääkevierotukseen, mutta minä selvisin.

      Jos joku miettii neuroleptien lopettamista, niin voisin omalta kohdalta kertoa, että se kannattaa, jos epäilet hiemankin niiden syömistä. 4 kuukautta ehdin syödä annoksen vaihdellessa 400mg -1200mg ja vierotusoireet kestivät kuukauden. Pahin vierotusoire oli ahdistus ja hyvänä kakkosena tulee aivan hillitön masennus.

      Älkää koskaan suostuko noihin myrkkylääkkeisiin, ne tappavat hitaasti mutta varmasti.

    • kärsimyskukka

      Minä aloitin eilen ottamaan seroquel prolongia 200 mg kerralla. Lääkäri määräsi ne jo viime viikolla mutten ole uskaltanut ottaa.
      Tänään unta riittä klo: 22-15 päivään asti.. huimaa, pyörryttää ja tekee mieli syödä jotain kokoajan.
      Olen muutenkin ylipainoinen niiin tämä lääke tuskin on hyvä minulle?
      Muutenkin vihaan tokkurassa olemista.

      Mitä piätisi tehdä, jätänkö heti näin alkuunsa syömättä koko lääkkeen?
      (En edes halua syödä sitä) Se on tarkoitettu minulle kaksisuuntaiseen jota vasta epäillään..

      Voiko lääkäri tms sanoa etten ota hoitoa vastaan jos päätän olla syömättä lääkettä?
      Toisena lääkkeenä menee abilify annoksena 45 mg.

      • darthvaakku

      • puukoselkään3425

        Suurin osa psykiatrian lääkkeistä ei toimi hyvin. Seroquel on jotenkin järkevä lääke, mutta esimerkiksi risperdal tai zyprexa onkin sitten jo täyttä myrkkyä. Mitään psykiatrista lääkettä ei pidä aloittaa vapaaehtoisesti, lyhentää elinikää huomattavasti.

        - lyhytvaikutteiset nukahtamislääkkeet ovat ainoita jotenkin järkeviä lääkkeitä
        - psykiatriset lääkkeet eivät toimi: kahvi, betahistine, berberine, maslinic acid ovat järkeviä, ei ole mistään kemiallisesta epätasapainosta kyse vaan tarkoituksellisesta ihmisten vaurioittamisesta.

        Ennen kuin aikoo aloittaa lääkkeiden kannattaa katsoa tämä:

        http://www.youtube.com/watch?v=gvdBSSUviys

        Kannattaa myös pitää mielessä että useimmat netin tiedot, samoin kuin uskonnolliset yhteisöt ja mielenterveysjärjestöt eivät oikeasti aja potilaan asemaa vaan haluavat, esimerkiksi hippien tavoin tappaa "rakkaudella" (make love, not war) esimerkiksi tarjoamalla huumeita (LSD). Muutenkin suurin osa ihmisistä on itsekkäitä paskiaisia, jota ei todella välitä kenestäkään muusta paskan vertaa - mukaan lukien kuoleman kultit (monet uskonnot), jotka vaan auttaa ihmisiä kuolemaan (kun ei muuta osaa - kädettömiä luusereita). Tuossa videossa esim. CCHR kierosti kertoo omia käsityksiään siitä miten ihmisiä pitäisi hoitaa (vaikka siltä ei ekana vaikuta).

        Psykiatrit ovat paskapäitä, jotka kirjoittaa ihmisille lääkkeitä ja sairaslomaa eikä halua ketään hoitaa - muutenkin lääkärit eivät halua pitää ihmisiä elossa taikka käyttää järkeviä lääkkeitä vaan koukuttaa ihmisiä lääkkeisiin jotka ei korjaa mitään (esim. verenpainetta kohottavia lääkkeitä verenpainetautiin jotta verenpainetta alentavat geenit toimisivat paremmin). Samaten suurin osa lääketieteestä on täyttä kusetusta - varsinkin psykiatriassa - monet hedelmät ja niiden ainesosat toimivat paljon paremmin kuin hienot lääkkeet - ilman sivuvaikutuksia ja voivat jopa korjata ongelmia.

        Kannattaa tosiaan olla paranoidinen tässä maailmassa jossa näitä huijareita (monet uskonnot) ja psykiatrit, THL ja skitsofreniset valtiot, jotka väittävät että ei ole olemassa kuolemantuomiota on maa täynnä. Pahuus jyrää, kusettajat ja valehtelijat pärjäävät ja lääkärit maksimoi vaan omia voittojaan eikä halua ketään parantaa vaan koukuttaa ainoastaan lääkkeisiin jotka ei korjaa mitään - ei ole mistään kemiallisesta epätasapainosta kysymys.

        Niin - ja tiedän oikeasti ihmisiä jotka ovat lopettaneet Zyprexa 20mg/Seroquel 200mg lääkityksen ja elävät sen jälkeen normaalisti. Se ei kuitenkaan onnistu vaan lääkitystä vähentämällä ja lopettamalla vaan tarvitaan TODELLA paljon muuta. Sitten on näitä lapsia jotka nyhertää omassa osaamattomuudessaan.

        Ei psykiatrinen esimerkki - Robbie Williams - käytti addiktoivia huumeita - ei käytä enää.


    • darthvaakku

      http://www.youtube.com/watch?v=FjqcLGeBnzQ
      itse syön samaa lääkettä ja olen siitä aika pöllyssä. Menee päivässä seroo 600 mg.
      Tossa videossa puran tunteitani myös tätä lääkettä kohtaan.Muut lääkkeeni ovat lamictal sekä risperdal consta

      • killakilla534534

        Pidä Darthvaakku vaan pääsi kiinni: risperdal on täyttä myrkkyä, samoin Seroquel. Itse en aloittanut mitään psykiatrista lääkitystä vaan aloitin ulkomailla hoidon jonka jälkeen en ole tarvinnut enää mitään unettomuuteeni. Samaten epilepsia voidaan myös korjata ilman että enää mitään lääkkeitä tarvitaan - tälläisiä hoitoja valtalääketiede ei kuitenkaan halua kehittää.

        Ihmisiä vaan murhataan valtionsa toimesta ja lääkärien hoitotoimenpiteet ovat yhtä pseudotieteilyä. Mitään oikeaa informaatiota ei kukaan tässä maailmassa anna ilmaiseksi kuin vahingossa. Oikeita hoitoja on olemassa ja lääkkeet vaan peittää oireet sen sijaan että käytettäisiin menetelmiä jotka korjaavat ongelmia.

        V for Vendetta on hyvä filmi katsoa.


    • darthvaakku

      http://www.youtube.com/watch?v=sMEf66JEn0M
      (Vihollinen on lähellä)
      Nyt vasta huomasin lukea että sinäkin olet uskossa. Oma eheytymiseni alkoi kans uskoontulosta. Pääsin Turun kaupungin musaterapiaan ja olen tehnyt omaa gospelia 10 vuotta.
      osoite musavideoihin on www.youtube.com/user/usvahaukka/videos
      ja koko tuotanto 200 biisiä osotteessa www.mikseri.net/user/usvahaukka
      Siunausta!

      • carrot902

        Hyviä lääkkeitä muuten syöt. Tarvitaan varmaan sitä varten koska olet uskossa. Jumalaa näet ei ole olemassa, mutta ehkä risperdal riittää uskovaisten parantamiseen sairaudestaan.

        Sitä vielä että vaikka lääkkeesi ovatkin turvallisia niin risperdalia ei kannata mennä lastentarhan lapsille kuitenkaan karkkina mennä antamaan. Siinä on makeutusaineita, jotka saattavat jopa vahingoittaa lasten hampaita. Tässä musiikkiterapiaa:

        http://www.youtube.com/watch?v=g7rACI-WJEw


    • psych_murders4325

      Seroquel on tappolääke millä psykiatrit murhaavat ihmisiä. Tästä ihmisten tapattamisesta johtuu sitten lääkityksestä johtuva väkivalta joka on ihan asiallista. Valtio ja lääkärikusipäiden johdolla tapahtuva ihmisten murhaaminen pitää kostaa. Polttakaa vaikka muutama talo maantasalle. Vahingot nousee korkeiksi ja itseään voivat vaan syyttää kun murhaavat kansalaisiaan ja ihmisiään.

      --

      Should one ever start taking drugs like Seroquel..

      NO.

      They are just used to murder people. Psychiatrists kill people for living, they are government authorized massmurderers.

      Some drugs that are used to murder people, by the doctors, are:
      mirtazapine
      remeron
      seroquel
      doxepin, sinequan
      zyprexa
      trazodone
      risperdal
      atarax
      ..

      These are like using insulin to treat diabetes, fixes nothing except reduces natural insulin production and causes insulin resistance. Similarly above drugs just block the receptors which upregulate and increase sensitivity and causes diseases. Withdrawal (dosage reduction) from these drugs is fatal, sooner (2 months, 99%), or later. Histamine (tofu, redwine, betahistine) and serotonin 5-HT2A agonists (difficult to obtain legally) may help.

      The reason why these drugs are so toxic are probably due to serotonin 5-HT2A receptors and histamine receptor blockade. Excess histamine receptors cause allergic reactions and blood vessel leakage, which probably causes endothelium dysfunction and finally heart failure. Excess serotonin 5-HT2A receptors can cause more inflammatory problems (together with histamine), increase endothelium dysfunction and cause hypertrophy of heart.

      These drugs only cause diseases by blocking the receptors. In other words, they don't fix anything. One should always use "stimulating" medicines to downregulate receptors (or blocking if you wish to increase sensitivity) like:

      betahistine (stimulant to reduce histaminergic activity)
      berberine (or other MAO-I, also upregulates serotonin reuptake pumps)
      maslinic acid (upregulate glutamate transporters, avoid olive oil because of fat)
      caffeine (adenosine antagonist, upregulates GABA and adenosine recepors)

      Yes. If you are givne Seroquel it means that your doctor and your government is murdering you like pigs. There is NO chemical imbalance or nothing wrong in body in mental health disorders so there is nothing to fix with any drug.

      • 2004

        Voi luoja mitä tekstiä kirjoitat. Onko lääkitys kohdallaan?


    • Bipo77

      ei hyvää päivää... Lopettakaa jo nyt tää vatvominen lääkkeistä ja siitä mikä on pahasta tai ei... Jokaiselle kun lääkitys vaikuttaa aivan eri tavalla... Seroquelin aloitettuani olin 2 viikkoa kun elävä zombi mutta kestin sen koska tiesin että ilman lääkettä olisi sama itsetuhoinen juominen, pelaaminen ja sekoilu jatkunut.. Kun ei ole vaihtoehtoa niin suosittelisin olemaan kärsivällinen. Omassa tapsuksessa seroquelin kaikki haittavaikutukset hävisivät kahdessa viikossa ja muutama viikko siitä alkoi ahdistus ja jatkuvat mielialan vauhtelut tasaantua. Tämähän ei tietenkään kaikille toimi mutta yhden yön lääkkeensyönnin perusteella en sitä vaihtamaan lähtisi. Ja myrkkyä aivoille? Hmm, asiasta voidaan olla monta mieltä mutta ilman lääkitystä jatkuvat depressiot, hypomaniat js maniat ne vasta myrkkyä ovatkin... Oman lääkityksen löytäminen saattaa viedä aikaa mutta yhden ihmisen yksi paha kokemus tuskin kertoo paljoa. Tsemppiä kaikille ja hyvää joulua :)

      • jee jee

        Ittellä 300mg seroquel prolong iltasin, mielialaa tasaamaan, siis ei mul oo mitää maniaa eikä masennust tai mitää ahdistus kohtauksia tulee silloin tällöin, en oikeen ymmärrä lääkäriäni oon hyvin tietoinen eri lääkkeistä koska oon lukenu paljo. Tosiaan ikää 15 ja ennen tot seroo meni 1mg risperdalii pari vuotta koska lääkäri ei antanu lopettaa, täs syksyl se suostu vaihtaa ees lääkettä halusin risperdaalin pois koska painoo tuli lääkkeen myötä, mut tippuki kuha lopetin. Mietin et miks lääkäri vaihto lääkkeen risperdal 1mg -> eka 200mg ja kuulemma ei tehoo sen mielest et sillee jaa nosti vaa kysymättä mult.mitää... haluisin tietää kantsiiks tot oikeesti mun syyä mielialan vaihteluihi ? Pystyn ihan hyvin käymää koulussa ja selviin arjesta muutenki hyvin ilman tota lääkettäki, tiiän sen ku oon jättäny sitä.syömättä, mut nyt alkaa tulee ongelma. En pysty nukkua ulman lääkettä, jos saan jotenki unen päästä kiinni tuntuu koko ajan että oisin puoliks heräillä ja unet ihan ihmeellisii jos siis en syö sitä, mitä pitäs tehä ens viikol lekuri pitäskö yrittää hankkiutuu eroo lääkkeest vai ?


    • hehheh

      On meillä kivat lääkkeet

    • psych_murders4324

      Seroquel on psykiatrisia lääkkeitä joilla psykiatrit tarkoituksellisesti murhaa ihmisiä joista eivät pidä. Lääkkeiden tappaviin sivuvaikutuksiin ne uskoo. Seroquel aiheuttaa sairauksia, jotka aktivoituvat etenkin jos lääkettä vähennetään.

      Ei ole mistään aivojen kemiallisesta toimintahäiriöstä kysymys. Halvempaa olisi olla tekemättä mitään, mutta pikku-hitleri psykiatrit haluaa kiduttaa lääkkeillään ihmisiä joista eivät pidä ja kusettaa sillä tavalla rahaa "hoitoihin" yhteiskunnalta. Toisaalta oikeusjärjestelmä on skitsofreenisessä tilassa kun kuolemantuomiota ei ole, mutta ihmiset vaan pakkolääkitään "sairauden" perusteella kuoliaaksi.

      Musiikkiterapia voi ehkä auttaa:
      http://open.spotify.com/user/rpls/playlist/464mTfBNubbiXamQWx7Rjx

    • tapio 68

      Seroguel on hyvä lääke niin myös ketipinor auttaa univaikeuksiin olen syönyt jo pitkään ketipinoria ja ei ole ollut mitään ongelmia

    • lääkkeillä aivopesty

      Itse alotin ensin Ketipinorilla.. Nukahtelin kouluun, en päässyt mitenkään ylös sängystä, olin ihan vihannes.. En tuntenut yhtään mitään.. Halusin sitten lopettaa ne lääkkeet ja minulle määrättiin Seroquel Prolong.. Paheni vain.. En ole enään iloinen vaan masentunut ja todeella agressiivinen.. Riehun vähän väliä ja satutan itseäni ja nauran ja nautin kivusta.. ? ei ole normaalia !!! Jätin muutaman päivän syömättä.. Olin ylienerginen, nauroin kaikelle, ja olin iloinen ! Mutta en pystynyt nukkumaan.. Niin koukuttavaa tuo.. muutamien tunnin yöunilla eteenpäin.. Mutta olin silti energisempi kun lääkkeiden aikana koskaan !! Nyt aijon lopettaa tuon paska lääkkeen, LÄäkärit ei osaa enään auttaa vaan määrää kaiken maailman nappeja että valtio saisi rahaa. Mulle ei sopinut kyseinen lääke !

    • Prosex

      Myrkkyä seksihaluille. Huomasin kun lopetin vähäksi aikaa. Nyt lopetan kokonaan. Mulla on muutenkin aikamoinen lääkecoktaili. Varmasti selviän sillä.

    • kys1

      Moi. Monenko aikaan kannattaa ottaa Seroguel Prolong 400 mg illalla?

      • JJH1

        Itse otan AINA samaan aikaan..Itse otan n.4h ennen normaalia nukkumaanmenoa. Vaikka vaikutuksen ei pitäisi kovin piikkimäisesti vaikuttaa esim. nukahtamiseen eikä siis ottamisajankohtaan.


    • farmaseutti

      montaa psykkelääkettä oon kokeillu, huonoin oli serenase (ei auttanut yhtään vaan teki vihaseksi, mm. löin naapurin lasta sen takia :/ ja en siis ikinä oo väkivaltanen ollu. leponex hyi, 30 lisäkiloa ja kamala masennus ja ruuan ahmiminen (lopetin niin laihduin 30 kiloa ja olo oli mitä virkein, seroquel varmaan reseptilääkkeistä paras, sanoisin kyllä että vain prolong 50 mg. 600 tms on ihan liikaa, PARAS psyykelääke oli olut !(siis pari-kolme kaljaa päivässä/punkkua jos kalja ei maistu; pirteä olo, ei masennusta ja nukkuu hyvin :) ja siis tietysti ilman mitään kidutuspillereitä, niitähän ei voi kaljan kanssa ottaa.
      (psyykesairaudet on lääkefirmojen keksimiä suureltaosin, ja lääkärit on lahjottu niitä pillereitä määräämään :(. ole siis omalääkärisi ja lopeta lääkitys! ota olut, se auttaa. nimim. hesperian entinen kanta-asiakas

    • maaritt

      Mulla kanssa tämä lääke pelasti varmaan hengen. Aloin saamaan niin pahoja paniikkikohtauksia joka yö, päivisinkin, että veitsen ja kuristusvyön kanssa kuljeskelin kotona... jos vaikka en enää kestä seuraavaa kohtausta.
      Sain 2010 tämän lääkkeen ja sain viimein nukkua rauhassa!

    • samaa tavaraa

      Ketipinor = Seroquel.

      Aikanaan tuli ketiapiinia syötyö ja oireiden vuoksi lekuri ehdotti minullekin tuota prolong eli pitkävaikutteista versiota kun kuulemma siinä oireet on livemmät ja lääkkeen taso kehossa vakaampi. En suotunu kokeilkeen että se siitä.

      • samaa tavaraa

        Jaha tämä olikin ketju vuodelta 2009........


      • jjh1
        samaa tavaraa kirjoitti:

        Jaha tämä olikin ketju vuodelta 2009........

        Eiköhän tämä ole vieläkin ajankohtainen, tosin prolong-version käyttö varmaankin merkittävästi lisääntynyt. Itselä myös hengenpelastaja tuo hidasvaikutteinen seroquel prolong. Lääke aloitettiin pikkuhiljaa annosta nostamalla, taisi minullakin alussa olla jonkinlaisia ärtymys-, harha-, ym. oireita, mutta teho tulee esille vasta ajan kanssa eli hermoja vaatii. En ole ihan varma, mutta käsittääkseni tehoava hoito, kuten itselläni on 400 johon nostettiin useiden viikkojen aikana. Ketiapiini nopeana versiona (eri tuotemerkkejä, mm. quetiapin mylan) itsellä käytössä hyvin pieninä annoksina tarvittaessa unen saantiin, mutta aiheuttaa tosiaan painajaisia. Painajaiset ei nyt vakava asia, mutta olen koittanut välttää käyttöä. Voisi kuvitella että isot määrät lyhytvaikutteista tosiaan aiheuttaa melkoista myllerrystä, kun sietokykyä ja hyviä vaikutuksia ei ole kehittynyt, kuten ketiapiinin toimimiseen vaaditaan ? Itsellä kerran sitten taas laskettu annosta 400 -> 300 ja aiheutti oireita, levottomuutta, ym. ja n. 2 viikon jälkeen nostettiin takaisin ja siitä asti ilman mitään ongelmia nyt 3 vuotta hyvässä hoidossa.


    • verkkoapteekkien
    • psykiatriaonhuijausta
    • Huhhuhhuuh

      300mg alkuannos on kyl järkyttävän kova aloitus, joten ei ihme jos on ollut vintti sekaisin.

      Itse aloitin 50mg annoksell jota nostettiin aina 50mg 2-4 viikon välein kunnes sopiva taso löytyi.

    • tghuygtr

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3654
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      577
      3425
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3279
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      50
      2141
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2061
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1918
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      152
      1599
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1341
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe