Onko tämä rikos?

viensunrahat.fi

Eräs 30-40 vuotias mies uhkaili minua(Olen ala-ikäinen ja 14 vuotias) koska jahtasin sorsaa kengällä eräällä rannalla, ihan vitsillä siis. Mies tuli ja uhkasi jahdata minua kiven kanssa kun vähän hänelle vittuilin. ELI Hän uhkasi väkivallalla.
Onko tämä rikos?

18

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nellie Bligh

      Koska olet alle 15-vuotias, et ole rikosoikeudellisessa vastuussa tekemästäsi eläinsuojelurikkomuksesta. Sorsia ei saa jahdata, edes vitsillä.

      Sinun olisi myös syytä opetella käytöstapoja, vanhemmille ihmisille ei vittuilla silloin kun he aiheellisesti ojentavat sinua huonosta käytöksestäsi.

    • pysty

      todistamaan mitään.unohda koko juttu,ja jätä sorsat rauhaan,äläkä vittuile ihmisille.

      • viensunrahat.fi

        4 todistajaa oli lähelläni. Ja en minä mitään vittuilut hänelle, sanoin vaan että sorsa sehän on jumalan luoma. Ja hän rupesi sanomaan:" Että älä sää siinä pikkujätkä rupee mulle vittuilemaan, mä alan sua jahtaan kohta jahtaan sua kivellä." Naurahdin vähän, Hän sanoi"Näinkö mä et sä hymyilet, tunge se hymy perseesees." Sitten lähdin paikalta pois.


      • snagsby
        viensunrahat.fi kirjoitti:

        4 todistajaa oli lähelläni. Ja en minä mitään vittuilut hänelle, sanoin vaan että sorsa sehän on jumalan luoma. Ja hän rupesi sanomaan:" Että älä sää siinä pikkujätkä rupee mulle vittuilemaan, mä alan sua jahtaan kohta jahtaan sua kivellä." Naurahdin vähän, Hän sanoi"Näinkö mä et sä hymyilet, tunge se hymy perseesees." Sitten lähdin paikalta pois.

        Voithan kaivaa rikoslaista esille laittoman uhkauksen tunnusmerkistön, mutta eipä tuo sitä täytä.


    • :

      mutta ei uhkailla. Asia pieni, mutta kyllä se on rikos. Kun kerran kysytään, on vastattava.

      • Matias_1993

        Jos 4 pikku poikaa alkaa väittämään että vanhempi mies uhkasi jahdata heitä kiven kanssa niin ei kukaan usko.

        btw miten on niin hel***in vaikea jättää eläimet rauhaan? Olisi ollut ihan oikein teille jos mies olisi alkanut jahtaamaan teitä.


      • .
        Matias_1993 kirjoitti:

        Jos 4 pikku poikaa alkaa väittämään että vanhempi mies uhkasi jahdata heitä kiven kanssa niin ei kukaan usko.

        btw miten on niin hel***in vaikea jättää eläimet rauhaan? Olisi ollut ihan oikein teille jos mies olisi alkanut jahtaamaan teitä.

        joku heistä ehtii juosta karkuun. Älkää vääristäkö lapsen oikeudentajua, ketään ei saa uhkailla kivenheittämisellä. Jos itse on ollut alistettu lapsena, ei se sitä tarkoita, saisi kostaa sen myöhemmin avuttomille uhreille. Kysymys oli lähinnä periaatteellinen, mutta lapsella täytyy olla käsitys, tekikö setä väärin, vai oliko vika hänessä.


      • .
        . kirjoitti:

        joku heistä ehtii juosta karkuun. Älkää vääristäkö lapsen oikeudentajua, ketään ei saa uhkailla kivenheittämisellä. Jos itse on ollut alistettu lapsena, ei se sitä tarkoita, saisi kostaa sen myöhemmin avuttomille uhreille. Kysymys oli lähinnä periaatteellinen, mutta lapsella täytyy olla käsitys, tekikö setä väärin, vai oliko vika hänessä.

        Kokemusta on, pelkästä uhkauksesta joka voidaan tulkita henkilökohtaisen koskemattomuuden loukkaamiseksi, uhrina 14-vuotias lapsi, äijä joutui maksamaan nykyrahassa 100 euroa, että ei kannata luottaa siihen, ettei kukaan heitä puolusta. Uhria masennettiin tehokkaasti, hän uskoi silti oikeuteensa. Pahoinpitelystä summa olisi ollut kaksinkertainen.


      • viensunrahat.fi
        Matias_1993 kirjoitti:

        Jos 4 pikku poikaa alkaa väittämään että vanhempi mies uhkasi jahdata heitä kiven kanssa niin ei kukaan usko.

        btw miten on niin hel***in vaikea jättää eläimet rauhaan? Olisi ollut ihan oikein teille jos mies olisi alkanut jahtaamaan teitä.

        Kun me ollaan sinua vuoden nuorempia 94 syntyneitä.


      • vanhempi tieteenharjoitt
        viensunrahat.fi kirjoitti:

        Kun me ollaan sinua vuoden nuorempia 94 syntyneitä.

        Ihan lapsiahan vuonna -94 syntyneet ovat.


      • .
        viensunrahat.fi kirjoitti:

        Kun me ollaan sinua vuoden nuorempia 94 syntyneitä.

        tositilanteen varalta. Joku uhkailee sinua, et saa käyttää halventavia nimityksiä henkilöstä, asiaasi edistää ettet käytä v-alkuisia sanoja. Et saa sanoa "rikollinen", parasta on pysyä hiljaa.
        Suusanallinen loukkaus voi olla yleisemmin perätön juoru, jolla voidaan haitata työnsaantia.


    • luulet, mahtoiko

      se sorsakin ottaa sen vitsillä?
      Ehkä se mies olisi halunnut sinuakin jahdata sillä kivellä ihan vaan vitsillä?

      • kissan...

        Meilläpäin kivella jahtaaminen johti karanneen kissan kivitykseen Mies oli todellakin oikeassa puuttuessaan ilkivaltaasi. vanhemmille pitää myös kertoa mitä puuhaat.


      • yjdgjhdgj
        kissan... kirjoitti:

        Meilläpäin kivella jahtaaminen johti karanneen kissan kivitykseen Mies oli todellakin oikeassa puuttuessaan ilkivaltaasi. vanhemmille pitää myös kertoa mitä puuhaat.

        Voi hyvä luoja...
        'vanhemmille pitää myös kertoa mitä puuhaat'
        Siis ei helvetti... 'lapsi' jahtaa vitsi mielessä sorsaa...joo toihan on hirveä ilkivalta rikos. Oikeen rikos koko eläinkuntaa kohtaan..se sorsa sai varmaan elinikäiset traumat. Nyt mars heti kertomaan vanhemmille että millainen eläimenkiduttaja teillä on...oikeen juoksee sorsan perässä...


    • mitä mitä

      rulahtiko pikkukovisteiniltä paska housuun. Käytöstapoja käytöstapoja sanon minä, mikä siinä on kun nykynuoret aina aloittavat sen suunsoittelun jos jostain mainitsee, vaikka ihan asiallisestikin. Ajateleppa nyt vaan että itseaiheutettu oli tilanteesi, jätä ne sorsat rauhaan ja älä ala vittuileen kellekkään jos olet itse toiminut väärin. Selvisit helpolla, eikä sinua kohtaan ole kohdistunut mitään rikosta.

      • jj

        ei tarvii haukkua muita saakeli minä oon ampunu nii monta sorsaa että huh eikä ruokaa tartteekivittää


    • poikapieni

      Mies ei tehnyt oikein, kun uhkasi sinua. Mutta sinä et tehnyt oikein kun säikytit sorsalta paskat lattialle

      • htrgfdc

        Olisikohan kaikki mahdolliset asiaan liittyvät rikokset kuitenkin jo vanhentuneet kahdeksassa vuodessa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe