mikä on kaunein pk. collie väri??

trikki neiti

Mikä on mielestänne "kaunein" pk. collien väri?? Ei siinä etteikö kaikki nää "soopeli,trikki,blue merle ois kauniita mut itse olen aina ihastunut trikki,siinä on ihanan lämpöiset värit.. Kyselen ihan mielenkiinnosta. :))

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!!

35

2964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minnie111

      itsellänikin on trikkicollikkapoika. ja pidän siitä värityksestä eniten. nyt ollaan harkittu kaverin hankkimista poitsulle ja mielessä on kyl käynyt että se voisi olla blue merle :)))

    • tykkään

      eniten blue merlestä, sitten soopeli ja vipana trikki. Toki kaikki on kauneita, mutta tos on mun järjestykseni.

      • kaksi

        collieta: eka trikki ja toiseksi tuli bluemerle. Trikki värityksestä pidän eniten,,ja tumma soopeli on hieno!


    • Collie jo 25v

      Mielestäni Soopeli varsinkin Mahonkisoopeli eli aika tumma.

      • hilevelä!!

        trikki tietysti!


      • uros ;)

        pidän eniten väristä tumma soopeli :)


    • trikki!

      muunvärisiä en ees viitti katella

    • Toki collie

      on aina kaunis, mikä väri tahansa.

      • Pehkotar

        Itseltä löytyy kaikki kolme väriä, mutta jos johonkin järjestykseen täytyisi laittaa, niin soopeli, trikki ja merle.


    • Leksaku
    • collie is best

      Soopeli tietysti!

      • collieita omistanut

        Mutta kaikista kaunein on mielestäni merle. Siltikään en ole koskaan sellaiseen päätynyt, kun väri ei ole ollut ratkaiseva pentua valitessa. Soopeleissa on eroa. Osa tummuu vanhetessaan, mutta nykyisemme ei ole vuosien saatossa muuttunut lainkaan. On kuulemma dominanttisoopeli- Suht. vaalea, mutta kaunis myös.


    • sateenkaari...

      Tärkein on TERVEYS ja LUONNE !!! Värillä EI tosiaan ole väliä !

      • colliet....

        Kaikkihan se nyt tietää. :) mutta ainahan sitä saa kysyä ihmisten mielipiteitä, mikä collien väri on heistä kaunein! =)


    • Sopukkahan se.

      • Whitemore

        eli heitänpä tähän lukemaani soppaan, että mikä väri vaan mutta etujalat kokonaan valkoiset ja iso valkoinen kaulus pitää olla - Sitten collie on kaunis kuten sen pitää ollakin.Ei kokonaan valkoinen kuten amerikkailaiset kaikessa tekevät mennessään äärimmäisyyksiin.....


    • vielävastasin

      näin.

      • Blue Merle Collie

        Hyi mitä värejä trikki ja soopeli! YÄK! Voisin ehkä ottaa collien mutta sen olis pakko olla bluemerle, en ikinä kattelis muun väristä. Vähän harmittas jos menis kattoon pentuetta ja pennuista mukavin olis joku muu kuin merle :O Ottasin sen vähemmän mukavan merlen sitten, pakko myöntää.


    • valkoinen_

      Valkoinen trikkimerkein, ehdottomasti. Sääli että valkoiset colliet ei ole suomessa yväksyttyjä vaan lasketaan värivirheellisiksi.

    • millamagia1

      Täällä järjestys on trikki, soopeli ja blue merle =) Kaksi ensimmäistä löytyy kotoa.

      • BlueMerleCollie

        Hyi, en ymmärrä, on niin rumat värit noi soopeli ja trikki. Kun vois ottaa merlenkin :/


    • merlee2

      Uroksille merle, tytöille merle tai trikki! Soopeleita en katsokaan! :D

    • trikkisoopelimerle

      Heissan, mun mielestä trikki on kaunein. Soopeli tulee hyvänä kakkosena ja merle kolmosena tuo merle on muutoin kaunis väriltään mutta mielestäni merle colliet näyttää aina vanhoilta koirilta värityksen vuoksi vaikka nuoria olisivatkin =D

    • josefiina...

      Meillä blue merle, soopeli ja trikki.

      Tosin olen puolueellinen kun itsellä on 5-vuotias merle poju.. Mies tosin haaveileen trikki tytöstä.. minä voisin vaihtaa rotua Welsh corgi cardiganiin (blue merle) tai toisena vaihtoehtona on valkoinen paimenkoira. Mut nämä ovat vain haaveita.. todennäköisesti seuraava tulee vasta kun nykyisestä aika jättää.

    • 13+1

      Meiltä löytyy trikkityttö :) Onse nätti. On hankala sanoa mikä nyt olis kaunein, mutta varmaan se trikki, ihanat pyöreät ruskeat "kulmakarvat" mustan turkin keskellä... Soopeli ja merle kilpailee mun mielessäni keskenään, kumpi olis kauniimpi. Tosi tumma, tai tosi vaalea soopeli on kaunis, se "original" väri. Lassie-väri :)
      http://www.picasaweb.google.co.uk/crinoids/HartwellSMajorAttitudeDustin#5435491166188692562
      ^ Tossa ylhäällä musta tosi upea soopeli, trikkiväritys ei välttämättä kävis, ja kauniin muotoset tummat silmät tulee paremmin esiin vaaleassa soopeli värityksessä. Hyvin onnistunut merle väri on kanssa tosi kaunis. Ja se noista merleistä tekee mielenkiintoisia, että ne on niin ainutlaatuisia väritykseltään, tuskin löytyy kahta samanlaista merlevärityksistä. Laajoista mustista läikistä en pidä, mutta tasaisesti sijoittuneet keskikokoiset tai pienet mustat läikät sinisen seassa sielä täälä on tosi kauniita.

      Ehkä se soopeli pääsee kakkossijalle, ja merle hyvänä kolmosena, ihan soopelin perässä. On hankala sanoa, mikä on kaikkein kaunein väri, jollekkin yksilölle soopeliväritys on kuin luotu, eikä koiraa voisi muuhun väriin kuvitellakkaan, kun taas jollekkin toiselle koiralle kaikki väritykset kävisi. Amerikkalaislinjaselle collielle, jonka pään muotoa pidän jollain tapaa kauniimpana kuin eurooppalaisen, sopii parhaiten soopeli väritys, joka on ehkä amerikkalaisella kaunein. Tosiaan, on yksilökohtaista, mikä väritys on kaunein. Sanoisin että trikki, tai sitten amerikkalaisella, soopeli.

    • sopukka...

      tumma soopeli =)

      • eniten..

        hyvin tumma Soopeli :)


    • oma on

      Blue Merle, tumma soopeli, trikki. Omani Blue Merle.

      • A

        Trikki trikki trikki, merle, jos värit sattuu optimaalisesti, sellainen siniharmaa ruskein silmin,


      • minelan

        0len harrastanu Collieita vuodesta 1958 ja olisin nyt kiinnostunut mitä colliemaailmaan nykyisin kuluu. Omat koirani olivat Glauia Subergilta, kennel Dursvaldialta. Nykyinen kaikkien rotujen tuomari Rainer vuorinen otti samasta pentueesta narttukoiran kun minä otin urospennun ja kyllä niistä tulikin hienoja koiria. Sen jälkeen, kun viimeinen collieni oli n.15 vuotias, otin Dangny virintieltä kk-mäyräkoirani ja siitä alkoi kasvatustyöni. Toki olin yhdellä collieistani teettänyt pennut, mutta ne olivat aivan keskinkertaisia. Minä ihastun mäyräkoiriini valtavasti ja kasvatin hyvällä menestyksellä niitä 29 vuotta.


    • Collietonihania

      Blue merle, soopeli ja tricolor. Mulla tossa järjestyksessä :)

    • Najadix

      Minulle käy sekä trikki että soopeli, merleä en huolisi. Minusta ne näyttävät jotenkin haalistuneilta ja/tai värien asettumisesta riippuen jopa likaisilta. Uh... Mutta trikit ja soopelit ovat kauniita, etenkin, jos on leveä kaulus ympäri ja - se mistä jostain syystä pidän aivan erityisesti - hännänpää on selvästi valkoinen vielä sittenkin kun karva n kasvanut aikuismittaansa. Itselläni nyt toinen trikki menossa, pentu vielä. Ensimmäisellä ei ollut kaulusta ympäri, tällä nykyisellä se on vähän liiankin leveä (menee hartian yli eli on kaiketi värivirheellinen?). Kummallakin valkoista hännänpäässä, mutta niin vähän, että karvan kasvaessa pituutta sitä tuskin huomaa ellei katso tarkasti.

      Ja soopeleista sen verran vielä, että kullanruskea on kaunis, samoin tumma punaruskea jolla on iso mantteli.

    • väriväriäriväri

      Lempivärini collieille on ns. colour-headed white, toisella sijalla on trikki, sitten merle ja viimeisenä soopeli.

    • Trikki, jonka merkit ovat syvänpunaiset ja musta osuus kiiltävän sinimusta.

      Mahonkisoopeli on myös kaunis, siis kunnolla varjostunut soopeli, jonka feomelaniini on kauniin punaista. (Koirien värit muodostuvat kahdesta pigmentistä, joista feomelaniini on kellertävää/punaista ja eumelaniinista, joka on mustaa, jos joku laimennosgeeni ei haalista sitä suklaaksi, siniseksi tai liilaksi.)

      Merlekin voi olla nätti, jos se on muuten kuin mainitsemani trikki, mutta se musta on tietysti merleytynyt. Pidän eniten melko suurista merlelaikuista, vähintään kämmenenkokoisista, mutta monessa rodussa tykätään pienistä ja pyöreistä länteistä.

    • Anonyymi

      aiempi collieni "trikki" uusi nyt hakusessa kuoli 11v. mahasyöpään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe