a-vitamiini voide?

näpytön

Olen syönyt nyt 9kk roaa eri annosttuksilla ja nyt lääkäri sainoi että en voisi enää jatkaa vaan jos akne ei ole parane niin seuraavaksi aloittaisin a-vitamiini voiteen roan sijaan.
onko kokemuksia a vitamiini voiteesta, auttaako se jos roakaan ei ole täysin puhdistanut naamaa?
kokemuksia?

6

3761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä,

      jos lääkäri tosiaan antaa sulle seuraavaksi a-vitamiinivoiteen jos sulla tuo roakin on ollut käytössä... Roahan on siis monin kerroin vahvempi lääke kuin mitkään voiteet!
      Itselläni on ollut käytössä Avitcid-niminen a-vitamiinivoide. Tulos: akne ei parantunut yhtikäs yhtään, meni vain vähän pahemmaksi. Aion varata ajan lääkärille uudelleen niin pian kuin mahdollista ja vaatia jotain suun kautta otettavaa lääkettä - vaikka nyt sitä roaa. Luulisin että olis mahdollista saada sekin, koska oon syöny akneeni jo monia antibioottikuureja ja käyttänyt erilaisia voiteita.
      Ja hei, vaikka ite lyttäsin a-vitamiinivoiteet, voi olla, että ne toimii sulle hyvin. Luota lääkäriisi enemmän kuin muhun :)
      Tsemppiä sulle ja meille kaikille akneihoisille!!!!!

    • A-vitamiini,

      vaan sen ESIaste=)

    • NeraX

      Käyppä toisen ihotautilääkärin puheilla. Heillä on hyvin erilaiset näkökannat asiaan. Ehkä annostustasi on muutettu liian nopeasti? Pääsääntöisesti annostus määrätään painon mukaan. Jotkut sanovat, että lievään akneen tehoaisi vain kova annostus.

      On ihmisiä, jotka syövät ROA:a kolmisenkin kuuria ja sitten saavat pysyvän avun. On ihmisiä, joille ROA auttaa puolessa vuodessa (tuo 4kuukautta mitä sanotaan normaali ajaksi kuurissa (4-6kk), niin ei kuulemma tehoa kenellekään). On myös ihmisiä, jotka "joutuvat" loppu elämän syömään ROA:a pienillä annoksilla, jotta akne pysyy aisoissa.

      ROA:n jälkeen ei ole enää keinoja aknen parantamiseen. Tuon pitäisi auttaa tai sitten on vitsit vähissä. Tähän itse sanoisin, että on varmasti myös mahdollista, että jonkin voide auttaa, niitä pitää vaan kokeilla monia. Samoin pitää kokeilla monia kasvovoiteita, ihonpuhdistustuotteita, kasvovesiä jne jne jne. Akneenhan ei ruokavalio auta, mutta yksittäisiin finneihin kyllä. Tämä ei sinänsä liity tähän, mutta olen huomannut, vaikka aknesta kärsin, niin minulla on joitain ruoka-aineita, jotka lisäävät finnejä. (Toisilla se on suklaa tai juusto). Mutta itse akneenhan tämä ei liity.

    • näpytön

      Joo kiitos kaikille vastanneille.
      Olen lähellä 30 ja kaikki on aika lailla kokeiltu, tosin on aika hyvä iho nyt roan lopuilla. Lääkäri sanoi että olen painooni nähden syöny sen annostuksen ja siksi se ei antais enää roaa vaan just lievempää kuten se a-vitamiini voide. jotenkin mä vaan en jaksa uskoa mihinkään voiteeseen.
      On outoa että nyt kun syön lääkettä, oloni on normaali, et tällänen tän olon ja ihon pitäs ollakkin. iho on siis melkein ok ja sivuvaikutuksiakaan pienellä annostuksella ei ole. Pelottaa et naama taas räjähtää kun tää lääke pian loppuu.

      miten ne voiteet toimii, onko ne paikallisia vai koko naamaan? meneekö iho jotenkin kuivaksi tai vaikuttaako se joteinkin muuten?

      • avitcidista

        Itse pyysin oma-aloitteisesti lekurilta reseptin miedompaan avitcidiin (vahvuuksia on ainakin kaksi). Ongelmana itsellä on vuosikaudet kestänyt ihon epäpuhtaus, suurentuneet ihohuokoset, arvet, pigmenttihäiriöt... eli ei varsinaista aknea mutta finnejä ilmaantuu etenkin tiettyyn aikaan kuukaudesta kyllä ja mustapäät ikuisena riesana. Olen siis n. 30v nainen ja Roaa, antibiootteja tms en ole ihoni takia koskaan syönyt.

        Avitcid ei ole muuttanut tilannetta radikaalisti, mutta en sellaista odottanutkaan. Mielestäni auttaa etenkin ihon ollessa pahimmillaan, ärtynyt ja rasvaisen/epäpuhtaan tuntuinen. A-vitamiini tuntuu pienentävän huokosia ja muutenkin iho näyttää jotenkin tasaisemmalta. Eipä tuosta haittaa muutenkaan, ole, ulkomaillahan sitä käytetään kuulemma myös ryppyvoiteena :) Joten jatkan käyttöä etenkin talvella luulatavasti pidempäänkin jos saan reseptin uusittua. Ei kuivata minun herkkää ihoani merkittävästi, mutta en laitakaan joka yö vaan noin joka toinen ilta. Altistaa valitettavasti hieman auringolle (palan naamasta helposti). Eli, parempaa tavaraa kuin kaupasta saatavat kalliitkaan lääkevoiteet (kokeiltu on esim. Skin Doctors ja BM-tuotesarja).


      • kohti parannusta
        avitcidista kirjoitti:

        Itse pyysin oma-aloitteisesti lekurilta reseptin miedompaan avitcidiin (vahvuuksia on ainakin kaksi). Ongelmana itsellä on vuosikaudet kestänyt ihon epäpuhtaus, suurentuneet ihohuokoset, arvet, pigmenttihäiriöt... eli ei varsinaista aknea mutta finnejä ilmaantuu etenkin tiettyyn aikaan kuukaudesta kyllä ja mustapäät ikuisena riesana. Olen siis n. 30v nainen ja Roaa, antibiootteja tms en ole ihoni takia koskaan syönyt.

        Avitcid ei ole muuttanut tilannetta radikaalisti, mutta en sellaista odottanutkaan. Mielestäni auttaa etenkin ihon ollessa pahimmillaan, ärtynyt ja rasvaisen/epäpuhtaan tuntuinen. A-vitamiini tuntuu pienentävän huokosia ja muutenkin iho näyttää jotenkin tasaisemmalta. Eipä tuosta haittaa muutenkaan, ole, ulkomaillahan sitä käytetään kuulemma myös ryppyvoiteena :) Joten jatkan käyttöä etenkin talvella luulatavasti pidempäänkin jos saan reseptin uusittua. Ei kuivata minun herkkää ihoani merkittävästi, mutta en laitakaan joka yö vaan noin joka toinen ilta. Altistaa valitettavasti hieman auringolle (palan naamasta helposti). Eli, parempaa tavaraa kuin kaupasta saatavat kalliitkaan lääkevoiteet (kokeiltu on esim. Skin Doctors ja BM-tuotesarja).

        Hamppuöljy voisi olla tähänkin vaivaan ratkaisu. Sillä on parannettu melanooma niin luulisi sen tehoavan myös akneen. Itse haluasin kokeilla sitä roaccutanin sijasta, koska roa vaikuttaa aikamoiselta myrkyltä, mutta hamppuöljyllä ei ole todettu yhtään haittavaikutuksia. Harmiksemme sitä ei kuitenkaan saa suomesta lainsäädännön takia. Siitä olisi apua myös muitakin tauteja sairastaville.

        Linkissä dokumentti aiheesta.

        http://www.youtube.com/watch?v=I0JcBo9iINs


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe