Yves Rocher tuotteista, huijausta?

Melkenuskoin

Heissan! Tilasin tässä ekaa kertaa Yvesiltä tuotteita, olin todella yllättynyt luonnonmukaisuudesta ja kemikaalienvähyydestä. Nyt kun sain paketin,jossa tuli tällainen kokeilupullo, niin täällä takana selostuksessa lukee, että: alcohol

Tuotteen nimi on Hamamélis.

Ja tämän kuuluisi olla suihku saippuaa. Suomenkielinen selostus takana: " Pehmeä suihkuvaahto. Huuhtele hyvin. Vältä tuotteen joutumista kosketuksiin silmien kanssa. "

Ja muutenkin olin vähän pettynyt tuotteiden kokoon, kyllä vetivät hyvin nenästäni. Kynsilakka joka maksoi 1,95 näytti isolta lehdessä, mutta sain 3ml kokoisen pullon. Varmaan kerran pystyn lakkaaman kynnet. :D Samoiten tämä huuli kiille, 2,5ml. Lehdessä kyllä sanottiin, että kuvassa oleva tuote on suurennettu. Tietenkin pitäisi käyttää maalaisjärkeä, mutta miten nainen voi haltioissaan olla ostamatta halpaa kosmetiikkatuotteita. Tai kenties alkaa päättelemään, että pullo olisikin nuin pieni. :)

Onko muita jotka käyttävät tuotetta? Tai sitten jos haluat osallistua keskusteluun, tule ihmeessä mukaan.

59

10227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AdidasN

      käyttänyt Yves Rocherin tuotteita varmaan yli 20 vuotta (olen 40 v) ja pääsääntöisesti olen ollut erittäin tyytyväinen näihin tuotteisiin.

      Rocherilla on erilaisia ja kokoisia tuotteita ja luulen, että sinun kynsilakkasi oli se pienimmästä päästä oleva, eli juuri 3ml. Luminelle sarjassa on näitä pieniä kynsilakkoja. Isompia on mm. Yria-sarjassa, 10ml ja Couleurs Nature-sarjassa, 5.5ml. Näytekoot/kokeilupullot ovat tietenkin pieniä ja niiden tarkoitushan on se, että asiakas voi kokeilla tuotteita minihintaan. Rocherilta tulee yleensä aina paketin mukana jotain extraa, joten on tosi kiva kokeilla uusia tai sellaisia tuotteita joita ei ole aikaisemmin kokeillut... ja ilmaiseksi!

      Yves Rocherin tuotteet ovat kaikki lähtöisin kasveista ja näissä tuotteissa on mahdollisimman vähän synteettisiä aineita. En tiedä kuinka monessa tuotteessa on alkoholia, mutta jos on, niin uskon, että mahdollisimman vähän ja ilmeisesti tuotteessa kuuluu/täytyy olla tätä ainetta...miksi? Sitä en osaa sanoa.

      Niin kuin alussa sanoin, olen erittäin tyytyväinen Rocherin tuotteisiin ja tulen varmaan loppuelämäni tilaamaan kyseisiä tuotteita.

      • Zinnamon

        Itse olen täysin riippuvainen Ruttulan Kalifornian Manteli - suihkusaippuasta...ja se Luminellen musta kajali on ollut pakollinen varuste jo varmaan ylä-asteen alkuajoilta - ei vaan ole voittanutta. Ja se silmämeikin poistoaine...
        Couleurs Naturen meikit on hyviä, laadukkaan oloisia - huulimeikit ja luomivärit lähinnä...mutta ripsivärit merkistä riippumatta on kyllä aikalailla kehnoja...ja puuterit, ja meikkivoiteet; lopputuloksena aina oranssi naama!

        Loput onkin sitten aika, noh, keskinkertaisia...sellasta kivaa vaihtelua sillontällön. Tosin ne hajuvedet on aika kamalia, paitsi Ming Shu, mutta kun on niin kevyt, ettei kestä iholla juuri lainkaan.

        Ne Plaisirs Naturet muistan sieltä ala-asteelta, kun äiti tilasi... ;)

        Hyvään suuntaan mielestäni on YR uudistunut, ainakin ulkoasussa - nykyinen on mielestäni hyvällä tavalla hillitympi, antaa ainakin vähän arvokkaamman kuvan edelliseen verrattuna...sellainen sopivan pelkistetty, houkuttelevakin jopa.


      • Kosmetologi88

        Eli se tuote sisältää alkoholia juuri sen takia että se tuote säilyisi. Sitä käytetään periaatteessa säilöntäaineena. Sillä ei oikeastaan ole vaikutusta tuotteen käytössä :)


      • Tietääkö kukaan missä YR tilaukset postitetaan eli jos teen tilauksen, missä tilaukseni pakataan ja postitetaan? Aikaisemmin postitus tapahtui Vantaalla, onko nykyään vielä ko. paikkaa? Onko siellä tehtaan myymälää tms Outlettia?


      • Diplomi-losmetologi
        Kosmetologi88 kirjoitti:

        Eli se tuote sisältää alkoholia juuri sen takia että se tuote säilyisi. Sitä käytetään periaatteessa säilöntäaineena. Sillä ei oikeastaan ole vaikutusta tuotteen käytössä :)

        Tottakai on vaikutusta. Alkoholi kuivattaa ihoa esim. kasvovedessä.


      • Edellinen
        Diplomi-losmetologi kirjoitti:

        Tottakai on vaikutusta. Alkoholi kuivattaa ihoa esim. kasvovedessä.

        Sori kirjoitusvirhe, meinaa mennä silmät jo väkisin kiinni, siis olen diplomi-kosmetologi.


      • marij32
        Zinnamon kirjoitti:

        Itse olen täysin riippuvainen Ruttulan Kalifornian Manteli - suihkusaippuasta...ja se Luminellen musta kajali on ollut pakollinen varuste jo varmaan ylä-asteen alkuajoilta - ei vaan ole voittanutta. Ja se silmämeikin poistoaine...
        Couleurs Naturen meikit on hyviä, laadukkaan oloisia - huulimeikit ja luomivärit lähinnä...mutta ripsivärit merkistä riippumatta on kyllä aikalailla kehnoja...ja puuterit, ja meikkivoiteet; lopputuloksena aina oranssi naama!

        Loput onkin sitten aika, noh, keskinkertaisia...sellasta kivaa vaihtelua sillontällön. Tosin ne hajuvedet on aika kamalia, paitsi Ming Shu, mutta kun on niin kevyt, ettei kestä iholla juuri lainkaan.

        Ne Plaisirs Naturet muistan sieltä ala-asteelta, kun äiti tilasi... ;)

        Hyvään suuntaan mielestäni on YR uudistunut, ainakin ulkoasussa - nykyinen on mielestäni hyvällä tavalla hillitympi, antaa ainakin vähän arvokkaamman kuvan edelliseen verrattuna...sellainen sopivan pelkistetty, houkuttelevakin jopa.

        Ei minullakaan ole mitään pahaa sanottavaa. Nuo erikoismyynnit ovat huippuja ja alennukset ( http://www.alennuskoodi.tv/yves-rocher.fi/ ) kannattaa hyödyntää. Minulla muutamia vakiotuotteita joita minä käytän. Mielestäni laadukkaita tuotteita. Harvoin on uudetkaan hankinnat pettäneet :)


    • gfgfgdf

      joo iteki oon käyttäny jo monta vuotta yr:n tuotteita. oon ollu ihan tyytyväinen ja ovat minusta toimineet paljon paremmin kuin muut tuotteet.

      en vaihtais !

      • käyttänyt

        pitkään YR:n tuotteita,ja olen tyytyväinen niiden mietoon koostumukseen.Mutta kemikaaleja saisi olla vähemmän.Niissä on monesti mm.parabeeneja.Olen 55 vuotias.


      • sarjan
        käyttänyt kirjoitti:

        pitkään YR:n tuotteita,ja olen tyytyväinen niiden mietoon koostumukseen.Mutta kemikaaleja saisi olla vähemmän.Niissä on monesti mm.parabeeneja.Olen 55 vuotias.

        punoittavalle iholle tarkoitettu voide on ollut todella hyvä syksyllä ja talvella.Ei ole paljoa punoittanut iho.


      • todella pettynyt
        sarjan kirjoitti:

        punoittavalle iholle tarkoitettu voide on ollut todella hyvä syksyllä ja talvella.Ei ole paljoa punoittanut iho.

        Ihmettelen äskeisiä kommentteja, onkohan mainos mielipiteitä? Olen kosmetologi opiskelija ja jo aikuinen yli nelikymppinen nainen. Jo ennen kun aloin opiskella kosmetologiksi tajusin ettei, Rocherin tuotteet paljo muuta sisällä kun vettä, vaseliinia ja väri tai tuoksuaineita. Mikään luonnontuote ei todellakaan sisällä alkoholia ja alkoholi aiheuttaa vaan pahan kuivumiskierteen.
        Oma rasvoittuva ihoni alkoi kukkia niin että, meni monta kuukautta että, se rauhoittui. Rocherin kosmetiikasta jos mistä maksetaan aivan turhasta on vaan luotu houkutteleva brandi ja upea kuvasto. Itse tuotteet ei paljon vaikutusaineita sisällä paitsi tuota vaseliinia joka rasvoittaa.
        Käytän myös itse mainos puheenvuoron. Jos joskus perustan kauneushoitolan niin otan Dermalogican tuotteet olen käyttänyt niitä jo 5vuotta ja jo puhdistusmaito Ultra calming cleanser tekee ihanan tunteen iholle. saati sitten voiteet joissa on todellista vaikutusta.


      • AdidasN
        todella pettynyt kirjoitti:

        Ihmettelen äskeisiä kommentteja, onkohan mainos mielipiteitä? Olen kosmetologi opiskelija ja jo aikuinen yli nelikymppinen nainen. Jo ennen kun aloin opiskella kosmetologiksi tajusin ettei, Rocherin tuotteet paljo muuta sisällä kun vettä, vaseliinia ja väri tai tuoksuaineita. Mikään luonnontuote ei todellakaan sisällä alkoholia ja alkoholi aiheuttaa vaan pahan kuivumiskierteen.
        Oma rasvoittuva ihoni alkoi kukkia niin että, meni monta kuukautta että, se rauhoittui. Rocherin kosmetiikasta jos mistä maksetaan aivan turhasta on vaan luotu houkutteleva brandi ja upea kuvasto. Itse tuotteet ei paljon vaikutusaineita sisällä paitsi tuota vaseliinia joka rasvoittaa.
        Käytän myös itse mainos puheenvuoron. Jos joskus perustan kauneushoitolan niin otan Dermalogican tuotteet olen käyttänyt niitä jo 5vuotta ja jo puhdistusmaito Ultra calming cleanser tekee ihanan tunteen iholle. saati sitten voiteet joissa on todellista vaikutusta.

        Minä tunnollisena Rocherin tuotteiden käyttäjänä, olen tietysti myös kokeillut ns. merkkituotteita ja olen tullut siihen tulokseen, että eivät nämä kalliit merkkituotteet ole mitään ihmetuotteita. Ihmettä tuottavat vain niiden hinnat! Näinhän se on, että merkki maksaa. Mitä tunnetumpi merkki, brändi, sitä törkeemmät hinnat kyseisillä tuotteilla on.

        Mitä tunnettuja ihonhoitotuotteita niitä onkaan.... Babor, Biotherm, Lancome, Dior, Estee Lauder...jne. Hienoja nimiä, kyllä.....

        Olen siis itsekkin kokeillut "merkki ja laatutuotteita" ja olen tullut siihen tulokseen ja ihoni on samaa mieltä, että huomattavasti halvemmalla saa ihan yhtä laadukkaita ja hyviä ihonhoitotuotteita kuin ostamalla sikakalliita merkkituotteita. Onhan se hienoa kun kylpyhuoneen peilikaapissa on rivi kalliita merkkituotteita, mutta se ihanuus haihtuu kun huomaa, etteivät tuotteet olleet mitenkään ihmeellisiä...hinta oli se suurin ihme ja (kauhistus)


        Hyvä esimerkki "huipputuotteesta" oli ripsiväri. Ostin YSL:n ripsarin ja ajattelin, että sen täytyy olla hyvä kun on aika kallis tuote. Eka kerralla se tuntui ja näytti ihan hyvältä, mutta ei enää sen jälkeen!!! Ripsivärilevitin, harjakset , olivat kuin kissannuolemia...ne olivat ihan lintassa ja lutussa ja vaikka miten nätisti yritin ottaa ripsari putkilosta, ne menivät heti ihan lyttyyn....ja arvatkaa miltä ripset näyttivät kun yritti väriä laittaa???? Järkyttävä suttu silmissä ja kauheet paakut joka ripsessä!!! En eläessäni ole niin huonoa ripsiväriä nähnyt!

        Että ei nyt mene ihan haukkimiseksi nämä merkkituotteet, niin täytyy sanoa, että Kanebon 38 on hyvä ja tuiskut ja tuulet kestävä ripsiväri.


      • Dalida
        todella pettynyt kirjoitti:

        Ihmettelen äskeisiä kommentteja, onkohan mainos mielipiteitä? Olen kosmetologi opiskelija ja jo aikuinen yli nelikymppinen nainen. Jo ennen kun aloin opiskella kosmetologiksi tajusin ettei, Rocherin tuotteet paljo muuta sisällä kun vettä, vaseliinia ja väri tai tuoksuaineita. Mikään luonnontuote ei todellakaan sisällä alkoholia ja alkoholi aiheuttaa vaan pahan kuivumiskierteen.
        Oma rasvoittuva ihoni alkoi kukkia niin että, meni monta kuukautta että, se rauhoittui. Rocherin kosmetiikasta jos mistä maksetaan aivan turhasta on vaan luotu houkutteleva brandi ja upea kuvasto. Itse tuotteet ei paljon vaikutusaineita sisällä paitsi tuota vaseliinia joka rasvoittaa.
        Käytän myös itse mainos puheenvuoron. Jos joskus perustan kauneushoitolan niin otan Dermalogican tuotteet olen käyttänyt niitä jo 5vuotta ja jo puhdistusmaito Ultra calming cleanser tekee ihanan tunteen iholle. saati sitten voiteet joissa on todellista vaikutusta.

        Jaahas, kosmetologiopiskelijalla on nyt jäänyt joku kemian oppitunti käymättä: alkoholi on nimenomaan se aine, jolla LUONNONkosmetiikassa korvataan parabenit ja muut synteettiset säilöntäaineet.

        Ks. esim. Dr. Hausckan tuotteet, Weleda, yms. Alkoholi näyttää näillä olevan lähes aina ensimmäisen 5 aineen joukossa INCI-listalla.

        Alkoholihan on sekä luonnontuote (sitä syntyy luonnossa, esim. hedelmissä) ja kemiallinen tuote (sitä tehdään kemiallisen prosessin kautta). Mikään kun ei ole naivin mustavalkoista.

        Dermalogican tuotteet eivät sisällä alkoholia heidän oman ilmoituksensa mukaan (en pääse tarkistamaan koska he eivät näytä ilmoittavan INCI-listaa). Mitähän säilöntäaineitta he sitten käyttävät? Jotain synteettistä varmaan. Eiväthän he olekaan mikään "luonnonkosmetiikkasarja".


      • harmaa pantteri
        Dalida kirjoitti:

        Jaahas, kosmetologiopiskelijalla on nyt jäänyt joku kemian oppitunti käymättä: alkoholi on nimenomaan se aine, jolla LUONNONkosmetiikassa korvataan parabenit ja muut synteettiset säilöntäaineet.

        Ks. esim. Dr. Hausckan tuotteet, Weleda, yms. Alkoholi näyttää näillä olevan lähes aina ensimmäisen 5 aineen joukossa INCI-listalla.

        Alkoholihan on sekä luonnontuote (sitä syntyy luonnossa, esim. hedelmissä) ja kemiallinen tuote (sitä tehdään kemiallisen prosessin kautta). Mikään kun ei ole naivin mustavalkoista.

        Dermalogican tuotteet eivät sisällä alkoholia heidän oman ilmoituksensa mukaan (en pääse tarkistamaan koska he eivät näytä ilmoittavan INCI-listaa). Mitähän säilöntäaineitta he sitten käyttävät? Jotain synteettistä varmaan. Eiväthän he olekaan mikään "luonnonkosmetiikkasarja".

        Itse olen löytänyt myös tuon Dermalogica sarjan ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Siinä jos missä on hinta ja laatu kohdallaan. Olen ihan samaa mieltä näistä tavaratalo sarjoista estee lauder, lancome yms. niissä on monesti kauniit purkit mutta, ei tehoa.
        Itse en ole aikoihin käyttänyt Yves Rocheria ja ihmettelin kun keskustelussa sitä niin kehutaan. Silloin sain siitä aika mitättömän kuvan.
        Tällä hetkellä en paljoa enään kosmetiikka juttuihin kiinnitä huomiota kun olen itselleni sopivan löytänyt niin ei tarvitse ostella turhia kokeiluja. Uskon kuitenkin että, hinta ja laatu seuraa toisiaan. Ei voi saada halvalla laatua.


      • edelleen pettynyt
        Dalida kirjoitti:

        Jaahas, kosmetologiopiskelijalla on nyt jäänyt joku kemian oppitunti käymättä: alkoholi on nimenomaan se aine, jolla LUONNONkosmetiikassa korvataan parabenit ja muut synteettiset säilöntäaineet.

        Ks. esim. Dr. Hausckan tuotteet, Weleda, yms. Alkoholi näyttää näillä olevan lähes aina ensimmäisen 5 aineen joukossa INCI-listalla.

        Alkoholihan on sekä luonnontuote (sitä syntyy luonnossa, esim. hedelmissä) ja kemiallinen tuote (sitä tehdään kemiallisen prosessin kautta). Mikään kun ei ole naivin mustavalkoista.

        Dermalogican tuotteet eivät sisällä alkoholia heidän oman ilmoituksensa mukaan (en pääse tarkistamaan koska he eivät näytä ilmoittavan INCI-listaa). Mitähän säilöntäaineitta he sitten käyttävät? Jotain synteettistä varmaan. Eiväthän he olekaan mikään "luonnonkosmetiikkasarja".

        dermalogica ei sisällä mitään synteettistä raaka-ainetta. Eikä se myöskään halua leimautua luonnonkosmetiikaksi koska on pitkälle kehitetty ammattilaissarja jota voi käyttää vaan heidän omat koulutuksensa käyneet kosmetologit.
        On alkoholi kosmetiikassa mitä tarkoitusta varten hyvänsä se kuivattaa. Siihen ei tarvitse kemian opiskelua, sen tuntee ihan käytännössä. Jos tuotteet ei ole vesiliukoisia silloin on pakko käyttää alkoholipitoisia kasvovesiä jotta puhdistusmaito saadaan iholta pois.
        Juuri tähän vesiliukoisuuteen olen ihastunut Dermalogicassa. Uskoisin myös että, jos kokeilisitte kyseistä sarjaa olisitte siihen ihastuneet. Eikä minulla köyhänä opiskelijana ole varaa mihinkään luxukseen vaan sarjastahan on saatavilla puolenlitran jättikokoja joiden käyttö maksaa parikymmentä senttiä päivässä.


      • Dalida
        edelleen pettynyt kirjoitti:

        dermalogica ei sisällä mitään synteettistä raaka-ainetta. Eikä se myöskään halua leimautua luonnonkosmetiikaksi koska on pitkälle kehitetty ammattilaissarja jota voi käyttää vaan heidän omat koulutuksensa käyneet kosmetologit.
        On alkoholi kosmetiikassa mitä tarkoitusta varten hyvänsä se kuivattaa. Siihen ei tarvitse kemian opiskelua, sen tuntee ihan käytännössä. Jos tuotteet ei ole vesiliukoisia silloin on pakko käyttää alkoholipitoisia kasvovesiä jotta puhdistusmaito saadaan iholta pois.
        Juuri tähän vesiliukoisuuteen olen ihastunut Dermalogicassa. Uskoisin myös että, jos kokeilisitte kyseistä sarjaa olisitte siihen ihastuneet. Eikä minulla köyhänä opiskelijana ole varaa mihinkään luxukseen vaan sarjastahan on saatavilla puolenlitran jättikokoja joiden käyttö maksaa parikymmentä senttiä päivässä.

        Niin jos olet Dermalogican käyttäjä, et näytä tietävän mitä heidän tuotteensa sisältävät. Minua kiinnostaisi sinun tilassasi kovin esim. tuo säilöntäaine, varsinkin kun ostat helposti pilaantuvia suuria satseja - todella puoli litraa???

        Olen kokeillut Dermalogicaa, enkä ollut sen kummemmin ihastunut, muistaakseni tuotteessa oli lisäksi epämiellyttävä muovimainen hajukin. Dermalogican hinnat ovat mielestäni todella yläkanttiin. Itse käytän laadukkaita ranskalaisia tuotteita jotka ovat selvästi edullisempia.


      • Diplomi-kosmetologi
        todella pettynyt kirjoitti:

        Ihmettelen äskeisiä kommentteja, onkohan mainos mielipiteitä? Olen kosmetologi opiskelija ja jo aikuinen yli nelikymppinen nainen. Jo ennen kun aloin opiskella kosmetologiksi tajusin ettei, Rocherin tuotteet paljo muuta sisällä kun vettä, vaseliinia ja väri tai tuoksuaineita. Mikään luonnontuote ei todellakaan sisällä alkoholia ja alkoholi aiheuttaa vaan pahan kuivumiskierteen.
        Oma rasvoittuva ihoni alkoi kukkia niin että, meni monta kuukautta että, se rauhoittui. Rocherin kosmetiikasta jos mistä maksetaan aivan turhasta on vaan luotu houkutteleva brandi ja upea kuvasto. Itse tuotteet ei paljon vaikutusaineita sisällä paitsi tuota vaseliinia joka rasvoittaa.
        Käytän myös itse mainos puheenvuoron. Jos joskus perustan kauneushoitolan niin otan Dermalogican tuotteet olen käyttänyt niitä jo 5vuotta ja jo puhdistusmaito Ultra calming cleanser tekee ihanan tunteen iholle. saati sitten voiteet joissa on todellista vaikutusta.

        Täysin samaa mieltä "todella pettynyt" nimimerkin kanssa. Ihan faktaa kirjoitti.


      • makusa kullaki
        edelleen pettynyt kirjoitti:

        dermalogica ei sisällä mitään synteettistä raaka-ainetta. Eikä se myöskään halua leimautua luonnonkosmetiikaksi koska on pitkälle kehitetty ammattilaissarja jota voi käyttää vaan heidän omat koulutuksensa käyneet kosmetologit.
        On alkoholi kosmetiikassa mitä tarkoitusta varten hyvänsä se kuivattaa. Siihen ei tarvitse kemian opiskelua, sen tuntee ihan käytännössä. Jos tuotteet ei ole vesiliukoisia silloin on pakko käyttää alkoholipitoisia kasvovesiä jotta puhdistusmaito saadaan iholta pois.
        Juuri tähän vesiliukoisuuteen olen ihastunut Dermalogicassa. Uskoisin myös että, jos kokeilisitte kyseistä sarjaa olisitte siihen ihastuneet. Eikä minulla köyhänä opiskelijana ole varaa mihinkään luxukseen vaan sarjastahan on saatavilla puolenlitran jättikokoja joiden käyttö maksaa parikymmentä senttiä päivässä.

        Huh huh! Hinta-laatu-suhde kohdillaan... Minut huijattiin juurikin niitä Ultra calming tuotteita ostamaan yli 70£:lla Lontoossa. Niissä oli
        A:kumma haju
        B:kuivatti ihoni korpuksi
        Kuulin myös työntekijöiden naureskelevan toisilleen heidän ns. laserkasvohoidostansa. Tuttuni oli Dermalogicalla töissä siellä ja sanoi ettei käyttäisi niitä tuotteita mistään hinnasta.
        Palasin takaisin Nivea Creme rasvaani (n. 4£) ja ihoni palasi ennalleen. Nyt tilasin kokeeksi Yvesiltä pari juttua, katsotaan kuin kauan menee että tuttu Nivea purtilo palaa taas hyllylleni. Ja ennenkuin kukaan alkaa listaamaan kaikkia parabeeneja ja muuta p**kaa mitä Nivea sisältää, olen 35 vuotta ja minulta kysytään paperit kaupoissa, KAIKISSA kaupoissa. Hyvin on toiminut.


    • Melkenuskoin

      Kiitoksia tosi paljon näistä hyvistä tiedoista ! :) Oli mielyttävä lukea, paljon eri tietoa ja mielipiteitä.
      Mutta mitä mieltä olette kumariinista?
      Se ärsyttää ihoa ja pitkäaikainen altistuminen voi aiheuttaa syöpää.
      Ja vielä wikipediasta ote :
      Euroopan elintarviketurvallisuusviranomainen (EFSA) on todennut kumariinin olevan maksalle myrkyllinen aine (maksatoksinen) ja suosittelee kumariinille siedettävän päiväsaannin rajaksi 0,1 mg ruumiin painokiloa kohden vuorokaudessa. Kanelin säännöllinen käyttö ei siksi ole suositeltavaa, sillä lapsille pienetkin annokset voivat olla haitaksi. Harvinainen ja kalliimpi ceyloninkaneli ei sisällä kumariinia.

      • kiinnostava nimi

        Mitä tämä kumariini on ja mihin sitä käytetään?


      • Melkeinuskoin
        kiinnostava nimi kirjoitti:

        Mitä tämä kumariini on ja mihin sitä käytetään?

        Olen löytänyt kumariinia hajuvesistä ja nyt Yvesin yhdestä jalkarasvasta. Luin jostain, että kumariinia myös esiintyy tupakissa ja paljon kosmetiikkatuotteissa. Siinä on tosi mielittävä haju (?) Ja sitä on myös kait kaneelissa(?)


      • ?
        Melkeinuskoin kirjoitti:

        Olen löytänyt kumariinia hajuvesistä ja nyt Yvesin yhdestä jalkarasvasta. Luin jostain, että kumariinia myös esiintyy tupakissa ja paljon kosmetiikkatuotteissa. Siinä on tosi mielittävä haju (?) Ja sitä on myös kait kaneelissa(?)

        Siis joku täällä aikaisemmin kirjoitti, että YR:n tuotteet ovat kaikki lähtöisin kasveista ja niissä on mahdollisimman vähän synteettisiä ainesosia? Luminellen meikkivoiteen incistä löytyi ainakin mineraaliöljyjä, silikoneja ja parabeenejä. Siis ihan samaa tavaraa, mitä kaikki marketeissa myytävät tuotteet sisältää. Ei siis kovinkaan luonnonmukaista...netissä mainostaa näköjään itseään "kasvipohjaisen kosmetiikan" yrityksenä, tarkoittaako se siis sitä, että tavalliseen kosmetiikkaan tyrkätään mukaan joku luonnonmukainen ainesosa ja sitten sitä voidaan sanoa "kasvipohjaiseksi kosmetiikaksi"?


      • kosmetologi oppilas
        ? kirjoitti:

        Siis joku täällä aikaisemmin kirjoitti, että YR:n tuotteet ovat kaikki lähtöisin kasveista ja niissä on mahdollisimman vähän synteettisiä ainesosia? Luminellen meikkivoiteen incistä löytyi ainakin mineraaliöljyjä, silikoneja ja parabeenejä. Siis ihan samaa tavaraa, mitä kaikki marketeissa myytävät tuotteet sisältää. Ei siis kovinkaan luonnonmukaista...netissä mainostaa näköjään itseään "kasvipohjaisen kosmetiikan" yrityksenä, tarkoittaako se siis sitä, että tavalliseen kosmetiikkaan tyrkätään mukaan joku luonnonmukainen ainesosa ja sitten sitä voidaan sanoa "kasvipohjaiseksi kosmetiikaksi"?

        Mielestäni YR:n luonnonkosmetiikka lupaukset on suorastaan huijausta. Eihän sillä hinnalla voi saada muuta kuin vaseliinia purkissa.
        Juuri siksi olen siirtynyt Dermalogican kosmetiikkaan ettei ne sisällä mineraalirasvoja eli vaseliinia eli puhdistettua jäteöljyä. Mineraalirasvat tukkii ihoa ja aiheuttaa mustapäitä, se ei ole vesiliukoista ja ei lähde iholta pois ilman alkoholeja. Tarvitaan siis aina puhdistusaineen lisäksi ihoa kuivattava alkoholipitoinen kasvovesi jotta kosteusvoide tai meikkivoide saadaan iholta pois jos se sis.vaseliinia.
        Silloin kierre ihon rasvoittumiseen on valmis. Vaseliini rasvoittaa ja tukkii ja alkoholi kuivattaa, koko ajan aineita mitä iholle ei tulisi laittaa.
        Kysykää lisää vaikka tuosta VerkkoKosmetologi palvelusta jossa on vastaamassa kosmetologi joka on käyttänyt Dermalogicaa 10vuotta.


      • Dalida
        kosmetologi oppilas kirjoitti:

        Mielestäni YR:n luonnonkosmetiikka lupaukset on suorastaan huijausta. Eihän sillä hinnalla voi saada muuta kuin vaseliinia purkissa.
        Juuri siksi olen siirtynyt Dermalogican kosmetiikkaan ettei ne sisällä mineraalirasvoja eli vaseliinia eli puhdistettua jäteöljyä. Mineraalirasvat tukkii ihoa ja aiheuttaa mustapäitä, se ei ole vesiliukoista ja ei lähde iholta pois ilman alkoholeja. Tarvitaan siis aina puhdistusaineen lisäksi ihoa kuivattava alkoholipitoinen kasvovesi jotta kosteusvoide tai meikkivoide saadaan iholta pois jos se sis.vaseliinia.
        Silloin kierre ihon rasvoittumiseen on valmis. Vaseliini rasvoittaa ja tukkii ja alkoholi kuivattaa, koko ajan aineita mitä iholle ei tulisi laittaa.
        Kysykää lisää vaikka tuosta VerkkoKosmetologi palvelusta jossa on vastaamassa kosmetologi joka on käyttänyt Dermalogicaa 10vuotta.

        Jaahas.

        Ensinnäkin varoitus liiallisen kumariinin saannista koski lapsia ja elintarvikkeita! Eli jos olet aikuinen joka käyttää kumariinia kosmetiikassa, asia ei koske sinua. Kumariini voi kuitenkin ärsyttää ihoa, joten oikein herkkäihoiset voisivat tietysti välttää varmuuden vuoksi ko. ainetta.

        Mikään tieteellinen tutkimus ei tue väitteitäsi mineraaliöljyn tukkivuudesta. Höpönlöpöä. Jos sairastaa aknea (joka muuten aiheuttaa ne finnit ja mustapäät), ei tietenkään kannata lisätä mitään öljyistä tai rasvaista iholle. Mutta muille aine on hyvä. Mineraaliöljyn pitääkin jäädä iholle, koska sehän luo siihen kalvon joka estää ihon kosteutta häviämästä (= hyvä juttu). Monet käyttävät öljyä myös meikinpoistoon.

        Lisäksi sun pitäisi tietää, että kosmetiikassa käytetty mineraaliöljy ja toinen petrolatum-tuote vaseliini valmistetaan erikseen, eikä todella ole mitään "jäteöljyä". Olet mennyt halpaan, kun uskot tuollaista roskaa.

        Jos Dermalogica väittää todella tuollaista mineraaliöljyistä, olisi kiva nähdä puolueettomat lähteet, mistä tiedon ovat saaneet.

        Ja jos tuo pitäisi paikkaansa, miten selität sen, että vauvaöljyt ovat 100% mineraaliöljyä, niitä on käytetty 100 vuotta enkä ole vielä koskaan nähnyt vauvaa, jolla olisi mustapäitä pepussa ;-)


      • kosmetologioppilas
        Dalida kirjoitti:

        Jaahas.

        Ensinnäkin varoitus liiallisen kumariinin saannista koski lapsia ja elintarvikkeita! Eli jos olet aikuinen joka käyttää kumariinia kosmetiikassa, asia ei koske sinua. Kumariini voi kuitenkin ärsyttää ihoa, joten oikein herkkäihoiset voisivat tietysti välttää varmuuden vuoksi ko. ainetta.

        Mikään tieteellinen tutkimus ei tue väitteitäsi mineraaliöljyn tukkivuudesta. Höpönlöpöä. Jos sairastaa aknea (joka muuten aiheuttaa ne finnit ja mustapäät), ei tietenkään kannata lisätä mitään öljyistä tai rasvaista iholle. Mutta muille aine on hyvä. Mineraaliöljyn pitääkin jäädä iholle, koska sehän luo siihen kalvon joka estää ihon kosteutta häviämästä (= hyvä juttu). Monet käyttävät öljyä myös meikinpoistoon.

        Lisäksi sun pitäisi tietää, että kosmetiikassa käytetty mineraaliöljy ja toinen petrolatum-tuote vaseliini valmistetaan erikseen, eikä todella ole mitään "jäteöljyä". Olet mennyt halpaan, kun uskot tuollaista roskaa.

        Jos Dermalogica väittää todella tuollaista mineraaliöljyistä, olisi kiva nähdä puolueettomat lähteet, mistä tiedon ovat saaneet.

        Ja jos tuo pitäisi paikkaansa, miten selität sen, että vauvaöljyt ovat 100% mineraaliöljyä, niitä on käytetty 100 vuotta enkä ole vielä koskaan nähnyt vauvaa, jolla olisi mustapäitä pepussa ;-)

        Vauvan peppu on ihan eri asia kun aikuisen ihmisen hormoonitoiminnan omaava ihminen.Vauvan peppu tarvitsee nimenomaan ei vesiliukoista suojaa ulosteita ja hiertymistä vastaan. Myös aikuinen todella kuiva ihoinen tai atooppinen ihminen saa suojaa mineraaliöljyistä mutta, kasvisöljyillä olisi suojaamisen lisäksi muita hyviä vaikutuksia joita ei ole mineraaliöljyissä. Kuiva iho ilman muuta tarvitsee jotain öljyä suojakseen ja uskon että sinulla on hyviä kokemuksia asiasta.

        Acne on todellakin perinnöllinen sairaus ja se puhkeaa hoitoaineista riippumatta jos on puhjetakseen. Kuitenkin jos iho on vain rasvoittuva sitä ei pidä lähteä tukkimaan vaseliineilla koska se edes auttaa acnen syntyä, saati sitten jo olemassa oleva acne vaan pahenee vaseliini pitoisesta kosmetiikasta.

        Halvimmat mineraaliöljyt joita on halvassa kosmetiikassa on puhdistettu suoraa samasta maasta saadusta öljystä kun moottoriöljyt. Kuitenkin mineraaliöljyjä on monen laatuisia ja vauvaöljy on varmaan parasta muttei ole tarkoitettu kenenkään kasvoille.

        Vaseliinikaan ei ole mustavalkoisesti hyvä tai paha. Johonkin se sopii johonkin ei.


      • Dalida
        kosmetologioppilas kirjoitti:

        Vauvan peppu on ihan eri asia kun aikuisen ihmisen hormoonitoiminnan omaava ihminen.Vauvan peppu tarvitsee nimenomaan ei vesiliukoista suojaa ulosteita ja hiertymistä vastaan. Myös aikuinen todella kuiva ihoinen tai atooppinen ihminen saa suojaa mineraaliöljyistä mutta, kasvisöljyillä olisi suojaamisen lisäksi muita hyviä vaikutuksia joita ei ole mineraaliöljyissä. Kuiva iho ilman muuta tarvitsee jotain öljyä suojakseen ja uskon että sinulla on hyviä kokemuksia asiasta.

        Acne on todellakin perinnöllinen sairaus ja se puhkeaa hoitoaineista riippumatta jos on puhjetakseen. Kuitenkin jos iho on vain rasvoittuva sitä ei pidä lähteä tukkimaan vaseliineilla koska se edes auttaa acnen syntyä, saati sitten jo olemassa oleva acne vaan pahenee vaseliini pitoisesta kosmetiikasta.

        Halvimmat mineraaliöljyt joita on halvassa kosmetiikassa on puhdistettu suoraa samasta maasta saadusta öljystä kun moottoriöljyt. Kuitenkin mineraaliöljyjä on monen laatuisia ja vauvaöljy on varmaan parasta muttei ole tarkoitettu kenenkään kasvoille.

        Vaseliinikaan ei ole mustavalkoisesti hyvä tai paha. Johonkin se sopii johonkin ei.

        En jaksa taistella sun kanssa, koska sulla ei näytä olevan kättä pidempää tietoa, laitan sulle pari viitettä.

        Esim. Paula Begounin nettisivulta tiedot mineraaliöljystä ovat tieteellisiin lähteisiin perustuvat ja siinä mm. mainitaan selvästi että "mineraaliöljy ei voi muuttua kiinteäksi ja tukkia huokosia". Siinä kerrotaan myös miten laadukasta on ns, USP -öljy, jota käytetään kosmetiikan lisäksi lääketeollisuudessa. Check for yourself:

        "Clear, odorless oil derived from petroleum that is widely used in cosmetics because it rarely causes allergic reactions and it cannot become a solid and clog pores. Despite mineral oil’s association with petroleum and the hype that it is bad for skin, keep in mind that petroleum is a natural ingredient derived from the earth and that once it becomes mineral oil USP (cosmetics- and pharmaceutical-grade mineral oil), it has no resemblance to the original petroleum. Cosmetics-grade mineral oil and petrolatum are considered the safest, most nonirritating moisturizing ingredients ever found (Sources: Cosmetics & Toiletries, January 2001, page 79; and Cosmetic Dermatology, September 2000, pages 44–46). Yes, they can keep air off the skin to some extent, but that’s what a good antioxidant is supposed to do; they don’t suffocate skin! Moreover, mineral oil and petrolatum are known to be efficacious in wound healing, and are also among the most effective moisturizing ingredients available (Source: Cosmetics & Toiletries, February 1998, pages 33–40)."

        Jos oikeasti olet kiinnostunut lukemaan lisää faktaa asiasta, erittäin kansantajuinen esitys on tässä:
        http://thebeautybrains.com/2006/11/28/the-top-5-myths-about-mineral-oil-part-1/

        (lue myös osa 2 ym. jutusta, niin tiedät miksi).


      • kosmetologioppilas
        Dalida kirjoitti:

        En jaksa taistella sun kanssa, koska sulla ei näytä olevan kättä pidempää tietoa, laitan sulle pari viitettä.

        Esim. Paula Begounin nettisivulta tiedot mineraaliöljystä ovat tieteellisiin lähteisiin perustuvat ja siinä mm. mainitaan selvästi että "mineraaliöljy ei voi muuttua kiinteäksi ja tukkia huokosia". Siinä kerrotaan myös miten laadukasta on ns, USP -öljy, jota käytetään kosmetiikan lisäksi lääketeollisuudessa. Check for yourself:

        "Clear, odorless oil derived from petroleum that is widely used in cosmetics because it rarely causes allergic reactions and it cannot become a solid and clog pores. Despite mineral oil’s association with petroleum and the hype that it is bad for skin, keep in mind that petroleum is a natural ingredient derived from the earth and that once it becomes mineral oil USP (cosmetics- and pharmaceutical-grade mineral oil), it has no resemblance to the original petroleum. Cosmetics-grade mineral oil and petrolatum are considered the safest, most nonirritating moisturizing ingredients ever found (Sources: Cosmetics & Toiletries, January 2001, page 79; and Cosmetic Dermatology, September 2000, pages 44–46). Yes, they can keep air off the skin to some extent, but that’s what a good antioxidant is supposed to do; they don’t suffocate skin! Moreover, mineral oil and petrolatum are known to be efficacious in wound healing, and are also among the most effective moisturizing ingredients available (Source: Cosmetics & Toiletries, February 1998, pages 33–40)."

        Jos oikeasti olet kiinnostunut lukemaan lisää faktaa asiasta, erittäin kansantajuinen esitys on tässä:
        http://thebeautybrains.com/2006/11/28/the-top-5-myths-about-mineral-oil-part-1/

        (lue myös osa 2 ym. jutusta, niin tiedät miksi).

        Poistun keskustelusta koska se ei enään vastaa yleistä, kohteliasta ja keskustelukumppaneita arvostavaa linjaa.


      • Kosmetologi88
        kosmetologioppilas kirjoitti:

        Poistun keskustelusta koska se ei enään vastaa yleistä, kohteliasta ja keskustelukumppaneita arvostavaa linjaa.

        No ihan hyvä että poistut sillä toi ei ole reilua että levität täällä väärää tietoa ja väität tietäväsi asioista mistä sulla ei ole hajuakaan! Eikun takas koulun penkille ja seuraamaan niitä oppitunteja paremmin niin ehkä vielä joku päivä tiedät jotain kosmetiikasta :)


      • Dalida
        Kosmetologi88 kirjoitti:

        No ihan hyvä että poistut sillä toi ei ole reilua että levität täällä väärää tietoa ja väität tietäväsi asioista mistä sulla ei ole hajuakaan! Eikun takas koulun penkille ja seuraamaan niitä oppitunteja paremmin niin ehkä vielä joku päivä tiedät jotain kosmetiikasta :)

        Ihan kiva kun puolustat mua Kosmetologi88 - Kosmetologioppilaan viesti oli selvästi mua vastaan.

        Mutta joo, katsoin vähän peiliin ja myönnän kyllä että mun viestit oli aika kärkeviä, jota pyydän Kosmetologioppilaalta vilpittömästi anteeksi.

        Tarkoitukseni ei ollut hyökätä häntä vastaan henkilökohtaisesti vaan tuota virheellistä tietoa jota jotkut levittävät joka paikassa. Eli tarkistin kaikki tiedot luotettavista lähteistä, enkä peru mitään asian ytimestä, mutta pahoittelen asiatonta tapaa jolla sen esitin.

        Eikä tarkoitus todellakaan ollut torpata sun innokkuutta uudelle alallesi, mutta kuten sinua kokeneempi kolleega, Kosmetologi88, yllä muistuttaa, tietoa on monenlaista ja tulee monesta tuutista, sinulle olisi tärkeää ottaa itse selvää faktoista.

        Minä yritän tästä lähin pukea silkkihanskat käteeni...


      • Diplomi-kosmetologi
        Dalida kirjoitti:

        Ihan kiva kun puolustat mua Kosmetologi88 - Kosmetologioppilaan viesti oli selvästi mua vastaan.

        Mutta joo, katsoin vähän peiliin ja myönnän kyllä että mun viestit oli aika kärkeviä, jota pyydän Kosmetologioppilaalta vilpittömästi anteeksi.

        Tarkoitukseni ei ollut hyökätä häntä vastaan henkilökohtaisesti vaan tuota virheellistä tietoa jota jotkut levittävät joka paikassa. Eli tarkistin kaikki tiedot luotettavista lähteistä, enkä peru mitään asian ytimestä, mutta pahoittelen asiatonta tapaa jolla sen esitin.

        Eikä tarkoitus todellakaan ollut torpata sun innokkuutta uudelle alallesi, mutta kuten sinua kokeneempi kolleega, Kosmetologi88, yllä muistuttaa, tietoa on monenlaista ja tulee monesta tuutista, sinulle olisi tärkeää ottaa itse selvää faktoista.

        Minä yritän tästä lähin pukea silkkihanskat käteeni...

        Kyllä sinullakin oli virheelistä tietoa, mutta en jaksa/viitsi käydä väittelemään kun keskustelun taso on mitä on.


      • kihihih
        kosmetologi oppilas kirjoitti:

        Mielestäni YR:n luonnonkosmetiikka lupaukset on suorastaan huijausta. Eihän sillä hinnalla voi saada muuta kuin vaseliinia purkissa.
        Juuri siksi olen siirtynyt Dermalogican kosmetiikkaan ettei ne sisällä mineraalirasvoja eli vaseliinia eli puhdistettua jäteöljyä. Mineraalirasvat tukkii ihoa ja aiheuttaa mustapäitä, se ei ole vesiliukoista ja ei lähde iholta pois ilman alkoholeja. Tarvitaan siis aina puhdistusaineen lisäksi ihoa kuivattava alkoholipitoinen kasvovesi jotta kosteusvoide tai meikkivoide saadaan iholta pois jos se sis.vaseliinia.
        Silloin kierre ihon rasvoittumiseen on valmis. Vaseliini rasvoittaa ja tukkii ja alkoholi kuivattaa, koko ajan aineita mitä iholle ei tulisi laittaa.
        Kysykää lisää vaikka tuosta VerkkoKosmetologi palvelusta jossa on vastaamassa kosmetologi joka on käyttänyt Dermalogicaa 10vuotta.

        Haluaisimpa nähdä nuorekkaan, täydellisen ihosi. Voin sanoa että oma ihoni on aika täydellinen, ei mustapäitä,ei valkopäitä, kosteustasapaino kohdillaan, minua luullaan lähes 20 vuotta nuoremmaksi, vaikka hieron huuliini päivittäin jäteöljyä ja kasvoihini varmaankin jotain jäteöljypohjaista niveaa. Kasvojen puhdistusaineessani ei ole pisaraakaan alkoholia ja puhdasta tulee. Ei kaikkea kannata uskoa mitä nuo sponssaajat sanovat :D
        Enkä kysyisi neuvoa kosmetologilta joka näkyy olevan aika yksipuolisesti yhtä merkkiä suosiva, tulee mieleen 'paljonko hänelle siitä maksetaan'


    • fjkcgt

      No mä kyllä ainakin aina tarkistan, minkä kokoinen tuote on kyseessä, ei se ole huijausta jos koko on kerran mainittu. Sitä paitsi nuo hinnat ovat kumminkin edulliset ja olen ollut lähes aina tyytyväinen tuotteisiin!

    • Ei eläinkokeita

      Minulle tärkeintä Yves Rocherin tuotteissa on se ettei niitä ole testattu eläimillä. En voisi käyttää eläimillä testattuja meikkejä. Ja minusta YR:n tuotteet on ihan laadukkaita ja hintakin on halpa. Pakettikin tuli nopeasti kun tilasin netistä.

      • EI oikeasti kokeille

        Yrjö Roska käyttää eläinkokeita.
        Yleisin tapa kiertää totuutta on kertoa, että yrityksen tuotteita ei testata eläimillä - VAIKKA tuotteisiin käytettävät yksittäiset ainesosat testataankin. Lisäksi eläimillä testattua tuotetta voidaan alkaa myydä testaamattomana, kun testauksesta on kulunut tarpeeksi kauan aikaa. Näistä lisätiedot mm. EU:n kemikalioviraston sivuilta. Niin helppoa on olla "muka-eläimillä-testaamaton-yritys", kuten YR siison.

        Jos sinua aidosti etoo eläinten kärsimys, Animalian sivulta löytyy lista AIDOSTI eläinkokeettomasta kosmetiikasta:
        http://www.animalia.fi/kosmetiikkalista


    • pharm88

      USP-mineraaliöljy tarkoittaa muuten yhdysvaltojen farmakopean laatustandardien mukaista paraffinum liquidum öljyä. Siis taattua lääkelaatua. Molekyylit liian isoja tukkiakseen ihohuokoset. Euroopassa käytetään taas Euroopan farmakopean mukaista mineraaliöljyä, kuten muitakin aineita (ainakin apteekkikosmetiikassa ja perusvoiteissa).

      T. farmasian opiskelija

    • roseoil

      tietääkö joku onko ruusuöljy hyväksi iholle? vai rasvottaako, tukkiiko huokosia yms.??

      • ..........

        En tiedä ruusuöljystä, mutta olen huomannut, että "luomulla" ja "tavallisella" on eroa. Mulla on erittäin rasvoittuva T-alueen iho, joka vars. talvella pintakuiva ja herkistyy esim. pienestäkin lämpötilan laskusta.

        Apteekin perusvoiteet lähinnä pahensivat ongelmaa (ovatko juurikin sitä "hyvää" mineraaliöljypohjaista?), mutta vaihdettuani luomuvoiteisiin ihoni on selvästi parempi. Kokeilin itse asiassa ekana Yves'n luomuyövoidetta, joka muuten kiva, mutta nuo eteeriset öljyt hiukka ärsytti (onneks oli pieni testiputkilo ja loput yökäsivoiteeksi ;) ). Sitten ostin The Body Shopin Nutriganics-yövoiteen, joka oli miellyttävämpi käyttää ja iho kesti talvea ja kevättä selvästi paremmin.

        Sen loputtua ja pakkaspäiväkäyttöäkin silmällä pitäen ostin Decubalin luomuvoiteen, joka on ihan parasta (ja se on siis kai periaatteessa kuivan ihon voide) - yöksi kun laittaa on huokoset aamulla puhdistuneet ja iho näyttää tasaiselta, päiväkäytön jälkeen huomaa miten huokoset ei oo lainkaan niin tukossa kuin esim. The Body Shopin C-vitamiinipäivävoiteen (se aiempi malli) tai apteekin perusvoiteen jäljiltä.

        Olkoonkin sitten vaikka niin, että mineraaliöljyt ei itse tuki niitä huokosia, mutta epäilenpä vahvasti, että herkemmin tukkiutuu nämä omat rasvat. Vaseliiniakaan en huuliini laita, sillä se kuivattaa kosteuttamisen sijaan.


    • tyytyväinen

      Itse olen hieman alle kaksikymppinen ja YR tuotteet ovat mielestäni todella hyviä! Omaan herkän ihon, joten pyrin vähitellen vaihtamaan pohjustuksen kokonaan YR:lle. Kokeilin monia marketti kosmetiikka meikkivoiteita ja pari ihan merkki tuotetta, mutta ne tuntuivat vain tukkivan ihon. YR:llä tätä ongelmaa ei ole ollut, joten lämpimästi suosittelen.

      Myös silmänrajaus tuotteet ovat erittäin hyviä ja saippuat kanssa. Siveltimistä sen verran sanon, että ainakin oma kabukini ei ihan huippu ole kun sen karvat irtoilee, mutta eihän mahdottomuuksia voi odottaa 13,90€ maksavalta tuotteelta. :)

      Sitä paitsi tuotteet ovat edullisia, eläinkokeettomia ja minä en ainakaan koskaan ole joutunut maksamaan toimituskuluja ja plussaa vielä siitä että tilatessaan saa jonkun pikku lahjan, jolloin saa kokeilla ilmaiseksi tuotteita, joita ei ehkä muuten olisi koskaan tullut kokeiltua. :)

      • Oikeasti EI kokeille

        Yrjö Roska käyttää eläinkokeita.
        Yleisin tapa kiertää totuutta on kertoa, että yrityksen tuotteita ei testata eläimillä - VAIKKA tuotteisiin käytettävät yksittäiset ainesosat testataankin. Lisäksi eläimillä testattua tuotetta voidaan alkaa myydä testaamattomana, kun testauksesta on kulunut tarpeeksi kauan aikaa. Näistä lisätiedot mm. EU:n kemikalioviraston sivuilta. Niin helppoa on olla "muka-eläimillä-testaamaton-yritys", kuten YR siis on.

        Jos sinua aidosti etoo eläinten kärsimys, Animalian sivulta löytyy lista AIDOSTI eläinkokeettomasta kosmetiikasta:
        http://www.animalia.fi/kosmetiikkalista


    • en tykkää

      ihan huonoja. laatu suoraan sieltä minne aurinko ei paista, vaikka en mitään kallista kosmetiikkaa yleensäkään käytä, vaan ihan markettitavaraa. Mutta markettikosmetiikkaankin verrattuna huonoa on

    • Anne

      joo, käytetty on tuotteita, mutta nyt se loppui. Lähettivät karhukirjeen maksetusta laskusta ja kun lähetin heille todisteen niin vahvistivat, että lasku onkin maksettu ja jos minulla on kysyttävää, niin auttavat mielellään. Olisivat edes lähettäneet tuotteen mokastaan. Minulta meni vaivaa ja postimerkki.
      Tuotteita vielä. Kamomillaa sisältävät aineet kirvelevät ihollani joten mitähän
      nekin sisältävät. Ei koskaan enää!

      • herkkis iho

        huonoja kokemuksia herkkäihoisella on näistä tuotteista . aloe vera tuotteet pitäisi olla herkälle iholle sopivia,mutta katin kontit. naamani oli aivan tulessa kasvovedestä ja puhdistusmaidosta. eikä mitkään tuotteet mitkä sisältää ärsyttävää alkoholia käy minun hipiälleni. ja rasvat ovat liian hajustettuja. siksi olenkin siirtynyt muiden tuotteisiin ja naama voi taas ok.


    • Ilman eläinkokeita

      Tämäkin on näitä makuasioita,se mikä sopii toiselle,ei sovi toiselle,se mistä
      toinen tykkää,ei toinen tykkää jne.Minä ainakin olen tyytyväinen Yves Rocherin
      tuotteisiin,ovat hyviä,käyttökelpoisia,edullisia ja eläinkokeettomia tuotteita.

      • Todella EI YR:lle

        Yrjö Roska käyttää eläinkokeita.
        Yleisin tapa kiertää totuutta on kertoa, että yrityksen tuotteita ei testata eläimillä - VAIKKA tuotteisiin käytettävät yksittäiset ainesosat testataankin. Lisäksi eläimillä testattua tuotetta voidaan alkaa myydä testaamattomana, kun testauksesta on kulunut tarpeeksi kauan aikaa. Näistä lisätiedot mm. EU:n kemikalioviraston sivuilta. Niin helppoa on olla "muka-eläimillä-testaamaton-yritys", kuten YR siis on.

        Jos sinua aidosti etoo eläinten kärsimys, Animalian sivulta löytyy lista AIDOSTI eläinkokeettomasta kosmetiikasta:
        http://www.animalia.fi/kosmetiikkalista


    • Akneihoinen

      Itse on akneihoinen nuori nainen, ja voin sanoa puhtaalla omatunnolla että kaikki market-tuotteista kalleimpiin tuotteisiin on ollut kokeilussa ja mikään ei ole mun ihooni auttanut paitsi YR:n tuotteet. Eivätkä akneiholle tarkoitetut tuotteet tehoa parissa viikossa, mulla kestää kuukausi niin naamassa ei ole finnin finniäkään, mutta jos lopetan käytön pitkäksi aikaa niin alkaa finnit taas tuleen, joten kyllä olen tyytyväinen näihin tuotteisiin mitä käytän kun oikeasti auttavat. Mutta tuosta kommentista jossa sanottiin että akne on perinnöllinen, ekaa kertaa kuulen tästäkin asiasta, ja ihmettelen kun ei vanhemmillani ole aknea, eikä koko suvussani ole aknea perinnöllisenä sairautena, eli miten on mahdollista että se olisi perinnöllistä jos vanhemmillani ei ole kyseistä "sairautta" mutta minulla on, ja olen heidän ainoa yhteinen lapsi?! Jokaisella on oma henk.koht. kokemuksensa tuotteista, ja kaikki tuotteet eivät sovi kaikille, esimerkiksi minulle ei sovi kaikkein tehokkaimmat tuotteet miltään valmistajalta kun melkein kuoriutuu koko iho pois, ja heikot tuotteet eivät toimi missään muodossa. Ja kuten aina on toitotettu, makuasioista ei voi kiistellä! Itse suosittelen aina kavereille joille tulee mustapäitä tai finnejä itse kokeilemiani tuotteita, ja kyselen kuukauden päästä onko toiminut. Itse en tulisi toimeen ilman YR:n SeboSpecific-tuotteita, ja aina kun käyttää puhdistutuotteita akneiholle, täytyy muistaa käyttää puhdistusainetta,kasvovettä ja sitten jotain rasvaa tai voidetta tukemaan niiden tehoa, muuten tuotteet eivät toimi niinkuin pitäisi. Itse tykkään näistä tuotteista erityisemmin enkä vaihtaisi niitä mihinkään kosmetologin suosittelemaan kalliiseen tuotteeseen mikä ei auta kumminkaan ikinä.

      • Juuri se että tuotekohtaisia eroja löytyy ja se niin riippuu minkälainen iho on! Akneiholle sopii varmaan ihan hyvin koska tuntuu että yr:n tuotteet lisäksi kuivattaa ihoa :) Hyvä että toimii. Kannattaa varmaan nappailla parhaimmat tuotteet eri merkeistä..


    • Olen käyttänyt useita eri merkkejä ja todennut/kuullut jo ensikokeilun jälkeen ettei yves rocherin tuotteet oli kovinkaan laadukkaita..Etenkään jos iho vaatii enemmän hoitoa tai ikääntyvä iho. Harmi taas että ne hyvät merkit maksaa mutta kyllä niissä sitten tehoa löytyykin. Sekin on tuotekohtaista ja harmi että merkistä joutuu maksamaan. Tietenkin yves rocherin tuotteissa saattaa olla tuotekohtaisia eroja ja jotkut tuotteet voi olla ihan hyviä ja sopia jollekin ihonlaadulle..Itse suosin kuitenkin esim apteekin ihorasvoja ja/tai laatuseerumeja hyvissä merkeissä..Yves rocherin tuotteissa on lisäksi kasviperäisiä aineosia mitkä aiheuttaa usein juuri punoitusta (atopiaa) tai allergiaa. Sanotaan näin että lumenenkin tuotteetkin on huomattavasti laadukkaampia kuin tämä yves rocher joten en käyttäisi..Kyllä laatuerot huomaa..

    • Vain varjo entisestä

      Yves Rocherin laatutaso tipahti kuin sadepisarat taivaalta sen jälkeen kun monsieur Rocher itse kuoli.

      Tuotteita on laimennettu ja hajuvesien koostumuksia muuteltu (ja laimennettu).

      Myöskin Yves Rocherin päätös olla käyttämättä eläinkokeita on kumottu, mistä syystä firma on tiputettu pois Cruelity Free listoilta kaikkialla maailmassa.

      Uusin inhottava uutinen on Yves Rocherin tuotekehittelydiilit Kiinan halpateollisuuden (!) kanssa....

      Että semmottiseen suuntaan ovat menossa.

      Itse olin aikaisemmin kovinkin tyytyväinen YR:n tuotteisiin, mutta nykyään sanon yksinkertaisesti EI Yves Rocherille ja hyoppäsin suosiolla Oriflame/Avon/E.L.F -kelkkaan.

    • kokenut1

      Olen toistakymmentä vuotta käyttänyt Yves Rocherin tuotteita ja olen tyytyväinen, mutta ilmeisesti osaan valita juuri minulle sopivat tuotteet ja lukutaitokin on. Neuvoksi muillekin: vesi vanhin voitehista..ja pesulappu riittää, ei siis mitään suihkuvaahtoja tai pesuaineita iholle eikä emulgoituja voiteita, säästyy monelta harmilta.

      • ryöstetty huijattu

        Laskuja tulee vaikka ei ole koko pakettia hakennut postista.Toisen kerran maksoin 20 e liikaa maksua yli 10e RAHAA EI PALAUTTANEET yli v kulunut ja useita kertoja pyydetty ja aina luvattu palauttaa .18.12.13 ei vieläkään rahaa ole kuulunut taksisin .Soittaessani vastataan että ei ole tilinumeroa,vaikka olen sen 7 kertaa antanut.Tuntuu olevan ryöstelymeininki käytössä.Jos ei vuoden aikana palautusta tehdä,niin ei ole tarkoituskaan palsuttaa.Kysyessäni esimiestä tai vastuuhenkilöä,vastaus virolaisella korostuksella että ei ole .MiTÄ VOIN TEHDÄ ASIALLE ? ? Pettynyt huijattu asiakas.


    • luonnonkosmetiikka

      Vanha ketju, mutta kerronpa kuitenkin omia kokemuksia.
      Aika moni puhdistustuotteista ja rasvoista sisältää mineraaliölyjyjä, parabeeneja, vaseliinia... En aiemmin ole huomannut, mutta nyt kun tiedän mitä puteleista löytyy, on ihan järkeenkäypää miksi ihoni yhteen väliin oli ihan kamalassa kunnossa...

      Mutta! Nykyään yvesiltä löytyy ihan oikeaa luonnonkosmetiikkaa. Organic -sarja on ihan sertifioitua luonnonkosmetiikkaa. Eli Bio ja Ecocert -sertifikaatit löytyy sarjan tuotteilta. Ja näitä sertifikaatteja ei saa ihan heppoisin perustein. Kannattaa kokeilla! Itsellä on huulivoide, vartalonkuorinta ja yö-& päivävoide. Incejä toki haluttaisi lukea, mutta uskon sen verran noihin sertifikaatteihin, että ei pitäisi löytyä mineraaliöljyä, vaseliinia, parabeeneja, silikoneja...

    • Karkkie2

      Täällä kanssa yksi vuosikausia tyytyväisenä Yves Rocherin tuotteita käyttänyt aikuinen nainen. Ei voi muuta kuin suositella etenkin näitä luonnonkosmetiikkatuotteita, jotka ovat iholle todella ystävällisiä. Nykyisin tuotteita saa vielä netistä tilattua edullisesti erilaisista tarjouksista: http://www.alennuskoodi.fm/tarjoukset/yves-rocher/

    • SummerLove1985

      Ei Yves Rocherin nettisivujen kautta kannata tilata mitään kun maksutapoja on huonosti ja sivut ovat todella alkeelliset. Ei mitenkään nykyaikainen yritys. Tässä sähköposti firmasta 1.12.2016: "Ostoehdot ovat samat kaikille asiakkaillemme, mutta ne vaihtelevat kampanjasta ja myyntikanavasta riippuen. Tarjoamme korkeamman luottorajan ja pidemmän maksuajan postimyynnin tilauksille. Kotisivujen ja uutiskirjeen tarjouksista tehtyjen tilausten luottoraja on alhaisempi ja maksuaika on aina lyhyempi. Tämän päätöksen olemme tehneet maailmanlaajuisesti Yves Rocher’lla." Oikeasti? Yritys selvästi haluaa asiakkaita lähinnä postimyynnin kautta. Todella erikoista menoa!

    • Anonyymi

      Olen todella pettynyt koko Yves Rocher firmaan. Epäasiallinen asiakaspalvelu ja tuotteiden puuttuminen sysätään asiakkaan syyksi eikä pahoitteluja tullut. Vaikka samana päivänä tilasin jäi tilaajalahjat saamatta. Huijausta, en jatkossa rahoja tuhlaa moiseen firmaan.

    • Anonyymi

      En käsitä YR:n markkinointipolitiikkaa. Minkä arvoisia ovat tuotteet, kun tilauksen mukana tulee "ilmaiseksi" vaikka mitä? Jos tilaan kahdellakympillä ja saan "lahjoja" viidelläkympillä niin ei mene mun jakeluun!

      Eivät ne postitse lähetettävät neliväriset lippu-lappu mainoskirjeetkään ihan halpoja ole. YR maksaa postituksen ja useimmiten myös paketin toimituksen. Sitten lahjoitetaan tuotteita kiitokseksi tilauksesta/asiakkuudesta/laskun maksamisesta (??), onnitellaan syntymäpäivästä/nimipäivästä/vuosipäivästä...

      Tilailen harvakseltaan jotain (vedenkestävän ripsivärin poistoaine = kestosuosikki, joskus jotain muutakin). Silti kaappini pursuavat YR:n tuotteita: voiteita, ripsareita, suihkugeelejä, hajuvesiä, seerumeita, koruja, kelloja, kasseja, meikkipusseja, kylmälaukkuja, vaatteita... Kaikki maksutta.

      Voisiko joku valaista, miten tällainen kaupankäynti onnistuu? Mistä ihmeestä kate otetaan? Kiinnostaisi tietää, jos vaikka perustaisi itsekin yhtä menestyvän yrityksen, heh.

    • Anonyymi

      2/22 Soitin on puuttunut lupamia tuotteita menevät kuulemma Ruotsiin siellä pakataan / varoitan

    • Anonyymi

      Varmaan on totta, kun yrityksen perustaja, se "Brändi", poistuu, niin remmiin käyvät aina ahneemmat kädet, vaikka samaa sukua olisivatkin. Tästähän yleensä seuraa monenlaisia asioita. YR:n tavoitehan on ollut siirtyä kokonaan verkkokauppaan, vai onko myymälöitä enää missään..? On niin makuasia, minkälaisista tuotteista tykkää. Itse olen käyttänyt YR- tuotteita n. 35 vuotta, tosin eri juttuja, mitä nuorempana😂. Välillä on ollut pitkiä taukoja, mutta vielä olen löytänyt suosikkituotteita itselleni, tosin käytän hyvin vähän kosmetiikkaa ylipäänsä.

    • Anonyymi

      Tilasin yli kuukausi sitten,eipä ole tullut tavarat,mihin ne hävisi tilaus,eipä tarvitse tilata enää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe