derbi senda 2009 kurin irroitus???

laiskaderbieikiinnosta

Elikkäs heluaisin virittää derbiäni (x-race -09)
Helpoin tapa olisi kait ottaa kuri irti? Mutta kun otin putken irti ja katoin putken suuhun, ei kuria näkynyt =D Sitten rupesikin kiinnostamaan missäpäin putkea se on ja olen yrittänyt löytää netistä kaikenmaailman vastauksia, jaa löysin esim, että siinä on vain hukkis ja rajotettu cdi boksi?? onko tämä totta? Eli vaihtamalla boksin saisin saman vaikutuksen kuin ottamalla vanhemman mallisesta enskasta kurin irti? Vai pitääkö se hukkis vaan tukkia? (Eli hukkiksella meinaan sitä putkea, joka lähtee pakoputkesta, ja loppuu.. Eli ontto putki :D:D) Jos en ole oikeassa, korjatkaa vaan =) Kiitos avusta jo etukäteen.

15

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjhfxd

      Ei tollasten pappa betalar pojujen pitäis koskeakaan mopoihinsa. Rikkovat ne vaan.

      • laiskaderbieikiinnosta

        hahaha as´´kunnon vastauksia kiitos =D


    • eöfjsewöjksoew

      tosiaan siinä ei oo ku se hukkaputki,,, ei muita kureja putkessa,,, ekaks voisit vetää se hukkiksen pois rälläkällä ja hitsata reiän tukkoon tai sitte vaa tukit se jotenki muuten

      mutta kuristuksia on turha ettii ;pp

      • laiskaderbieikiinnosta

        Oho :O Tuli täytenä yllätyksenä toi ettei kuria edes ole :D No no.. Joo se pitää kyllä ottaa pois... mutta voiko se kuristaa tehoja yhtä paljon kuin ns. tavallinen kuri? Vai löytyykö CDI boksista toinenkin yllätys? :D


      • joo,joo
        laiskaderbieikiinnosta kirjoitti:

        Oho :O Tuli täytenä yllätyksenä toi ettei kuria edes ole :D No no.. Joo se pitää kyllä ottaa pois... mutta voiko se kuristaa tehoja yhtä paljon kuin ns. tavallinen kuri? Vai löytyykö CDI boksista toinenkin yllätys? :D

        Nopeudenrajoitus perustuu pyörimisnopeudenrajoitukseen. Anturi joko kampiakselilla, rataslinjassa tai variaattorissa. Yhden johdon katkatkaisu yleensä riittää... Eli 'eliminoi' anturi ja boksi ei katko kipinää! Voi olla että moottorin tarvitsee olla käynnissä kun anturi poistetaan - mutta ratkaisu on kytkin. Anturin tarkoitus on moottorin pyrkiessä ylikierroksille katkoa sytytyskipinää.


      • laiskaderbieikiinnosta
        joo,joo kirjoitti:

        Nopeudenrajoitus perustuu pyörimisnopeudenrajoitukseen. Anturi joko kampiakselilla, rataslinjassa tai variaattorissa. Yhden johdon katkatkaisu yleensä riittää... Eli 'eliminoi' anturi ja boksi ei katko kipinää! Voi olla että moottorin tarvitsee olla käynnissä kun anturi poistetaan - mutta ratkaisu on kytkin. Anturin tarkoitus on moottorin pyrkiessä ylikierroksille katkoa sytytyskipinää.

        Elikkäs ykkösellä voin kyllä ajaa siihen asti, että boksi alkaa rajoittaa kierroksia, mutta kuutosella en pääse samoihin kierroslukemiin, johtuuko tää mopon laiskuudesta/vai voiko boksi rajoittaa eri vaihteilla eri kierroksiin saakka/vai rajoittaako boksi nopeutta? kun eihän sen johdon katkaisu auta, jos mopo on muuten niin laiska, ettei edes jaksa kiertää niille ylimmille kierroksille?


      • fekfkjv

        miten hukkiksen vois tukkii onko kenelläkään ehdotuksii??


    • uhgy

      oon miettiny et jos hukkaputkee ei otakkaa kokonaa irti vaa lyhentäis sitä nii nostaisko se huippunopeutta/tehoja???

      • laiskaderbieikiinnosta

        no enpä tiiä, jos nytte miettii "maalaisjärjellä", niin luulen että auttaisi =)

        Mutta toinen juttu.. Kuulin kaverilta, että kun pitää ryyppyä päällä koko ajan, ja säätää sen tyhjäkäyntiruuvin täydelle, niin mopo kulkee lujempaa. Näin oli. Ennen meni ehkä 47 km mittarin mukaan, nyt lähellä kuuttakymppiä! Eli Derbi jaksaa vääntää kierrokset lähes tappiin kuutosvaihteella. Nyt vain mietin, voiko tästä seurata muuta kun että joutuu tankkaamaan useammin :D Eli voiko joku homma kusta tässä pikku viritelmässä :P


    • ffhk

      auttaako hukkaputken irroitus liikkeellelähtöön ku se on varsikin kaks päällä aika hankalaa vaikka vaihe on ykkösellä ja kierrokset korkeella? ja osaisko kukaa sanoo että paljo hukkaputken ottaminen tuo lisää tehoa/paljo kulkee ja voiko hukkaputken laittaa joskus takas jos meinaa myydä?

    • ?????????

      MuTTa mikä ois paras tapa saaha vääntöö lisää ei niikää huippunopeutta?????????

      • laiskaderbieikiinnosta

        öö no kai se hukkiksen tukkiminen. muuta uutta tietoa:
        Derbin nopeusmittari kusettaa (ainakin mulla) noin 3-4 km alaknattiin, eli nopeusmittari näyttää 57 km tunnissa, GPS 53 km/h elikkäs tällästä =)


      • derbi -02
        laiskaderbieikiinnosta kirjoitti:

        öö no kai se hukkiksen tukkiminen. muuta uutta tietoa:
        Derbin nopeusmittari kusettaa (ainakin mulla) noin 3-4 km alaknattiin, eli nopeusmittari näyttää 57 km tunnissa, GPS 53 km/h elikkäs tällästä =)

        mulla derbin mittari kusettaa yläkanttiin eli jos mittariin 55km/h ni oikeesti menee sen 58-60km/h :)


    • niiafafzf

      laita derbiis tehoputki nii kyl nopeus nousee!

    • Masuel

      Mul on tehari uus kaasari ja 70cc nii menee sen 110

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe