derbi senda 2009 kurin irroitus???

Elikkäs heluaisin virittää derbiäni (x-race -09)
Helpoin tapa olisi kait ottaa kuri irti? Mutta kun otin putken irti ja katoin putken suuhun, ei kuria näkynyt =D Sitten rupesikin kiinnostamaan missäpäin putkea se on ja olen yrittänyt löytää netistä kaikenmaailman vastauksia, jaa löysin esim, että siinä on vain hukkis ja rajotettu cdi boksi?? onko tämä totta? Eli vaihtamalla boksin saisin saman vaikutuksen kuin ottamalla vanhemman mallisesta enskasta kurin irti? Vai pitääkö se hukkis vaan tukkia? (Eli hukkiksella meinaan sitä putkea, joka lähtee pakoputkesta, ja loppuu.. Eli ontto putki :D:D) Jos en ole oikeassa, korjatkaa vaan =) Kiitos avusta jo etukäteen.
Ilmianna
Jaa

15 Vastausta


Ei tollasten pappa betalar pojujen pitäis koskeakaan mopoihinsa. Rikkovat ne vaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
hahaha as´´kunnon vastauksia kiitos =D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
tosiaan siinä ei oo ku se hukkaputki,,, ei muita kureja putkessa,,, ekaks voisit vetää se hukkiksen pois rälläkällä ja hitsata reiän tukkoon tai sitte vaa tukit se jotenki muuten

mutta kuristuksia on turha ettii ;pp
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Oho :O Tuli täytenä yllätyksenä toi ettei kuria edes ole :D No no.. Joo se pitää kyllä ottaa pois... mutta voiko se kuristaa tehoja yhtä paljon kuin ns. tavallinen kuri? Vai löytyykö CDI boksista toinenkin yllätys? :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
laiskaderbieikiinnosta kirjoitti:
Oho :O Tuli täytenä yllätyksenä toi ettei kuria edes ole :D No no.. Joo se pitää kyllä ottaa pois... mutta voiko se kuristaa tehoja yhtä paljon kuin ns. tavallinen kuri? Vai löytyykö CDI boksista toinenkin yllätys? :D
Nopeudenrajoitus perustuu pyörimisnopeudenrajoitukseen. Anturi joko kampiakselilla, rataslinjassa tai variaattorissa. Yhden johdon katkatkaisu yleensä riittää... Eli 'eliminoi' anturi ja boksi ei katko kipinää! Voi olla että moottorin tarvitsee olla käynnissä kun anturi poistetaan - mutta ratkaisu on kytkin. Anturin tarkoitus on moottorin pyrkiessä ylikierroksille katkoa sytytyskipinää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
joo,joo kirjoitti:
Nopeudenrajoitus perustuu pyörimisnopeudenrajoitukseen. Anturi joko kampiakselilla, rataslinjassa tai variaattorissa. Yhden johdon katkatkaisu yleensä riittää... Eli 'eliminoi' anturi ja boksi ei katko kipinää! Voi olla että moottorin tarvitsee olla käynnissä kun anturi poistetaan - mutta ratkaisu on kytkin. Anturin tarkoitus on moottorin pyrkiessä ylikierroksille katkoa sytytyskipinää.
Elikkäs ykkösellä voin kyllä ajaa siihen asti, että boksi alkaa rajoittaa kierroksia, mutta kuutosella en pääse samoihin kierroslukemiin, johtuuko tää mopon laiskuudesta/vai voiko boksi rajoittaa eri vaihteilla eri kierroksiin saakka/vai rajoittaako boksi nopeutta? kun eihän sen johdon katkaisu auta, jos mopo on muuten niin laiska, ettei edes jaksa kiertää niille ylimmille kierroksille?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
miten hukkiksen vois tukkii onko kenelläkään ehdotuksii??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
oon miettiny et jos hukkaputkee ei otakkaa kokonaa irti vaa lyhentäis sitä nii nostaisko se huippunopeutta/tehoja???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
no enpä tiiä, jos nytte miettii "maalaisjärjellä", niin luulen että auttaisi =)

Mutta toinen juttu.. Kuulin kaverilta, että kun pitää ryyppyä päällä koko ajan, ja säätää sen tyhjäkäyntiruuvin täydelle, niin mopo kulkee lujempaa. Näin oli. Ennen meni ehkä 47 km mittarin mukaan, nyt lähellä kuuttakymppiä! Eli Derbi jaksaa vääntää kierrokset lähes tappiin kuutosvaihteella. Nyt vain mietin, voiko tästä seurata muuta kun että joutuu tankkaamaan useammin :D Eli voiko joku homma kusta tässä pikku viritelmässä :P
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
auttaako hukkaputken irroitus liikkeellelähtöön ku se on varsikin kaks päällä aika hankalaa vaikka vaihe on ykkösellä ja kierrokset korkeella? ja osaisko kukaa sanoo että paljo hukkaputken ottaminen tuo lisää tehoa/paljo kulkee ja voiko hukkaputken laittaa joskus takas jos meinaa myydä?
Ilmianna
Jaa
MuTTa mikä ois paras tapa saaha vääntöö lisää ei niikää huippunopeutta?????????
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
öö no kai se hukkiksen tukkiminen. muuta uutta tietoa:
Derbin nopeusmittari kusettaa (ainakin mulla) noin 3-4 km alaknattiin, eli nopeusmittari näyttää 57 km tunnissa, GPS 53 km/h elikkäs tällästä =)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
laiskaderbieikiinnosta kirjoitti:
öö no kai se hukkiksen tukkiminen. muuta uutta tietoa:
Derbin nopeusmittari kusettaa (ainakin mulla) noin 3-4 km alaknattiin, eli nopeusmittari näyttää 57 km tunnissa, GPS 53 km/h elikkäs tällästä =)
mulla derbin mittari kusettaa yläkanttiin eli jos mittariin 55km/h ni oikeesti menee sen 58-60km/h :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
laita derbiis tehoputki nii kyl nopeus nousee!
Ilmianna
Jaa
Mul on tehari uus kaasari ja 70cc nii menee sen 110
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

derbi senda 2009 kurin irroitus???

Elikkäs heluaisin virittää derbiäni (x-race -09)
Helpoin tapa olisi kait ottaa kuri irti? Mutta kun otin putken irti ja katoin putken suuhun, ei kuria näkynyt =D Sitten rupesikin kiinnostamaan missäpäin putkea se on ja olen yrittänyt löytää netistä kaikenmaailman vastauksia, jaa löysin esim, että siinä on vain hukkis ja rajotettu cdi boksi?? onko tämä totta? Eli vaihtamalla boksin saisin saman vaikutuksen kuin ottamalla vanhemman mallisesta enskasta kurin irti? Vai pitääkö se hukkis vaan tukkia? (Eli hukkiksella meinaan sitä putkea, joka lähtee pakoputkesta, ja loppuu.. Eli ontto putki :D:D) Jos en ole oikeassa, korjatkaa vaan =) Kiitos avusta jo etukäteen.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta