nuoren miehen hiusten lähtö

20v nuorimies

Olen 20v poika ja ongelmana on hiusten lähtö. Jo muutaman vuoden hiusraja paennut ohimoilta taakse päin. Sen jo todella selvästi erottaa, että keskellä on hiuksia, mutta sitten pitääkin ohimoja kulkea kauas, ennenkö sieltä hiukset löytyvät.. Olen pitänyt hiukset melko lyhkäisinä, yleensä niin että päältä pitemmät kuin sivuilta, mikä saa tilanteen näyttämään mielestäni paremmalta..

Tiedän että en asialle mitään voi, perinnöllistä kun on. Elämän tavoilla ei ole merkitystä, koska ne ovat aina olleet varsin terveet. Ei tupakointia, alkoholia harvoin, liikuntaa paljon ja monipuolinen ruokavalio.

Mutta vaikka kuinka tiedän, että se on perinnöllistä, niin itsevarmuus kärsii siitä ja pahasti. En uskalla lähestyä naisia, koska ajattelen jo etukäteen, että nauravat vain pois (pariin kertaan näin käynyt. Ihan suoraan sanottu, että ei kiinnosta puoli kaljut). Ei asia muissa tilanteissa haittaa, tai ainakin harvoin. Mutta naisten läheisyydessä, varskin jos itsellä olisi kiinnostusta, tuntuu että häpeän vain itseäni.

70

15966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m35v..

      Itsellä vieläkin ihan tuuhee pehko. Kait se jotenkin tulee äidin isältä? Sillä oli myös tuheet hiukset.

      Mutta mun mielestä sun kannattas ajaa aika siiliksi se tukka, melkein kaljuksi? Itse tekisin näin sinun tapauksessa. Luulis ettei tämäkään tyyppi paljon surkuttele, vaikka kaljuuntuu?

      http://www.imdb.com/name/nm0005458/

      • heipäheikaikille

        Tietääkö joku mistä jo nuorelta pojalta hiuksien putoaminen voi johtua kestänyt ehkä kuukauden


    • suosittelisin

      kaljuksi ajamista, monet nuoret miehet tekee nykyisin niin, vaikka hiukset kasvaisikin. Itsekin naisena esim. olen haaveillut todella erilaisista miehistä, myös hiustyyliä ajatellen. Jotenkin tuuheat hiukset tai sitten täysin päinvastainen, kalju ovat ne parhaimmat vaihtoehdot, ohuet ja huonokuntoiset/harvat hiukset se pahin vaihtoehto.

      Sitä paitsi, suurin osa miehistä kaljuuntuu, toiset vain myöhemmin. Varmasti näytät hyvältä, jos paljon liikuntaakin harrastat. Rohkeasti vaan iskemään naisia, vaikka takapakkiakin tullut, anna naisille tilaisuus nähdä persoonasi! Pinnalliset ihmiset keksivät aina jonkin syyn valittaa, heihin siis ei ole järkeä tutustua. Aika törkeisiin pimuihin olet törmännyt, kun suoraan päin naamaa sanoneet tuollaista!

    • fsdfgdfgsdfgdsfg

      minäkin suosittelen ihan kaljuksi ajamista ja olen samaa mieltä edellisen kanssa, että parasta on joko tuuheat hiukset tai ihan kalju, ei mitään välimuotoja. kaljussa on tyyliä ja "vaarallisuutta" ja ei tarvi sunkaan murehtia enempää hiustenlähtöä jos tukka on kokonaan pois.

      älä anna kusipäisten naisten lannistaa. itselleni ei tulisi mieleenikään sanoa jotain tuollaista vaikka miehellä olisi juice-tukka. tukka pois vaan ja baanalle.

    • on...

      Kaljuuntumista on kyllä monilla ihmisillä ja sille ei oikein voi mitään. Perinnöllisyys on kyllä yksi osatekijä myös asiaan. Myös Testosteroni, yleensä kaljummilla miehillä on korkeampi testosteroni pitoisuus kuin tuuhea hiuksisilla. Yritä ainakin lohduttautua ajatuksella ja sanonnalla. Kaljut miehet on kovia nu***sijoita. Välttämättä kalju ei ole ollenkaan huono asia. Tiedän pari naista jotka ei halua olla muiden kuin kaljujen kanssa.

      • ...........

        http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2009/05/885261
        Kaljuuntuminen liittyy geeneihin, ei testosteronin määrään, vaan hiustuppien herkkyyteen tietyille mieshormoneille.

        Suomalaisilla on monilla miehillä taipumus kaljuuntumiseen. 20-vuotias on tietenkin nuori kaljuuntumaan ja nimenomaan ikä aiheuttaa ongelmia. Jos olet keski-ikäinen ja kalju niin se ei häiritse enää.

        Ihminen voi olla rohkeasti sitä, mitä on. Donald Trump tyyppisen kaljunpeittokeinot ovat naurettavia. Kaikenlaisia aineita on myös keksitty, joilla hiustenkasvua voi lisätä. Osa tepsii ja osa ei. Jotkut eivät saa mistään apua kuin ehkä hiustensiirtoleikkauksesta.


    • Neuvoja.

      Niillä pääset hiuksistasi.

      Eli vain sellaisia pesuaineita, joissaEI OLE -cone päätteisiä aineita.... esim dimethicone.

      Mitä halvempi shampoo, sen parempi. Esim. Pirkka (itse käytän) ja XZ.
      Hoitoaine tukkii myös ihohuokoset ja sitä onkin tarkoitus käyttää vain pitkissä hiuksissa latvoihin. Pesuainetta ei tartte myöskään laittaa litroittain. Aina jää vähän kuitenkin iholle, mikä kuivattaa ihoa.


      Liikuntaa ja rasvanen ruokavalio pois. Ei siis leivän päälle rasvaa, 17% juustonsiivu riittää. Leikkelemakkaroissakin on ihan törkeen paljon rasvaa.

      • Neuvoja.

        älä koskaan pese hiuksia kämmenillä hieromalla, vaan sormenpäillä pienin pyörivin liikkein, ei edes takas hinkkaamalla. Huuhtele kunnolla. Pese hiukset vain 2 kertaa viikossa ÄLÄKÄ käytä lakkaa, muotovaahtoa tai geeliä tms.
        Föönaaminenkaan ei tee hyvää.

        Kerran viikossa voi huuhdella pesun jälkeen hiukset nokkosliuoksella. (veteen sekoitettua nokkosta. Pieniä nokkospillereitä saa luontaistuotekaupasta. Vain muutama veteen liuotettuna. Tietty nokkosia voi pihaltakin kerätä...


      • Neuvoja.
        Neuvoja. kirjoitti:

        älä koskaan pese hiuksia kämmenillä hieromalla, vaan sormenpäillä pienin pyörivin liikkein, ei edes takas hinkkaamalla. Huuhtele kunnolla. Pese hiukset vain 2 kertaa viikossa ÄLÄKÄ käytä lakkaa, muotovaahtoa tai geeliä tms.
        Föönaaminenkaan ei tee hyvää.

        Kerran viikossa voi huuhdella pesun jälkeen hiukset nokkosliuoksella. (veteen sekoitettua nokkosta. Pieniä nokkospillereitä saa luontaistuotekaupasta. Vain muutama veteen liuotettuna. Tietty nokkosia voi pihaltakin kerätä...

        ja saa hiukset kiiltämään.


        Suora lainaus:
        "Nokkonen (Urtica dioica)
        Luonnonlääketieteen historiassa nokkonen on yksi tärkeimmistä yrteistä. Tutkimukset mm. USA:ssa, Saksassa ja Japanissa osoittivat, että nokkosen juuri edistää mieshormonien tasapainoa ja määrää elimistössä."

        Eli auttaapa tuohon alapäähänkin...


      • mänki

        leivän päälle nimenomaan voita, jossa on kalsium hyvässä muodossa.


      • yksilöllistä
        Neuvoja. kirjoitti:

        älä koskaan pese hiuksia kämmenillä hieromalla, vaan sormenpäillä pienin pyörivin liikkein, ei edes takas hinkkaamalla. Huuhtele kunnolla. Pese hiukset vain 2 kertaa viikossa ÄLÄKÄ käytä lakkaa, muotovaahtoa tai geeliä tms.
        Föönaaminenkaan ei tee hyvää.

        Kerran viikossa voi huuhdella pesun jälkeen hiukset nokkosliuoksella. (veteen sekoitettua nokkosta. Pieniä nokkospillereitä saa luontaistuotekaupasta. Vain muutama veteen liuotettuna. Tietty nokkosia voi pihaltakin kerätä...

        Jos on rasvaiset hiukset, niin hiukset pitää pestä joka päivä kuten kasvotkin. Liian rasvaisessa päänahassa hiukset putoavat, kuten esimerkiksi kissoilla, joilla on rasvahäntä. Rasvahäntä tekee kissalle kaljun kohdan hännän yläosaan ja hoitona on hännän peseminen viikoittain. Kaksi kertaa viikossa hiusten peseminen on aivan liian harvoin rasvaisille hiuksille.

        Tällaisilla ohjeilla ei voida vaikuttaa kuitenkaan kuin minimaalisesti periytyvään kaljuuntumiseen.


    • kaikkipois

      Vedä rohkeasti kaljuksi. Lisää kummasti katu-uskottavuutta ja naisväen suosiota.
      Aika monet äijärokkarit, urheilijat ja leffastarat on on kaljuja, sehän vain kertoo että jätkällä on testosteronitasot kohdallaan ja siitähän tytöt tykkää.

      Mitä olen tytöiltä kuullut niin juuri sellainen ohimolle vedetty jakaus tai muut kaljunpeittely-yritykset on niiden mielestä säälittäviä ja koomisia . Kaljunpeittelykampaukset ja tupeet on vanhojen äijien juttu.
      Kaljua pidetään seksikkäänä.
      Tietysti on naisia joiden mielestä jätkällä pitää olla Fabio tyyppinen liukuletti mutta niitä on harvassa. Useimpien mielestä Vin Diesel mallinen nahkatukka on paljon seksikkäämpi.

      Nahkatukka on helppo hoitaa, pyyhkäisy höylällä pari kertaa viikossa ja kampaus on aina kunnossa!

      Kokeile rohkeasti ja sitten äijäasenteella naisiin, jos tuntuu että homma ei toimi niin ainahan voit kasvattaa hiukset takaisin. Epäilen kyllä että että et tunne siihen tarvetta kokeilun jälkeen.

    • vääntämään

      punttia. Hommaat sellaisen mukavan lihasmassan (en tarkoita mitään massamonsterilookkia) ja ajelet hiukset pois, niin aivan varmasti on vientiä.

      Mulla alkoi myös kaljuuntuminen jo n.24 vuotiaana. Nostin puntilla painon parissa vuodessa 65kg:sta 88kg (pituutta 181cm) ja aloin ajelemaan hiukset kokonaan pois. On vientiä paljon enemmän kuin oli 18-22 veenä, jolloin tukka oli vielä tuuhea. Ilman punttia näyttäisin kaljuna sellaiselta keskitysleirin kaverilta, mutta nyt se kuulemma sopii hyvin :)

      • 20v nuorimies

        En nyt kovin valtavaa lihasmassaa omaa. Tuskinpa sen hankkimisesta ainakaan haittaa olisi. Toisaalta olen kyllä tyytyväinen vartalooni näinkin, eikä se mikään ihan tikku ole. Vaikkakin hoikka on, mutta ennen kaikkea vastaa omia mieltymyksiä varsin hyvin 178/73.


    • miespian30

      Jos itseltä hiukset lähtisi. Hommaisin peruukin tai muun kyllä. Näyttäisin sen verran idiootilta nimittäin munan muotoisen pääni kanssa. Eli joillekin voi ehkä sopia, mutta ei mulle.

    • oig

      itellä nousee kans ohimot aikamoista vauhtia ja kaljunaki oon aika hoopon näkönen ku kallon muoto on ku perkeleellä, siks mulla on kompromissi ja pidän sellasta irokeesi mallia ku keskeltä päätä en oo paljoakaan kaljuuntunu. vielä......

    • nuorina.

      niin etsi siis nainen suvusta, jossa miehet kaljuuntuu nuorena. Ovat tottuteet kaljuuteen!

      Kuten minun suvussani. Serkku oli ihan kalju jo 20 vee (on hyvin vaalea, joten ne harvat hapset eivät näkyneet, joita jäljellä ja ne siis lyhyitä). Veljet ovat olleet 27-28 päälaelta ihan täyskaljuja ja sen lopunkin ajelleet lyhyeksi tai pois.

      Mulle siis on normaalinäky kalju mies. Isäki oli. Sedät oli.

      Eikä ne minusta ole yhtään rumia tai kamalia.

      Normaaleja.

      Osa hyvinkin seksikkäitä. Tässä muutama:

      http://kuvat2.iltasanomat.fi/iltasanomat/iDoc/1709761-400_apulanta_wirtanen.jpg

      http://www.piikkikasvi.fi/images/Veeti_big.jpg

      http://www.rokumentti.com/2007/images/kuvat/remu.jpg

      http://tikulicious.files.wordpress.com/2009/06/sean04.jpg

      • 2manyHairs

        Siis tuo neuvo, että ota kaljuuntuvasta suvusta emäntä tarkoittaa juuri sitä, että poikalapset todennäköisesti ovat kaljuja. Otsikko sanoo "...kuitenkin kaljuja" - mikä ei pidä paikkaansa, sillä poikalapsi perii kaljuunnuttavan perintötekijän äitinsä puolelta. Siis - jos et halua poikalapsiesi kaljuuntuvan, niin ota vaimo suvusta, jonka miehillä on vahvat hiukset. Tällöin omat perintötekijäsi tältä osin eivät välity eteenpäin - paitsi tietysti jos saat tyttölapsen jolloin lapsen lapsi voi olla kalju ;)


      • kelpaisi, sori vaan!

        Tuollainen rock, tatuoitu, reijitetty meininki ei iske kunnolliseen menestyneeseen naiseen. Connery nyt vaan on niin vanha ja kyllä sharmatti.

        Mutta muuten olet oikeassa, kaljuus ei ole se kynnyskysymys, on myös hyvännäköisiä kaljuja olemassa.


    • päänmuoto, ei

      mikään ole hienompaa kuin kunnon kalju.
      Itsetunto tulee ihan muista asioista kuin kuontalosta.
      Minulla on kalju ukko enkä ollenkaan toivo, että hän olisi tuuhetukkaista laatua.
      Oikein käy kateeksi näillä helteillä, että joillain on noin ihanan vilpoisa "kampaus".
      Kateeksi taas ei käy yhtään ministeri Pekkarista, jolla on karvahatunvastine kesät talvet...

    • Amanda48

      Tosiaan surullista ,mutta aina sama persoona olet kuitenkin ? ja ole onnellinen ettei sinulla syöpää ja sytotaatteja ,kuten oli mun miehellä jo 18v kun hiukset lähti kaikki . Harmillinen tosiasia jolle ei voi mitään ? Pahin kuitenkin kun mieheltäni lähti jopa henkikin jo 33 vuotiaana . Toivoa sopii että lapsesi perivät vaimoltasi ,erilaiset geenit ja hiuksissakin tuuhetta piisaa ? voimaa kestää se peritty ominaisuus .

    • sportster86

      Sama vaiva itellä., vaikka viime aikoina oppinutkin hyväksymään asian parremmin, eikä se enää ole niin suuri mures. Ja myös ajan yleensä hiukset niin että jätän keskeltä vähän pidemmäksi ja reunoilta aika lyhyt siili. En kokonaan kaljua ole kokeillut, mutta lyhyt siili on usein kesäisin. Tuo kokonaan kalju ei itseäni ainakaan vielä ole niin kiehtonut. Mutta varmasti tulee olemaan ajankohtainen jossain vaiheessa jos hiukset paljonkin tuosta pakenevat.

    • apua..

      Heips, Apteekeissa myydään hiustenlähdön estäviä tuotteita.. ESim. Rogaine ja Priorin tuotemerkki.... Valmistavat mm. tablettilääkkeitä, shampoita jne.. jotka ehkäisevät hiustenlähtemistä.. Ite olen käyttäny noita Priorin-tabletteja, ovat ainakin mulla auttaneet ja vähentäneet todella paljon hiustenlähtöä, samoin myös tutuillani positiivinen kokemus Priorin-tuotteesta. Mene apteekkiin ja kysele tarvittaessa lisää neuvoa farmaseuteilta.

      • 20v nuorimies

        Jotenkin vieroksun noita lääkkeitä. Joskus kyllä katsonut mitä niitä on olemassa ja kauhistuin niiden hintaa ja ilmeisesti myös ovat niin, että niitä on sitten syötävä koko ajan. Vaikutus lakkaisi jos lopettaisi. Voin tietysti olla väärässäkin asian suhteen.
        Jokatapauksessa taidan vain hyväksyä ongelmani. Ei tuo kaljuksi ajaminen kuulosta ollenkaan pahalta. Ainakin helppo hoitoiselta :) Mutta kuitenkin ajattelin vielä säilyttää hiukset päässä kun niitä on. Mutta tilanteen pahetessa sitten pois kaikki.


      • kauneus on katsojan

        Itse käytin rogainea ja sain omien hiusteni harvenemisen loppumaan. Sille ei voi mitään, jos on perinnöllinen hiustenlähtö vallitsevana suvussa. Kannattaa olla vain reilusti kalju ja ei kannata mennä liiallisuuksiin. Monilla kaljuilla on pakonomainen tapa tatuoida itseään näyttääkseen äijiltä, kun tukka on lähtenyt täytyy saada lapsellisia koristuksia iholleen näyttääkseen naisten silmissä edes joltakin. Tällaisia kamalan näköisiä " veeti kallio " tyyppejä on aivan liian paljon Suomessa. Kaljuus sinällään ei meitä ketään tee yhtään huonommaksi ja jos nainen antaa sen takia rukkaset, niin se hänen häpeänsä.


    • poika 17v

      itselläni on noin vuosi sitten alkanu hiukset harvenemaan, mutta ei vielä niin pahasti että lääkkeitä lähtisin hakemaan, mutta oon selvittäny ett' ongelmaan on erilaisia hoitomuotoja. Androgeenisen, eli miestyyppisen kaljuuntumisen syy tulee tässä:
      "Hormonipainoitteisessa hiustenlähdössä elimistön testosteronihormoni yhtyy talirauhasten tuottamaan 5a-entsyymiin ja muodostaa 5a-dihydrotestosteronin (5a-DHT), joka alkaa häiritä hiustupen suulla sijaitsevan talirauhasen normaalia toimintaa, jolloin hius alkaa näivettyä muuttuen ensin hennoksi (vellus) hiukseksi ja sen jälkeen hiustuppi surkastuu pois sulautuen päänahan muuhun ihokudokseen."
      Asiaan voi vaikuttaa syömällä lääkkeitä, jotka estävät testosteronin muuttumista kyseiseksi DHT hormoniksi jolloin hius alkaa kasvaa uudelleen. Sinun kannattaisi ensin kuitenkin varata aika ihotautilääkärille joka varmistaisi, onko kyseessä oikeasti perinnöllinen hiustenlähtö vai jokin muu syy. Lääkkeitä on monia erilaisia kyseessä olevaan vaivaan:
      "Markkinoilla on monia lääketieellisesti tutkittuja lääkevalmisteita,esimerkiksi ulkonaisesti käytettävä Rogaine, jonka vaikuttava aine on Minoksidiili ja sisäisesti nautittava Propecia, jonka vaikuttava aine on Finasteridi." Laitappa Googleen hakusanaksi androgeeninen hiustenlähtö niin tulee paljon apua sinullekin! Kaikkea hyvää, toivottaen poika 17v.

    • <3 <3

      et vaikuttaa itsevarmuuteen kun on noin sanottu ettei puolikaljut kiinnosta mut siinä ne kyllä antaa huonon kuvan itsestään, et varmasti edes halua naista joka noin ajattelee, aina ei voi kaikkia miellyttää ja toiset on röyhkeitä sanomaan rumasti. Kun joku nainen suhun ihastuu niin ei varmasti tuo haittaa eikä estä ihastumista, rohkeesti vain, uskon et pakit saat niiltä joilta saisit vaik et olisikkaan kaljuuntunu.

      • hankkisit

        peruukin,samanlaisen kuin sillä pienikokoisella ministerilläkin. Kalju ei sovi kenellekään,käytä vaikka lippistä.


      • 20v nuorimies

        Tuskin he ketkä tuon takia suoraan sanovat ei, olisivat olleet kumminkaan edes sellaisia ihmisiä joihin itse olisin voinut ihastua. Ja kenties tämän palstan rohkaisemana yritän uudemman kerran, paremmalla onnella. Uskoen että mukavaksikin kehuttu poika saa seuraa :)

        Lakki päässä kyllä tulee kuljettua yleensä ulkona, mutta ei sisällä. Ja ulkona liikkuessani tunnen yleensä oloni paljon itsevarmemmaksi, nyt vain sitten täytyisi saada se sieltä mukaan. Tai kenties ihastua lenkkipolulla.


      • 24vee nahkakuula
        20v nuorimies kirjoitti:

        Tuskin he ketkä tuon takia suoraan sanovat ei, olisivat olleet kumminkaan edes sellaisia ihmisiä joihin itse olisin voinut ihastua. Ja kenties tämän palstan rohkaisemana yritän uudemman kerran, paremmalla onnella. Uskoen että mukavaksikin kehuttu poika saa seuraa :)

        Lakki päässä kyllä tulee kuljettua yleensä ulkona, mutta ei sisällä. Ja ulkona liikkuessani tunnen yleensä oloni paljon itsevarmemmaksi, nyt vain sitten täytyisi saada se sieltä mukaan. Tai kenties ihastua lenkkipolulla.

        Itse painiskelin saman ongelman kanssa n.5 vuotta sitten. Tosin tukka lähti/lähtee päälaelta. Höyläkaljun vedän silloin tällöin ja muutenkin pidän mahd. lyhyenä.

        Itselläni homma meni näin:
        Minulla hiustenlähdön syynä on liika testosteronin tuotanto ja finasteridi TOIMII siihen. Kyseistä lääkeainetta löytyy "Propecia"-nimisestä reseptilääkkeestä, jota lääkäri määrää sinulle varmasti, jos pyydät. Itse totesin lääkkeen olevan helvetin kallis ja selvittelin lisää. Selvisi, että "Gefina" -niminen lääke on täysin samaa ainetta, mutta n.4 kertaa isompana annoksena ja 3 kertaa Propeciaa halvempi. Sain suostuteltua lääkärin kirjoittamaan Gefinaa hiustenlähtöön (Gefinaa käytetään sellaisenaan eturauhasen liikakasvuun), kun lupasin itse pilkkoa pillerit neljäsosaan. Finasteridin huono puoli on osalla seksihalujen huomattava heikkeminen ja minulle kävi juuri niin. Päätin lopettaa Gefinan ja olen nyt jo sinut kaljuuntumiseni kanssa. Nahkakuula näyttää jopa hyvältä pienen leukaparran kanssa :]

        Itselläni meni siis noin ja tuo on usein perinnöllistä. Isäni syö samaista gefinaa vieläkin ja hänellä se on toiminut erittäin hyvin. Seksielämästään en ole kysellyt ;D Toinen yleinen syy hiustenlähtöön on vähäinen hiussuonten määrä päänahassa (kukat tarvii vettä, tukka tarvii verta:). Jälkimmäisen hoitoon en ole tutustunut.

        Suosittelen kuitenkin kokeilemaan Propeciaa/Gefinaa, jos tiedät olevasi "testosteronimiehiä" (= usein keskivertoa karvaisempi muualta kuin päästä).

        Toivottavasti tästä oli apua.


      • lare78
        20v nuorimies kirjoitti:

        Tuskin he ketkä tuon takia suoraan sanovat ei, olisivat olleet kumminkaan edes sellaisia ihmisiä joihin itse olisin voinut ihastua. Ja kenties tämän palstan rohkaisemana yritän uudemman kerran, paremmalla onnella. Uskoen että mukavaksikin kehuttu poika saa seuraa :)

        Lakki päässä kyllä tulee kuljettua yleensä ulkona, mutta ei sisällä. Ja ulkona liikkuessani tunnen yleensä oloni paljon itsevarmemmaksi, nyt vain sitten täytyisi saada se sieltä mukaan. Tai kenties ihastua lenkkipolulla.

        Itsevarmuus on se jolla naiset isketään, eikä hiukset. Jos olet vähemmän itsevarma ilman lakkia, ei ole ihme, ettei naiset kiinnostu. Ja pakeille voi aina nauraa. Kyllä se natsaa, kun jaksaa yrittää, eikä välitä pakeista. Ja heti vaan ne hiukset pois. Mitä sä niitä päässäs panttaat, jos et hiusmallistasi pidä? Kirjotit, että ajat pois, jos tilanne pahenee, ihan kuin et pystyisi luopumaan jostain hiuksista. Ja jos kalju ei miellytä hiukset kyllä kasvaa takaisin ennalleen.


    • jokunainenvaan

      Ei hiukset miestä tee. Mieltymyksiä on erilaisia. Muista kirjoituksista päätellen suosiossa näyttää jostain ihmeen syystä olevan kaljut testosteroni-möhkylät (sori, kärjistetysti). Itseä viehättää sopusuhtaisuus ja tukkaa päässä sen verran mitä sattuu olemaan. Eri asia on, jos lähtee tuppoja sieltä sun täältä! Itse asiassa, mun mielestä ohimoilta pakeneva hiusraja voi olla seksikäskin :) Esimerkiksi Heath Ledgerillähän oli sellainen kuontalo, eikä se tehnyt siitä yhtään huonomman näköistä.
      Jos "kunnon tyttöä" joskus satut etsimään, ja sellaiseen törmäät niin hiusrajalla ei ole väliä.

    • ''''

      tuo hiustenlähtö nuorella iällä saattaa olla monille kova pala ja vaikuttaa itsetuntoon ja itsevarmuuteen enemmän kuin moni uskoo. Mulla kun ollut muitakin ulkonäköongelmia, niin tuo oli ikäänkuin se viimeinen naula arkkuun. Eka tuli silmälasit, sitten paha akne, ja parikymppisenä alkoi hiukset lähteä. Nyt on aknesta päästy eroon, mutta arvet, rillit ja kalju pysyy.

      Jokuhan voi kaljuista tykätäkkin, mutta ei tämä mun luukki tunnu olevan mikään varsinainen hitti naisten keskuudessa, sillä sitten ala-asteen lasittoman siloposki-luukin ei ole yksikään nainen osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa mua kohtaan. Tuntuu, että ennemmin katsovat ihan muualle kun kadulla vastaan kävelen. Ja sehän on selvää, että tällä itsetunnolla ei ketään lähdetä iskemään vaan aloite ja rohkaisua pitäisi kyllä tulla muualta. Sitä ihmettä odotellessa voi vaan todeta, että elämä on aika syvältä kyllä.

      • Miehen-Miete

        Tunnen aikamiehiä, joilla on ihan sama ongelma, ja justiinsa samassa iässä alkoi niilläkin lähteä hiukset, sukuvika kun on. Nämä miehet alkoi sitten myöhemmin ajaa päätään kaljuksi ja pitää sen semmoisena. Ja mitä nyt olen ajan mittaan kys. miehiä tuntevilta naisilta kuullut, niin kuulemma kuola alkaa valua kun noita miehiä katsovat. :) Mutta ihan kaikille tiedoksi, kyseessä EI ole mikään semmoinen mustavalkoinen juttu, että joko hiukset tai kalju olisi hyvä ja seksikästä. Päinvastoin, KAIKKI ON KIINNI IHAN SINUN OMASTA LUONTEESTASI JA SIITÄ MILLAINEN OLET JA MITEN KÄYTTÄYDYT!!!! Ei hiuksista tai kaljusta!! Toki paskapäitäkin voivat naiset kuolata, mutta moniko nainen muka TODELLA kiinnostuisi jostain kusipäisestä kaljupäästä vain sen takia että sillä on kaljupää? Ethän sinäkään rupeaisi yhteen jonkun tosi veemäisen haistattelija bimbon kanssa vain sen takia, että hänen ulkonäkö viehättäisi sinua?


        Eli: OO VAAN OMA ITTES, ja paskat tarvii sun välittää jostain pissis-bimboista, ne haistattelee sulle VAIN sen takia kun niitten oma elämä on todella perseestä!! Niitten oma elämä on niin surkeaa, että niitten on PAKKO yrittää halventaa muita ihmisiä voidakseen kokea olevansa jotain edes hiukkasen parempaa kuin muut edes muutaman minuutin ajan. Niillä on takuulla todella syvä masennus ja ties mitä henkistä vikaa päässään, jota ne yrittää epätoivoisesti "peitellä" haukkumalla muita. Todella säälittäviä surkimuksia. Voit nauraa sellaisille hölmöille päin naamaa!! :D Voit tehdä ihan niinkun haluat, jos haluat kaljua kokeilla, niin kokeile! Hiukset kasvavat nopeaan takaisin, jos ei miellytä! Ja ainahan voit kokeilla jotain jänniä kampauksia sivuille! Kattelet vaan mallia ihmisistä ja kokeilet tehdä jonkun sinua miellyttävän kampauksen!! MAAILMASSA RIITTÄÄ FIKSUJA NAISIHMISIÄ, JOTKA ARVOSTAVAT SINUA JUURI SELLAISENA KUIN OLET!! OLE OMA ITTES!


      • Miehen-Miete
        Miehen-Miete kirjoitti:

        Tunnen aikamiehiä, joilla on ihan sama ongelma, ja justiinsa samassa iässä alkoi niilläkin lähteä hiukset, sukuvika kun on. Nämä miehet alkoi sitten myöhemmin ajaa päätään kaljuksi ja pitää sen semmoisena. Ja mitä nyt olen ajan mittaan kys. miehiä tuntevilta naisilta kuullut, niin kuulemma kuola alkaa valua kun noita miehiä katsovat. :) Mutta ihan kaikille tiedoksi, kyseessä EI ole mikään semmoinen mustavalkoinen juttu, että joko hiukset tai kalju olisi hyvä ja seksikästä. Päinvastoin, KAIKKI ON KIINNI IHAN SINUN OMASTA LUONTEESTASI JA SIITÄ MILLAINEN OLET JA MITEN KÄYTTÄYDYT!!!! Ei hiuksista tai kaljusta!! Toki paskapäitäkin voivat naiset kuolata, mutta moniko nainen muka TODELLA kiinnostuisi jostain kusipäisestä kaljupäästä vain sen takia että sillä on kaljupää? Ethän sinäkään rupeaisi yhteen jonkun tosi veemäisen haistattelija bimbon kanssa vain sen takia, että hänen ulkonäkö viehättäisi sinua?


        Eli: OO VAAN OMA ITTES, ja paskat tarvii sun välittää jostain pissis-bimboista, ne haistattelee sulle VAIN sen takia kun niitten oma elämä on todella perseestä!! Niitten oma elämä on niin surkeaa, että niitten on PAKKO yrittää halventaa muita ihmisiä voidakseen kokea olevansa jotain edes hiukkasen parempaa kuin muut edes muutaman minuutin ajan. Niillä on takuulla todella syvä masennus ja ties mitä henkistä vikaa päässään, jota ne yrittää epätoivoisesti "peitellä" haukkumalla muita. Todella säälittäviä surkimuksia. Voit nauraa sellaisille hölmöille päin naamaa!! :D Voit tehdä ihan niinkun haluat, jos haluat kaljua kokeilla, niin kokeile! Hiukset kasvavat nopeaan takaisin, jos ei miellytä! Ja ainahan voit kokeilla jotain jänniä kampauksia sivuille! Kattelet vaan mallia ihmisistä ja kokeilet tehdä jonkun sinua miellyttävän kampauksen!! MAAILMASSA RIITTÄÄ FIKSUJA NAISIHMISIÄ, JOTKA ARVOSTAVAT SINUA JUURI SELLAISENA KUIN OLET!! OLE OMA ITTES!

        tollasia "aja hiukset kaljuks ja ala käydä punttisalilla" neuvoja...


        Mies *EI* tarvii mitään lihaksia saadakseen naisen kiinnostumaan itsestään!!!! Ihan yhtä älytön neuvo olisi jos sanoisin, että aja hiukset kaljuksi ja osta mahdollisimman kallis auto, niin naisia riittää.... ja paskat! :D


        Oot vaan oma ittes, niin kaikki sujuu hyvin!! :)


    • koht kalju

      Mulla alkoi tukka lähtee 13-14 ikäsenä, nyt oon 28 ja aika korkeelle on tuo hiusraja paennut.Oon käynyt varmaan kymmenellä eri lekurilla, kokeillut kaikki poppaskonstit, mut ei oo viellä tukka kasvanut.Rogaine on aine joka HIDASTAA hiustenlähtöä!
      Mutta mitään ihmelääkettä ei ole mikä kasvattaa tukan takaisin.Eräs lekuri kerran sanoi, että kuka keksii hiuksia kasvattavan lääkkeen ni tulee olemaan maailman rikkain ihminen.
      Ainut keino millä saat pysyvästi tukan päähäs on hiusten istutus.kts (www.nordstromhospital.f)
      Itselläni ainakin jossain vaiheessa ajankohtainen asia.Ilmaistahan se ei oo mutta eipähän lähe tukkakaan enää...Tsemppiä!! Ai niin, osta parturista ennenaikaiseen hiustenlähtöön tarkotettu shampoo ja hiusvesi.Ite oon käyttäny yli vuoden eikä oon niin paljon lähtenyt tukkaa.

    • vinkki.

      Lukematta tätä ketjua lainkaan, tiedän etukäteen että olet saanut huonoja neuvoja. Kaljuus johtuu päänahassa olevasta tulehduksesta, ja se on parannettavissa.


      Yleensä näihin kaikkiin ihmeellisiin vaivoihin suosittelen terapiaa joka kohdistuu Chlamydia pneumoniae bakteerin hävittämiseen. Siihen kuuluu antibiootit doksisykliini atsitromysiini ja metronidatsoli. Sen jälkeen voi hiusten kasvua nopeuttaa biotiinilla ja sinkillä. Huom. ilman perussyyn poistamista ei tukka kasva takaisin. Kaikki ovat epäonnistuneet ennen sinua tässä asiassa, mutta usko pois, he eivät ole tehneet oikeita asioita.

      • Afrodite*

        Hiusten lähtöön on monia syitä, päänahan tulehdus voi olla joillakin, mutta vain
        pienellä osalla. Yleisesti ottaen kannattaa käyttää tutkittuja valmisteita, kaiken maailman krääsää myydään suurin otsikoin jossa joku valkoinen takki päällä oleva tohtori vakuuttaa aineen toimivan, tai sitten joku "käyttäjä" vakuuttaa aineen tehneen ihmeen hänelle itselleen. Kosmetiikka valmisteita monesti markkinoidaan sellaisilla tutkimuksilla, jossa pieni joukko käyttäjiä on kokeillut tuo-
        tetta, ja sitten itse arvioi, onko esim omasta mielestä rypyt pienentyneet. Ei- tie-
        teellistä skeidaa......, tuote kannattaa ottaa sellaiselta valmistajalta, jolla on todellista tieteellistä näyttöä!


    • tukattoman vaimo

      Miehellänikin lähti tukka jo kaksvitosena, joten kun muutama vuosi sen jälkeen tapasimme, ei hän minua ainakaan tuuhealla kuontalolla hurmannut. ;-)

      Varmasti sun ikäiselle miehelle on kova paikka, kun hiukset alkavat harveta, mutta ajan mittaan huomaat, ettei se todellakaan ole miehen mitta.

      Yhdyn tässä aiemmin kommentoineisiin, että ole vaan oma itsesi ja suosi mahdollisimman lyhyttä tukkatyyliä (ja kalju _on_ seksikäs, oikealla asenteella). Äläkä vaan lähde mihinkään kaljunpeittely-yrityksiin, kuten pitkän sivutukan kasvattamiseen ja sen kampaamiseen kaljun yli. Brr... kylmät väreet menee, kun ajatteleekin!

    • SipN20

      En nyt puutu kaljuusi millään tavalla. (Varmaan aika ikävää, muttei mikään maailmanloppu).

      Käsityksesi naisista on mun mielestä vähän hakoteillä. Naiset on vaan ihmisiä herranen aika. Aivan kun jotkut miehetkin on ilkeitä, on jotkut naiset ilkeitä. Et varmaan tuhlaa aikaasi sellaisiin miehiin niin mikset antaisi tuollaisten kommenttien jäädä omaan arvoonsa myös?

      Minustakin tuntuu, että häpeät itseäsi.

    • isäsi

      myös kalju . Aika varhain kuitenkin alkaa lähtemään . Minulla myös naisena lähtenyt kaikki hiukset , käytän peruukkia . Mut miehillä helpompaa ajaa tosiaan kaljuksi . Ja sit käyt aina vaan silloin tällöin ajamassa uudestaan . Tai ostat itse koti koneen . Minulla isä kalju . Mut ei ole saatu selville että periytyykö kaljuus myös naisille . Vaikka mitä tablettia ottaa ei olla saatu selville periytyykö kaljuus myös naiselle . Serkuillani mies puolisilla toisilla kans lähtenyt mutta ovat vaan leikkauttaneet fiksun näköiseksi . Ei sun kannata naisia ajatella et jos sen takii jättävät . Mielestäni nainen ei ole sit sun arvonen jos jättää sen takii et ei oo hiuksii.

    • vastaa..

      Niin, juuri se sinun kuvaamasi hiusten pakeneminen on geneettistä ja sitä ei voi estää tai pysäyttää. Jos asia häiritsee sinua todella ja haluat takaisin tuuheat hiukset niiden lähteneiden paikalle kannattaa mennä hiustensiirtoon vaikka viroon. Jotkut klinikat tekee sitä ja vieläpä aika "edullisesti" noin 2-3 tuhatta euroa. Tottakai hinta on kallis, mutta se on sitten pysyvää se hiusten palautuminen. Suomessa vastaavan operaation hinta on noin 8-10 000 euroa. Jos haluat ruotsissa käydä laittamassa, myös viron hintaan, niin tukholman lähellä on Nacka- kliniken, joilla on plastiikkakirurgian tohtori erikoistunut juuri hiusten siirtoihin. Siellä on ollut ainakin suomalainen sairaanhoitaja (joka oli lässyn- lässyn ärsyttävä..) Englannillakin pärjää jos ruotsi ei taivu. Nyt kannattaa melkein mennä ruotsiin kun kruunu on niin heikko euroon nähden. Mitään ei elämässä enää tarvitse sietää jos se liittyy ulkonäköön. Hiusten siirto on pysyvä. Ota selvää vaikka netti- sivuilta googlesta aiheesta lisää.

    • kosketa

      Luoja loi vain rajallisen määrän täydellisiä päitä.
      Loput Hän peitti hiuksilla ;-)

    • panostaa muihin

      osa alueisiin sun ulkonäössä..
      Typerintä mitä voit tehdä on ruveta syömään jotain lääkkeitä tai yrttipelleilyjä sillä perinnöllistä hiustenlähtöä ei kannata ruveta vastustamaan, ja miksi pitäisikään..
      Itellä höyläkaljuna ja urheiluhulluna on lähinnä ongelmana vääränlaiset naiset, jotka luulee mua joksikin saatanan nyrkkisankariks vaikka olen kiltti ja leppoisa mies.. Ja sitten naiset joista ite olen kiinnostunu tahtoo ujostella ja jopa pelätä..:(

    • ihana nainen 23v

      Tämä voi olla vain erilainen mielipide, mutta sen tiedän että testosteroni plus "väärä" geeni saa miehen hiukset irtoamaan... jos olet 20 vuotias ja hormonitoimintasi on vilkkaimmillaan.. ei se ole mikään ihme jos hiuksesi harvenevat. Siksi minä ajattelenkin kun tapaan ja näen kaljuuntuvia miehia, että he todella ovat mieshormoneja täynnä... se on minulle kiihottava mielikuva. Mutta minä olenkin aika harvinainen ajatuksineni. Toivon että pääset alemmuudentunteistasi, ne ovat turhia.. olethan hyvin elinvoimainen MIES!

    • huoletonta kampailua

      kerran plänä aina plänä, jos tuo fleda katoaa ethän sä itse voi sille mitään, tsemppiä vaan ja pesää saat vaik ei hiuksia oliskaan!!! ps:kokemuksen syvä rintaääni

    • wituttaah

      19v ja hiukset lähtee....

      • niinpä niin

        oon 26v ja oon pitänyt kaljua noin 6v. tukka pakenee otsalta ja vähän takaraivolta.
        Ei oo mitään ongelmaa ollu naisten saannissa vaikka näkyy et kaljuunnun. itsetunto on tärkee. näin ainaki itse oon kokenu.


    • <eikä>

      Kaljuudessa ei ole mitään vikaa. Siinä, että sitä yritetään peittää (combovereilla tms) on pahempaa. Rohkeasti vain loppukin tukka pois tai jos rahaa riittää, niin käy tohtorilta sellainen aine, joka auttaa jo kuolemassa olevien tuppien kanssa ja ehkä saat ostettua pari lisävuotta.

      Minä olen niitä naisia, jotka kyllä kiinnittävät huolta kaljuuntuvaan päälakeen, mutta jolle asenne ratkaisee enemmän. Ei se tukka ole se, mikä miehen tekee. Lähteväthän minun tissinikin parin vuoden päästä suuntaamaan tuonne napaa kohti ja kuinka se sattuisi, jos siitä olisi kiinni?

      Totta on, että hulmuava letti on upea, mutta useimmiten myös ne miehet, joilla suurin nöyryytys (ulkonäöllinen) on jo tapahtunut, eivät ole niin täynnä itseään ja ulkonäköään.

      Kuten joku tuossa mainitsikin, että pesää ainakin saa, oli tukka tai ei. Kaljuksi ajeltu pää, jos sen höylällä vetää ihan puliksi, on kiva hiplattava :)

    • parturi 38v :)

      Ajele tai ajeluta mahd. lyhyeksi hiuksesi, se on minun neuvoni. Näyttää kivalta, pakenevaan hiusrajaasi ei niin kiinnitetä huomiota ja voit itsekin unohtaa koko "ongelman". Et ole ainut nuori mies, joka "vaivasta" kärsii, rohketta ja itsetuntoa vaan peliin :). Tyhmiä ovat nuoret naiset, jos tuon takia eivät tutustua halua, eivät sinua ole sitten ansainneetkaan! Se Oikea odottaa vaan löytämistään! Hyvää syksyä sinulle!

    • menneniä

      (partabalsamia) sinne päänahkaan,voi auttaa:)

    • dlfjglkdfjlk

      harkinnut käydä lääkärillä kysymässä Finasteridi-reseptiä? Tällä hetkellä maailmalla tunnetaan ns. big 3, joka on Finasterid, Minoksidiili ( Rogaine ) ja Nizoral-shampoo. Finasterid on ainoa noista, johon tarvitsee reseptin. Biovea.net sivuilta voit tilata edullista Minoksidiiliä ja Ketokonazol-shampoota ( Nizoral ) saat mistä tahansa apteekista. Olet vielä sen verran nuori, että suurella todennäköisyydellä saat hiuksia takaisin. Nämä lääkkeet myös pysäyttävät hiustenlähdön erittäin tehokkaasti

      Finasterid on kanssa halpaa n. 18€ 100 tabua ja se pitää pilkkoa neljään osaan, eli siinä on 400:n päivän tarpeet, Nizoral maksaa n. 12€ pullo ja Biovea.net sivulla Minoksidiili maksaa 6 pulloa n. 40€ ja ne riittää n. 4-6kk, riippuu siitä miten paljon sitä laitat kerralla päähän

    • Seppo2234

      samojen ongelmien kanssa painin minäkin. olen noin 30v mies joka on alkanut kaljuuntumaan noin 25 vuotiaana. Nyt on tukkamalli todella lyhyt kun alkaa nahka paistamaan jo koko päälaelta. Ei tämä muuten niin söis mieltä mutta kun kallon malli ei todellakaan ole tehty kaljua varten. Siilitukka muuten oli todella bueno pienen parran kanssa mutta kun nahka alkaa läpi paistamaan niin yök! Tuntuu ettei kellään oo näin rumaa kalloa. Ei muuten mut ku tuntuu että vois perhettäkin perustaa joskus niin ei tällä naamalla enään hirveästi valintoja voi tehdä puolison suhteen. Jälkeenpäin kun miettii niin oon tainnut nukkua onneni ohi noin niinku naisten suhteen :(

    • Näin kuule teet....

      Niin on aivan oikeutettua antaa samalla mitalla takaisin, eikä alkaa nössöilemään..... Heität vaikka suoraan päin naamaa takaisin, että "missä sinut on oikein kasvatettu, kun siellä missä missä minut on kasvatettu, on sentään opetettu käytöstapoja!" ja kävelet tyylikkäästi pois.

    • Kohtalotoveri

      ...aika lähelle sama, ellei täysin sama tilanne. Olen nyt 28v ja letti alkoi lähtemään(niin, että siitä alettiin jo huomauttelemaan) joskus 22v nurkilla. Tilanne ei tosin ONNEKSI ole pahentunut siitä.

      Olen polttanut 12 vuotiaasta asti ja vetänyt välillä viinaa kaksin käsin, enkä ole harrastanut juurikaan liikuntaa vapaaehtoisesti, paitsi mitä nyt työni raksalla on fyysisesti vaativaa. En usko siihen, että elämäntavoilla olisi välttämättä niinkään suuri merkitys hiustenlähtöön. Stressillä voi ollakin.

      Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu. Itseä häiritsee jopa se, kun ajan kaljuksi pään niin silti se typerä ja sivuilta etääntynyt saatanan hiusraja sieltä peilistä omaan silmään paistaa.
      Olen todella kyllästynyt käyttämään jatkuvasti pipoja ja lippiksiä ja ajamaan pääni kaljuksi, tai ihan minkälaiseksi vaan niin silti ei näytä hyvältä mitenkään.

      Yhdelläkään kavereistani ei tätä ongelmaa ole ja mitä olen kiinnitänyt miesten hiuksiin yleisesti huomiota, niin mielestäni ainakin yli 70%

    • asian

      suhteen tehdä, niin älä ainakaan hurahda noihin rogaine, yms. valmisteisiin. Ne on kaikki täyttä huijausta. Samaa kamaa, kun mitä myydään esim. liikalihaville laihdutuslääkkeenä. Toivoa purkissa. Lumelääkettä, joiden takia lääkevalmistajat ovat niin satumaisen rikkaita. ..ja lääkepurkin kyljessä lukee tietenkin, että: "varmasti toimii"

      • elllla-

        Turhaa stressata ainakaan naisten takia tai siis mitä naiset ajattelee, mies on hyvännäköinen kaljuna useiden naisten mielestä, kuten itsestäni. :)

        Itseään se tietysti eniten ahdistaa, ja sen ymmärrän.


    • Tee noin

      Mutta mulla on ihan ilmainen vinkki: aja ne loputkin pois. Täyskalju kummasti sitten voi kiinnostaakin.

      Miksi OI MIKSI pidät puolikaljua? Se on mautonta ihan kaikkien mielestä! Kaljuuntumiselle ei voi mitään mutta sille voi mitä sen jälkeen tekee. Nykyään on ihan hyväksyttyä olla kalju, vaikka ihan kiiltävä kalju niin ei varmaan kukaan huomaa mitään.

    • no mutta

      karsiutuupa kaikki pinnalliset bimbot ensikättelyssä pois. Lähdetään siitä.

      • Per Vers Runoilija

        Itselläni on sama homma.
        Tukka tehnyt päälaelta lähtöään.
        Olen kohta 30v jäbä.

        Pari vuotta pidin semmoista millin parin tukkaa.
        Eipä ollut kovin vientiä.

        Nyt kasvatan Juice-tukan. Saas nähdä millaiset naiset sitten kiinnostuu :)

        Sitten vaikka pipo tai lippis päähän niin ei ongelmia ;)


      • FelFelFem
        Per Vers Runoilija kirjoitti:

        Itselläni on sama homma.
        Tukka tehnyt päälaelta lähtöään.
        Olen kohta 30v jäbä.

        Pari vuotta pidin semmoista millin parin tukkaa.
        Eipä ollut kovin vientiä.

        Nyt kasvatan Juice-tukan. Saas nähdä millaiset naiset sitten kiinnostuu :)

        Sitten vaikka pipo tai lippis päähän niin ei ongelmia ;)

        Kannattaa rohkeasti ajaa koko tukka pois kun on kumminkin lähtemässä. kalju on aina parempi kuin pari hassua haituvaa.


    • ::)

      Kaljut miehet on ihania

    • hjjkk

      Älä viitti hävetä itseäsi. Sun miehisyys ei ole siitä kiinni, että kasvaako sulla hiuksia. Ja sä olet vielä nuori. Nuoret naiset voi olla ilkeitä, osa, mutta kypsät ja kypsyneet naiset arvostavat miehissä aivan muita asioita, kuin esimerkiksi sitä, että millainen määrä tukkaa sulla päässä kasvaa. Yks juttu, mihin sun kuitenkaan ei kannata lähteä, jos olet kaljuuntumassa, on kampausviritelmät, joissa tyyliin toisen korvan kohdalta asti on aseteltu haivenia jakauksella peittämään sitä kaljuuntumista...Jne. Joitakin vanhoja äijiäkin joskus näkee, jotka eivät ole päässeet hiuskasvuston harvenemisen itsetunto- ongelmasta, mutta suurin osa miehistä tulee sinuiksi tahdottoman kaljuuntumisensa kanssa, ennen pitkää. Sun ei kannata korostaa sitä, että jos sulla on itsetunnossa ongelmaa hiusten harvenemisen kanssa, mutta muista, että suurin osa ihmisistä ei edes huomaa koko asiaa, vaan naiset katsoo ihan muita asioita sun persoonassas. Tsemiä.

    • ei haittaa

      jos olet muuten tervejärkinen.

    • ...niin minä (siis nainen) otin ja rakastuin (nuorena) kaljuuntuvaan mieheen, vaikken ollut ikinä kaljupäitä pahemmin katsellut.

      Jos asia vaivaa, mikset ala ajelemaan päätäsi kaljuksi?

      • Simple_Jack

        En ole ketjun aloittaja, vaikka samojen ongelmian kanssa paininkin hieman vanhempana. Mutta nii...kaipa sellaisiakin naisia löytyy jotka eivät moisesta hätkähdä ja näkevät miehessä sitten muita hyviä piirteitä joihin ihastua. Olen varmaan itsekin ihan miellyttävän näköinen kasvoistani (on kehujakin tullut, mutta ehkä vain hattu päässä), mutta sitten onnettomuus iskee päälaella.

        Mutta väittäisin sinun olevan aika harvinaislaatuinen tapaus tässä suhteessa. Tosin oma väitteeni perustuu osittain pessimistiseenmaiilman kuvaan, jota ovat vuosia ruokkineet meille tyrkytetyt (mieli)kuvat miesihanteesta ja siitä miltä miehen tulee näyttää. Ja onhan moni nainenkin aika ilkeä välillä varsinkin täällä netin maailmassa missä voi vapasti haukkua muita. Että kyllä kaljut saavat täälläkin kyytiä ja ihan kun moni meistä olisi tahallaan kalju tai että kuuluisimme johonkin outoon rotuun, joka ei ihan ole ihminen. Tietysti pitäisi aina muistaa, että kaikistahan täällä loppujen lopuksi puhutaan paskaa, mutta masentavaa se silti on, että täällä ihminen paljastaa minusta sen todellisen luonteensa anonymiteenin suojista.

        Mukavaa silti, että edes osa naisistakin suhtautuu asiaan myötämielisesti ja suostuu näkemään meidät ihan kelvollisina miehinä. Hassua vaan, että jos tässäkin ketjussa joku kehuu kaljuja miehiä, niin miinuksia siitä...onko siis väärin jos joskus sanoo jotain piristävää ja positiivista. Annoin sinulle kiitokseksi plussia siitä, että se kuitenkin piristi mieltä. Edes hetkeksi.


    • kaljukäy

      Mulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa oma kaljuuntuminen ohimolta. Tuossa pari vuotta sitten huomasin et päälaelta on hiukset myös alkanu harveta ja nyt vuosi sitten olin ajamatta hiuksia n. 4kk. Aika hurjan näköinen :D näytinjoltsin sedältä :D nähän en oo setämies ikinä kun ei oo veljii ;)

      Ei sitä harvenemista huomannu ku pitäny kaljua melkein koko aikuisiän. Mulle kunsopii kalju..

      M35

      Mitä noista naisten sanomisista ja mielipiteidtä. Viittaa kintaalla. En mäkään syty suurimmasta osasta. Eikä ne oo mun makuun. Ei haittaa etten mäkään käy kaikille..

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi ei voi ajaa kaljuksi? Ei sekään ole aina paha ;-)

    • Anonyymi

      Ketkä täällä oikein vastailevat, menkääpä kotiin kasvamaan. Onpas törkeää juttua sille jolla on ongelmia hiusten lähdön kanssa. Osaatte antaa vain iskemis ohjeita kaverille. Ja jos tätä lukevat myös nuoret naiset niin täytyypä teillekin sanoa, että ei teidänkään päässä ne paljon aivot paina jos teille merkitsee miehen hiukset noin paljon. Voin sanoa, että kyllä ne teidänkin hiuksenne lähtee jossain vaiheessa tippumaan ja on sitä sairauksiakin joissa myös naiset kaljuuntuvat. Miehille sellainen vinkki, että kireä lippis otsalla 24 tuntia vuorokaudessa aiheuttaa myös ongelmia hiusjuuristossa, veri ei kierrä samaan tapaan kuin vapaa otsa. Eli pitäkää välipäivinä lippiksen käytössä. Toki hiustenlähtö on myös geeneissä, mutta paljon voi tehdä itsekin. Kaikesta kannattaa kysyä mieluimmin apteekista kuin näiltä pinnallisilta tyypeiltä täällä. Parturitkin ammattinsa puolesta vastailevat kysymyksiin mielellään ja neuvovat tuotteissa . Eli, kysy mieluimmin ammattilaisilta. Ja sitten teille kaikille jotka täällä kirjoitatte tai vain luette. Ihminen itse on puutarha tai vankila, kaikille löytyy oma kulta hiuksista riippumatta lihaksista riippumatta. Ole oma itsesi, kyllä onni potkaisee jossain vaiheessa sinuakin ja varmasti tukevammalle pohjalle kuin näillä pinnallisilta tyypeillä täällä. Toivon, että saat apua hiustenlähtöösi ja tunnet olevasi IHANA, niinkuin oikeasti olet nytkin, pää pystyyn vain.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe