Off the Wall - kerrassaan IHANAA

musiikkia!

En käsitä ollenkaan, miten jotkut kuuntelevat tämän levyn sijasta köyhää, latteaa, tylsää, mitäänsanomatonta, keskinkertaista, harmaata, hetkessä unohtuvaa, laimeaa, munatonta, sielutonta ja masentavan HUONOA Invincibleä.

Kun tarjolla olisi Off the Wallin upeat sävellykset ja sovitukset, äänimaisemat ja niin valloittava Michael Jacksonin ääni, jotka ilman muuta tekevät siitä kevyesti Thrilleriäkin paremman kokonaisuuden. Yksi parhaista asioista levyssä on se, että Jackson kirjoitti sille itse materiaalia, mutta ei kaikkia kappaleita! Bad osoitti, että Michael ei ole Brian Wilson. Jackson oli toki parempi laulaja, mutta ei kyennyt kirjoittamaan kokonaista levyä erityylistä, linjaan mätsäävää, kuuntelua kestävää materiaalia. Jackson oli mestari rytmibiiseissä: Don't Stop till You Get Enough onkin yksi verrattomimmista r&b-tanssibiiseistä kautta popmusiikin historian! Vastaavantasoista rytmimusiikkia mutta myös upeasti soljuvaa popsoulia levylle kirjoitti kevyen musiikin säveltäjänmestarit kuten Rod Temperton, Stevie Wonder ja Paul McCartney. Kun tiimi on tätä tasoa, vokalisti Michaelin tasoa, ja Quincy Jones tuottajana, niin laatu on vähän pakollakin kovaa. Kuten todettua, edes Thriller ei pärjää Off the Wallille.

Kumpi on nautittavampaa imelää musiikkia, Girlfriend vai Heal the World? Kumpi iskevämpää rytmitaidetta, Rock with You vai They Don't Care About Us? Entä kummassa on kovempi tulkinnan taso, She's Out of My Lifessa vaiko Give in to Me'ssä?

Vastaus on jokaiseen kysymykseen ensimmäinen vaihtoehto. Ei sitä voi edes kyseenalaistaa: OTW on Michaelin uran huippu. Ja samalla ensimmäinen kunnon soololevy.

21

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki mahtavia<3

      Miksi MJ biisejä tai levyjä pitää edes verrata? Kaikki MJ musa on mahtavaa

    • Music is my life

      Päätin samalla kun luin kirjoitustasi kuunnella pätkiä Off The Wall levyltä, mutta en vieläkään saa mitään siitä irti. Omasta mielestäni Off The Wall on liian imelä. Se vaatisi mielestäni hieman nopeampi tempoisia kappaleita. Don't Stop Till You Get Enough on ainut legendaarinen biisi koko levyllä, omasta mielestäni.

      Olen tässä hiljattain alkanut tykätä enemmän ja enemmän Invinciblestä. Pidin sitä itsekkin huonona levynä, mutta jotenkin vain olen alkanut pitämään sen ''kone'' musiikista.

      Itse pidän edelleen BAD / Dangerous levyjä kaikista kovimpina. Noiden levyjen kappaleilla minusta tulikin MJ-fani.

      Vaadin MJ musiikilta hieman sellaista fiilistä, että mieleni tekee tanssia.

      Off The Wall luo ajatuksiin sellaisen kuvan, että sitä tanssitaan letkeästi ja rennosti. Kun taas Invincible levyä tanssitaan robottimaisesti.

      Jos pitäisi sanoa mikä on paras MJ:n levy, se olisi vaikeaa, koska jokainen levy sopii eri tilanteisiin ja mielentiloihin.

      • aliarvostettu

        Off the Wall on tietysti omalla tavallaan vertaansa vailla, mutta ajat ovat nykyään hektisemmät, ja Invincible toimii minusta yllättävän hyvin monista haukkujista huolimatta. Ja kuuntelen sitä useammin kuin Off the Wallia.


      • suurfaneja! Voivoi!
        aliarvostettu kirjoitti:

        Off the Wall on tietysti omalla tavallaan vertaansa vailla, mutta ajat ovat nykyään hektisemmät, ja Invincible toimii minusta yllättävän hyvin monista haukkujista huolimatta. Ja kuuntelen sitä useammin kuin Off the Wallia.

        Camoon! Invincible on todellakin harmaata ja aikansa elänyttä laimeaa roskaa!

        Off the Wallilla vasta on groovea - Get on the Floor pistää mennen tullen kaikki Michaelin 90-luvun tanssibiisit murskaksi, moneen kertaan mainittu Don't Stop till You Get Enough on vastustamaton falsetti-funk-popbiisi (kuten Princen Kiss) ja Rock with You koko levyn ehkä unohtumattomin klassikko. Nimikappale Off the Wall on aivan yhtä kova sävelmä.

        Girlfriend-biisi, jota on moitittu McCartneylle ominaisesta lällyydestä ja pliisuudesta, on suorastaan kauniisti soljuvaa 70-luvun äänimaisemaa. Verrattuna imeliin maailmanparantaviin kaupallisiin hirvityksiin Michaelin 90-luvulla, aivan verraton biisi. Siinä on ajan hampaat kestävää lumovoimaa. Lisäksi Michaelin 90-luku on monesti jäykkää konebiittiä, eikä originaalia, luonnollista, akustisilla soittimilla muusikoiden soittamaa musiikkia a la Off the Wall.

        Miksi väitellä itsestäänselvästä asiasta? Musiikillisesti Off the Wall on THE levy Michaelin harvassa tuotannossa. Thrilleriä ei liioin voi vastustaa, mutta siitä eteenpäin homma toimii aivan kybällä vain Jackson-faneille. Toki yksittäisiä helmiä on siellä täällä, mutta ne loppuivat -95, kuten Princelläkin.


      • Kenen kannalta?
        suurfaneja! Voivoi! kirjoitti:

        Camoon! Invincible on todellakin harmaata ja aikansa elänyttä laimeaa roskaa!

        Off the Wallilla vasta on groovea - Get on the Floor pistää mennen tullen kaikki Michaelin 90-luvun tanssibiisit murskaksi, moneen kertaan mainittu Don't Stop till You Get Enough on vastustamaton falsetti-funk-popbiisi (kuten Princen Kiss) ja Rock with You koko levyn ehkä unohtumattomin klassikko. Nimikappale Off the Wall on aivan yhtä kova sävelmä.

        Girlfriend-biisi, jota on moitittu McCartneylle ominaisesta lällyydestä ja pliisuudesta, on suorastaan kauniisti soljuvaa 70-luvun äänimaisemaa. Verrattuna imeliin maailmanparantaviin kaupallisiin hirvityksiin Michaelin 90-luvulla, aivan verraton biisi. Siinä on ajan hampaat kestävää lumovoimaa. Lisäksi Michaelin 90-luku on monesti jäykkää konebiittiä, eikä originaalia, luonnollista, akustisilla soittimilla muusikoiden soittamaa musiikkia a la Off the Wall.

        Miksi väitellä itsestäänselvästä asiasta? Musiikillisesti Off the Wall on THE levy Michaelin harvassa tuotannossa. Thrilleriä ei liioin voi vastustaa, mutta siitä eteenpäin homma toimii aivan kybällä vain Jackson-faneille. Toki yksittäisiä helmiä on siellä täällä, mutta ne loppuivat -95, kuten Princelläkin.

        Sehän on hienoa että musiikki muuttu & kokeili muutakin, kuka olisi jaksanut kuunnella samantoistoa? Muutama vuosi hurahti ensimmäisien ja viimeisen levyn välillä... kait se MJ:kin halusi kehittyä matkan varrella;D


    • meliini

      Kun kerran kysyit mielipidettä (ja vaikka vastasitkin "kaikkien" puolesta) niin kerron sen Sinulle:

      -Kumpi on nautittavampaa imelää musiikkia, Girlfriend vai Heal the World?

      Vastaukseni: Jälkimmäinen

      -Kumpi iskevämpää rytmitaidetta, Rock with You vai They Don't Care About Us?

      Vastaukseni: Jälkimmäinen

      -Kummassa on kovempi tulkinnan taso, She's Out of My Lifessa vaiko Give in to Me'ssä?

      Vastaukseni: Tuo kysymys oli muuten kaikista helpoin vastata: Jälkimmäinen

      En minä OTW:ta hauku, mutta en siitä pidä. Kuten joku jo tuolla sanoikin, se on liiankin imelä.
      Muuten, miksi otit heti ensimmäiseksi Inviciblen, ja silti otit 2/3 esimerkiksi kappaleet Dangerousilta?

      • että Invincible

        on kulminoituma Michaelin uran jyrkälle alamäelle. Dangerous oli vielä hyvä levy, mutta sitäkin voi käyttää vertailuesimerkkinä, koska ei sekään mitään mahda Off the Wallille. On kiva, että musiikki muuttuu, mutta jos se ei muutu paremmaksi, niin kyllä ne vanhemmat yhä kestävintä kamaa ovat - kuten Jacksonin kohdalla asia nyt vain on. Off the Wall on verrattomasti kekseliäämpi kuin mikään muu Michaelin levy, vastuksenaan vain Thriller.

        Mutta että imelä? Nimenomaan tiukinta kuultua grooveahan toi levy on a-puolensa osalta pullollaan, kakkospuolella on neljä soul-pop-tyylistä raitaa, mutta ette kai niiden perusteella pidä levyä imelänä? Kuunnelkaa ne äklöimmät balladit Invincible- ja Dangerous-levyiltä vielä uudestaan ja miettikää, mikä on imelää ja millä albumikokonaisuudella. HIStorylla yllättäen on vähemmän oksettavia balladeja (jopa yksi upea), mutta silloinkin Michael oli jo historiaa, kaukana siitä loistosta, joka ihme kyllä - tai sitten ei ihme ollenkaan - ajoittuu niille vuosille, joina Michael oli mustaihoinen mies. Michael oli mustaihoinen myös Motown-lapsihittiensä aikaan. Mistä siis johtuu, että ihonvärin (vitiligo, tiedetään!) muuttuessa myös musiikki muuttui huonompaan suuntaan?


      • GreenMan
        että Invincible kirjoitti:

        on kulminoituma Michaelin uran jyrkälle alamäelle. Dangerous oli vielä hyvä levy, mutta sitäkin voi käyttää vertailuesimerkkinä, koska ei sekään mitään mahda Off the Wallille. On kiva, että musiikki muuttuu, mutta jos se ei muutu paremmaksi, niin kyllä ne vanhemmat yhä kestävintä kamaa ovat - kuten Jacksonin kohdalla asia nyt vain on. Off the Wall on verrattomasti kekseliäämpi kuin mikään muu Michaelin levy, vastuksenaan vain Thriller.

        Mutta että imelä? Nimenomaan tiukinta kuultua grooveahan toi levy on a-puolensa osalta pullollaan, kakkospuolella on neljä soul-pop-tyylistä raitaa, mutta ette kai niiden perusteella pidä levyä imelänä? Kuunnelkaa ne äklöimmät balladit Invincible- ja Dangerous-levyiltä vielä uudestaan ja miettikää, mikä on imelää ja millä albumikokonaisuudella. HIStorylla yllättäen on vähemmän oksettavia balladeja (jopa yksi upea), mutta silloinkin Michael oli jo historiaa, kaukana siitä loistosta, joka ihme kyllä - tai sitten ei ihme ollenkaan - ajoittuu niille vuosille, joina Michael oli mustaihoinen mies. Michael oli mustaihoinen myös Motown-lapsihittiensä aikaan. Mistä siis johtuu, että ihonvärin (vitiligo, tiedetään!) muuttuessa myös musiikki muuttui huonompaan suuntaan?

        ''Michael oli mustaihoinen myös Motown-lapsihittiensä aikaan. Mistä siis johtuu, että ihonvärin (vitiligo, tiedetään!) muuttuessa myös musiikki muuttui huonompaan suuntaan?''

        Siis tämähän on edelleen mielipide. Omasta mielestäni asia on juuri toistepäin.

        Yksi syy miksi Michaelin musiikki muuttui on se, että maailmaa muuttui myös. Kuunnelkaapa Madonnan musiikkia nykyään. Omasta mielestäni täyttä p*skaa. Missa ne yksinkertaiset, mutta mahtavat kappaleet kuten Like a virgin? Tilalle tullut, jotain Dance musiikkia. Samalla tavalla tapahtui myös Michaelille, yksinkertaiset melodiat hävisivät ja tilalle tuli tämä nykyinen kone musiikki.

        Mutta ei se tarkoita, että artistin lahjakkuudet olisivat kadonneet. Michaelin musiikki muuttui samaa tahtia kuin maailma. Tähän on tultu.

        Invincible on kuitenkin mielestäni aliarvostettu. Myihän se kuitenkin enemmän kuin monilla muilla artisteilla, mutta, jos levymyyntejä verrataan aikaisempaan tuotantoon, myi Invincible huonosti.

        Ehkä osa syynä piratistimi, Sony ei promonnut levyä ja mitään maailmankiertuetta ei tullut kuten aikaisemmin.


      • invincible...
        GreenMan kirjoitti:

        ''Michael oli mustaihoinen myös Motown-lapsihittiensä aikaan. Mistä siis johtuu, että ihonvärin (vitiligo, tiedetään!) muuttuessa myös musiikki muuttui huonompaan suuntaan?''

        Siis tämähän on edelleen mielipide. Omasta mielestäni asia on juuri toistepäin.

        Yksi syy miksi Michaelin musiikki muuttui on se, että maailmaa muuttui myös. Kuunnelkaapa Madonnan musiikkia nykyään. Omasta mielestäni täyttä p*skaa. Missa ne yksinkertaiset, mutta mahtavat kappaleet kuten Like a virgin? Tilalle tullut, jotain Dance musiikkia. Samalla tavalla tapahtui myös Michaelille, yksinkertaiset melodiat hävisivät ja tilalle tuli tämä nykyinen kone musiikki.

        Mutta ei se tarkoita, että artistin lahjakkuudet olisivat kadonneet. Michaelin musiikki muuttui samaa tahtia kuin maailma. Tähän on tultu.

        Invincible on kuitenkin mielestäni aliarvostettu. Myihän se kuitenkin enemmän kuin monilla muilla artisteilla, mutta, jos levymyyntejä verrataan aikaisempaan tuotantoon, myi Invincible huonosti.

        Ehkä osa syynä piratistimi, Sony ei promonnut levyä ja mitään maailmankiertuetta ei tullut kuten aikaisemmin.

        En edes tiennyt Invincible levystä... missäköhän sitä on Suomessa mainostettu tai soitettu? Että siihen olisi voinut ihastua tai sen ois voinut ostaa? Kuulin vasta MJ pois menon jälkeen... & nyt kuultuani invinciblen biisejä olen kumminkin positiivisesti yllättynyt


      • Give in to me
        invincible... kirjoitti:

        En edes tiennyt Invincible levystä... missäköhän sitä on Suomessa mainostettu tai soitettu? Että siihen olisi voinut ihastua tai sen ois voinut ostaa? Kuulin vasta MJ pois menon jälkeen... & nyt kuultuani invinciblen biisejä olen kumminkin positiivisesti yllättynyt

        on parasta Michael Jacksonia ja olen muistakin vertailuista samaa mieltä meliinin kanssa. Olisiko Michaelin muka pitänyt jämähtää aneemiseen 70-luvun tsikitsikitsak-soundimaailmaan kun muut jatkoivat kehitystä? Kaikki levyt ovat aikansa tuotteita, mutta minusta Dangerous ja Bad ovat kestäneet aikaa paremmin kuin OTW. Vaikka tietenkään niistä ei ole kulunut vielä yhtä pitkään...


      • Give in to me
        Give in to me kirjoitti:

        on parasta Michael Jacksonia ja olen muistakin vertailuista samaa mieltä meliinin kanssa. Olisiko Michaelin muka pitänyt jämähtää aneemiseen 70-luvun tsikitsikitsak-soundimaailmaan kun muut jatkoivat kehitystä? Kaikki levyt ovat aikansa tuotteita, mutta minusta Dangerous ja Bad ovat kestäneet aikaa paremmin kuin OTW. Vaikka tietenkään niistä ei ole kulunut vielä yhtä pitkään...

        on biissi, jonka videota odottelin kuin kuuta nousevaa siihen aikaan. Muut eivät enää Jacksonista perustaneet, mutta minä tykkäsin. Tosin jäin ihmettelemään sitä sidosta joka oli käsivarressa kun se muistutti niin läheisesti työpaikalla sairaalassa nähtyjä ja tehtyjä sidoksia. Ehkä sillä oli selityksensä - tai mikä vinkki lienee ollut. Mutta pidin sekä biisistä että videosta ja pidän edelleen.


      • pyydän!
        Give in to me kirjoitti:

        on biissi, jonka videota odottelin kuin kuuta nousevaa siihen aikaan. Muut eivät enää Jacksonista perustaneet, mutta minä tykkäsin. Tosin jäin ihmettelemään sitä sidosta joka oli käsivarressa kun se muistutti niin läheisesti työpaikalla sairaalassa nähtyjä ja tehtyjä sidoksia. Ehkä sillä oli selityksensä - tai mikä vinkki lienee ollut. Mutta pidin sekä biisistä että videosta ja pidän edelleen.

        No kertokaa, millä tavalla musiikki on Badilla ja Dangerousilla ajattomampaa. Perusteluksi ei kelpaa, että "Off the Wall kuulostaa 70-luvun discomusalta" - siltähän se kuulostaakin, mutta sepä soi TÄYSIN ajattomasti, aivan kuin aikaa joka puree hampaillaan, ei olisi koskaan ollutkaan. Mutta kyllä se aika puree ilman epäilystäkään, ja on purrut Badiin ja vähän Dangerous-levyynkin, joka kuitenkin on kirkas 1990-luvun r&b-musiikin helmi. En minäkään sentään ajattele, että koko Michaelin ysäri olisi roskaa. Dangerous kuuluu vielä Kultakauteen. Mutta HIStory ei.

        Ja Invincibleä ei pidä enää hyvänä kokonaisuutena (todennäköisesti) sen jälkeen kun on kuullut Bachin tuplaviulukonserton. Mutta muutakin kuin poppia kuunneltuani käyn yhä kuumana upeisiin Off the Wall, Thriller ja miksei Dangerous-levyynkin. Jos kuuntelee paitsi muita tyylilajeja myös kevyen musiikin puolelta muita muusikoita kuin Jacksonia aukenee ajan kanssa erilaiset näkymät. Saatttaa hyvinkin käydä niin, että uuden kokemuksen perusteella OTW-Thriller-BAD-Dangerous -akseli on parasta Michaelia, ja sen jälkeinen toimii miten kuten silloin tällöin. Ja tietysti Motown-hitit ovat aikansa upeaa soulia.


      • Ecomies
        pyydän! kirjoitti:

        No kertokaa, millä tavalla musiikki on Badilla ja Dangerousilla ajattomampaa. Perusteluksi ei kelpaa, että "Off the Wall kuulostaa 70-luvun discomusalta" - siltähän se kuulostaakin, mutta sepä soi TÄYSIN ajattomasti, aivan kuin aikaa joka puree hampaillaan, ei olisi koskaan ollutkaan. Mutta kyllä se aika puree ilman epäilystäkään, ja on purrut Badiin ja vähän Dangerous-levyynkin, joka kuitenkin on kirkas 1990-luvun r&b-musiikin helmi. En minäkään sentään ajattele, että koko Michaelin ysäri olisi roskaa. Dangerous kuuluu vielä Kultakauteen. Mutta HIStory ei.

        Ja Invincibleä ei pidä enää hyvänä kokonaisuutena (todennäköisesti) sen jälkeen kun on kuullut Bachin tuplaviulukonserton. Mutta muutakin kuin poppia kuunneltuani käyn yhä kuumana upeisiin Off the Wall, Thriller ja miksei Dangerous-levyynkin. Jos kuuntelee paitsi muita tyylilajeja myös kevyen musiikin puolelta muita muusikoita kuin Jacksonia aukenee ajan kanssa erilaiset näkymät. Saatttaa hyvinkin käydä niin, että uuden kokemuksen perusteella OTW-Thriller-BAD-Dangerous -akseli on parasta Michaelia, ja sen jälkeinen toimii miten kuten silloin tällöin. Ja tietysti Motown-hitit ovat aikansa upeaa soulia.

        Näistä makuasioista on aina hauska kiistellä. Toinen tykkää tyttärestä ja toinen anopista - vai miten se nyt meni?

        Itse näen, että Jackson ei missään vaiheessa pudonnut siltä tasolta, jonka hän Thrillerissä itselleen asetti. Jackson toki kehittyi muusikkona ja Invincible on tämän kehityksen luonnollinen ja erinomainen jatkumo. Se ei kuulosta Off The Wallilta tai Thrilleriltä ja tämä on ainoastaan hyvä asia. Bad-HIStory akseli on ehkä parhaiten oman makuni mukaista Jacksonin tuotantoa, mutta tästä huolimatta en voi sanoa, että hänen muukaan musiikkinsa olisi millään tavalla epäonnistunutta. Kun Invincibleä vertaa moniin 2000-luvun hitteihin, niin levynähän tuota voisi (jälleen kerran) kutsua hittikokoelmaksi. Musiikillisesti se on toki kaukana Off The Wallista, mutta ei se levystä huonoa tee. Kaikki kehitys ei aina ole pahasta, jos vain yrittää ottaa vastaan sen avoimin mielin.


    • nyt ei

      Jacksonin huippuhetki ollut missään nimessä, mutta jossain vaiheessa on tajuttava, ettei ole enää nuori. Musa ei enää aukea kuin lapsena, nuorena. Jos Off the Wall julkaistaisiin nyt, todennäköisesti se ei iskis suhun nyt enää 38-vuotiaana vai minkä ikäinen oletkin.

      • ei ole

        hyvää jos musiikki huononee. Ja Bad ja Dangerous toimivat yhä, mutta ne sen jälkeiset levyt... Aiai! HIStorylla on pari siedettävää ja pari upeaa raitaa.


      • Ecomies
        ei ole kirjoitti:

        hyvää jos musiikki huononee. Ja Bad ja Dangerous toimivat yhä, mutta ne sen jälkeiset levyt... Aiai! HIStorylla on pari siedettävää ja pari upeaa raitaa.

        Huono ja hyvä ovat subjektiivisia käsityksiä. Invincible on erilainen ja varmasti monen Thrillerin ylistäjän mielestä huono levy. Jokaisella lienee oikeus pitää tai olla pitämättä mistä haluaa.

        Itselleni musiikki on huonoa vain silloin, kun se on kaupallista roskaa tyyliin Aquan Barbie Girl (ja turha väittää, että siitäkin löytyy jonkinlaisia taiteellisia arvoja ;) tai täysin epävireistä melua (joka ei liene musiikkia lainkaan). Silloin, kun musiikki on loistavasti tuotettua ja sen tekijä on antanut itsestään jotain levylle, musiikki ei voi olla huonoa. Ehkä joku ei pidä siitä musiikista mitä artisti tuottaa, mutta sehän ei ole musiikin vika.


      • Thrilleri ykkösenä..
        ei ole kirjoitti:

        hyvää jos musiikki huononee. Ja Bad ja Dangerous toimivat yhä, mutta ne sen jälkeiset levyt... Aiai! HIStorylla on pari siedettävää ja pari upeaa raitaa.

        Thriller on ensimmäinen MJ levy, jonka olen saanut. Se on loistava. Mutta olen todella positiivisesti yllättynyt Inviciblestä, jonka olen nyt vasta myöhemmin hankkinut.. sen hienoista kappaleista ja sävyistä. Kyllä tekee sielulle hyvää :))


    • nyt vaan

      ei jaksa kuunnella kiekunaa ranteet löysinä ja kiljua, että onpa ihanaa.

    • nytjaaina

      Off the wool on paras

    • Jackson____

      Ite tykkään joka ikisestä albumista. Riippuu ihan fiiliksestä mitä sitten kuuntelen. Kaikki erinomaisia ja erilaisia.

    • makumuuttuuu

      Invicible oli minusta tosi huono kauan, mutta kyllä sitäkin kuuntelee. OTW vanhanaikaista eikä muutenkaan erityisen hyvä minusta, muissa sitten ovatkin lähes kaikki kappaleet hyviä ja paljon erinomaisia, useimmilla muilla vain pari hyvää/levy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe