Nummelan rauhattomat alueet?

autojaperhe

Hei nummelan asukkaat

Olemme muuttamassa sinne. Asuntoa ei ole vielä hankittu. Voisitteko ystävällisesti kertoa, missä päin Nummelaa on rauhattomia alueita? Onko siellä sellaisia alueita, joita pitäisi välttää?

Kiitos!

14

4718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lohjalainen

      Numelassa on Hiidenranta rauhallista ja ihana paikka asua. Lohjalla on vasaavia Gunnarla ja Haikari alue sekä Gruotila.

      • n. 7v.

        Hei! Ja tervetuloa Nummelaan. Paikkana tämä ei ole täydellinen (kuten ei varmaan muutkaan kunnat), mutta itse olemme viihtyneet mukavasti.

        Itse välttelisin Hiidenrannan alkupäätä, loppupää menettelisi, mutta pitkä matka lapsilla kouluun. Terveyskeskuksen lähistölläkin olisin tarkkana. Lankila on ihan kiva, mutta ei meitä varten. Enärannan omakotitalot taas hyvinkin miellyttäviä. Ridal jäi tyngäksi ja ei motivoinut. Itse olemme olleet kiinnostuneita lähinnä vanhan Nummelan alueista ja harjun reunoista. On ihan rauhallista ja lyhet välimatkat lapsille. Juna ja lentokoneet ei ainakaan ole meitä häirinneet. (Hki-Vantaa kiitoratojen alta tultiin...) Ainut on vain, että vähänkään isompia yhtiömuotoisia asuntoja saa varautua etsimään pidempäänkin. (Jos omistusasuntoa mielii.)

        Vaikka koulupuolella lapsilla ei ihan ruusuista olekaan, niin koemme silti tämän paikan hyväksi kasvupaikaksi. Tiedämme hyvin missä ja keiden kanssa lapsemme ovat ja puuhaavat. Toisten lasten vanhempiinkin on hyvin tutustunut ja saatu aikaan yhteisiä sopimuksia jne. Harrastusmahdollisuuksiakin on riittänyt hyvin ainakin meidän tarpeisiimme.


      • Jukkaxxx
        n. 7v. kirjoitti:

        Hei! Ja tervetuloa Nummelaan. Paikkana tämä ei ole täydellinen (kuten ei varmaan muutkaan kunnat), mutta itse olemme viihtyneet mukavasti.

        Itse välttelisin Hiidenrannan alkupäätä, loppupää menettelisi, mutta pitkä matka lapsilla kouluun. Terveyskeskuksen lähistölläkin olisin tarkkana. Lankila on ihan kiva, mutta ei meitä varten. Enärannan omakotitalot taas hyvinkin miellyttäviä. Ridal jäi tyngäksi ja ei motivoinut. Itse olemme olleet kiinnostuneita lähinnä vanhan Nummelan alueista ja harjun reunoista. On ihan rauhallista ja lyhet välimatkat lapsille. Juna ja lentokoneet ei ainakaan ole meitä häirinneet. (Hki-Vantaa kiitoratojen alta tultiin...) Ainut on vain, että vähänkään isompia yhtiömuotoisia asuntoja saa varautua etsimään pidempäänkin. (Jos omistusasuntoa mielii.)

        Vaikka koulupuolella lapsilla ei ihan ruusuista olekaan, niin koemme silti tämän paikan hyväksi kasvupaikaksi. Tiedämme hyvin missä ja keiden kanssa lapsemme ovat ja puuhaavat. Toisten lasten vanhempiinkin on hyvin tutustunut ja saatu aikaan yhteisiä sopimuksia jne. Harrastusmahdollisuuksiakin on riittänyt hyvin ainakin meidän tarpeisiimme.

        Millä perusteella välttelisit Hiidenrannan alkupäätä, nyt perusteluita kehiin. Itse olen asunut ko aluella jo 1,5v ja viihtynyt vallan mainiosti. Uimaranta ja pienvenesatama kivenheiton päässä. Runsaasti ulkoilureittejä, turvallista liikkua myös pienten lasten kanssa. Lapsille ainakin 2 leikkipuistoa ym. Vain palveluiden puute hieman joskus vaivaa, mutta autolla tai pyörällä hurautan nopsaan Nummelan keskustaan. Itse asun kunnan vuokrarivitaloyhtiössä ja järjestyshäiriöitä ei ole esiintynyt tuona 1,5v aikana lainkaan. Kun katsastaa taloyhtiön parkkipaikalle, huomaa, että aivan persaukisia ei tässä kohteessa asu :)


      • entinen nummelalainen

        Miksi Nummelaan, jos rauhallista aluetta haluaa, niin suosittelen Vihdin Kirkonkylää. Lyhyt matka käydä Nummelassa, jos kaipaa supemarketteja. Löytyy muuten kaikki tarpeellinen.


      • Perheellinen
        Jukkaxxx kirjoitti:

        Millä perusteella välttelisit Hiidenrannan alkupäätä, nyt perusteluita kehiin. Itse olen asunut ko aluella jo 1,5v ja viihtynyt vallan mainiosti. Uimaranta ja pienvenesatama kivenheiton päässä. Runsaasti ulkoilureittejä, turvallista liikkua myös pienten lasten kanssa. Lapsille ainakin 2 leikkipuistoa ym. Vain palveluiden puute hieman joskus vaivaa, mutta autolla tai pyörällä hurautan nopsaan Nummelan keskustaan. Itse asun kunnan vuokrarivitaloyhtiössä ja järjestyshäiriöitä ei ole esiintynyt tuona 1,5v aikana lainkaan. Kun katsastaa taloyhtiön parkkipaikalle, huomaa, että aivan persaukisia ei tässä kohteessa asu :)

        Tuo nyt vain oli minun mielipide. Ja perustuu ihan siihen että olen kyseisellä alueilla liikkunut paljonkin ja välillä osannut hyvinkin arvella "tilipäivän" ajankohdan jne. Ja kyllä sitä oppii huomaamaan nekin jotka olivat vähän keskaria vahvemmilla matkassa.

        En suinkaan väitä, että kaikki rivitalot olisi huonoja, mutta alue ei kyllä miellytä ainakaan minua. Yksikin talo pelkästään riittää pilaamaan melko laajahkon alueen.

        Mielestäni ranta on kiva veneilyyn, melontaan ja järvimaisema kaunis. Mutta sen vesi ei houkuta uimaan. Uimaveden laadusta minulla ei ole virallisia tietoja, oletan että uimakuntoinen, mutta omien silmämääräisten havaintojen perusteella olemme uineet muualla.

        Eikä tämä sitä tarkoita, että vain sellaiset paikat on hyviä missä seisoo hienoja autoja pihassa. Ei meillä nyt kauheen kummoset menopelit itselläkään ole. Mielestäni ikkunaverhoista (lähinnä ripus-/roikkumistavasta) ja takapihoista näkee melko paljon. Saattaapi toki olla, että alue on siistiytynytkin tai tietyt hörhöt kadonneet. Nykyään tulee liikuttua siellä lähinnä autolla, niin jää tuo katutuntemus vähemmälle. Mutta sanotaanko, että kyllä tässä sellainen 7-6 vuotta on tullut alueella liikuttua. Tokikin reilun vuoden ajalta enään autolla, eli katutuntemus heikentynyt.

        Mieleen tulee aina kun pieni poika käveli kotiin siinä vähän ennen elintarvikekioskia. Hoki itsekseen hiljaa jotain pysähdyksissä ja hätääntyneen näköisenä. Kysyin onko jokin hätänä. Poika sanoi ei tässä mitään, muistelen mitä äiti sanoi että pitää tehdä kun kävelee noiden ohi. Poika keräsi rohkeutta ja voimia jaksaa vauhdilla ohittaa "tilipäiväläiset". Pakko oli jäädä seuraamaan pojan menoa, pääsikin kyllä ihan ok jatkamaan matkaa. Mutta itselleni (ja oletan että pojallekin) tuo oli varsin epämiellyttävä kokemus.

        Eihän toki humalaiset välttämättä pahoja ole, mutta mistä sitä koskaan tietää kun ei niitä tunne. Ja varsinkin nämä muilla eväillä liikkuvat hirvittää. Joissain pienemmissä paikoissa kaikki tietää ketkä ovat "harmittomia tapauksia" ja keitä syytä varoa. Mutta Nummela on kuitenkin sen kokoinen paikka, että ei täällä sillälailla ihmisiä tunneta. Ja kyllä siellä Hiidenrannassa ainakin ennemmin liikkui muutama joita ainakin itse ihan kunnolla pelkäsin.


      • kioki
        entinen nummelalainen kirjoitti:

        Miksi Nummelaan, jos rauhallista aluetta haluaa, niin suosittelen Vihdin Kirkonkylää. Lyhyt matka käydä Nummelassa, jos kaipaa supemarketteja. Löytyy muuten kaikki tarpeellinen.

        eikös siellä kirkonkylässä ole päätiet rakennettu täyteen töyssyjä niin, että ihmiset muuttavat sieltä jo muualle hermonsa menettäneinä? Autokauppaa edistääkseen ja autokorjaajia työllistääkseen kunnanisien on käytettävä kaikki konstit hyväksi. Jos joku "isä" on osakkaana bisneksissä?


    • ex-nummelalainen

      Siinä lähellä urheilukenttää kadun toisella puolella amiksesta päin.

      • ei

        Kaiketi arvasitte, että tämä viesti oli joke... Tonne ei nyt kukaan vapaaehtoisesti muuta.


      • autojaperhe
        ei kirjoitti:

        Kaiketi arvasitte, että tämä viesti oli joke... Tonne ei nyt kukaan vapaaehtoisesti muuta.

        Kiitos kaikille.

        Kysyisin vielä, että millainen alue on Haapakyläntien varsi. Kartan mukaan Kehätien länsipuoli. Kartassa lukee "Tyynelä".

        Entä Huhdanmäki eli alue isojen kauppojen eteläpuolella?

        Entä Vihdin vesi? Sillä on peloteltu. Mikä siinä on vikana? Onko siinä vain "outo sivumaku" vai pitääkö siellä todella ostaa pullovettä? Ok, en usko tuota väitettä itsekään, mutta kysytään nyt suoraan.


      • 3
        autojaperhe kirjoitti:

        Kiitos kaikille.

        Kysyisin vielä, että millainen alue on Haapakyläntien varsi. Kartan mukaan Kehätien länsipuoli. Kartassa lukee "Tyynelä".

        Entä Huhdanmäki eli alue isojen kauppojen eteläpuolella?

        Entä Vihdin vesi? Sillä on peloteltu. Mikä siinä on vikana? Onko siinä vain "outo sivumaku" vai pitääkö siellä todella ostaa pullovettä? Ok, en usko tuota väitettä itsekään, mutta kysytään nyt suoraan.

        Ei meinaa viestit tulla läpi. Tämä siis testaus.


      • myös vedestä
        autojaperhe kirjoitti:

        Kiitos kaikille.

        Kysyisin vielä, että millainen alue on Haapakyläntien varsi. Kartan mukaan Kehätien länsipuoli. Kartassa lukee "Tyynelä".

        Entä Huhdanmäki eli alue isojen kauppojen eteläpuolella?

        Entä Vihdin vesi? Sillä on peloteltu. Mikä siinä on vikana? Onko siinä vain "outo sivumaku" vai pitääkö siellä todella ostaa pullovettä? Ok, en usko tuota väitettä itsekään, mutta kysytään nyt suoraan.

        Happakyläntie ok. Alkumatkasta vaan voi olla kaikenlaista kaveria. Mutta muuten hyvää seutua. Koulumatka vain pitkä varsinkin pienelle kulkijalle. Harjun säällä kuin säällä ylittäminen ei oo kovin mukavaa.

        Huhdanpelto myös ok. Siellä seassa on kyllä joitain vähän heikompiakin vuokrataloja. Mutta ei kai pahimmasta päästä kuitenkaan. Pajuniityn puisto on hyvä lisä. Ja lapsille riittä ainakin kavereita. Harkitsimme vakavasti tätä aluetta.

        Vesi ON huonoa. Kloorataan -> haju- ja makuhaitat. Myös joillain herkkäihoisilla ongelmia. Me kuitenkin juomme ja vain vieraita varten ostamme juomavettä. Mutta tiedän että osa ostaa vallan juomavetensä. Toki meilläkin on mehujen ja limsan juonti lisääntynyt... Mutta kyllä tohon veteen tottuu. Reissusta tullessa kyllä eka lasi pienen shokin aina aiheuttaa... Mutta siihen on luvassa helpotusta. Olikohan vuodenvaihteessa tai joskus kumminkin puhdistusmenetelmä muuttumassa. Jossain lehdessä siitä juuri oli juttua. Lutari tai vihdin uutiset. Luulisin et veden sivuilta löytyy asiasta infoa.


      • ihan ok
        myös vedestä kirjoitti:

        Happakyläntie ok. Alkumatkasta vaan voi olla kaikenlaista kaveria. Mutta muuten hyvää seutua. Koulumatka vain pitkä varsinkin pienelle kulkijalle. Harjun säällä kuin säällä ylittäminen ei oo kovin mukavaa.

        Huhdanpelto myös ok. Siellä seassa on kyllä joitain vähän heikompiakin vuokrataloja. Mutta ei kai pahimmasta päästä kuitenkaan. Pajuniityn puisto on hyvä lisä. Ja lapsille riittä ainakin kavereita. Harkitsimme vakavasti tätä aluetta.

        Vesi ON huonoa. Kloorataan -> haju- ja makuhaitat. Myös joillain herkkäihoisilla ongelmia. Me kuitenkin juomme ja vain vieraita varten ostamme juomavettä. Mutta tiedän että osa ostaa vallan juomavetensä. Toki meilläkin on mehujen ja limsan juonti lisääntynyt... Mutta kyllä tohon veteen tottuu. Reissusta tullessa kyllä eka lasi pienen shokin aina aiheuttaa... Mutta siihen on luvassa helpotusta. Olikohan vuodenvaihteessa tai joskus kumminkin puhdistusmenetelmä muuttumassa. Jossain lehdessä siitä juuri oli juttua. Lutari tai vihdin uutiset. Luulisin et veden sivuilta löytyy asiasta infoa.

        Minun mielestäni Haapakyläntie ja muukin Hiidenrannan seutu on ihan ok. Tosin itse en asu taloissa, jotka ymmärtääkseni ovat kunnan vuokra-asuntoja tmv., mutta eivät ne ole itseäni häirinneet. Ehkä joskus ohi kulkiessa huomio kiinnittyy johonkin meluun tai ympäristön sotkuisuuteen, mutta sekään ei tosiaan ole omassa pihassa. Haapakyläntie sinänsä mielestäni kauttaaltaan rauhallinen muuten paitsi liikenteen osalta; liikenteen vaaratilanteetkin usein aiheutuvat luullakseni ei niin asosiaalisen (koska siihen kai eo. viesteissä viitataan?) väestön toimesta ainakin automerkkien ja vuosimallien perusteella.

        Vedestä ollaan varmaan montaa mieltä. Itse juon ja käytän täysin vesijohtovettä, ei ole ollut haju- eikä makuhaittoja, ehkä siihen sitten tottuu... tai ovathan ihmisten aistimukset yksilöllisiä. Enemmän tuossa vedessä huolestuttaa pitkän tähtäimen haitat terveydelle, mutta jollain tapaa kiistatonta näyttöä juomaveden laadusta tämän suhteen en ole havainnut. Tietysti voisi miettiä, miten ja missä ja missä tänä päivänä voisi olla altistumatta erilaisille "ulkopuolisille" haittatekijöille... joka tapauksessa emme ole limuja ja mehuja kuitenkaan arkeemme lisänneet, niiden haitat ovat hyvin tiedossa.

        Summa summarum, mielestäni asuinympäristön suhteen tärkeintä on se mitä kodin seinien sisäpuolella tapahtuu, ei niinkään se, millaiseksi ympäristö koetaan muiden ihmisten toimesta.


    • kysyn vaan

      Mitä nämä vihreät rivitalonkuvatukset Myntintiellä ovat? Lähes joka kerta poliisit pihassa, kun ohi menee. Ikkunat rikottuna ja tuolit ojassa ym. kivaa.
      Ei kai niissä taloissa asu lapsiperheitä?

      • Mopott show...

        Voisin lisätä vielä että yksi ihan vihonviimeinen asia Nummelassa on mopopojat (ja -tytöt) joita kesäaikaan joka paikassa pörrää niin että hermo menee vähän pahimmasta metelistä kauempanakin. Tosin on täällä myös isommilla pyörillä päästeleviä isompia poikia... Prisman välitöntä ympäristöä kannattaa tästä syystä välttää, siinä on pitkää suoraa ja Prisman parkkipaikkaa, missä pörräävät yötäkin myöten (Huhdanmäen / -pellon läntisin osa kuuluu tuohon alueeseen, vaikka muuten voin kyllä Huhdanmäkeä rauhallisena ja mukavana alueena suositellakin).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe