aivopaine.

elikkäs,

mulla alko nää reilu viittä vuos sitten.

päänsärkyä, väsymystä,uupumusta, muistiongelmia, ja keskittymis ongelmia, outoa kipua päässä, puutumista.


Monesti kävin sairaalassa, aina sama diagnoosi.

"migreeni"


no tiesin kyllä sen verran että en usko että olis migreeniä.

ja tässä pariviikkoo sitten sain sellaisen kohtaus tyyppisen .

heräsin yöllä viiden aikaa siihen että olisi mukamas ollut nälkä , kävelin keittiöön ja sielä tuli sellainen olo.että koko pään takaraivo jäätyy ja koko kehoo pisteli. sattu niin paljon että menin kyykkyyn ja tuli oksennus refleksi.ja en nähnyt mitään muuta kun pisteitä.

no kun kohtaus meni ohi, niin mittasin veren paineeni ja yläpaine oli 80 paikkeilla.


aamulla sitten oli silmälääkäri johon optikko oli määrännyt piilokarsastuksen vuoksi.

no silmälääkäri katto silmänpohjiin, ja kysyi että millon mä oon ollu viimeks pään kuvissa.

sanoin että pari viikkoa sitten.

sitten silmälääkäri sanoi että sulla näyttää olevan painetta .

pelästyin heti.

kun hän sanoi että "epäilen sulla sellasta aivopainetta."

kyselin siitä, ja ei oo kuulemma hirveen yleinen.
ja ylipaino pienikin voi olla siihen syynä noin parikymppisillä naispuolisilla ihmisillä..

no sitten hän kirjotti lähetteen neurologille, ja menin päivystykseen.

sielä menin sitten varjo aine kuvaukseen,
onneks sielä ei löytynyt mtn.

siirsi mut sitten osastolle neurologiselle puolelle.
ja söin särkylääkkeitä enemmä ku mitään.

sitten lääkärit teki mulle selkäydin neste testin. sen että pistetään piikki alaselkään ja imetään sitä selkäydin nestettä.

ja sieltä sitten ilmeni. että aivopaine sielä on.

normaali paine on 10. ja mulla on 20.


ja tällä hetkellä syön lääkkeitä siihen.



mutta vuoden ajan lääkärit vain hokivat, migreenii ja tyyliin pitivät mua luulosairaana. ja kuinka paljon meni rahaa käydä sairaalassa!

mutta onneks sitten oli viisas silmälääkäri.!

27

28582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on

      ole ensimmäinen, etkä viimeinen, jolle on diagnosoitu migreeni, vaikka kysymyksessä onkin kohonnut aivopaine.

      Minulle kylläkin on kenenkään turha tulla sanomaan, että kohonnut aivopaine noin parikymppisillä (eikä kenelläkään) naisella voisi johtua ylipainosta, ei vähäisestä, eikä suuremmastakaan.
      Ylipainoisia ihmisiähän on enemmän kuin tarpeeksi, mutta en ole koskaan kuullut, että se aivopainetta aiheuttasi.

      Ihmettelenkin mistä sinun aivopaineesi tosiasiassa johtuu.
      Jos et todella sitä tiedä, niin ota selvää.

      Ehkä sinulla on jokin aivonesteen imeytymishäiriö (arvelen vaan, mutta voi olla ihan mitä tahansa, paitsi pelkästään pieni ylipaino), koska sinua ei ole määrätty mihinkään leikkaukseen, eikä ole laitettu shunttia.

      • KOSKA

        ei löytynyt kasvainta eikä mitään. eikä mtn joka aiheuttaisi aivopaineen. lääkärit itse sanoivat minulle että se saattaa tulla parikymppisille naisille joilla on vähän ylipainoa.


      • sama vaiva
        KOSKA kirjoitti:

        ei löytynyt kasvainta eikä mitään. eikä mtn joka aiheuttaisi aivopaineen. lääkärit itse sanoivat minulle että se saattaa tulla parikymppisille naisille joilla on vähän ylipainoa.

        Itellä keväällä todettiin toi aivopaine. Ei johdu painosta mut kuulemma ensisijainen lääke on laihutus mikä ei kyl pidä paikkaansa. Olen puottanu painoo ja silti se paine mulla kasvo uudelleen. Joudun varmaan syömään vuosia noita lääkkeitä ja isoo määrää. Harvinainen tää vaiva on, se miulle sanottu joka kerta ku oon käyny ja nuorten naisten vaiva.


      • kokemusta on
        KOSKA kirjoitti:

        ei löytynyt kasvainta eikä mitään. eikä mtn joka aiheuttaisi aivopaineen. lääkärit itse sanoivat minulle että se saattaa tulla parikymppisille naisille joilla on vähän ylipainoa.

        En vaan, ihme kyllä ole tällaisesta ennen kuullut, vaikka olen ollut asian kanssa tekemisissä nelisenkymmentä vuotta. Koskaan ei ole ollut mitään puhetta laihdutuksesta.

        Johtuu ilm. siitä, että meillä on kysymys kystan aiheuttamasta aivopaineen noususta, jota myös hoidettiin pari vuotta migreeninä, neljästä shunttileikkauksesta ja yhdestä kystan fenestratiosta.
        Ja taas on hankaluuksia, jonka vuoksi magneettikuvaus jälleen kerran ylihuomenna.

        Asia alkoi kiinnostaa, joten rupesin googlaamaan eri otsikoilla ja tein mielestäni tosi hyvän löydön.
        Aloitin googlaamalla "Laihdutuksen vaikutus aivopaineen nousuun".

        Siitä pääsin eteenpäin ja jos sinua kiinnostaa, niin googlaa suoraan "Idiopaattinen intrakraniaalinen hypertensio, "pseudotumor cerebri".
        Duodecim 2007.

        Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim arkisto.

        Tämä on pitkä artikkeli, jossa on erittäin paljon tietoa ja ilm. myös sinun tilanteeseesi liittyvää.


      • sama vaiva
        kokemusta on kirjoitti:

        En vaan, ihme kyllä ole tällaisesta ennen kuullut, vaikka olen ollut asian kanssa tekemisissä nelisenkymmentä vuotta. Koskaan ei ole ollut mitään puhetta laihdutuksesta.

        Johtuu ilm. siitä, että meillä on kysymys kystan aiheuttamasta aivopaineen noususta, jota myös hoidettiin pari vuotta migreeninä, neljästä shunttileikkauksesta ja yhdestä kystan fenestratiosta.
        Ja taas on hankaluuksia, jonka vuoksi magneettikuvaus jälleen kerran ylihuomenna.

        Asia alkoi kiinnostaa, joten rupesin googlaamaan eri otsikoilla ja tein mielestäni tosi hyvän löydön.
        Aloitin googlaamalla "Laihdutuksen vaikutus aivopaineen nousuun".

        Siitä pääsin eteenpäin ja jos sinua kiinnostaa, niin googlaa suoraan "Idiopaattinen intrakraniaalinen hypertensio, "pseudotumor cerebri".
        Duodecim 2007.

        Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim arkisto.

        Tämä on pitkä artikkeli, jossa on erittäin paljon tietoa ja ilm. myös sinun tilanteeseesi liittyvää.

        Suuri kiitos...tollasta tietoo oon kaivannu koko tän ajan. Keväällä yritin tätäki kautta saaha tietoo ku ei lääkärit osannu kertoo. Oon ollu aika hukassa ja ny ku toi uusi ku pienennettiin lääkkeitä ilmeisesti liian aikaseen nii todella rankkaa ollu henkisesti. Mulla ei migreeniä ole epäilty..vaa kasvainta ekana. Mut kaikki noi artikkelin oireet nii on ku just multa kerrottu. Kuulemma harvinainen vaiva nii ois kiva vaihtaa kokemuksia jonku kaa. Ei läheisetkää ymmärrä tätä ku ei tiietä mistä tää johtuu. Eikä lekureitten mukaan tulla koskaan tietämäänkään.


      • Sätyyy
        sama vaiva kirjoitti:

        Itellä keväällä todettiin toi aivopaine. Ei johdu painosta mut kuulemma ensisijainen lääke on laihutus mikä ei kyl pidä paikkaansa. Olen puottanu painoo ja silti se paine mulla kasvo uudelleen. Joudun varmaan syömään vuosia noita lääkkeitä ja isoo määrää. Harvinainen tää vaiva on, se miulle sanottu joka kerta ku oon käyny ja nuorten naisten vaiva.

        Ei kyllä ole vain nuorten naisten vaiva. Itselläni aivopainetta tuli ensinmäisen kerran 1 luokalla ja tuli vielä toisen kerran 4 luokalla, sen jälkeen ei ole tullut. enkä ollu yli tai ali painoinen vaan täysin normaali painoinen!Lääkkeitä muisttakseni söin noin3kk. ja ikinä ei ole myöskään saatu tietää että mistäaivopaine tuli..:)


      • iih diagnoosina täälläkin
        sama vaiva kirjoitti:

        Suuri kiitos...tollasta tietoo oon kaivannu koko tän ajan. Keväällä yritin tätäki kautta saaha tietoo ku ei lääkärit osannu kertoo. Oon ollu aika hukassa ja ny ku toi uusi ku pienennettiin lääkkeitä ilmeisesti liian aikaseen nii todella rankkaa ollu henkisesti. Mulla ei migreeniä ole epäilty..vaa kasvainta ekana. Mut kaikki noi artikkelin oireet nii on ku just multa kerrottu. Kuulemma harvinainen vaiva nii ois kiva vaihtaa kokemuksia jonku kaa. Ei läheisetkää ymmärrä tätä ku ei tiietä mistä tää johtuu. Eikä lekureitten mukaan tulla koskaan tietämäänkään.

        Nostan vanhan keskustelun...

        Kaipailisin lisää vertaistukea, kun virallista vertaistukiväylääkään en ole löytänyt...

        Itse olen reilu parikymppinen pienten lasten äiti ja sain vasta diagnoosin. Oireina pääasiassa näköhäiriöt ja korvissa humisee, diagnoosi saatiin magneettikuvauksen tuloksena. Nyt kokeillaan lääkehoitoa (Ödemin), mutta en oikein tykkää sen haittavaikutuksista, mm. ärtyneisyys ja jonkinasteista masentuneisuutta. :(


      • Kokemusta on aivopaineesta (mutta eri syystä)
        iih diagnoosina täälläkin kirjoitti:

        Nostan vanhan keskustelun...

        Kaipailisin lisää vertaistukea, kun virallista vertaistukiväylääkään en ole löytänyt...

        Itse olen reilu parikymppinen pienten lasten äiti ja sain vasta diagnoosin. Oireina pääasiassa näköhäiriöt ja korvissa humisee, diagnoosi saatiin magneettikuvauksen tuloksena. Nyt kokeillaan lääkehoitoa (Ödemin), mutta en oikein tykkää sen haittavaikutuksista, mm. ärtyneisyys ja jonkinasteista masentuneisuutta. :(

        Minua alkoi kiinnostaa tämän-lääkkeen haittavaikutukset ja googlasin Ödemin.

        Päädyin sivulle, jossa oli muiden kirjoitusten joukossa v 2006 ollut Suomi 24:n keskustelu Pseudotumor Cerebri/Neurologia/Suomi 24.fi, joka ilm. tarkoittaa samaa kuin Idiopaattinen intrakraniaalinen hypertensio.

        Sieltä voisit ainakin lukea toisten kokemuksista.


      • iih diagnoosina
        Kokemusta on aivopaineesta (mutta eri syystä) kirjoitti:

        Minua alkoi kiinnostaa tämän-lääkkeen haittavaikutukset ja googlasin Ödemin.

        Päädyin sivulle, jossa oli muiden kirjoitusten joukossa v 2006 ollut Suomi 24:n keskustelu Pseudotumor Cerebri/Neurologia/Suomi 24.fi, joka ilm. tarkoittaa samaa kuin Idiopaattinen intrakraniaalinen hypertensio.

        Sieltä voisit ainakin lukea toisten kokemuksista.

        Googlattu on ja paljon olen imenyt itseeni tietoa, mutta vertaistukea puuttuu. :)

        Näköhäiriöt jatkuu edelleen yhtä pahana, joten en tiedä onko lääkityksestä kovinkaan suurta apua, tosin aika hitaasti se näköhermojen turvotus ilmeisesti muutenkin laskee. Edellisen lumbaalipunktion jälkeen näköhäiriöt vähenivät muutamaksi päiväksi, mutta jo viikossa oli tilanne palannut ennalleen. Siksi toisekseen sain viimeisimmästä lumbaalipunktiosta alipaineista päänsärkyä, joten hyöty meni ikään kuin -0. :P


      • Kokemusta on jne.
        iih diagnoosina kirjoitti:

        Googlattu on ja paljon olen imenyt itseeni tietoa, mutta vertaistukea puuttuu. :)

        Näköhäiriöt jatkuu edelleen yhtä pahana, joten en tiedä onko lääkityksestä kovinkaan suurta apua, tosin aika hitaasti se näköhermojen turvotus ilmeisesti muutenkin laskee. Edellisen lumbaalipunktion jälkeen näköhäiriöt vähenivät muutamaksi päiväksi, mutta jo viikossa oli tilanne palannut ennalleen. Siksi toisekseen sain viimeisimmästä lumbaalipunktiosta alipaineista päänsärkyä, joten hyöty meni ikään kuin -0. :P

        En voi antaa varsinaista vertaistukea, mutta kuitenkin tuli mieleeni, että olisiko sinun tapauksessasi shuntista apua, koska paineen nousu näkyi jo magneettikuvassa.
        Mitä näistä kirjoituksista olen lukenut, niin tässä tilanteessa se ei aina siinä näy. Kysy ainakin neurokirurgilta olisiko se mahdollista.

        Muistelen kuitenkin jostain lukeneeni, ettei se näköhermon turvotus saisi kovin nopeasti laskeakaan, joten ehkä sekin vaikuttaa shuntin laittamiseen.
        Tai sitten muistan väärin tai sekoitan asiat. Nämä ovat niin vaikeita juttuja ja ne ymmärtää ja muistaa helposti väärin.

        Aikoinaan tyttärelläni ensimmäinen aivopaineen nousun oire oli korvien humina.

        Näköhäiriöistä sen verran, että 8 vuotta sitten, kystan fenestraation (näin maallikon käsityksen mukaan siihen puhkottiin reikiä), muutaman kuukauden jälkeen tuli todella häiritseviä kaksoiskuvia.

        Silmälääkäri määräsi prismalasit, jotka auttoivat samantien. Eivät ne tietenkään vikaa parantaneet, mutta normalisoivat näköä.
        Myöhemmin kaksoiskuvat ovat hävinneet, mutta prismalasit ovat edelleen käytössä, koska tuntuvat hyviltä, eikä siihen silmälääkärin mukaan ole estettä.

        Kerron tämän siksi, että jos sinulle joskus tulee kaksoiskuvia, niin voit kysyä lääkäriltä olisivatko ne kohdallasi mahdolliset.

        Noin kuukausi sitten tapahtui jotain omituista. Vasemman silmän näkökenttä laajeni odottamatta, joten nyt hän pystyy näkemään yhtä sivulle kummallakin silmällä ilman, että tarvitsee kääntää päätä. Ei tämä puutos edes ollut tiedossa, koska näkö oli aina ollut samanlainen.

        Pari viikkoa edellisen jälkeen vasemman korvan kuulo äkkiä parani, niin että kuulee yhtä hyvin kummallakin korvalla. Myöskään tämä vika ei ollut tiedossa, vaan olen aina luullut, että hänellä on todella hyvä kuulo.

        En tiedä ovatko pysyviä parannuksia. Olemme ihmeissämme ja neurokirugikin, jonka vastaanotolla juuri kävimme, pudisteli päätään kummastuneena.
        Tuntuu niin uskomattomalta, että joku asia voisi mennä parempaan suuntaan. Toivottavasti ovat pysyviä, jos tässä sairaudessa nyt mikään on pysyvää.

        Toivottavasti saat todellista vertaistukea.


    • syrinx?
    • Nimetön 5

      sairastui reilu vuosi sitten idiopaatiseen intrakraniaaliseen hypertensioon. Hänellä on myös Crohin tauti. Ylipaino pahentaa tilanetta ja samoin esim. runsas A-vitamiinin syönti- Lääkkeet olemme saaneet pois ja tilanne on parempi. Seurantaa kuitenkin jatketaan n. 3 vuotta ja poikamme on hoidossa ja seurannassa HYKS:in silmäklinikalla

    • e

      Mun aivopaine oli 36. Olin 12 vuotias. Oireet oli jatkuva väsymys, näön huononeminen, pahoinvointi ja todella pahat niska-, pää- ja hartiasäryt. Kävin pari kertaa lääkärissä ja mulle sanottiin, että ei mua mikään vaivaa. No, mä en uskonu lääkäreitä, vaan itseäni, joten jatkoin lääkärikäyntejä. Sitten jossain vaiheessa joku lääkäri alko epäillä et mulla on aivokasvain. Mua tungettiin kaikenlaisiin testeihin, silmälääkäriin ja vietiin siihen varjoaine kuvaan. Kasvainta ei löytyny, joten alettiin miettiä jotain muita tauteja mitä mulla vois olla. Sit selvis, että mulla on pseudotumor cerebri. Se on tauti, joka aiheuttaa kaikki aivokasvaimen oireet, vaikka mitään kasvainta ei ole. Mut vietiin TYKSin lasten teholle hoitoon. siellä alotettiin lääkitys ja tehtiin se selkäydinnestemittaus. Tauti on harvinainen, joten sitä ei osattu epäillä. Olen nyt syönyt yli 3 vuotta lääkkeitä.

      • Anonyymi

        Mikä lääke sinulla on


    • ansoderdahl

      Hei!

      Onko teillä muilla, kenellä on aloitettu Ödemin-lääkitys, oireita päivittäin vai onko ne saatu kuriin Ödeminilla?

      Itselläni todettiin samainen pseudotumor cerebri eli hyvänlaatuinen aivopaineen nousu viime vuoden 2010 lokakuussa, ja paine oli 35.5. Olin 35-v. ja painoindeksi 18. Koko ikäni se on ollut 17, ja nyt siis noussut tuon yhden verran, eli painan 50 kg ja olen 167 cm pitkä. Kaikki käskevät mun syödä enemmän. Syön normaalisti, ja saan herkutella ilman että se näkyy missään muussa kuin isossa. Akne kun on ryöstäytynyt pahaksi tän sairauden jälkeen, kun lopetettiin kaikki hormonaalinen ehkäisy, jota olen huonoon ihooni popsinut koko ikäni paria muutaman vuoden paussia lukuunottamatta. Se on tällä hetkellä ainoa epäily, mistä sairauteni johtuu, sillä en ole ylipainoinen, en ole käyttänyt vitamiineja kuin silloin tällöin monivitamiineja (luontaistuotetta) ja joitain erillisä, kuten kalsium-magnesium, C-vitamiini, kalaöljy, D-vitamiini. Reuma on poissuljettu, mutta tuosta cyringomyeliasta en tiedä, kai se olisi näkynyt magneettikuvassa, ainakin jos sitä siis vuosi sitten olisi ollut? Silloin on kerran magneettikuva otettu 10/2010, ja siitä huomattiin aivopaine. Niska oli siinä vaiheessa ollut 4 kk jumissa.
      Buranaa olen syönyt vuoden päivittäin, alussa Ödemin auttoi ja saatoin pari kuukautta olla lähes ilman, mutta sitten oireet palasivat ja tuossa keväällä jopa epäiltiin, että se johtuisi ylilääkityksestä, että olisin syönyt liian pitkään Ödeminiä. Asia ei ollut kuitenkaan näin, sillä paine oli sama tuossa keväällä huhtikuussa 2011. Ei silti tehty mitään, että asiaa enempää selvitettäisiin, käskettiin vaan olla syömättä Buranaa. Mutta kipu vasemmalla takaraivossa ja korvassa on niin kova ja huumaava, etten voi olla ottamatta, sillä siihen ei lepo eikä makuuasento auta. Töissä sitä on tässä porskuteltu. Yleiskunto senkun laskee, sillä eihän tässä voi mitään tehdä, kun sen jälkeen saa Buranaa syödä tuplasti ja sekään ei riitä ja kärsimykset on kovat. Oletteko menneet yksityiselle neurologille tai neurokirurgille ja jos olette, niin ketä suosittelisitte?

    • ein1

      Mulla todettiin aivopaine ja lääkkeeksi Ödemin. Oli niin hurjat sivuvaikutukset, että puolen vuoden päästä piti lopettaa lääkkeen käyttö. En voinut normaalisti hengittää koko aikana, aina olin nukkumassa, oksetti kesken työpäivän ja kaksi kertaa sain munuaiskiviä (sairaalareissut). En tiedä, onko minulla enää sitä painetta, kun eivät uudelleen mitanneet. Silmissä ei ainakaan ollut mitään ihmeellistä. Huh huh! Jäi vaan sellainen kammo koko lääkkeeseen.

    • eiluottoalääkäreihin

      Kyllä vaikeinta on saada lääkärit ymmärtämään että voi olla muitakin sairauksia kuin mikreeni. minulla akustikus neurinoomaleikkauksen jälkeen tuli outoja ongelmia lääkärit vain naureskelivat menin silmälääkäriin totesi ei mitään vikaa silmissä kerroin missä vika hän hommasi tutkimuksiin korkea nestepaine aivoissa leikkausrippeiden vuoksi syntynyt pääsin heti hoitoon ja myöhemmin sädetetti loput pois. onneksi oli fiksu silmälääkäri.

    • Vertaistukea

      Minulla diagnosoitiin IIH tai pseudotumor cerebri tai mikä nyt onkaan marraskuussa ja kaipaisin kipeästi vertaistukea. Onko sellaista missään?

      Olen 26-vuotias, reippaasti ylipainoinen nainen. Sairastumisesta on aika vähän aikaa ja tietoa ja vertaisia tuntuu olevan kovin vähän.

      • Yksi_idiopaatti

        Facebookista löytyy ryhmä "idiopaattinen intrakraniaalinen hypertensio". Siellä meitä on monta sairastunutta eri puolilta Suomea. =)


      • IIH

        Kyselisin että miten sinulla diagnosoitiin IIH, todettiinko selkäydinpunktiolla?

        Itselläni ollut IIH’hon viittaavia oireita ja haluaisin tietää miten tämä yleensä diagnosoidaan.


      • Miekinnn
        Yksi_idiopaatti kirjoitti:

        Facebookista löytyy ryhmä "idiopaattinen intrakraniaalinen hypertensio". Siellä meitä on monta sairastunutta eri puolilta Suomea. =)

        Onko ryhmä vielä voimissaan kun ei löytynyt vaikka etsin? ☹️


      • Pekelöööö
        Miekinnn kirjoitti:

        Onko ryhmä vielä voimissaan kun ei löytynyt vaikka etsin? ☹️

        On nykyisin IIH nimellä


    • Tietääkö_kukaan

      Näkyykö aivopaine aina silmänpohjista?

      Olen 37 vuotias mies, ja itselläni silmänpohjissa ei näy mitään, mutta muuten oireet täsmäisivät hyvin aivopaineeseen. Kokoaikainen pahoinvointi, särky pään sisällä, tarkkaavaisuushäiriöt (jotka alkaneet oireiden alettua, aiemmin hyvä keskittymiskyky).

      Kognitiiviset toiminnot heikenneet, kaikki tuntuu hitaalta. Olotila sekava, läsnäolon tunne hukassa. Jatkuva uskomaton väsymys, kuin olisi jatkuva hapenpuute.

      Pää tuntuu kammottavalta (juuri siltä kuin siellä olisi ylimääräistä painetta). Silmät tuntuvat raskailta, kauas katsominen tuottaa pahoinvointia, sekavuutta - vaikka näkö itsessään on hyvä.

      En pysty suoriutumaan oikeastaan mistään, koska niin suuri väsymys ja olematon tarkkaavaisuuden ja keskittymiskyvyn taso. Päässä on niin epämiellyttävä paineen tunne 24/7.

      Tätä jatkunut useita vuosia, mutta vasta viimeisen vuoden aikana oireet päässeet näin pahaksi. Ainoina löydöksinä magneettikuvissa corpus pineale kysta 5mm korkea, 6mm leveä sekä kitaontelon tulehdus.

      Lääkärit eivät usko tuon kystan vaikuttavan aivopaineeseen tai muuhunkaan. Pitäisikö tätä uskoa, mitä mieltä olette? Olisiko tässä mahdollista vaatia aivopaineen mittausta, miten se tapahtuisi? Onko suntin asentaminen aivoihin ainoa tapa, ja onko se turvallinen?

      Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

      • oyks89-94

        mulla ollut 90luvulta shuntti.. aivokasvainleikkauksen (kradus1) jälkeen..!
        on hyvä ja turvallinen aivo paineiden/päänsäryn poistumiseksi..
        mut täälläpä vielä kirjoitellaan..


      • Anonyymi

        Olen 48v mies ja myös itsekkin epäilen aivopainetta. Oireet ovat hyvin samankaltaisia; paineen tunne päässä, lumisadetta ja välkyntää silmissä, vaikea tarkentaa ja kohdistaa näköä. Myös kuulo-oireita; tinnitus, suhahdukset korvissa. Voimakas väsymys ja keskittymiskyky hyvin vajavainen. Makuu asento pahentaa oireita. Voiko asento vaikuttaa aivopaineisiin?


    • Anonyymi

      Onko lääke sulla auttanut aivopaineeseen.
      Ja onko löytynyt syytä mistä johtuu

    • Anonyymi

      Luulen tietäväni, että "aivopaine" johtuu ikäopettajan koneella istumisesta.
      Liian vähän liikuntaa, liian paljon koneella istumista. Näen, että tuo oman arkiston käyttäminen joka päivä ( vanhoja aloituksia ) toimii "eläkevarastona". Polla ei enää leikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe