härskeimmästä päästä

luulisin tämän olevan:

Työpaikalla häiritään ja levitellään juttuja yhdestä työntekijästä, mukana on johtoryhmään kuuluva ihminen, ja tämä suusta tuli sitten seuraava: "Loppupeleissä se makaa aivan varmasti mielisairaalassa! " Ja räkänen nauru päälle.

21

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      suurtenkin kansainvälisten yritysten johtoryhmissä.

      • ihmisiähän

        hekin ovat...Saatikka sitten pienissä yrityksissä.


      • ilman,
        ihmisiähän kirjoitti:

        hekin ovat...Saatikka sitten pienissä yrityksissä.

        ihmisyyttä he todella ovat.


      • heilläkin..
        ilman, kirjoitti:

        ihmisyyttä he todella ovat.

        ihmisarvo on.Sitä ei voi kieltää.Joukossa tyhmyys tiivistyy.Joukkosuggestiota.Heikkouden osoitusta.Tyhmää..


      • ja se
        heilläkin.. kirjoitti:

        ihmisarvo on.Sitä ei voi kieltää.Joukossa tyhmyys tiivistyy.Joukkosuggestiota.Heikkouden osoitusta.Tyhmää..

        ihmisyys, inhimillisyys ovat täysin eri asioita.


    • isoon firmaan

      "hukkuu"varmaan helpommin kuin pieneen yritykseen,jossa koko porukka voi olla yhden kimpussa.Se vasta hauskaa on...

    • varaa

      puhua mielen alueen ongelmista... Etkö voisi kertoa tämän tapauksen eteenpäin, vaikka työsuojelupiiriin? On sinulla varmaan muutakin muistissa. Naurusta tulisi sitten ehkä vain hiukan limainen.

    • keijokojotti99

      :( :( :( :( :(

    • tarkoittaakohan.minua

      No jos aloitus koskee tätä minun tapaustani,,,, niin jälkeenpäin kuultuna on tämä "johtava hahmo" saanut lähtöpassit ajat sitten, ja työntekijätkin vaihtuneet moneen otteeseen vuosien varrella tämän sairaan työyhteisön vuoksi.

    • PerkeleenPiliPaliPässit

      Kyllä muakin on tässä reilu 8 vuoden aikana leimattu ja haukuttu ties miksikä ja ihan ilman syytä.
      Kaikki alkoi eka viikolla jo, kun yks naiskollega aloitti ahdistelelemaan mua. Siinä meni noin puoli vuotta, ennen kun sain sen hullun kimpustani pois.
      Hän oli jo niin sekaisin, että esim. puhui omalle mutsilleen ainakin, että me ollaan lähiaikoina muuttamassa yhteen ja lapsikin varmaan on jo ennen sitä alullaan. Eli ihan pimee tapaus ja perättömät puheet.
      Sitten hän kai katkeruuttaankin torjutuksi tulemisesta aloitti mun mustamaalaamisen haukkumalla mielisairaaksi, juopoksi ja moneksi vieläkin pahemmaksi. Kehtasi haukkua mun sukulaisisakin ties miksikä, vaikka hän ei tunne heitä edes näöltä.
      Sitten muutama muu tyyppi työpaikaltamme myöskin joskus yritti maksattaa mulla milloin mitäkin autohankintoja tms ja siitähän se vittuilu sitten alkoi, kun mä pesin käteni koko jutusta. Vielä kun heillä on jotain pöhlöilystä seuranneita ulosottoja niskoillaan, niin sen nyt tiesi muutenkin, mitä siitä olis seurannut, jos olisin päästänyt heidät liian liki.
      Sitten tässä on ollut helvetisti kaikkea muutakin paskaa vuosien varrella ja mä nyt olen vain sitkeästi pintani, että mä olen tässä firmassa ainoastaan työn takia, eikä mua kiinnosta ainakaan työkavereiden kanssa ruveta mihinkään läheiseen toimintaan. Vielä kun toiminta on tuota, kuten edellä mainitsin.
      Viime kesästä lähtien haukkuminen päin naamaa ja selän takana on ollut kyllä todella sairasta ja vähän-älyisen tasoista.
      Ihan tällaista homorunkkari-tasoista, sitten kuulemma yksi uudehko naiskollega pelkää, että mä yritän huumeraiskata hänet(tämä sanottiin mulle päin naamaa, "läppänä" kuulemma, kun mä nyt tietysti tollasesta pärähdin aika pahastikin) ja tällaista. Naurettavinta tuossa on vielä se, että jätkät itse on aika lailla heppi tanassa tuon samaisen naisen perään, että ainoat häneen liittyvät alapääjutut on heidän itsensä hekumointia aiheesta.
      Viimeisin, mitä mä kyllä osasin odottaakin, että kaadetaan mun niskaan selän takana ainakin jos ei muuten, on tällainen tapaus: Joku oli vääntänyt aika muhkeat tortut WC-pönttöön tässä eräänä perjantaina ja jättänyt ne muhimaan vkl ajaksi sinne, että sunnuntaityöläinen oli sitten löytänyt ne sieltä mojovan löyhkän kera.
      Sanoi vielä, että paperia ei ollut käytetty kai muuta, kuin yksi pala ja sekin oli heitetty vessan roskakoriin. Tapaus sai nimen "Mysteeripaskan arvoitus", koska pe talossa ei enää iltapäivästä ollut muita, kun siivooja ja pari toimistohenkilöä. Vaikka sitä nyt ei tiedä varmaksi, mihin aikaan tämä kyseinen mysteerituotos ilmaantui talon tiloihin.
      Mutta kuinka ollakaan, tänään tuli kuittailua siihen malliin, että se olenkin minä, joka teki tämän tempun, vaikka mä nyt tiedän, että mä en ole tehnyt mitään tuollaista. Ihan sen vuoksikin jo, että mä käyn äärimmäisen harvoin isolla hädällä töissä ja toisekseen mä kyllä osaan vetää vessan jne.
      Eikä tuo muuten olis ehkä varmistunut mulle, mutta heti aamusta mulle heitettiin joku paskakuittaus, kun kävin pissalla ja iltapäivästä eräs toinen työkaveri taas pissalle mennessäni huuteli mun perään että "Oletko menossa paskalle?!?! Muista sitten vetää vessa!!!"
      Saattoihan tuo tietysti olla pelkkä läppä, mutta jotenkin vain ihmeen sopivasti tuollainen pään aukominen alkoi heti perään, kun joku näistä talon pässeistä ei itse osannut/viitsinyt siivota jälkiään.
      Onhan tuo aika huvittavakin tapaus, mutta aika ärsyttäväkin. Kun ei enää muusta keksitä vittuilla, eikä kuitenkaan osata pitää sitä turpaa kiinnikään, niin täytyy tuollaisesta syytellä toista.
      Keski-ikä firmassamme kuitenkin on vielä siinä 40 vuoden kintaalla varmaankin, kun mä olen kuitenkin 37-vuotiaana talon nuoremmasta päästä. Eli ei nyt saatana luulisi enää tuon ikäisten viitsivän kusta toisten kintuille, vaan luulis jo tuohon ikään tulleiden osavan ainakin pitää suunsa kiinni, jos ei sieltä saa mitään asiallista ulos.

      • jottanäin

        Vanhat ne justiin pahimpia on,haistattaisin vidut ikäville kuspäille.


      • PerkeleenPiliPaliPässit
        jottanäin kirjoitti:

        Vanhat ne justiin pahimpia on,haistattaisin vidut ikäville kuspäille.

        Olen kyllä jonkun kerran haistattanutkin ja tuonut muutenkin ilmi, ettei heillä ole mitään asemaa mun maailmassani ja ihan heidän oman käytöksensä vuoksi. Ja juurikin sen, että olen tuolla vain työn takia, joten en välitä nykyään varsinkaan heistä ja heidän elämästään. Vissiin heitä sieppaa sekin.


    • 46774

      Toivottavasti pilkka käy omaan nilkkaan ja paha saa palkkansa, mutta etkö voisi puhua jollekkin esim. Toiselle johtoryhmäläiselle. Tuskin kaikki ovat häntä vastaan. Kyllähän sellaisille arvoa annetaan jotka puolustavat

    • kertoosanojastaenemmän

      Kertoo sairaasta työilmapiiristä jota johtokunta pitää yllä . Eli kyllä sinne mielisairaalaan joutaa joku muu makaamaan kuin se jota haukutaan.

    • kerpus

      Julkisellakin puolella on tämmöinenkin pelleily. Kun piirit on pienet, niin pitävät omista palleistaan kiinni ja silloin ollaan mukana eikä mitään vastarannankiiskejä. Julkisellahan on pienet palkat ja johtoryhmän jäsenet eivät vaihdu kuin näennäisesti, joten siellä suojellaan vain omia ja suosikkejaan.

      Huoh ja huoh! Kaikkea sitä tehdään, kun halutaan eroon yhdestä matalapalkkaisesta työntekijästä.

      Näin viranomaisena toivon, että jokainen virka julkisella puolella tulisi aina olemaan määräaikainen. Tällöin kukaan ei nukahda siihen turvallisuuden tunteeseen.

    • kaikkillaonkiusaamista

      Kyllä suomalaisilla työpaikoilla epätasa-arvo kukoistaa. Sitten ihmetellään suuria itsemurhalukuja, työkyvyttömyyseläkkeitä ja masennusta, kun nuo tuppaavat olemaan hyvin yleisiä maassamme. Ihmetellään koulukiusaamista. Unohdetaan, että opettajat osaavat hyvin kiusata toisiaan ja muita työyhteisön jäseniä. Miten kiusaavat aikuiset pystyisi ratkaisemaan lasten välisen kiusaamisen?

    • TosiHyväKann

      Kilpimallin perusajatuksia:
      1. Kiusaamisen vastustamisen valtuutettu. Perustetaan virka, joka tulisi olemaan valtakunnallinen valtion virka.
      2. Maakunnittain olisi yksi kiusaamisen vastustamisen Kilpihenkilö. Apunaan hänellä on koulutetut vapaaehtoistyöntekijät eli Pyyteettömät Ystävät.
      3. Pyyteettömät Ystävät ovat arjen apuna kiusatulle.
      https://www.savonsanomat.fi/pieksamaenlehti/mielipide/mielipidekirjoitukset/Aikamme-syöpä-kiusaaminen/1307968

      • poimintana.ko.linkistä

        Suomalaisista 90 prosenttia on kokenut kiusaamista
        itse tai lähipiirissä.
        Kiusaaminen on henkistä, fyysistä ja/tai sosiaalista
        väkivaltaa, jossa kiusaaja kohdistaa toiseen henkilöön
        sanallista tai sanatonta vahinkoa. Se voi olla hetkellistä,
        pitkäkestoista, suunnitelmallista ja tahallista.
        Näin kiusaaja pyrkii aiheuttamaan kiusatulle
        mielipahaa ja vahinkoa.
        Suomen rikoslaki korostaa kiusaamista rikoksena,
        kun se on fyysistä.
        Miksi rikoslain pykälässä 5 ei selkeästi ilmaise, että henkinen ja sosiaalinen väkivaltakin on rikos ?
        Miksi rikoslaissa ei ole mainintaa, että kiusaaminen on rikos,
        jos tekee toiselle ruumiillista tai henkistä tai sosiaalista väkivaltaa?
        Kilpi -malli on tarkoitettu kaikenikäisille ja erilaisiin kiusaamisen
        ehkäisy ja kiusaamiskierteen katkaisemisiin.
        Mallia voisi kehittää sosiaali- ja terveyspalveluiden ratkaisuissa.
        Kehittämiseen voisi sisällyttää myös Check-in nettikahvilaa.
        Siellä voisi keskustella ja tuoda tiettäväksi omaa tai
        ystävän kiusaamista kasvottomana ja nimettömänä.
        Keskusteluympäristössä olisi mahdollista keskustella
        toisten kiusaamista kokeneiden kanssa.
        Myös valtakunnallinen vastustamisen
        valtuutettu, maakuntien kilpihenkilöt ja
        Pyyteettömät Ystävät voisivat antaa tukea ja ohjeita
        miten toimia eteenpäin.
        Valtakunnallinen Kiusaamisen vastustamisverkosto voisi myös olla kehittämishankkeena.
        Teimme kansalaisaloitteen Valtakunnallisen kiusaamisen vastustamisen Kilpimallista.
        Malliin liittyy valtakunnallinen kiusaamisen vastustamisen valtuutettu, maakunnallinen kiusaamisen Kilpihenkilö ja Pyyteettömät Ystävät.


      • Kansalaisaloite

    • Johtajakoulutus

      En ole yllättynyt aloittajan kertomasta tapauksesta. Kyllä jotain tuollaista tapahtuu todella. Pahinta on että uhri kyllä tietää aina mitä hänestä puhutaan.

      Itsekin törmäsin kerran tilanteeseen missä eräs esimies tuli kaverinsa lähelle supattamaan toisen työkaverin kanssa sitä sun tätä ja puhui mm. pahaa vieressä olevasta kiusaamastaan henkilöstä. Ohimennen kuulin että hän sanoi toiselle: "Nyt se miettii, että sanoiko se oikeasti niin."

      Hän osasi puhua siten ettei jää mistään kiinni, koska irrallisia järjettömiä tokaisuja ei voi yhdistää mihinkään. Selkäänpuukotukset tapahtuivat kuin salama kirkkaalta taivaalta. Kiusattu näyttäisi ainoastaan hullulta jos ottaisi asian puheeksi, koska kiusaaja on kaikkien kaveri. Hän ei koskaan jää kiinni ja nykyään on mm. saanut ylennyksiä ja palkankorotuksia.

    • NiemiTku

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1917
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1569
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1519
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1425
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1370
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1317
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1157
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe