Jäädäkkö jonon jatkoksi vai mennä kotiin, riskit molemmissa ; (

Sairastuin aamulla vatsatautiin. Tiedän, että paras lääke tähän silloin tällöin iskevään jonkun ruoka-aineen aiheuttamaan kipuun on syömättömyys. Vatsani kun ei suostu ottamaan vastaan ruokaa.

Ei minulla ole hätää jos jaksan olla syömättä. Mutta tulee se nälkä kuitenkin sille ei voi mitään ja niinpä yritin illan korvassa syödä pinaattikeittoa. Heti miten tuli vatsasta vastalause ja pinaatit pihalle. (ehkä se oli liian rautapitoinen annos)

Päätin lähteä päivystyspolille josko jotain pilleriä saisin yötä vasten ensiavuksi. Lasikopissa istui nuori nainen. Vieressä oli sairaanhoitaja, joka kirjoitti jotain lappuja. Vastaanottoapulainen kysyi mikä minua vaivaa. Kerroin, että nälkä on mutta maha ei ota vastaan. Onko ne sappivaivoja? Ei ole. Onko teitä tutkittu? On, eikä mitään ole löytynyt. Miten te sitten meidän uskotte voivan teitä auttaa? No, jos saisin jotain vatsaa rauhoittavaa lääkettä yöksi.

Tyttö katsoi sairaanhoitajaan, pani käden kasvojensa suojaksi, hymyili ja kysyi mitä tehdään? Sairaanhoitaja sanoi, eiköhän ole paras, että lääkäri tutkii rouvan.

Vastaanottoapulainen alkoi topakasti ohjeistamaan minua. Kello on jo paljon (19.30) mitään kokeita ei voida ottaa joten jää hyvin epätodennäköiseksi voimmeko teitä auttaa. Voittehan te jäädä tänne jonon jatkoksi ja jonossa voi kulua montakin tuntia. Emme voi kuitenkaan taata saatteko mitään apua. (kolme ihmistä istui odotushuoneessa, heistä yksi pölähteli perjantaille.)

Nousin ylös ja kiitin, että jos en mitään apua saa niin mitäpä tässä jonottamaan. Poistuin, päätin pärjätä yön yli olemalla syömättä. Kokeilen sitten huomenna pysyykö eväät sisällä.

Miten teilläpäin kannattako hakea apua sairauteen perjantai-iltana vai pitääkö valita parempi sairastumisen ajankohta?

79

1371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 59,8-v

      kun
      syön 500 g luumuja ja 3-4 tunnin päästä vatsan tyhjennys.

      näin teen heti un epäilenkin, jyyri toukokuussa tein.

      Äidilläni oli varsatauti 75 kiloisesta laihtui runsaassa kuukaudessa nuoruudenpainoonsa 55 kiloon,
      ensin sanoi että jos toinen tulee, niin heti lääkäriin menee ja sairaalaan pyytää.
      Kun on miettinyt pari vuotta, on taudistaan todella onnellinen, se 55 kiloisen edelleen.

      .

      • Korppis

        Luumut olisivat liikaa näille omille vatsaongelmilleni.

        Vaivani toistuvat ilmeisesti jonkin ruoka-aineen vaikutuksesta, ilmeisesti maitojauheen tai ylipäätään jonkin maitovalmisteen. Kipu on hyvin äkillinen ja voimakas, jolloin vatsa on saatava heti tyhjäksi.

        Tuo viimeinen lauseesi sai minut hyvälle tuulelle, olemme näet lähdössä kuun loppupuolella Saamokselle ja taidan sittenkin päästä uikkarikuntoon ; ) Ainakin hyvä startti vyötärön tarkkailulle.

        Join juuri kupillisen kasvislientä ja hiljaista toistaiseksi.

        Minulla tämä kone ei pelitä joten menen vintille sairastelemaan, yötä ; )


      • vatsaraukka

        on maitohappobakteeri ja keltainen jaffa. Näitä minä olen nauttinut ja ainakin tauti on mennyt ohi. Joko näistä johtuen tai sitten ihan itsestään. Eipä nuo "lääkkeet" ainakaan pahitteeksi ole!


      • Korppis
        vatsaraukka kirjoitti:

        on maitohappobakteeri ja keltainen jaffa. Näitä minä olen nauttinut ja ainakin tauti on mennyt ohi. Joko näistä johtuen tai sitten ihan itsestään. Eipä nuo "lääkkeet" ainakaan pahitteeksi ole!

        Ajattekin jahka tästä kirkolle selviän käydä apteekissa ostamassa jotain vatsaa rauhoittavaa ja hiilitabletteja. Eilen ostin jaffaa, mutta se tuli ulos, liian hapokasta akuutissa kivussa. Kipuni on ylävatsan alueella ja säteilee voimakkaasti selkään. Ajattelinkin googlettaa mitä ne sanoo sappikivistä. Lapsena minulta poistui luonnollista tietä munuaiskivet ja kohtaus oli saman oloinen kuin tämä aikuisiällä vaivaava ylävatsakipu.


      • 1947
        Korppis kirjoitti:

        Luumut olisivat liikaa näille omille vatsaongelmilleni.

        Vaivani toistuvat ilmeisesti jonkin ruoka-aineen vaikutuksesta, ilmeisesti maitojauheen tai ylipäätään jonkin maitovalmisteen. Kipu on hyvin äkillinen ja voimakas, jolloin vatsa on saatava heti tyhjäksi.

        Tuo viimeinen lauseesi sai minut hyvälle tuulelle, olemme näet lähdössä kuun loppupuolella Saamokselle ja taidan sittenkin päästä uikkarikuntoon ; ) Ainakin hyvä startti vyötärön tarkkailulle.

        Join juuri kupillisen kasvislientä ja hiljaista toistaiseksi.

        Minulla tämä kone ei pelitä joten menen vintille sairastelemaan, yötä ; )

        Siis tuliko oksennus itsestään, vai autoitko sitä? Mulla oli vatsakipua, kovaa ja se äityi umppariksi. Leikattiin puolen viikon päästä tulehdusarvojen noustua.
        Kotona olisi hyvä olla ripulin varalta Imodiumia 2mg. Saa apteekista, otetaan kaksi kapselia alussa ja jatkossa oksentelun jälkeen yksi.
        Myös sokeri-suolaliuos auttaa, jos saa sitä juotua. Se pitää nestetasapainon kunnossa.

        Kovaan vatsaan auttaa Movicol-jauhe. Puoleen lasilliseen vettä sekoitetaan.Se on hyvä siihen vaivaan.

        Happoisuuteen Gaviscon pullossa. Kyllä sekin helpotti oloa. Röyhtäilyyn ja ilmavaivoihin auttaa.

        Syöpää estää ravinnelisä magnesium, apteekista. Teelusikan kärjellinen sekoitetaan puoleen lasillista vettä, tyhjään vatsaan. Monella on syöpä pysähtynyt ja antanut päiviä lisää reilusti enemmän, kuin lääkärit lupasi.
        Terveydeksi!


      • Korppis
        1947 kirjoitti:

        Siis tuliko oksennus itsestään, vai autoitko sitä? Mulla oli vatsakipua, kovaa ja se äityi umppariksi. Leikattiin puolen viikon päästä tulehdusarvojen noustua.
        Kotona olisi hyvä olla ripulin varalta Imodiumia 2mg. Saa apteekista, otetaan kaksi kapselia alussa ja jatkossa oksentelun jälkeen yksi.
        Myös sokeri-suolaliuos auttaa, jos saa sitä juotua. Se pitää nestetasapainon kunnossa.

        Kovaan vatsaan auttaa Movicol-jauhe. Puoleen lasilliseen vettä sekoitetaan.Se on hyvä siihen vaivaan.

        Happoisuuteen Gaviscon pullossa. Kyllä sekin helpotti oloa. Röyhtäilyyn ja ilmavaivoihin auttaa.

        Syöpää estää ravinnelisä magnesium, apteekista. Teelusikan kärjellinen sekoitetaan puoleen lasillista vettä, tyhjään vatsaan. Monella on syöpä pysähtynyt ja antanut päiviä lisää reilusti enemmän, kuin lääkärit lupasi.
        Terveydeksi!

        Eka kohtauksessa tuli oksennus itsestään. Yritin myöhemmin syödä pinaattikeittoa ja kohtus uusi joten työnsin kädet kurkkuun ja autoin vatsalaukun tyhjäksi koska tiesin entuudestaan kivun siten helpottavan. Kipu on sietämätön ylävatsassa ja säteilee kehon läpi selkään.


      • RIMMIR
        Korppis kirjoitti:

        Eka kohtauksessa tuli oksennus itsestään. Yritin myöhemmin syödä pinaattikeittoa ja kohtus uusi joten työnsin kädet kurkkuun ja autoin vatsalaukun tyhjäksi koska tiesin entuudestaan kivun siten helpottavan. Kipu on sietämätön ylävatsassa ja säteilee kehon läpi selkään.

        Sinulla on sappikivet. Juuri samat oireet minullakin parivuotta sitten monesta eri ruokalajista. Lopulta niin tuskainen selkä, että oli pakko mennä poliklinikalle.
        Pari viikkoa polilla käynnin jälkeen tarkistettiin maksa ja sappirakko ultraääni kuvauksella. Minulla oli vain yksi suuri kivi joka tukki sappitiehyen ja koko sappirakko poistettiin tähystysleikkauksella. Sen jälkeen ei ole oksettavaa oloa ollut, taikka samanmoisia selkäkipuja tarvinnut kärsiä.


      • Korppis
        RIMMIR kirjoitti:

        Sinulla on sappikivet. Juuri samat oireet minullakin parivuotta sitten monesta eri ruokalajista. Lopulta niin tuskainen selkä, että oli pakko mennä poliklinikalle.
        Pari viikkoa polilla käynnin jälkeen tarkistettiin maksa ja sappirakko ultraääni kuvauksella. Minulla oli vain yksi suuri kivi joka tukki sappitiehyen ja koko sappirakko poistettiin tähystysleikkauksella. Sen jälkeen ei ole oksettavaa oloa ollut, taikka samanmoisia selkäkipuja tarvinnut kärsiä.

        ...lääkärille ja aikeissani on pyytää juuri nuo samaiset kokeet kuin sinulle tehtiin sekä ultratutkimuksen. Kun luin netistä taudinkuvasta ja selailin lääkärinkirjaa en epäillyt lainkaan mistä on kysymys. Kun perjantaina päivystyksessä kysyttiin onko minulla sappivaivoja enhän osannut vielä silloin yhdistää koska en ole terveysalanihminen joten samaistin laktoosivaivoihin.

        Tiedät koska olet kokenut, että kysymys on hyvin voimakkaista kivuista ja pahinta on kun ylävatsaa kouristaa ja samalla selkää polttaa ei tiedä missä asennossa kyykkisi.

        Minulla pitkänä ihmisenä on selkä heikoin kehon lenkki joten marjametsät eivät tule kysymyksenkään vaikka syksyisessä luonnossa onkin ihana vaellella. Sienikorin otan joskus mukaan.

        Kiitos tiedoista ; )


    • 1943

      Underbergiä mahdollisten vatsavaivojen varalle, se on tähän asti helpottanut oloa. Vatsa on harvoin oireillut. Ripulissa viimeinen keino on porkkanavelli. Yleensä en mene heti lääkärille, vaan odottelen ja seurailen. Kesällä kävin terveyskeskuksessa ruusun takia neljänä peräkkäisenä päivänä. Lääkäri oli asiallinen, sairaanhoitajista yksi tosi symppis, yksi -0 ja yksi melko tärkeä. Perjantai-iltaa ei ole tarvinnut kokeilla.

      • Minämaalta

        kulutusta. Näköjään olet niin piintynyt nautiskelija, ettet voi olla edes yhtä päivää syömättä, vaikka hyvin tiedät paaston auttavan mahataudissa.
        Juolahtiko mielen nurkkaasikaan, että änkeämällä terkkarille veit sairaanhoitajan kallista työaikaa ja jos olisit jäänyt jonottamaan, myös vuoron joltain tosisairaalta?

        Tällaisten ihmisten takia minäkin köyhä joudun maksamaan turhan paljon veroja! Itselläni ei juolahtaisi mieleenkään mennä tavallisen mahataudin takia terkkarille, en ramppaa siellä flunssankaan takia. Ilmankos yleensä olenkin ollut aika terve, kun en joka pikku risaukseen vaadi antibiootteja sun muita troppeja.

        Mustikkakeitto ja korput on vanha hyvä lääke mahatautiin, mustikka asettaa kummasti mahaa.


      • terhene
        Minämaalta kirjoitti:

        kulutusta. Näköjään olet niin piintynyt nautiskelija, ettet voi olla edes yhtä päivää syömättä, vaikka hyvin tiedät paaston auttavan mahataudissa.
        Juolahtiko mielen nurkkaasikaan, että änkeämällä terkkarille veit sairaanhoitajan kallista työaikaa ja jos olisit jäänyt jonottamaan, myös vuoron joltain tosisairaalta?

        Tällaisten ihmisten takia minäkin köyhä joudun maksamaan turhan paljon veroja! Itselläni ei juolahtaisi mieleenkään mennä tavallisen mahataudin takia terkkarille, en ramppaa siellä flunssankaan takia. Ilmankos yleensä olenkin ollut aika terve, kun en joka pikku risaukseen vaadi antibiootteja sun muita troppeja.

        Mustikkakeitto ja korput on vanha hyvä lääke mahatautiin, mustikka asettaa kummasti mahaa.

        ollut minunkaan tapana lähteä päivystykseen pelkän oksennus/ripulitaudin takia, joka on aamulla alkanut. Eri asia tietenkin, jos on kovia kipuja, vaikkapa umpilisäkkeentulehduksen takia.
        Eihän siihen auta muu, kuin paasto, ja tarpeellinen nesteen nauttiminen.
        Aikuinen perusterve ihminen kyllä jaksaa olla muutaman päivän syömättä.
        Apteekista saa reseptittä vatsaa rauhoittavia tuotteita.

        Aikoinaan 80-luvulla äitini soitti keskellä yötä, luullen saavansa sydäninfarktin, sen lisäksi hän sairasti syöpää.
        Veimme hänet keskussairaalan päivystykseen, joka oli täpötäynnänsä populaa. Odotettuamme monta tuntia, äitini kertoi puristuksen vähentyneen. Veimme hänet kotiinsa, jonne hän sai päästä kuolemanväsyneenä pitkälleen omaan sänkyynsä.

        .


      • Korppis
        Minämaalta kirjoitti:

        kulutusta. Näköjään olet niin piintynyt nautiskelija, ettet voi olla edes yhtä päivää syömättä, vaikka hyvin tiedät paaston auttavan mahataudissa.
        Juolahtiko mielen nurkkaasikaan, että änkeämällä terkkarille veit sairaanhoitajan kallista työaikaa ja jos olisit jäänyt jonottamaan, myös vuoron joltain tosisairaalta?

        Tällaisten ihmisten takia minäkin köyhä joudun maksamaan turhan paljon veroja! Itselläni ei juolahtaisi mieleenkään mennä tavallisen mahataudin takia terkkarille, en ramppaa siellä flunssankaan takia. Ilmankos yleensä olenkin ollut aika terve, kun en joka pikku risaukseen vaadi antibiootteja sun muita troppeja.

        Mustikkakeitto ja korput on vanha hyvä lääke mahatautiin, mustikka asettaa kummasti mahaa.

        Entisenä yrittäjänä maksoin alvia ja tuloveroa, joten kai minäkin saan käyttää yleisiä palveluita vaikka en ihan köyhä olekaan.

        Köyhyysraja kulkee noin 1200/kk euron tulojen alapuolella.

        Minä en yleensä juokse terveyskeskuksissa, mutta kun en yksityisellekään enää pääsyt koska oli perjantai-ilta.

        Voi niinkin sanoa, että olen nautiskelija, mutta eipä tullut mieleenikään ajatella muita veronmksajia kun kipu oli pahimmillaan. Olen yleensä hyvin terve mitä nyt kerran kahdessa vuodessa maha ramppaa. En kuitenkaan ole enää nuori ja joskus pelkään kuolemaa ja lapseni tarvitsevt vielä mamia enkä haluaisi jättää Peteriä yksin.

        Yö meni kuumeisenä ja nyt aamulla olo on kohtuullinen, mutta tee ja kasvisliemi antoi mukavan lämpimän olon vatsaani. Pidän paaston joten eiköhän tämä tästä.

        Toivon, että pysyt terveenä ja työkykyisenä niin veromarkkasi menee oikeille ihmisille.


      • 1943
        Korppis kirjoitti:

        Entisenä yrittäjänä maksoin alvia ja tuloveroa, joten kai minäkin saan käyttää yleisiä palveluita vaikka en ihan köyhä olekaan.

        Köyhyysraja kulkee noin 1200/kk euron tulojen alapuolella.

        Minä en yleensä juokse terveyskeskuksissa, mutta kun en yksityisellekään enää pääsyt koska oli perjantai-ilta.

        Voi niinkin sanoa, että olen nautiskelija, mutta eipä tullut mieleenikään ajatella muita veronmksajia kun kipu oli pahimmillaan. Olen yleensä hyvin terve mitä nyt kerran kahdessa vuodessa maha ramppaa. En kuitenkaan ole enää nuori ja joskus pelkään kuolemaa ja lapseni tarvitsevt vielä mamia enkä haluaisi jättää Peteriä yksin.

        Yö meni kuumeisenä ja nyt aamulla olo on kohtuullinen, mutta tee ja kasvisliemi antoi mukavan lämpimän olon vatsaani. Pidän paaston joten eiköhän tämä tästä.

        Toivon, että pysyt terveenä ja työkykyisenä niin veromarkkasi menee oikeille ihmisille.

        voivat merkitä tosi vaarallisia sairauksia. Umpisuoli on ensimmäinen, jota tulee ajatelleeksi. Parilla tutullani on ollut suolitukos ja hengenmeno lähellä. Ja tuo lääkärille hakeutuminen on yksilöllistä, se meille suotakoon.


      • Korppis

        Eikö Underberiä ole myös juomana? Minulla on jossain pieni minipullo sitä, harmi eipä tullut mieleeni ottaa napsua, olisi voinut auttaakiin akuuttiin kipuuni ; )

        Enpä ole terveyspalvelujen suurkuluttaja ja olen käyttänyt yksityistä lääkäriasemaa ja tottunut palvelun hyvään laatuun, vihaksi pisti saamani palvelu, eli tyhjää saa pyytämättäkin..


      • 1943
        Korppis kirjoitti:

        Eikö Underberiä ole myös juomana? Minulla on jossain pieni minipullo sitä, harmi eipä tullut mieleeni ottaa napsua, olisi voinut auttaakiin akuuttiin kipuuni ; )

        Enpä ole terveyspalvelujen suurkuluttaja ja olen käyttänyt yksityistä lääkäriasemaa ja tottunut palvelun hyvään laatuun, vihaksi pisti saamani palvelu, eli tyhjää saa pyytämättäkin..

        sitä on nesteenä, ei kovin iso drinkki per pullo.


      • Korppis
        1943 kirjoitti:

        sitä on nesteenä, ei kovin iso drinkki per pullo.

        Olen lähdössä kylille kohta, kysynpä apteekista noita Undeberg-troppeja samalla kun täydennän muutenkin lääkekaappiani.


      • Korppis
        1943 kirjoitti:

        voivat merkitä tosi vaarallisia sairauksia. Umpisuoli on ensimmäinen, jota tulee ajatelleeksi. Parilla tutullani on ollut suolitukos ja hengenmeno lähellä. Ja tuo lääkärille hakeutuminen on yksilöllistä, se meille suotakoon.

        Voihan sitä kuolla saappaat jalassa ja kehua, että säätinpä veronmaksajien rahoja ; )


      • rassukuramassu
        Korppis kirjoitti:

        Voihan sitä kuolla saappaat jalassa ja kehua, että säätinpä veronmaksajien rahoja ; )

        luannikkaasti,kehuskelu.konsa muiden mollaukselta kerkeet......


      • ystävä,.,.
        Korppis kirjoitti:

        Entisenä yrittäjänä maksoin alvia ja tuloveroa, joten kai minäkin saan käyttää yleisiä palveluita vaikka en ihan köyhä olekaan.

        Köyhyysraja kulkee noin 1200/kk euron tulojen alapuolella.

        Minä en yleensä juokse terveyskeskuksissa, mutta kun en yksityisellekään enää pääsyt koska oli perjantai-ilta.

        Voi niinkin sanoa, että olen nautiskelija, mutta eipä tullut mieleenikään ajatella muita veronmksajia kun kipu oli pahimmillaan. Olen yleensä hyvin terve mitä nyt kerran kahdessa vuodessa maha ramppaa. En kuitenkaan ole enää nuori ja joskus pelkään kuolemaa ja lapseni tarvitsevt vielä mamia enkä haluaisi jättää Peteriä yksin.

        Yö meni kuumeisenä ja nyt aamulla olo on kohtuullinen, mutta tee ja kasvisliemi antoi mukavan lämpimän olon vatsaani. Pidän paaston joten eiköhän tämä tästä.

        Toivon, että pysyt terveenä ja työkykyisenä niin veromarkkasi menee oikeille ihmisille.

        täälä on niin kateellisia ihmisiä, kun itsellä ei ole hyvin, alkaa paska lentämään. Niin tämä ikäluokka on todellakin jälkeenjäänyttä, sosiaaliset taidot monellakin heikot.
        Miten voi kirjoitella noin rumasti toiselle kivuistaan kärsivälle? Tiedän et ne kivut ovat kovat. Ja ihan oikeassa olet, melkovarmasti johtuvat sapestasi.

        Joku pasjanjauhaja se sinunkin kirjoituksiasi sabotoi, ei tervejärkiset noin kirjoittele mitä täältä luin!
        Sivistyksen puute näkyy tällä palstalla, toki monia ihan ystävällisiäkin löytyy. Sitävarten on terveyskeskus et niihin mennään, oli vaiva mikä tahansa. Tekopyhät taas saivat vettä myllyynsä, ja se kun minä en menisi ...jne...
        Mitä sitten, mitä se kellenkään kuuluu kuka menee, tuskin yksikään kuolee sen takia? Minä menen, ja olen myös ihan riittävästi veroja maksanut, joten myös apuja haen jos niitä tarvitsen.


      • ystävä,.,. kirjoitti:

        täälä on niin kateellisia ihmisiä, kun itsellä ei ole hyvin, alkaa paska lentämään. Niin tämä ikäluokka on todellakin jälkeenjäänyttä, sosiaaliset taidot monellakin heikot.
        Miten voi kirjoitella noin rumasti toiselle kivuistaan kärsivälle? Tiedän et ne kivut ovat kovat. Ja ihan oikeassa olet, melkovarmasti johtuvat sapestasi.

        Joku pasjanjauhaja se sinunkin kirjoituksiasi sabotoi, ei tervejärkiset noin kirjoittele mitä täältä luin!
        Sivistyksen puute näkyy tällä palstalla, toki monia ihan ystävällisiäkin löytyy. Sitävarten on terveyskeskus et niihin mennään, oli vaiva mikä tahansa. Tekopyhät taas saivat vettä myllyynsä, ja se kun minä en menisi ...jne...
        Mitä sitten, mitä se kellenkään kuuluu kuka menee, tuskin yksikään kuolee sen takia? Minä menen, ja olen myös ihan riittävästi veroja maksanut, joten myös apuja haen jos niitä tarvitsen.

        Kiitos, juuri näin ja piste. Ei lisättävää ; )


      • 1947
        1943 kirjoitti:

        voivat merkitä tosi vaarallisia sairauksia. Umpisuoli on ensimmäinen, jota tulee ajatelleeksi. Parilla tutullani on ollut suolitukos ja hengenmeno lähellä. Ja tuo lääkärille hakeutuminen on yksilöllistä, se meille suotakoon.

        Niinpä. Minäkin kävin varmaan kolme-neljä kertaa vuoden aikana vatsakivuista lääkärillä, kunnes lopulta suoraan sairaalaan, umppari (umpilisäke) se oli. Kauan antoi merkkejä.

        Tuo ylävatsakipu viittaakin umppariin tai sappikiviin. Omenaa, kurkkua, kananmunaa ainakin kannattaa välttää. Varoiksi. Ja käristettyjä ruokia.
        Joskus naisilla sydänkin oireilee selän puolelle ja voi olla rintalastan kohdalla kipua. Ne oireet on naisilla epätyypillisiä.
        Ehkä oletkin jo lääkärillä käynyt. Joitakin verikokeita pitää ottaa, niistä se selviää. Verorahoja tässä ei kannata miettiä, sitä vartenhan nuo auttamispaikat on, että sairaita autetaan!


    • 1+1=3

      mennä ripulin takia tartuttamaan viattomia oikeasti sairaita ihmisä. saavat vielä tuon sinun paskataudin pöpösi muun lisäksi, esim. korvatulehus lapset. Vai vielä hieno rouva pitäisi tutkia , painu vessaan paskalle.

      • Pirre*

        sivistynyttä tämä suomalaisten kielenkäyttö, voi ihmettä..


      • kovin sivistynyttä
        Pirre* kirjoitti:

        sivistynyttä tämä suomalaisten kielenkäyttö, voi ihmettä..

        mennä ihan lääkäriltä kysymään, minne pieru on eksynyt.

        O sancta simplicitas.


        .


    • Yök

      Et kai tosissasi luullut jotain kokeita iltaisin tehdään?
      Vatsataudin kanssa heti lääkäriin?
      Hei, mihin on jäänyt talonpoikaisjärki?
      Vai olitko vain vailla huomiota, nyt sitten sait peitellyn huvittuneisuuden hoitajalta.
      Ei ihme että nyppii.
      Ja taatusti menit sinne sorkkimaan joka pöytää ja oven nuppia niillä kätösilläsi.

      • Minämaalta

        Alkuperäisestä viestistäsi välittyi, ettet ollut mitenkään pahasti kipeä, koska päällimmäinen huolesi oli se, että sinulla oli nälkä!

        Koska ajattelematonta käytöstäsi arvosteltiin, väänsit sen kuulostamaan siltä kuin olisit ollut sairaampikin.

        Se että joskus on ollut yrittäjä ja maksanut alvejakin, ei oikeuta siihen että tarpeettomasti pitäisi tukkia terveydenhuoltopalveluja. Jossain edellä nimimerkki Terhene (tai jotain sinnepäin) kertoi vanhasta syöpäsairaasta äidistään, joka oli joutunut sydänvaivoissa odottelemaan tuntikausia päivystyksen jonossa.

        Juuri sinun kaltaisesi ihmisten takia syntyy näitä jonoja, ja oikeasti sairaat siitä saavat kärsiä.

        Itse olen käynyt terkkarilla esim. flunssassa ainoastaan pari kertaa eläissäni, toinen oli kerta kun flunssa venyi 6-viikkoiseksi. Harvoin kyllä sairastelen.


      • Minämaalta kirjoitti:

        Alkuperäisestä viestistäsi välittyi, ettet ollut mitenkään pahasti kipeä, koska päällimmäinen huolesi oli se, että sinulla oli nälkä!

        Koska ajattelematonta käytöstäsi arvosteltiin, väänsit sen kuulostamaan siltä kuin olisit ollut sairaampikin.

        Se että joskus on ollut yrittäjä ja maksanut alvejakin, ei oikeuta siihen että tarpeettomasti pitäisi tukkia terveydenhuoltopalveluja. Jossain edellä nimimerkki Terhene (tai jotain sinnepäin) kertoi vanhasta syöpäsairaasta äidistään, joka oli joutunut sydänvaivoissa odottelemaan tuntikausia päivystyksen jonossa.

        Juuri sinun kaltaisesi ihmisten takia syntyy näitä jonoja, ja oikeasti sairaat siitä saavat kärsiä.

        Itse olen käynyt terkkarilla esim. flunssassa ainoastaan pari kertaa eläissäni, toinen oli kerta kun flunssa venyi 6-viikkoiseksi. Harvoin kyllä sairastelen.

        kun on saanut olla terve, eikö vain?


      • kova tunku
        Pirrejuupas kirjoitti:

        kun on saanut olla terve, eikö vain?

        ja en mielistele vaan sanon kuin ajattelen.


      • Minämaalta kirjoitti:

        Alkuperäisestä viestistäsi välittyi, ettet ollut mitenkään pahasti kipeä, koska päällimmäinen huolesi oli se, että sinulla oli nälkä!

        Koska ajattelematonta käytöstäsi arvosteltiin, väänsit sen kuulostamaan siltä kuin olisit ollut sairaampikin.

        Se että joskus on ollut yrittäjä ja maksanut alvejakin, ei oikeuta siihen että tarpeettomasti pitäisi tukkia terveydenhuoltopalveluja. Jossain edellä nimimerkki Terhene (tai jotain sinnepäin) kertoi vanhasta syöpäsairaasta äidistään, joka oli joutunut sydänvaivoissa odottelemaan tuntikausia päivystyksen jonossa.

        Juuri sinun kaltaisesi ihmisten takia syntyy näitä jonoja, ja oikeasti sairaat siitä saavat kärsiä.

        Itse olen käynyt terkkarilla esim. flunssassa ainoastaan pari kertaa eläissäni, toinen oli kerta kun flunssa venyi 6-viikkoiseksi. Harvoin kyllä sairastelen.

        ...kirjoittaa siten, että ladyjen karvat nousevat pystyyn ja mielikuvitus alkaa lentämään.

        Nyt olette saaneet taas annoksen hyvää mieltä. Tunnen olevani terapeutti, nyrkkeilysäkki, joka ottaa vastaan tällejä ja samalla läpsijän olo helpottuu. Olen saavuttanut tavoitteen.

        Teille nousi kaikenlaisia mielikuvia hienosta rouvasta paskasormilla terveskeskuksen ovia räpeöimässä tai istumassa ulkohuusissaan vaikka itseasiassa kyse ei lainkaan ollut ripuleista ; )

        Sapetuksen käyrä nousi monella ja sydämeen alkoi keräytymään ylimääräisiä tykytyksiä, olkaa varovaisia voi käydä huonosti ; (

        Tällä aloituksella saitte hetken olla "yleviä". Nautitte verrata typerää käytöstäni syöpäsairaan äitinne terveyskeskuksessa jonottamiseen. Toivon, että olette saaneet närästykseenne ja ilmavaivanne ängättyä ulos.

        Itse voin jo oikein hyvin. Istuttelin ruusupuskia ja kävin hautuumaalla laittamassa vanhempieni haudalle ison krysanteemin.

        Söin juuri lautasellisen ihanaa parsakeittoa.


      • terhene
        Minämaalta kirjoitti:

        Alkuperäisestä viestistäsi välittyi, ettet ollut mitenkään pahasti kipeä, koska päällimmäinen huolesi oli se, että sinulla oli nälkä!

        Koska ajattelematonta käytöstäsi arvosteltiin, väänsit sen kuulostamaan siltä kuin olisit ollut sairaampikin.

        Se että joskus on ollut yrittäjä ja maksanut alvejakin, ei oikeuta siihen että tarpeettomasti pitäisi tukkia terveydenhuoltopalveluja. Jossain edellä nimimerkki Terhene (tai jotain sinnepäin) kertoi vanhasta syöpäsairaasta äidistään, joka oli joutunut sydänvaivoissa odottelemaan tuntikausia päivystyksen jonossa.

        Juuri sinun kaltaisesi ihmisten takia syntyy näitä jonoja, ja oikeasti sairaat siitä saavat kärsiä.

        Itse olen käynyt terkkarilla esim. flunssassa ainoastaan pari kertaa eläissäni, toinen oli kerta kun flunssa venyi 6-viikkoiseksi. Harvoin kyllä sairastelen.

        Mutta äitini oli kuollessaan vain 59 vuotias, eli ei niin kovin vanhukseksi ehtinyt.

        Oli muuten silloinkin pe-la yö, monet ilmeiset rattijuopot menivät jonotuksen ohi.
        Kaipa promillemittauksiin.
        Kivut ja särythän ovat kovin subjektiivisia, kuten kaikki muukin, elämässä tässä.

        .


    • Googletin oireeni täsmää sappivaivoihin. Yöllä nousi kuume. Mitä tulee ns. kipukynnyksiin minulla on todettu korkea kipukynnys.

      Tyypillinen sappikivikohtaus on oikean kylkikaaren seudussa tuntuva kova ja kouristava kipu, joka säteilee selkään lapojen väliin.

      Tällainen sappikoliikkikohtaus kestää tavallisesti muutamasta minuutista tunteihin. Oireet aiheutuvat kiven kiilautuessa sappirakon kaulaan tai -tiehyeeseen, jolloin sappinesteen virtaus estyy.

      Sappirakon tulehdus eli kolekystiitti alkaa kuten tavanomainen sappikivikohtaus. Kohtauksen pitkittyessä kuitenkin sappirakon seinämä vaurioituu ja tulehtuu. Kolekystiitin oireena on maha-kivun lisäksi kuume.

      Pieni sappikivi voi aiheuttaa keltaisuutta tai haimatulehduksen tukkimalla sappitiehyeen.

      • kunhan kysäsen

        Entäs se pinaattien pihalle lento? Kuuluuko sekin tuon kohtauksen kuvaan?


      • asia ei mulle kuulu, niin minua risoo tämmöinen ihmisen riepottelu (rumasana)..ja minun käy sääliksi tämmöisen ryöpytyksen kohe..oli kuka tahhaan (taas rumasana). Mie en hyväksy tämmöistä kiusaamista (kele..ruma sana).


      • Korppis
        kunhan kysäsen kirjoitti:

        Entäs se pinaattien pihalle lento? Kuuluuko sekin tuon kohtauksen kuvaan?

        Oksentelu kuuluu oireisiin.


      • Korppis
        Pirrejuupas kirjoitti:

        asia ei mulle kuulu, niin minua risoo tämmöinen ihmisen riepottelu (rumasana)..ja minun käy sääliksi tämmöisen ryöpytyksen kohe..oli kuka tahhaan (taas rumasana). Mie en hyväksy tämmöistä kiusaamista (kele..ruma sana).

        Kirjoitin kommentin tähän viestiisi , se taisi mennä bittitaivaisiin. Eihän näitä voi kun sääliä siis tälläisten kommenttien tekijöitä, ei minua. Tuollainen käytös lienee epänormaalia ja kuuluu alemman sosiaaliluokan opittuihin kommunikointitapoihin.


      • pinaattilettunen
        Korppis kirjoitti:

        Oksentelu kuuluu oireisiin.

        Ahaa....missäs niin luki :-)


      • Korppis
        pinaattilettunen kirjoitti:

        Ahaa....missäs niin luki :-)

        Otava Perheen lääkärikirja
        Kustannusosakeyhtiö Otava
        Keuruu 1986
        Sivu 186

        Ruuansulatuselinten sairaudet.

        Oreina ovat lievät vatsanvaivat kuten pahoinvointi ja uupumus raskaiden ja rasvaisten aterioiden jälkeen, mutta tauti alkaa useinmiten äkillisesti sappikivikohtauksesta. Kivut alkavat sydänalasta, siirtyvät sitten oikealle puolelle ja voimistuvat jatkuvasti. Rajua oksentelua ja kuumetta esiintyy usein. ymym.

        Hoito

        Äkillisessä kivikohtauksessa voi olla tarpeen vuodelepo, juokseva ravinto sekä kipua lievittävä ja kouristuksia laukaiseva lääkitys.

        Riittääkö ; )


      • pinaattilettu...
        Korppis kirjoitti:

        Otava Perheen lääkärikirja
        Kustannusosakeyhtiö Otava
        Keuruu 1986
        Sivu 186

        Ruuansulatuselinten sairaudet.

        Oreina ovat lievät vatsanvaivat kuten pahoinvointi ja uupumus raskaiden ja rasvaisten aterioiden jälkeen, mutta tauti alkaa useinmiten äkillisesti sappikivikohtauksesta. Kivut alkavat sydänalasta, siirtyvät sitten oikealle puolelle ja voimistuvat jatkuvasti. Rajua oksentelua ja kuumetta esiintyy usein. ymym.

        Hoito

        Äkillisessä kivikohtauksessa voi olla tarpeen vuodelepo, juokseva ravinto sekä kipua lievittävä ja kouristuksia laukaiseva lääkitys.

        Riittääkö ; )

        No jaa...kyselin ihan siksi, kun taannoin jouduin kovien kipujen kanssa sairaalaan. Toki tämä sappikin tutkittiin, mutta vasta viimeisinä kokeina (johtuen siitä, kun oksentelin).
        Kaikkea haettiin, vaan mitään ei löytynyt. Tulehdusarvot oli 300 luokkaa. Taisi olla sitten ns, "ressimaha" :-)


      • Korppis kirjoitti:

        Kirjoitin kommentin tähän viestiisi , se taisi mennä bittitaivaisiin. Eihän näitä voi kun sääliä siis tälläisten kommenttien tekijöitä, ei minua. Tuollainen käytös lienee epänormaalia ja kuuluu alemman sosiaaliluokan opittuihin kommunikointitapoihin.

        oire jostain sisäisestä, en halua gatekorioida keitään mihinkään luokkiin, - ilkeyttäkin.


      • Pirrejuupas kirjoitti:

        oire jostain sisäisestä, en halua gatekorioida keitään mihinkään luokkiin, - ilkeyttäkin.

        Niin ilkeyttäkin on jokaisessa ihmisessä, vielä iässämmekin.

        Jyrkät mielipiteet synnyttävät myös vastareagtioita, negatiivisen strogseja, tai jotain sinnepäin se oli, täällä palstoilla kuin liveelämässäkin, täällä palstoilla vaan joutuu helpommin hampaisiin, niin se vaan menee....

        P.s. luonteeni on sellainen että minussa herää sääli huonommalle jäävää kohtaa, en tarkoita että yleensä Sinä jäisit, mutta toisen rökitys menee joskus yli sietokykyni.., - se luonteenpiirre on miun heikko kohtani.


      • kirjaimilla pelaten
        Pirrejuupas kirjoitti:

        Niin ilkeyttäkin on jokaisessa ihmisessä, vielä iässämmekin.

        Jyrkät mielipiteet synnyttävät myös vastareagtioita, negatiivisen strogseja, tai jotain sinnepäin se oli, täällä palstoilla kuin liveelämässäkin, täällä palstoilla vaan joutuu helpommin hampaisiin, niin se vaan menee....

        P.s. luonteeni on sellainen että minussa herää sääli huonommalle jäävää kohtaa, en tarkoita että yleensä Sinä jäisit, mutta toisen rökitys menee joskus yli sietokykyni.., - se luonteenpiirre on miun heikko kohtani.

        Minä olen samanlainen live-elämässä, kuin Sinäkin. Täällä palstalla jätän riitelyt omaan arvoonsa, tosin nyt lipeän siitä ajatuksella, että entäs jos nämä ns. "rumasti kirjoittajat" ovatkin samanlaisia, kuin Sinä ja minä? Kenties hekin puolustavat niitä, jotka ovat lokaa niskaansa saanut.
        Viimeisen viikon aikana on aika uskomattomia nimittelyitä näillä palstoilla näkynyt (50 ja 60 ).


      • Korppis
        pinaattilettu... kirjoitti:

        No jaa...kyselin ihan siksi, kun taannoin jouduin kovien kipujen kanssa sairaalaan. Toki tämä sappikin tutkittiin, mutta vasta viimeisinä kokeina (johtuen siitä, kun oksentelin).
        Kaikkea haettiin, vaan mitään ei löytynyt. Tulehdusarvot oli 300 luokkaa. Taisi olla sitten ns, "ressimaha" :-)

        Kun toimin pienyrittäjänä niin lopettamisvaiheessa epävarmuuden tressi alkoi painaa mieltä, mitä tämän jälkeen ikääkin on jne. Sain kaikenlaisia pahanolon oireita, olin myös aivan liian ylipainoinen noihin aikoihin. Ruuansulatus-, iho ja väsymysoireita oli roppakaupalla, tutkitutin itseni, mahaletkut on nielty ja elinten toiminta-arvot mitattu, ei vikaa (mitä nyt korvien välissä ; )

        Tressi on avoin rakonen kaikille kiusallisille oireille, se on merkki elimistön vastalauseesta olevaan olotilaan. Lopetettuani mielettömän työnteon olen parantunut sut terveeksi. Nämä vatsaoireet iskevöt silloin tällöin. Nyt olen ollut nestedietillä ja olo on ihanan kevyt. Liiasta grilliruoasta ja viinien naukkailuista pidän nyt paussin ja samalla opettelen taas kohtuu syöntiä.

        Epäilen sappikivioireita sillä suvussani oli sitä äitini puolelta. Äidiltäni poistettiin sappikivet kun hän oli noin viiskumppinen.

        Tressitöntä sunnuntaita. Lähdemme itapäivällä Peterin kanssa pitkälle kävelylenkille happirikkaaseen ulkoilmaan, on aika alkaa hoitamaan itsensä talvikuntoon, ennen joulun ylensyöntiä.


      • Pirrejuupas kirjoitti:

        Niin ilkeyttäkin on jokaisessa ihmisessä, vielä iässämmekin.

        Jyrkät mielipiteet synnyttävät myös vastareagtioita, negatiivisen strogseja, tai jotain sinnepäin se oli, täällä palstoilla kuin liveelämässäkin, täällä palstoilla vaan joutuu helpommin hampaisiin, niin se vaan menee....

        P.s. luonteeni on sellainen että minussa herää sääli huonommalle jäävää kohtaa, en tarkoita että yleensä Sinä jäisit, mutta toisen rökitys menee joskus yli sietokykyni.., - se luonteenpiirre on miun heikko kohtani.

        Ketjussani Huumorin lajeja käsittelin ihmisten erilaisia tapoja ilmentää itseään huumorin välityksellä.

        Tuo kommentti joka pisti sinun silmään ja sai sinut reakoimaan on kirjoittajan käyttämä huumorinlaji. Hän nauttii ja nauraa itsekseen kakku päin naamaa leikistään. Minulla on erilainen huumorintaju, käytän sarkasmia.

        Vastaan kommentteihin juuri viestin lähettäjän haluamalla tavalla. Eli ystävällinen kommentti saa ystävällisiä vastauksia ja hyökkäävät nimittelevät kommentit käsittelen sarkasmilla ja nautin kirjoittaa parodiaa heidän mielipiteitään myötäillen.

        Yksinkertisesti, jokaiselle sitä mitä he tulevat hakemaan ; ) Väärinkäsityksiä tapahtuu puolin ja toisin ja ne pitää selvittää eikä lyödä ovea kiinni ja sanoa en leiki enää sun kanssasi.


      • parodiaa,
        Korppis kirjoitti:

        Kirjoitin kommentin tähän viestiisi , se taisi mennä bittitaivaisiin. Eihän näitä voi kun sääliä siis tälläisten kommenttien tekijöitä, ei minua. Tuollainen käytös lienee epänormaalia ja kuuluu alemman sosiaaliluokan opittuihin kommunikointitapoihin.

        satiiria, vai ihanko vain lauseenmuodostusta?
        Eiköhän 99,99% meistä kuuluta keskiluokkaiseen väestönosaan?

        .


    • ibiza*

      Kylämme tuttujen lääkärien kanssa jutellessa on usein tulut esille se, että miesten vastaanotolle tulon "kynnys" on yleensä paljon korkeampi kun naisten... Liki "pää kainalossa" hoiputaan vastaanotolle kun sinne olisi pitänyt tulla paljon aiemmin... Näin on usein hukattu se hoidon onnistumiselle tärkeä aika ja sairaus on saanut ylivallan...

      • Korppis

        Olen sitä mieltä, että jos olisin saanut eilen palvelua, jäänyt jonoon sekä tavannut lääkärin, olisin mahdollisesti saanut lähetteen jatkotutkimuksiin. Nyt odotan maanataita ja käyn omalla lääkärilläni keskustelemassa kokeisiin pääsystä ja tarvittavista toimenpiteistä. Olen kärsinyt silloin tälläin oireista vuosikymmenien ajan ja pistänyt laktoosivaivojen piikkiin. Nyt ajattelin ottaa selvää mistä nämä äkilliset kiputilat johtuvat.


      • niinpä,,.,.........
        Korppis kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että jos olisin saanut eilen palvelua, jäänyt jonoon sekä tavannut lääkärin, olisin mahdollisesti saanut lähetteen jatkotutkimuksiin. Nyt odotan maanataita ja käyn omalla lääkärilläni keskustelemassa kokeisiin pääsystä ja tarvittavista toimenpiteistä. Olen kärsinyt silloin tälläin oireista vuosikymmenien ajan ja pistänyt laktoosivaivojen piikkiin. Nyt ajattelin ottaa selvää mistä nämä äkilliset kiputilat johtuvat.

        jos menet maanantaina lääkärille. Kaksi päivää menetit. Korpikirjailija saa ryöpytystä sen takia, että hän kirjoittaa pöyhkeästi ja joskus myös toisia itse ivaten.
        Hänen yleistietämyksensä on myös uskomattoman huono, mutta silti pokkaa riittää olla kaikentietävä.
        Jutut vaihtelevat sen mukaan, mikä milloinkin on itselle edullista.
        Tällaisia ihmisiä ei kannata sääliä, he kävelevät itse säälittä ylitsesi.


      • HÄVYTÖNTÄ
        niinpä,,.,......... kirjoitti:

        jos menet maanantaina lääkärille. Kaksi päivää menetit. Korpikirjailija saa ryöpytystä sen takia, että hän kirjoittaa pöyhkeästi ja joskus myös toisia itse ivaten.
        Hänen yleistietämyksensä on myös uskomattoman huono, mutta silti pokkaa riittää olla kaikentietävä.
        Jutut vaihtelevat sen mukaan, mikä milloinkin on itselle edullista.
        Tällaisia ihmisiä ei kannata sääliä, he kävelevät itse säälittä ylitsesi.

        iljettävämpää KAVALUUS,itselle kettuilusta muitten SYYTTELY,joku vielä puolustaa, YÖK JA HYI!!!


      • Korppis
        niinpä,,.,......... kirjoitti:

        jos menet maanantaina lääkärille. Kaksi päivää menetit. Korpikirjailija saa ryöpytystä sen takia, että hän kirjoittaa pöyhkeästi ja joskus myös toisia itse ivaten.
        Hänen yleistietämyksensä on myös uskomattoman huono, mutta silti pokkaa riittää olla kaikentietävä.
        Jutut vaihtelevat sen mukaan, mikä milloinkin on itselle edullista.
        Tällaisia ihmisiä ei kannata sääliä, he kävelevät itse säälittä ylitsesi.

        Jos itse olisit saanut samana päivänä kaksi rajua kohtausta ja asusit korvessa, uskallatko riskeerata ja olla yön yksin yksin Minä riskeerasin ja elossa olen vielä nautin höyryävän kuumaa kasvislientä iltaseksi.

        Yleistietämykseni on ihan itselleni riittävä, eikä se ole sinulta pois. Kävelen yli jos on tarpeen ja nyt kävelen sinun yli, plops ; )


    • Avun saanut

      niin apteekista saa Imodium-kapseleita ja ne auttavat hyvin. Olivat aikoinaan ensin reseptilääke mutta jo vuosia käsikauppalääke. Niitä on hyvä pitää varalla lääkekaapissa.

    • että kirjoituksesi oli sarkasmia joten vastaan samalla tavalla. "Mahatauti" menee ohi - jos et ole syönyt valkoisia kärpässieniä - juomalla paljon nestettä ja tuottamalla paljon molemmista sisään/ulostuloaukoista yhtä jos sun toistakin. Se on hyväkuntoisella aikuisella yhtä vaarallinen kuin flunssa joka paranee viikossa jos sitä hoitaa mutta kestää 7 päivää hoitamatta. Ihmettelen tosin nälkääsi. No kenties se on fysiologinen eriäväisyys siinäkin. Nälkä ei itseäni ole koskaan vaivannut mahataudissa.

      • Omaamme siten samanlaisen sarkastisen komminikointi muodon. Nälkä se tulee kerjätessäkin ja kivet ne lentää sapestakin mutta onneksi osuvat vain heittäjäänsä ; ).


      • 1947
        korpikirjailija kirjoitti:

        Omaamme siten samanlaisen sarkastisen komminikointi muodon. Nälkä se tulee kerjätessäkin ja kivet ne lentää sapestakin mutta onneksi osuvat vain heittäjäänsä ; ).

        Hei
        Tuolla enemmän alussaon multa viestiä erilaisita hoitotropeista. Ovat mukavia rauhoittajia kotona.
        Epäilen vahvasti jotakin leikattavaa tapausta. Tulehdusarvot ainakin on tutkittava. Onko vatsasi kosketusarka? Pystytkö hypähtelemään tai yskimään kovaa?

        Tosi alhaisia tekstejä muutamilla, jotka eivät kivuista tiedä. Onneksi osaat suhtautua. Joitakin ärsyttää vahvuutesi.
        Hyvää jatkoa ja kerro kuulumiset!


      • Kestomurkku
        1947 kirjoitti:

        Hei
        Tuolla enemmän alussaon multa viestiä erilaisita hoitotropeista. Ovat mukavia rauhoittajia kotona.
        Epäilen vahvasti jotakin leikattavaa tapausta. Tulehdusarvot ainakin on tutkittava. Onko vatsasi kosketusarka? Pystytkö hypähtelemään tai yskimään kovaa?

        Tosi alhaisia tekstejä muutamilla, jotka eivät kivuista tiedä. Onneksi osaat suhtautua. Joitakin ärsyttää vahvuutesi.
        Hyvää jatkoa ja kerro kuulumiset!

        voihan pinaattiletut ja valkoiset kärpässienet! Perjantai-iltana päivystykseen - pitääpä kokeilla.


      • kärpäset sienissä
        1947 kirjoitti:

        Hei
        Tuolla enemmän alussaon multa viestiä erilaisita hoitotropeista. Ovat mukavia rauhoittajia kotona.
        Epäilen vahvasti jotakin leikattavaa tapausta. Tulehdusarvot ainakin on tutkittava. Onko vatsasi kosketusarka? Pystytkö hypähtelemään tai yskimään kovaa?

        Tosi alhaisia tekstejä muutamilla, jotka eivät kivuista tiedä. Onneksi osaat suhtautua. Joitakin ärsyttää vahvuutesi.
        Hyvää jatkoa ja kerro kuulumiset!

        Mitäpä meistä on enää hyötyä? Ja jos kuolemme PE-MA välisenä aikana niin sitä suuremmalla syyllä. Ainoastaan, jos siellä korvessa olisit syönyt valkoisia kärpässieniä tyhmyyttäsi, niin ehkäpä sanottuasi herkutelleesi sienillä, olisi terveyskeskuksessa voinut tulla hieman vipinää.


      • sanoisin
        kärpäset sienissä kirjoitti:

        Mitäpä meistä on enää hyötyä? Ja jos kuolemme PE-MA välisenä aikana niin sitä suuremmalla syyllä. Ainoastaan, jos siellä korvessa olisit syönyt valkoisia kärpässieniä tyhmyyttäsi, niin ehkäpä sanottuasi herkutelleesi sienillä, olisi terveyskeskuksessa voinut tulla hieman vipinää.

        Nämä Korppiksen tarinat. Ensin on oksennustauti mutta niin kaamea nälkä, terkkariin tungetaan mutta seuraavaksi kehutaankin jo mtien ihanalta parsakeitto taas maistui.
        Seuraavaksi väittää että kuolema oli jo lähellä korvessa, kun oli kaksi kivuliasta mahakouristusta, samaan hengenvetoon hän lärpättää iloisesti lähtevänsä laittamaan omaistensa haudoille kukkia. Nyt taas väittää olleensa nestepaastolla jne jne...


      • Korppis
        sanoisin kirjoitti:

        Nämä Korppiksen tarinat. Ensin on oksennustauti mutta niin kaamea nälkä, terkkariin tungetaan mutta seuraavaksi kehutaankin jo mtien ihanalta parsakeitto taas maistui.
        Seuraavaksi väittää että kuolema oli jo lähellä korvessa, kun oli kaksi kivuliasta mahakouristusta, samaan hengenvetoon hän lärpättää iloisesti lähtevänsä laittamaan omaistensa haudoille kukkia. Nyt taas väittää olleensa nestepaastolla jne jne...

        nauraa mahani uudelleen kipeäksi ; )

        Hauska yhteen veto kieltämättä, sinullakin on noita leikinlaskun kykyjä ; ))))


      • Korppis
        1947 kirjoitti:

        Hei
        Tuolla enemmän alussaon multa viestiä erilaisita hoitotropeista. Ovat mukavia rauhoittajia kotona.
        Epäilen vahvasti jotakin leikattavaa tapausta. Tulehdusarvot ainakin on tutkittava. Onko vatsasi kosketusarka? Pystytkö hypähtelemään tai yskimään kovaa?

        Tosi alhaisia tekstejä muutamilla, jotka eivät kivuista tiedä. Onneksi osaat suhtautua. Joitakin ärsyttää vahvuutesi.
        Hyvää jatkoa ja kerro kuulumiset!

        Hyviä vinkkejä annoit kirjasin ylös ja lisään lääkekaappiini, kiitos sinulle ; )

        Hain eilen imodium Plus kapselleja apteekista. Olen varuiksi turvautunut niihin. Magnesiumia syön päivittäin. Ostin Saamoksen jo matkaani varten hiilitabletteja varuiksi nekin.

        Oletukseni on, että kärsin sappivaivoista ainakin oireet ovat hyvin yhtenäiset. Pääsi taas ruokailutottumukset kesän aikana irti kontrollista ja tuli syötyä enemmän kuin oli tarpeen. Sain opetuksen ja nyt olen eräänlaisella nestepaastolla ja hyvältä alkaa olo tuntumaan. Kävelin iltapäivällä 5 km sauvakävelylenkin tosin rauhallisen.

        Täytyy lohduttaa noita veromarkkojen itkijiä, että tilaan huomenna ajan yksityiselle lääkärille voipi olla, että pääsen suoran kokeisiin ja tuloksetkin tulee nopsaan ja hoitotoimenpiteet samoin.


      • Korppis
        kärpäset sienissä kirjoitti:

        Mitäpä meistä on enää hyötyä? Ja jos kuolemme PE-MA välisenä aikana niin sitä suuremmalla syyllä. Ainoastaan, jos siellä korvessa olisit syönyt valkoisia kärpässieniä tyhmyyttäsi, niin ehkäpä sanottuasi herkutelleesi sienillä, olisi terveyskeskuksessa voinut tulla hieman vipinää.

        Livessä sanailuni jää vähemmälle ja pyrin olemaan neutraali, en liioittele enkä vähättele. Pitänee jatkossa alkaa käyttämään enemmän sarkasmia live-elämässä.Olisi voinut tuo sienijutska tehota liiankin hyvin, olisivat sitoneet sänkyyn ja kiidättäneet suoraan vatsahuuhteluun ja teholle ; )


      • terhikki*
        Korppis kirjoitti:

        Hyviä vinkkejä annoit kirjasin ylös ja lisään lääkekaappiini, kiitos sinulle ; )

        Hain eilen imodium Plus kapselleja apteekista. Olen varuiksi turvautunut niihin. Magnesiumia syön päivittäin. Ostin Saamoksen jo matkaani varten hiilitabletteja varuiksi nekin.

        Oletukseni on, että kärsin sappivaivoista ainakin oireet ovat hyvin yhtenäiset. Pääsi taas ruokailutottumukset kesän aikana irti kontrollista ja tuli syötyä enemmän kuin oli tarpeen. Sain opetuksen ja nyt olen eräänlaisella nestepaastolla ja hyvältä alkaa olo tuntumaan. Kävelin iltapäivällä 5 km sauvakävelylenkin tosin rauhallisen.

        Täytyy lohduttaa noita veromarkkojen itkijiä, että tilaan huomenna ajan yksityiselle lääkärille voipi olla, että pääsen suoran kokeisiin ja tuloksetkin tulee nopsaan ja hoitotoimenpiteet samoin.

        Alkaako maksa sanoa poks vai haimako vihoittelee. Tiedät kyllä syyn miksi.


      • Korppis
        terhikki* kirjoitti:

        Alkaako maksa sanoa poks vai haimako vihoittelee. Tiedät kyllä syyn miksi.

        ....mutta koska otit asian esille ja tiedät syyt maksan poksahteluun ja haiman vihoitteluun kerro minkaisia oireita sait? Vertaillaan ; )


      • ilmiselvää
        sanoisin kirjoitti:

        Nämä Korppiksen tarinat. Ensin on oksennustauti mutta niin kaamea nälkä, terkkariin tungetaan mutta seuraavaksi kehutaankin jo mtien ihanalta parsakeitto taas maistui.
        Seuraavaksi väittää että kuolema oli jo lähellä korvessa, kun oli kaksi kivuliasta mahakouristusta, samaan hengenvetoon hän lärpättää iloisesti lähtevänsä laittamaan omaistensa haudoille kukkia. Nyt taas väittää olleensa nestepaastolla jne jne...

        sanoo että kirjailija, korvessa yksin ja keksii juttuja. Ei näistä taida saada aikaseksi kirjaa, jonka joku kustantaisi. ihme jos joku ottaa todesta näitä satuja.


      • missä rajat???
        ilmiselvää kirjoitti:

        sanoo että kirjailija, korvessa yksin ja keksii juttuja. Ei näistä taida saada aikaseksi kirjaa, jonka joku kustantaisi. ihme jos joku ottaa todesta näitä satuja.

        montako tämä on hätistellyt pois?? ihmettelen puolustajia.......??????


      • ijhuyt
        missä rajat??? kirjoitti:

        montako tämä on hätistellyt pois?? ihmettelen puolustajia.......??????

        tekevät tietysti itsensä naurettaviksi ja suuri tyhmyys sekä tyhjyys paistaa kaikesta heidän sanomisistaan, mutta ovat niin härskejä ämmiä, ettei viitsi olla heidän maalitaulunaan vaan häipyy muualle. Koulukiusaajatkin klikkiytyvät ja menevät ilkeimmän johtajan mukana. Kaipa saavat mielestään korvausta surkealle elämälleen, mutta viattomia nämä palstalaiset siihen ovat.

        Tähän ei tarvitse vastata kk, ne surkeat sönkkäykset on kuultu sataan kertaan.


      • rajaton tyhmyys
        ijhuyt kirjoitti:

        tekevät tietysti itsensä naurettaviksi ja suuri tyhmyys sekä tyhjyys paistaa kaikesta heidän sanomisistaan, mutta ovat niin härskejä ämmiä, ettei viitsi olla heidän maalitaulunaan vaan häipyy muualle. Koulukiusaajatkin klikkiytyvät ja menevät ilkeimmän johtajan mukana. Kaipa saavat mielestään korvausta surkealle elämälleen, mutta viattomia nämä palstalaiset siihen ovat.

        Tähän ei tarvitse vastata kk, ne surkeat sönkkäykset on kuultu sataan kertaan.

        päästä;minä puutuin aina kiusaamiseen kehu kehu kehu--------nälvii menentullen palstan kiinostavia kirjoittajia heh heh


    • Pari vuotta sitten mulla oli vastaavanlainen kohtaus, menin lääkärille ja pääsin samana päivänä ultraan.
      Seuraavana päivänä oli soittoaika lääkärille ja sain tietää, että sappihan siellä vaivaa.
      Lääkäriltä olin saanut jotain mahaa rauhoittavia pillereitä, mutta se vaivasi edelleen.
      Laitettiin lähete sairaalaan sappikivitähystykseen, lääkäri varoitti, että jos nousee kuume on heti lähdettävä sairaalaan, silloin on sappitulehdus. Kuume nousi toisen päivän illalla ja kivut jatkuivat.
      Menin sairaalan päivystyspolille päivystävän lääkärin kautta, tulehdusarvot liki 200, oli iltayö, tiputukseen laitetiin jo polilla ja joskus aamuyöstä pääsin osaston käytävälle ja sieltä iltapäivällä huoneeseen, kun kotiutetut lähtivät.
      Kolme vuorokautta olin sairaalassa ja muutaman kuukauden päästä pääsin tähystykseen, jossa todettiin sappirakon olevan täynnä pientä kiveä ja ne poistettiin.

      Jos sinulla Korppis oli myös kuumetta, niin varoitukseksi kerroin oman stoorini.
      Et turhaan mennyt lääkäriin, mutta olisi pitänyt pysyä siellä jonon jatkona vaan, vaikka kuinka olisi veromarkat kuluneet!

      Olin muuten yksityislääkärillä, siinä tilanteessa ei tullut terveyskeskukseen meno mieleenkään.

      Toivottavasti olet toipunut, mutta vastaisuuden varalle tämä kokemukseni!

      • meirikki, ejk

        Minulle tuli noi samat oireet ja kokeita sun muita, kiviä ei löytynyt vaan paha tulehdus. Voi luojani et olin kipee, jota harvoin olen!

        Samoin olen mikreenin takia joutunut ensiapuun, en edes nähnyt enää kuin sahalaitoja. Saamani pillerit eivät siihen tehonneet joita kotona oli, ei edes suppo lievittänyt. Molemmissa tapauksissa luulin et nyt ´lähdetään´:/

        Ihan tulivat ilmoittamatta, en niitä pyytänyt ;D , en kenellekään sellaisia kipuja toivo.
        Korppikselle terkkuja:)


      • Korppis

        Olen toipunut siten, että kipuja ei ole. Olen vähentänyt syömisen yhteen kolmasosaan entisestä. Tänään olen kuulostellut kehoani ja sehän on selvää jos alan keskittymään kehon toimintoihin löydän lisää outoja oireita mm. huippausta, päänsärkyä jne. Ne ovat ns. epätietoisuuden tuomia psykologisia oireita.

        Kokeisiin odottaminen on epämiellyttävää aikaa, mutta tiedän entuudestaan, että jo lääkärin näkeminen helpottaa oloani.

        Huomenna tiedän taas enemmän. Kiitos viestistäsi.


      • Korppis
        meirikki, ejk kirjoitti:

        Minulle tuli noi samat oireet ja kokeita sun muita, kiviä ei löytynyt vaan paha tulehdus. Voi luojani et olin kipee, jota harvoin olen!

        Samoin olen mikreenin takia joutunut ensiapuun, en edes nähnyt enää kuin sahalaitoja. Saamani pillerit eivät siihen tehonneet joita kotona oli, ei edes suppo lievittänyt. Molemmissa tapauksissa luulin et nyt ´lähdetään´:/

        Ihan tulivat ilmoittamatta, en niitä pyytänyt ;D , en kenellekään sellaisia kipuja toivo.
        Korppikselle terkkuja:)

        Vaikka sitä kuinka yrittää täällä rinta rottingilla vaeltaa ja olla vahva niin joskus sitä vaan könähtää kontalleen.

        Olen joskus arvostellut sairaskertomuksia palstalla, mutta kun sairaus iskee omalle kohdalle, mieli muuttuu. Halusin aloittaa tämän ketjun siksi, että ymmärrän nyt niitä kirjoittajia, jotka ovat kertoneet vaikeista kokemuksistaan esim. sairaan läheisen rinnalla tai omista sairauksistaan.

        Netin kiekuroissakin vain sellainen ihminen voi ymmärtää jolla on omakohtaisia kokemusta keskusteltavista aiheista. Se, että oletetaan ei vie asiaa eteenpäin, mutta ilman eriäviä mielipiteitä ei synny hyvää keskustelua.

        Kiitos sinulle meirikki ja kaikille kommentoijille. Sinullekin itsesi kanssa keskustelija ; )


    • sanna-46

      No ei saa apua Helsingin terveyskeskuksestakaan. Yöllä alkoi kovat vatsakrampit, menin klo 8 terveyskeskukseen ja vastaanottovirkailija sanoi ettei lääkärille ole aikoja. Totesin että tarvitsen joka tapauksessa kramppiin kipupiikin mutta virkailija kysyi "etkö ymmärrä, aikoja ei lääkärille ole" Eli kivun lisäksi ymmärtämisessänikin oli vikaa.

      Olen itse terveydenhuoltoalalla ja jo koulussa opin että akuutti vatsakipukohtaus otettava vakavasti. Minulle ilmoitettiin klo 8 että Marian päivystykseen voi mennä klo 16. Eli 8 tuntia sain vatsakouristuksessa lusia. Onneksi umpilisäkkeeni on poistettu, seuraavalla potilaalla ei välttämättä näin ole ja kuinkas sitten käy kun lisäke poksahtaa.... Voipi mennä henki, pikkujuttu täällä kokemukseni perusteella!

      • Tuo 4.9 .2009 kirjoittamani sairastapaus oli sappikivikohtaus. Tutkittu oli joskus, mutta ei perusteellisesti.

        Menen ensikuun alussa keskustelemaan kirurgin kanssa valkeasta timantistani. Nyt vaan on taas tulossa yhtä ja toista sählinkiä. Plastikkakirurin pöydällä makaan ensikuun puolessa välin.


    • aatuavuton olet...

      korpikirjailija

      Voi miten liikuttava tarina. Olet sentään säilynyt hengissä.

      • Olen säilynyt hengissä kuten myös rakas Petzenikin.

        Kirjoitit Petterin kuolleen syöpään, mutta ei hän ole koskaan sairastanut nuhakuumeita vakavampaa.

        Niin kauanko sinulle on annettu vielä elonpäiviä, sitä et voi etukäteen tietää.

        Voi sairastua syöpään ja se ei ole miellyttävä kokemus sillä se sairaus seuraa sinua koko elämäsi ajan vaikka selviäisitkin "elävänä".


      • äly hoi. älä jätä
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olen säilynyt hengissä kuten myös rakas Petzenikin.

        Kirjoitit Petterin kuolleen syöpään, mutta ei hän ole koskaan sairastanut nuhakuumeita vakavampaa.

        Niin kauanko sinulle on annettu vielä elonpäiviä, sitä et voi etukäteen tietää.

        Voi sairastua syöpään ja se ei ole miellyttävä kokemus sillä se sairaus seuraa sinua koko elämäsi ajan vaikka selviäisitkin "elävänä".

        korpikirjailija

        Koska olen kirjoittanut Petterin kuolleen syöpään? Oletko hieman vainoharhainen?

        Aina haastat riitaa ja joskus jopa tunsit nautintoa "hippailla" kirjoittajien
        kanssa omalla ylimielisellä "huumorillasi".???

        Onneksi tunustit oppineesi jotain meidän iäkkäämpien kirjoituksista, mutta lisä oppi ei tekisi pahitteeksi.

        Äläkä yritä matkia noilla "ihku" ja "aikasti" sanoilla. Ne eivät sovi sinne korpeen. Pidä oma ihana itsesi. Sieltä se tulee se suvaitsevaisuuskin, kunhan miniät kotiutuu ja lapsenlapset kasvaa.


      • äly hoi. älä jätä kirjoitti:

        korpikirjailija

        Koska olen kirjoittanut Petterin kuolleen syöpään? Oletko hieman vainoharhainen?

        Aina haastat riitaa ja joskus jopa tunsit nautintoa "hippailla" kirjoittajien
        kanssa omalla ylimielisellä "huumorillasi".???

        Onneksi tunustit oppineesi jotain meidän iäkkäämpien kirjoituksista, mutta lisä oppi ei tekisi pahitteeksi.

        Äläkä yritä matkia noilla "ihku" ja "aikasti" sanoilla. Ne eivät sovi sinne korpeen. Pidä oma ihana itsesi. Sieltä se tulee se suvaitsevaisuuskin, kunhan miniät kotiutuu ja lapsenlapset kasvaa.

        Muista ottaa ihku pilleri aikasti joutusaa, jotta uni ei karkaa. Uniisi tulen ja kutitan peiton alla varpaitasi ja sitten aletaan hippasta ; ).


        Taidat rakastaa minua joopatijoo ; )


    • lentäjäntyttö

      Jäädäkö vai eikö jäädä, siinäpä pulma, julma.
      Jalompaa onko vatsan kivut,
      vaiko inhat sivut?

      Meillä haetaan silloin apua, kun hätä on suurin.
      Ja on ollutkin.
      Ja on apua saatukin, viime hetkellä.

    • Mestari.

      Kuuleppas!
      Sinä olet jo sen ikäinen,
      että voit paskoa vaippoihin.

      • KUOLEMA ei verhoudu vaippoihin. Kuolema on viimeaikoina niittänyt nuoria, nuorten toimesta. Vauvanvaipoista he siirtyivät käärinliinoihin.


      • ,
        korpikirjailija kirjoitti:

        KUOLEMA ei verhoudu vaippoihin. Kuolema on viimeaikoina niittänyt nuoria, nuorten toimesta. Vauvanvaipoista he siirtyivät käärinliinoihin.

        Vaipoista vaippoihin käy ihmispolon tie.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe