ei enää leipää

lihava

Minun lihavuuteni on aiheuttanut leipä. Leipää olen syönyt suositusten mukaan mutta minulle se on ollut liikaa. Nyt olen jättänyt leivän pois ja paino on lähtenyt laskemaan. Muuta ruokailua olen hieman lisännyt. Syön terveellistä ruokaa kohtuudessa. Eli en ole lihonut roskaruokaa syömällä.

20

1489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      aivan mahdottoman mielenkiintoinen tietopläjäys.

    • läskin logikkaako

      yleensä se lihottaa enemmän mitä leivän päälle laitetaan, voi, juusto, makkara, kinkku jne, mutta sinulla se leipä? Tuoretta leipää voi syödä muuten ilman lisukkeitakin!

      • ...........

        Enemmänkin vhh-logiikkaa kuin läskilogiikkaa. Näille vhh-maanikoillehan leipä on itse saatanan ruumiillistuma.


        Ja mikä ettei se pelkkä leipäkin. Ottaa vaikka yhdenkin ruispalan energiamäärän, niin se on yllättävän paljon, jos sen vaikka kymmenellä kertoo. Siis jos tapana on mutustella leipää pitkin päivää muun ruoan lisäksi.

        Miksi on heti tarve irvailla, sitä en ymmärrä. Kaikki mitä joku sanoo kuitataan läskin logiikalla/ininällä/satuilulla jne. Järki käteen, aikuiset ihmiset. Ja sama tuolle ensimmäiselle vastaajalle.


      • ?????
        ........... kirjoitti:

        Enemmänkin vhh-logiikkaa kuin läskilogiikkaa. Näille vhh-maanikoillehan leipä on itse saatanan ruumiillistuma.


        Ja mikä ettei se pelkkä leipäkin. Ottaa vaikka yhdenkin ruispalan energiamäärän, niin se on yllättävän paljon, jos sen vaikka kymmenellä kertoo. Siis jos tapana on mutustella leipää pitkin päivää muun ruoan lisäksi.

        Miksi on heti tarve irvailla, sitä en ymmärrä. Kaikki mitä joku sanoo kuitataan läskin logiikalla/ininällä/satuilulla jne. Järki käteen, aikuiset ihmiset. Ja sama tuolle ensimmäiselle vastaajalle.

        syön leipää ja paljon, joskus menee yli suositusten. Mutta en ole lihava, vaan painoindeksi on alle 18, jopa ruoan kanssa otan pari palaa leipää. Välipaloilla syön leipää jne. Päivän aloitan puurolla ja leivällä. Miksi en sitten liho ? Vaikken mikään ns. himoliikkuja olekaan 1/2 - 1 tunnin päivälenkin käyn, kävelemällä tai pyörällä jne. Tosin laitan leivän salaattia, tomaattia ja kurkkua.


      • leivätön
        ????? kirjoitti:

        syön leipää ja paljon, joskus menee yli suositusten. Mutta en ole lihava, vaan painoindeksi on alle 18, jopa ruoan kanssa otan pari palaa leipää. Välipaloilla syön leipää jne. Päivän aloitan puurolla ja leivällä. Miksi en sitten liho ? Vaikken mikään ns. himoliikkuja olekaan 1/2 - 1 tunnin päivälenkin käyn, kävelemällä tai pyörällä jne. Tosin laitan leivän salaattia, tomaattia ja kurkkua.

        Nyt olen ollut ilman leipää kolmeviikkoa ja hyvin menee. Eilinen päivä oli vähän hutera. Olen syönyt verenpainelääkkeitä korkeaan verenpaineeseen mutta eilen yläpaine laski alle 100 ja olo oli sen mukainen. Tänään jätin verenpainelääkkeen pois ja yläpaine on ollut vain hiemen yli 100. Olen vuosia miettinyt leivän pois jättämistä kun jotain siinä tuntuu turvottavan, lihottavan. Syön silloin tällöin kaurapuuroa aamiaiseksi. Kaloreita laskemalla leivästä ei ole tullut kaloreita niin paljon kuin se on minua lihottanut.


      • hoikkuus ei ole salaisuus
        ????? kirjoitti:

        syön leipää ja paljon, joskus menee yli suositusten. Mutta en ole lihava, vaan painoindeksi on alle 18, jopa ruoan kanssa otan pari palaa leipää. Välipaloilla syön leipää jne. Päivän aloitan puurolla ja leivällä. Miksi en sitten liho ? Vaikken mikään ns. himoliikkuja olekaan 1/2 - 1 tunnin päivälenkin käyn, kävelemällä tai pyörällä jne. Tosin laitan leivän salaattia, tomaattia ja kurkkua.

        paitsi että paino heiluu säännöllisesti 44-45 kilon välillä, joskus hipoo 46kg. En syö ollenkaan vaaleata leipää, vain ruisleipää ja suositusten mukaan. Päälle yleensä juusto/kalkkunaleike ja tomaattia kurkkua. Yritän lenkkeillä vähintään 3 kertaa/vko.


      • ei makaroonia nyyh
        ........... kirjoitti:

        Enemmänkin vhh-logiikkaa kuin läskilogiikkaa. Näille vhh-maanikoillehan leipä on itse saatanan ruumiillistuma.


        Ja mikä ettei se pelkkä leipäkin. Ottaa vaikka yhdenkin ruispalan energiamäärän, niin se on yllättävän paljon, jos sen vaikka kymmenellä kertoo. Siis jos tapana on mutustella leipää pitkin päivää muun ruoan lisäksi.

        Miksi on heti tarve irvailla, sitä en ymmärrä. Kaikki mitä joku sanoo kuitataan läskin logiikalla/ininällä/satuilulla jne. Järki käteen, aikuiset ihmiset. Ja sama tuolle ensimmäiselle vastaajalle.

        hiilihydraatit kuulemma, mitkä leivässä lihottaa, samoin kuin perunassa, pastassa, riisissä ja missälie...tottakai kaikkia noita voi syödä, muta miettiä kuinka usein ja kuinka paljonn kerralla.
        Itse en syö leipää juuri ollenkaan.


      • Leivätön

        Olen diabeetikko ja lääkityksenä levemir ja byetta sekä tablettihoito. Söin leipää koko ikäni. Jätin leivän pois 4 viikoa sitten . Samalla jäi levite, leikkeleet. Sokeriarvot yläkantissa siitä huolimatta 9-12 leipä aikaan. Lopetettuani leivän, sokerit tippui puoleen ja yli. Nyt 4,8-6. Uskomaton juttu. Lisäksi kevyempi olo ja olen laihtunut 10 kg neljään viikkoon. Luulin olevani toivoton tapaus. Olen koko ikäni laihduttanut ja ravintoteraupeutit on korostanut leivän tärkeyttä. Nimenomaan tumman leivän. Söin suositusten mukaan. Mutta ei sopinut minulle. Vatsakivut ja turvotus on hävinnyt. Kokeilkaa ihmiset, itsellä toimii ja vaikka tykkäsin leivästä, en syö enää. Lisäksi saa levitteen ja leikkeleet pois. Juuston ystävänä sekin jäi vaikka onkin proteiiniä. Kaupassa voi ohittaa leipähyllyn, leikkelehyllyn , rasvahyllyn, juustohyllyn.Pelkkää säästöä. Onko meitä todella huijattu. Peruna on seuraavana vuorossa.


      • Leipääleipääää
        Leivätön kirjoitti:

        Olen diabeetikko ja lääkityksenä levemir ja byetta sekä tablettihoito. Söin leipää koko ikäni. Jätin leivän pois 4 viikoa sitten . Samalla jäi levite, leikkeleet. Sokeriarvot yläkantissa siitä huolimatta 9-12 leipä aikaan. Lopetettuani leivän, sokerit tippui puoleen ja yli. Nyt 4,8-6. Uskomaton juttu. Lisäksi kevyempi olo ja olen laihtunut 10 kg neljään viikkoon. Luulin olevani toivoton tapaus. Olen koko ikäni laihduttanut ja ravintoteraupeutit on korostanut leivän tärkeyttä. Nimenomaan tumman leivän. Söin suositusten mukaan. Mutta ei sopinut minulle. Vatsakivut ja turvotus on hävinnyt. Kokeilkaa ihmiset, itsellä toimii ja vaikka tykkäsin leivästä, en syö enää. Lisäksi saa levitteen ja leikkeleet pois. Juuston ystävänä sekin jäi vaikka onkin proteiiniä. Kaupassa voi ohittaa leipähyllyn, leikkelehyllyn , rasvahyllyn, juustohyllyn.Pelkkää säästöä. Onko meitä todella huijattu. Peruna on seuraavana vuorossa.

        > Olen koko ikäni laihduttanut ja ravintoteraupeutit on korostanut leivän tärkeyttä. Nimenomaan tumman leivän. Söin suositusten mukaan....

        Näinhän sitä on suositeltu asiantuntijoiden taholta. Kenen oppeja ja etuja he sitten ajavatkaan?


    • ikuisestiläski

      Olen aivan pakahtumaisillani mielenkiinnosta tähän ainutlaatuiseen avautumiseen ja tiedon tulvaan!

    • säälikäämiehiä

      Minä pidän vaaleasta leivästä, sämpylöistä ja patongista hurjasti. Päälle voita tai margariinia, tilsitterjuustoa, homejuustoa, goudaa, lenkkiä, salamia ja sen sellaista majoneesiin upotettuna. Aivan uskomattoman hyvää on vaalea leipä.
      Ihminen, joka kerran on antanut itsensä paisua iharakasaksi, on ikänsä ihrakasa. Muutaman kilon voi saada joskus pois, mutta paino hivuttautuu kuitenkin aina takaisin hirveisiin lukemiin. Valitettavasti tällainen on liikalihavan rouvan kohtalo. Hirvee vierestä kattoo. Voi meitä miesparkoja!

      • miestäsäälikää

        Hirvee kattoo kun puolitoistasataakiloinen daami ähisee ja rupsuttelee likaisissa legginseissä.
        Siitä on erotiikka jokseenkin etäällä.


      • annamunkaikkikestää

        Kyllähän tollaisen kohtaamisessa on ihan litistymistapaturman riskikin...


    • Laihtuukyllä

      Siinä on iso ero syötkö kaurapuuroa jossa ei ole juuri sokeria/suolaa kun että syöt leipää kun melkein kaikki leipä sisältää reippaasti sokeria ja suolaa. Vaaleita ja paahtoleipiä syömällä saat äkkiä joka päivä kasan sokeripaloja elimistöösi ihan turhaan. Täysjyvä sanan alle peitetään paljon ja täysjyväleivissä tuntuu olevan sokeria ja suolaa lähes yhtä paljon kun vaikka fazerin paahtoleivissä. Katsokaa tuoteselosteet ja ihmetelkää. Ihminen ei myöskään tarvitse mihinkään ruokiin mitään kastikkeita vaan kanafileet ja kasvikset voi syödä ihan ilman kastikkeita. Hiilihydraatit ei ole se paha juttu mutta lähteenä ei tarvitse olla leipä tai vaalea pasta/vaalea riisi tms. Valitse täysjyväriis, täysjyväpasta ja kaurapuuro hiilareiksi. Ja yksi tärkeä juttu PUNNITSE AINA MITÄ SYÖT!!! Itse tajusin vasta tässä vaiheessa ettei edes lihasta kasvattaakseen tarvitse kovinkaan paljoa riisiä kattilaan laittaa. Enää en edes pysty kaatamaan riisiä suoraan kattilaan vaan aina mittaan kaiken. En syö ulkona kun hyvin harvoin jos haluan palkita itseäni ja sielläkin voi valita järkevästi. Ei tulisi mieleenkään syödä jotain raskalaisia tai kebabia, se suola ja rasva näkyy kropassa hyvin äkkiä vaikka olen 100kiloinen mies ja rasvaprosentti alle 10. Minä syön päivässä 5 ateriaa ja kalorit on varmaan jotain 3500 päivässä. Alkoholia ei tietenkään voi käyttää yhtään jos haluaa elää terveellisesti ja jaksaa harjoitella. Olen ollut myös lihava ja painanut 116kg aikanaan ja lihosin sillä ett join viikonloppusin paljon kaljaa. Siinähän on turha luulla harjoittelevansa tehokaasti sitten edes viikolla kun aina nollaa kuntonsa. Suosittelen että haet jostain sinulle tehdyn ruokaohjelman jossa on tarkasti kaikki ateriat sisältöineen ja noudatat sitä etkä syö mitään yli. Siinä tulee tulosta jo viikossa. Treenaaminen on hyvä mutta tuo ruoka on se ratkaisevin asia kuitenkin joten sillä kannattaa lähteä liikkeelle.

      • Mietipppäs

        Vielä lisätäkseni niin jos haluat laihtua et voi pitää joka viikonloppuna jotain mässäily iltamia että syöt esim mitä haluat sisältäen karkkipussia,sipsipussia, pikaruokaa puhumattakaan alkoholista. On eri asia ostaa joskus vaikka sokerittomia karkkeja josta saa 200kaloria pussista kun kerätä candykingejä 700g ja saada siitä 360kcal/100g 7x360kcal =2520kcal sokeria. Tuommonen määrä sokeria näkyy. Ja siihen päälle kun vetäset limut, sipsit, pikaruuat jne niin äkkiä on se 7000kcal=1 kilo rasvaa. Ja tämän päälle olet vielä syönyt ruokaa. Niin tottakai se näkyy. Sillon se laihdutus pyörii paikallaan viikosta toiseen. Eli sun pitää laihduttaa koko viikko ilman herkkupäivää jossa lähtee mopo ihan käsistä. Tätä harrastin itse aluksi laihduttaessa.


    • kevyemmin

      Aloittaja on otsikoinut ´ei enää leipää´ ja tyypilliseen tapaan homma on lähtenyt kommentoijilla lapasesta selostaen lähes kaikki ravintoaineet.
      Leipä lihottaa. Jätin pois leivän, syön muuten kylläiseksi kuten ennenkin. Ja olen laihtunut 8kg.

    • RAL-
    • riippuumäärästä

      Riippuu siitä mitä leivän syömisellä tarkoittaa. Itse syön vsan ruispaloja joka päivä. Ravintosisältö 250kcal per 100 gr. Tyypillisesti 4 puolikaspalaa päivittän. Saan kivasti kuituja hitaita hiilareita ja myös proteiineja. Eikä edes paljoa suolaakaan. Tekee semmoiset 270 kcal päivässä. Ei sellainen määrä mitenkään lihota. Eikä karkeata leipää enempää viitsi syödäkään. Kyllä leivästäkin lihomista tulee jos syö höttöisen paahtoleipäpaketillisen päivässä. Itse olen yli 60v. Syön perusruokaa. Sitä samaa mitä 60 luvullakin opin syömään. Minun kotiruokani on aivan jotain muuta kuin nuoremman sukupolven peruskotiruoka.
      Jättämällä ruokavaliostansa pois minkä tahansa jokapäiväisen ravintoaineen niin todennäköisesti alkaa vähitellen laihtumaan. Jollekin se on leipä. Toiselle pizan jättäminen. Jollekin makeisten mussuttamisen lopettaminen. Meinaan jatkossakin syödä ruisleipää "kohtuudella" ja pysyn siten normipainossa.

    • 3453453

      Itse syön usein leipää ja noin 3 kuukaudessa olen laihtunut 15kg. Syönkin vain täysjyväleipää jotka kuitupitoisia, toisin sanoen hitaita hiilareita. Vaaleat leivät missä täysjyvä jalostettu pois lihottaa ja ovat melkein sokeriin verrattavissa.

      Kaikista eniten toki riippuu määrästä mitä syö. Jos tämänkin ketjun aloittaja muutenkin syönyt liikaa, varmasti laihtuu minkä tahansa ruoka-aineen jättämisellä pois.

    • Anonyymi

      Syö lihakastike ja magaronas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe