Pituuskasvu

177,5cm

Hei, olen juuri 17w täyttänyt poika ja kysäsisin tosta pituuskasvusta.

Isäni on 179cm ja äitini vissii n.160 (156-162). Itse olen 177,5cm. Mulla on hirvee pakkomielle olla pidempi ja aina vituttaa ku tulee pitempi ja sen takia käytän maihareitaki ulkona että saan 1-2cm pituutta lisää ku normi kengillä:). On joteki aina vituttanu että miks saatana se mitta ei mee 180cm vaikka 2,5cm onki vaa ehkä tää on semmone periaate et pitää olla se 180cm:D. Voitteko kertoa parhaat keinot millä pääsisisin siihen 180cm pituuteen tiedän että poppaskonsteja ei ole mutta kummiskin. Ite olen selvittänyt että nää on tärkeet

- Liikunta
- Venyttele
- Tarpeeksi ruokaa ja vitamiineja
- tarpeeksi unta ja ei tupakkaa ja alkoholia

No eli salilla olen käyny 13v saakka johki 15.5vuotiaase saakka ja sit taukoo ja sen jälkee välil käyny. Toki toi on voinu vaikuttaa mutta ei voi mitää. Nykyää liikuntani on 3 kertaa viikossa salia ja 2-3 kertaa viikossa aerobista (nyrkkeily)
- Venyttelen salia enne ja salin jälkeen sama aerobisessa ( Mutta kai voin olla venyttelemättä päivänä jolloin on lepopäivä)
- Ruokaa aloin n.1kk sit syömään hieman kaloreilla koska salilla näin kannattaa tehdä. salaatit koulussa vedän ja aamulla vitskutabletti.

- Nukun tosi vähä yleensä meen 02.00 nukkuu ja herään 06.30:D Nyt meen tän kirjotuksen jälkee heti nukkuu (varmana menenki!) eli paljos se oli 8-9h unta? ja tupakkaa ja alkoholii en oo ikin käyttäny.

Sori tää sekavuus koittakaa saada tekstistä selvää ja siks laitoin tänne palstalle koska tääl oli jossai puhuttu pituudesta ja en tonne nuorii viitti laittaa ku aikuisilta haluaisin neuvoa. Kiitos etukäteen!

27

7089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä rupea

      vittuilemaan pitkille miehille. Älä yritä kompensoida lyhyyttäsi isoilla lihaksilla, hienoilla autoilla tai ylimielisellä käytöksellä. Teet vain itsestäsi pellen.

      T: Pitkä mies

      • fffgergrgrgrg

        Toi tommonen viesti nyt oli aivan turha:) mä en puhu tappelusta mä oon tapellu pitkien kanssa ja pari kertaa tullu turpaa mutta kyllä 190cm--> jätkii tullu hakattuu:) Just sillain et maahan viety ja siel hakattu:D turha sun tulla tänne aukoon tommost paskaa ku kysyn vaan että onko mahdollista kasvaa yms yms.


      • Sun ei
        fffgergrgrgrg kirjoitti:

        Toi tommonen viesti nyt oli aivan turha:) mä en puhu tappelusta mä oon tapellu pitkien kanssa ja pari kertaa tullu turpaa mutta kyllä 190cm--> jätkii tullu hakattuu:) Just sillain et maahan viety ja siel hakattu:D turha sun tulla tänne aukoon tommost paskaa ku kysyn vaan että onko mahdollista kasvaa yms yms.

        tarvitse yrittää todistaa miehuuttasi hakkaamalla isompia miehiä.


      • gergr
        Sun ei kirjoitti:

        tarvitse yrittää todistaa miehuuttasi hakkaamalla isompia miehiä.

        ei jumalauta:D jätäkkää nyt tää tappelu juttu siksee en tullu puhuu mistää tappelusta vaan pituuskasvusta:)


      • Anonyymi
        gergr kirjoitti:

        ei jumalauta:D jätäkkää nyt tää tappelu juttu siksee en tullu puhuu mistää tappelusta vaan pituuskasvusta:)

        Lyhyet miehet käyttäytyvät kuin pikkukoirat uhoamisellaan ja nilkkojen pureskelulla.


    • kyllä se siitä

      on kasvanut vasta armeijassa viimeiset sentit. Mm vesku loiri. Hän kasvoi n 15 cm ainakin armeijassa. Johtuu osin siitä, että pituuskasvukin tarvinnee aika säännöllisen elämäntavan ja armeija on siihen sopiva.
      Kaikki ne asiat jotka luettelit ovat hyväksi. Kalsiumia ja hivenaineita ym pitää saada riitävästi ja tupakointi tyrehdyttää kasvua - useimmalla. Olet kuitenkin aika hyvän pituinen nuori mies, kun vertaa mitä oman suvun miehet ovat. Kyllä se siitä. Ole kiitollinen ettet ole alle 170cm...tsemppiä!

      • kasvunsa lopettanut poika

        Oletko kasvanut viimeisen vuoden aikana vielä pituutta? Jos olet, niin kyllä pituuskasvu vielä mahdollista on. Jos taas et ole kasvanut enää viimeisen vuoden aikana yhtään, niin tuskinpa on enää mahdollista että kasvaisit jatkossakaan enää pituutta. Jos pituuskasvu on jo siis pysähtynyt kokonaan, niin sitä on mahdotonta käynnistää enää millään keinoilla uudestaan, koska luut ovat yksinkertaisesti luutuneet kiinni niiden kasvuvyöhykkeiden sulkeuduttua.

        Itselläni tämä pituuskasvun pysähtyminen tapahtui 16-vuotiaana, kun huomasin etten yksinkertaisesti kasvanut enää pituutta. Aluksi huomasin, etten ollut muutamaan kuukauteen enää kasvanut. Aika vain kului, mutten edelleenkään kasvanut. Kun en ollut yli puoleen vuoteen enää kasvanut pituutta, aloin jo aavistamaan, etten tulisi enää kasvamaan senttiäkään.

        Valitettavasti se piti näköjään paikkansa, koska en ole kasvanut enää senttiäkään sen jälkeen. Silloin 16-vuotiaana kun huomasin pituuskasvun loppumisen, olin 176cm. Nyt on kulunut kaksi vuotta siitä, kasvu pysähtyi, ja olen edelleen 176cm. Nyt ikää löytyy siis 18v. Nyt siis tiedän varmasti, etten kasva enää senttiäkään, ja tämä nykyinen 176cm pituus jää lopulliseksi pituudekseni, koska en ole viimeiseen kahteen vuoteen kasvanut enää senttiäkään.

        Jos siis kasvusi on jo pysähtynyt, on käytännössä täysin mahdotonta enää käynnistää pituuskasvua uudelleen. Jos et ole viime aikoina siis kasvanut, niin sinun on opittava hyväksymään pituutesi, ja se ettet yksinkertaisesti enää kasva pidemmäksi. Jos taas olet vielä kasvanut kuluneen vuoden aikana, voit aivan hyvin kasvaa edelleenkin pituutta.

        Kyllä itsekkin olisin kovasti halunnut kasvaa yli 180-senttiseksi, koska ennustepituutenikin oli reilusti yli 180cm. Minun on kuitenkin ollut pakko viime aikoina hyväksyä se, että tulen jäämään nykyiseen pituuteeni lopullisesti. Mitäpäs muutakaan tässä tilanteessa voi tehdä, kun ei ole kahteen vuoteen enää kasvanut yhtään. Olin 16-vuotiaana 176cm, olin 17-vuotiaana 176cm, ja nyt 18-vuotiaanakin olen sen saman 176cm. Joten se jäi lopulliseksi pituudekseni. Jos et ole pitkään aikaan enää kasvanut, voit siis alkaa jo varautua siihen, että jäät nykyiseen pituuteesi.


      • tytyrtytt
        kasvunsa lopettanut poika kirjoitti:

        Oletko kasvanut viimeisen vuoden aikana vielä pituutta? Jos olet, niin kyllä pituuskasvu vielä mahdollista on. Jos taas et ole kasvanut enää viimeisen vuoden aikana yhtään, niin tuskinpa on enää mahdollista että kasvaisit jatkossakaan enää pituutta. Jos pituuskasvu on jo siis pysähtynyt kokonaan, niin sitä on mahdotonta käynnistää enää millään keinoilla uudestaan, koska luut ovat yksinkertaisesti luutuneet kiinni niiden kasvuvyöhykkeiden sulkeuduttua.

        Itselläni tämä pituuskasvun pysähtyminen tapahtui 16-vuotiaana, kun huomasin etten yksinkertaisesti kasvanut enää pituutta. Aluksi huomasin, etten ollut muutamaan kuukauteen enää kasvanut. Aika vain kului, mutten edelleenkään kasvanut. Kun en ollut yli puoleen vuoteen enää kasvanut pituutta, aloin jo aavistamaan, etten tulisi enää kasvamaan senttiäkään.

        Valitettavasti se piti näköjään paikkansa, koska en ole kasvanut enää senttiäkään sen jälkeen. Silloin 16-vuotiaana kun huomasin pituuskasvun loppumisen, olin 176cm. Nyt on kulunut kaksi vuotta siitä, kasvu pysähtyi, ja olen edelleen 176cm. Nyt ikää löytyy siis 18v. Nyt siis tiedän varmasti, etten kasva enää senttiäkään, ja tämä nykyinen 176cm pituus jää lopulliseksi pituudekseni, koska en ole viimeiseen kahteen vuoteen kasvanut enää senttiäkään.

        Jos siis kasvusi on jo pysähtynyt, on käytännössä täysin mahdotonta enää käynnistää pituuskasvua uudelleen. Jos et ole viime aikoina siis kasvanut, niin sinun on opittava hyväksymään pituutesi, ja se ettet yksinkertaisesti enää kasva pidemmäksi. Jos taas olet vielä kasvanut kuluneen vuoden aikana, voit aivan hyvin kasvaa edelleenkin pituutta.

        Kyllä itsekkin olisin kovasti halunnut kasvaa yli 180-senttiseksi, koska ennustepituutenikin oli reilusti yli 180cm. Minun on kuitenkin ollut pakko viime aikoina hyväksyä se, että tulen jäämään nykyiseen pituuteeni lopullisesti. Mitäpäs muutakaan tässä tilanteessa voi tehdä, kun ei ole kahteen vuoteen enää kasvanut yhtään. Olin 16-vuotiaana 176cm, olin 17-vuotiaana 176cm, ja nyt 18-vuotiaanakin olen sen saman 176cm. Joten se jäi lopulliseksi pituudekseni. Jos et ole pitkään aikaan enää kasvanut, voit siis alkaa jo varautua siihen, että jäät nykyiseen pituuteesi.

        En oo miettiny tarkallee oonko kasvanu. en vissii oo jos oon nii kork. 0,5cm. (v uoden sisällä). Mut kai se on iha suosiolla odotettava siihe n.20v ikävuoteen saakka ja olla terveellisesti sen näkee sit tulkees se 180cm täytee vai ei


      • .....
        tytyrtytt kirjoitti:

        En oo miettiny tarkallee oonko kasvanu. en vissii oo jos oon nii kork. 0,5cm. (v uoden sisällä). Mut kai se on iha suosiolla odotettava siihe n.20v ikävuoteen saakka ja olla terveellisesti sen näkee sit tulkees se 180cm täytee vai ei

        ongelmasi on kyllä henkinen kasvu paremminkin sen puute .Keskity siihen


      • hrtthhth
        ..... kirjoitti:

        ongelmasi on kyllä henkinen kasvu paremminkin sen puute .Keskity siihen

        Oikeastaan ei tullu ku 2 asiallista komenttia:) kaikkee muuta paskaa puhutte mutta ette asiaa mitä kysyin:) ois voinu nuorii laittaa tääl sen enempää fiksumpaa porukkaa


      • järkevä vastaaja
        hrtthhth kirjoitti:

        Oikeastaan ei tullu ku 2 asiallista komenttia:) kaikkee muuta paskaa puhutte mutta ette asiaa mitä kysyin:) ois voinu nuorii laittaa tääl sen enempää fiksumpaa porukkaa

        Kysymyksesi on täysin asiallinen, eikä sillä kyllä mitään tekemistä ole "henkisen kehittymättömyyden" kanssa. On aika vaikeeta ymmärtää miksi ihmiset eivät osaa pitää suutaan kiinni mikäli heillä ei ole mitään järkevää sanottavaa, tai edes pienintäkään yritystä antaa vastausta kysymykseen.

        Noh, sen verran vielä voisi tohon kysymykseesi sanoa, että viimeaikaisen kasvunopeutesi ( 0.5cm tai alle/vuodessa) perusteella et todennäköisesti tule enää kasvamaan senttiä enempää pituutta. Jos pituuskasvusi on jo pysähtynyt viime aikoina käytännössä kokonaan, on oikeastaan lääketieteellisesti mahdotonta, että kasvu enää nopeutuisi uudelleen, mikäli siis olet jo kasvanut "kasvupyrähdyksesi". Kasvupyrähdyksen jälkeenhän kasvu vähitellen hidastuu vuosi vuodelta, ja jos et ole enää juuri viime vuodesta kasvanut, niin kasvusi on jo todennäköisesti loppunut kokonaan. Ihan normaalin pituinenhan sä kyllä olet, aika lähellä miesten keskipituutta.

        Aikuispituuden arviointiin voi myös käyttää seuraavaa kasvukäyrää:
        http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/


      • ..........
        järkevä vastaaja kirjoitti:

        Kysymyksesi on täysin asiallinen, eikä sillä kyllä mitään tekemistä ole "henkisen kehittymättömyyden" kanssa. On aika vaikeeta ymmärtää miksi ihmiset eivät osaa pitää suutaan kiinni mikäli heillä ei ole mitään järkevää sanottavaa, tai edes pienintäkään yritystä antaa vastausta kysymykseen.

        Noh, sen verran vielä voisi tohon kysymykseesi sanoa, että viimeaikaisen kasvunopeutesi ( 0.5cm tai alle/vuodessa) perusteella et todennäköisesti tule enää kasvamaan senttiä enempää pituutta. Jos pituuskasvusi on jo pysähtynyt viime aikoina käytännössä kokonaan, on oikeastaan lääketieteellisesti mahdotonta, että kasvu enää nopeutuisi uudelleen, mikäli siis olet jo kasvanut "kasvupyrähdyksesi". Kasvupyrähdyksen jälkeenhän kasvu vähitellen hidastuu vuosi vuodelta, ja jos et ole enää juuri viime vuodesta kasvanut, niin kasvusi on jo todennäköisesti loppunut kokonaan. Ihan normaalin pituinenhan sä kyllä olet, aika lähellä miesten keskipituutta.

        Aikuispituuden arviointiin voi myös käyttää seuraavaa kasvukäyrää:
        http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

        sitä mieltä että kysymyksesi ei ole asiallinen ja ilmaisee vain sun puberteettisen henkisen kehitystason


      • morohoro
        järkevä vastaaja kirjoitti:

        Kysymyksesi on täysin asiallinen, eikä sillä kyllä mitään tekemistä ole "henkisen kehittymättömyyden" kanssa. On aika vaikeeta ymmärtää miksi ihmiset eivät osaa pitää suutaan kiinni mikäli heillä ei ole mitään järkevää sanottavaa, tai edes pienintäkään yritystä antaa vastausta kysymykseen.

        Noh, sen verran vielä voisi tohon kysymykseesi sanoa, että viimeaikaisen kasvunopeutesi ( 0.5cm tai alle/vuodessa) perusteella et todennäköisesti tule enää kasvamaan senttiä enempää pituutta. Jos pituuskasvusi on jo pysähtynyt viime aikoina käytännössä kokonaan, on oikeastaan lääketieteellisesti mahdotonta, että kasvu enää nopeutuisi uudelleen, mikäli siis olet jo kasvanut "kasvupyrähdyksesi". Kasvupyrähdyksen jälkeenhän kasvu vähitellen hidastuu vuosi vuodelta, ja jos et ole enää juuri viime vuodesta kasvanut, niin kasvusi on jo todennäköisesti loppunut kokonaan. Ihan normaalin pituinenhan sä kyllä olet, aika lähellä miesten keskipituutta.

        Aikuispituuden arviointiin voi myös käyttää seuraavaa kasvukäyrää:
        http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

        Nyt musta lippu liehumaan, hulabaloo balai!
        Hulabaloo balai, balai!
        Jää kauas ranta synnyinmaan!
        Hulabaloo balai!

        On laiva niin kuin tuulispää, hulabaloo balai!
        Hulabaloo balai, balai!
        Ja kauppalaivat kiinni jää!
        Hulabaloo balai!

        Kun kulta-aarre ryöstetään, hulabaloo balai!
        Hulabaloo balai, balai!
        Se palmun alle kätketään.
        Hulabaloo balai!

        Ja saaren kartta piirretään, hulabaloo balai!
        Hulabaloo balai, balai!
        Ja siihen rasti merkitään.
        Hulabaloo balai!

        Siis musta lippu liehumaan, hulabaloo balai!
        Hulabaloo balai, balai!
        Näin kaljuunoita rosvotaan.
        Hulabaloo balai!

        Me taistelemme kuolemaan, hulabaloo balai!
        Hulabaloo balai, balai!
        Ei kotiin tulla milloinkaan!
        Hulabaloo balai!


      • Anonyymi

        Itse olen 20-vuotias ja 186 cm. En ole käynyt vielä armeijaa, ja haluaisin päästä 190-senttisten kerhoon.


    • edeessä

      Voi kuule, monet pojat kasvavat vielä intissä sen viimeisen kasvunpyräyksensä. Et ole vielä siinä iässäkään, että kasvu olisi päättynyt. Saatat hyvinkin virahtaa vielä 19 vuotiaana.

      • hrhh

        Jep jep. Kiitti vastauksista joo kyl varmaan näin on että en kasva enään vaikka miten toivoisin että se 180cm tulis täytee. Mut terveelliset elämäntavat ni kattoo jos on sitte tullu 1-2cm pituutta 20v mennessä sen näkee sitte:)toivottavasti tulee toi 178cm ees täytee :D:D


      • taakse jäänyttä aikaa...

        Taitaa olla nykyään kyllä aika harvinaista kasvaa enää intissä pituutta. Kyllä se pituuskasvu useimmilla taitaa olla jo ohi intin alkamiseen mennessä. Esimerkiksi itselläni pituuskasvu päättyi lopullisesti
        16-vuotiaana. En yksinkertaisesti siis enää kasva, vaikka kuinka sanotaan että "eihän pituuskasvu nyt noin nuorena voi loppua". Kyllä se vaan on loppunut, koska olen nyt 18-vuotiaanakin sentilleen saman pituinen kuin kaksi vuotta sitten ollessani 16-vuotias. Tuskinpa tässä enää mitään "kasvupyrähdyksiäkään" tulee, pituuskasvun oltua jo kokonaan pysähtyneenä viimeset kaksi vuotta. Kyllä siinä niin siis taisi vaan käydä, että tulen olemaan koko aikuisikäni saman pituinen kuin olin 16-vuotiaana :)

        Eli kyllä se kasvu voi siis pojillakin päättyä lopullisesti tossa 16-17 vuoden iässä, (niinku esimerkiksi itsellänikin päättyi 16-vuotiaana). Nykyään pojat ei enää siis taida armeijassa pituutta yleensä kasvaakkaan, toisin oli vielä joskus viime vuosisadalla. Nykyään nuoret kasvavatkin aiemmin mm. parantuneen ravinnon yms. ansiosta. Mutta kyllähän sä vielä hyvällä tuurilla voit about sentin vielä kasvaa, muttei sekään ole varmaa, jos et ole enää viimeiseen vuoteen juuri kasvanut pituutta...

        Itsekkin elättelin vielä sillon 16-17-vuotiaana toiveita että kasvaisin muutaman sentin, mutta empä näköjään kasvanut. Tähän 176 senttiin on nyt sitten vaan tyydyttävä, jämähdettyäni tähän mittaan pari vuotta sitten :)


    • baba

      Eikös kukaan ymmärrä että se on geeneistä eli perintötekijöistä kiinni. Katsokaa vanhempien pituutta....

    • poika -96

      Se on kyllä varmaa nykyään aika harvinaist et joku intissä vielä kasvais. Nykyään lapsil alkaa murrosikä aikasemmi kun ennenvanhaa eli pituuskasvukin loppuu aikasemmi. Tuo ei ole mitekää epänormaalii et pituuskasvu loppunu jo 16vuotiaan. Itsellä se loppu jo 15vuotiaan. Jäin 173cm pätkäks ja vähän se kyllä häiritsee mutta ei voi mitää ja pakko kai se on uskoa, kun ei oo moniin vuosiin kasvanut yhtää.

    • Ceeka121

      Ite en haluis kasvaa enää yhtää kun oon jotain 165cm tai enemmän kun en haluis olla kovin pitkä ja tää juttu ei oo minkä kirjotin ei kuulunut tähän asiaan mitenkään. Oon 13v

    • Poikajusttäyttäny15v

      On sanottu että kasvaa 21v asti mutta en tiiä sun pituus on vrm päättynyt jos olet kasvanut vuodessa 0,5cm mutta itse olen vrm 175cm tai 176 ja oon just täyttänyt 15v en oo nähny minkäänlaista kasvupyrähdystä mitäs luulette kuinka pitkä minusta tulee toivoisin 190 tai 185

      • Anonyymi

        Mites kävi?


    • hgfygyef

      Monet kasvaa 20-vuotiaaksi.

    • Anonyymi

      Olet aivan tarpeeksi pitkä. Ei mitään valittamista. Turha pituus aiheuttaa vaan selkä- yms. vaivoja.

    • Anonyymi

      Tuollainenhan on pelkkä pakkomielle, joka ehkä paranisi terapiassa, tai sitten ei. Entä jos 180 senttiä ei riittäisikään, vaan pitäisi olla 190 cm, 200 cm tai ehkä peräti 210 cm?

    • Anonyymi

      Mun iskä kasvo vielä armeijassa 4 senttiä

    • Anonyymi

      Kyllä se pituuskasvu loppuu siellä 18 -vuotiaana useimmilla viimeistään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe