naisen karvoitus?

"apina86"

onko tämä ongelma miehille? haluan kuulla rehellisen suhtautumisen MIEHELTÄ, en naiselta!

olen erittäin vaaleaihoinen ihminen, ja minulla on todella tummat hiukset, paljon kehuja on tullut tuuheista hiuksista ja vahvoista kulmakarvoista (ei tarvii piirrellä), mutta siihen se jääkin, minulla on mitattu oman "mielenhäiriöni" vuoksi kaikki hormonitasapainojututkin koska karvoja pukkaa vatsaan, rintoihin ja käsiin, karvoitus on ainakin omasta mielestäni huomattavaa, vatsassa jopa 1cm pituisia tummanruskeita karvoja, tiheys vaihtelee paikoittain ja kyllä niin kuin aikaisemmin mainitsinkin rinnoissanikin on karvoja, kuinka paljon naisen karvat häiritsevät? ajeleminen on erittäin työlästä niin kuin epilointikin sillä ne pukkaavat esiin jo viikon kuluttua, mitä ajatuksia tämmöinen nainen herättäisi teissä?

ai niin naiset voivat vastata tähän kysymykseen: ajeletteko te muut naiset ikinä karvoja vatsasta tai epiloitteko? kuinka usein? minkäpituisia karvoja teidän vatsassa oikein on?

39

6110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesxzyabc

      kuvauksestasi herännyt mitään negatiivista reaktiota. Musta tuntuu että tämä kuuluu sarjaan "kuinka kannat itsesi". Karvat voivat olla tai olla olematta viehättäviä ja eniten siihen vaikuttaa karvojen kantajan oma asenne.

    • 19-11

      Sinuna kävisin kunnon gynekologilla ja veisin mittaustulokset mukanani, jotta näkee mitkä arvosi ovat. Ja mielellään tutkisi ultralla munasarjat. Siis jos tähän mennessä olet käynyt yleislääkärillä/ihotautilääkärillä. PCOn eli munasarjojen monirakkulaisuuden oireita tuo voisi olla (PCOssa veressä on liikaa androgeeneja eli mieshormoneja ja nimenomaan testosteronia, androsteenidionia ja dehydroepiandrosteronisulfaattia (DHEAS), jotka aiheuttavat liikakarvoitusta). Aivolisäkkeen ja lisämunuaisten sairaudet voi aiheuttaa myös karvaisuutta.

      Jos kaikki nuo on todellakin poissuljettuja (myös ultraamalla) niin sitten se on vain henkilökohtainen ominaisuus. Ystävättäreni on italialaista sukujuurta ja hänellä on myös huomattavasti runsaampi karvoitus, myös käsivarsissa ja reisissä. Vaihtelua on meissä ihmisissä paljon. Vahaus on tehokas tapa poistaa liikoja karvoja. Mutta ehkä sun kannattaisi mennä kosmetologille näyttämään itseäsi. Tämä kuullostaa ehkä hassulle neuvolle, mutta joskus ystäväni sanoi, että jenkkilässä ihokarvoja esim käsissä vaalennetaan (kuten hiuksia), jolloin ne eivät pistä enää silmään. En tiedä tehdäänkö vastaavaa täällä. Itsestäni karvaisuus ei ole ongelma, oman mielenterveyden vuoksi kannattaa muistaa, että mainosten karvattomat naiset todellakin vahataan ja nypitään käsivarsia myöten ja kuvat vielä photoshopataan. Jostain luin väitteen, että esim CSI sarjan jakson tekemisestä kolmasosa ajasta menee menee ihmisten photoshoppaamiseen, eli mainosten, leffojen ja tellun ihmiset ovat ihan oikeasti unelmatehtailua, niihin ei kannata itseään verrata.

    • arskatt

      pienet haituvat naisen vartalossa haittaa, tietääkseni ne ovat yleisiä, mutta kyllä nuo sentin pituiset tummat karvat esim. rinnoissa alkaa olla jos nyt ei liikaa niin ainakin siinä rajoilla, että häiritseekö!

      Kainalokarvat naisella on ihan ok ja minä en pidä niinsanotusta posliinista vaan toivon että naisella on emättimen ympärillä luonnollinen karvoitus, pieni siistiminen ok!

    • --------nainen--

      kasvaa navan ympärillä tuuheasti karvaa ja ajelen sitä aina välillä, mutta näyttää aina vaan kasvavan takaisin paksumpana kerroksena. Mutta itsellä se ei nyt häiritse kun en todellakaan ole missään bikini-kunnossa et voisin kävellä vatsa paljaana pitkin rantoja.
      Olen muuten vaalea mutta vartalon muut karvat on tummia, niinkun esim. säärissä ja käsissäkin.

    • Mitähän voisit tehdä

      Ei karvat, varsinkaan tummat ja jäykät karvat kivoja ole naisen vartalossa. Kulmakarvat ovat ihan kivat ja ihmettelen miksi niitä ajetaan tai nypitään. Mutta karkeat säärikarvat tai karvat kasvoissa, vatsassa ja rinnoissa eivät ole kivoja. Siis sellaiset ohuet vaaleat haituvat ovat ok mutta ei mitään kovia ja tummia karvoja.

      • Minärandom

        http://farm4.static.flickr.com/3034/2743869140_e653b89bb9.jpg

        Ton välttämiseks niitä nypitään (:
        On tietty pahempia ja parempia tapauksia luonnollisista kulmakarvoista, mutta esim ittestäni voin sanoa et mun kulmakarvat olis lähinnä paksut suorat viivat jos en nyppis ja se ei näytä millään tavalla nätiltä.


      • hähhh
        Minärandom kirjoitti:

        http://farm4.static.flickr.com/3034/2743869140_e653b89bb9.jpg

        Ton välttämiseks niitä nypitään (:
        On tietty pahempia ja parempia tapauksia luonnollisista kulmakarvoista, mutta esim ittestäni voin sanoa et mun kulmakarvat olis lähinnä paksut suorat viivat jos en nyppis ja se ei näytä millään tavalla nätiltä.

        niin mitä, minkä välttämiseksi?????????????????????????????????????


    • Mila*

      Kyllä vain ajelen/nypin vatsan karvoja välillä. Vaikkeivat ne varsinaisesti mustia olekaan, mutta häiritseviä kuitenkin. Varsinkin kesäisin harmittavat, kun näkyvät auringonvalossa selkeästi (ainakin omasta mielestäni). Kukaan mies ei kuitenkaan ole ikinä huomauttanut karvoistani (vaikka en aina ole jaksanut ajellakaan niitä), eivät ehkä välitä ;)

      Ja vaikka tämäkin mielipide on naiselta, niin muista, että karvaongelma on kuitenkin suhteellisen helposti hoidettavissa (sheivaus, vahaus, laser...), mutta varsinaiset epämuodostumat ovat jo toinen juttu. Ja uskoisin, että olet muutoin näyttävä nainen, joten sinulla ei varmasti ole mitään hätää ulkonäön suhteen :)

      • vitu homo

        Pillu pitää ajella muulla ei niin väliä.


    • mies.

      ...

    • nainen__1985

      Olen itse vaalea ja karvanikin ovat vaaleita. Toki esim. sääri- ja käsikarvat ovat pitkiä, mutta niin vaaleita ettei niitä ilman tarkastelua huomaa. Minulla on venäläinen ystävä, tummapiirteinen nainen ja kun näin hänet ensimmäistä kertaa alasti, olin aika hämmästynyt, sillä hänellä oli todella paljon tummia pitkiä karvoja mm. selässä ja reisissä. Hän aloitti jonkin venäläisen kyseenalaisen hormonikuurin (erittäin hormonipitoisia e-pillereitä) ja karvojen kasvu on hidastunut huomattavasti. Eli apua on olemassa, rohkeasti vain sitä hakemaan :)

    • onkelmaa

      kenellekään.
      Tässä tuli ilmi että karkeat ja jäykät karvat ovat pahimpia:( Ja sellaiset mulla on.
      Itselläni ei karvoja kasva sentään missään ylimääräisissä paikoissa (kuten selässä, rinnoissa tms.) vaan ainoastaan alapäässä, kainaloissa ja säärissä. Mutta ne on tosi karkeita.
      Kainalo ja säärikarvat saan aika hyvin pysymään poissa vahaliuskoilla. Mutta alapää sitten... vahaus on sen verran kivuliasta, että ei onnistu. Ja kun ne karvat kasvavat takaisinkin.. ja sänki on sitten todella karkeaa ja pistävää.
      Oisko jollain vinkkiä mitä olisi tehtävissä.
      Pitkä suhde päättyi juuri (miestäni nuo karvat ei kyllä haitanneet..) mutta luulen että suurinta osaa ne haittaa:( tästä alkaa jo muodostua suuri ongelma päähäni...

    • Ärsyttävävaiva

      Mulla kasvaa kans vatsassa ja rinnoissa, sekä alaselässä karvaa, joka.aluksi häiritsi ja inhotti itseä. Ne saa onneksi ajeltua pois, mutta sänki tulee jo yhden yön aikana! Eli ajeltavaa riittää. Ainakaan tähän mennessä miehiltä ei ole tullut kommenttia niistä tai eivät ole häirinneet millään tapaa. Todella inhottava vaiva, mutta sen kanssa oppii elämään. Niin itse kuin myös kumppani. En muista milloin tämän huomasin. Sheivaus myös vaan pahentaa niitä, mutta en voi antaa ollakkaan. Mulla on myös aika matala ääni naiseksi ja harteikas.
      Mutta tosiaan tälle ei voi mitään ja sen kans.oppii elää (ellei oo vara laaserhoitaa tai pillerit auttaisivat). Parisuhteen pitää tälläinen kestää jos välittää tosissaan ja yhdenillan jutuissa kukaan tuskin huomauttaa asiasta, varsinkin kun on sheivannut.:D

    • Tummapiirteinennainen

      Mulla kasvaa karvoja kans enemmän kuin naisilla yleensä kasvaa. Vatsaan tulee vain yksittäisiä mutta alaselkään kasvaa enemmän, samoin alapääkarvat jatkuvat suurelle alueelle (ihan reisiin asti ja aikas ylös). Rintoihin kasvaa kans jonkin verran ohuempaa karvoitusta. Ajelen kaikki aina pois, kellään miehellä tästä ei oo ollu ikinä aavistustakaan.

    • Fewfjkfdjfjkfjk

      Noh. Jos olet muuten oikein hyvä (kuten vaikuttaakin olevan) niin pinseteillähän sinusta tehdään täydellinen muutamassa (kymmenessä?) tunnissa.

      Utilitaristinen mieleni ei näe ongelmana asioita joille voi jotain ja pragmaattinen tee-se-itse puoleni ottaa homman hanskaan. Kelaa homma niin että ihmissudetkin ovat karvaisia vain kerran kuussa ja muuten OK.

    • karvattomanakiitos

      Kun kerran kysyt....

      Karvat on järkyttäviä, jos ne ovat jäykkiä ja vielä tummia, jolloin ne myös näkyvät. Vaalea pehmeä untuvakarva ei haittaa vartalossa, mutta pistelevät jouhet tai niiden ajamisesta seuraava sänki tuntuvat naisen vartalolla erittäin epämiellyttäviltä ja suorastaan luotaantyöntäviltä.

      Karvoilla on paikkansa ja ne kuuluvat sinne missä niitä kuuluukin olla. Siellä niitä ei tarvitse ajella, jos nyt ei aivan valtavaa pehkoa ole, joka tunkisi näkyville.

      • karvatnormaalia

        "Karvoilla on paikkansa", kyllä ihmisellä on karvoitusta kauttaaltaan koko kehossa. Se on vaan evoluution myötä harventunut. Monella se on vaan niin lyhyttä, ohutta ja vaaleaa, että sitä ei huomaa. Jos jollain on hieman tummempaa ja paksumpaa, ei se epänormaaliksi tee. Geenit muun muassa vaikuttaa.


      • leikitköbarbiella

        Mene "karvattomanakiitos" pentu takaisin koulun penkille! Karva kasvaa juuri siellä missä sen kuuluukin kasvaa, sillä ei ole mitään epänormaalia paikkaa. Ennemmin on epänormaalia ajella karvoja pois.


      • karvattomanakiitos
        leikitköbarbiella kirjoitti:

        Mene "karvattomanakiitos" pentu takaisin koulun penkille! Karva kasvaa juuri siellä missä sen kuuluukin kasvaa, sillä ei ole mitään epänormaalia paikkaa. Ennemmin on epänormaalia ajella karvoja pois.

        Parasta tosiaan on kun, niitä jäykkiä jouhia ei ajele ja sillä tavalla petä kumppaniaan. Ennemmin tai myöhemmin ne piikit kuitenkin paljastuvat. Omiin kokemusiini perustuen neuvoisin perehtymään noihin karva-asioihin hyvissä ajoin ettei tule suuria pettymyksiä.

        Ja ihan aloittajan kysymykseen tässä on yritetty vastata
        "onko tämä ongelma miehille? haluan kuulla rehellisen suhtautumisen MIEHELTÄ, en naiselta!"


      • Anonyymi

        Milä sinä sitä olet määrittelemään missä niitä kuuluu olla? Jos naisella on paksuja ja karkeita karvoja säärissä, niin silloin HÄNELLÄ kuuluukin niitä olla, kerran hänellä sellaisia kasvaa! Ihmisissä on paljonkin vaihtelua karvojen määrän ja karkeuden suhteen, ja kaikki ne ovat silti normaaleja!


    • Kyllä naisen pitää olla sileä.. Sen verta vaivaa voi sen ulkonäkönsä eteen nähdä.

      Alapää karvoitus voi olla tuuhea mutta huoliteltu kolmiomaiseksi.. Se on seksikästä.

      • Teinitohtori

        Suomalaisnaiset kynivät karvansa sieltä, mistä ei saisi kyniä eli hiuksensa.


      • Anonyymi

        Et sinä sitä määrittele että naisen "kuuluu olla sileä"!


      • Anonyymi
        Teinitohtori kirjoitti:

        Suomalaisnaiset kynivät karvansa sieltä, mistä ei saisi kyniä eli hiuksensa.

        Pitääkö niitä yleensäkään kyniä mistään? Jos kieleen tai kämmeniin ilmestyy niin silloin kannattaa tietysti poistaa.....


    • Majavanpyytäjä

      Muff diving....mmmmm, karvoitus tuntuu ihanalta poskissa

      • Oik_mies_ea

        Jep. MIEHILLE kasvaa parta siksi, että olisivat vähän edes tottuneita karvoihin. Naisilel kasvaa karvoja paikkoihin, jotka tarvitsevat niitä suojakseen. Ei siis syytä poistella niitä. Jos miehelle ei kelpaa, ota seuraava. Niitä riittää...


    • sammahär-

      Itsellänikin kasvaa pitkiä tummia karvoja vatsassa ja rintojen ympärillä todella paljon, se on ilmeisesti sukuvika, tätinikin on näkyvästi hyvin karvainen (pitkiä karvoja kaulassa ym) ja olen jutellut siskojenikin kanssa ja heilläkin kasvaa karvoja väärissä paikoissa, joten en usko, että minulla on mitään hormonaalista häiriötä tämä on vaan geenihäiriö. Vahaan ja epiloin karvat olen myös harkinnut laserhoitoa.

      • Anonyymi

        Voi jeesus taas mitä paskaa, karvoja EI kasva väärissä paikoissa! Jos niitä siellä kasvaa niin silloin niitä kuuluukin siellä kasvaa! Mikä sinä olet luontoa arvostelemaan että se muka tekee virheitä? Olet vain karvoja mustamaalaavan yhteiskunnan aivopesun uhri. Minä ainakin rakastan karvojanija ole ylpeä niistä, eikä minua haittaa yhtään mitä joku MUU niistä ajattelee.


    • naisenkarvoitus

      Minulle naisen karvat on ongelma vain silloin kun niitä on naamassa (parta/viikset). Muualla karvat on hieno asia jos nainen ei tee niistä ongelmaa itselleen.
      Voiko liika karvoitus johtua sperman saannin vähyydestä tai/ja siitä, että aikuinen nainen ei ole synnyttänyt?

      • Anonyymi

        Tuskinpa vaan, yleensä se on vain geneettinen ominaisuus! Mikä kukaan sitä on määrittelemään, että mikä on "liikaa"? Ihmisiä EI tule verrata keskenään. Kyllä kaikilla ihmisillä on liikaa tai liian vähän jos ruvetaan vertailemaan! Riippuen aina siitä että KEHEN JA MIHIN verrataan!


    • kekkostyyli

      Olen mies ja ajan itseltänikin karvat muualta kuin raajoista pois. Naisella hiukset ovat ainoa karvoitus, jota toivon.

    • luonnoll

      Perinteinen karvakolmio on kaunis siistittynä. Kainalokarvat on hyvä ajaa säännöllisesti pois, samoin kuin säärikarvat.

      • Anonyymi

        Ei paha paavo, sääri- ja kainalokarvatko muka pois. Mikä animevauvasilmä siellä on? Haluaisit armaan että aviovaimosi alttarilla on joku kissapäinen violetti turri-manga-vetistävälautassilmä-hentai-pirkko


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Muotoon parturoidut puskat ja karvattomiksi nyljetyt alueet aiheuttavat vain ankeutta ja suuttumusta, silmänsurua.. Ei karvoihin tarttis koskea, jollei aivan karmea hirsutismi oo. Kyllä ne osaavat kasvaa sinne missä niitä keho tarvii ja missä niiden oleminen myöskin hyvältä näyttää. Ei karvat oo mitään likaa tai syöpää sentään

    • Anonyymi

      Trimmailu on mielestäini turhaa vaivaa, posliinailusta puhumatikaan. Vähitenkai karvoista on vaivaa kun ne ovat täyspitkät. Jos karvoituksensa olemassaolon tuntee aktiivisesti, sitä on silloin liian vähän kehon tarpeisiin nähden

    • Anonyymi

      "kuinka paljon naisen karvat häiritsevät?"

      On ne hirveitä, jos ovat jäykkiä ja tummia. Vaalea pehmeä ihon myötäienn untumainen karvoitus ei ole ollenkaan sama asia kuin piikikkäät törröttävät jouhet.

    • Anonyymi

      Kyllä ne karvat on Luojan luomia! Sheivailu ei mistään kotosi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe