Air Baltic -kokemuksia? Onko istumapaikat jne?

Esilissu

Hei!
Voisiko joku ystävällinen kertoa Air Balticista, onko lennoilla istumapaikat? Joutuuko lentojen välillä itse vaihtamaan matkalaukut seuraavalle lennolle? Veloitetaanko matkalaukuista eri maksu? Olemme menossa Kuopiosta Roomaan isolla perheellä ja yritän funtsia, mistä ne lennot kannattaa varata.....Olisin todella kiitollinen vastauksista!

69

21857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+12

      On istumapaikat, ei tarvitse seistä... Tosin istumapaikkojen varaaminen etukäteen ei ole mahdollista, ne saa vasta kentältä.
      Matkalaukut chekataan suoraan määränpäähän.
      Jokainen matkalaukku maksaa erikseen. Samoin hintoja etsiessä kannattaa huomioida verojen osuus, mikä ei vieläkään näy etusivulla.
      Riian kautta on helppo lentää, kenttä on pienehkö ja selkeä.

      • airbalticiin tyytyväinen

        airbaltic antaa lipuilleen hintatakuun jos ostaa niiden sivuilta. Ostin perheelleni lennot hotellipaketin airbaltictravel.com sivulta. Todella halvat hinnat ja sain takuun, etta jos loydan halvemmat hinnat, niin maksavat mulle erotuksen. Suosittelen. Riika on hyva kentta ja matkalaukut siirtyy automaattisesti. airBaltic ei ole hukannut ikina mun laukkuja vaikka joskus vaihtoaikaa ollut vain 30 minuuttia.


      • 987654
        airbalticiin tyytyväinen kirjoitti:

        airbaltic antaa lipuilleen hintatakuun jos ostaa niiden sivuilta. Ostin perheelleni lennot hotellipaketin airbaltictravel.com sivulta. Todella halvat hinnat ja sain takuun, etta jos loydan halvemmat hinnat, niin maksavat mulle erotuksen. Suosittelen. Riika on hyva kentta ja matkalaukut siirtyy automaattisesti. airBaltic ei ole hukannut ikina mun laukkuja vaikka joskus vaihtoaikaa ollut vain 30 minuuttia.

        Varattiin matkat syksyllä 2009. Lentää piti pääsiäisenä 2010. Peruivat kaikki lennot yhdellä spostilla. 10 hengen reissu meni pilalle. EN suosittele !


      • Kysssäää
        987654 kirjoitti:

        Varattiin matkat syksyllä 2009. Lentää piti pääsiäisenä 2010. Peruivat kaikki lennot yhdellä spostilla. 10 hengen reissu meni pilalle. EN suosittele !

        Tarvitseeko matkalaukuista maksaa, jos ottaa koneeseen sellaisen sinne ylä lokeroon sopivan tai jonkun repun? Näytti 15€ olevan tuo maksu muuten.


      • Kysssäää kirjoitti:

        Tarvitseeko matkalaukuista maksaa, jos ottaa koneeseen sellaisen sinne ylä lokeroon sopivan tai jonkun repun? Näytti 15€ olevan tuo maksu muuten.

        Yleinen käytäntö on, että jos matkalaukuista veloitetaan, niin maksu menee ruumaan menevistä laukuista. Käsimatkatavara ei maksa.


      • harmitta
        987654 kirjoitti:

        Varattiin matkat syksyllä 2009. Lentää piti pääsiäisenä 2010. Peruivat kaikki lennot yhdellä spostilla. 10 hengen reissu meni pilalle. EN suosittele !

        tällaista on elämä, joskus joutuu pettymään ja muutoksia tulee


      • PUNKKU123
        harmitta kirjoitti:

        tällaista on elämä, joskus joutuu pettymään ja muutoksia tulee

        Matkustimme Air Balticilla 2 aikuista 1 lapsi meillä oli yksi matkalaukku Riikan päässä matkalaukku painoi 26 kg jouduimme maksamaan 60 LATIA YLIMÄÄRÄISTÄ LAUKUSTA (90 EUROA) 1KG/10 LATIA ELI LAUKKU SAISI PAINAA VAIN 20 KG........ MATKATOIMISTOMME OHJEITUS OLI VAIN 20KG/HENKILÖ. OLISIMME VOINEET TUODA KAHDESSA LAUKUSSA 40 KG TAVARAA JA MAKSAA SIITÄ VAIN 20 LATIA. LENSIN KYLLÄ VIIMEISEN KERRAN KYSEISELLÄ YHTIÖLLÄ....


      • luetun ymmärtäminen
        PUNKKU123 kirjoitti:

        Matkustimme Air Balticilla 2 aikuista 1 lapsi meillä oli yksi matkalaukku Riikan päässä matkalaukku painoi 26 kg jouduimme maksamaan 60 LATIA YLIMÄÄRÄISTÄ LAUKUSTA (90 EUROA) 1KG/10 LATIA ELI LAUKKU SAISI PAINAA VAIN 20 KG........ MATKATOIMISTOMME OHJEITUS OLI VAIN 20KG/HENKILÖ. OLISIMME VOINEET TUODA KAHDESSA LAUKUSSA 40 KG TAVARAA JA MAKSAA SIITÄ VAIN 20 LATIA. LENSIN KYLLÄ VIIMEISEN KERRAN KYSEISELLÄ YHTIÖLLÄ....

        turha itkeä, aivan oikea veloitus, teillä oli ylipainoa. laukun painoraja on 20 kg, kaikki ylimenevä ylipainoa. tyhmyydestä sakoketaan, toivottavasti opitte läksynne kerralla.


      • BeenThereDoneThat
        987654 kirjoitti:

        Varattiin matkat syksyllä 2009. Lentää piti pääsiäisenä 2010. Peruivat kaikki lennot yhdellä spostilla. 10 hengen reissu meni pilalle. EN suosittele !

        Kyllä sitä lentojen peruutuksia on päivittäin kaikilla lentoyhtiöillä - se on vain valitettavasti elämää. Ei sillä väliä koska liput on varannut. Se, miten asiasta tiedottavat on myös seurausta siitä kuinka aikaisin peruutus on tiedossa.


      • Farfalliinas 01
        987654 kirjoitti:

        Varattiin matkat syksyllä 2009. Lentää piti pääsiäisenä 2010. Peruivat kaikki lennot yhdellä spostilla. 10 hengen reissu meni pilalle. EN suosittele !

        Samoin kävi minulle...Äitini vien syntymäpäiville Roomaan ja nyt takaisin tullessa joudummekin olemaan Riikassa yhden yön kun jatkolento siirrettiin tuosta n oin vaan päivällä. Ilmoitus tuli s-postiin.... Mitä me Riikassa teemme yhden päivän...turhaa rahanmenoa ja notkumista...ja yksityisyrittäjänä menee yksi työpäivä harakoille lisää...mikä on vielä kalliimpaa kun notkuminen Riikassa. Muiden lentoyhtiöiden kanssa ei ikinä ole näin käynyt, vaikka paljon olen matkannut.
        Nyt koetan saada Air Balticin korvaamaan meille edes hotelliyön.


      • fdsinifsdpg
        Farfalliinas 01 kirjoitti:

        Samoin kävi minulle...Äitini vien syntymäpäiville Roomaan ja nyt takaisin tullessa joudummekin olemaan Riikassa yhden yön kun jatkolento siirrettiin tuosta n oin vaan päivällä. Ilmoitus tuli s-postiin.... Mitä me Riikassa teemme yhden päivän...turhaa rahanmenoa ja notkumista...ja yksityisyrittäjänä menee yksi työpäivä harakoille lisää...mikä on vielä kalliimpaa kun notkuminen Riikassa. Muiden lentoyhtiöiden kanssa ei ikinä ole näin käynyt, vaikka paljon olen matkannut.
        Nyt koetan saada Air Balticin korvaamaan meille edes hotelliyön.

        RIIASSA.

        Riikka tuskin tykkää mikäli olette hänessä vielä yhden yön tai notkutte yhden päivän.


      • asdasdasdjsdgkj
        fdsinifsdpg kirjoitti:

        RIIASSA.

        Riikka tuskin tykkää mikäli olette hänessä vielä yhden yön tai notkutte yhden päivän.

        jos kieliopista mitään tiedät niin paikannimi RIIKA taipuu RIIKASSA. älä päde jos et tiedä faktoja?! nuff said.


      • kielinatsi
        asdasdasdjsdgkj kirjoitti:

        jos kieliopista mitään tiedät niin paikannimi RIIKA taipuu RIIKASSA. älä päde jos et tiedä faktoja?! nuff said.

        Kannattaa itse tarkistaa faktat ennen kuin alkaa mölyämään verkossa.

        http://www.kotus.fi/index.phtml?i=563&s=2760


      • äippäliini
        Farfalliinas 01 kirjoitti:

        Samoin kävi minulle...Äitini vien syntymäpäiville Roomaan ja nyt takaisin tullessa joudummekin olemaan Riikassa yhden yön kun jatkolento siirrettiin tuosta n oin vaan päivällä. Ilmoitus tuli s-postiin.... Mitä me Riikassa teemme yhden päivän...turhaa rahanmenoa ja notkumista...ja yksityisyrittäjänä menee yksi työpäivä harakoille lisää...mikä on vielä kalliimpaa kun notkuminen Riikassa. Muiden lentoyhtiöiden kanssa ei ikinä ole näin käynyt, vaikka paljon olen matkannut.
        Nyt koetan saada Air Balticin korvaamaan meille edes hotelliyön.

        Riian vai Riikan? Latvian pääkaupungin nimi Riika on suomen kieleen mukautettu muoto, ja sitä taivutetaankin kuten suomenkielisiä sanoja, siis Riian (myös Riianlahti), Riikaa, Riiassa, Riiasta, Riikaan.

        http://www.kotus.fi/haku?searchterms=riika&haku.x=0&haku.y=0&haku=Hae!


      • kassu2
        Farfalliinas 01 kirjoitti:

        Samoin kävi minulle...Äitini vien syntymäpäiville Roomaan ja nyt takaisin tullessa joudummekin olemaan Riikassa yhden yön kun jatkolento siirrettiin tuosta n oin vaan päivällä. Ilmoitus tuli s-postiin.... Mitä me Riikassa teemme yhden päivän...turhaa rahanmenoa ja notkumista...ja yksityisyrittäjänä menee yksi työpäivä harakoille lisää...mikä on vielä kalliimpaa kun notkuminen Riikassa. Muiden lentoyhtiöiden kanssa ei ikinä ole näin käynyt, vaikka paljon olen matkannut.
        Nyt koetan saada Air Balticin korvaamaan meille edes hotelliyön.

        Saat vain lisää mieliharmia.


      • kassu2
        PUNKKU123 kirjoitti:

        Matkustimme Air Balticilla 2 aikuista 1 lapsi meillä oli yksi matkalaukku Riikan päässä matkalaukku painoi 26 kg jouduimme maksamaan 60 LATIA YLIMÄÄRÄISTÄ LAUKUSTA (90 EUROA) 1KG/10 LATIA ELI LAUKKU SAISI PAINAA VAIN 20 KG........ MATKATOIMISTOMME OHJEITUS OLI VAIN 20KG/HENKILÖ. OLISIMME VOINEET TUODA KAHDESSA LAUKUSSA 40 KG TAVARAA JA MAKSAA SIITÄ VAIN 20 LATIA. LENSIN KYLLÄ VIIMEISEN KERRAN KYSEISELLÄ YHTIÖLLÄ....

        Varokaa,varokaa en suosittele!


      • matkamiehet
        kassu2 kirjoitti:

        Varokaa,varokaa en suosittele!

        Matkustajat,meidät laskivat väärään koneeseen jatkoselvityksissä väittävät että emme ole edes olleet kyseisessä koneessa, minkä yksityinen mahtaa isolle yhtiölle maksoi minulle reilusti tuplana mitä oli aluksi suunniteltu 1 pv rigassa hotelli eivät korvaa samalla lennolla oli ainakin 8 muutakin jotka m
        eivät päässeet jatkolennolle eka ja vika kerta sillä lentoyhtiöllä kyllä kannattaa varoa en suosittele missään nimessä


      • ruostupois

        "itselleni"? Robotit eivät lennä itsekseen, eivätkä saa passia.


      • Anonyymi
        luetun ymmärtäminen kirjoitti:

        turha itkeä, aivan oikea veloitus, teillä oli ylipainoa. laukun painoraja on 20 kg, kaikki ylimenevä ylipainoa. tyhmyydestä sakoketaan, toivottavasti opitte läksynne kerralla.

        Siinä vaiheessa, kun asiakas ei enää osta samalta yhtiöltä uudelleen, on se menetys yritykselle. Kyseinen yritys voi kutsua asiakkaita tyhmäksi, mutta menetys on pidemmällä tähtäimellä yrityksen.
        Kyse on myös asiakaspalvelusta.

        Kyseisen yrityksen sivuilla lukee, että käsimatkatavaroissa saa kuljettaa duty free nesteitä, jos paketti on sinetöity, arvaamaton ja duty freessä pakattu.

        Jouduin maksamaan 29€ kuitenkin ruumaan menevästä laukusta. Heillä sanottiin, että yli 100 ml nesteet ei ole sallittu.

        Kyseessä oli siis jatkolento.

        Asiakaspalvelussa heillä sanottiin, että voit maksaa käteisenä 60€ tai 29,90€. Valitsin jälkimmäisen. Asiakaspalvelussa opastettiin maksun tekeminen netin kautta heidän sivuillaan.

        Tsekkasin vielä emailini ja heidän ennen lentoa lähettämässä viestissä luki, että duty freestä ostetut nesteet sallittuja käsimatkatavaroissa.

        Olin siis maksanut turhaan. He sanoivat, että koska maksoin netissä itse, he eivät korvaa summaa minulle. Vaadin summaa kuitenkin korvattavaksi ja he pyysivät minua menemään heidän lentokentän toiselle asiakaspalvelupisteelle.

        Sielläkään summaa ei suostuttu korvaamaan. Vaan pyydettiin tekemään reklamaatio netissä. Palasin takaisin pisteelle, johon matkatavarat jätetään. He sanoivat pisteellä, että eivät tienneet, että duty free nesteitä on sallittua kuljettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vaiheessa, kun asiakas ei enää osta samalta yhtiöltä uudelleen, on se menetys yritykselle. Kyseinen yritys voi kutsua asiakkaita tyhmäksi, mutta menetys on pidemmällä tähtäimellä yrityksen.
        Kyse on myös asiakaspalvelusta.

        Kyseisen yrityksen sivuilla lukee, että käsimatkatavaroissa saa kuljettaa duty free nesteitä, jos paketti on sinetöity, arvaamaton ja duty freessä pakattu.

        Jouduin maksamaan 29€ kuitenkin ruumaan menevästä laukusta. Heillä sanottiin, että yli 100 ml nesteet ei ole sallittu.

        Kyseessä oli siis jatkolento.

        Asiakaspalvelussa heillä sanottiin, että voit maksaa käteisenä 60€ tai 29,90€. Valitsin jälkimmäisen. Asiakaspalvelussa opastettiin maksun tekeminen netin kautta heidän sivuillaan.

        Tsekkasin vielä emailini ja heidän ennen lentoa lähettämässä viestissä luki, että duty freestä ostetut nesteet sallittuja käsimatkatavaroissa.

        Olin siis maksanut turhaan. He sanoivat, että koska maksoin netissä itse, he eivät korvaa summaa minulle. Vaadin summaa kuitenkin korvattavaksi ja he pyysivät minua menemään heidän lentokentän toiselle asiakaspalvelupisteelle.

        Sielläkään summaa ei suostuttu korvaamaan. Vaan pyydettiin tekemään reklamaatio netissä. Palasin takaisin pisteelle, johon matkatavarat jätetään. He sanoivat pisteellä, että eivät tienneet, että duty free nesteitä on sallittua kuljettaa.

        Tai ylipäätänsä kuka tahansa voi kutsua täällä tyhmäksi, mutta yritystoiminnassa pätee katse tulevaisuuteen ajatusmalli.

        Se, oletko tyytyväinen asiakaspalveluun, koski asia reklamaatiota tai ei. Miten asiat hoidetaan, onko perusteltuja ja millä tavalla ja tyylillä kommunikoidaan.

        Juttu jatkuu siis niin, että netin kautta vastasivat, että käsimatkatavaroissa ei saa tuoda yli 100 ml nesteitä, vaikka olin saanut ennen lento matkalipun liitteen ja siinä mainittiin, että duty free nesteitä voi kuljettaa käsimatkatavaroissa jatkolennolla.

        Luin heidän sivuiltaan ohjeet vielä uudelleen. Näin siellä sanottiin.

        Kuka tahansa täällä voi kutsua tyhmäksi. Mutta kulutan 5000€ kk lentolippujen lisäksi matkustamiseen per kk.

        Itse valitsen, mille yritykselle "tarjoan" rahani jatkossa.

        Air Baltic ei asiakaspalvelutasollaan täyttänyt Riikan kentällä viestinnässä monien muiden lentoyhtiöiden tasoa. Sain myös väärää tietoa.
        En ole lainkaan tyytyväinen saamaani palveluun.

        Itse koin palvelun myös neuvostotasoiseksi.
        Puhelinpalvelussa tosin osa asiakaspalvelusta saavutti hyvän arvosanan. Osalla ei niin vahva kielitaito.

        Latviassa yleensäkin velvoitettiin useassa paikassa yli ilmoitetun hinnan. Se ei voi olla sattumaa. Jätän matkustamisen siitä syystä periaatteessa jatkossa siellä välisiin. Jätän myös Air Baltic väliin jatkossa sen vuoksi, että en koe heitä luotettavana ja käännyn Finnairin palveluiden puoleen luotettavuuden, läpinäkyvyyden ja oikeudenmukaisten arvojen vuoksi.


      • Anonyymi
        PUNKKU123 kirjoitti:

        Matkustimme Air Balticilla 2 aikuista 1 lapsi meillä oli yksi matkalaukku Riikan päässä matkalaukku painoi 26 kg jouduimme maksamaan 60 LATIA YLIMÄÄRÄISTÄ LAUKUSTA (90 EUROA) 1KG/10 LATIA ELI LAUKKU SAISI PAINAA VAIN 20 KG........ MATKATOIMISTOMME OHJEITUS OLI VAIN 20KG/HENKILÖ. OLISIMME VOINEET TUODA KAHDESSA LAUKUSSA 40 KG TAVARAA JA MAKSAA SIITÄ VAIN 20 LATIA. LENSIN KYLLÄ VIIMEISEN KERRAN KYSEISELLÄ YHTIÖLLÄ....

        Tuo on yleistä, koska laukkujen käsin heittelijät eivät jaksa heittää yli 20 kg laukkuja.


      • Anonyymi
        Farfalliinas 01 kirjoitti:

        Samoin kävi minulle...Äitini vien syntymäpäiville Roomaan ja nyt takaisin tullessa joudummekin olemaan Riikassa yhden yön kun jatkolento siirrettiin tuosta n oin vaan päivällä. Ilmoitus tuli s-postiin.... Mitä me Riikassa teemme yhden päivän...turhaa rahanmenoa ja notkumista...ja yksityisyrittäjänä menee yksi työpäivä harakoille lisää...mikä on vielä kalliimpaa kun notkuminen Riikassa. Muiden lentoyhtiöiden kanssa ei ikinä ole näin käynyt, vaikka paljon olen matkannut.
        Nyt koetan saada Air Balticin korvaamaan meille edes hotelliyön.

        Olin kerran Panamassa 2vrk enkä päässyt edes sänkyyn.


      • Anonyymi

        Halvat lennot - https://aviasales.tp.st/q5LrfdMd
        Aviasales on ollut jo vuosia itselleni lentomatkojen ensisijainen hakukone. Haen erityyppisiä matkoja, en pelkästään meno-paluu vaan usein niin, että lähtö tai paluu on eri kaupungista tai teen pysähdyksiä matkan varrella. Lisäksi Aviasales hakee mielestäni vaihtoehtoja erittäin kattavasti, myös halpalentoyhtiöiltä ja laajasti useilta varaussivustoilta.


    • JPS76

      Pari kertaa lentänyt Turku- Tallinna väliä, joten kokemukset varsin rajalliset. Sen voin sanoa, että kaikki toimi loistavasti - paljon paremmin kuin mihin olimme varautuneet "halpalentoyhtiön" kanssa.

      Paikat oli numeroitu joten ei ollut tarvetta paikasta taisteluun, matkatavarat selvitettiin kuten mille tahansa lentoyhtiölle, lennon aikaiset ostokset (meillä kahvia) olivat maksulliset, palvelu erinomaista. Tosin meillä ei tarvinnut vaihtaa konetta joten en osaa matkatavaran vaihtoon kommentoida, mutta uskoisin sen hoituvan automaattisesti. Matkalaukuista veloitettava maksu selviää nettisivuilta (oli muistaakseni 15€/iso laukku), käsimatkatavara oli ilmainen.

      Meiltä iso suositus Air Balticille.

      • viimuska

        Tietääkö joku onko Air Balticilla käsimatkatavaroissa kuljetettavien nesteiden määrää rajoitettu?


      • samaa vaan
        viimuska kirjoitti:

        Tietääkö joku onko Air Balticilla käsimatkatavaroissa kuljetettavien nesteiden määrää rajoitettu?

        ihan samat rajoitukset kuin kaikilla muillakin, ei mitään omia erikoisuuksia


      • Wassu
        samaa vaan kirjoitti:

        ihan samat rajoitukset kuin kaikilla muillakin, ei mitään omia erikoisuuksia

        Air Balticilla on hieman yleistä standardia pienemmät käsimatkatavarakoot! Onko jollakin tietoa, onko he kuinka tarkkoja mittojen suhteen?

        Meillä 55 cm vetolaukut, kun Air Balticin ohjeissa on 50 cm...


      • usko jo 50 cm
        Wassu kirjoitti:

        Air Balticilla on hieman yleistä standardia pienemmät käsimatkatavarakoot! Onko jollakin tietoa, onko he kuinka tarkkoja mittojen suhteen?

        Meillä 55 cm vetolaukut, kun Air Balticin ohjeissa on 50 cm...

        kun on lentoyhtiöt määräys laukun koosta on sitä syytä uskoa. Kaikki yhtiöt ovat tarkkoja, mutta tietenkin joku joskus pääsee läpi.


      • .......
        usko jo 50 cm kirjoitti:

        kun on lentoyhtiöt määräys laukun koosta on sitä syytä uskoa. Kaikki yhtiöt ovat tarkkoja, mutta tietenkin joku joskus pääsee läpi.

        Yksi kokemus vain tuosta yhtiöstä mutta laukkuja ei keneltäkään syynätty.
        Laukun kokoon katsomatta ottivat osan laukuista lähtöportilla koneen ruumaan, luovuttivat ne sitten koneesta poistuessa. Eipä tarvinnut yrittää sulloa sitä jalkatilaan ollenkaan. Mitat olivat ihan vaaditun mukaiset eli syy ei ollut laukun koossa, ehkä siinä, että kaikilla matkaavilla oli käsimatkatavarat mukanaan.


    • Arska-81-00000

      Air Balticilla Kuopiosta Dusseldorfiin:
      Laukku ei tullut perille, soitettu 4 päivääputkeen: ei vastattu tai varattu. TOivottavasti saan laukut ennen kuin palaan Suomeen, että sukulaiset saa joululahjat. Ottaa päähän hieman kun kaikki tavarat oli yhessa laukussa!! Joululoma pilalla.

    • Esko Lankinen

      Todella yrmeää ja perin neuvostoliittolaista palvelua. Jos tulee Air Balticin kanssa ongelmia pitää reklamaatio tehdä joko venäjän tai englannin kielellä ja muutenkin asiakkaan oikeudet vanhan neuvostoliiton tasoa eli jos kaikki menee nappiin,niin ihan Ok yhtiö. Jos taas tulee vähänkin ongelmia .... toivoisi,että olisi valinnut jonkun länsimaisen yhtiön..... En suosittele enkä lennä noilla Air Balticin koneillä enää koskaan.

      • Johannes Halmes

    • entinen asiakas

      Ostin lennon Barcelonaan, välilaskulla Riikaan. n. 6 viikkoa ennen lentoa ilmoitettiin yksipuolisesti sähköpostilla että paluulentoa ei olekaan, ja paluu on uudelleen aikataulutettu vuorokausi aiemmaksi. tämä piti joko hylätä tai hyväksyä, sain tästä sähköpostia. Rupesin selvittämään asiaa ja vaihtoehtoja, eikä sähköpostia voinut kirjoittaa (ei mitään osoitetta). Ainut mahdollisuus oli soittaa palvelunumeroon. Kaikkine jonotuksineen puhelut (3 suht lyhyttä puhelua) tuli maksamaan 25 euroa, joka selvisi kun seuraava puhelinlasku saapui. Ja tällä siis yritin vain selvittää sitä sotkua joka syntyi kun lentoyhtiö yhtäkkiä ilmoittaa muuttavansa lentosuunnitelmaa...

    • travelbag

      Olen lentanyt AirBalticilla eika valittamista ole. Riigan lentokentta todella pieni, vaihtolento meni OK.
      Jos haluat tupakalle, niin sinun on mentava ulos, ja takaisin tullessa uudelleen turvatarkastus.

      Katso internetista kaikki tiedot, esim laukun koon ja hintamaksun suhteen.

    • Esko Jokela

      Kerrassaan surkeaa asikaspalvelua. Suosittelen välttämään koko yritystä. Paljon parempia vaihtoehtoja löytyy samasta hintaluokasta. Vanhaa Neukkumeininkiä asiakaspalvelun osalta

      • kassu2

        Samaa mieltä.Suosittelen välttämään ko. yritystä


    • never again

      Olimme varnneet air balticin lentomatkan Lontooseen ja takaisin.
      Lontooseen pääsimme, mutta lentoa, mikö lipussamme luki ei edes ollut
      olemassa. Jäimme Lontooseen.....

    • Pettynyt matkaaja

      Air Baltic on todella ala-arvoinen esitys. Hyi helkkari mitä kakkaa.

      • matkamiehet

        Kyllä tosi ynseitä ylimielisiä henkilökuntaa tosi surkea yhtiö ihme että pystyssä vielä tekee oikkuilullaan lisätienistiä minkään ett mahda on tämä lentoyhtiö syvältä


    • laukuton

      Laukku hävisi kokonaan välillä Moldova-Riika -Helsinki.. Vaikeaa on ollut selvittely.Monta sähköpostia ja yhteydenottoppyyntöä lähetetty erilaisiin osoitteisiin.
      Heti Helsingissä tehtiin ensimmäinen ilmoitus, nyt 2,5 kuukauden jälkeen tuli pyyntö kääntyä vakuutuusyhtiön puoleen. Eivät aio korvata edes laukunhintaa! Olihan siitä maksettu täysi hinta, sen nyt ainakin voisivat antaa.Yhteydenotot tehty niin vaikeiksi ettei ne käytännössä onnistu ja lopulta kaikki Riikan lentokentän osoitteisiin.

    • Eienääkoskaan,kiitos

      Lensin kaverini kanssa kyseisellä lentoyhtiollä kaksi viikkoa sitten. Tarkoituksena oli lentää Helsinki-Riika-Berliini. Ongelmat alkoivat heti Suomen päässä ku suurimmalle osalle matkustajia tuli yllätyksenä erilliset matkalaukku- ja checkin maksut. 50e pulitettiin heti alkuun. Lentoja varatessamme, silmäämme ei vain osunut mitään tähän liittyvää, eikä tullut muistutusta tms (niinkuin esim.tulee SAS:lta s.postia ja tekstiviestiä). Koneessa oli monia, joille oli käynyt samanlailla.
      Koneen henkilökunta oli yksi helvetin iso vitsi! He eivät oikeasti tiennyt, mikä on asiakaspalvelu. Aivan järjetöntä, suorastaan vittuilivat matkustajille, eivät suostuneet tarjoilemaan lennoilla mitään ja ilmeet olivat TODELLA ylimieliset ja kuvottavat koko helvetin pitkän lennon ajan.
      Lisää ongelmia ilmeni, kun selvisi, ettemme voi laskeutua Riikaan "sumun takia", joten käännyimme ympäri ja lensimme Tallinnaan. Yritimme kysellä epäselvää kuulutusta lentoemänniltä, mutta vastauksena saimme silmänpyörityksiä ja "i don't know" -vastauksia. Koneessa alkoi yleinen hässäkkä, eikä kukaan oikein tiennyt mitä tapahtuu seuraavaksi.
      Laskeuduimme sitten Tallinnaan, jossa matkustajille luvattiin, että Riikassa kaikkia odottavat jatkolennot (koska sumunhan takia kentältä ei voinut myöskään lähteä koneita, eikä sinne voinut laskeutua). Se oli seuraavaan kahteen tuntiin ainoa tieto, mikä meille suotiin. Sitten vain istua kököttelimme koneessa, emme päässeet sieltä ulos, meille ei tarjoiltu mitään ja kukaan ei tiennyt mistään mitään.
      Sitten tuli kuulutus, jossa kerrottiin, että voisimme lentää pian Riikaan. No, odotimme kuitenkin vielä puolituntia ennen lähtöä. Laitoin poikaystävälleni Berliiniin viestiä, että emme ole vielä silloin perillä kun alunperin piti olla, mutta koneet odottavat Riikassa, joten pääsisimme nopeasti lentämään.
      Riikaan päässä juoksimme infotiskille: tsadam! 500m jonot ja kaksi työntekijää kassalla. Ei vittu voi olla mahdollista. Odotettiin ja odotettiin.
      Sitten poikaystäväni laittoi viestiä, että teidän kone juuri laskeutui Berliiniin ajallaan. Anteeksi mitä? Koneidenhan piti odottaa meitä Riikassa. Jos kentälle ei ole voinut laskeutua sumun takia, millä ihmeen konstilla sieltä ollaan vielä ajallaan noustu ilmaan? Tajusimme, että tämä sumu oli peitetarina, sillä myöhemmin meille kerrottiin, että Barcelonan lennot oli ylibuukattu ja siitä kärsi siis koko koneellinen ihmisiä. Jos emme olisi ohittanut jonoa, olisimme missanneet vielä kolmannenkin lennon (missasimme jo yhden jonon takia), onneksi näin ei käynyt.
      Barcelonaan menijät laittoivat viestiä myöhemmin meille, että eivät päässeet enään samana päivänä lentämään Riikasta, mutta heille oltiin kuitenkin kustannettu hotelli ja ruoat. Eihän se nyt tietenkään ole sama asia, kun jostakin muusta on maksettu, mutta eipähän heidän tarvinnut nukkua lentokentällä.
      Voin sanoa, että oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun käytin kyseistä lentoyhtiötä. Hyi hyi hyi!
      Mahtoi olla tappoiollinen päivä Air Balticille.

    • matkakuumeilua

      Itse olen useamman vuoden käyttänyt air baltic yhtiöitä ollut erittäin tyytyväinen. Vain kerran on ollut kone yli buukattu ja jouduimme odottamaan Helsinki Vantaalla kolme tuntia seuraavaa konetta. Tästä hyvitykseksi saimme kuitenkin kaksi 320 euron arvoista voucheria, joten aika meni rattoisasti miettiessä mihin reissuun voucherit käytettäisiin. Päädyimme käyttämään vain toisen voucherin matkaan ja toisesta saimme puolet arvosta rahana.
      Nykyään air balticin nettisivuilla lukee hyvinkin selvästi, että tekemällä check inin netissä säästää 10euron kentällä tekemis maksun.
      Hyvä yhtiö, palvelualtis henkilökunta, edulliset hinnat ja voin suositella muillekin. Toissapäivänä tulimme Roomasta ja kaikki toimi moitteettomasti.

      • Perdone.

        Minä en koskaan lennä Airbalticilla. Yrittivät huijata kaksi kertaa.
        En myöskään käytä Travellinkkiä minkään matkan ostopaikkana.
        Muita rehellisä ja toimivia kauppoja löytyy, vaikkapa Supersaver, aina on onnistunut millainen reissu ikinä on haluttu etsiä.


      • Anonyymi

        Nykyään check in on ilmaista netissä, muutoin maksaa 35€.


    • Ei air Baltic

      Älä IKINÄ osta lentoja Air BALTICILTA, jos haluat päästä perille matkakohteeseen normaalin, sujuvan aikataulun mukaan, tai sen mukaan mitä ostamissasi lennoista luvataan.
      T. Vanhuksen kanssa kahdeksan (8) tuntia Rigan kentällä viettänyt

    • ei tietoa

      Ei mitään tietoa. En osaa vastata kysymykseesi.

    • kassu2

      Käytä toista lentoyhtiötä

    • ViaRixnotanymore

      Lensin aikoinaan kymmeniä kertoja vuodessa Air Balticilla.
      Myöhästymiset ym. on aivan normaalia lentoihin kuuluvaa asiaa.
      Kerran kävikin siten, että lento VNO-RIX-HEL katkesi heti alkuunsa, kun meidät matkustajat tyhjennettiin koneesta teknisen vian vuoksi.
      Seuraavalle päivälle kirjoitettiin lentoliput, mutta siinä kaikki.
      Reklamaatiooni lentoyhtiö vastasi kysymyksellä, millä perusteella olen vaatimassa mitään muuta?
      Siihen loppui matkustaminen Air Balticilla.
      Jos lentoyhtiö ei hoida teknisten vikojen vuoksi johtuvissa peruutuksissa asioita siten, ettei matkustajalle jää hotellista, ylimääräisistä taksimatkoista ym. aiheutuvia kuluja, niin en pidä toimintaa EU:n määräysten mukaisena.
      Lähetin kyllä Air Balticille pykälät, joiden perusteella olen vaatimassa kohtuullista korvausta, mutta siihen en enää saanut mitään vastausta.

    • Ippekätkä

      Hyvin on toiminut Hki -Riika välillä ja kaksi kertaa Hki-Barcelona, no problemo... lennot ajoissa ja palvelu ainakin basic laatua jos vrt. vaikka halpalentoyhtiöistä Norskiin ja Ryanairiin jotka nekin on pelannut ilman ongelmia. Air Balticille plussaa helposti kännyllä tehtävästä check-innistä (IPhonessa Wallet-sovellus) myös istumapaikat pystyi varaamaan etukäteen checkinnissä, 72 h aikaisemmin, Norskillahan tämä ei ainakaan viime syksynä onnistunut muuta kuin lähtöportin tiskillä jos ei ole maksanut paikkavarauksesta.

    • Riianmatkalainen

      Hei!
      Varaa matkalle korvatulpat (koneen melu sietämätön viime lennollani).
      Riian lentoasema hyvin moderni ja helppo - hubina näppärä.

    • roksuukko

      Muuten kaikki meni hyvin mutta matkalaukuista veloitettiin 40€/kpl per suunta. Mielestäni kohtuuttoman kallista ja erittäin huonosti infottu matkaa varatessa. Mennessä pystyi varaamaan mieluisat istumapaikat pikkurahalla.

      • vimonenkerta

        Ei säästöä suoriin lentoihin verrattuna ("piilomaksuja", paikat,laukut, juomat,ruuat). Koneet pieniä, kiikkeriä ja kuumia sekä henkilökunnan naamat sitruunana. Vaihdot usein juoksemalla Riiassa.... Tein ratkaisun, never ever.


    • Moipspööö

      Meidän lento myöhästyi molemilla matkoilla emme päässeet myöskään suomeen koska emme kerenneet vaihtoon, air baltic oli kolme tuntia myöhässä, toisella lenolla kerkesimme vaihtoon mutta silti kaksi tuntia myöhässä. Todella huono lento en suosittele.

    • Moipspööö

      Asiakaspalvelu todella huonoa, myöhässä ihan aina, todella surkea, olen mennyt monta kertaa ja aina sama juttu, ihan kamala.

    • nobalticpalvelua

      Asiakaspalvelu ei ole palvelua vaan käskyttämistä. Ystävällisyyttä ja auttamista turha odottaa, hymystä puhumattakaan. Istumapaikan sentään saa mutta matkalaukkuasi voit joutua pitämään jaloissas kun tavaratilaa ei löydy. Olen lopettanut Airbalticin käyttämisen ja mieluiten lähden Norwegianilla Helsingistä.

    • Anonyymi

      Laukkuja hukkaava firma. Aivan surkeaa

    • Anonyymi

      Lennolla oli kyllä ihan ystävällinen palvelu.

    • Anonyymi

      Todella ystävällinen palvelu. Uudet koneet. Hyvä vaihtoehto euroopanlennoille.

    • Anonyymi

      Airbaltic oli ainoa lentoyhtiö jolta en loppujen lopuksi saanut rahojani takaisin Corona perustusten vuoksi

      • Anonyymi

        Täyttä potaskaa - jos airBaltic peruutti lennot, lipusta saa rahat takaisin. Pari vuotta sitten rahat sai takaisin noin 2 kuukaudessa. Myöhemmin noin viikossa.

        Linkki takaisinmaksupyyntöön tulee peruutus / ajanvaihtomailin mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä potaskaa - jos airBaltic peruutti lennot, lipusta saa rahat takaisin. Pari vuotta sitten rahat sai takaisin noin 2 kuukaudessa. Myöhemmin noin viikossa.

        Linkki takaisinmaksupyyntöön tulee peruutus / ajanvaihtomailin mukana.

        Huhtikuussa 2020 keski rahojen palautus 2 viikkoa. Hakeminen oli helppoa.
        Finnairin, Lufthansan, Norwegianin, BA;N ja AF:n kanssa oli paljon hankalampaa ja maksujen takaisinsaaminen kesti kuukausia.


    • Anonyymi

      Ollaan käytetty kun on näppärä lähteä Tampereelta maailmalle, mutta aikataulut ovat muuttuneet tosi usein, ehkä n. 3 lennolla 10:stä. Muutoin ollu ok.

    • Anonyymi

      Paska maku jäi. Peruivat loman paluulennon, joten peruuntui koko loma. En tulevaisuudessa tule käyttämään kyseistä yhtiötä

    • Anonyymi

      En koskaan tule käyttämään kyseistä yhtiötä

      • Anonyymi

        Palvelu Airbalticilla on perinteikästä neukkulaatua. Samanlaistahan se on kaikissa Baltian maissa.


    • Anonyymi

      Syyskuussa 2022 kun lensin Espanjaan Malagaan Tampereelta ei ollut mitään valittamista. Paluulento oli myöhässä mutta kaikki sujui kokonaisuudessaan kuten pitää ja hinta oli halvempi kuin muilla yhtiöillä. Olisin käyttänyt hyvän kokemukseni pohjalta Airbalticia uudelleen mutta heti kun on ongelmia niin saat paskaa asiakaspalvelua ja hädin tuskin ketään kiinni mistään kautta. Itselläni vaihtui sukunimi ja olisin halunnut hyödyntää Airbaltic clubia ja keräillä pisteitä mutta enhän voi varata lentoja väärällä sukunimellä kuin mitä passissa on. Aivan järkyttävää palvelua ja mitenkään ei meinannut saada omia yhteistietoja päivitettyä. Lopulta luovutin ja kun katsoin lentoja tulisi ne Tampereelta tuplahintaiseksi ja kamalilla vaihtoajoilla Latvian kautta. Finnair lensi halvemmalla ja suorat lennot joten tulipa bookattua kahteen kohteeseen meno-paluut sieltä.

    • Anonyymi

      todella hyvä lentoyhtiö! check in ja turvatarkastus nopeaa. lentokoneessa hyväh istuma paikat. laskeutuminen ja nouseminen erittäin hyvä ei edes jysähtänyt maahan. matkalaukut määränpäässä sai heti ei mennyt kuin kymmenisen minuuttia kun oli kohteeseen päässyt niin matkalaukku kädessä.

    • Anonyymi

      hyvä lentoyhtiö.Välillä helsinki-riika lennolla riikaan ei mitään ongelmia. sitten taas riika-helsinki lento myöhästyi puolitoista tuntia mutta muuten kaikki sujui erittäin hyvin. voin suositella

    • Anonyymi

      Airbaltic on todella huono en lennä enää itse sillä koskaaan, Online Chek in kirjautuminen ei ollut illa klo. 23:00 auki kun menimme nukkumaan ja aamulla kun heräsimme klo. 7:00 Online Chek in ei ollut enää auki. Kentällä surkeat asiakspalvelijat eivät antaneet muuta vaihtoehtoa kuin maksaa 140,00 euroa tiskillä tehdystä Chek in:istä tai ei päästä koneeseen... soitimme välissä myös asiakspalveluun ja sama vastaus???

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe