kuukautisten jälkeinen ruskea vuoto

APUAA89

Elikkäs kuukautiset loppuivat n. 4-5 päivää sitten, kuukautiset oli muutenkin aika " lyhyet " ,
kestivät 4päivää. Syön pillereitä (yasminelle- merkkisiä, nyt on menossa seitsemäs pilleri laatasta. 7/21 .
Seuruselen, eikä kummallakaan meistä ole klamydiaa tai tippuria. Testeissä käyty
Eilen huomasin sitten aamulla et mulla tulee vaaleenruskeaa valkovuotoa, joka ihmetyttää todella paljon. Vuotoa ei tule runsaasti, vaan pyyhkiessä/sormella kokeillen tulee vaaleenruskeaa valkovuotoa pikkusen, ja se näyttää jotenkin harmaan väriseltä myös.?

Alavatsakipuja ei ole, ja voin muutenkin hyvin.

onko syytä huolestua vai oisko kellään vastaus tähän?

Kiitos jo etukäteen

12

9327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 64

      Johtuu siitä, että syöt matalahormonisia e-pillereitä. Jos tuo jatkuu usean kuukauden ajan, menet lääkäriin ja vaihdat vähän isompihormoniseen pillerimerkkiin.

      • APUAA89

        Mulla on samat pillerit ollu 2 vuotta jo, enkä kyllä ole aiemmin huomannu mitään tällaista.
        tuota vaaleanruskeaa vuotoa tulee kyllä niiin vähän, et varmaan sen takia en ole huomannu..

        et johtuisko se sitten nuista pillereistä vain? täytyy kyllä heti soittaa gynelle jos tää vuoto ei lopu :)


      • 64
        APUAA89 kirjoitti:

        Mulla on samat pillerit ollu 2 vuotta jo, enkä kyllä ole aiemmin huomannu mitään tällaista.
        tuota vaaleanruskeaa vuotoa tulee kyllä niiin vähän, et varmaan sen takia en ole huomannu..

        et johtuisko se sitten nuista pillereistä vain? täytyy kyllä heti soittaa gynelle jos tää vuoto ei lopu :)

        Ei sillä ole mitään merkitystä kauanko niitä pillereitä olet syönyt. Ei missään sanota, etteivätkö sivuvaikutukset voisi alkaa koska tahansa.

        Eikä siinä asioiden hoitamisessa kyllä gyneä tarvita. Kyse ei ole mistään naistentaudista. Ihan riittää yleislääkärillä tai mahdollisesti jopa terkkarilla käynti, jotta saa pillerimerkin vaihdettua.


      • --mami--
        64 kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään merkitystä kauanko niitä pillereitä olet syönyt. Ei missään sanota, etteivätkö sivuvaikutukset voisi alkaa koska tahansa.

        Eikä siinä asioiden hoitamisessa kyllä gyneä tarvita. Kyse ei ole mistään naistentaudista. Ihan riittää yleislääkärillä tai mahdollisesti jopa terkkarilla käynti, jotta saa pillerimerkin vaihdettua.

        Itse syönyt samoisia pillereitä nyt jo toista liuskaa ja mullakin oli kyllä ekojen menkkojen jälkeen myös vaaleanruskeaa valkovuotoa ja noin niinkuin kuvailit. Sekö ei sitten ole normaalia, vaan joku sivuvikutusko?? :/
        Itselläni nyt toisten menkkojen ajankohtana on menkat jääneetkin melkeimpä kokonaan pois ja tilalla on ollut sellasta niukkaa verestävää limaa ja sekin sitten myöhemmin muuttunut ruskeaksi. Vähän mietityttää, onko kaikki nyt sitten ok, että kuuluuko asiaan, vai onko jokin huonosti?? Kaipaisin vastauksia minäkin!


      • APUAA89
        --mami-- kirjoitti:

        Itse syönyt samoisia pillereitä nyt jo toista liuskaa ja mullakin oli kyllä ekojen menkkojen jälkeen myös vaaleanruskeaa valkovuotoa ja noin niinkuin kuvailit. Sekö ei sitten ole normaalia, vaan joku sivuvikutusko?? :/
        Itselläni nyt toisten menkkojen ajankohtana on menkat jääneetkin melkeimpä kokonaan pois ja tilalla on ollut sellasta niukkaa verestävää limaa ja sekin sitten myöhemmin muuttunut ruskeaksi. Vähän mietityttää, onko kaikki nyt sitten ok, että kuuluuko asiaan, vai onko jokin huonosti?? Kaipaisin vastauksia minäkin!

        minullakin kuukautisen tosi vähäiset, joskus kestävät pari päivää ja joskus kauemmin, ei minullakaan ole oikein kuukautisten aikana tullu "verta" , vaan enemmänkin vaan ruskeaa töhnää enimmäkseen. Nämät ruskeat vuodot on ollut jo kauan aikaa, vertakin tulee siis välistä, kavereille puhunu asiasta niin he vain sanovat ettei ole syytä huoleen et veri on kerennyt "kuivata" ennenku se pääsee ulos, et sen takia se on ruskeaa.

        Mutta noh, jospa tää minun vaaleenruskea vuoto kuukautisten jälkeen johtuu pillereistä, täytyy ottaa puheeksi gynen kans kun seuraavan kerran menen papa-kokeeseen.


      • --mami--
        APUAA89 kirjoitti:

        minullakin kuukautisen tosi vähäiset, joskus kestävät pari päivää ja joskus kauemmin, ei minullakaan ole oikein kuukautisten aikana tullu "verta" , vaan enemmänkin vaan ruskeaa töhnää enimmäkseen. Nämät ruskeat vuodot on ollut jo kauan aikaa, vertakin tulee siis välistä, kavereille puhunu asiasta niin he vain sanovat ettei ole syytä huoleen et veri on kerennyt "kuivata" ennenku se pääsee ulos, et sen takia se on ruskeaa.

        Mutta noh, jospa tää minun vaaleenruskea vuoto kuukautisten jälkeen johtuu pillereistä, täytyy ottaa puheeksi gynen kans kun seuraavan kerran menen papa-kokeeseen.

        Jotkut sanoo, että nämä pillerit jättäisivät kuukautiset kokonaan pois ja toiset sanoo, että eivät jätä, että kuukautiset ovat siedettävät, mitenkähän asian sitten pitäisi olla.. en tiedä? Pitää kai vain tunnustella itseään ja kehoaan ja jos alkaa tuntua, että jokin on oikeasti pielessä, niin sitten mennä terkkarille/gynelle/lääkäriin tm. Ajattelin, jos tuota söisi tämän kuurin loppuun, eli vielä kolmannen liuskan ja katsoisi sitten hakeeko reseptillä samoisia lisää, vaiko mitä..


      • köoui
        --mami-- kirjoitti:

        Jotkut sanoo, että nämä pillerit jättäisivät kuukautiset kokonaan pois ja toiset sanoo, että eivät jätä, että kuukautiset ovat siedettävät, mitenkähän asian sitten pitäisi olla.. en tiedä? Pitää kai vain tunnustella itseään ja kehoaan ja jos alkaa tuntua, että jokin on oikeasti pielessä, niin sitten mennä terkkarille/gynelle/lääkäriin tm. Ajattelin, jos tuota söisi tämän kuurin loppuun, eli vielä kolmannen liuskan ja katsoisi sitten hakeeko reseptillä samoisia lisää, vaiko mitä..

        Jotkut sanoo... ne jotka väittävät tyhjennysvuotoa kuukautisiksi, puhuvat väärästä asiasta. Yhdistelmäpillereitä käytettäessä EI TULE kuukautisia, vaan TYHJENNYSVUOTO. Ei voi olla noin vaikeeta ymmärtää.

        Pillereitä ei syödä minään kuurina.


      • APUAA89
        köoui kirjoitti:

        Jotkut sanoo... ne jotka väittävät tyhjennysvuotoa kuukautisiksi, puhuvat väärästä asiasta. Yhdistelmäpillereitä käytettäessä EI TULE kuukautisia, vaan TYHJENNYSVUOTO. Ei voi olla noin vaikeeta ymmärtää.

        Pillereitä ei syödä minään kuurina.

        toi vaaleenruskee vuoto kuukautisten jälkeen sit normaalia vai onko syytä huoleen?


      • älklöojlh
        APUAA89 kirjoitti:

        toi vaaleenruskee vuoto kuukautisten jälkeen sit normaalia vai onko syytä huoleen?

        Rautalankaa: Jos tuo jatkuu pitkään, menet lääkäriin. Ei ole normaalia, että jatkuvasti vuotaa muina aikoina kuin tauolla. Silloin tällöin sattuessaan menee vielä normaalin piikkiin.


    • auttakaa

      joo elikkäs oon 17 vuotias tyttö ja ongelma on kuukautisten jälkeinen ruskea vuoto. menkat loppuivat 14.7 ja heti sunnuntaina alkoi tämä ruskea vuoto ja sitä on kestänyt suunnilleen viikon ajan. päänsärkyjä on ollut ja välillä vihlaissut alavatsaa ja tuntunut oikean munasarjan kohdalla painetta tai ihankuin siitä puristettaisiin. hirveää väsymystä on vaikka olen nukkunut säännöllisesti. raskauden mahdollisuuden olen jättänyt pois koska se ei olisi edes mahdollista nytten? olen kyllä harrastanutennen kuukautisia seksiä poikaystäväni kanssa ilman ehkäisyä eikä poikaystävänikään ole tullut sisälleni eli en ainakaan ole raskaana. mutta voiko tuo ruskea vuoto johtua siitä kun aloitin reilu viikko sitten taas syömään e-pillereitä? taukoa niistä on ollut pari kuukautta. vai onko tämä vakavempaa? saattaako aiheuttaa lapsettomuuta? ja onko olemassa riski että en voi enään saada lapsia kun sain pari kuukautta takaperin keskenmenon todella kivuliaalla tavalla? kuinka pitkään tätä kestää? ja ei varmaan suositella harrastaa seksiä kun on tätä vuotoa?

    • Tee kakstoist vee

      Hei! Tarvitsen nopeasti apua, joten vastailkaa.
      Mun normaalikuukautisten väli on 33 vuorokautta ja ne kestää 6 vuorokautta, mut mulla ne jatkuu nyt edelleen, vaikka on jo seitsemäs vuorokausi, piitäiskö huolestua?

    • Mökkihulluuu

      Asiasta kukkaruukkuun, pystyykö ruskeanvuodon aikana mennä uimaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe