kuinka paljon maksaa muutto Suomeen

Lumiukko123456

Hei!

Olen mahdollisesti muuttamassa Englannista Suomeen. Onko jollain kokemuksia? Kuinka paljon siis maksaa muuttofirman kanssa?? Vai mika olis paras tapa saada kamat ja huonekalut Suomeen? Voiko joku suositella muuttofirmaa?
Olen kuullut kavereilta, etta hinta voi olla 500 punnan ja 5000 punnan valilta.

Kiitos!

8

2310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RL

      Moi

      Sama homma meneillaan, tarjouspyyntoja laitettu seka englantilaisille etta suomalaisille muuttofirmoille.

      Moni huolintaliike ei kuskaa yksityishenkiloiden kontteja, Viktor Ek kuskaa mutta hintaluokka on 3000 euroa koko hommalle. Yksi englantilainen firma on tarjonnut 20' konttia Lontoosta Lansi-Suomeen 1700 punnalla, en oikein usko etta sen alle menee, ellei osu kohdalle joku sattuma milla tulee paluumatkalla kuorma toiseenkin suuntaan, jolloin kustannuksia voi mahdollisesti jakaa.

      Laittelen tietoa tarjouksista tanne, sita mukaa kun saan niita itse (vasta pari paivaa sitten aloin kysella, oma muutto tammikuun alussa).

      • RL

        Tarjouksia on tullut, ja mutta tuo mainittu 1700 puntaa on yhä halvin. Muut tarjoukset ovat olleet luokkaa 4000 puntaa, oli kyseessä kontti- tai maantiekuljetus.

        Alkaa tuntua siltä, että ostan itse pakun ja ajan sen Suomeen.


      • Been there - done th
        RL kirjoitti:

        Tarjouksia on tullut, ja mutta tuo mainittu 1700 puntaa on yhä halvin. Muut tarjoukset ovat olleet luokkaa 4000 puntaa, oli kyseessä kontti- tai maantiekuljetus.

        Alkaa tuntua siltä, että ostan itse pakun ja ajan sen Suomeen.

        Moikka,

        Muutin itse nyt keväällä takaisin suomeen Lontoosta ja kävin näitä samoja laskelmia läpi. Tulin kuitenkin siihen tulokseen että paku alle ja itse ajaa suomeen tuli halvimmaksi vaihtoehdoksi. Itse en ajatellut siinä vaiheessa että tarvitsenko pakua sitten suomessa vai ei, lähin sillä liikkeelle että se tulee halvemmaksi vaikka sitten heittäisi mereen koko pakun kun suomeen pääsee. Ostin alle tonnin pakun joka oli hiljattain katsastettu. Ehdin ajella pakulla n. 3 viikkoa ennen lähtöpäivää. Jos haluat ottaa pakun suomessa käyttöön niin sinua odottaa n. 200 euron rekisteröintikatsastus. Jos aikaa olisi ollut enemmän niin olisin kenties käyttänyt pakun perus korjauksessa Lontoossa (uskon että edullisempaa) niin ei olisi katsastus miehen tarvinnut valitella mistä lie jousituksesta yms mutta isoja vikoja ei ollut onneksi kuitenkaan.
        Nyt taaksepäin viisaana katsottuna olisin tehnyt asiat hieman erilailla. Ensinnäkin nyt kun paku onkin käytössä täällä suomessa niin olisin yrittänyt etsiä pakun jossa ratti oikealla siis vasemmalla puolella joko sitten englannista tai mennyt kanaalin yli hakemaan pakun vaikka ranskasta. Ja toinen oli tosiaan se että jos ostaa halvan pakun niin käyttää se kunnon tarkastuksessa korjaamolla jo englannissa.

        Ja juuri muutama viikko sitten autokauppa olisi ollut valmiina ostamaan pakun pois 3000 ja romuttamossakin he maksaisivat 1000 euroa minun pakusta joten loppupeleissä jos pakun myyn pois niin parhaimmillaan teen rahaa vielä muutostani.


      • RL
        Been there - done th kirjoitti:

        Moikka,

        Muutin itse nyt keväällä takaisin suomeen Lontoosta ja kävin näitä samoja laskelmia läpi. Tulin kuitenkin siihen tulokseen että paku alle ja itse ajaa suomeen tuli halvimmaksi vaihtoehdoksi. Itse en ajatellut siinä vaiheessa että tarvitsenko pakua sitten suomessa vai ei, lähin sillä liikkeelle että se tulee halvemmaksi vaikka sitten heittäisi mereen koko pakun kun suomeen pääsee. Ostin alle tonnin pakun joka oli hiljattain katsastettu. Ehdin ajella pakulla n. 3 viikkoa ennen lähtöpäivää. Jos haluat ottaa pakun suomessa käyttöön niin sinua odottaa n. 200 euron rekisteröintikatsastus. Jos aikaa olisi ollut enemmän niin olisin kenties käyttänyt pakun perus korjauksessa Lontoossa (uskon että edullisempaa) niin ei olisi katsastus miehen tarvinnut valitella mistä lie jousituksesta yms mutta isoja vikoja ei ollut onneksi kuitenkaan.
        Nyt taaksepäin viisaana katsottuna olisin tehnyt asiat hieman erilailla. Ensinnäkin nyt kun paku onkin käytössä täällä suomessa niin olisin yrittänyt etsiä pakun jossa ratti oikealla siis vasemmalla puolella joko sitten englannista tai mennyt kanaalin yli hakemaan pakun vaikka ranskasta. Ja toinen oli tosiaan se että jos ostaa halvan pakun niin käyttää se kunnon tarkastuksessa korjaamolla jo englannissa.

        Ja juuri muutama viikko sitten autokauppa olisi ollut valmiina ostamaan pakun pois 3000 ja romuttamossakin he maksaisivat 1000 euroa minun pakusta joten loppupeleissä jos pakun myyn pois niin parhaimmillaan teen rahaa vielä muutostani.

        Jo vain, toimivan pakettiauton saa Briteistä halvalla ja vaikkei sitä Suomessa käyttäisikään, saa jo osina myymällä luultavasti omansa takaisin (itselläni olisi paikkakin varastoida & purkaa auto tarvittaessa). Ainoa pulma tässä on se, mahtuvatko kaikki tavarat mukaan ns. tavalliseen pitkän akselivälin korotettuun pakuun (ellei jostain saa luton-mallia sopivasti). Vaihtoehtona on toki pistää turhin irtaimisto kierrätykseen, jos kaikki ei sovi kyytiin.


        R.


      • RIMMIR
        RL kirjoitti:

        Jo vain, toimivan pakettiauton saa Briteistä halvalla ja vaikkei sitä Suomessa käyttäisikään, saa jo osina myymällä luultavasti omansa takaisin (itselläni olisi paikkakin varastoida & purkaa auto tarvittaessa). Ainoa pulma tässä on se, mahtuvatko kaikki tavarat mukaan ns. tavalliseen pitkän akselivälin korotettuun pakuun (ellei jostain saa luton-mallia sopivasti). Vaihtoehtona on toki pistää turhin irtaimisto kierrätykseen, jos kaikki ei sovi kyytiin.


        R.

        niin arvokasta että sitä kannattaa lähtä haalaamaan Suomeen saakka. Kait siitä olemassa olevasta jonkun punnan saa kun alkaa sitä siellä myymään. Onhan Suomi pullollaan kauppoja joista sitä irtaimistoa taas voi alkaa keräämään.


      • RL
        RIMMIR kirjoitti:

        niin arvokasta että sitä kannattaa lähtä haalaamaan Suomeen saakka. Kait siitä olemassa olevasta jonkun punnan saa kun alkaa sitä siellä myymään. Onhan Suomi pullollaan kauppoja joista sitä irtaimistoa taas voi alkaa keräämään.

        Sain lopulta M. Kähäriltä sen verran sopivan tarjouksen, etten viitsi ajella kuormaa itse. Kähärillä sattui olemaan auto Britanniassa ja siinä sopivasti tilaa tammikuussa.


        R.


      • tiikeri3
        RL kirjoitti:

        Sain lopulta M. Kähäriltä sen verran sopivan tarjouksen, etten viitsi ajella kuormaa itse. Kähärillä sattui olemaan auto Britanniassa ja siinä sopivasti tilaa tammikuussa.


        R.

        Kokemusta muuttaa Brittein saarilta ei ole, vaan etela-Euroopasta. Sain tahtitieteellisia lukuja muutto konteista (containers) ja rekkakuljetuksista, ja lopulta paatin lahettaa kaiken haluamani henkilokohtaisen omaisuuden, so. vaatteita, kirjoja yms. lentopostilla. Tuli halvemmaksi.

        Suomeen tultuani havaitsin, ettei se olisi ollut sen vaartti laittaa huonekaluja, lusikoita, ne kun niin arvokkaita eivat olleet. Taalta saa tosihalvalla huonekaluja, keittiotavaroita, vaatteita. Itse kadun kun lahettelin itselleni naita paketteja, joissa turhaa tavaraa.


    • muuttomiehet

      sitten pienestä noin 40 neliön asunnosta ja maksoi 1000 puntaa. Käytin sitä isoa Pickford firmaa.
      Muuttajat varastivat kylpyhuoneesta kaksi hyvin erikoista hammaspuhdistus koukkua, muuten kaikki meni hyvin.
      Vieläkin harmittaa koska en ole löytänyt tuollaisia metallisia koukkuja jotka joskus tilasin netin kautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe