Mitä tehdä yhdessä pelihullun miehen kanssa?

Keinot vähissä

Miten saisin miehen innostumaan jostain yhteisestä tekemisestä?

Mieheni on nykyään ihan mahdoton (tietokone)peliriippuvainen. Hän pelaa kaiken vapaa-aikansa ja tulee nukkumaan 3-4 aikoihin yöllä jopa arkena (aamulla töihin). Hän häiritsee ramppaamisellaan minun untani (olen erityisen herkkäuninen) ja aamulla ollaan molemmat aivan rättiväsyneitä, eri syistä vaan. Asiasta on käyty lukuisia riitoja, aina samalla loputuloksella: Mies ei välitä tippaakaan, vaikka itkisin yksinäisyyttäni ja ikävääni hänelle. Hänellä pyörii mielessä vaan peli, ja se keskustelu/riitelyaikakin on pois peliajasta. Vastaukseksi saan vaan vihaisia murahteluja, miehestä näkee että häntä ei voisi vähempää kiinnostaa. Itse olen ihan hajalla, voiko aikuinen mies olla noin lapsellinen ettei tosiaan tajua satuttavansa? Eikö hän ymmärrä että lähden tästä suhteesta jos koen olevani merkityksetön? Minulla alkaa keinot loppua. Itse kulutan aikani kaikenlaisilla harrastuksilla, ystävien luona ja kotitöitä tehden. Tekemistä riittää, mutta ehdottomasti tarvitsisin parisuhteen hellää hoivaa myös. Nyt sitä ei ole ollut pariin vuoteen. Olemme siis jo kolmikymppisiä eli aivan teineistä ei ole kyse, yhdessä on oltu viitisen vuotta.

Olenkin tässä miettinyt jotain aivan uudenlaista lähestymistapaa. Mitä jos keksisin jotain tekemistä/harrastuksen, jota voisimme yhdessä harrastaa? Mies ei kuntoile, eikä todellakaan suostu kanssani luontoon missään muodossa, eli se puoli on pois suljettu. Itse inhoan kaikenlaisia tietokone yms. pelejä, juuri tämä miehen pelaaminen on sen minulle tehnyt.. Mutta jos se lähentäisi meitä, olisin valmis jopa kokeilemaan yhteistä pelaamista. Mikä voisi olla sellainen peli? Olisiko kellään ehdotuksia yhteiseksi tekemiseksi? Tahdon todella vielä yrittää saada tämän suhteen toimimaan enkä millään voi uskoa ettei miestä kiinnosta enää mikään.

23

2024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koukussa

      Pelaako se traviania?

      Minä menetin hermoni kun mies alkoi uuden sreverin aloitettua seuraavan kieroksensa. SItten tajusin, ettei ole muuta vaihtpehtoa kuin hankkiuta itse peliriippuvaiseksi.
      Nyt kun syöksyn ennen sitä koneelle ja naputan turhaakin turhempaa peliä ja laitan sen odottamaan minua, se on halukkaampi lähtemään ulos, uimaan, lenkille.

      Tosin, mies kyllä tietää, että ihan hyvin joku päivä voi olla tyhjä tietokonepöytä edessä, jos aikaa ei tule muuhun kun pelaamiseen.

      • Keinot vähissä

        ..Pelaa sitäkin, mutta lisäksi noin viittä muuta vastaavaa eri peliä, siihen lisäksi facebookin kaikenmaailman hömppäpelit Muutama ostamansa strategiapeli WoW. Illan ohjelma onkin yleensä töistä kotiin tultuaan: Facebookin pelien tarkistus, Travian muut (tarkistus), pari tuntia strategiapelejä ja loppuilta yömyöhälle/jopa seuraavaan aamuun WoWia. Tuossa Facebook-pelien jälkeen hän yleensä käy hakemassa keittiöstä valmistamaani ruokaa koneelle ja syö siellä. Muuta hän ei sitten syökään/teekään koko iltana.

        Eniten ärsyttää tuo World of Warcraft, siellä kuulemma kaverit suuttuu jos hän ei jatkuvasti ole pitkiä sessioita pelaamassa --> sanoo ettei kehtaa jäädä pois. Entäs minä, minun suuttumiseniko ei merkkaa mitään & minunko kanssani ei tarvitse viettää aikaa? :O


      • msda
        Keinot vähissä kirjoitti:

        ..Pelaa sitäkin, mutta lisäksi noin viittä muuta vastaavaa eri peliä, siihen lisäksi facebookin kaikenmaailman hömppäpelit Muutama ostamansa strategiapeli WoW. Illan ohjelma onkin yleensä töistä kotiin tultuaan: Facebookin pelien tarkistus, Travian muut (tarkistus), pari tuntia strategiapelejä ja loppuilta yömyöhälle/jopa seuraavaan aamuun WoWia. Tuossa Facebook-pelien jälkeen hän yleensä käy hakemassa keittiöstä valmistamaani ruokaa koneelle ja syö siellä. Muuta hän ei sitten syökään/teekään koko iltana.

        Eniten ärsyttää tuo World of Warcraft, siellä kuulemma kaverit suuttuu jos hän ei jatkuvasti ole pitkiä sessioita pelaamassa --> sanoo ettei kehtaa jäädä pois. Entäs minä, minun suuttumiseniko ei merkkaa mitään & minunko kanssani ei tarvitse viettää aikaa? :O

        tehdä niin että et tee sitä ruokaa miehellesi, et pese sen pyykkejä yms yms. Teet asioita vain itsellesi. Tottakai mies pelaa jos ei tarvitse muuta tehdä.


      • Keinot vähissä
        msda kirjoitti:

        tehdä niin että et tee sitä ruokaa miehellesi, et pese sen pyykkejä yms yms. Teet asioita vain itsellesi. Tottakai mies pelaa jos ei tarvitse muuta tehdä.

        ..Kokeiltu on, mutta itse en kestänyt sitä että koti hukkuu paskaan ja sotkuun. Mies kun ei todellakaan siivoa itse lattialta sille heittämiään tavaroita. Lisäksi puhtaat astiat alkoivat loppumaan kaapista, kun hän tapansa mukaan otti aina uudet jätettyään jo käytetyt tietokonepöydän reunalle. Ikinä ne eivät ole kulkeutuneet edes tiskipöydälle. Kun en niitä sitten tietokonepöydältä hakenut, loppuivat itseltäni astiat pikkuhiljaa ja oli pakko alkaa siivoamaan.

        Pyykkien pesulakonkin pidin, hoidin vain omani, mutta kun yhteinen pyykkikori oli täynnä miehen likaisia vaatteita, hän vaan kävi kaupassa ostamassa uusia kun ei viitsinyt pestä pyykkejään. Eikä sinne enää sitten minun pyykkini mahtuneetkaan ja jouduin keksiä omille pyykeilleni eri paikan. Lopputulos: koti hukkuu paskaisiin vaatteisiin.

        Ruoka-asia.. Kokeiltiin sitä että "kumpikin hoitaa omat ruokansa", siitä seurasi, että minä kokkasin itselleni, mutta mies haki joka päivä ruokansa hesestä tai mäkkäristä ja tiedättehän miten paljon mukaan otettaessa tulee sitä paperiroskaa, joka ei tietenkään päätynyt roskikseen vaan alkoi kerääntymään työhuoneen lattialle haisevaksi kasaksi (jota kissamme kävi välillä levittelemässä). Eli tästäkin oli seurauksena se, että koti hukkui paskaan.


      • Keinot vähissä
        Keinot vähissä kirjoitti:

        ..Kokeiltu on, mutta itse en kestänyt sitä että koti hukkuu paskaan ja sotkuun. Mies kun ei todellakaan siivoa itse lattialta sille heittämiään tavaroita. Lisäksi puhtaat astiat alkoivat loppumaan kaapista, kun hän tapansa mukaan otti aina uudet jätettyään jo käytetyt tietokonepöydän reunalle. Ikinä ne eivät ole kulkeutuneet edes tiskipöydälle. Kun en niitä sitten tietokonepöydältä hakenut, loppuivat itseltäni astiat pikkuhiljaa ja oli pakko alkaa siivoamaan.

        Pyykkien pesulakonkin pidin, hoidin vain omani, mutta kun yhteinen pyykkikori oli täynnä miehen likaisia vaatteita, hän vaan kävi kaupassa ostamassa uusia kun ei viitsinyt pestä pyykkejään. Eikä sinne enää sitten minun pyykkini mahtuneetkaan ja jouduin keksiä omille pyykeilleni eri paikan. Lopputulos: koti hukkuu paskaisiin vaatteisiin.

        Ruoka-asia.. Kokeiltiin sitä että "kumpikin hoitaa omat ruokansa", siitä seurasi, että minä kokkasin itselleni, mutta mies haki joka päivä ruokansa hesestä tai mäkkäristä ja tiedättehän miten paljon mukaan otettaessa tulee sitä paperiroskaa, joka ei tietenkään päätynyt roskikseen vaan alkoi kerääntymään työhuoneen lattialle haisevaksi kasaksi (jota kissamme kävi välillä levittelemässä). Eli tästäkin oli seurauksena se, että koti hukkui paskaan.

        .. ja hainkin tässä alunperin sitä, että miten sen miehen saisi irti siitä koneestaan, tajuamaan jotain ulkomaailmasta ja muistamaan myös minut? Mikä tekeminen häntä voisi kiinnostaa? Jos saisin hänet taas kiinni tähän maailmaan, hän varmasti tajuaisi siivota jälkiäänkin ja huomioida minua. Huomaisi tilanteen. Olen yrittänyt seksillä & viettelevillä alusvaatteillakin, mutta ei se niiden avulla sieltä koneeltaan irtoa.


      • njet
        Keinot vähissä kirjoitti:

        .. ja hainkin tässä alunperin sitä, että miten sen miehen saisi irti siitä koneestaan, tajuamaan jotain ulkomaailmasta ja muistamaan myös minut? Mikä tekeminen häntä voisi kiinnostaa? Jos saisin hänet taas kiinni tähän maailmaan, hän varmasti tajuaisi siivota jälkiäänkin ja huomioida minua. Huomaisi tilanteen. Olen yrittänyt seksillä & viettelevillä alusvaatteillakin, mutta ei se niiden avulla sieltä koneeltaan irtoa.

        Tuskin peliriippuvainen kykenee ihan tuosta vaan irrottautumaan peleistään ja huomaamaan sinut. Olet selkeästi jo yrittänyt sen verran kuin kannattavaa on, ennen kuin ihan oikeasti hajoat.

        Nyt on korkea aika lähteä. Etsi kämppä ja muuta, jätä mies yksin sotkuineen. Jos ei edes alkeellisia käytöstapoja ole eikä halua huomioida sinua, on turha jatkaa yrittämistä. Toki voit vielä kokeilla irrottaa tietokoneen piuhat ja piilottaa ne sekä vaikkapa näppiksen, ja ilmoittaa miehelle että ennen kuin suhteen nykytila ja tulevaisuus on selvillä, hän ei konetta käytä. Ja siis tämä ei ollut niinkään konkreettinen ehdotus tilanteen korjaamiseksi, vain heitto "kokeile kostoa." Tai etsit kämpän ja kun muuttopäivä lähestyy, teet piuhatempun ja kerrot, että lähdet.

        Sinä ansaitset paljon enemmän kuin tuollaisen sian, joka ei jälkiään siivoa. Löydät kyllä varmasti paremman.


      • beora
        Keinot vähissä kirjoitti:

        .. ja hainkin tässä alunperin sitä, että miten sen miehen saisi irti siitä koneestaan, tajuamaan jotain ulkomaailmasta ja muistamaan myös minut? Mikä tekeminen häntä voisi kiinnostaa? Jos saisin hänet taas kiinni tähän maailmaan, hän varmasti tajuaisi siivota jälkiäänkin ja huomioida minua. Huomaisi tilanteen. Olen yrittänyt seksillä & viettelevillä alusvaatteillakin, mutta ei se niiden avulla sieltä koneeltaan irtoa.

        Ongelmasi on tuttu minullekin. Mieheni (32v) pelaa paljon, mutta ihan noin överiä ei touhu meillä ole. Meillä mies kyllä tajuaa (yleensä) kun sanon, että nyt on ollut liikaa koneella, ja lopettaa. Sitten tehdään yhdessä jotain muuta. Välillä kyllä mullakin pinna kiristyy, kun tuntuu, että aina on se sama saatanan peli siinä ruudulla! Pelaan itsekin (tosin en online-pelejä), mutta en silti hyväksy jatkuvaa koneella roikkumista.

        Pahimmalta kirjoituksessasi kuulostaa maininnat siitä, että mies ei tosiaan tee kotona YHTÄÄN MITÄÄN pelaamisen lisäksi. Siis käyttäytyy kuin sika! En kattois hetkeäkään tollasta touhua! Onko tilanne siis niin paha, että mies on käytännössä koko ajan kotona ollessaan koneella? Se, että mies hakee sun tekemää ruokaa keittiöstä ja menee koneelle syömään kuulosti todella pahalta! Siis mua rupes raivostuttamaan sun puolestas! Ja kyllä toi nyt kuulostaa myös siltä, että kyseessä ei ole "vain" välinpitämättömyys sua kohtaan, vaan oikeasti jo syvempi ongelma!

        Mä näkisin niin, että tossa tilanteessa ei oikeesti auta muu kuin se, että estät miehen pääsyn siihen koneelle, ja pakotat hänet kuuntelemaan sun asiasi! Noi seksikkäät alusvaatteet ym. ei tosiaan auta! Valitettavasti tiedän omasta kokemuksesta.... Meillä lapsenteko alkoi yhdessä vaiheessa kärsiä, kun mies ei voinut "jättää tehtävää kesken" ja "kavereita pulaan" online-pelissä n. kymmenen minuutin ajaksi... Onneksi tajusi lopulta itsekin, että siinä vaiheessa kun virtuaalimaailma on tärkeempi kuin seksi oman vaimon kanssa, on syytä kattoo peiliin.

        Kokeile siis "shokkiterapiaa". Sillä aikaa kun miehes on poissa irrotat koneen piuhat tmv. ja pakotat miehen keskustelemaan kanssasi. Muista olla tosissasi! Älä siis heitä mitään uhkauksia. Varsinkaan jos et aio/pysty niitä pitämään. Toteat vain kylmänrauhallisesti, että asia on nyt niin, ettet aio katsella tota touhua enää! Jos mies vetää tolkuttomat raivarit eikä suostu keskustelemaan asiasta, niin ongelma on jo tosi paha, ja taitaa tarvita ulkopuolista apua! Onnea matkaan!


      • .............
        Keinot vähissä kirjoitti:

        ..Kokeiltu on, mutta itse en kestänyt sitä että koti hukkuu paskaan ja sotkuun. Mies kun ei todellakaan siivoa itse lattialta sille heittämiään tavaroita. Lisäksi puhtaat astiat alkoivat loppumaan kaapista, kun hän tapansa mukaan otti aina uudet jätettyään jo käytetyt tietokonepöydän reunalle. Ikinä ne eivät ole kulkeutuneet edes tiskipöydälle. Kun en niitä sitten tietokonepöydältä hakenut, loppuivat itseltäni astiat pikkuhiljaa ja oli pakko alkaa siivoamaan.

        Pyykkien pesulakonkin pidin, hoidin vain omani, mutta kun yhteinen pyykkikori oli täynnä miehen likaisia vaatteita, hän vaan kävi kaupassa ostamassa uusia kun ei viitsinyt pestä pyykkejään. Eikä sinne enää sitten minun pyykkini mahtuneetkaan ja jouduin keksiä omille pyykeilleni eri paikan. Lopputulos: koti hukkuu paskaisiin vaatteisiin.

        Ruoka-asia.. Kokeiltiin sitä että "kumpikin hoitaa omat ruokansa", siitä seurasi, että minä kokkasin itselleni, mutta mies haki joka päivä ruokansa hesestä tai mäkkäristä ja tiedättehän miten paljon mukaan otettaessa tulee sitä paperiroskaa, joka ei tietenkään päätynyt roskikseen vaan alkoi kerääntymään työhuoneen lattialle haisevaksi kasaksi (jota kissamme kävi välillä levittelemässä). Eli tästäkin oli seurauksena se, että koti hukkui paskaan.

        Mun mies on ihan samanlainen pelihullu ja ikää on jo 26. Ei sekään paljoo mitään tee. Usein oon joutunu kestää sen sotkuja, mutta itsepäisenä en ole niitä korjannu. Tälläkin hetkellä tiskipöydällä on käytetty leivinpaperi joka on jostain syystä ihan rasvanen. En sitäkään aio laittaa roskikseen kun en ole sitä käyttäny. Mun puolesta saa vaikka homehtua siihen.
        Sinuna en korjaisi sen jälkiä. En todellakaan suostuisi korjaa mun miehen tietokonepöydältä sen käyttämiä astioita. Jos astiat loppuisi kesken niin hakisin sieltä vaan omaan tarpeeseen astioita ja loput jättäisin sinne. Voi kuulostaa ilkeältä, mutta en vaan pysty siihen.


    • frangrabba

      pistä ukko ulkoruokintaan niin eiköhän se siittä opi ja ellei niin heitä tietokone ja ukko ulos

      • kiukuttelu ei tehoa....

        Miten tuo herättäisi kenekään kiinnostusta mihinkään?


      • nainen minäkin
        kiukuttelu ei tehoa.... kirjoitti:

        Miten tuo herättäisi kenekään kiinnostusta mihinkään?

        Olet yrittänyt jo tarpeeksi.

        Ehdotan, että pakkaat tavarasi ja muutat pois kotoasi.

        Jos hyvin käy niin miehesi HERÄÄ UNESTA todellisuuteen eli siihen, että onko mukava tulla tyhjään kotiin eikä ole edes sitä "nalkuttavaa" muijaa siinä vieressä.

        Jotkut miehet todellakin ottavat itseään niskasta kiinni ja alkavat toimimaan parisuhteen hyväksi , mutta on myös niitä, joita moinen shokkihoito ei auta ja jos näin käy myös miehellesi, niin silloin millään niillä asioilla mitä olet itse yrittänyt , ei todellakaan ole miehellesi mitään merkitystä.
        Tälläistä miestä on turha jäädä itkemään, jos hän ei edes itse auta itseään niin miten häntä voi auttaa kukaan muu hänen puolestaan.


    • muikui

      hjuaah. kuulostaa liiankin tutulta. Reilu kaksi vuotta sitten muutettiin yhteen ja molemmat pois lapsuudenkodista. Äijän kanssa tehtiin pelisäännöt selviksi. Ei onnannut, on jouduttu kirjoittamaan "virallisia" sopimuksia peliajoista yms. Ei onnaa vieläkään. Kohta on lähtö lähellä. Petän vain itseäni koko ajan kun uskon että äijä muuttuu. Syyllistän itseäni ajattelemalla että : " no ainakaan se ei dokaa" tai " ei käy vieraissa". Paskan marjat. Aina noilla miehillä pitää joku mennä överiksi ; viina, autot, pelit... En halua olla äiti avomiehelle ja olla koko ajan nalkuttamassa ja tekemässä kaikkea hänen puolestaan.

      Lähde ennen kuin huomaat että olet heittänyt liian monta vuotta hukkaan.

      • FeliFel

        Kuulostaa kyllä siltä, että suhteessanne on jotain muutakin vialla kuin miehen pelihulluus. Ehkä toinen on kyllästynyt sinuun ja suhteeseenne? Aikuisen ihmisen pitäisi kuitenkin sen verran tajuta, että muitakin on olemassa.

        Minun avomieheni on kunnon nörtti, pelaa roolipelejä, konsolipelejä jne. jne. mutta silti löytyy aina yhteistä aikaa minun kanssani.

        Sinun kannattaa ottaa nyt tiukka linja ja pistää miehesi puhutteluun. Jos menee vaikeaksi, kannattaa harkita parisuhdeterapeuttia.


      • Eliytres
        FeliFel kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä siltä, että suhteessanne on jotain muutakin vialla kuin miehen pelihulluus. Ehkä toinen on kyllästynyt sinuun ja suhteeseenne? Aikuisen ihmisen pitäisi kuitenkin sen verran tajuta, että muitakin on olemassa.

        Minun avomieheni on kunnon nörtti, pelaa roolipelejä, konsolipelejä jne. jne. mutta silti löytyy aina yhteistä aikaa minun kanssani.

        Sinun kannattaa ottaa nyt tiukka linja ja pistää miehesi puhutteluun. Jos menee vaikeaksi, kannattaa harkita parisuhdeterapeuttia.

        Kokeile WoWittaa miehesi kanssa. Ei se peli niin kamala ole, vaikka ehkä olet siitä negatiivisen kuvan saanutkin... :) Jos miehesi suostuisi pelaamaan kanssasi, olisi teillä tosiaan yhteistä tekemistä.

        Itse olen pelannut WoWia iät ja ajat, samoin oma ukkoni. Pelataan yhdessä ja erikseenkin on vielä se pelin ulkopuoleinen aika. Ollaan sovittu, ettei luvata peli-kavereille esim. la-iltoja, jotta voitaisi tehdä muutakin. Ilmeisesti sinunkin puoliskosi on jossain niin aktiivisessa killassa (elikkä ne peli-porukat siellä...) että sitä tekemistä olisi joka illaksi? Yritä sopia että mies ei ilmottautuisi raideille (eli siis ne pakolliset läsnäolot, joiden feidaamisesta pelikaverit suuttuu) tiettyinä iltoina jotta voitte tehä jotain yhdessä - pelissä tai sen ulkopuolella. Useimmat killoista kun tosiaan käyttävät kalenteria pelissä, johon laitetaan oma nimi siihen kohtaan, jolloin aiotaan olla online. I


    • täälläkin

      Voit antaa virikkeitä ja keksiä yhteistä tekemistä, mutta tosiasia on se, että tuskin kiinnostuu. Miehesi taudinkuva on peliriippuvuus. Sen testaat vaikka vielä sillä, että järkkäät teille pari päivän loman. Jos suostuukin, mutta heti paikan päällä alkaa etsiä lähintä konetta, tili on selvä.

      Se, mitä peliriippuvaisen auttamiseksi voi tehdä on varmasti yhtä vaikeaa kun saada alkoholisti hoitoon. Mutta monella paikkakunnalla on jo peliriippuvaisten yhdistyksiä, ja niistä voisi saada ainakin ensikäden tietoa.

      • qqqq11

        Ammatillista apuakin saa netistä, paihdelinkin sivuilla testi peliriippuvaisille ja muuta tietoa, ja puhelin peliriippuvaisten läheisille ja peliriippuvaisille Peluuri.


    • pelipari

      itse pelaan vaimoni kanssa wiillÄ pelejä kuten Wii Fit, warioware, raving rabbids tv party, wii sports resort, zack n wiki, mariokart..suosikkimme on kuitenkin animal crossing wild world ds:llä

      Pelkkä pelaaminen ei suhdetta hoida. Teemme myos kaikkea muuta mahdollista ja yhdessa kotityotkin.

      Riippuvuus on pahasta aina.

    • jotainkokenu

      Jokin seuraavista vaihtoehdoista saattaaisi olla:

      - miehesi ei ole enää niin paljon kiinnostunut sinusta ja suhteestanne. Hän siis tekee mielummin jotain muuta. Jos se ei olisi pelaaminen, niin se olisi kapakassa roikkuminen, urheilu, kaverit, metsästys, työ tms.

      - miehesi oikesti on peliriippuvainen, johon on kyllä saatavissa ammattiapua niin uhrille kuin omaisillekin

      - miehesi on jo lapsuudessaan kotonaan tottunut pelaamaan paljon, äiti on tehnyt ruoat ja siivoukset jne. sama monen vuoden pinttynyt tapa jatkuu edelleen huomaamatta

      - mies on kokematon parisuhde-asioissa eikä ole kokenut kipeää eroa tai pidempää sinkkukautta edes kerran. silloin pitää parisuhdetta liian helposti itsestäänselvyytenä eikä panosta siihen välttämättä tarpeeksi. esiintyy etenkin miehillä jotka ovat alkaneet suhteeseen aika nuorena suoraan kotoota. Kirpaiseva ero tai pitkä sinkkukausi takana saavat panostamaan seuraavaan suhteeseen kummasti

      Konsteja:

      - keskustelu, keskustelu ja keskustelu (ei nalkutus, kiristys, uhkailu)
      - kerro tyytymättömyytesi, ja että ero jopa käynyt mielessä (yleensä moka olla monta vuotta tyytymätön kunnes tilanne räjähtää käsiin pettämisen tms. muodossa)
      - yhteisten harrastusten keksiminen (sulkapallo, leffat, matkustelu, ravintolat, minigolf, seinäkiipeily, melonta, valokuvaus, lautapelit, kyläily, salsatanssi, musiikki, ruoan laitto jne. maailmassa miljoonia harrastuksia joita voi tehdä yhdessä, listatkaa ja valitkaa)
      - tehkää kotityöt yhdessä, opetelkaa tekemään yhdessä hyvää ruokaa, valitkaa yhdessä musiikkia soittolistalle, kynttilä palamaan, syökää pitkään ja keskustelkaa, saa menemään helposti 3h tohon kaikkeen, siihenku vielä seksiä lopuksi, niin avot

    • Rakentavasti

      Puolisoita harvoin kiinnostavat samat asiat. Usein miehet uskottelevat olevansa kiinnostuneita kodin leikkimisestä, koska se on naiselle niin tärkeää. Mutta viime kädessä miehiä kiinnostaa naisessa vain seksi. Sitä ei vain sovi kovin paljon naiselle korostaa (eikä ehkä itsellekään tunnustaa).

      Uskoakseni rakkaus pysyy yllä parhaiten, jos puolisot eivät yritä muuttaa toisiaan ihanteittensa mukaiseksi vaan päin vastoin kannustavat toisiaan löytämään itsensä. Ei sinun tarvitse opetella vastenmielisiä pelejä. Voit kuitenkin järjestää hänelle peliaikaa, kysellä yön pelimenestyksestä ja ehkä järjestää silloin tällöin naposteltavaa.

      Uniongelma pitää kuitenkin hoitaa ja työkyky säilyttää. Luulisin, että miehesi olisi ymmärtäväinen, jos hän tajuaa, ettet yritä vieroittaa häntä harrastuksesta vaan ratkaista käytännön ongelmaa. Tepsisikö sellainen sopimus, että iltakymmenen jälkeen ei olla koneilla mutta aamulla saa herätä pelaamaan niin aikaisin kuin huvittaa.

    • balu

      moi, olen lukenut sinun viestisi ja tajusin että sinulla on ongelmia.haluan yrittä auta sinua.Minun mielästä jos sinä yrität autta häntä, eli puhuaa , vie hänet ulos ja näytä hänellä jotain erikoista mitä hän ei ikinä nähnyt ja kokeillut.Yrittäkä jotain yhdessä harrastuksia.sit jos ei onnistu vie hänet lasten terappia.t.balu

    • Suosittelen.

      Goodgame Empire, nettipeli jossa halunsa mukaan voi käyttää rahaa. Siis se on multiplayerpeli. kun pelaat sitä pari kuukautta olet jo ihan koukussa.

      empire.goodgamestudios.com

      Minäkin pelaan kyseistä peliä. Kun menet tekemään käyttäjää kannattaa valita alareunasta Pohjoismaalainen 1.

      Minut sieltä löytää käyttäjätunnuksella Pou Ritari.

      • Suosittelen.

        Se ei ole lapsellinen peli!


      • Vanhamaailmankartta

        Goodgame empire on hyvä peli :) Itselläni in hyvin kostkeetavia taisteluita ja kaikkea muuta hyvää kokemusta kyseisestä pelistä :) Vitutti vaa vähä ku maailmankartta ja musiikki vaihtu :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe