Miten isketään ujo mies?

:P

Ujo kundi joutui selkeästi paniikkiin kahvikutsun myötä, löi jarrut päälle ja muuttui tosi kylmisteleväksi. Kuitenkin tätä ennen oli selkeesti tosi kiinnostunut, aina tosi ystävällinen, kyseli kuulumisia, asioitani ja suunnitelmiani jne. En ole yli kuukauteen kaveria nähnyt, päätin jättää rauhaan ja antaa rauhoittua jos vaikka se paniikki ja siitä seuraava tylytys-suojautumiskäytös laantuisivat kun kokee ettei häntä sittenkään ahdistella.
Ujot, miten teitä tulee lähestyä ettette panikoidu ja jäädy täysin? Vai oletteko niin toivottomia tapauksia ettei teihin kertakaikkiaan vain voi tutustua, ainakaan jos itsekin olette kiinnostuneita? Miten suhteenne ovat alkaneet vai ettekö ole koskaan ymmärrettävistä syistä sellaiseen päätyneet?

78

16221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

      se on jo puoli voittoa, kun tiedät mistä tylytys johtuu. Älä ole tylytystä huomaavinasikaan, vaan soittele ja viestittele ilman ahdistelua. Kyllä se siitä...

      • Ujo Kyntäjä

        Ei kyllä kuulosta sellaiselta reaktiolta, että hän olisi kiinnostunut. Muutenkin tarinasi on vähän ristiriitainen, eihän ujot yleensä kysele kuulumisia tai muiden asioita vaan pitäytyvät omissa oloissaan, koska ovat ujoja.

        Mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että hän on ujo?


      • ch1
        Ujo Kyntäjä kirjoitti:

        Ei kyllä kuulosta sellaiselta reaktiolta, että hän olisi kiinnostunut. Muutenkin tarinasi on vähän ristiriitainen, eihän ujot yleensä kysele kuulumisia tai muiden asioita vaan pitäytyvät omissa oloissaan, koska ovat ujoja.

        Mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että hän on ujo?

        Samaa mieltä. Se vaan löi jarrut pohjaan, koska kahville meno kaksisteen olisi ollut jo liian vakavaa. Ehkä sitä vaan kiinnosti muu pieni juttelu ja flirtti. Monesti se jää siihen !


    • Miestäällä

      Uskoisin, että kahvikutsusi herätti kyseisessä miehessä hänen todelliset tunteensa esiin; jokin on edelläsi hänen mielessänsä. Älä kuitenkaan kuvittele, että tämä olisi lopullista. Tälläkin hetkellä hän todennäköisesti miettii silloin tällöin sinua ja mahdollisesti menetettyä mahdollisuutta.

      Hänen aiemmasta käyttäytymisestäkin voi ajatella, että hän on ainakin kiinnostunut, mutta ei ole päässyt edellisestä neidostaan vielä yli. Älä siis anna miehen toiminnan lannistaa sinua, vaan tarjoa hänelle tukea. Näin pystyisit todistamaan, että haluat hänelle vain hyvää.

      Huomenna hän voi jo olla sinun.

      • Pertsa81

        Olen ujo kaveri ja eipä tässä suhteita tule, kun ikinä ei ole naiset edes tulleet juttelemaan. Ja eipä taida ikinä tullakaan. Jos se tyyppi on jotakuinkin samanlainen, kuin itse, niin luulen, että jos hän oikeasti pitää sinusta, niin kysyt vaan suoraan siltä uudestaan, että lähdetkö kahville / lenkille tjsp. Ja sitten sanot hänelle, että etenette varovasti ja ymmärät hänen ujoutensa.


      • surusilmäinen mies
        Pertsa81 kirjoitti:

        Olen ujo kaveri ja eipä tässä suhteita tule, kun ikinä ei ole naiset edes tulleet juttelemaan. Ja eipä taida ikinä tullakaan. Jos se tyyppi on jotakuinkin samanlainen, kuin itse, niin luulen, että jos hän oikeasti pitää sinusta, niin kysyt vaan suoraan siltä uudestaan, että lähdetkö kahville / lenkille tjsp. Ja sitten sanot hänelle, että etenette varovasti ja ymmärät hänen ujoutensa.

        ei ujolle saa mennä mainitsemaan sen ujoudesta,se saa totaalisesti lukkoon ja pahalle mielelle.
        ja jos ujo mies,tai miksei varmaan jos ujosta tytöstäkin kysymys,niin ellei kyseinen ujo henkilö ole erityisen urheilullinen niin kannattaa se lenkille pyyntö unohtaa,siitäkin saattaa vetää herneen nenään(..oonko liian lihava sille?antaa olla..).

        tulispa mullekkin joskus joku jutteleen,saattas jopa ujous pikkuhiljaa karista...


      • hohhoijaa vaan...
        surusilmäinen mies kirjoitti:

        ei ujolle saa mennä mainitsemaan sen ujoudesta,se saa totaalisesti lukkoon ja pahalle mielelle.
        ja jos ujo mies,tai miksei varmaan jos ujosta tytöstäkin kysymys,niin ellei kyseinen ujo henkilö ole erityisen urheilullinen niin kannattaa se lenkille pyyntö unohtaa,siitäkin saattaa vetää herneen nenään(..oonko liian lihava sille?antaa olla..).

        tulispa mullekkin joskus joku jutteleen,saattas jopa ujous pikkuhiljaa karista...

        Tolla asenteella joo... ei sitä, ei tätä. Laita lappu otsaas mitä sulle voi tulla juttelemaan ja mitä ei. Ja toivo kädet kyynärpäitä myöten ristissä että joku uskaltautuu niin lähelle että näkee mitä lapussa lukee.


      • guifjd

        Kiitos Miestäällä, tästä oli minulle apua. Itse olen huomannut puolen vuoden aikana kasvavaa kiinnostusta erään ujon ja harkitsevan miehen taholta, joka kaiken lisäksi on ei-niin-kauan-sitten eronnut. Liian hidasta toimintaa minun mielestäni...


    • eiufi

      Ujo mies kaipaa sitä että nainen tulee puolitiehen vastaan. Eikä sillä lopulta ole väliä kumpi tekee ekan siirron. Itse en ole ujo. Toki joskus jos tosissaan oon ihastunut niin homma joskus menee vaikeaksi. Ei löydä oikeita sanoja oikeassa paikassa ja miettii sitä ja tätä... Tunteet pitää aina tunnustaa, helpompi sitten jatkaa eteenpäin. Joko yksin tai yhdessä!

    • ujompi naistapaus

      Ujous olisi mulle plussaa miehessä.Kaipailen lähinnä pitempiaikaista seuraa koti-iltoihin musankuuntelun lomassa.Hiljaisuus ja mörrikkämäisyys olisi miehessä jotenkin nallekarhumaista.
      Ujoutta pidetään vähemmän erikoisena kuin avoimuutta,mutta tavalliset ihmiset onnistuvat ihan tavallisen hyvin kumppanin löytämisessä.Ei tarvitse aina loistaa huutomerkillä erottuakseen Sen Oikean silmissä.Uskon,että kohtalo osaa ohjata itsensä kaltaisen kainaloon,kunhan jossain mainostaa olevansa olemassa!Bailauspakko on taakka ja rasite jos ei huvita bilehileillä paljettitopissa teknon pauhatessa.Ymmärrän sikäli hyvin miksi jotkut vetäytyvät kuoreensa.

      • kiikarit

        Kiva ja kaunis ajatus. "Hiljaisena" tavallisena miehenä kyllä arvostan näitä asioita. En silti mikään kyllä/ei vastauksella puhuja ole, kun "jää on murrettu" alkaa musta eino leino ominaisuuksia löytyä :) Ei huolta, lähes minne vain ekalla kysymyksellä kyllä lähtisin naisen kanssa. Tätä ei tosin ole tapahtunut, joten toivossa on hyvä elää. Eri juttu olisi jos näyttäisin "huutomerkiltä", jos olisin joku punkkari tai vastaava, mutta ei.

        Ehkä tämä kahville lähtö kutsu tilanteen "lopullisuus" säikäytti tämän aloituksen tapauksen: kivasta kaverista pitäisi kehkeytyä kiva treffikaveri. Onko tämä iso kynnys jo? Ekoilla treffeillä mokamisen pelko olisi henk.koht. suht kova. Tällä mokaamisella pelkää menettävänsä sinut.


      • samajuttu
        kiikarit kirjoitti:

        Kiva ja kaunis ajatus. "Hiljaisena" tavallisena miehenä kyllä arvostan näitä asioita. En silti mikään kyllä/ei vastauksella puhuja ole, kun "jää on murrettu" alkaa musta eino leino ominaisuuksia löytyä :) Ei huolta, lähes minne vain ekalla kysymyksellä kyllä lähtisin naisen kanssa. Tätä ei tosin ole tapahtunut, joten toivossa on hyvä elää. Eri juttu olisi jos näyttäisin "huutomerkiltä", jos olisin joku punkkari tai vastaava, mutta ei.

        Ehkä tämä kahville lähtö kutsu tilanteen "lopullisuus" säikäytti tämän aloituksen tapauksen: kivasta kaverista pitäisi kehkeytyä kiva treffikaveri. Onko tämä iso kynnys jo? Ekoilla treffeillä mokamisen pelko olisi henk.koht. suht kova. Tällä mokaamisella pelkää menettävänsä sinut.

        Itsellä tälläinen "ongelma".. On ollut "kännivehtaamista" kaksi kertaa yhden pojan kanssa samasta koulusta. (Olemme n.24vuotiaita..)Poika katselee minua koulussa. Mutta ei ikinä tule juttelemaan..Noh kyllästyin tähän ja etsin pojan nron tiedustelusta ja kysyin että kiinnostaisiko tavata muutenkin kuin humalatilassa.. Ei vastausta... Poika on siis todella ujo. eikö ujo poika uskalla edes tekstiviestiin vastata..vai olenko mahdollisesti tulkinnut väärin koko jutun..Muut ujot, kommenttia?
        Pitäisikö siis luopua "toivosta" vai mitä..?


      • jpjp8

        Hitto kun mä olen tosi pulassa, olen ujo mutta myös avoin ja kaiken lisäksi herrasmies :)
        Olen ihan hyvän näköinen 30v mies, mutta arvatkaas kaks kertaa kuinka vaikeaa on tolta pohjalta alkaa tutustumaan :)
        Aina naiset luulee jotakin väärin minusta!


      • Gold1
        samajuttu kirjoitti:

        Itsellä tälläinen "ongelma".. On ollut "kännivehtaamista" kaksi kertaa yhden pojan kanssa samasta koulusta. (Olemme n.24vuotiaita..)Poika katselee minua koulussa. Mutta ei ikinä tule juttelemaan..Noh kyllästyin tähän ja etsin pojan nron tiedustelusta ja kysyin että kiinnostaisiko tavata muutenkin kuin humalatilassa.. Ei vastausta... Poika on siis todella ujo. eikö ujo poika uskalla edes tekstiviestiin vastata..vai olenko mahdollisesti tulkinnut väärin koko jutun..Muut ujot, kommenttia?
        Pitäisikö siis luopua "toivosta" vai mitä..?

        Aina kun olet jo harrastanut seksiä, ja miestä ei kiinnosta "ujouttaan", kannattaa aina luovuttaa. Hän ei halua seurustelusuhdetta kanssasi.


    • RompaStompa

      ...Tai siltä ainakin välillä hieman hiljaisempana miehenä tuntuu. Itse kun ole ole koskaan ollut mikään peluri näissä jutuissa vaikka pystyn kyllä tietenkin juttelemaan naisillekin tietysti normaaliin tapaan ja vitsailemaankin tuttujen kesken jne.

      Eipä kai sen ujon miehen kanssa tarvitse alkaa mitään jännitämään sen kummemmin. Jos on itse rennompi ja vähemmän ujo, niin antaa mennä vaan ja yrittää saada sen ujouden karisemaan siltä mieheltäkin. Varmasti tärkeintä olisi se, että mieskin saa tuntea, että voi ihan rauhassa olla oma itsensä, niin kyllä se siitä lähtee. Mutta eihän ujo mies ole mikään pommi, jota pitää kohdella äärimmäisellä varovaisuudella ja että helvetti repeää jos leikkaa väärän piuhan poikki. Ei se sitä ole ainakaan omalla kohdallani. Olen vanhemmiten yrittänyt itsekin rohkaistua ja koittaa karistaa ujoutta, mutta minusta olisi ainakin todella hienoa jos joku nainen , josta pidän tekisi ihan rennosti itse aloitteen. Se olisi minusta ainakin suuri helpotus kun tietäisi, että hänkin pitää minusta.

      Esimerkkitilanteeseen en kyllä osaa ottaa varsinaisesti kantaa. Vähän hankala sanoa, että miksi mies löi jarrut päälle totaalisesti. Kun en tiedä itse, että miten hyvin oikeasti tunnet hänet. Eihän se välttämättä vielä mitään pahaa tarkoita. Ehkä mies pelkää jotain asiaa. Siis oikeasti jotain vähänpätöistä juttua ja ei siksi uskalla päästää lähelleen.

    • 99930023444

      Itse olen ujo mies ja minulle on kolmesti tehty aloite, jokaisella kerralla olisin halunnut mennä mukaan mutten mennyt, jälkeenpäin on toki sapettanut mutta tässä muutamia syitä siihen miksi laitoin puhelimen kiinni ja vaihdoin maisemaa vähäksi aikaa.

      1. tapaus: olin 17 ja yksi kaverin kaveri tuli yksinkertaisesti ja kysyi haluanko lähteä "hengaamaan"
      Olin ollut ennen tuota ujouttani todella kädetön naisten kanssa ja mokannut todella selviä paikkoja mistä kaveripiirissä oli tullut eräänlainen vitsi, oikeastaan keikkui jo kiusaamisen rajoilla kun pari kovislikkaa keksi asian yläasteen lopulla ja alkoi suoranaisesti ahdistelemaan.
      Tätä taustaa vasten ajattelin että kyseessä oli yksi v*ttuiluyritys lisää jolle taas naurettaisiin makeasti mutta menneistä oppineen vastasin kuivasti jotain ehkä hieman ilkeääkin ja katosin vähäksi aikaa. Yritti kuitenkin vielä soitella perään ja tuli yhteisen kaverini kanssa kerran käymäänkin mikä vain vahvisti epäilystäni siitä että kyseessä oli hyvin suunniteltu käytännön pila - naiset kun eivät tee aloitteita, eivät ainakaan niin suoria (kuten tällöin uskoin).

      2. tapaus, baarissa yksi likka liihotteli pöytään ja siitä melkein väkisin raahasi mukaansa. Siellä sitten katselin televisiosta tv-chattia ja nukuin sohvalla, ehkä kuivimmat jatkot ikinä, aamulla karkasin kahdeksan aikoihin Siwan kautta kotiin. Miksi? No ensinnäkin millainen nainen raahaa tuntemattomia miehiä kotiinsa baarista parin tunnin tuttavuuden jälkeen? En sitäpaitsi tahdo baarikärpästä, itse olin tuolloin baarissa koska ystävälläni oli tuparit ja sielä oli menty baariin pakollisille jatkoille, muuten minua ei juottolaan saa kirveelläkään.
      Ja se isoin syy: tyttö oli ilmeisen ulospäinsuuntautunut, mitä minä muka sellaisen kanssa itse introverttina tekisin? Kauanko mielenkiinto pysyisi syllä ennen pakollista konkurssia? Paskat ideat on parempi jättää toteuttamatta ennen kuin isompia kuluja syntyy.

      3. tapaus, kaverini tyttöystävän serkku ilmeisesti iski silmänsä minuun, kätevästi saivat junailtua tilanteen missä olisin ollut puolentunnin automatkan tämän kanssa kahdestaan samassa autossa mutta menin sitten bussilla "ettei olisi ollut vaivaa".
      Muuten ihan hyvä mutta sitten taas liian hyvä, sma kuin yllä.

    • wffwe

      Ujona voin sanoa että se iskeminen on tytön hommaa sillä minuahan ei saa tyttöä kysymään ulos vaikka kuinka pitäisin tytöstä, että tyttö vain rohkeasti kysymään ulos silloin kun muita ei ole seurassa, jos joku tuntematon seisoo vieressä ( tai kaveri ) niin tulee sellainen tunne että heppu pitää mua täytenä kusipäänä kun en osaa heittää läppää yms..

    • Ujo mies

      Ei mitenkään.

    • Abbasillari_yöks

      Mä pelkään sitä naisten silakan hajua.
      Ja vagina on vain 2 cm päässä peräaukosta.
      Oksennus tulee suuhun.

      • IIIK!

        parempi joo, että pysyt naisista kaukana, voi muuten vaik pinppi purasta pilin poikki.


      • Tietolinja

        On totta että suurin osa ihmisistä ei näe peräaukkoaan elämänsä aikana. Ja on myös totta että vitunreikä on vain muutamien senttien päästä peräaukosta.


      • Tietolinja kirjoitti:

        On totta että suurin osa ihmisistä ei näe peräaukkoaan elämänsä aikana. Ja on myös totta että vitunreikä on vain muutamien senttien päästä peräaukosta.

        Niinpä, niin lähellä ja silti niin kaukana=DD


      • epäilys

        Taitaa muutenkin kiinnostaa ne peräaukot enemmän.


    • heel1

      Tarvitsen apua. Olen tuntenut yhen ujon kundin. Oltiin samassa koulussa enkä kiinnittänyt silloon häneen erityisemmin huomiota. Yhdessä vaiheessa piirit vaihtuivat samoihin juttelin hänen kanssaan ja huomasin yhessä vaiheessa olevan koko ajan sen luona. Okei oli alkoholia veressä sillon, mutta olin häneen ihastunu vuoden verran. Se osas olla aina välillä jos soitin sille ja mul oli joku hätä ni se tuli sinne. joskus tullu jotain riitoja, mutta hän on aina niin huolissaan jos meillä ei ole kaikki ok. Tekee välillä kaikkia juttuja mikä näyttää etten olisi ihan merkityksetön. En tiedä vaa mikä nykyään ku se kuittailee mulle ja härnää, mutta en tiedä miten sitten, että miksi se tekee niin eikä voi jutella ihan niitä näitä. Haluisin olla normisti tämän henkilön kanssa, mutta en tiedä miten saisin keskustelu aiheet ja olla rennosti. yrittäisin olla hänen ystävä ja yrittää hallita tunteita, mutta että olisi rentoa. haluisin uskaltaa pyytää vaikka kahville ulos jotain ilman, että tämä alkaisi sitten kelaamaan mitään. En sitten tiedä jos hän tekisi oharit niin pitäisikö vaan olla että ok.

      • Bach2

        Hän on todennäköisesti pettynyt jostain mitä olet tehnyt, tai ehkä suuttunut jos olet osoittanut kiinnostusta muita miehiä kohtaan tms.. Sulla on vielä mahiksia.


    • Ujo nainen

      Hitaasti ja kärsivällisesti. Ujouden karisemiseen menee aikaa.

      • .....

        Kuinka monelle olet vittuasi jakanut ?


    • 9+9

      Itsellä kävi niin, että koulussa luokan yksi rumimmista ja lihavimmista tytöistä teki aloitteen, vaikka olen ujo ja hiljainen niin on mullakin kriteerit tytön suhteen..
      En vastannut treffipyyntöön, varmaan ihmetteli, että onpas ujo mies, heh..

    • tralala fors

      Pyysin kerran kahville ujolta vaikuttavaa miestä... Vastaukseksi tuli kaksi sanaa "ei kiitos" ja sen koommin en ole siihen törmännyt. Käytöksensä oli kyllä omituista, tyhjällä kadulla kun tulin vastaan, niin saattoi vaihtaa kadun toiselle puolelle ja pari kertaa katsoi poispäin kun vilkaisin. Noh, minä en voi tietää menikö tyyppi lukkoon kutsusta vai tarkoittiko sitä mitä sanoi, enkä jäänyt asiaa miettimään. Jos on niin ujo ettei uskalla vastata myöntävästi (siis jos olisi ollut kiinnostunu) niin ei voi mitään...

    • justsanon

      Tapailin tossa melkein puoli vuotta erittäin ujoa miestä. Tein aloitteen ja muutenkin olin suht aktiivinen. Mies selkeesti tykkäs olla mun kanssa ja sanokin sen ääneen - mutta jossain kohtaa ei vaan enää jaksanut katella sitä nysväystä. Annoin miehelle aikaa enkä esim. painostanut seksiin (oli neitsyt), mutta jos pienikin pusuttelujuttu tai kosketus jäädyttää täysin, niin tulee naisellekin aika epähaluttava olo. Olisi halunnut "virallistaa" juttumme, mutta pakko oli laittaa poikki. Tuskinpa tulee ikinä saamaan naissuhdetta, näin karusti sanottuna.

      • lifemocker

        miksi sitten miehen tulee deittailla naista ja mennä tämän "tahdin" mukaan, kun naisiakaan ei paskan vertaa kiinnosta miehen valloitus?


      • Hätiköit

        Entä jos hän haluis virallistaa suhteen ennen seksiä? Toiset ovat sillä tavalla "vanhanaikaisia".


    • justsanon

      Eiköhän aikasta moni mies lopeta jutut jos piparia ei puoleen vuoteen saa, todennäkösesti aikas paljon aikaisemmin jo :)

      • ukkomw4u

        Ootko koittanu avioliittoa? Puoli vuotta ei tunnu missään.


    • epätoivoinen

      mullakin kokemusta "ujoista miehistä" ... Mun tän hetkinen säätö on suhteellisen ujo ja kylhän se ite tuli mulle kertoon että on kiinnostunu ja haluis tutustuu kunnolla. No ollaanha me sit nähty aika paljon lukion ulkopuolella ja ihan hauskaa on ollu, oon tykästyny tosi paljo siihe mut halii pidemmäs ei olla vielä päästy vaikka monta viikkoo on ollu jo "säätöö" ja haluisin vähän pidemmälle jo päästä mut alotetta ei tuu ainakaan sieltä suunnasta nii pitäiskö mun tehä se vai jatkanko vaan oottamista ? oon tosi kiintyny kyseiseen mieheen ja en haluis päästää irti ...

      • zorro

        Tee aloite itse.


      • .....

        Kuinka monelle olet vittuasi jakanut ?


      • totuus seksistä
        ..... kirjoitti:

        Kuinka monelle olet vittuasi jakanut ?

        Yhtä monelle kuin mulle on jakanut kyrpää. Seksi on katsos kahden kauppa, kumpikin antaa ja kumpikin saa.


      • .....

        Pidät huora housut jalassa ja herra mielessä!


    • .....

      En tiedä , enkä ole koskaan seurustellut.

    • just a girl in love

      moi, olen nuorehko nainen ja ihastunut itseäni huomattavasti vanhempaan mieheen joka vaikutta todella ujolta ja kokemattomalta, näen hänen vilkuilevan minua mutta eihän aloitetta tule tekemään ikipäivänä näin luulisin. olen aina ollut sitä mieltä että miehen on tehtävä aloite mutta kun on tälläinen tapaus nyt niin mikä avuksi?, olkaa kilttejä ja kertokaa omia kokemuksianne tai vinkkejä millä tavalla tälläisen ujon/kokemattoman miehen saisi ulos kuorestaan?:D

      • nsdlknslk

        Ajattelisin, että tuossa yhtälössä on - ei yhtä - vaan kolme eri muuttujaa jotka tekevät tilanteen miehen kannalta monimutkaiseksi. Ensinnäkin (ainakin oletettu) kokemattomuus, sen jälkeen ujous ja tämän päälle vielä ikäero.

        Et kerro viestissäsi tarkemmin mihin ikäluokkiin kuulutte, mutta näin yleisajatuksena huomattavasti nuoremman naisen lähestyminen voi olla muutenkin ujolle miehelle haasteellista. Ainakin itse pelkäisin tuollaisessa tilanteessa helposti olevani naisen silmissä ei-toivottu ikäeron vuoksi. Palstoilla vaahdotaan toisinaan "vanhoista likaisista sedistä" jotka jahtaavat nuoria naisia ja ujona ihmisenä tuollaisen ottaa helposti omalle kohdalleen vaikka sillä ei olisi omassa tilanteessa varsinaista todellisuuspohjaa.

        Näkisin, että ottaen nuo muuttujat - ja erityisesti ikäkysymyksen - huomioon sinun olisi ehkä hyvä olla asiassa aktiivinen jos toivot tilanteen edistyvän. Riippuen siitä minkälaisessa ympäristössä olet ko. henkilön kanssa tekemisissä, jonkinlainen keskusteluyhteys täytyisi tietysti saada aikaiseksi. Aina varmaan helpottaisi jos ensin löytäisit jonkun luontevan keinon lähestyä häntä (hätätapauksessa voi keksiä aihetta myös "tikusta asiaa" osastolta, jos mies on kiinnostunut niin häntä ei haittaa vaikka tilanne olisi hieman kauempaakin haettu).

        Aina on toki mahdollisuus kertoa kiinnostuksestaan suoraan. Luulen että eivät useimmat vähän ujommatkaan miehet siitä hajoa. Toki saattaa olla että jotkut säikähtävät hieman ja tarvitsevat hetken aikaa asian sulattelemiseen. Joka tapauksessa ajattelisin että alussa sinun olisi hyvä olla aktiivisempi osapuoli ainakin niin kauan että homma lähtee jollakin tasolla käyntiin.


      • just a girl in love
        nsdlknslk kirjoitti:

        Ajattelisin, että tuossa yhtälössä on - ei yhtä - vaan kolme eri muuttujaa jotka tekevät tilanteen miehen kannalta monimutkaiseksi. Ensinnäkin (ainakin oletettu) kokemattomuus, sen jälkeen ujous ja tämän päälle vielä ikäero.

        Et kerro viestissäsi tarkemmin mihin ikäluokkiin kuulutte, mutta näin yleisajatuksena huomattavasti nuoremman naisen lähestyminen voi olla muutenkin ujolle miehelle haasteellista. Ainakin itse pelkäisin tuollaisessa tilanteessa helposti olevani naisen silmissä ei-toivottu ikäeron vuoksi. Palstoilla vaahdotaan toisinaan "vanhoista likaisista sedistä" jotka jahtaavat nuoria naisia ja ujona ihmisenä tuollaisen ottaa helposti omalle kohdalleen vaikka sillä ei olisi omassa tilanteessa varsinaista todellisuuspohjaa.

        Näkisin, että ottaen nuo muuttujat - ja erityisesti ikäkysymyksen - huomioon sinun olisi ehkä hyvä olla asiassa aktiivinen jos toivot tilanteen edistyvän. Riippuen siitä minkälaisessa ympäristössä olet ko. henkilön kanssa tekemisissä, jonkinlainen keskusteluyhteys täytyisi tietysti saada aikaiseksi. Aina varmaan helpottaisi jos ensin löytäisit jonkun luontevan keinon lähestyä häntä (hätätapauksessa voi keksiä aihetta myös "tikusta asiaa" osastolta, jos mies on kiinnostunut niin häntä ei haittaa vaikka tilanne olisi hieman kauempaakin haettu).

        Aina on toki mahdollisuus kertoa kiinnostuksestaan suoraan. Luulen että eivät useimmat vähän ujommatkaan miehet siitä hajoa. Toki saattaa olla että jotkut säikähtävät hieman ja tarvitsevat hetken aikaa asian sulattelemiseen. Joka tapauksessa ajattelisin että alussa sinun olisi hyvä olla aktiivisempi osapuoli ainakin niin kauan että homma lähtee jollakin tasolla käyntiin.

        kiitos vastauksestasi. no itse olen hieman alle 20 ja mies on jo yli 40, olen kyllä kuullut hänen kyselevän minusta jotain pieniä juttuja eräältä yhteiseltä tuttavaltamme, ystäväni sanoi minulle että mies olisi jollain tavalla minusta kiinostunut mutta juuri kokemattomuutensa/ja ujoutensa vuoksi ei uskalla tehdä asian hyväksi mitään.. pitää näköjään yritäää olla itse aktiivinen jos tämä nyt tästä rupeaisi etenemään


      • miksei voi
        just a girl in love kirjoitti:

        kiitos vastauksestasi. no itse olen hieman alle 20 ja mies on jo yli 40, olen kyllä kuullut hänen kyselevän minusta jotain pieniä juttuja eräältä yhteiseltä tuttavaltamme, ystäväni sanoi minulle että mies olisi jollain tavalla minusta kiinostunut mutta juuri kokemattomuutensa/ja ujoutensa vuoksi ei uskalla tehdä asian hyväksi mitään.. pitää näköjään yritäää olla itse aktiivinen jos tämä nyt tästä rupeaisi etenemään

        eihän tuossa ole mitään järkeä. kannattaa etsiä oman ikäistänsä seuraa. nelikymppistä ukkoa ei enää 20 vuotiaan jutut kiinnosta.


    • just a girl in love

      kyseinen miespä onkin ikäistään paljon nuorekkaampi, ja ei kaikilla 20-vuotiailla ole täysin samanlaiset jutut kuin valtaosalla sen ikäisistä. rakkaus ei katso ikää ainakaan minun mielestäni :D

    • erkki

      eikös se ole jokaisen oma asia....

    • ujousmies

      Ujona sanon että kaikille ei nappaa tuo kahvittelu juttu. Sillon pitää jutun aiheet temmata tuulesta. Sehän tietää hiljaisia hetkiä jolloin tuntuu että köysi hiertää kaulaa ja jalkojen alla ei ole mitään. Parempi ois houkutella pelailemaan lajia jota kaikki osaa pelata. Esim. frisbeegolf, biljardi, keilaus, minigolf, tennis.
      Itse en yleensä tykkää pelkästä juttelusta, mieluummin olen yksin silloin. Pitäis muutakin tekemistä olla. Ja jos vaikka sen jälkeen syömään jonnekin, niin voi jutella siitä pelistä, ja jos tulee jotain muuta mieleen niin voi sanoa siinä.
      Pahalta kuulostaa, että pitäis vastakkain kahvia juodessa istua kauniin naisen kanssa.

      • rewfdsdffds

        Samaa tulin itse ehdottamaan. Frisbeegolf on todellakin hyvä harrastus, mutta todella moni nainen on kyllä täysi käsi tässä. Mikäpä tosin sen mukavampaa kuin opettaa kaunista naista jos naisella vain riittää halua oppia. Näitäkin tapauksia toki on, jotka eivät ole itse yhtään urheilullisia eikä heillä ole mitään halua oppia. Aika surkeat ensitreffit siinä tapauksessa.

        Tennis ei kyllä ole sellainen laji, jota kaikki osaavat pelata. Yksi haastavimmista lajeista aloittelijoille ja todella tylsää pelata sellaisen kanssa, joka ei osaa yhtään.

        Keilaus ja biljardi ehkäpä parhaat vaihtoehdot treffeille jos nainen ei itse ole urheilullinen.

        Itselleni myös kahvikutsu aikamoinen hirvitys, mutta itse kyllä tekisin ujonakin vastaehdotuksen johonkin itseäni kiinnostavaan.

        Jos aloittajan ujo poika on kadonnut kuin tuhka tuuleen niin enpä oikein tiedä oliko kyse sittenkään ujoudesta ellei ole todella pahaa luokkaa. Ehkä aluksi ujo hämmentyy, mutta ei nyt viikko tolkulla.


    • myöskin ujo mies

      niinpä

    • Lukija yhden joukos

      Alkuperäinen kirjoittaja, itse vaikutat ns. päällekäyvältä...

    • kjasljdf

      Ujona miehenä toivoisin saavani naiselta erittäin selvän merkin mikäli hän on minusta kiinnostunut. Koska muuten kynnys tutustumiseen on aivan liian suuri. Mieluiten nainen sitten tekee aloitteen, vaikka se tuntuu monille olevan periaatekysymys ettei nainen voi tehdä aloitetta.

      Itse menen yleensä ihastuessani niin pahasti hämilleni, tulee täydellinen tunnelukko ja muutun mykäksi tuijottelijaksi. Ja tämähän arvatekin saa ihastuksenkohteessa aikaiseksi negatiivisia tuntemuksi. Rupeavat pitämään friikinä ja jonakin stalkkarina. Joissakin olen huomannut selviä merkkejä jopa että pelkäävät ja välttelevät. Ja ymmärrän asian kyllä oikein hyvin. Itselle tulee siintä taas surullinen mieli koska en ole mikään kyttääjä vaan ihan tavallinen mies joka vain sattui ihastumaan vaikken osaa tunteitani näyttääkään.

    • fdsvcxfds

      Osoittamalla hänelle selvästi, että olet kiinnostunut hänestä. Eli sanomalla se hänelle. Sitten jos hän perääntyy niin lähestyt myöhemmin uudestaan niin pitkään, että saat vastauksen.

      Tässä tapauksessa vastaus lienee selvä. Hän ei ole kiinnostunut sinusta jos ei pidä sinuun mitään yhteyttä oli ujo tai ei.

    • tarkkana

      Taitaa olla turha antaa enää aloittajalle neuvoja. Onhan se jo neljä vuotta vanha.

    • just a girl in love

      hyvin menee, olin itse aktiivinen, rohkaisin miestä, ja nyt ollaan mukavasti yhdessä:D

      • kajsdölhf

        Eli mitä tästä opimme?


    • poju x

      ujon tyypin saa parhaiten kesytettyä käymällä armottomasti vaan kimppuun .
      paniikkiin joutuminen ei missään nimessä tarkoita etteikö kundi olisi kiinnostunut susta. päinvastoin paniikki todistaa että hän on erittäin kiinnostunut susta.

      no ajattele jos saa kahvikutsun ihanalta kauniilta nuorelta naiselta, niin se herättää heti samalla sekunnin murto- osalla samantien kovat käpälöinti halimis pussaus ja rakasteluhalut.. mutta sehän ei tietenkään käy missään tapauksessa, vaikka verenpaine jo nousee korkeuksiin. ihminen ei voi tehdä sitä mitä haluaisi vaan joutuu täydelliseen lukitus tilanteeseen ja lähes menettää puhekkykynsä.
      ainakaan iloinen hyväntuulinen puhelias ja ihana ei pysty olemaan.

      tiedän varmasti mistä kirjotan sillä oon sitä kundisukupuolta

      • Hurja Hilma

        Itselläni on jonkinlainen piirileikki meneillään; otan kontaktia, kerron jotain mukavaa (kasvotusten), toinen on tyytyväinen, mutta pakenee paikalta. Pikkasen hämmentävää.
        Seuraavalla kerralla toinen tekee saman, todennäköisesti menen puihin. Ja taas sama alusta.
        Taitaa jo variksetkin tälle touhulle naureskella :)


      • miekkonen.

        toi on kyllä totta et paniikki meinaa iskeä mitä enemmän kiinnostusta.


    • mettätyömiäs

      Ujo mies iskethän täl'viistee, että mäjäytetään kunnon tälli metrisellä koivuhalolla takaraihvoon tai ohimoon niin kovvaa, että madot pölähtää kuoren alta. Ja sit pökhyrässä oleva ujo mies talutethaan taxin takapenkille, jossa sitä hoivathaan pää rinnoille painaen ja annettaan ujon miehen siinä vähä rintoa huulilla hipelöijä. Se ujjous kyllä karissoo ajanolhoon.

    • suoli24huuhtelu

      Vittusaatana,koko päivänä treffit toiminu,paskasivu,laittakaa Se perkele kuntoon,ois nainen,mut kun eivoi viestiä,saaatana

    • 16+8

      Ujo mies isketään selkeällä treffipyynnöllä, jos mies on kiinnostunut niin varmasti saa myöntävän vastauksen suustaan vaikka olisi kuinka ujo.

    • Varma mies

      Miehen saa aina imemällä ! Aina 24/7 mies on härillään ja odottaa imemistä.... siis sinun imua! Ei miehen iskemiseen mitään poppakonsteja tarvita.

    • ujo itsekkin

      Itse olen melko ujo luonteeltani ja aloitteen teko tuntuu aika vaikealta. Jotenkin siinä aloitteen tekemisessä menee lukkoon vaikka kuin toisesta välittäis ja olis kiinnostunu. :) En sit tiedä löytyykö niitä naisia ketkä tekevät aloitteita? Omalta kohdalta voin sanoa että ujo mies isketään niin että se toinen osapuoli on enempi oma aloitteinen. :) Sitten ku jää on murrettu ni kyllä siitä ujostakin saa asioita ulos. Työssäni joudun olemaan aika paljon ihmisten kanssa tekemisissä, se on hiukan saanut ujouttani pois. Kyllä vieläkin treffi tilanteissa ujous ja jännitys tulee pintaan, onhan ne naiset niin kauniita että vähemmästäkin ujostuttaa tai menee lukkoon. :) Aika monta kertaa olen käynyt treffeillä mutta, en sit tiedä onko se ujoudesta vai mistä kiinni et yleensä sen pidemmälle päässyt? Toivottavasti tästä oli jotain apua ujon miehen iskemis yrityksessä. :)

    • just a girl in love

      mukava että ihmiset on laitellu tänne juttuja, mukava lukea :D

    • miksimiksimiksi.

      Miksi haluat iskeä ujon miehen?

      • pefweajrop

        Jos se on ihastunu siihen?


    • ugbi

      Pitää ujonkin antaa jotain merkkejä tunteistaan. Ei voi aina vaan mennä sen taakse, että on on ujo.

    • Mahd. rakastunut?

      Itse myös pohdiskelen erästä ujoa miestä, joka ilmiselvästi minusta pitää, mutta meidän ajoitukset menee aina ihan väärin. Tuntuu ihan siltä, että kummaltakaan ei ainakaan yritystä puutu, mutta sen viimeisen askeleen ottaminen tuntuu vaikealta. Hänellä se johtuu ujoudesta, minulla taas siitä, että menneisyydessä on tullut rajusti siipeen.

      Kyllä elämä on vaikeaa välillä : D Mutta minusta on aivan mielettömän ihanaa miettiä häntä ja pitää perhosia vatsassa aina kun me näemme. Onneksi ei ole kiire tässä valmiissa maailmassa ja hyvää pitää mielestäni hieman odottaakin.

      Ihan hulluna rupes taas kihelmöimään vatsassa : D

    • carofia

      kannattaa tehdä niinkuin sydän sanoo järjellä ajattelu ei aina kannata:D

    • Mulla meni aina ennen naisten/tyttöjen kanssa senat sakasin ja sydän hakkas 1.000 krt/min kun ois pitäny jotain järkevää yrittää sanoa. Eli Olin pahemman sortin ujo. Kunnes tutustuin nyk vaimooni, huomasin jälkeenpäin etten ollut missään vaiheessa ujo (paitsi ehkä silloin kun tyttö piti tuoda ekaa kertaa vanhemmille kylään).

      Ohjeeksi annan: älä painosta, mutta koita vähän ohjailla. Elä vaan rupea pirttihirmuksi ;)

    • nainen joka iskee

      Ujo mies isketään hitaasti ja vähitellen.

    • pertti puskantakaa

      onkos iskevällä naisella jo saalis kiikarissa?:D

    • mies joka iskee

      Oma kokemus on että miehen ujouden voi voittaa, välttämällä tyhjänpäiväsitä smalltalkia. Paras käydä suoraan asiaan, ja sanoa jotin pikkutuhmaa, tunnelman vapauttavaa, vaikka että, 'mulla on iso peitto sen alle mahtuu kaksikin kikkeliä'

    • varma tunne sana ujo

      ujo mies iskee hyvin päänsä paniikkia
      rakastellaan tärinässä mielikuvituksessa
      tosi nainen heittää pelon oppii arvostaa
      näkee valon tunnellissa sukusielussa

      rakkautta todellista etsii kestävää
      kestää vain jos kestämistä
      muuten ahdistaa, lannistumaton on veikko
      arvostakaa tämä seikka, pinnan alla kutee
      joutsen vaalea

      haaste elämässä pitää, lukko elämässä saa
      sydänfilmi vanha ukko kasvojasi koskettaa
      ajan harmaus tiessä, muistoissa nyt palaa
      ujous ei kovin kestä, rakkaus nyt aina

    • Oikku4

      Itsekin ujo ,vaikka olen 49v . olenhan toki joskus seurustellut , mutta eihän siitä pitemmän päälle olisi tullut mitään. ei ole omia lapsia ja kyllähän se tietenkin tuntuu oudolta kun ajattelee kun samanikäisilläni on aikuisia lapsia,mutta olen tietenkin saanut välillä ns takkiin ja tullut varovaiseksi lähestymisyrityksissä. olen yrittänyt kohennella itsetuntoa mm hypnoterapeutilla ,mutta en tiedä auttoiko se ehkä se vähän rohkaisi mieltä kenties. olen nyt enemmän huolissaan, että jääkö sitä naimattomaksi koko elämän se on se ujous siinä. en siltikään sanoisi itseäni nynnykäksi kyllähän naiset kovasti kiinnostaa ja kunnioitan myös en tietenkään kaikista pidä jos näen, että minua inhotaan ,mutta ottakaa kantaa . ps kohta epätoivoinen sinkku.

      • Ujous vaatii työstöä

        Ei oo helppoa päästä ujoudesta, mutta vähitellen kun itse kunnolla työstää niin pikkuhiljaa auttanee. Itsekin ujo ja pinttyneempääkin tunnelukkoa ollut pitkään, mutta kyllä niistä eroon pääsee kun työstää itse. Olet vielä aika hyvässä iässä, vielä ehtii vallan hyvin. Et ole välttämättä puolivälissäkään elämää vielä, huikea ajatella..


    • 121212

      täytyy yritää vaan unohtaa ujous silloin kun sattuu tulemaan nainen vastaan jonka tahtoisi omakseen, tiedä vaikka kävisi kerrankin hyvä tuuri ja nainen antautuisi:) muuten voi mennä taas aikaa ja sitten mietti voi kun en olisi ollut silloin ujo niin nyt olisi ihana nainen kainalossa:)

    • Anonyymi

      sitä vaan mietin ku oon 13v tyttö ja mulla on poikaystävä, ollu jo kivat 2-3 vuotta ja haluaisin että poikaystävä ns "koskis" muhun yk tissit, perse. oon tyytyväinen enkä haluu sanoo mitään sille koska sit meijän suhteesta tulis vähän noloo, mut mä haluun et se koskis muhun sillee ja haluun antaa sille ns vinkkkejä et "joo sä saat koskee muhun" et bro koske jo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe