Hiusten lähtö!

kallljuko?

olen parikymppinen nainen ja olen huomannut, että hiukseni ovat harventuneet ja että välillä esiintyy 'kalju-läikkiä' joita yritän peittää miulla hiuksilla..voisiko syynä olla että minulla on jonkun vitamiinin puutos? muistaakseni olen joskus kuullut puhuttavan tästä..ja jos on, niin minkä vitamiinin? tai löytyisikö jostain lisää tietoa tästä aiheesta??

7

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies. neuv.

      lukemaan:
      http://www.rautainfo.fi/index.php?k=6704
      Raudanpuutteen oireet
      Elimistömme tulee jonkin aikaa toimeen omien rautavarastojensa turvin. Siksi raudanpuutokseen liittyvät oireet ilmenevät vasta siinä vaiheessa, kun raudan puute elimistössä on jo ilmeinen. Alentunut hemoglobiiniarvo on merkki raudanpuutostilasta ja viittaa myös siihen, että elimistön rautavarastot ovat ehtyneet.

      Kun rautaa on elimistössä liian vähän, kärsii elimistö muun muassa hapen puutteesta.

      Raudanpuutteen tavallisimpia oireita ovat

      väsymys
      huimaus
      kalpeus
      heikentynyt yleiskunto
      hajamielisyys
      keskittymiskyvyn puute
      päänsärky
      hermostuneisuus
      ruokahaluttomuus
      hengästyminen ja hengenahdistus
      sydänkipu
      ihon kuivuminen
      kynsien halkeileminen
      huulten ahavoituminen
      hiustenlähtö.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm

    • pääasiassa

      proteiinia eli sun pitäs syödä kalaa joka päivä. jos oot joku vegaani niin ei mikään ihme että tukka lähtee. kasvikunnat proteniinit ei ole laadultaan läheskään yhtä hyviä kuin eläinkunnan.

      toinen aika hyvä vaikuttaja on biotiini. eli sitä saat esim. BIORION nimisenä tuotteena apteekista, jotain 10e purkki. se on tarkotettu kissojen ja koirien turkin kasvattamiseen mutta kyllä sitä voi ihminenkin syödä kuuriluontoisesti. sen biotiinipitoisuudet on niin isoja ettei ole vastaavaa käytännössä missään muualla ravinnossa tai muissa ihmisille tarkotetuissa pillereissä. tukka alkaa kasvaa tuplavauhdilla ja alat tuoksua kissalta.

      sitten on nämä rogaine tuotteet. ne on aika kalliita mutta toimii nekin. tuloksia alkaa nähdä jotain 6 kk - 12 kk käytön jälkeen.

      • viwascalppi

        lähteitä on kananmuna ja vaikka herajauho


    • HiuksiaON

      Täällähän varsinaista tietäjää tuntuu liikkuvan! Jospa katsoisitte vaikka ensin Tampereen Yliopiston erikoislääkärin (iho- ja sukupuolitaudit) lopputentistä, niin naisten hiustenlähtö on aika usein kysytty tenttikysymys, joten siihen vastaamiseenkin pitää olla (liki) erikoislääkärin pätevyys. Se on kompleksinen ongelma ja suosittelen ihotautien erikoislääkärin vastaanotolle menemistä... konsultointiapua saat vaikka täältä: [email protected]

      Toki hiustenlähtöön voi olla montakin toimivaa parannuskeinoa. Itselläni on vain hieman ohentuneet hiukset ja olen käyttänyt mineraaliöljyttömiä (eli täyteaineettomia) shampoita, hoitoainetta ja erikoista geeliä ja hiukseni ovat selvästi paksuuntuneet (myös käyttämäni kampaaja havaitsi tämän - ei, en ostanut tuotteita häneltä). Toimii siis ainakin minulla eikä ollut kovinkaan kallista (6 kk:n tuotteet noin 200 €).

      • tahvo2k

        kaikki on täällä asiantuntijoita

        varsinkin se joka tarjoaa kalleimman hoitovaihtoehdon


    • fineli

      Ei ole vitamiinin puutos, jos et ole anorektikko taikka sinulla ei ole jotain suolistosairautta.

      Syötkö ihan kaikkea ruokaa eli proteiinia ja rasvaa myös?

      Käyhän vaikka lääkärillä.

      • kans on lähtenyt

        Aina tietyin väliajoin hiuksia lähtee enemmän. Ihan normaalistikin.

        Ja sitten ainakin mulla kova stressi pudottaa tukan päästä (ei nyt ihan kokonaan..). Se on harmillista, ja ekoina kertoina oli jopa pelottavaa. Nyt tiedän, että tulee kyllä takaisin. Ajan kanssa.

        Itse juon silloin paljon maitoa ja syön Bioteekin Tehopiitä kalkkia. Ainakin kynnet kasvavat, joten eiköhän se jotenkin myös hiuksiin vaikuta. Ainakin helpottaa niitä hetkiä kun hiusharja ja viemäri on täynnä pudonneita karvoja, tuntee, että edes tekee jotain.

        Sitten on tietty ihosairaudet, jotka hoitaa lääkäri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe