Krapula?

Mitä tehdä?

Hei!

Onko jollain jotain hyvää vinkkiä millä voisi vähentää krapulaa? Ei siis vinkkiä, että älä juo vaan oikeasti kun joskus on kiva vähän juhlia alkoholin kanssa.
Ihmettelen myös sitä, että voiko krapula olla erilainen ihmisestä riippuen? Tai tietysti se on sillä olemme erilaisia, mutta jos oikeasti ei ole edes humalassa ja pystyy kävelemään ja ajattelemaan ja puhumaan ihan normaalisti ja olo on muutenkin selvä, mutta silti tulee kauhea krapula? Voiko olla, että alkoholi ei vain sovi kaikille ja saa sitä erittäin pahoja myrkytysoireita?
Join edellisellä baarireissulla todella vähän, muutaman drinkin ja jotain omaa litkua taskumatista ja 12 jälkeen en juonut oikestaan mitään muuta kuin vettä. Aamulla joskus kuuden aikaan oli silti aivan kauhea olo ja piti käydä oksentamassa enkä saanut nukuttua kun oksetti ja hikoilutti niin paljon. Päätä ei kuitenkaan särkenyt, sitä ei ole koskaan särkenytkään.

Voiko siis olla mahdollista, että jos joisin itseni oikein kunnolla humalaan niin voisin melkein vaikka kuolla siihen krapulaan sillä nytkin tuntui jo, että kohta kuolen sinne vessaan kun on niin kamala olo.

Millä siis lievittää krapulaa? Mitä särkylääkettä voisi ottaa pahaan oloon ja mitä pitäisi tehdä ennen kuin alkaa juomaan? Kannattaako juoda heti paljon ja oikein humalaan ja sitten olla juomatta ja joisi vain vettä. Vai juoda pikkuhiljaa vähän?

Niin ja onko sillä vaikutusta mitä juo?
Mistä tulee nopeiten humalaan baarissa? Niissä drinkeissähän on kovin vähän alkoholia ja niiden juominen alkaa enemmänkin oksettamaan. Kannataisiko juoda vain jotain yhtä merkkiä vaikka siideriä koko illan? Vai onko sillä mitään vaikutusta, että juo jotain makeita drinkkejä ja sitten taas jotain muuta ja maistaa vähän kaikkea.
Onko olemassa jotain alkoholia mistä ei tulisi kauheaa krapulaa? Tai siinä juomisen aikana oksettavaa oloa. Ei ole kivaa kun on kaveri porukasta se kuka ei tule humalaan helposti ja jo pienestäkin määrästä tulee paha olo, mutta ei mitään muuta.

Kiitos jos viitsit vastata edes joihinkin kysymyksii:)

58

8003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffffffffffffffffffff

      viskistä ei tule krapulaa. baarissa kannattaa tilata jäävettä tai kahvia nii tulee hyvä känni. suosittelen sinulle 18v blondi tyttö (pissis) lopettamaan juomisen koska se vaikuttaa säälittävältä

      • lissapiisa

        älä juo viskiä, mun kaverille tuli ihan kauheet kuosit siitä, se oksens yms yms. Lisäks viski on kallista ja vitun pahaa.


    • Kaamea_kapula

      Juo vettä paljon/vähän ennen nukkumaan menoa. Olen myös kuullut ruoansulatusta nopeuttavasta "krapula-tableteista." Olen myös kuullut että jos pyrkii virtsaamaan mahdollisimman harvoin juodessaan alkoholia, niin seuraavana päivänä ei olisi niin paha kankkunen.
      Itse en koe yleensä muun laista "krapulaa" kuin että aamulla suu on kuiva ja janottaa.

      • töttörööttö

        Lopeta juominen mahdollisimman ajoissa, valvo vaikka myöhään kännissä kuin se että menet nukkumaan kännissä. Syö ennenkuin menet nukkumaan ja juo vähintään litra vettä. Yöllä kun heräät käymään vessassa juo sillonkin lasi vettä, nuku mahd pitkään ja juo aina vettä kun mahdollista, heti herättyä syö jotain rasvasta ja juo lisää vettä.


      • mävaa2
        töttörööttö kirjoitti:

        Lopeta juominen mahdollisimman ajoissa, valvo vaikka myöhään kännissä kuin se että menet nukkumaan kännissä. Syö ennenkuin menet nukkumaan ja juo vähintään litra vettä. Yöllä kun heräät käymään vessassa juo sillonkin lasi vettä, nuku mahd pitkään ja juo aina vettä kun mahdollista, heti herättyä syö jotain rasvasta ja juo lisää vettä.

        neuvo,mutta huonoo tos on se, että pissittää jatkuvasti ja yöllä ei oo kivaa ravata vessas.


    • ff

      Ensimmäisiä kertoja ku join niin mulla oli aika lailla sama juttu ettei tarvinu ku ottaa pari kaljaa ja aamulla oli kauhea krapula vaikkei olis ollu ees pientä hiprakkaa-. Ja aamulla oksetti kauheasti muttei pää silti koskaan ollu kipeä.
      Nykyään jos juon niin aamulla ensi oire on pääkipu mutta muuten krapulaoireet on roimasti lieventyny nuista ensi kerroista. Kai se krapulaki sitte kehittyy erilaiseksi ajan myötä vai mistä lie tuo johtuu. Krapulaan ei muuta konsteja ole ku se että yrittää juua ja syyä jotaki että nestetasapaino ja verensokeri pääsis nousemaan normaalin tasolle.

    • ...

      Oksentamisen vältät juomalla vain yhdenlaista sorttia illan aikana.
      Viime vappuna join ensimmäistä kertaa sekaisin olutta, lonkeroa ja salmaria. Jo yöllä lensi laatta ja seuraavana päivänä oli kammottava neljän tunnin oksennusputki päällä. Mikään ei pysynyt sisällä ja kun vatsa oli tyhjä niin sitten oksennettiin mahanesteitä. Otin opikseni...
      Kertaakaan ei ole laatta lentänyt, kun on pitäytynyt vain viinassa tai vain oluessa.

      • ..........

        Kiitos vastanneille!
        Toivon, että tämä johtui siitä, että tuo oli oikeasti ensimmäinen kerta kun olen juonut enemmän kuin yhden siiderin. Toivottavasti ajan mittaan helpottaa tai sitten multa jää toi juominen kokonaan. Ei vain ole kauhean kiva olla baarissa selvin päin.

        Täytyy siis kokeilla sitä, että juon paljon vettä vaikka viimeksisikin niin tein ja olin hereillä vielä monta tuntia alkoholijuomien juomisen lopettamisen jälkeen. Nyt täytyy sitten tehdä niin, että juon vain jotain yhtä sorttia.
        Täytyykin kohta kokeilla ja jos taas sama olo niin ei kiitos enää ikinä viinaa:D Ei ainakaan niin pitkään aikaan kuin muistaa sen huonon olon.


      • esasanteri
        .......... kirjoitti:

        Kiitos vastanneille!
        Toivon, että tämä johtui siitä, että tuo oli oikeasti ensimmäinen kerta kun olen juonut enemmän kuin yhden siiderin. Toivottavasti ajan mittaan helpottaa tai sitten multa jää toi juominen kokonaan. Ei vain ole kauhean kiva olla baarissa selvin päin.

        Täytyy siis kokeilla sitä, että juon paljon vettä vaikka viimeksisikin niin tein ja olin hereillä vielä monta tuntia alkoholijuomien juomisen lopettamisen jälkeen. Nyt täytyy sitten tehdä niin, että juon vain jotain yhtä sorttia.
        Täytyykin kohta kokeilla ja jos taas sama olo niin ei kiitos enää ikinä viinaa:D Ei ainakaan niin pitkään aikaan kuin muistaa sen huonon olon.

        Kaksi vinkkiä tulee mieleen.
        -Aamun tasoittavat, esim. pullo kaljaa tekee ihmeitä aamulla
        http://crap.fi/archive/5284.jpg vältä krapulaa, pysy humalassa
        -Magnesium auttaa myös, sitä saat urheilujuomista (Gatorade esim.)


      • mävaaa
        esasanteri kirjoitti:

        Kaksi vinkkiä tulee mieleen.
        -Aamun tasoittavat, esim. pullo kaljaa tekee ihmeitä aamulla
        http://crap.fi/archive/5284.jpg vältä krapulaa, pysy humalassa
        -Magnesium auttaa myös, sitä saat urheilujuomista (Gatorade esim.)

        Ottaa liikaa. sillei sopivasti. Tai no on mullakin mennynyt joskus niin overksi, että aamulla on ollut niin paha karpula, että oon oksenatnut. Juodessakin on yleensä hyvä sääntö se, että jos rupee oksettaan ei enää kannata juoda.


      • Inka...
        mävaaa kirjoitti:

        Ottaa liikaa. sillei sopivasti. Tai no on mullakin mennynyt joskus niin overksi, että aamulla on ollut niin paha karpula, että oon oksenatnut. Juodessakin on yleensä hyvä sääntö se, että jos rupee oksettaan ei enää kannata juoda.

        Ota se särkylääke enneku meet nukkuu. Helpottaa huomattavasti aamu fiilistä!
        Itse teen aina noin ni ainakin päänsärky pysyy poissa!


      • Janne.
        Inka... kirjoitti:

        Ota se särkylääke enneku meet nukkuu. Helpottaa huomattavasti aamu fiilistä!
        Itse teen aina noin ni ainakin päänsärky pysyy poissa!

        tässä sulle hyvä vinkki vitun pahvi.

        vedä itses jojoon ja hanki uusi elämä.

        mitäs teini krapulalla tekee? juo limpparia ja lopeta elvistely, et tule kovemmaksi urpo.

        asut mamin luonakin vielä.


      • Kirvesvarsi
        Janne. kirjoitti:

        tässä sulle hyvä vinkki vitun pahvi.

        vedä itses jojoon ja hanki uusi elämä.

        mitäs teini krapulalla tekee? juo limpparia ja lopeta elvistely, et tule kovemmaksi urpo.

        asut mamin luonakin vielä.

        Morjesta, tässä hämmästellessäni sitä kuinka naurettavavia jokkut näistä viesteistä ovat, voin antaa tämmöstä infoa.
        Jos juot, niin juo kirkkaita, viinejä tai olutta, näissä aineissa on vähiten glugoosia. Pahimmat darrat tulee siidereistä, lonkeroista ja kaikista jotka sisältävät huomattavat määrät sokeria.
        Ota burana ennen nukkumaan menoa jos heräät yöllä juo vettä.
        Vältä menemistä nukkumaan humalassa.

        Enempää en keksiny mutta toivottavasti oli apua.


    • kännääjä

      kun menet nukkumaan varmasrti nukuttaa nukut 11 tuntia tai enemmämn nii ei tuu krapulaa kokemusta on jo usean vuoden ajalta

      • ....................

        Tästä onkin jo aikaa kun olen tämän viestiketjun aloittanut. Mulla onkin nyt uusi ongelma. Tosiaan paha olo tulee aina aamulla, mutta nyt ei enää ole niin oksettanut vaan vain väsyttänyt.
        Mulle ei vaan oikeasti sovi alkoholi sillä en voi juoda niin paljoa, että olisin edes humalassa. No nyt viime kerralla baarissa meni viisi alkoholiannosta ja niissä siis jotain 4cl aina yhdessä viinaa, en tiedä, että mitä. Mutta tuon jälkeen olin todellakin huonossa kunnossa. Oli pakko koko loppuyö kun olin matkalla kotiin niin istua puistossa kun oksetti niin paljon. Miksi kaikki muut on ihan ympäripäissään, eikä heille tule pahaa oloa? Hyvä puoli tuossa tietysti oli se, että aamulla ei ollut paha olo kun oli oksentanut suurimmat pois. Mutta oikeasti tämä on noloa jo kun olen ainoa jolle varmaan käy näin, paitsi jos ei lasketa niitä jotka on sitten siinä kunnossa, että kaverit raahaa kotiin.
        Ja olen siis 18.v, että alaikäinen ei ole tässä valittamassa.


      • itse Jeesus Kristus
        .................... kirjoitti:

        Tästä onkin jo aikaa kun olen tämän viestiketjun aloittanut. Mulla onkin nyt uusi ongelma. Tosiaan paha olo tulee aina aamulla, mutta nyt ei enää ole niin oksettanut vaan vain väsyttänyt.
        Mulle ei vaan oikeasti sovi alkoholi sillä en voi juoda niin paljoa, että olisin edes humalassa. No nyt viime kerralla baarissa meni viisi alkoholiannosta ja niissä siis jotain 4cl aina yhdessä viinaa, en tiedä, että mitä. Mutta tuon jälkeen olin todellakin huonossa kunnossa. Oli pakko koko loppuyö kun olin matkalla kotiin niin istua puistossa kun oksetti niin paljon. Miksi kaikki muut on ihan ympäripäissään, eikä heille tule pahaa oloa? Hyvä puoli tuossa tietysti oli se, että aamulla ei ollut paha olo kun oli oksentanut suurimmat pois. Mutta oikeasti tämä on noloa jo kun olen ainoa jolle varmaan käy näin, paitsi jos ei lasketa niitä jotka on sitten siinä kunnossa, että kaverit raahaa kotiin.
        Ja olen siis 18.v, että alaikäinen ei ole tässä valittamassa.

        Harjottelemalla pystyy juomaan enemmän. Jos juot joka viikonloppu, niin pikkuhiljaa pystyt juomaan enemmän ja tulee lievempi darra. En toki suosittele joka vkloppu juomaan, mutta näin se vaan menee.
        Itse juon aina vettä puolisen litraa ennenkuin menen nukkumaan, vaikka väkisin, se auttaa. Ja tosiaan makeat juomat saavat laatan lentämään HUOMATTAVASTI helpommin ainakin minulla, joten siksi pysyttelenkin lähinnä kaljassa.


      • En jaksanu....
        .................... kirjoitti:

        Tästä onkin jo aikaa kun olen tämän viestiketjun aloittanut. Mulla onkin nyt uusi ongelma. Tosiaan paha olo tulee aina aamulla, mutta nyt ei enää ole niin oksettanut vaan vain väsyttänyt.
        Mulle ei vaan oikeasti sovi alkoholi sillä en voi juoda niin paljoa, että olisin edes humalassa. No nyt viime kerralla baarissa meni viisi alkoholiannosta ja niissä siis jotain 4cl aina yhdessä viinaa, en tiedä, että mitä. Mutta tuon jälkeen olin todellakin huonossa kunnossa. Oli pakko koko loppuyö kun olin matkalla kotiin niin istua puistossa kun oksetti niin paljon. Miksi kaikki muut on ihan ympäripäissään, eikä heille tule pahaa oloa? Hyvä puoli tuossa tietysti oli se, että aamulla ei ollut paha olo kun oli oksentanut suurimmat pois. Mutta oikeasti tämä on noloa jo kun olen ainoa jolle varmaan käy näin, paitsi jos ei lasketa niitä jotka on sitten siinä kunnossa, että kaverit raahaa kotiin.
        Ja olen siis 18.v, että alaikäinen ei ole tässä valittamassa.

        Juo vettä ja syö. Juo hitaammin. Ja naisilla ja pienikokoisilla ( jos ei juo paljon/usein) tietenkin alkoholi vaikuttaa enemmän kuin sama määrä jonkun ison korston juomana.


    • HOMO

      Krapulaan auttaa nukkuminen? Ja krapulaa ei tule kun et juo? tajuutko
      muuten tulee ja se on voi voi ja ruotsiks vielä smör smör.

      • kysymsy

        Osaako joku vastata, että liittyykö krapulaan alakuloisuutta. Ajattelen vain koko ajankuinka nättiä oli olla humalassa ja arki ei maistu.


      • asdsadasd
        kysymsy kirjoitti:

        Osaako joku vastata, että liittyykö krapulaan alakuloisuutta. Ajattelen vain koko ajankuinka nättiä oli olla humalassa ja arki ei maistu.

        Se on morkkis se. Ja pahenee iän myötä.


      • ssssun___
        asdsadasd kirjoitti:

        Se on morkkis se. Ja pahenee iän myötä.

        Mulla on silleen että ei koske päähän mutta on hirvee olo.Ja semmone kylmänhikinen yms. Ja sit oon ihmetelly, et jos meen esim. kolmen jälkeen kännissä nukkumaan, ni kello on kuuus-kaheksan ku herään eikä nukuta yhtään? on vaan aijemmin kuvailemat oireet. Mutta en silti oksentele.


    • Merihanhi

      Usealla keskustelupalstalla kerrotaan acetium kapseleiden vähentävän merkittävästi krapulaa.
      www.acetium.fi

    • umnuety

      pill u akun saa ni kyl helpotata

    • binbinbinbinbinbin

      Juo Jaffaa ja sormet kurkkuun ja nuku ja juo vettä nii kyllä se siit ja sit ko pystyt nii syö vähä;P

    • kkkkkko

      siiis krapula on erilainen eri ihmisillä, itsellä ei ikinä krapulaa, vaikka tulisi kitattua kuinka paljon. hauska aina naureskella kavereilla jotka on henkihieverissä.
      kannattaa safkata ennen ryyppäämistä eli älä juo tyhjään mahaan, ja no todella outoa että saat tuollaisen darran vaikka olet vetänyt vettä ja lopettanut ajoissa. :o
      unenmääräkin vaikuttaa, joten kannattaa yrittää nukkua hyvin, aika turha neuvo kyllä kun illat tuppaa venymään. :d
      yhdellä tutulla tulee darra jos hän on juonut vähän, mutta paljon otettuaan hänellä ei ole muuta kuin vähän pääkipua, en oikein tajua.
      kun aamulla on darra, ei siihen muu auta kuin kärsiä, siihen ei ole mtn apukeinoja oikeen.

      • kkkkkkkkko

        ja jos juo paljon kaikkea erilaista krapula on todennäköisempi, jos juo vain tiettyä juomaa pitäisi ainakin krapulan olla vaisumpi.


    • Kännääjä.95

      Kannattaa juoda tasaiseen tahtiin ja samaa sorttia niin pystyy ottamaan enemmän ja krapula ei ole niin paha, esim vappuna join 6-packin kaljaa ja lisäksi jonkin verran vodkaa ja oksensin sillä join ne liian nopeasti, kun taas päättäreillä meni tolppa alas eikä muuta kuin aivan pieni krapula, ja olen siis 15v.

    • ite suosin hampaiden pesua ainakin illalla. Eipähän ainakaan maistu kissanpaska suussa aamulla.

    • Hermanni_Hiiri

      Krapulahan johtuu vain ja ainoastaan solujesi kuivumisesta ja tästä johtuvien myrkkyjen konsentraation kasvaessa. Alkoholi, kofeiinin tavoin, on kehoa kuivattava aine, joten nesteytys juomisen ohessa on tärkeää. Eli välistä käyt tilaamassa sen jääveden, niin kaikki tekevät (jotka kävelevät omin jaloin kotiin).

      Mietit myös tuota määrää, niin syö jotain (ei makeaa) ennen baarireissua ja ruuan vaikutuksesta pystyt juomaan enemmän, sillä elimistössäsi on muutakin kuin se alkoholi.

      Itse en allekirjoita tuota "juo yhtä sorttia" - juttua, sillä itse aloittelen viina - lonkero kombolla ja baarissa juon kaikkea drinkkejä, shotteja ja hanatuotteita. Ikinä en ole kärsinyt krapulasta tai edes tilasta, joka olisi siihen verrattavissa, sillä vesi on se, joka ratkaisee.

    • pissis pro

      Jos on krapula, sitten loivennetaan. Eli krapula lähtee viinalla. Myös Diapamit on oivallisia apuja kanuunaan.

    • KYLLÄ!

      MAITO JÄILLÄ O IHA VIDU JEES!

    • sdgrbas

      Krapulaan ei auta mikään kepposkonsti uskokaa vaan.
      Juo vaan vettä ennen nukkumaanmenoa (kohtuudella), älä ota kipulääkkeitä (kuulema haittavaikutuksia paljon), ja paras keino millä lieventää krapulaa: juo mietoja/ kohtuudella. Simple as that.

    • hulahula33

      No joo täs ois pari tällasta vanhankansan poppakonstia..

      1. ennen kuin aloitat juomaan juo ruokalusikallinen oliiviöljyä(muodostaa vissiin jonku suojaavan kalvon mahalaukkuun).

      2. juo samalla vettä eli esim. aina jos juot pullon olutta juo myös pullo vettä.

      3. syö samalla paljon (alkoholi ei myöskään vaikuta niin paljoa).

      ite en oo kokeillu mutta kuulemma joillakin toimii...

    • tällasta

      kannattaa juua vettä aina välillä siis sillonko jua alkoholii

      • igjloihhpo

        tai sitten vähentää juomista


    • Rauhanpiippu

      Kuulin joskus paikalliselta rappio punksilta (pörje) että laittaa lihaliemi paloja veteen ja vetää ykkösellä alas. :DDDDD en tiedä toimiiko, itse en krapulaa harrasta.

      • fiore2

        Lihaliemi/Kasvisliemi siis sulatettuna veteen on paras darra lääke,,,,se on ainoa mikä pysyy sisällä jos kaikki on tullut jo ulos.Se antaa vatsalle ns.suojakalvon ja sen jälkeen pystyy syömäänkin.
        Kokeilkaa ihmeessä!!!!!!!!!!!


    • 10 kohdan vinkit

      Antakaahan kun wanha setä neuvoo:

      1. Ihan ensiksi on mietittävä millä kännää. Joku sopii jollekin jne. mutta perussääntö on se, että älä juo sokerilitkuja.

      2. Juo vettä kännäämisen ohella. Jotkut sanoo, että joka toinen lasi vettä. No ei kukaan noin paljon vettä jaksa kiskoa oikeesti, mutta aina silloin tällöin lasillinen.

      3. Syö illan aikana.

      4. Juo iso lasi vettä ja ota särkylääke ennen kuin menet nukkumaan. Ota myös vesilasi/limupullo sängyn viereen ja aamulla ensimmäisenä juo.

      5. Nuostessasi krapulaiseen päivään aloita se vahvalla särkylääkkeellä ja runsaalla nesteellä. Buranaa ainakin 2 x 400mg. Sen pitää toimia tehokkaasti ja heti. Lisäksi vatsavaivoja helpottaa hedelmäsuola, esim. Samarin.

      6. Lääkkeen vaikutettua ota yksi bisse tai jos pystyt niin esim. Underbergin ”vatsalääkettä”.

      7. Älä leiki sankaria ja lähde säbätreeneihin, vaan pyri pitämään syke matalalla aamupäivällä.

      8. Tilaa pizza, kebab, hamppariateria tai mitä tahansa rasvaista ja suolaista.

      9. Jos olo ei vieläkään helpota, ota toinen olut ja koita juoda se yhdellä kertaa – mahdollisimman nopeasti.

      10. Käy saunassa (toisilla voi pahentaa).

    • vitaaaaaa

      VIISI VITAEPROTA ILLALLA ENNEN JUOMISTA!
      toimii !

    • .....

      Mina ei tietää mutta nuha paranee nussimalla.

    • ....

      Juo lasolia aamulla ei ole minkäänlaista krapulaa.

    • BHAM

      Hyviä neuvoja, mutta monet niistä unohtaa ne käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät, jotka määräävät mitä teemme ja milloin. Eli kun lähdetään dokaa, ryyppää, juhlii, bailaa yms. niin ei sillon mietitä "lopeta juominen ajoissa". Ei kukaan edes muista vuosien päästä tommosia iltoja, kun ei niistä jää kuin tyhjä arpa käteen. Ts. miten selvitä loppuun asti dokaamalla, mutta vähemmällä darralla?

      Yks jogurttipurkki oliiviöljy lusikallinen tai pari kannattaa vetää tosiaan ennen dokaamista. Se muodostaa sen "kalvon" ja alkoholi"höyryt" ei pääse imeytymään ja purkautumaan vastaavalla tavalla. Toimii.

      Mieti mitä juot. Ei tarvi kiskoo jokaista sorttia. Jos päätät vetää viskii, älä sekoita punaviiniä, korkeintaa bisseä. Jos litkit vodadrinkkejä baarissa, älä saman illan aikana vedä tequilaa ja rommia.. jne. Jos mietit alotteluiks viiniä, suosittelen valitsemaan valkoviinin.

      Veden juominen illan aikana muun dokaamisen lomassa on hyvä neuvo.. tosin se tuppaa hyvin helposti unohtua. Muistat ehkä aloitteluiden aikana, mutta et baarissa. Anna vaikka electronis tyttöystävälles ja sano sille, että antaa kortin aina sillä ehdolla että vedät yhden lasin vettä..emt. joku muistikeino pitäis kehittää.

      Ennen nukkumista / sammumista ehdottomasti on syötävä jotain ja jos mahdollista niin vedä toinen satsi jogurttia naamaan. Ota särkylääke ja paljon vettä. Tässä kohtaa tuskin pystyt enää valvomaan... jos yrität, niin sammut hetiku istahdat tai meet makuulles.

      Aamulla ota vahva särkylääke, juo iso lasi vettä vitamiiniporetabletin kanssa ja perään iso lasi 100%-appelsiinimehua. Juo vichyä myös, koska siinä on suoloja. Mee suihkuun istumaan/makaamaan ja annan veden vaa valua (seisominen on tuskaa, hanki vaikka jakkara). Pistää veren kiertämään.

      Tee itelles jäähilesmoothie. Heitä mustikoita, mansikoita, luonnonjogurttia, 1-2 viipaletta kuningatarjäätelöö ja vähä jäitä maitoo. Jos toi ei vie jomotusta pois ni on kumma.

      Todennäköisesti silti on ärsyttävän kuivat huulet, wompatin silmät ja hiton väsyny olo mut ainakin darra on lievempi ku ilman näitä. Todennäköisesti muuten oisit polvillas naama pöntön juuressa niin että kaaressa lentäis sappinesteet ulos ja miettisit et "mitä hittoa mä eilen vedin, en dokaa enää ikinä..huhhuh siis mul on aivan sairaat darrat". Niin meillä muillakin ja niin ihmisillä ennen meitä.

    • terve vaan kaikille

      lonkerot yms sokerilitkut vaan pois! ite huomasin sen tossa kk sitten kun yhtenä iltana join 25cl viinaa, ja kaks lonkeroa. aamulla oli varmaankin elämäni pahin krapula sisältäen oksentamisen yms. sitten yhtenä iltana join 25cl viinaa ja 4 kaljaa, EI minkäänlaista krapulaa!

    • nakkelii

      Puhuttaessa krapulasta ja sen ehkäisystä ei oikeen mitkään poppakonstit auta. Kysehän on alkoholin hapettumisesta aldehydiksi, joten ainut keino estää tämä on joko olla juomatta tai sitten oksentaa alkoholi pois. Kumpikaan näistä ei ole kovin mukava vaihtoehto mentäessä bilettämään, joten parempi siis keskittyä neste- ja suolatasapainon hoitamiseen, mitä alkoholi haittaa.

      Korostan siis vielä että mitkään jäähileet, luonnonjugurtit tai tasottavat ei auta yhtään enempää kuin mikään muukaan. Tässä kuitenkin pari faktaa sekä omalla kokemuksella huomattua seikkaa:

      -Toisille ei sovi makeat juomat. Varsinkin likööreistä voi tulla huono olo
      -Joillekin tietyt alkoholijuomat kuten vodka aiheuttaa pahemman krapulan kuin esim. miedommat drinkit
      -Osalle illan aikana monien erilaisten juomien juominen aiheuttaa krapulan (eri juomia juodessa hämärtyy myös käsitys siitä miten paljon on juonut ja mitäkin)
      -Alkoholin vaikutukset ovat tasaisemmat kun olet syönyt ennen juomista. Myös positiivinen mieliala tasoittaa vaikutuksia
      -Veden tankkaaminen ennen juomista vähentää alkoholijuomien "juomista janoon". Baari-illan aikana se tasoittaa humalaa ja vähentää alkoholijuomien juomista ja illan päätteeksi palauttaa nestetasapainoa ja alkoholin aiheuttamaa kuivumista. SUOSITTELEN :)
      -Kofeiini kumoaa osittain alkoholin vaikutuksia. Se ei laske humalaa, mutta jos huomaat olevasi liian sekaisin, voi kuppi kahvia, vähän vettä ja pieni lenkki ulkona parantaa tilannetta
      -Parasetamoli (Para-tabs, Panadol) alkoholin kanssa aiheuttaa maksa-vaurioita, joten älä missään tapauksessa käytä särkylääkkeitä missä vaikuttavana aineena on parasetamoli. Ei illalla, ei aamulla eikä mielellään edes parin päivän sisällä. Ibuprofeiinivalmisteet (Burana, Ibumax) sen sijaan aiheuttavat vatsavaivoja. Aamulla ibuprofeeini voi auttaa, mutta illalla otettuna se vain pahentaa aamun ongelmia.
      -Illalla kannattaa huolehtia myös suolatasapainosta. Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta kuulema urheilujuomista saa hyvin suoloja ja nestettä. Siis esim. Hart-Sport jauhe ja vettä.
      -Rasvainen ruoka aamulla saattaa jopa hidastaa palautumista, joten suosittelen hiilareita
      -Seuraavana päivänä urheilu hidastaa palautumista huomattavasti eikä siitä ole MITÄÄN MUUTA KUIN HAITTAA. Alkoholin nauttimisen jälkeen pitäisi pitää min. 24h tauko ennen sykkeen nostoa
      -Tasoittavat eivät auta mitenkään. Jos meinaat tasoittavia nauttia, kannattaa miettiä onko itsellään jonkinlainen alkoholiongelma tai asennevamma. Lumelääkkeenä krapulaan voi käyttää vaikka voikukkia

      Omista kokemuksista sen verran että itse tykkään pienessä humalassa syödä aika paljon. Olen myös lähes poikkeuksetta lopettanut juomisen useita tunteja ennen nukkumaanmenoa. Ennenkaikkea kannattaa opetella tuntemaan se tila, kun juominen ei aiheuta enää yhtään mukavampaa tilaa, sillä kun alkoholin kanssa menee yli, niin siitä on paha päästä parempaan kuntoon vielä samana iltana.

    • lifemocker

      1. älä polta tupakkkaa
      2. syö ennen nukkumaan menoa ja juo vettä
      3. herättyä syö ja juo lisää

    • teppo vai oliko se s

      Kännääminen on perseestä!! menee vaan rahat LAISKOJEN pussiin , baarit on nykyään täynnä epä rehellisiä ihmisiä! tai luultavasti ollut aina!!

    • Jondayz

      Ennen nukkumaanmenoa paljon vettä! Tai sitten baarissa muutaman tuopin välein lasi naamariin. Ja uutta tuoppia!

    • 271111111

      En suosittele juomaan viittä päivää putkeen. Nyt ollut niin karmea rintakipu että huhhuh. Ambulanssin soitto käynyt mielessä aika moneen kertaan. Saas nähä selviänkö tästä lainkaan. Eli siis, noin 22 annosta alkoholi meni per päivä, pe-ti. Jos tästä selviän, niin tulen kyllä tänne kertomaan. Jos en, niin toivotan teille hyvää loppuelämää. Ei saatana että voi masentaa näin vitun tyhmä toiminta.

      • 271111111111

        Oikeasti, en vähättele teidän krapuloitanne yhtään, mutta näin paskan krapulan tuleminen ei pitäisi olla edes mahdollista. Maksa meinannut räjähtää koko päivä ja oikeasti ollut semmoinen tunne että kohta noutaja tulee. Jos tästä selviän niin vähennän alkoholin käyttöä huomattavasti. Ennen kuin kommentoitte mitään niin kokekaa tämä rintakipu ensin. Tuntunut 6 tuntia että sydän pettää ihan justl. Kaameat krapulat koettu ennenkin ja oksennettu neljä tuntia putkeen, mutta nämä eivät ole mitään tähän verrattuna. Aiemmin voinut vain nukkua krapualn pois, mutta nyt ei uskalla edes nukkua, kun pelkää ettei herää. Jippikayfuckingyay. Olen suomalainen ja sitä rataa.


    • tilulii1

      ^Sulla on liia juomisen takia aiheutunut ahdistus/paniikkihäiriö. Sen takia luulet, että kuolet yms.

    • hdlsbsms

      itse olen ihan krapulaton aina joten en v9i oikein samaistua tuskaasi. ihan sama vaikka joisin 6 tequilaa ja mitä lie muuta aamulla olen ihan uudesti syntynyt ;D mutta olen kuullut että parhaiten vältät kun juotbyhtä lajia kerrallaan etkä ala mitään viinaa vetämään ja juot yhden lasin vettä jokaista alkoholillista juomaa kohden :)

    • juuhniji

      hahahaha ei vittu mitä poppamies keinoja. krapula lähtee alkoholilla, kaikki muut keinot on jo tieteellisestikin todistettu paskoiksi.

    • Älä juo, se on syntiä.

      Aamen.

    • toimiiii

      1. Varaudu aina krapulaan kun menet ryyppäämään
      -Ota aamuksi rullakebab suosikki täytteilläsi (ei mitään tulista silti), väh. kaks litraa mustikkakeittoo ja appellsiinimehua (mielellään hedelmälihaa sisältävä) ja jotain buranan tapaista vaikka muutama 600mg ja niitä sitten otat olon mukaan

      2. Ennen ku meet ryyppää nii syö ja juo paljon (jotain muutaku alkoholia :D)

      3. Juo alkuun sen verran että alkaa pieni hiprakka olemaan tai vähän enemmänkin mutta silti sitä "parasta aikaa" niin sitten lopeta juominen, kun alkaa ilo loppumaan/ pää selviimään niin jatka juomista

    • Täsmä.Lääke

      Bentsot ym muut GABA yhdisteet ovat toimivia krapulalääkkeitä 2mg rivalla skippaat krapulan yhdellä hujauksella.

    • LappariRane

      Krapula lähtee viinalla.

      • Jos juo kokoajan, ei tule krapulaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe