MOOTTORINHÄIRIÖVALO

astra G-98

Onko muuta tehtävissä kuin viedä auto korjaamolle piuhoihin kiinni ja luetuttaa vikalista... yhtäkkiä ajaessa syttyi ensi kerran moottorin(elektroniikan) häiriö valo. sammutin auton , käynnistin uudelleen ja hetkenkuluttua taas paloivalo.... about 5 km jälkeen taas sammui....???!!!! hämärä juttu..
mutta mikä vialla? anturiko??

48

73775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamppa

      vikahan voi olla periaatteessa missä vain. netistä on saatavana koodit joilla voit lukea myös itse vikalistan.
      Konehuoneessa on liitin mihin Opelin liikkeessä kytketään testeri. Kyseiseen liittimeen yhdistetään tietyt navat esim. rautalangalla jolloin häiriövalo alkaa vilkuttaa vikakoodia. Koitan kaivaa sen nettiosoitteen esiin, missä on eritelty automerkit ja vikakoodit.
      Kaverilla oli Vectrassa lamda-anturi rikki ja varsin kokeiltiin tuota systeemiä. Kyllä se vaan oikean diagnoosin antoi.

      • astrag

        Minun astrani G99 ja siinä kyllä testeripistoke on vaihdekepin juuressa keskikonsolissa ja tietääkseni myös vm98:ssa samoin.Miten näistä luetaan vikakoodit ja voiko sammuttaa huoltokehotusviestin????


    • Arska

      Vectrassa syttyi ajoittain tuo häiriövalo. Auto kulki ja kävi aivan normaalisti. Vika oli lambda anturissa. Vaihdoin uuden ja valo sammui. Jälkeenpäin kuulin että sen anturin voisi koettaa puhdistaa tislatulla vedellä? Tiedä sitten onko jutussa perää.

    • Niku

      Juu minulla on Opel Vectra 2.0 CDX.
      Siinä on kaa sama vika !
      "moottorin häiriövalo" syttyy omiaan aikojaan.
      Yleensä se syttyy kun auto on parkissa hetken aikaa ajon jälkeen ja kun lähtee jatkamaan matkaa, niin häiriövalo palaa iloisesti.
      Mä oon korjuuttana autoa monesti.
      Yleensä korjaamolla todetaan että nokka-akselin pyörintää seuraava anturi on virheillyt.
      Kaksi kertaa on vaihdettu lamda-anturi. (sillon merkkivalo paloi kokoajan).
      Kerran tyhjäkäynnin säätömoottori . (silloin auto pysähty täydestä vauhdista. Mutta lähti käyntiin kun oli pysähtynyt tienvarteen)
      Paras neuvo yhdellä korjaamolla oli kun kyselin, että mikähän tätä perkeleen Oopeli vaivaa kun toi merkkivalo syttyy ja sammuu. Niin korjaaja sanoi, että laita musta teipin pala valon päälä ja eläkä välitä moisesta valosta. Valo on kuulemman Opelin perusvika ja sitä on vaikea paikallistaa mistä se johtuu. Likkaa antureita.

      Jep ... mä oon kyllä polttana päreeni Opelin kaa
      Kyllähän sillä ajella voi jos on tarpeeks paksu lomsa.

      Vinkki!
      Muistakaa vaihtaa tulpanjohdot hyvissä ajoin .... muuten hajoo puola ja kun kone rupee käymään "kolmella pytyllä", niin KATTI saa palamatonta bensaa ja hajoo .... JA sit taas
      hymyilyttää :=)

      • Astra G-98

        täytyy sanoo että sun vectra vaikuttaa aika maanatai kappaleelta....
        Oon astralla rullannut 20tkm:ä ja nyt eka vika...
        mutta ei oo valo palanut sen päviän jälkeen??
        odotan innolla koska syttyy uudelleen...!!

        silloin kun valo syttyi olin kassa ajanut pienen matkan...auto hetken parkissa ja sitten jatkoin ajoo niin valo syttyi....no ajoin about 5 kilsaa ja valo sammui..... voi tietysti olla vain jokin tilapäinen juttu tai säästä johtuva??? mutta lamda anturi varmaan on isoin syyllinen asiaan..

        ps. mikä on tulpanjohdoille hyvissä ajoin???
        kun vanhemmissakin autoissa esim..... 80-luvun romuissa merkissä kun merkissä on alkuperäiset tulpanjohdot...niin miksi ne nyt pitäis uuteen autoon vaihtaa....vaihdettavaa tuntuu opelissa muutenkin riittävän...
        helpoimmalla pääseee kun vaihtaa koko auton...


      • Niku
        Astra G-98 kirjoitti:

        täytyy sanoo että sun vectra vaikuttaa aika maanatai kappaleelta....
        Oon astralla rullannut 20tkm:ä ja nyt eka vika...
        mutta ei oo valo palanut sen päviän jälkeen??
        odotan innolla koska syttyy uudelleen...!!

        silloin kun valo syttyi olin kassa ajanut pienen matkan...auto hetken parkissa ja sitten jatkoin ajoo niin valo syttyi....no ajoin about 5 kilsaa ja valo sammui..... voi tietysti olla vain jokin tilapäinen juttu tai säästä johtuva??? mutta lamda anturi varmaan on isoin syyllinen asiaan..

        ps. mikä on tulpanjohdoille hyvissä ajoin???
        kun vanhemmissakin autoissa esim..... 80-luvun romuissa merkissä kun merkissä on alkuperäiset tulpanjohdot...niin miksi ne nyt pitäis uuteen autoon vaihtaa....vaihdettavaa tuntuu opelissa muutenkin riittävän...
        helpoimmalla pääseee kun vaihtaa koko auton...

        Juu ... niin on !
        Siitä on pari vuotta kun puola hajos.
        Syyllinen siihen oli kuulemman tulpanjohto.
        Tulpanjohdon "vastus" oli kasvanut liijan suureksi ja sen seurauksena puolan sisällä
        tapahtui "läpilyntejä" ja puola vaurioitu osittain.
        Kone ei ruvennut pelittää kunnolla pelkästään
        että ois vaihtanan uudet tulpanjohdot.
        Muistaakseni siinä 2000 kieroksen kieppeillä
        kone "nyhti", mutta heräs toimii kun kierätti yli 2000.
        Vijan tosiaan huomas kun ajeli jonossa 80-100 km/h.
        Joutu heittää neloselle että kierokset kipus yli 2000.
        Koneessa ei ollu vääntöö ja se nyhti !
        Mä joudun ajelee jonkunaikaa sillee kone että konen ei pelittänä kunnolla ennenkuin sain sen huoltoon taas.
        No huoltomies rupes heti syttää tulpanjohtoja :=)
        Onneks olin paikalla ja kerron että tulpat ja tulpanjohto sarja oli vaihettu kuukaus sitten.
        No seuraava vaihtoehto oli PUOLA.
        JA sehän se oli !
        Kaikki hepat oli toiminassa taas :o)

        Mutta yllätys yllätys kun olin taas ajellut jonkin kuukauden niin pakoputki rupse pitää
        kummallista "turinaa" ja kolinaa.
        Mä aattelin että takapöntön "tavarat" oli lähtenä irti ja kolis.
        Taas korjaamolle :) jipii !!!!
        No meni korjaamolle ja komensin vaihtaa takapöntön.
        No "kiva" huoltomies tuli kertoo että ei se "ääni"
        tule takapöntöstä yksistään että myös KATin
        tavarat on ironna ja kolisee eli KAT on sökö.
        No ... siinä vaiheessa "vitutuskäyrä" hiukan jo nousi.
        Mutta päreet paloi kun ruvettiin kahtelee kuinka paljo varaosat maksoi !
        Takapönttö maksoi alkuperäisenä yli 200 euroo (muistaakseni 270)
        Ja Katti siinä 500 euro kippeillä.
        Ja Katti oli vielä tilaus tavaraa :)) (ei varastossa)
        SIINÄ vaihessa mä nostin kytkintä moisesta "putiikista"
        Tuli ehkä sanottua jokin kirosanakin :)
        Putiikki oli Opeli merkkihuolto "PP-auto Lohja"
        Ostin tarvike katin ja tarvike takapöntön.
        (katti 300 ja takapöntö 80)

        Näillä kokemuksilla voin SUOSITELLA vaihtaa tulpanjohdot hyvissä ajoin :o)
        Johtosarja on kyllä kallis noin 80 euroo.

        Mä olen vakaasti pättänyt hävittää Oopein
        ja ostaa jonkun Japsin toden-näköisesti Toyotan

        Ooppeleitten tuonti Suomeen pitäs kieltää :o)


      • specialist
        Niku kirjoitti:

        Juu ... niin on !
        Siitä on pari vuotta kun puola hajos.
        Syyllinen siihen oli kuulemman tulpanjohto.
        Tulpanjohdon "vastus" oli kasvanut liijan suureksi ja sen seurauksena puolan sisällä
        tapahtui "läpilyntejä" ja puola vaurioitu osittain.
        Kone ei ruvennut pelittää kunnolla pelkästään
        että ois vaihtanan uudet tulpanjohdot.
        Muistaakseni siinä 2000 kieroksen kieppeillä
        kone "nyhti", mutta heräs toimii kun kierätti yli 2000.
        Vijan tosiaan huomas kun ajeli jonossa 80-100 km/h.
        Joutu heittää neloselle että kierokset kipus yli 2000.
        Koneessa ei ollu vääntöö ja se nyhti !
        Mä joudun ajelee jonkunaikaa sillee kone että konen ei pelittänä kunnolla ennenkuin sain sen huoltoon taas.
        No huoltomies rupes heti syttää tulpanjohtoja :=)
        Onneks olin paikalla ja kerron että tulpat ja tulpanjohto sarja oli vaihettu kuukaus sitten.
        No seuraava vaihtoehto oli PUOLA.
        JA sehän se oli !
        Kaikki hepat oli toiminassa taas :o)

        Mutta yllätys yllätys kun olin taas ajellut jonkin kuukauden niin pakoputki rupse pitää
        kummallista "turinaa" ja kolinaa.
        Mä aattelin että takapöntön "tavarat" oli lähtenä irti ja kolis.
        Taas korjaamolle :) jipii !!!!
        No meni korjaamolle ja komensin vaihtaa takapöntön.
        No "kiva" huoltomies tuli kertoo että ei se "ääni"
        tule takapöntöstä yksistään että myös KATin
        tavarat on ironna ja kolisee eli KAT on sökö.
        No ... siinä vaiheessa "vitutuskäyrä" hiukan jo nousi.
        Mutta päreet paloi kun ruvettiin kahtelee kuinka paljo varaosat maksoi !
        Takapönttö maksoi alkuperäisenä yli 200 euroo (muistaakseni 270)
        Ja Katti siinä 500 euro kippeillä.
        Ja Katti oli vielä tilaus tavaraa :)) (ei varastossa)
        SIINÄ vaihessa mä nostin kytkintä moisesta "putiikista"
        Tuli ehkä sanottua jokin kirosanakin :)
        Putiikki oli Opeli merkkihuolto "PP-auto Lohja"
        Ostin tarvike katin ja tarvike takapöntön.
        (katti 300 ja takapöntö 80)

        Näillä kokemuksilla voin SUOSITELLA vaihtaa tulpanjohdot hyvissä ajoin :o)
        Johtosarja on kyllä kallis noin 80 euroo.

        Mä olen vakaasti pättänyt hävittää Oopein
        ja ostaa jonkun Japsin toden-näköisesti Toyotan

        Ooppeleitten tuonti Suomeen pitäs kieltää :o)

        Vain tyhmä ajaa autolla joka ei toimi kunnolla.Kanattaisi korjauttaa auto heti kun se rupeaa esim,nykimään.Tuossakin tapauksessa olisi päästy tosi vähällä jos et ois autolla ajanut enempää.Olipa auto mikä tahansa niin ei ne katalysaattorit tuommosta kestä.Sitäpaitsi opeleissa on tosi vähän katalysaattorivikoja(jos ei tuollaisia tahallaan särjettyjä lasketa)muihin merkkeihin verrattuna.


      • specialist

        Mikäköhän tuo korjaaja on ollut.Ei ainakaan asentaja jos tuommosia ehdottaa.Kaikki häiriövalohommat on saatu selvitettyä AINA.Kannattaa kääntyä ammattimiehen puoleen.Meneehän näiltä autoilta maine jo huonojen mekaanikkojen takia...NYT KYLLÄ OTTAA PATTIIN!!


      • Niku
        specialist kirjoitti:

        Vain tyhmä ajaa autolla joka ei toimi kunnolla.Kanattaisi korjauttaa auto heti kun se rupeaa esim,nykimään.Tuossakin tapauksessa olisi päästy tosi vähällä jos et ois autolla ajanut enempää.Olipa auto mikä tahansa niin ei ne katalysaattorit tuommosta kestä.Sitäpaitsi opeleissa on tosi vähän katalysaattorivikoja(jos ei tuollaisia tahallaan särjettyjä lasketa)muihin merkkeihin verrattuna.

        Mua kyllä hiukan suututtaa viedä
        autoa korjaamolle joka kuukausi.
        Kai se on sit tyhmyttä :o)
        Opel huoloissa on parin viikon jono aina ennenkuin saa huoltoon.
        Ja Oopelin korjaminen ei oo halpaa !!!!!
        Se on aina melkein 200 ekee kun näyttää.
        Opel putiikissa maksaa se jo 50 euroo, että ne tökkää johdon kiini siihen päätelaitteseen millä ne lukee vikakoodin.
        Minusta se on aika sikamainen hinta moisesta toimenpiteestä.
        Olen töissä käyvä ihminen ja tarviin auto joka päivä eikä ole toista auto käytetävissä.
        Eli en voi odotella pari viikkoa kotona milloin Opel huolto suvaitsee ottaa auton hultoon.

        Juu voi olla että Oopeleissa on vähän kat vikoja.
        Mutta paljon muuta vikaa.


        Onks tuttuja vikoja ?
        - 1 ja 2 vaihde ei tykkää toimia.
        Tai toimii mutta ei halua mennä "päälle"
        Selitys tälle on se, että Opelin insinöörit
        ovat littaneet sellasia meltorauta putkisokkia
        "vaihteisto mekanismiin"
        Se ei kallis korjaus 50 ekee.
        - Sekunda laturi ! Se kun sanoi työsopimuksen
        irti, niin joka ikinen valo "poltin" paloi
        autosta. Tietenkin ne jotka sattu olla "päällä"
        Korjaus uusi laturi (boss).
        Kallis remontti !!.
        Minä en onneks omistana auto silloin vielä
        Huoltokirjasta ja kuiteista oon katellut.
        Ilmeisesti siitä "onnetumuudesta" on
        jäänyt yksi poltin vaihtamatta.
        "Latauksen merkkivalo" se huomattiin
        kun kerran olin korjuuttamassa Opelia
        kun moottorin häriö valo paloi.
        Silloin huoltomies nauroi että poltin
        on varmaan jätetty tahallan vaihtamatta.
        Koska Oppelin mittariston on "kiva" purkaa.
        Mittaristo alareunassa on sellanen "muovi"
        hökötys joka on vaikee irottaa sillee, että
        siihen ei jää jälkiä. Se on kiini sellaisilla
        muovi "klipsuilla".
        - Takalasin lämmitimen kytkin ei pysy pohjassa
        jos on yli 10 astetta pakkasta.
        kyllä se sit pysyy kun autoon on saanut lämmintä
        tarpeeks sisälle. Tosi hyvä toiminto :o)
        - Lämmityslaitteen nopeuten säädin ei toimi.
        Suurin nopeus onneks toimii vielä :o)
        - Talvella tyhjäkäynti ei toimi.
        Kaasuttelee omiaan aikoja tai huutaa noin 2000
        kierosta. Tai sit ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan.
        Vika oli tyhjäkäynnin säätömoottorissa.
        Uusi alkuperäinen töineen maksoi 200 ekee.
        Mutta ikävintä siinä on se että se ei kestänyt
        kuin vuoden. Se on taas rikki !!!
        - Etujosi poikki !! Oopel on elämäni ensimmäinen
        auto jossa kierejousi meni poikki.
        Aivan uskomatonta !
        Sekään ei oo mikään halpa remppa !
        Tossa mallissa mikä mulla on niin "etutolppa"
        ei lähde irti helposti.
        Vaan joutuu purkaa koko etupään.
        Varsinainen Saksalaisten insinöörien
        mestarinäyte.
        - Ensiasennus PHILIPS piti nakata "tunkiolle"
        heti kun ostin auton :o) Soittimessa ei lukena
        Philips tais lukee Opel :o)
        - Venttiilikopan tiiviste. Se yllätys ylätys oli
        ruvennut vuotaa oljyä ja öljyt tietenkin oli
        kertynä tulpan "reikin". Tulpat oli melkeen
        "hukkuna". Onneks nyt menneenä syksynä
        rupesin ite vaihtaa tulppia ja huomasin.
        Kopan tiivisteen voi vaihtaa ite.
        - Moottrinhäirivalon ongelamn kaa oon käynä
        useasti korjaamolla.
        Siinä on palan rahaa ihan mukavasti.
        Tällähetkelläkin valo sytty kun lämpimän koneen
        laittaa käyntiin.
        Toden-näköisesti "alakerran anturi" ja
        nokka-akselin pyörimistä seuraava anturi rikki.
        TODELLA KIVAA !!

        JUU ... tässä pientä esimakua miten laadukkaita
        Ooppelit on.

        Edellisissä höpinöissa taisin mainita, että
        kyllähän Oppelilla voi ajaa jos on aikaa viettä
        korjamolla ja on tarpeeks paksu lomsa.
        Mutta mulla sitä ei oo.

        Ja nyt alkaa ruokatunti.
        Voin kyllä kehua Oopel hienouksia lisää :o)


      • Niku
        specialist kirjoitti:

        Mikäköhän tuo korjaaja on ollut.Ei ainakaan asentaja jos tuommosia ehdottaa.Kaikki häiriövalohommat on saatu selvitettyä AINA.Kannattaa kääntyä ammattimiehen puoleen.Meneehän näiltä autoilta maine jo huonojen mekaanikkojen takia...NYT KYLLÄ OTTAA PATTIIN!!

        Jaa .... mistäköhän tommosia
        ammatimiehiä löytyy.


      • specialist
        Niku kirjoitti:

        Mua kyllä hiukan suututtaa viedä
        autoa korjaamolle joka kuukausi.
        Kai se on sit tyhmyttä :o)
        Opel huoloissa on parin viikon jono aina ennenkuin saa huoltoon.
        Ja Oopelin korjaminen ei oo halpaa !!!!!
        Se on aina melkein 200 ekee kun näyttää.
        Opel putiikissa maksaa se jo 50 euroo, että ne tökkää johdon kiini siihen päätelaitteseen millä ne lukee vikakoodin.
        Minusta se on aika sikamainen hinta moisesta toimenpiteestä.
        Olen töissä käyvä ihminen ja tarviin auto joka päivä eikä ole toista auto käytetävissä.
        Eli en voi odotella pari viikkoa kotona milloin Opel huolto suvaitsee ottaa auton hultoon.

        Juu voi olla että Oopeleissa on vähän kat vikoja.
        Mutta paljon muuta vikaa.


        Onks tuttuja vikoja ?
        - 1 ja 2 vaihde ei tykkää toimia.
        Tai toimii mutta ei halua mennä "päälle"
        Selitys tälle on se, että Opelin insinöörit
        ovat littaneet sellasia meltorauta putkisokkia
        "vaihteisto mekanismiin"
        Se ei kallis korjaus 50 ekee.
        - Sekunda laturi ! Se kun sanoi työsopimuksen
        irti, niin joka ikinen valo "poltin" paloi
        autosta. Tietenkin ne jotka sattu olla "päällä"
        Korjaus uusi laturi (boss).
        Kallis remontti !!.
        Minä en onneks omistana auto silloin vielä
        Huoltokirjasta ja kuiteista oon katellut.
        Ilmeisesti siitä "onnetumuudesta" on
        jäänyt yksi poltin vaihtamatta.
        "Latauksen merkkivalo" se huomattiin
        kun kerran olin korjuuttamassa Opelia
        kun moottorin häriö valo paloi.
        Silloin huoltomies nauroi että poltin
        on varmaan jätetty tahallan vaihtamatta.
        Koska Oppelin mittariston on "kiva" purkaa.
        Mittaristo alareunassa on sellanen "muovi"
        hökötys joka on vaikee irottaa sillee, että
        siihen ei jää jälkiä. Se on kiini sellaisilla
        muovi "klipsuilla".
        - Takalasin lämmitimen kytkin ei pysy pohjassa
        jos on yli 10 astetta pakkasta.
        kyllä se sit pysyy kun autoon on saanut lämmintä
        tarpeeks sisälle. Tosi hyvä toiminto :o)
        - Lämmityslaitteen nopeuten säädin ei toimi.
        Suurin nopeus onneks toimii vielä :o)
        - Talvella tyhjäkäynti ei toimi.
        Kaasuttelee omiaan aikoja tai huutaa noin 2000
        kierosta. Tai sit ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan.
        Vika oli tyhjäkäynnin säätömoottorissa.
        Uusi alkuperäinen töineen maksoi 200 ekee.
        Mutta ikävintä siinä on se että se ei kestänyt
        kuin vuoden. Se on taas rikki !!!
        - Etujosi poikki !! Oopel on elämäni ensimmäinen
        auto jossa kierejousi meni poikki.
        Aivan uskomatonta !
        Sekään ei oo mikään halpa remppa !
        Tossa mallissa mikä mulla on niin "etutolppa"
        ei lähde irti helposti.
        Vaan joutuu purkaa koko etupään.
        Varsinainen Saksalaisten insinöörien
        mestarinäyte.
        - Ensiasennus PHILIPS piti nakata "tunkiolle"
        heti kun ostin auton :o) Soittimessa ei lukena
        Philips tais lukee Opel :o)
        - Venttiilikopan tiiviste. Se yllätys ylätys oli
        ruvennut vuotaa oljyä ja öljyt tietenkin oli
        kertynä tulpan "reikin". Tulpat oli melkeen
        "hukkuna". Onneks nyt menneenä syksynä
        rupesin ite vaihtaa tulppia ja huomasin.
        Kopan tiivisteen voi vaihtaa ite.
        - Moottrinhäirivalon ongelamn kaa oon käynä
        useasti korjaamolla.
        Siinä on palan rahaa ihan mukavasti.
        Tällähetkelläkin valo sytty kun lämpimän koneen
        laittaa käyntiin.
        Toden-näköisesti "alakerran anturi" ja
        nokka-akselin pyörimistä seuraava anturi rikki.
        TODELLA KIVAA !!

        JUU ... tässä pientä esimakua miten laadukkaita
        Ooppelit on.

        Edellisissä höpinöissa taisin mainita, että
        kyllähän Oppelilla voi ajaa jos on aikaa viettä
        korjamolla ja on tarpeeks paksu lomsa.
        Mutta mulla sitä ei oo.

        Ja nyt alkaa ruokatunti.
        Voin kyllä kehua Oopel hienouksia lisää :o)

        ...mikä opel sinulla on ja millä moottorilla.Nuista puheista päätellen vectra a 16v???No kieltämättä paljon on vikoja mutta ei tosiaankaan suuria eikä varmasti kalliita.En tiedä mistä nuo hinnat olet saanut repäistyä,tuntuu aika uskomattomilta.Kyseiseen laturiin saa vaihdettua erillisen säätimen joka on kahdella ruuvilla kiinni,ei edes laturia tarte irroittaa eikä maksa kovinkaan paljon.Kannattaa vaihtaa vaihteistoöljy ja voidella vaihteensiirtoputki auton sisältä.Kepin ympäriltä lähtee suojapussi nostamalla pois.Mittariston poisottaminen ei tosiaankaan ole mikään monimutkainen homma,eikä siinä mitään mene rikki.Mittarin alamuovin saa helposti särkemättä pois kun taivuttaa keskeltä ja longistaa päät irti.Lämmityslaitteesta on mennyt etuvastus joka on lämmityslaitteenmoottorissa(maksaa ehkä n:12e)ja on suhteellisen helppo vaihtaa.Joutokäyntisäätimessä ei varmaankaan ole vikaa,ja jos on niin onhan osalla takuu(alkuperäisillä osilla 2vuotta).Kannattaa aukaista kaasuläppäkotelon huohotinreiät ja vaihtaa venttiilikopasta lähtevä huohotinputki uuteen(jos on pehmeä).Siitä häiriövalosta en osaa sanoa mikä on.Täytyy myöntää että 16v moottoreissa on ollut jonkin verran nokka/kampiakselitunnistin vikoja.Nokkatunnistimet ovat nykyään huomattavasti kestävämpiä koska ovat muuttuneet erinlaisiksi.Ihmettelen myös tuta hintaa mikä korjaamolla veloitetaan vikakoodin luvusta.Meilläpäin se maksaa n:15e.Jousen vaihtoonkaan ei tarvitse purkaa koko keulaa vain ottaa jousijalan irti.Mulla muuten olisi kyseisen auton koko jousisarja ylimääräisenä.(jos auto on sellainen kuin luulen)....Älähän masennu...Kyllä siitä vielä soiva peli tulee. ;)


      • specialist
        Niku kirjoitti:

        Jaa .... mistäköhän tommosia
        ammatimiehiä löytyy.

        ...ei ainakaan eteläsuomessa.Pienemmillä paikkakunnilla on aikaa perehtyä paremmin asiakkaisiin ja niiden autoihin.Näin se homma etenee.


      • Niku
        specialist kirjoitti:

        ...mikä opel sinulla on ja millä moottorilla.Nuista puheista päätellen vectra a 16v???No kieltämättä paljon on vikoja mutta ei tosiaankaan suuria eikä varmasti kalliita.En tiedä mistä nuo hinnat olet saanut repäistyä,tuntuu aika uskomattomilta.Kyseiseen laturiin saa vaihdettua erillisen säätimen joka on kahdella ruuvilla kiinni,ei edes laturia tarte irroittaa eikä maksa kovinkaan paljon.Kannattaa vaihtaa vaihteistoöljy ja voidella vaihteensiirtoputki auton sisältä.Kepin ympäriltä lähtee suojapussi nostamalla pois.Mittariston poisottaminen ei tosiaankaan ole mikään monimutkainen homma,eikä siinä mitään mene rikki.Mittarin alamuovin saa helposti särkemättä pois kun taivuttaa keskeltä ja longistaa päät irti.Lämmityslaitteesta on mennyt etuvastus joka on lämmityslaitteenmoottorissa(maksaa ehkä n:12e)ja on suhteellisen helppo vaihtaa.Joutokäyntisäätimessä ei varmaankaan ole vikaa,ja jos on niin onhan osalla takuu(alkuperäisillä osilla 2vuotta).Kannattaa aukaista kaasuläppäkotelon huohotinreiät ja vaihtaa venttiilikopasta lähtevä huohotinputki uuteen(jos on pehmeä).Siitä häiriövalosta en osaa sanoa mikä on.Täytyy myöntää että 16v moottoreissa on ollut jonkin verran nokka/kampiakselitunnistin vikoja.Nokkatunnistimet ovat nykyään huomattavasti kestävämpiä koska ovat muuttuneet erinlaisiksi.Ihmettelen myös tuta hintaa mikä korjaamolla veloitetaan vikakoodin luvusta.Meilläpäin se maksaa n:15e.Jousen vaihtoonkaan ei tarvitse purkaa koko keulaa vain ottaa jousijalan irti.Mulla muuten olisi kyseisen auton koko jousisarja ylimääräisenä.(jos auto on sellainen kuin luulen)....Älähän masennu...Kyllä siitä vielä soiva peli tulee. ;)

        JUU se on A-malli Vectra
        2 litranen 16 Valve 100kW eli 136 pollee

        Kyllä on ollu vikoja !
        Ja on makasna PALJON !

        Ite en pysty paljon korjaa niitä kun asun kerrostalossa ja siinä parkkipaikalla ei oikein
        innosta korjailla mitään.

        Pääasiassa oon korjuutana autoo Lohjan Opel putiikissa (PP-auto) valtuutettu huoltoliike.

        Ja sieltä ne hinnat on revitty !

        Aattele se saakurin tyhjäkäynnin säätömoottorin
        vaihto uuteen alkuperäiseen maksoi noin 200 ekee !!
        Sillon ne vaihtoi myös venttilikopasta lähtevän
        huohotinputken uuteen.
        MÄ olin kyllä ite vaihtanan sen hetkeä aijemmin uutteen :o)
        Huomasin vasta jonkin ajanpäästä huolosta että
        huohotin putki oli vaihettu.
        Ileisesti minun putki ei kelvanna kun siinä ei
        lukena GM :o)
        Jos olisin tietänä että tyhjäkäynnin säätömoottori
        pitää vaihtaa niin olisin kyllä vaihtanan sen ite
        Oli se niin kallis kapistus !
        Ja kaiken kukkuraks vika ei korjaantuna kovin pitkäksi aikaa. Tyhjäkäynti ei toimi jos pakkasta on yli -10.
        Tosi kiva ajaa kaupunkissa kun ei tiedä millon se tykkää sammua liikennevaloihin kun painaa kytkimen pohjaan ja joskus se killitää huuttaa.
        Siitä Jousen vaihtosta voisin olla erimieltä !
        Etupää ei purkaunnu jos pura koko "etupäätä"
        Eli alapallonivel auki. Laakerin ruuvi auki että
        saa vetonivelen veitty pois paikaltaan.
        Jarrusatula irti yms...
        Tossa mallissa ei ole sellaista "josijalkaa" mitä
        saa ruuveilla irti.
        Yleensä mitä olen autoja elämäni varella nähnyt,
        niin jousijalka on 2 pultilla kii alapäästä
        ja ylhäältä kolmella "lokasuojassa".
        Mutta tossa mun omistamassa Opelissa ei sille oo
        koko jousijalka on samaa "köntti" ylhäältä
        alas (tiijätkö mitä meinaan ?). Uudemissa Vectroissa on ruuvi kiinnitus alapäässä.
        Näin minulle kerrottiin.
        En tosiaan viitsin vaihtaa kun sen katkenneen jousen uuteen. Pelottelivat että kantsiss vaihtaa kummatkin yhtä aikaa. Jäykkyys on erilainen ja se kurmittaa veltompaa jousta ennemmän ja sekin katkkee. Mutta ei lompakko antanut myöten.

        Jep ... työpäivä lopuuu :)


      • specialist
        Niku kirjoitti:

        JUU se on A-malli Vectra
        2 litranen 16 Valve 100kW eli 136 pollee

        Kyllä on ollu vikoja !
        Ja on makasna PALJON !

        Ite en pysty paljon korjaa niitä kun asun kerrostalossa ja siinä parkkipaikalla ei oikein
        innosta korjailla mitään.

        Pääasiassa oon korjuutana autoo Lohjan Opel putiikissa (PP-auto) valtuutettu huoltoliike.

        Ja sieltä ne hinnat on revitty !

        Aattele se saakurin tyhjäkäynnin säätömoottorin
        vaihto uuteen alkuperäiseen maksoi noin 200 ekee !!
        Sillon ne vaihtoi myös venttilikopasta lähtevän
        huohotinputken uuteen.
        MÄ olin kyllä ite vaihtanan sen hetkeä aijemmin uutteen :o)
        Huomasin vasta jonkin ajanpäästä huolosta että
        huohotin putki oli vaihettu.
        Ileisesti minun putki ei kelvanna kun siinä ei
        lukena GM :o)
        Jos olisin tietänä että tyhjäkäynnin säätömoottori
        pitää vaihtaa niin olisin kyllä vaihtanan sen ite
        Oli se niin kallis kapistus !
        Ja kaiken kukkuraks vika ei korjaantuna kovin pitkäksi aikaa. Tyhjäkäynti ei toimi jos pakkasta on yli -10.
        Tosi kiva ajaa kaupunkissa kun ei tiedä millon se tykkää sammua liikennevaloihin kun painaa kytkimen pohjaan ja joskus se killitää huuttaa.
        Siitä Jousen vaihtosta voisin olla erimieltä !
        Etupää ei purkaunnu jos pura koko "etupäätä"
        Eli alapallonivel auki. Laakerin ruuvi auki että
        saa vetonivelen veitty pois paikaltaan.
        Jarrusatula irti yms...
        Tossa mallissa ei ole sellaista "josijalkaa" mitä
        saa ruuveilla irti.
        Yleensä mitä olen autoja elämäni varella nähnyt,
        niin jousijalka on 2 pultilla kii alapäästä
        ja ylhäältä kolmella "lokasuojassa".
        Mutta tossa mun omistamassa Opelissa ei sille oo
        koko jousijalka on samaa "köntti" ylhäältä
        alas (tiijätkö mitä meinaan ?). Uudemissa Vectroissa on ruuvi kiinnitus alapäässä.
        Näin minulle kerrottiin.
        En tosiaan viitsin vaihtaa kun sen katkenneen jousen uuteen. Pelottelivat että kantsiss vaihtaa kummatkin yhtä aikaa. Jäykkyys on erilainen ja se kurmittaa veltompaa jousta ennemmän ja sekin katkkee. Mutta ei lompakko antanut myöten.

        Jep ... työpäivä lopuuu :)

        sitä jousijalkaa tarkoitinkin.Eli alapallo,vetoakseli,raidepää,jarrusatula ja yläpäänmutteri auki.Ei ooo kummanen hommeli.


      • Astra G-98
        Niku kirjoitti:

        Juu ... niin on !
        Siitä on pari vuotta kun puola hajos.
        Syyllinen siihen oli kuulemman tulpanjohto.
        Tulpanjohdon "vastus" oli kasvanut liijan suureksi ja sen seurauksena puolan sisällä
        tapahtui "läpilyntejä" ja puola vaurioitu osittain.
        Kone ei ruvennut pelittää kunnolla pelkästään
        että ois vaihtanan uudet tulpanjohdot.
        Muistaakseni siinä 2000 kieroksen kieppeillä
        kone "nyhti", mutta heräs toimii kun kierätti yli 2000.
        Vijan tosiaan huomas kun ajeli jonossa 80-100 km/h.
        Joutu heittää neloselle että kierokset kipus yli 2000.
        Koneessa ei ollu vääntöö ja se nyhti !
        Mä joudun ajelee jonkunaikaa sillee kone että konen ei pelittänä kunnolla ennenkuin sain sen huoltoon taas.
        No huoltomies rupes heti syttää tulpanjohtoja :=)
        Onneks olin paikalla ja kerron että tulpat ja tulpanjohto sarja oli vaihettu kuukaus sitten.
        No seuraava vaihtoehto oli PUOLA.
        JA sehän se oli !
        Kaikki hepat oli toiminassa taas :o)

        Mutta yllätys yllätys kun olin taas ajellut jonkin kuukauden niin pakoputki rupse pitää
        kummallista "turinaa" ja kolinaa.
        Mä aattelin että takapöntön "tavarat" oli lähtenä irti ja kolis.
        Taas korjaamolle :) jipii !!!!
        No meni korjaamolle ja komensin vaihtaa takapöntön.
        No "kiva" huoltomies tuli kertoo että ei se "ääni"
        tule takapöntöstä yksistään että myös KATin
        tavarat on ironna ja kolisee eli KAT on sökö.
        No ... siinä vaiheessa "vitutuskäyrä" hiukan jo nousi.
        Mutta päreet paloi kun ruvettiin kahtelee kuinka paljo varaosat maksoi !
        Takapönttö maksoi alkuperäisenä yli 200 euroo (muistaakseni 270)
        Ja Katti siinä 500 euro kippeillä.
        Ja Katti oli vielä tilaus tavaraa :)) (ei varastossa)
        SIINÄ vaihessa mä nostin kytkintä moisesta "putiikista"
        Tuli ehkä sanottua jokin kirosanakin :)
        Putiikki oli Opeli merkkihuolto "PP-auto Lohja"
        Ostin tarvike katin ja tarvike takapöntön.
        (katti 300 ja takapöntö 80)

        Näillä kokemuksilla voin SUOSITELLA vaihtaa tulpanjohdot hyvissä ajoin :o)
        Johtosarja on kyllä kallis noin 80 euroo.

        Mä olen vakaasti pättänyt hävittää Oopein
        ja ostaa jonkun Japsin toden-näköisesti Toyotan

        Ooppeleitten tuonti Suomeen pitäs kieltää :o)

        Kaikissa autoissahan on vikoja.....
        mutta ite ainakin oon huomannut että suhteessa toyotassa vähiten kunhan vain pitää pellit kunnossa.... avensis on varma ratkaisu.....!

        Ankarasti toi specialisti arvostelee....
        ...mene äijä ittees, tai jonnekin muualle palstalle!
        tsemppiä sulle ja sun vectralle


      • Mié
        Niku kirjoitti:

        Juu ... niin on !
        Siitä on pari vuotta kun puola hajos.
        Syyllinen siihen oli kuulemman tulpanjohto.
        Tulpanjohdon "vastus" oli kasvanut liijan suureksi ja sen seurauksena puolan sisällä
        tapahtui "läpilyntejä" ja puola vaurioitu osittain.
        Kone ei ruvennut pelittää kunnolla pelkästään
        että ois vaihtanan uudet tulpanjohdot.
        Muistaakseni siinä 2000 kieroksen kieppeillä
        kone "nyhti", mutta heräs toimii kun kierätti yli 2000.
        Vijan tosiaan huomas kun ajeli jonossa 80-100 km/h.
        Joutu heittää neloselle että kierokset kipus yli 2000.
        Koneessa ei ollu vääntöö ja se nyhti !
        Mä joudun ajelee jonkunaikaa sillee kone että konen ei pelittänä kunnolla ennenkuin sain sen huoltoon taas.
        No huoltomies rupes heti syttää tulpanjohtoja :=)
        Onneks olin paikalla ja kerron että tulpat ja tulpanjohto sarja oli vaihettu kuukaus sitten.
        No seuraava vaihtoehto oli PUOLA.
        JA sehän se oli !
        Kaikki hepat oli toiminassa taas :o)

        Mutta yllätys yllätys kun olin taas ajellut jonkin kuukauden niin pakoputki rupse pitää
        kummallista "turinaa" ja kolinaa.
        Mä aattelin että takapöntön "tavarat" oli lähtenä irti ja kolis.
        Taas korjaamolle :) jipii !!!!
        No meni korjaamolle ja komensin vaihtaa takapöntön.
        No "kiva" huoltomies tuli kertoo että ei se "ääni"
        tule takapöntöstä yksistään että myös KATin
        tavarat on ironna ja kolisee eli KAT on sökö.
        No ... siinä vaiheessa "vitutuskäyrä" hiukan jo nousi.
        Mutta päreet paloi kun ruvettiin kahtelee kuinka paljo varaosat maksoi !
        Takapönttö maksoi alkuperäisenä yli 200 euroo (muistaakseni 270)
        Ja Katti siinä 500 euro kippeillä.
        Ja Katti oli vielä tilaus tavaraa :)) (ei varastossa)
        SIINÄ vaihessa mä nostin kytkintä moisesta "putiikista"
        Tuli ehkä sanottua jokin kirosanakin :)
        Putiikki oli Opeli merkkihuolto "PP-auto Lohja"
        Ostin tarvike katin ja tarvike takapöntön.
        (katti 300 ja takapöntö 80)

        Näillä kokemuksilla voin SUOSITELLA vaihtaa tulpanjohdot hyvissä ajoin :o)
        Johtosarja on kyllä kallis noin 80 euroo.

        Mä olen vakaasti pättänyt hävittää Oopein
        ja ostaa jonkun Japsin toden-näköisesti Toyotan

        Ooppeleitten tuonti Suomeen pitäs kieltää :o)

        Mulla on vectra, johon vaihettiin pakputki, no menin katastukseen tuli hylätty kun happi ja hiilidioksidi rikkaalla ja pakputki turisee ja pörisee.(Aáttelin vaihtaa tulpanjohdot jos ei liian myöhästä?) Mistä pörinä johtuu?


      • morjes
        Niku kirjoitti:

        Juu ... niin on !
        Siitä on pari vuotta kun puola hajos.
        Syyllinen siihen oli kuulemman tulpanjohto.
        Tulpanjohdon "vastus" oli kasvanut liijan suureksi ja sen seurauksena puolan sisällä
        tapahtui "läpilyntejä" ja puola vaurioitu osittain.
        Kone ei ruvennut pelittää kunnolla pelkästään
        että ois vaihtanan uudet tulpanjohdot.
        Muistaakseni siinä 2000 kieroksen kieppeillä
        kone "nyhti", mutta heräs toimii kun kierätti yli 2000.
        Vijan tosiaan huomas kun ajeli jonossa 80-100 km/h.
        Joutu heittää neloselle että kierokset kipus yli 2000.
        Koneessa ei ollu vääntöö ja se nyhti !
        Mä joudun ajelee jonkunaikaa sillee kone että konen ei pelittänä kunnolla ennenkuin sain sen huoltoon taas.
        No huoltomies rupes heti syttää tulpanjohtoja :=)
        Onneks olin paikalla ja kerron että tulpat ja tulpanjohto sarja oli vaihettu kuukaus sitten.
        No seuraava vaihtoehto oli PUOLA.
        JA sehän se oli !
        Kaikki hepat oli toiminassa taas :o)

        Mutta yllätys yllätys kun olin taas ajellut jonkin kuukauden niin pakoputki rupse pitää
        kummallista "turinaa" ja kolinaa.
        Mä aattelin että takapöntön "tavarat" oli lähtenä irti ja kolis.
        Taas korjaamolle :) jipii !!!!
        No meni korjaamolle ja komensin vaihtaa takapöntön.
        No "kiva" huoltomies tuli kertoo että ei se "ääni"
        tule takapöntöstä yksistään että myös KATin
        tavarat on ironna ja kolisee eli KAT on sökö.
        No ... siinä vaiheessa "vitutuskäyrä" hiukan jo nousi.
        Mutta päreet paloi kun ruvettiin kahtelee kuinka paljo varaosat maksoi !
        Takapönttö maksoi alkuperäisenä yli 200 euroo (muistaakseni 270)
        Ja Katti siinä 500 euro kippeillä.
        Ja Katti oli vielä tilaus tavaraa :)) (ei varastossa)
        SIINÄ vaihessa mä nostin kytkintä moisesta "putiikista"
        Tuli ehkä sanottua jokin kirosanakin :)
        Putiikki oli Opeli merkkihuolto "PP-auto Lohja"
        Ostin tarvike katin ja tarvike takapöntön.
        (katti 300 ja takapöntö 80)

        Näillä kokemuksilla voin SUOSITELLA vaihtaa tulpanjohdot hyvissä ajoin :o)
        Johtosarja on kyllä kallis noin 80 euroo.

        Mä olen vakaasti pättänyt hävittää Oopein
        ja ostaa jonkun Japsin toden-näköisesti Toyotan

        Ooppeleitten tuonti Suomeen pitäs kieltää :o)

        se on vaan semmoinen homma että kannattaisi olla rahaa ostaa uudempi auto. Itselleen omalla C Vectralla 11 vuotta vanhalla ajanut nyt 140tkm ja vain kuuluvia osia tarvinnut vaihtaa. Itselleni on ollut n.30 autoa citroenosta Toyotan ja ihan helvetistä ollut kaikissa vanhoissa röttänöissä vikoja. Se ei ole merkistä kiinni, se on kiinni siitä miten niitä viitsitään huoltaa ja miten niitä pidetään.Ei mikään auto kestä jos niitä viedään pajalle vain silloin kun niissä on vikaa, ne täytyy huoltaa säännöllisesti!


      • Opeli
        Niku kirjoitti:

        Mua kyllä hiukan suututtaa viedä
        autoa korjaamolle joka kuukausi.
        Kai se on sit tyhmyttä :o)
        Opel huoloissa on parin viikon jono aina ennenkuin saa huoltoon.
        Ja Oopelin korjaminen ei oo halpaa !!!!!
        Se on aina melkein 200 ekee kun näyttää.
        Opel putiikissa maksaa se jo 50 euroo, että ne tökkää johdon kiini siihen päätelaitteseen millä ne lukee vikakoodin.
        Minusta se on aika sikamainen hinta moisesta toimenpiteestä.
        Olen töissä käyvä ihminen ja tarviin auto joka päivä eikä ole toista auto käytetävissä.
        Eli en voi odotella pari viikkoa kotona milloin Opel huolto suvaitsee ottaa auton hultoon.

        Juu voi olla että Oopeleissa on vähän kat vikoja.
        Mutta paljon muuta vikaa.


        Onks tuttuja vikoja ?
        - 1 ja 2 vaihde ei tykkää toimia.
        Tai toimii mutta ei halua mennä "päälle"
        Selitys tälle on se, että Opelin insinöörit
        ovat littaneet sellasia meltorauta putkisokkia
        "vaihteisto mekanismiin"
        Se ei kallis korjaus 50 ekee.
        - Sekunda laturi ! Se kun sanoi työsopimuksen
        irti, niin joka ikinen valo "poltin" paloi
        autosta. Tietenkin ne jotka sattu olla "päällä"
        Korjaus uusi laturi (boss).
        Kallis remontti !!.
        Minä en onneks omistana auto silloin vielä
        Huoltokirjasta ja kuiteista oon katellut.
        Ilmeisesti siitä "onnetumuudesta" on
        jäänyt yksi poltin vaihtamatta.
        "Latauksen merkkivalo" se huomattiin
        kun kerran olin korjuuttamassa Opelia
        kun moottorin häriö valo paloi.
        Silloin huoltomies nauroi että poltin
        on varmaan jätetty tahallan vaihtamatta.
        Koska Oppelin mittariston on "kiva" purkaa.
        Mittaristo alareunassa on sellanen "muovi"
        hökötys joka on vaikee irottaa sillee, että
        siihen ei jää jälkiä. Se on kiini sellaisilla
        muovi "klipsuilla".
        - Takalasin lämmitimen kytkin ei pysy pohjassa
        jos on yli 10 astetta pakkasta.
        kyllä se sit pysyy kun autoon on saanut lämmintä
        tarpeeks sisälle. Tosi hyvä toiminto :o)
        - Lämmityslaitteen nopeuten säädin ei toimi.
        Suurin nopeus onneks toimii vielä :o)
        - Talvella tyhjäkäynti ei toimi.
        Kaasuttelee omiaan aikoja tai huutaa noin 2000
        kierosta. Tai sit ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan.
        Vika oli tyhjäkäynnin säätömoottorissa.
        Uusi alkuperäinen töineen maksoi 200 ekee.
        Mutta ikävintä siinä on se että se ei kestänyt
        kuin vuoden. Se on taas rikki !!!
        - Etujosi poikki !! Oopel on elämäni ensimmäinen
        auto jossa kierejousi meni poikki.
        Aivan uskomatonta !
        Sekään ei oo mikään halpa remppa !
        Tossa mallissa mikä mulla on niin "etutolppa"
        ei lähde irti helposti.
        Vaan joutuu purkaa koko etupään.
        Varsinainen Saksalaisten insinöörien
        mestarinäyte.
        - Ensiasennus PHILIPS piti nakata "tunkiolle"
        heti kun ostin auton :o) Soittimessa ei lukena
        Philips tais lukee Opel :o)
        - Venttiilikopan tiiviste. Se yllätys ylätys oli
        ruvennut vuotaa oljyä ja öljyt tietenkin oli
        kertynä tulpan "reikin". Tulpat oli melkeen
        "hukkuna". Onneks nyt menneenä syksynä
        rupesin ite vaihtaa tulppia ja huomasin.
        Kopan tiivisteen voi vaihtaa ite.
        - Moottrinhäirivalon ongelamn kaa oon käynä
        useasti korjaamolla.
        Siinä on palan rahaa ihan mukavasti.
        Tällähetkelläkin valo sytty kun lämpimän koneen
        laittaa käyntiin.
        Toden-näköisesti "alakerran anturi" ja
        nokka-akselin pyörimistä seuraava anturi rikki.
        TODELLA KIVAA !!

        JUU ... tässä pientä esimakua miten laadukkaita
        Ooppelit on.

        Edellisissä höpinöissa taisin mainita, että
        kyllähän Oppelilla voi ajaa jos on aikaa viettä
        korjamolla ja on tarpeeks paksu lomsa.
        Mutta mulla sitä ei oo.

        Ja nyt alkaa ruokatunti.
        Voin kyllä kehua Oopel hienouksia lisää :o)

        Ei nuo tarvike osat kestäkkää mitä ne korjaamolla laittaa nii just sen vuoden verra. Ite alkanu ebaysta tilaamaa osia ja ite niitä vaihtamaa nii tulee paljon halvemmaksi. Youtubessa hyviä ohjeita ooppelinki korjauksee. Sekä motonetin kaikenlaisilla puhistus spreijillä putsailee konepellin alta osia ja liittimiä nii tullee niitä hevosia takasi
        Opel astra g vm 98


    • Omppu

      ihme homa ton häiriövalon kans opel omega A -90- kun se syttyy nii auton sammuttaa, ei lähde enää käyntiin, ja kun auto on käynnissä valon palaessa niin kierrokset nousee, auto nykii ja pätkii, liekkö joku sähkövika tai jotain??? kellään samaa ongelmaa tai vastausta tähän?

      • epätietoinen hämeestä

        Häiriövalo paloi 98 2.016v omegassa ja oli nykimistä. Vein Länsiautoon jossa nokka-akselin anturi oli vaihdettu. Laskussa lukee vikakoodien luku 277euroa ja pientarvikkeet 5,10 eli veroineen maksoi 282 euroa. Kyselen näkemyksiä hinnasta? Ja olisiko tästä selvinnyt jossain halvemmalla?


      • vectra 92

        tarkasta bensapumpun liitin ja piuhat koska niissä saattaa olla hapettumia.. itelläni oli samat oireet vectran kanssa tarkistin ne pumpun piuhat ja liittimen nii heti loppu oireet..


      • Mamas

        Pojalla Omega???? Piti saada talviautox.Nyt sateella tekee ihmeitä..ovet menee lukkoon...ei sammu moottori...tai kolme ovee menee lukkoon yx jää auki. Sateella tulee ongelmia...sulakkeita on kts:ttu eikä pitäisi kastua...arvakkaa kuka kyselee -nooh se äite joka on niin kyllästynyt. Kax "viisasta" on auton kimpussa.Muuten menettelis...kesällä ei pelitä...kiva olis mennä kauppaan??? Vastakkee...saisin TAAS yllättää et "jospa´kattositte" itte!


    • usir

      Toyotan sairaskertomuksia! Varsinkin dieselit ovat susia...
      Opel on auto siinä missä muutkin.

    • opel boy

      vie vain suosiolla paikkaan jossa voidaan lukea vikakoodit jää arpominen ja turhien osien osto. itsellä astra g sport 2.0 16v-00 kaksikertaa on vika valo syttynyt vian syy ilmamäärämittari sökö ja toisella kerralla lämpötila anturi.

    • nefer nefer

      itsellä Opel Kadett 1.6 ja eipä oo hirveesti tarvinnu työkalujen kanssa pelleillä,on toiminu todella hyvin ikäsekseen.....Eihän mikää auto ikusesti kestä joskus niidenki kilometrit tulee täyteen.

    • OPELI ON HYVÄ AUTO

      Minulla moottorivalo paloi kans joitakin aikoja sitten taitaa olla pari vuotta. Eräs viisas käski vaihtaa valomuistireleen. Hain vanhojen osien myyjältä g-astran releen ja korjasin sen viallisen piirilevyn juotokset ja vaihdoin releen. On aika pahassa paikassa vasemmassa lokasuojassa sisäpuolella sulakerasian takaa käsi ylös ja vetää irti lokasuojan pellin palasta. Johdot riittää alas ja releen voi pistokkeeseen vaihtaa ja lykätä takaisin kiinni lokasuojaan. Ei ole senjälkeen oikutellut. Olen nyt ajanut lähes ilman muita vikoja 10 vuotta ja mittarissa on yli 200 tkm ja on automaatti
      ei oo tarvinnu kytkinremonttejakaan tehdä. Kolme kertaa on nokkahihna rullat ja vesipumppu vaihdettu. Ensi viikolla aion taas katsastaa ja aion ajaa tällä yli 300 tkm.
      Ostakaa vaan vanha astra g-malli, siitä ei auto voi parantua. Kori on tehtaalla sinkitty eikä ruostetta ole näkyvissä, suojasin kyllä uutena kerran, vaikka liike kielsi.
      OPELIMIES LAHEST

      • Vik Avalo

        Jännä juttu miten summassa lähdetään korjailemaan kun vikavalo palaa, no kaippa se joskus lotossakin voitto voi kohdalle osua :D


    • opel vectra A 1,8

      mikähä on vectrassa ku hajottaa syyläreitä? jo toinen syyläri menossa.. aiempi räjähti yh äkkii..liekkö kannentiiviste??

    • Mootorivalo palaa.

      Terve vaan Mulla on Opel Astra G99 farkku ecotekin sportti tekniikalla.!

      Syttyi kans toi moottori valo ja ajattelin kysellä ajatuksia, autolla ajettu 360 000
      ja on ollut helvetin hyvä peli ulkona on -15c ja suht kylmänä jouduin käynnistämään ei parkassut pahemmin mutta ku oli käynyt 10min tyhjää ja menin autoon ni valo paloi. (mahtaako autolla olla joulumieli korkeella ku noitn nättejä valoja sytyttelee.)
      Toki oon nyt lukenut että antureita on pirusti ja saattaa ottaa itteensä kun kylmäkäynnistelee ja joutuu ulkona seisoo mutta jos haluaisin itse etsiä vikaa ennen huoltoon menemistä niin mitä mestarit suosittelee.??
      Oon korjaillut autoja ja tehnyt kaiken näköistä paljon mutta tää on uus juttu.
      Akkukaapelin otin irti 5 minuutiksi ja katoin et kaikki näytti muuten normaalilta mut ei toiminut, auto käy hyvin ei tunnu ajossa mitenkään ni en tiedä muuta ku että vois olla jossain antureissa. Ooppelit rocks.

    • häiriövalo palaa

      joo mikähän on ku moottorin valo palaa. kyseessä opel vectra 04 2,2i 155hv direct.
      ohjekirjassa lukee että päästönhallinnassa on vikaa? mikähäån on antautunut?

    • Wir leben autos

      Pystyt lukemaan tuosta vectrasta vikakoodi-ilmoituksen (ECN koodin) painamalla kaasun ja jarrun pohjaan ja kääntämällä avainta avainapesässä siten, että valot syttyy kojetauluun (HUOM! Älä starttaa!). Katsot minkä koodin se antaa ja pistät googlen laulamaan.

    • 85re02om

      ilmavuoto kaasuläpän alla. kiristä torx-ruuvit avaimella e-10.

    • opel astra 2.0 -98

      minulla on opel astra 2.0i -98 korkeilla kierokksilla kaikki ok mutta tyhjäkäynti alle n.2000 kieroksessa syttyy keltainen mootorin varoitus valo ja auto alkaa käydä kolmella pytyllä ja tyhjäkäynti heiluu tietysti kun kolmella käy ONKO JOLLAKIN IDEOITA MIKÄ VIKA ???

    • x1.6szr

      Tuskin se 3:lla pytyllä käy, kuullostaa arvatenkin "letkut irti"/ilmavuoto -ongelmalta. Kannattaa tarkastaa josko konepellin alta löytyy muutamia n. 4...5mm paksuja mustia muoviletkuja (ilmaletkuja), joiden kovamuoviliittimet kypsähtäneet päistään ja letkut iloisesti irti. Konepelti pystyy ja suhinoita kuuntelemaan...

    • Vekkuli Obelix

      Mullakin toi iloinen pieni valo syttyi viikko sitten.
      Mallina olisi Vekkuli 1,8 vuosimallia 2001, farmari, bensa ja manuaali..... Itsekkin haluaisin koittaa lukea vikakoodin itse ennen kuin vien ooppelin korjaamolle. Kysynkin siis, miten tässä mallissa sen voisi itse lukea, ja mieluiten niin ettei joudu mitään vikakoodinlukijoita ostamaan.....?
      Niin ja autossa näennäisesti ei ole muuta vikaa kuin se itse valo, vectra kun toimii aivan normaalisti, ilman valon syttymistä ei voisi ajatella että autossa on jotain vikaa....

    • eero s

      haistakaapa mitä haluatte,mutta minä ainakin sain erinomaisen avun, kun vein astrani merkkiliikkeeseen vikavalon ajoittaisen palamisen takia. säästin ilmeisesti ainakin 1000-2000 egee, kun tietokone ilmoitti, että kyseessä on öljyvajaus(jota öljyvaroitusvalo ei näyttänyt,syy?). siispä öljyä 2 litraa ja menoksi. mielestäni kustannus oli kohtuullinen eli alle 100 e, ammattimiesten palvelua( METRO-AUTO Hatanpää Tampere).-kiitos sinne

      • oopppeli

        Öljyt kannattaisi joskus tarkistaa myös siitä tikusta mikä löytyy sieltä konehuoneesta... Ei siihen ammattilaista tarvita toteamaan että ne öljyt on vähissä.


      • morjes

        Se öljyn määrä suositellaan tarkistettavaksi ihan oma aloitteisesti kerran kuussa, lukee siellä huolto kirjassa. saa olla melkoinen insinööri jos ei osaa öljyn määrää tarkistaa


    • opel vectra 97

      mulla syttyy valo palamaan ku auto käy tyhjäkäyntiä .sitte kun sammutan auton ja starttaan uudestaan nii valo sammuu eikä syty koko ajon aikana ku vasta tyhjä käynnissä

    • sademies

      Mulla on opel signum 2.2 direct bensa -04,, syttyi "moottorin kuva" kojelautaan, vikakoodi ilmoitti, että "sytytyshäiriö ykkössylinterissä", vaihdoin tulpat, ei auttanut, vaihdoin puolasarjan, valo sammui. Nyt se ...kele syttyi taas, vikakoodi "sytytyshäiriö 2 sylinterissä" Valo sammui, kun kuitattiin se pois vikakoodin lukijalla. Epäilen kuitenkin tuota lambda-anturia, sitä korjattiin sähköteipillä pienen pohjakosketuksen jälkeen jo pari vuotta sitten, mutta nyt kun koko syksyn satoi ja tuli kovat pakkaset, niin voiko tämä toistuva vika olla siellä, vai onko liian kaukaa haettu? Kiitos asiallisista vastauksista!

      • Hantt4

        Löytyikö Sademies mistä apu tohon vaivaan? Mulla Vectra c ja vikakoodin mukaan vika välillä eri sylinterissä. Samoin ilmottaa vikaa moottorin ja vaihdelaatikon välillä, joku anturi rikki?


    • Hhh3

      Mulla opel astra 1,6 -05 ja nyt ruvennut myöskin vilkuttelemaan kyseistä valoa! Vikalukijan mukaan puolien vaihto edessä. Mitähän moiset maksaa?

      • vivaa

        Jotain 100€ kpl ja niit menee neljä, niitä saa vain maahantuojalta.


    • otsot

      tyhjäkäynti venttiili takertelee...ollut sama vika..

    • makapu

      opel vectra 2.5 eco tec.nopeusmittari ja kierrosmittari ei toimi vika merkkivalo palaa ja moottori vie paljon tavallista enemmän bensaa,kone alkaa käydä kaikilla pytyillä kun kierroksia parituhatta.tulpanjohdot vaihdttu,tulpat vaihdettu,puristukset tarkistettu.ilmavuodot tarkistettu.löytyykö semmonen tietäjä kuka vian kertoo.

    • obolix

      työnnä vivas jonkkaan kyrpäää.

    • voe

      Pakoputken kannatinlaakeri ahistelloo, kyllä se siitä.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe