Canon MP210 vetää paperin vinoon

Guill

Eli meidän ennen hyvin toiminut Canonin tulostin alkoi yhtäkkiä vetämään kaikki paperit aina vinoon. Olen katsonut ettei tukoksia ole, vaihdellut papereita ja kuinka paljon niitä siellä on, silti vetää vinoon! Joka ikinen paperi ruttuun, ei suostu edes nappaamaan paperia kunnolla. Olen kauniisti laittanut paperia tulostimeen, siirtänyt paikkaa jne. eikä vieläkään. Apua? Varmaan 100 testikertaa ja vinoon joka ikinen.

24

5666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      Poimintakumien aika on tullut täyteen. Toinen kumeista ilmeisesti toimii jos paperi kuitenkin liikkuu mutta toinen on tukkeentunut. Vika voi myös olla mekaniikassa. Huolto kertonee asian todellisen laidan.

    • mää vaan

      Samaa vikaa on MP110:ssa täällä. Ei tosin rypistä papereita, mutta vetää sen verran vinoon että ärsyttää, erityisesti jos yrittää valokuvia tulostaa. Jotenkin koko mekanismi tuntuu kovin kovakouraiselta ja repivältä noita papereita kohtaan. Ilmeisesti tämä ei ole parantunut malliston kehittyessä.

      • -

        En tiedä onko tästä apua ,mutta siellä mistä paperi tulee ulos niin sen pohjalla on joku
        harmaa vipu josta voi säätää? rullien paininvoimaa. Mulla tuo mp210 ja ainakin vielä toiminut
        hyvin. On kuitenkin tarkka siitä paperin ohjarista siellä mihin uudet paperit laitetaan. Sen pitää olla
        mullakin tarkasti paperipinossa kiinni että paperi tulee suoraan tulostimen läpi.


      • Leemari

        Mulla ei ole tuon paperin kanssa (nyt) ongelmia, mutta tulostimen näytössä juoksee teksti:
        THE WASTE INK ABSORDER IS ALMOST FULL. SEE MANUALLY. No minähän katson ihan sähkölampun
        kanssa sen koneen sisuksiin, mutta en näe mitään säiliötä johon mustetöhnää olisi kertynyt.
        Käyttöohje ei ko. asiasta mainitse mitään. En myöskään viitsi raahata tulostinta huoltoon jos ongelma
        on kotikonstein korjattavissa. Osaako joku neuvoa?


      • -
        Leemari kirjoitti:

        Mulla ei ole tuon paperin kanssa (nyt) ongelmia, mutta tulostimen näytössä juoksee teksti:
        THE WASTE INK ABSORDER IS ALMOST FULL. SEE MANUALLY. No minähän katson ihan sähkölampun
        kanssa sen koneen sisuksiin, mutta en näe mitään säiliötä johon mustetöhnää olisi kertynyt.
        Käyttöohje ei ko. asiasta mainitse mitään. En myöskään viitsi raahata tulostinta huoltoon jos ongelma
        on kotikonstein korjattavissa. Osaako joku neuvoa?

        Avaa tulostimen kansi niin kuin tekisit patruunan vaihtoa eli virta päällä. Odotat ,että patruunat
        lopulta menee vasempaan reunaan. Katso lampulla sinne missä patruunat normaalisti
        on parkissa(oikeassa reunassa). Laitteen oikeassa reunassa on pohjassa kaksi
        vaahtomuovia vierekkäin. Niiden tarkoitus on imeä ylimääräinen lika ja muste patruunoiden
        pohjasta. Näistä vaahtomuovista vaikka talouspaperilla imet ylimääräisen musteen pois.
        Toinen vaihtoehto ottaa ne pinseteillä pois ja pestä ne vedellä ja sitten kuivata,
        En mene vannomaan saako ne irti. Paperi imeyttäminen pitäisi toimia kuitenkin.
        Muste on sitten eritttäin sotkevaa.


      • Leemari
        - kirjoitti:

        Avaa tulostimen kansi niin kuin tekisit patruunan vaihtoa eli virta päällä. Odotat ,että patruunat
        lopulta menee vasempaan reunaan. Katso lampulla sinne missä patruunat normaalisti
        on parkissa(oikeassa reunassa). Laitteen oikeassa reunassa on pohjassa kaksi
        vaahtomuovia vierekkäin. Niiden tarkoitus on imeä ylimääräinen lika ja muste patruunoiden
        pohjasta. Näistä vaahtomuovista vaikka talouspaperilla imet ylimääräisen musteen pois.
        Toinen vaihtoehto ottaa ne pinseteillä pois ja pestä ne vedellä ja sitten kuivata,
        En mene vannomaan saako ne irti. Paperi imeyttäminen pitäisi toimia kuitenkin.
        Muste on sitten eritttäin sotkevaa.

        Kiitos neuvosta! Olin jo luopunut toivosta että joku vastaisi ja vasta tänään huomasin vastauksesi.
        Ja talouspaperilla tuputteleminen auttoi asiaan. Monta kertaa oli paperi vaihdettava, mutta
        lopulta tehosi kylliksi. Kiitos!!!!


      • v*ttu!
        Leemari kirjoitti:

        Kiitos neuvosta! Olin jo luopunut toivosta että joku vastaisi ja vasta tänään huomasin vastauksesi.
        Ja talouspaperilla tuputteleminen auttoi asiaan. Monta kertaa oli paperi vaihdettava, mutta
        lopulta tehosi kylliksi. Kiitos!!!!

        canonin mp190 vetää paperit vinoon, samaa teki aiempikin canonin mp tulostin joka lopulta heitettiin menemään. Tämä nykyinen viedään huomenna huoltoon kerta takuu on voimassa. Että ketuttaa, just kun olis pitänyt saada tulostettua yks tärkeä kuitti! En kyllä osta enään canonin tulostimia!!


      • Pera10
        v*ttu! kirjoitti:

        canonin mp190 vetää paperit vinoon, samaa teki aiempikin canonin mp tulostin joka lopulta heitettiin menemään. Tämä nykyinen viedään huomenna huoltoon kerta takuu on voimassa. Että ketuttaa, just kun olis pitänyt saada tulostettua yks tärkeä kuitti! En kyllä osta enään canonin tulostimia!!

        Paperin vinoon vetäminen voi johtua yksinkertaisestakin syystä... Kahdesti kokeneena kerron että vika olikin yksinkertaisempi kun aluksi pelkäsin. Ensimmäisellä kerralla kirosin ja manasin ku pieni piru ja olin jo heittämässä kapistusta roskiin. Käänsin pömpelin ylösalaisin ja paperiaukosta putosi Burana tabletti. Vika toistui puolen vuodenpäästä ja tein saman uudestaan, tällä kertaa ulos putosi pieni ruuvi. Eli käyttäjävika tässä tapauksessa. Ostin tulostimen 3-4 vuotta sitten ja pelaa edelleen ja olen täyttänyt patruunat 3€ maksavalla täyttösetillä jo kolmen vuoden ajan. Nyt vasta väripatruuna tuli tiensä päähän ja kone ei sitä enää tunnista. Muuten olen tyytyväinen ollut. :)


      • -
        Pera10 kirjoitti:

        Paperin vinoon vetäminen voi johtua yksinkertaisestakin syystä... Kahdesti kokeneena kerron että vika olikin yksinkertaisempi kun aluksi pelkäsin. Ensimmäisellä kerralla kirosin ja manasin ku pieni piru ja olin jo heittämässä kapistusta roskiin. Käänsin pömpelin ylösalaisin ja paperiaukosta putosi Burana tabletti. Vika toistui puolen vuodenpäästä ja tein saman uudestaan, tällä kertaa ulos putosi pieni ruuvi. Eli käyttäjävika tässä tapauksessa. Ostin tulostimen 3-4 vuotta sitten ja pelaa edelleen ja olen täyttänyt patruunat 3€ maksavalla täyttösetillä jo kolmen vuoden ajan. Nyt vasta väripatruuna tuli tiensä päähän ja kone ei sitä enää tunnista. Muuten olen tyytyväinen ollut. :)

        Mistäs ostit väriainetta. Olen hp:n kanssa jo kokeilut sormien sotkemista joten näillä
        patruunahinnoilla vois taas testata. Entä jäljen kanssa, onko värit edes sinnepäin kun
        vertaa alkuperäistä. Mp210 kanssa itsellä alko vetää papereita kieroon niin syypää
        oli pientä "paperijauhoa" jota yhdestä halpispaperista irtosi. Pientä imurointia ja
        vetorullien puhdistusta ja taas toimii.


      • Mä Vaan
        Pera10 kirjoitti:

        Paperin vinoon vetäminen voi johtua yksinkertaisestakin syystä... Kahdesti kokeneena kerron että vika olikin yksinkertaisempi kun aluksi pelkäsin. Ensimmäisellä kerralla kirosin ja manasin ku pieni piru ja olin jo heittämässä kapistusta roskiin. Käänsin pömpelin ylösalaisin ja paperiaukosta putosi Burana tabletti. Vika toistui puolen vuodenpäästä ja tein saman uudestaan, tällä kertaa ulos putosi pieni ruuvi. Eli käyttäjävika tässä tapauksessa. Ostin tulostimen 3-4 vuotta sitten ja pelaa edelleen ja olen täyttänyt patruunat 3€ maksavalla täyttösetillä jo kolmen vuoden ajan. Nyt vasta väripatruuna tuli tiensä päähän ja kone ei sitä enää tunnista. Muuten olen tyytyväinen ollut. :)

        Kiitos neuvostasi! Se auttoi minua kunolin ihmeissäni miksi
        tulostimeni (sama Canon mp210) vetää paperin vinoon.
        Käyttöoppaassakaan ei ole tästä mitään mainintaa!
        Kiitos vielä kerran!


      • Remamies
        Leemari kirjoitti:

        Mulla ei ole tuon paperin kanssa (nyt) ongelmia, mutta tulostimen näytössä juoksee teksti:
        THE WASTE INK ABSORDER IS ALMOST FULL. SEE MANUALLY. No minähän katson ihan sähkölampun
        kanssa sen koneen sisuksiin, mutta en näe mitään säiliötä johon mustetöhnää olisi kertynyt.
        Käyttöohje ei ko. asiasta mainitse mitään. En myöskään viitsi raahata tulostinta huoltoon jos ongelma
        on kotikonstein korjattavissa. Osaako joku neuvoa?

        Laitteen sisällä. Aivan oikeassa reunassa on sienet, jotka puhdistavat väripäät ja ylimääräinen muste menee sienien alla olevaan säiliöön puhdista sienet vaikka talouspaperilla, niin auttaa asiaa jonkinverran. Ne sienet ovat siellä oikellapuolen minne värikasetit menevät lepotilassa. Ne sient kyllä näkyy, jos katsoo vaikka taskulampulla. Päivänvalossakin ne näkyy, mutta värikasettien pitää olla silloin vasemmassa reunassa, vaihtokaukaloiden kohdalla.


      • epsonin omistaja
        Pera10 kirjoitti:

        Paperin vinoon vetäminen voi johtua yksinkertaisestakin syystä... Kahdesti kokeneena kerron että vika olikin yksinkertaisempi kun aluksi pelkäsin. Ensimmäisellä kerralla kirosin ja manasin ku pieni piru ja olin jo heittämässä kapistusta roskiin. Käänsin pömpelin ylösalaisin ja paperiaukosta putosi Burana tabletti. Vika toistui puolen vuodenpäästä ja tein saman uudestaan, tällä kertaa ulos putosi pieni ruuvi. Eli käyttäjävika tässä tapauksessa. Ostin tulostimen 3-4 vuotta sitten ja pelaa edelleen ja olen täyttänyt patruunat 3€ maksavalla täyttösetillä jo kolmen vuoden ajan. Nyt vasta väripatruuna tuli tiensä päähän ja kone ei sitä enää tunnista. Muuten olen tyytyväinen ollut. :)

        Kiitti vinkistä koska mun tulostimesta löytyi pojan kuulapyssyn pieni muovikuula! Ja oireena oli todella vinoon ja ruttuun vedetty paperi. En huomannut sitä kuin vasta koneen ympäri käännettyäni :D


    • Papelo

      Tänään teki MP280 saman paperin vinoon vedon mutta täältähän se apu löytyi. OHJEKIRJASTA EI!

    • Nekkeri

      No prkle! lyijykynä oli pudonnut paperinsyöttöaukosta sisään. Ja äsken nauroin et miten jollain voi eksyä burana tulostimen sisälle. ;)

      • Karkkijemmari

        Meiltä löytyi salmiakkipastilli!


      • so hot n sticky
        Karkkijemmari kirjoitti:

        Meiltä löytyi salmiakkipastilli!

        Uuuu, tulostitko tahmeita juttuja?


    • Hermo meinas mennä!

      Meiltä löytyi aakkos karkki!

    • M. Kataja

      Ootko tarkistanut, ettei ole mennyt mitään esinettä paperin syöttöaukkoon.
      Löysin kierrätyskeskuksesta pois heitetyn 210;pim ja se teki aivan samoin.
      Purin kuoret pois, niin paperin syöttöaukosta tuli kuivamustekynä. Laitteessa oli alkuperäiset värikaseti joilla se toimi ihan oikein. Sitten loppui musteet.
      Tilasin värien täyttöpakkauksen, joilla ei tehnyt yhtään mitään. Tulostujälki on paljon haaleampi, kuin alkuperäisissä. Värien lähettäjä, joku finink väitti värin sopivan canon 210; piin.

    • Nimimerkki9

      Meiltä löytyi metallinen hiussolki!

      • Rahat säästöön

        Meillä meni MP280 tulostimessa myös paperit vinoon. Tein kääntötempun ja tulostimesta putosi jonkinlainen tulppa tai korkki. Ja taas toimii. Piti lähteä ostamaan uutta tulostinta, mutta onneksi löysin tämän sivuston ja ohjeet.


    • Tuomo3

      Kannatti käydä täällä lukemassa hyviä vinkkejä. Tulostin toimii eikä mene enää paperit ruttuun. Aikani räplättyä ja käänneltyäni lasten muovinen rakennuspalikka se sieltä tulla tupsahti.

    • Aijahhaa

      Hahah.. Itseltä ei tippunut mitään, mutta kurkatessani sisälle, niin tajusin nenäliinan kulman kurkistavan rullien välistä.. :D

    • KRiikka

      Luojan kiitos teistä! <3 Meillä oli Lego-ukko... Olin jo ihan valmis heittämään tulostimen seinään!

    • Anonyymi

      Nostajan kumit kovettuvat ja kuivuvat pinnasta.Hiomapaperilla hioo pois pintaa niin alkaa paperi liikkua taas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe