Iranilainen poikaystävä

isfahan

voisitteko ihmiset kertoa kokemuksia seurustelusta iranilaisen kanssa? aloitin pari kuukautta sitten Teheranista kotoisin olevan tietokone-opiskelijan kanssa...

134

6164

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Mulla on varmaan sitten jokin harvinainen yksilö kun on huolehtivainen, luottavainen, hellä, uskollinen ja muutenkin just senlainen aviomies ja isä lapselleen jollaista toivoinkin. Ei ole fanaatikko tai muutenkaan erityisen ihmeellinen, ihan normaali mies.
      Kiitos teille että taas sain huomata kuinka hyvä mies hän on. Naimisissa oltu 7.v.

      • justjoo...

        ei kai miehesi nimi oo farhad?


      • ...
        justjoo... kirjoitti:

        ei kai miehesi nimi oo farhad?

        Tarkoititko kysymyksen alkuperäiselle?


      • justjoo.....
        ... kirjoitti:

        Tarkoititko kysymyksen alkuperäiselle?

        tarkoitin sille, kenen miehen nimi on farhad. joka on tosiaan, kaiken puolen ihana mies.. =)


      • mistress?
        justjoo..... kirjoitti:

        tarkoitin sille, kenen miehen nimi on farhad. joka on tosiaan, kaiken puolen ihana mies.. =)

        haha, nyt alkaa tappelu... =)


      • ...
        justjoo..... kirjoitti:

        tarkoitin sille, kenen miehen nimi on farhad. joka on tosiaan, kaiken puolen ihana mies.. =)

        Kaikki eivät samanlaisia -kirjoittaja vastaa. Mun miehen nimi ei oli farhad. Pahoittelen ettei edes tappelua synny. Toivottavasti pidät kuitenkin kiinni farhadistasi mikäli hän on ihana mies.


      • TEHRAN.
        ... kirjoitti:

        Kaikki eivät samanlaisia -kirjoittaja vastaa. Mun miehen nimi ei oli farhad. Pahoittelen ettei edes tappelua synny. Toivottavasti pidät kuitenkin kiinni farhadistasi mikäli hän on ihana mies.

        mulla on iranilainen mies. tosi ihana mies. naimisissa on kyllä... iranilaisen vaimon kanssa... mutta ei voi mitään. kyllä on loistava mies. parempaa saa hakea!


      • farsi..
        TEHRAN. kirjoitti:

        mulla on iranilainen mies. tosi ihana mies. naimisissa on kyllä... iranilaisen vaimon kanssa... mutta ei voi mitään. kyllä on loistava mies. parempaa saa hakea!

        farhad, reza, taymor, jamshid... mitä väliä. kaikilla on sekä vaimot että tyttöystävät...


      • few good men
        TEHRAN. kirjoitti:

        mulla on iranilainen mies. tosi ihana mies. naimisissa on kyllä... iranilaisen vaimon kanssa... mutta ei voi mitään. kyllä on loistava mies. parempaa saa hakea!

        Kuulostaakin oikein valioyksilöltä ja ihannemieheltä. Parempaa tuskin löytyykään. Sinulle.


      • Daryoush ;)
        farsi.. kirjoitti:

        farhad, reza, taymor, jamshid... mitä väliä. kaikilla on sekä vaimot että tyttöystävät...

        Hei,

        Unohdit minua, Villi Persialainen Kissa Daryoush ;)


      • Daryoush ;)
        farsi.. kirjoitti:

        farhad, reza, taymor, jamshid... mitä väliä. kaikilla on sekä vaimot että tyttöystävät...

        Niin pitäskin ;-)


      • Daryoush
        farsi.. kirjoitti:

        farhad, reza, taymor, jamshid... mitä väliä. kaikilla on sekä vaimot että tyttöystävät...

        Tervehdys Reza. R, Taymor. F, Farhad ja Jamshidille ;)

        Suosittelen listalla olevat henkilöt.....

        Minä olen moderni merirosvo, pankkirosvo!

        The Devil Himself / Paholainen ;D

        Daryoush


    • usko toivo <3

      Sinä itse tiedät parhaiten missä mennään... jos mies on hyvä, niin sulla on käynyt kyllä tuuri. Mulla ei käynyt noin hyvä tuuri... mutta en viitti alkaa haukkua lapseni isää vaikka mieli tekisikin. :(

      • ex-reza

        ei kannata. älä sitoo ittes iranilaiseen. petyt, ja pahasti.


      • jaahas....
        ex-reza kirjoitti:

        ei kannata. älä sitoo ittes iranilaiseen. petyt, ja pahasti.

        jaahas... mullakin on iranilainen naimisissa oleva mies.. sillä on iranilainen vaimo, joka on ruma ja ilkeä isokokoinen nainen...


      • noniin..
        jaahas.... kirjoitti:

        jaahas... mullakin on iranilainen naimisissa oleva mies.. sillä on iranilainen vaimo, joka on ruma ja ilkeä isokokoinen nainen...

        niin mullaki! oisko se sama? harrastaako se kickboxingia?


      • näin.
        jaahas.... kirjoitti:

        jaahas... mullakin on iranilainen naimisissa oleva mies.. sillä on iranilainen vaimo, joka on ruma ja ilkeä isokokoinen nainen...

        Olettekos ihan varma että ne vaimot on rumia, ilkeitä, kamalia.....jne. vai onko noi jutut miesten suusta kuultuja? Tarinoissa kun on aina kaksi puolta. Oletteko kuulleet sen toisen?


      • jaahas......
        näin. kirjoitti:

        Olettekos ihan varma että ne vaimot on rumia, ilkeitä, kamalia.....jne. vai onko noi jutut miesten suusta kuultuja? Tarinoissa kun on aina kaksi puolta. Oletteko kuulleet sen toisen?

        joo! harrastaa kickboxingia! tai oikeastaan opettaa sitä... siis onko meillä yks ja sama poikaystävä vai??


      • noniin....
        jaahas...... kirjoitti:

        joo! harrastaa kickboxingia! tai oikeastaan opettaa sitä... siis onko meillä yks ja sama poikaystävä vai??

        olen varma. olen nähnyt sen naisen, ja jopa puhunut hänen kanssaan. hän on iso, ruma, jalat kokoa 45 (!! hahhaaa!!), ihan kamelin näköinen nainen. hirveät vaatteet, ja hirveä tukka!! joku nelikymppinen se on..


      • Kameli ja nainen
        noniin.... kirjoitti:

        olen varma. olen nähnyt sen naisen, ja jopa puhunut hänen kanssaan. hän on iso, ruma, jalat kokoa 45 (!! hahhaaa!!), ihan kamelin näköinen nainen. hirveät vaatteet, ja hirveä tukka!! joku nelikymppinen se on..

        tuntuu olevan vakiintunut naismaku.


      • fdsafsd
        noniin.... kirjoitti:

        olen varma. olen nähnyt sen naisen, ja jopa puhunut hänen kanssaan. hän on iso, ruma, jalat kokoa 45 (!! hahhaaa!!), ihan kamelin näköinen nainen. hirveät vaatteet, ja hirveä tukka!! joku nelikymppinen se on..

        Joten on rumia ihmisiä on ihan ok kohdella huonosti? Hieno asenne.


      • tehran woman
        fdsafsd kirjoitti:

        Joten on rumia ihmisiä on ihan ok kohdella huonosti? Hieno asenne.

        hei, mulla on iranilainen mies, ihana sellainen, omistaa pari ravintolaa etelä-suomessa... hän on onnettomassa ja seksittömässä liitossa, joten minä olen hänelle pelastus.


      • tehranilainen
        tehran woman kirjoitti:

        hei, mulla on iranilainen mies, ihana sellainen, omistaa pari ravintolaa etelä-suomessa... hän on onnettomassa ja seksittömässä liitossa, joten minä olen hänelle pelastus.

        mun mies on oikea unelmamies. pitkä, tumma, komea, insinööri... kotoisin tehranista. uskonnoltaan kristitty. ihana iranilainen mieheni. tyytyväisenä naimisissa jo 4 vuotta.


      • ihmettelen ja säälin
        noniin.... kirjoitti:

        olen varma. olen nähnyt sen naisen, ja jopa puhunut hänen kanssaan. hän on iso, ruma, jalat kokoa 45 (!! hahhaaa!!), ihan kamelin näköinen nainen. hirveät vaatteet, ja hirveä tukka!! joku nelikymppinen se on..

        Miksi ette arvosta itseänne enempää, suostutte olemaan se toinen nainen. Kuulostatte siltä että miehenne ovat ihania, mutta silti annatte käyttää itseänne noin törkeästi hyväksi. Loppupelissä TE häviätte ja vaimo voittaa.


      • loppupeli
        ihmettelen ja säälin kirjoitti:

        Miksi ette arvosta itseänne enempää, suostutte olemaan se toinen nainen. Kuulostatte siltä että miehenne ovat ihania, mutta silti annatte käyttää itseänne noin törkeästi hyväksi. Loppupelissä TE häviätte ja vaimo voittaa.

        se vaimo viskaisee miehen pellolle ja nämä toiset naiset saavat miehen "riesakseen". Yht'äkkiä mies alkaakin haikailla vaimonsa perään, ulisee ja vinkuu ja halveksii tätä toista naista jonka vuoksi vaimo hänet hylkäsi.
        Sitten alkaakin vuosikausia kestävä vaimon (joka hakee samaan aikaan avioeroa) uudelleen kosinta... mutta voi sentään näitä toisia naisia kun vaimo löytääkin uuden miehen eikä huoli takaisin petturimiestään niin silloin tämä mies halveksii lisää ja lisää tätä toista naista joka tuhosi hänen elämänsä ja hän menetti sen ainoan oikean rakkautensa eli vaimonsa.
        Ja kas kummaa, nyt kun vaimo hakee eroa niin yht'äkkiä vaimo onkin kaunis ja ihana ja tälle miehelle unelmien nainen.......
        Huh huh....


      • jussit ja kallet
        loppupeli kirjoitti:

        se vaimo viskaisee miehen pellolle ja nämä toiset naiset saavat miehen "riesakseen". Yht'äkkiä mies alkaakin haikailla vaimonsa perään, ulisee ja vinkuu ja halveksii tätä toista naista jonka vuoksi vaimo hänet hylkäsi.
        Sitten alkaakin vuosikausia kestävä vaimon (joka hakee samaan aikaan avioeroa) uudelleen kosinta... mutta voi sentään näitä toisia naisia kun vaimo löytääkin uuden miehen eikä huoli takaisin petturimiestään niin silloin tämä mies halveksii lisää ja lisää tätä toista naista joka tuhosi hänen elämänsä ja hän menetti sen ainoan oikean rakkautensa eli vaimonsa.
        Ja kas kummaa, nyt kun vaimo hakee eroa niin yht'äkkiä vaimo onkin kaunis ja ihana ja tälle miehelle unelmien nainen.......
        Huh huh....

        Antti, Pekka, Julius, Timo, Jussi, Kalle... mitä väliä. Kaikilla on sekä vaimot että tyttöystävät... nää kaikki myös harrastaa kickboxingia ja niillä on kaikilla ruma ja ilkeä isokokoinen vaimo. Mutta on ne ihania nää Etelä-Pohjanmaan luterilaiset fanaatikot, tosin kovin omistushaluisia ja mustasukkaisia ovat... Ne kaikki omistaa pari puukkotehdasta Lapualla ... ovat onnettomassa ja seksittömässä liitossa, joten me olemme heidän kaikkien pelastus. Paitsi että oikeasti heidän kaikkien nimi on Aki-Petteri.


      • ihmettelen ja säälin
        loppupeli kirjoitti:

        se vaimo viskaisee miehen pellolle ja nämä toiset naiset saavat miehen "riesakseen". Yht'äkkiä mies alkaakin haikailla vaimonsa perään, ulisee ja vinkuu ja halveksii tätä toista naista jonka vuoksi vaimo hänet hylkäsi.
        Sitten alkaakin vuosikausia kestävä vaimon (joka hakee samaan aikaan avioeroa) uudelleen kosinta... mutta voi sentään näitä toisia naisia kun vaimo löytääkin uuden miehen eikä huoli takaisin petturimiestään niin silloin tämä mies halveksii lisää ja lisää tätä toista naista joka tuhosi hänen elämänsä ja hän menetti sen ainoan oikean rakkautensa eli vaimonsa.
        Ja kas kummaa, nyt kun vaimo hakee eroa niin yht'äkkiä vaimo onkin kaunis ja ihana ja tälle miehelle unelmien nainen.......
        Huh huh....

        Tosi hyvin sanottu!


      • reaggr
        tehran woman kirjoitti:

        hei, mulla on iranilainen mies, ihana sellainen, omistaa pari ravintolaa etelä-suomessa... hän on onnettomassa ja seksittömässä liitossa, joten minä olen hänelle pelastus.

        Niin no, sinä olet hänelle pelastus samassa mielessä kuin vessa on pelastus pidätysvaikeuksista kärsivälle. Eli (hotelli) helpotus olisi ehkä oikea sana. Pelastuksen vuoksihan jätettäisiin vanha muija ja mentäisiin naimisiin tms. Hoidon kanssa ei. Jos siis ihan kylmän rehellisiä ollaan. Hupia sinä hänelle varmasti tarjoat ja hetken helpotusta. Onhan sekin jotain.


      • ihmettelen ja säälin
        noniin.... kirjoitti:

        olen varma. olen nähnyt sen naisen, ja jopa puhunut hänen kanssaan. hän on iso, ruma, jalat kokoa 45 (!! hahhaaa!!), ihan kamelin näköinen nainen. hirveät vaatteet, ja hirveä tukka!! joku nelikymppinen se on..

        Entä minkäköhän näköinen itse olisit vastaavassa tilanteessa? Ulkonäön perusteellahan saa tuomita, vai olisikohan toisin? Jotain varmaan siinä vaimossa on viehättänyt kun perhe on tullut perustettua, lapsia kun ei ole pakko tehdä edes Iranissa.


      • das das
        loppupeli kirjoitti:

        se vaimo viskaisee miehen pellolle ja nämä toiset naiset saavat miehen "riesakseen". Yht'äkkiä mies alkaakin haikailla vaimonsa perään, ulisee ja vinkuu ja halveksii tätä toista naista jonka vuoksi vaimo hänet hylkäsi.
        Sitten alkaakin vuosikausia kestävä vaimon (joka hakee samaan aikaan avioeroa) uudelleen kosinta... mutta voi sentään näitä toisia naisia kun vaimo löytääkin uuden miehen eikä huoli takaisin petturimiestään niin silloin tämä mies halveksii lisää ja lisää tätä toista naista joka tuhosi hänen elämänsä ja hän menetti sen ainoan oikean rakkautensa eli vaimonsa.
        Ja kas kummaa, nyt kun vaimo hakee eroa niin yht'äkkiä vaimo onkin kaunis ja ihana ja tälle miehelle unelmien nainen.......
        Huh huh....

        Tämä on kyllä hyvin yleistä. Kun mies oikeasti joutuu sen tosiasian eteen, että hän on menettämässä perheensä, hän yhtäkkiä muistaakin taas, mikä on tärkeää ja mikä ei. Ja ulina alkaa. Olen tämän nähnyt monta kertaa läheltä ja kauempaa. Niin kauan kuin saa tehdöä mitä huvittaa ilman mitään seuraamuksia, on niin helppoa unohtaa asioiden tärkeysjärjestys. Joten arvon naiset: pistäkää miehenne vastuuseen teoistaan aina ja heti, kun aihetta on. Pakottakaa heidät näkemään, että teoilla on seurauksia, jos he itse haluaisivatkin vain sulkea silmänsä ja sekä syödä kakun että säästää sen. Epäkypsät ja heikot miehet eivät opi ennen kuin on pakko. Jotkut eivät silloinkaan.


      • bidraldi
        loppupeli kirjoitti:

        se vaimo viskaisee miehen pellolle ja nämä toiset naiset saavat miehen "riesakseen". Yht'äkkiä mies alkaakin haikailla vaimonsa perään, ulisee ja vinkuu ja halveksii tätä toista naista jonka vuoksi vaimo hänet hylkäsi.
        Sitten alkaakin vuosikausia kestävä vaimon (joka hakee samaan aikaan avioeroa) uudelleen kosinta... mutta voi sentään näitä toisia naisia kun vaimo löytääkin uuden miehen eikä huoli takaisin petturimiestään niin silloin tämä mies halveksii lisää ja lisää tätä toista naista joka tuhosi hänen elämänsä ja hän menetti sen ainoan oikean rakkautensa eli vaimonsa.
        Ja kas kummaa, nyt kun vaimo hakee eroa niin yht'äkkiä vaimo onkin kaunis ja ihana ja tälle miehelle unelmien nainen.......
        Huh huh....

        Tulipa mieleen kun palstalla on ollut paljon puhetta toisena naisena olosta ja vaimoista...
        Jokainen vaimo haluaa uskoa olevansa ainoa nainen näin tekee myös tyttöystävä ja joksus rakastajakin voi tuntea tällaista halua. onko vaimo sitten aina parempi kuin rakastaja tai tyttöystävä... miten parempi ja takaako oikeudellinen pakko yhdessäolo myös yhdessäoloa miehen mielessä/sydämessä (tai naisen, sillä harvoin nainenkaan saa avioliitossa sitä mitä haluaa länsimaiden ulkopuolella...)

        Entä jos kyseessä olisi ns. pakkoavioliitto? Uskotko että mies rakastaa vaimoa jonka on nähnyt kerran ja jonka suku on "pakottanut" ottamaan koska kyseessä on toisaalta kunnia ja toisaalta myös vanhempien jatkuvuuden ja hoidon turvaaminen (vaimohan jää miehen vanhempien asuntoon vaikka mies palaisikin/lähitisikin muualle asumaan/töihin). Mies ei ole enää vaimonsa kanssa moniin vuosiin ehkä tekemisissä, korkeintaan soittaa tälle että mitä kuuluu miten äiti ja isä voi tai mahdollinen lapsi mutta onko se rakkautta? mielestäni se ei ole miehen ja vaimon välistä rakkautta vaan vaimo on sisar joka pyyteettömästi hoitaa miehen taloutta. seksiä heillä ehkä on jos näkevät koska molemmilla on siihen oikeus ja velvollisuus (ja miehille ei tuota tuskaa seksi ilman rakkautta ja nainen voi ajatella että mies ehkä soittaa useammin jos hän nyt on hellä).
        Vaimo harvoin tietää muista naisista (jos tietäisi hän suuttuisi eikä hoitaisi koti hommia ja toisaalta pettämisen paljastuminen myös olisi häpeä suvulle (sekä miehen että naisen suvuille))
        Vaimolla siis on oma tarkoituksensa vaikka mies ei tätä rakastaisikaan. Toinen nainen tietää usein vaimon olemassaolon mutta koska ja kun mies tapaa vaimoaa ehkä pari kertaa vuodessa hänen on mielessään helppo hyväksyä tuollainen järjestely saahan hän miehen kuitenkin itselleen enimmäksi ajaksi. totta on toisaalta että tällaisessa suhteessa voittajia ovat järjestyksessä:
        miehen vanhemmat, jotka saavat poikansa naimisiin, nimelleen jatkuvuutta ja ilmaisen kodinhoitajan

        vaimon vanhemmat, jotka saavat tyttärensä naimisiin, mahdollista rahallista apua ja liittolaisen

        Mies, joka saa kaksi naista ainut vain että joutuu salailemaan asioitaan toiselta tai molemmilta

        ja häviäjän paikasta sitten nämä kaksi naista joutuvat tappelemaan...


      • toinen nainen
        tehran woman kirjoitti:

        hei, mulla on iranilainen mies, ihana sellainen, omistaa pari ravintolaa etelä-suomessa... hän on onnettomassa ja seksittömässä liitossa, joten minä olen hänelle pelastus.

        kuulostaa tosi tutulta. mulla sama tarina


      • Daryoush ;)
        ex-reza kirjoitti:

        ei kannata. älä sitoo ittes iranilaiseen. petyt, ja pahasti.

        Oletko Iranilainen?!


      • Daryoush
        jaahas...... kirjoitti:

        joo! harrastaa kickboxingia! tai oikeastaan opettaa sitä... siis onko meillä yks ja sama poikaystävä vai??

        Hyvää Taymor ;)

        heitto yksi, osui kahteen........ ( 1 tiro 2 neshan ) Eyväl ;)


        Näin homma eteneeeee.......

        Terkut


    • diudiudiuuu....

      Ite oon seurustellu yli 8 kk iranilaisen kanssa. Hän on asunut suomessa kuitenkin 18-19 vuotta, eli melkein koko ikänsä.
      Parempaa miestä saa kyllä hakea! :D Hän on rakastava, hellä, mukava, luotettava ja kaikinpuolin ihana. Seksikin on mucho parempaa kuin monen suomalaisen kanssa, oikeastaan hän on kyllä paras seksikumppanini jota mulla on koskaan ollut.

      Enkä tosiaan usko että hänellä ois jotai vaimoo tai muita muijii ku vietetää aikaa yhessä kirjaimellisesti 24/7. Suunnitteilla oisi muutta yhteen puolisen vuoden päästä.

      Hänen kaverinsakin ovat oikein mukavia, suurin osa opiskelleita, kaikki ovat töissä. Siis tarkoitan tällä nyt iranilaisia/iranin kurdi-kavereita, onhan hänellä sit miljoona suomalaista plus muun maalaisia kavereita :P

      • Ihmetellen?

        työ- tai opiskelupaikassa, kun voitte olle yhdessä vuorokauden ympäri?
        Ja mitä tarkoitat yhteen muuttamisella puolen vuoden päästä? Tehän olette ja elätte kertomasi mukaan jo nyt yhdessä koko ajan.


      • färiba
        Ihmetellen? kirjoitti:

        työ- tai opiskelupaikassa, kun voitte olle yhdessä vuorokauden ympäri?
        Ja mitä tarkoitat yhteen muuttamisella puolen vuoden päästä? Tehän olette ja elätte kertomasi mukaan jo nyt yhdessä koko ajan.

        suosittelen iranilaista miestä. vähän tulinen, mutta ihana!


      • happy tehran
        färiba kirjoitti:

        suosittelen iranilaista miestä. vähän tulinen, mutta ihana!

        mun reza on ihana. söpö ja pyöreä. vähän tulinen, joo, mutta ei haittaa. ihanat huulet!!


      • fhsdgng
        Ihmetellen? kirjoitti:

        työ- tai opiskelupaikassa, kun voitte olle yhdessä vuorokauden ympäri?
        Ja mitä tarkoitat yhteen muuttamisella puolen vuoden päästä? Tehän olette ja elätte kertomasi mukaan jo nyt yhdessä koko ajan.

        no ensimmäiset kuukaudet emme viettäneet niin tiiviisti yhdessä,kun hän oli töissä ja minä koulussa. Hän oli töissä koulunkäyntiavustajana (pääsi sinne suoraan armeijan jälkeen) ja kesäksi kumpikaan emme saaneet töitä. Lama :/
        Itse tänä syksynä keskeytin opinnot väliaikaisesti kun ei ala tuntunu oikealta ja hän on ollut työttömänä aina viime viikkoon saakka, kunneis sai duunin. Eli aika monta kuukautta vietin hänen luonaan, tai hän meillä. Mutta siis "virallisesti" aateltiin muuttaa yhteen puolisen vuoden kuluttua.

        Muuta kysyttävää? :D


      • persian prinsessa
        fhsdgng kirjoitti:

        no ensimmäiset kuukaudet emme viettäneet niin tiiviisti yhdessä,kun hän oli töissä ja minä koulussa. Hän oli töissä koulunkäyntiavustajana (pääsi sinne suoraan armeijan jälkeen) ja kesäksi kumpikaan emme saaneet töitä. Lama :/
        Itse tänä syksynä keskeytin opinnot väliaikaisesti kun ei ala tuntunu oikealta ja hän on ollut työttömänä aina viime viikkoon saakka, kunneis sai duunin. Eli aika monta kuukautta vietin hänen luonaan, tai hän meillä. Mutta siis "virallisesti" aateltiin muuttaa yhteen puolisen vuoden kuluttua.

        Muuta kysyttävää? :D

        minä haluaisin muuttaa poikaystäväni kanssa Teheraniin.


      • järkihoi
        persian prinsessa kirjoitti:

        minä haluaisin muuttaa poikaystäväni kanssa Teheraniin.

        oletsä tyhmä? oletsä telkkaria kattonu lähiaikoina? tunnetsä kulttuuria/uskontoa, fanatismia mikä siellä on?? kun lentokone laskeutuu, naisten on pakko heittää huivi naamaan ennen kuin koneesta päästetään ulos!!


      • ju-jutsu girl
        järkihoi kirjoitti:

        oletsä tyhmä? oletsä telkkaria kattonu lähiaikoina? tunnetsä kulttuuria/uskontoa, fanatismia mikä siellä on?? kun lentokone laskeutuu, naisten on pakko heittää huivi naamaan ennen kuin koneesta päästetään ulos!!

        tuneks kuka Taymorin?


      • farsi...
        ju-jutsu girl kirjoitti:

        tuneks kuka Taymorin?

        joo, se kickboxing-hirmu... hehheh..


      • hohhoija..
        farsi... kirjoitti:

        joo, se kickboxing-hirmu... hehheh..

        siis iskee kaikkee mitä liikkuu, vaikkon naimisissa ja 3 lasta.. siinä sulle hyvä iranilainen..


      • tiedossa on..
        hohhoija.. kirjoitti:

        siis iskee kaikkee mitä liikkuu, vaikkon naimisissa ja 3 lasta.. siinä sulle hyvä iranilainen..

        hehheheeee...


      • firstlady.
        tiedossa on.. kirjoitti:

        hehheheeee...

        mä tunnen yhen Jamshidin, aivan samanlainen...


      • tiedetään..
        firstlady. kirjoitti:

        mä tunnen yhen Jamshidin, aivan samanlainen...

        joo.. ja yks farhad, sillä on baari...


      • ex-persian rose
        tiedetään.. kirjoitti:

        joo.. ja yks farhad, sillä on baari...

        siis persialaiset prinssit on perseestä!! =)


      • Farsimadan
        ex-persian rose kirjoitti:

        siis persialaiset prinssit on perseestä!! =)

        joooooo...


      • no problemos
        Farsimadan kirjoitti:

        joooooo...

        siis mä oon ollut 6 vuotta naimisissa iranilaisen kanssa, eikä ole ollut mitän ongelmia!!


      • ei aina ongelmia
        no problemos kirjoitti:

        siis mä oon ollut 6 vuotta naimisissa iranilaisen kanssa, eikä ole ollut mitän ongelmia!!

        ei minullakaan. 4 vuotta jo kohtapuolin naimisissa...


      • Utelias-
        hohhoija.. kirjoitti:

        siis iskee kaikkee mitä liikkuu, vaikkon naimisissa ja 3 lasta.. siinä sulle hyvä iranilainen..

        Siis samanlainen kuin se turkulainen poliitikko? Tosin tällä turkulaisella poliitikolla taitaa olla enemmän aviottomia lapsia ...


      • Naisen kivitys
        Utelias- kirjoitti:

        Siis samanlainen kuin se turkulainen poliitikko? Tosin tällä turkulaisella poliitikolla taitaa olla enemmän aviottomia lapsia ...

        Persian prinsessalle/

        Naisen kivitys Iranilaisessa kylässä on dramaattinen, tositapahtumiin perustuva kertomus viattomaan naiseen kohdistuvasta sorrosta ja epätasa-arvosta...


      • tyhmiä..
        Naisen kivitys kirjoitti:

        Persian prinsessalle/

        Naisen kivitys Iranilaisessa kylässä on dramaattinen, tositapahtumiin perustuva kertomus viattomaan naiseen kohdistuvasta sorrosta ja epätasa-arvosta...

        no niin just...


      • always happy
        tyhmiä.. kirjoitti:

        no niin just...

        iranilaiset ovat ihania helliä rakastajia


      • ljghg
        always happy kirjoitti:

        iranilaiset ovat ihania helliä rakastajia

        Ihanko kaikki?


      • are are
        ljghg kirjoitti:

        Ihanko kaikki?

        kyllä!


      • setareh
        are are kirjoitti:

        kyllä!

        rakastan rezaani. olen maailman onnellisin nainen


      • fthfj
        are are kirjoitti:

        kyllä!

        Wau. Sun pitäisi varmaankin ilmoittautua Guinnessin ennätysten kirjaan.


      • F
        ju-jutsu girl kirjoitti:

        tuneks kuka Taymorin?

        Taymor Farsimadanin moni tunne, kun hän pettä vaimonsa ;( nyt hänellä on kaverin vaimo kyydissä!!!


    • kasellinainen

      Nyt olet onnellinen. Seurustelet ja elämä on vasta alussa. Muutatte yhteen ja alioitatte yhteisen elämänne. Silloin sitoutumisen aste on jo syvempää, ja mies alkaa muuttua omistushaluiseksi. Tässä vaiheessa et edes huomaa, kun mies alkaa sanella ehtojaan. Parin vuoden kuluttua saatte lapsen, joka onkin ehkä tyttö. Sen jälkeen sitten vahdit lasta jatkuavsti, ettei isä kaappaa lastaan Iraniin. Nyt mies on täällä opiskelemassa, mutta saako hän täältä töitä ja saako jäädä tänne? Suomeen pääseminen on tälle öijällesi lottovoitto, ja sinä autat hänet turvallisesti jäämään maahan. Kun olet sen tehnyt, mies on vapaa ja voikin jättää sinut. Pahimmassa tapauksessa olen oikeassa, koska olen tämän itse kokenut.

      • kyllävain

        iranilaiset ovat komeita koulutettuja ja sivistyneitä


      • feride27
        kyllävain kirjoitti:

        iranilaiset ovat komeita koulutettuja ja sivistyneitä

        olen iranilaisen salarakas. ihana mies. aivan ihana.


      • iranian
        feride27 kirjoitti:

        olen iranilaisen salarakas. ihana mies. aivan ihana.

        Sulla iso ongelma itsesi kansaa


      • dzhunam
        iranian kirjoitti:

        Sulla iso ongelma itsesi kansaa

        mullakin on naimisissa oleva iranilainen mies. tosi kivaa yhdess...


      • secret lover
        dzhunam kirjoitti:

        mullakin on naimisissa oleva iranilainen mies. tosi kivaa yhdess...

        farhad on ihana!!!!!


      • setareh28.
        secret lover kirjoitti:

        farhad on ihana!!!!!

        joo... mull oli yks nelikymppinen iranilainen, urheilija, tosi kiva mies.. iranilainen vaimo ja kolme poikaa.. mut ei ole rakkautta kotona, sen takia mun kans viihtyy


      • ahaa!!
        setareh28. kirjoitti:

        joo... mull oli yks nelikymppinen iranilainen, urheilija, tosi kiva mies.. iranilainen vaimo ja kolme poikaa.. mut ei ole rakkautta kotona, sen takia mun kans viihtyy

        siis hei, saattaa olla ett meill on sama mies!! alkaako nimi T>lla


      • Big T forever!
        ahaa!! kirjoitti:

        siis hei, saattaa olla ett meill on sama mies!! alkaako nimi T>lla

        Joo, taitaa olla sama mies! Tauno on ihana!!!


      • haha...tiedetään..
        Big T forever! kirjoitti:

        Joo, taitaa olla sama mies! Tauno on ihana!!!

        Taymor!


      • farsi-farsi
        haha...tiedetään.. kirjoitti:

        Taymor!

        no just...on sil ainaki helvetin ruma vaimo..


      • suolanen.
        farsi-farsi kirjoitti:

        no just...on sil ainaki helvetin ruma vaimo..

        puhutteko siitä karate-hirmusta?? aijaijai ihana mies..


      • Rumuus lisääntyy
        farsi-farsi kirjoitti:

        no just...on sil ainaki helvetin ruma vaimo..

        pysyvät uskollisena tietylle naistyypille, kuten tämäkin Tarmo.


    • jah1982

      Erittäin hyvin on mennyt. Ainakin jos vertaa suomalaisiin naisiin. USA:ssahan on isoja iranilaisyhteisöjä, joissa on paljon naisia, jotka ovat kiinnostuneet länsimaalaisista mmiehistä. Minä tapasin iranilaisen tyttöystäväni työpaikallani tutkijana.

      • anima235

        eiköhän iranilaiset miehet ole iha yksilöitä niinkuin suomalaisetkin. on hyviä sekä huonoja... ja te ette tiedä oikeastaan näistä asioista mitään. siis jotkut tietää jotkut ei. tulee vaa tänne pätemään.


      • love.iran83
        anima235 kirjoitti:

        eiköhän iranilaiset miehet ole iha yksilöitä niinkuin suomalaisetkin. on hyviä sekä huonoja... ja te ette tiedä oikeastaan näistä asioista mitään. siis jotkut tietää jotkut ei. tulee vaa tänne pätemään.

        siis nämä persialaiset prinssit ovat IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHANIAA!!!!!! i love them!!!


      • ailake
        love.iran83 kirjoitti:

        siis nämä persialaiset prinssit ovat IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHANIAA!!!!!! i love them!!!

        haluan myös persialaisen prinssin!!!


      • farzadeh29
        ailake kirjoitti:

        haluan myös persialaisen prinssin!!!

        mulla oli 6 vuotta iranilainen poikaystävä, sillä tosin oli suomalainen vaimo ja tytär... mutta kuitenkin. tosi ihana mies. oli tosi kivaa yhdessä. enkä koskaan unohda hänet...


      • Daryoush ;)
        ailake kirjoitti:

        haluan myös persialaisen prinssin!!!

        [email protected]

        Persian Villi-Kissa ;)


      • T.Fars

        Älä jauha paska!

        Sä oot nainen ja mä tiedän kuka olet ;)

        Pusuaaaaaaa ;)


    • blonditar84

      kyllä iranilaisissakin juuri niitä huonoja on, mulla ainakin iranin-kurdimies kotona, joka on asunut suomessa 13 vuotta! tulista kansaahan he ovat joten tiukkana saa niiden kanssa olla. mun mies on ainakin opetettu kotona tekeen kotihommia, kun suomessa perhekin asuu ja mielellään luistaa jos vaan mahdollista mutta niin myös entinen suomalainen siippani teki niin joten ihan normia!!
      mielestäni syntyperällä ole väliä jos vaan persoonana hyvä tyyppi!!
      onnea matkaan vain

      • ei enää ikinä

        Sori vaan että sanon näin mutta mä en enää iranilaista ottais, sen verran syvät arvet (kirjaimellisesti) jätti suhde iranilaiseen mieheeni...
        Sairaalloisen mustasukkainen ja väkivaltainen, itse kyllä juoksi milloin missäkin ties mitä tekemässä!
        Ei tietenkään kaikki ole samanlaisia mutta itse en ottaisi enää riskiä, oli hengenlähtö lähellä jo monta kertaa ton exän kanssa.


      • ex-iranian princess
        ei enää ikinä kirjoitti:

        Sori vaan että sanon näin mutta mä en enää iranilaista ottais, sen verran syvät arvet (kirjaimellisesti) jätti suhde iranilaiseen mieheeni...
        Sairaalloisen mustasukkainen ja väkivaltainen, itse kyllä juoksi milloin missäkin ties mitä tekemässä!
        Ei tietenkään kaikki ole samanlaisia mutta itse en ottaisi enää riskiä, oli hengenlähtö lähellä jo monta kertaa ton exän kanssa.

        joo, mullaki vähän samankaltaisia kokemuksia.. mies oli nelikymppinen, ja sillä oli ravintola..


      • no problemos...
        ex-iranian princess kirjoitti:

        joo, mullaki vähän samankaltaisia kokemuksia.. mies oli nelikymppinen, ja sillä oli ravintola..

        no siis mulla oli yks suomalaisen kans naimisissa oleva iranilainen poikaystävä, oltiin jotain pari vuotta yhdessä, niin ei oo mitään valittamista...


      • persian flower
        no problemos... kirjoitti:

        no siis mulla oli yks suomalaisen kans naimisissa oleva iranilainen poikaystävä, oltiin jotain pari vuotta yhdessä, niin ei oo mitään valittamista...

        sama juttu, mut me ollaan edelleen :)


      • santana88
        persian flower kirjoitti:

        sama juttu, mut me ollaan edelleen :)

        mulla oli yks reza... se oli kiva poika..


      • persia forever
        santana88 kirjoitti:

        mulla oli yks reza... se oli kiva poika..

        suosittelen iranilaista. kuuma ja tulinen ihanuus


      • kaboom25
        persia forever kirjoitti:

        suosittelen iranilaista. kuuma ja tulinen ihanuus

        kyllä. ei oo mitään parempaa ku tehranilainen ori!


      • haluaaa
        kaboom25 kirjoitti:

        kyllä. ei oo mitään parempaa ku tehranilainen ori!

        no nyt haluan iranilaisen!!! mistäs sais??


      • heyhoo
        haluaaa kirjoitti:

        no nyt haluan iranilaisen!!! mistäs sais??

        espoosta! :)


      • nothanx
        heyhoo kirjoitti:

        espoosta! :)

        iranilaiset liian omistushaluisia.


      • sowhat.
        nothanx kirjoitti:

        iranilaiset liian omistushaluisia.

        niin, mutta kun ovat komeita ja ihania!!


      • yessica.
        sowhat. kirjoitti:

        niin, mutta kun ovat komeita ja ihania!!

        joo... ja mustasukkaisia...


      • trembling.
        yessica. kirjoitti:

        joo... ja mustasukkaisia...

        ja fanaatikkoja...


      • no fanatics.
        trembling. kirjoitti:

        ja fanaatikkoja...

        no eikä ole!


      • ettänäin78
        no fanatics. kirjoitti:

        no eikä ole!

        olen ollut iranilaisen vaimo 12 vuotta. sanotaan että niistä 7 vuotta olivat ihan hyvää aikaa.


      • ex-iranian82
        ettänäin78 kirjoitti:

        olen ollut iranilaisen vaimo 12 vuotta. sanotaan että niistä 7 vuotta olivat ihan hyvää aikaa.

        mullon sama juttu, mut 10 vuodesta noin 3 oli sitä "hyvää aikaa"..


      • iran rules!
        ex-iranian82 kirjoitti:

        mullon sama juttu, mut 10 vuodesta noin 3 oli sitä "hyvää aikaa"..

        JOPA MISS SUOMELLA ON MYÖS IRANILAINEN POIKAYSTÄVÄ!


      • Daryoush ;)
        haluaaa kirjoitti:

        no nyt haluan iranilaisen!!! mistäs sais??

        Laitatko mulle viesti ja kuvasi ?!

        Yst.

        Persian Villi-Kissa


      • Daryoush ;)

      • Daryoush ;)
        iran rules! kirjoitti:

        JOPA MISS SUOMELLA ON MYÖS IRANILAINEN POIKAYSTÄVÄ!

        Totta mooses ;)

        Persialaiset ovat sivistyneet ja reilu..........

        Persian Villi-Kissa


      • T.Fars
        ei enää ikinä kirjoitti:

        Sori vaan että sanon näin mutta mä en enää iranilaista ottais, sen verran syvät arvet (kirjaimellisesti) jätti suhde iranilaiseen mieheeni...
        Sairaalloisen mustasukkainen ja väkivaltainen, itse kyllä juoksi milloin missäkin ties mitä tekemässä!
        Ei tietenkään kaikki ole samanlaisia mutta itse en ottaisi enää riskiä, oli hengenlähtö lähellä jo monta kertaa ton exän kanssa.

        Säkin olet Iranilainen nainen ja yrität osta Iranilais miehille huono maine. Hei olemme ihan TERVE & JAKSAMME HYVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN ;-)


      • Daryoush ;)
        haluaaa kirjoitti:

        no nyt haluan iranilaisen!!! mistäs sais??

        Kerro itsestä jotain: Ikä, minkälainen olet ihmisenä ja etc....
        [email protected]
        Puhutaan ensi ja katsotaan syntyykö jotain......

        Muuten sun pakko soita palokunnalle jos meinaat läestya mua ;)

        Born To Be Willd !


    • ttxt

      mun iranilainen kulta on aiwan ihana

      • happiness79

        kaunis tarina. onnea teille.


      • farsi setareh
        happiness79 kirjoitti:

        kaunis tarina. onnea teille.

        mun iranilainen mies on ammattiurheilija. ja ravintoloita pyörittää lähinnä huvikseen...on hänellä iranilainen vaimo, mutta avioliitto on ollut onneton jo monta vuotta...


      • lolita1984
        farsi setareh kirjoitti:

        mun iranilainen mies on ammattiurheilija. ja ravintoloita pyörittää lähinnä huvikseen...on hänellä iranilainen vaimo, mutta avioliitto on ollut onneton jo monta vuotta...

        mun iranilainen kulta istuu nyt sovittamassa tekojaan... vielä 5 kk pitäisi odottaa... ikävä on kova.. :(


      • iranqueen
        lolita1984 kirjoitti:

        mun iranilainen kulta istuu nyt sovittamassa tekojaan... vielä 5 kk pitäisi odottaa... ikävä on kova.. :(

        Mun iranilainen kulta on miljardööri ja huippumalli sekä avaruuslentäjä. Ikinä ei oo mua pettänyt ja kohtelee kuin prinsessaa. Siis voiko tää olla tottakaan!!! Ollaan oltu yhdessä jo puol vuotta ja varmasti ollaankin, kunnes kuolema erottaa.


      • heihaloo?
        iranqueen kirjoitti:

        Mun iranilainen kulta on miljardööri ja huippumalli sekä avaruuslentäjä. Ikinä ei oo mua pettänyt ja kohtelee kuin prinsessaa. Siis voiko tää olla tottakaan!!! Ollaan oltu yhdessä jo puol vuotta ja varmasti ollaankin, kunnes kuolema erottaa.

        no hahhah...onpas hauskaa..


      • hab.nab84
        heihaloo? kirjoitti:

        no hahhah...onpas hauskaa..

        eikö iranilaisen kanssa voi olla onnellinen?


      • varmaan...
        hab.nab84 kirjoitti:

        eikö iranilaisen kanssa voi olla onnellinen?

        onhan niitä pareja kellä toimii...


      • great memories
        varmaan... kirjoitti:

        onhan niitä pareja kellä toimii...

        iranilaiset ovat niin ihania. seurustelin kahden iranilaisen kanssa, ja lämmöllä muistelen molempia... ihanaa aikaa! jos jompikumpi ei ois naimisissa silloin, olisin varmaan nyt jommankumman vaimo...


      • remember the time
        great memories kirjoitti:

        iranilaiset ovat niin ihania. seurustelin kahden iranilaisen kanssa, ja lämmöllä muistelen molempia... ihanaa aikaa! jos jompikumpi ei ois naimisissa silloin, olisin varmaan nyt jommankumman vaimo...

        mullaki oli joskus nuorempana naimisissa oleva iranilainen mies... oli kyllä ihana mies..


      • love irani..
        remember the time kirjoitti:

        mullaki oli joskus nuorempana naimisissa oleva iranilainen mies... oli kyllä ihana mies..

        täällä myös! mä olin 18, mies oli 37...ja oli niin ihanaa!!


      • Azizam80
        love irani.. kirjoitti:

        täällä myös! mä olin 18, mies oli 37...ja oli niin ihanaa!!

        oon ollu Taymorin kaa on-off suhteessa vuodesta 1998. silloin sllä oli pieni baari Vantaalla.... jokainen tekee omia valintojaan...


      • jamshood
        Azizam80 kirjoitti:

        oon ollu Taymorin kaa on-off suhteessa vuodesta 1998. silloin sllä oli pieni baari Vantaalla.... jokainen tekee omia valintojaan...

        näyttää siltä että kaikki etelä-suomessa asuvat iranilaiset ovat toistensa kavereita, ja kierrättää naisiaan...


      • t.thetruh
        Azizam80 kirjoitti:

        oon ollu Taymorin kaa on-off suhteessa vuodesta 1998. silloin sllä oli pieni baari Vantaalla.... jokainen tekee omia valintojaan...

        hei aziz oletko itse suomalainen vai iranilainen?


      • t.thetruh

        Turhaa valhetta koko keskustelu.


      • Daryoush ;)
        lolita1984 kirjoitti:

        mun iranilainen kulta istuu nyt sovittamassa tekojaan... vielä 5 kk pitäisi odottaa... ikävä on kova.. :(

        Tarvitko varajalka?!


      • Daryoush ;)
        great memories kirjoitti:

        iranilaiset ovat niin ihania. seurustelin kahden iranilaisen kanssa, ja lämmöllä muistelen molempia... ihanaa aikaa! jos jompikumpi ei ois naimisissa silloin, olisin varmaan nyt jommankumman vaimo...

        Puhut asiaa!

        Persian Villi-Kissa


      • Persian ;)
        Azizam80 kirjoitti:

        oon ollu Taymorin kaa on-off suhteessa vuodesta 1998. silloin sllä oli pieni baari Vantaalla.... jokainen tekee omia valintojaan...

        Terve Annushka ;)

        Danny


      • Daryoush ;)

        Haistakaa paskaaaaaa ;)

        Älä nimittele ihmisiä huora tai lutka senkin ääliö!!!


      • Daryoush ;)
        Daryoush ;) kirjoitti:

        Haistakaa paskaaaaaa ;)

        Älä nimittele ihmisiä huora tai lutka senkin ääliö!!!

        Mitä sitten, Kun on terve mies ;)


      • ;D

        Hei,

        Pakko onnittele sinulle/teille.
        Elämän iloa teille.......


      • Tekijä ;)
        lolita1984 kirjoitti:

        mun iranilainen kulta istuu nyt sovittamassa tekojaan... vielä 5 kk pitäisi odottaa... ikävä on kova.. :(

        Onneksi olkoon kun sun kultan pakko-loma loppui ;-)


    • Daryoush

      Hei Isfahan,

      Olen Tehranista ja sanon sulle se että kaikki riippu sinusta. Mitä haluat hänen kanssa ja miten kohtelet häntä. Jos tykkät sano sille, jos olet varma että rakastat hänet kun tule aika sano sille. Ei tule pettymuksia. Tunnen Taymor ja tiedän Farhad sekä Jamshidin. Ei kannata tuomitse ihmiset toisien silien kautta.


      Onnea teille vaika aika mennyt 1v ja 8kk ja13p ;)

      Daryoush/Danny

    • persianina

      Mulla on ollut kaksi vuotta iranilainen poikaystävä. Haluaisin tosi paljon tutustua Suomessa asuviin iranilaisiin sekä suomalaisiin (tai mikä tahansa kansallisuus), joilla myös iranilainen poikaystävä/mies tai muuten vain kiinnostus persialaiseen kulttuuriin.

    • Nainentäysilläelävä

      Seksileluna käytin iranilaista vuonna 2008. Kauhea luonne tyypillä ja valehteli vaimo ja lapsi Iranissa,vaikka ihan täällä Suomessa ovat. Kerran tämä sammui niin tutkin puhelimen😂 Kova oli ottamaan abshinttia ja no hyvä sängyssä kyllä. Eroon pääseminen olikun sitten oma juttunsa. Lopetti ruinaamisen,kun mulle löytyi vakipoikaystävä. Kokemus sinänsä oli tuokin. Seuraava mulla kokeilussa neekeri. Gambiasta Suomeen tullut. Ps kondomi toki aina käytössä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe