Itse tehty velkakirja ja miten toimin nyt????

opiskelija-tyttö

Hei haluaisin kysyä onko itse laaditttu velkakirja pätevä, jossa on merkitty velanmäärä, kennelle annettu, milloin annettu, tilinumero mihin siirretty ja mihin tilille velallinen maksaa takaisin ja tietysti todistajat ja allekirjoitukset molemmilta osapuolilta.
Kysymys, koska olen 2-vuotta sitten lainannut kaverilleni 1500e ja hänen piti maksaa takaisin seuraavan vuoden alussa eli 2008 ja aina on siirtynyt ja siirtynyt ja nyt hän on maksanut 500e takaisin, mutta taaas jättänyt maksamatta monta kuukautta ja olen kyllästynyt odottelemaan ja kuuntelemaan selityksiä:(
Voiko tällaisen velan saada ulosottoon, koska tämä ihminen käy työssä ja mitä minun pitää tehdä?????
Olen tällä hetkellä itse opiskelija ja haluaisin saada rahani takaisin, auttakaa asiallisilla viesteillä, ja ei tarvitse sanoa, kuinka tyhmä olen ollut, tiedän sen jo itse ja en ikinä enää lainaa edes velkakirjan kanssa kenellekkään rahaa. Kertokaa kaikki mahdollinen, onko edes mahdollista saada rahoja takaisin ja milloin velka vanhenee...Kiitos etukäteen tiedoista.

32

10663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perintä

      Voi, tee haastehakemus käräjäoikeuteen. Tai yritä myydä velka perintäyhtiölle.

    • Kaikenlaisia..

      No, kaatunutta maitoa ei kannata surra,
      oppirahat on vain 1000 euroa.

      Tsemppiä oppimiseen.

    • Lassie tappaa

      Myyt sen pantin, jonka velallinen jätti sinulle ottaessaan lainaa. Jos ei ole panttia, niin sitten voi voi.

      • opiskelija-tyttö

        Etkö osaa lukea, voi voi, enhän kirjoittanut missään vaiheessa ottaneeni panttia vaan velasta on velkakirja kaikineen tietoineen , voi voi sinulle ja kiitos avusta.


      • Ylempänä
        opiskelija-tyttö kirjoitti:

        Etkö osaa lukea, voi voi, enhän kirjoittanut missään vaiheessa ottaneeni panttia vaan velasta on velkakirja kaikineen tietoineen , voi voi sinulle ja kiitos avusta.