Vipunen/A-klinikka TAMPERE

TryToHoldOn

Onko kellään kokemusta Vipusesta? Olen menossa maanantaina katkasuun.

43

13471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuu u

      ja sitä rataa....

      • TryToHoldOn

        Idiootti


      • ***ÄÖY***
        TryToHoldOn kirjoitti:

        Idiootti

        Mars vaan Vipuseen! Se on hyvä paikka saada juominen poikki. Huoneet on hyviä ja harrastuspiirejäkin löytyy. Hoitajat ja lääkäri ok. Olet lepolomalla siellä, saat itsesi kuntoon.


      • turhuuttakin

        Mitä järkeä on juoppojen virittelyssä ? Paska sakki .


      • Anonyymi
        turhuuttakin kirjoitti:

        Mitä järkeä on juoppojen virittelyssä ? Paska sakki .

        Sää taidat olla se paska sakki oot varmaa kaappi juoppo


    • n.r.1986

      ihan ok paikka...jos kestää,sen hullunmyllyn...monesti siellä on "mukavia ihmisä"mutta monesti niitä jotka eivät ota tosissaan..niinkuin itse joskus..nykyään selvinpäin..ja kiitos vipusen työntekijän..hän antoi ensi kertaa,mun tajuta et nyt tai ei koskaan...oon 24wee ja 5-6 kertaa vipusella käynyt,-muut paikat...hoh,hohhoijaa...noh..mut itsestä se on kii,jos katkasuun lähtee!!!niinnse on!ei paikka,ei aika.ja riippuu mistä vierottaudut.stemppiä...muista pitää pää kovana

      • mikkokkk

        "Mars vaan Vipuseen! Se on hyvä paikka saada juominen poikki. Huoneet on hyviä ja harrastuspiirejäkin löytyy. Hoitajat ja lääkäri ok. Olet lepolomalla siellä, saat itsesi kuntoon. "

        sama olen kuullut.


      • virpsu1

        Tytär on sielä. Haluaisin tietää niiden hoitomenetelmät ja kauanko katkasu kestää?


      • Huugo13

        Onko siellä jotain aivopesua jos itse menee joogaan?


      • Anonyymi
        mikkokkk kirjoitti:

        "Mars vaan Vipuseen! Se on hyvä paikka saada juominen poikki. Huoneet on hyviä ja harrastuspiirejäkin löytyy. Hoitajat ja lääkäri ok. Olet lepolomalla siellä, saat itsesi kuntoon. "

        sama olen kuullut.

        se on juoppojen lepokoti ja sitten kun pääsee sieltä alkon kautta kotiin. ja sitten sama ralli jatkuu että vihaan tuollasta


      • Anonyymi
        virpsu1 kirjoitti:

        Tytär on sielä. Haluaisin tietää niiden hoitomenetelmät ja kauanko katkasu kestää?

        miksi päästit tyttäresi alkoholistiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi päästit tyttäresi alkoholistiksi

        Ei alkoholismi johdu vanhemmista, puolisosta, lapsista tai kavereista. Kukaan ei voi estää alkoholistia juomasta. Jos jokin konsti olisi, se olisi jo yleisesti tiedossa. Moni kärsii läheisen juomisesta ja toivoisi sen loppuvan. Ei vaan voi tehdä mitään muuta, kuin itse ottaa alkoholistiin tarpeeksi pitkä välimatka.
        Monet läheiset hyötyvät vertaistuesta, kuten Al-anon ryhmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi päästit tyttäresi alkoholistiksi

        Nyt oli ihan paras kommentti tämä! Näitä lisää vitun idiootti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei alkoholismi johdu vanhemmista, puolisosta, lapsista tai kavereista. Kukaan ei voi estää alkoholistia juomasta. Jos jokin konsti olisi, se olisi jo yleisesti tiedossa. Moni kärsii läheisen juomisesta ja toivoisi sen loppuvan. Ei vaan voi tehdä mitään muuta, kuin itse ottaa alkoholistiin tarpeeksi pitkä välimatka.
        Monet läheiset hyötyvät vertaistuesta, kuten Al-anon ryhmistä.

        Minua on juova aikuinen lapsi syytellyt elämänsä pilaamisesta päissään. Käsitin että nimenomaan sel alkoholisoitumisen olen aiheuttanut- en tiedä miten, mutta tosiaan minua syyttää.
        Lopulta voimia löytyi minusta sen verran, että kielsin kännissä soittamasta enää ikinä. Kun tapa oli se että öiseen aikaan nämä naljailu- ja haukkumispuhelut tuli. Ei tiennyt onko aamu vai ilta. Syytteli vaikka mistä. Vaati minua tilille eräästä asiasta, joka on niinkuin se on, eikä niinkuin hän epäili ääneen.
        No, nytpä ei ole mitään kontaktia enää tähän aikuiseen lapseen. Pisti välit kokonaan poikki, kun ei saanut loukata minua kännissä öisin- kun minulla on vielä aikaiset töiin lähdöt aamuyöllä. Ja tarvitsen unta ennen sitä, ja muutenkin karua on se mitä omalle vanhemmalleen alkoholisoitunut humalassa osaa räkyttää.


    • päivä kerrallansa

      lähtöpiste raittiille elämälle, mutta vain alku. Mieti jatkokin.

      • kas näin

        Viikko siellä ja sitten jaksaa taas ryypätä!


      • Kysymys2
        kas näin kirjoitti:

        Viikko siellä ja sitten jaksaa taas ryypätä!

        Onko vipusella pelkästään vaan alkoholi porukkaa vai myös muita? tarkotan täl huume ja lääke riippuvaisia??


      • pinkkiä 1/t
        Kysymys2 kirjoitti:

        Onko vipusella pelkästään vaan alkoholi porukkaa vai myös muita? tarkotan täl huume ja lääke riippuvaisia??

        Vipusessa on ihmisiä joka lähtöön on alko/lääke/huumeporukkaa, mutta se on enempi sellainen mihin mennään rauhoittumaan ja selventämään omaa tilannetta. Ja jos on voimia jatkaa ilman päihteitä sieltä ohjataan toisiin pitkäkestoisempiin paikkoihin esim. mainiemeen , mutta vipunen on vasta alku raitistumiselle.


    • sempiä

      hyvä paikka kantaa tulla.pääsen pois maanantaina

      • katkastu on

        Kivat katkot vaan kaikille. Syökää lääkkeet kiltisti, nauttikaa katetusta pöydästä. Viikon päästä elimistö taas kestää muutaman kunnon kännin!


      • sarruli
        katkastu on kirjoitti:

        Kivat katkot vaan kaikille. Syökää lääkkeet kiltisti, nauttikaa katetusta pöydästä. Viikon päästä elimistö taas kestää muutaman kunnon kännin!

        oon ollu pari kertaa hyvä paikka


      • Anonyymi
        katkastu on kirjoitti:

        Kivat katkot vaan kaikille. Syökää lääkkeet kiltisti, nauttikaa katetusta pöydästä. Viikon päästä elimistö taas kestää muutaman kunnon kännin!

        Onko pyykinpesu mahdollista hoitojakson aikana?


    • tepivaari

      vipuselta saa hyvat alkuevaat elamaan ilman viinaa tai piikkeja loppu on sitten omasta halusta saada oma parempi elama jota toivon jokainen elama on tarkea alkoholilla sita vain lyhentaa ja paljon Sinulle vipuseen menija se voi olla elamasi eka paempi paiva ota siista kaikki niin jatkat parempaa elamaa ilman alkoholia tai piikkeja tai ruohoa minulla ei tosin ole ollut tuota onkelamaa mutta olen alkoholistin leski ja olen nahnyt minka moista helvettia voi alko plus muut huume tuotteet tuoda elamaan ota uusi parempi elama kun sita sulle tarjotaan terveisin tepivaari

    • Toistaiseksi raitis

      Itse olin Tampereella katkaisuhoidossa 28.4.-1.5.1981. Paikka ei silloin ollut Vipunen, mutta sama laitos periaatteessa. Kerran olin sitä aikaisemmin, elokuussa 1980.

      Kokemus oli hyvä: Tuo vuoden 1981 katkaisukerta jäi viimeiseksi ja olen nyt ollut raittiina 30 vuotta. Suurimman tuen olen saanut AA:sta, mutta jonkin verran käytin aluksi Tampereen A-klinikan palveluja. Vieläkin haluan kiittää hyvää palvelua.

      Suosittelen katkaisuhoitoa lämpimästi! Mutta kuten jo on monesti sanottu: se ei riitä. Katkaisuhoito on vain mahdollisuus.

    • YKSI TYHMÄ VAAN !

      Kaamee paikka ,menin sinne ihan omasta pyynnöstänimuutama vuosi sitten. Itkin koko ensimmäisen päivän, kaikki otettiin pois mitä mukana oli.(kai siellä nykyään on jo joku läpivalaisin )Pääsevät helpommalla,etteitarvikaikkia taskuja nurinpäin kääntää,niin kuin silloin tehtiin! Heti kun pääsin yleiseen puhelimeen soitin Tampereella olevalle tytölleni että hae mut pois ,tuun varmaan hulluksi! tyttäreni kävi lapsenlaseni kanssa minua katsomassa,ja kaikki käytii tarkkaan läpi ,mitä minulle tuotiin. Olin siellä viikon ,maksoin siitä noinaika paljon .jos olisin jäänyt kuntoutusjaksolle niin kotikaupunkini olisi maksanut sen.Muttakiitos se viikko riitti! loppuviikosta sain jopa lähteä ulos,jajopa kaverini kanssa autoilemaan!Ei siellä selväksi tuu päinvastoin niin minulla kuin monella muulla oli se periaate että kun tästä helvetistä pääsee niin !_____!Rahankeruuta tämä vain on! Silloin tämä vipusen tarkoitus tuli selväksi,kun taloon tuli tyttö joka ensin kaksi vuorokautta nukku jossain?Sain siitä huonekaverin jahuone muuttu sille ihan kuin kodiksi.Tyttö sai ensimmäisenä iltana .un tuli huonekaverikseni,lähteä kaupungille reppu selässä,kukaanei koskaan katsonut mitä repussa oli?Siellähän piti täyttää joku lappunen olostaan ,yksi kaunis päivä huomasin pöydällämme tämän tytön täyttämän lapun se olisiinä autusaasti leveilään ,sitä ei voinut olla näkemättä,ja siinä lapussaoli,kun kysyttiin,monesko kerta kun oot täällä Niin :76 Niin asia tuli selväksi.Sehän on tamperelaisten "HOTELLI" satullapesemään pyykkinsä ja mennä ja tulla miten sattuu ja kukaan eitarkista mitä repussaan tuo! Itse olen selvinnyt kuiville ihan neuvoin,muttatosta vipusesta ei kyllä ollut mitään apua!Ainakaan minulle!Päinvastoin tuli hirveen paha olo ja paljon rahaa meni hukkaan ! kiitän erästä vanhempaa "minulle kuin isä tai jopa pappa, hänen avullaan selvisin siitä viikosta.EnEN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN .TULIN SIIHEN TULOKSEEN ETTÄ MEILTÄ KERÄTÄÄN VAIN RAHAT, NÄILLE NS.ERÄILLE,HOTELLIN ASIAKKAILLE.aNTEEKSI.JA HYVÄÄ JATKOAKAIKILLE! SANON VIELÄ SEN ETTÄ SE ON IHAN ITSESTÄ KIINNI,JOS HALUAA RAITISTUA,EI SITÄ AINAKAAN VIPUSEN TOIMINTATYYLI AUTA !!!

      • Anonyymi

        Oisko se pahaolo johtunut ihan omasta juomisesta, luulitko että sinne voi tulla ja mennä miten haluaa, sittenhän se ois ollu ihan sama kun kotona oleminen


    • katkat-ko

      kyseisestä paikasta ei ole tietoa mut mitä katkosta mis olin niin puhuttiin täyttä paskaa.olikin loistava paikka,hyvät työntekijät ja potilaista suur osa hyviä.avoimin mielin niin hyvin siellä menee!

    • nipa 83

      parhaimpia katkaisuhoito laitoksia..!

      • hoitsu

        Hyvä paikka, alkoholisti kun tarvii vähän lepoa ja hoitoa. Sitten taas kestää elimistö ja jopa psyykekin juopottelut!


    • wulf44

      Olisikohan kellään Vipusen numeroa,esim.vaihteen??

      • asento oiva

        69 69 69


    • jouni19682

      olen tällä hetkellä vipusella. nyt tosin flunssassa. ruoka on hyvää. hoito on hyvää. itse kaljan takia siellä. porukka ok. itsestähän se on kiinni haluaako raitistua. mä haluan mutta tarvitsen siihen ongelmaan vertaistukea. suosittelen lämpimästi niille jotka ottavat avun vastaan oikeasti. alkoholi on itse piru

    • nuori.lääkäri

      Tuolla joku aikaisemmin kysyi, että mitä hoitomuotoja katkaisussa käytetään, niin satunpahan vain tietämään, että löylykauhaterapia on suomen katkaisulaitoksissa hyvin yleisesti käytetty hoitomuoto, koska sillä on havaittu olevan erittäin hyvä hoitovaste ja posiitivinen vaikutus juoppojen kuntoutuksessa.

      Kaikki juopot nyt heti paikalla löylykauhaterapiaan, jos pääsiäisputki jäi päälle!

      • Itikka.hauuka

        Pelkään itikoita.


      • tiuka.hassu
        Itikka.hauuka kirjoitti:

        Pelkään itikoita.

        Oletkin neitimäinen hintti.


    • alkoholisti12345

      Vipunen taitaa olla paras paikka vai... menossa itekki ku join työpaikan ja muijja heitti ulos...

    • Tilulilulailaa

      Katkon aikana ehtii aivot järjestyä niin sanotusti normaalimpaan tilaan ja kykenee sen jälkeen miettimään jatkoa päihteettömyyteen. Katkon aikana on haavoittuvimmillaan ja siksi on hyvä että on turvallinen paikka päänsä selvittää siihen kuntoon että jatkao pystyy edes käsittämään.

    • on kokemusta 14 krt katkolla --2 krt kuntsarilla..............--mut maanantaina nährään oon iteki tulossa..sama päivä ja sama paikka..................------------- t.make

    • Anonyymi

      Saako siel katkolla dokata?

    • Anonyymi

      Eipä juuri dokailla. Ja jos lähdet kauemmas lenkille, niin joudut taas puhallukseen heti, kun oven avaat! Onkohan siellä muita, kuin alkoholiongelmaisia?

    • Anonyymi

      Hyvä paikka, ainakin jos ei kiinnosta. Yhden yön olin kunnes suksin kuuseen, annettiin jopa minimilääkitys joka ei poistanut edes viekkareita joten oli pakko lähteä. Joku melatoniini ja 5mg opamox, eikö ne jumaIauta ymmärrä mistään mitään... Ei noin ihmisiä hoideta.

    • Anonyymi

      asiakaspuhelinta siel?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4080
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3942
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3835
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2588
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2425
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      338
      2048
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2032
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1879
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1559
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1402
    Aihe