Minkä väriset silmät vaimolle, jotta väri lapselle violetti?

Värillä on väliä

Itseäni on askarruttanut, minkä väriset silmät tulevalla vaimollani tulisi olla, jotta silmien väri periytyisi parhaiten violettiin sävyyn.

Itselläni silmien kirkkaus on 19 % eli tumma. Silmien väri keskimäärin RGB:nä on 42 % punaista, 32 % vihreää ja 26 % sinistä /- 2 %-yksikön vaihtelulla (=49,37,32). CMY:nä tämä on 34 % syaania, 33 % magentaa ja 33 % keltaista (=81,85,88). Iiriksen keskiosa on ruskea, ja muuttuu tummanharmaanruskean kautta ulkoreunan violettiin kallistuvaksi ruskeaksi.

Käykö vain violetinruskeat vai sopiiko violetinsininen, tummansininen tai joku muu väri myös?

16

1573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyhtsd

      Mitä jos lapsesta tulee poika? Siltikö violetti?

      • Värillä on väliä

        Kyllä, silti violetti. On isän lapsena omaa kokemusta.


    • geenit ei mua määrää

      Mites olis värilliset piilarit?

      • Värillä on väliä

        Oletko varma, etten joutuisi ikinä pettymään? Piilaritko päässä ainiaan?


      • niin ohut se onni on
        Värillä on väliä kirjoitti:

        Oletko varma, etten joutuisi ikinä pettymään? Piilaritko päässä ainiaan?

        Olen varma että joudut pettymään. Pettyminen ei kuitenkaan johdu piilareista.


      • VärilläVäliäVieläkin
        niin ohut se onni on kirjoitti:

        Olen varma että joudut pettymään. Pettyminen ei kuitenkaan johdu piilareista.

        Eipä laiseksesi pessimistiksikään kannata ruveta:

        Optimisti aina optimoi.
        Minkä luonteellensa voi?
        Pessimisti ei koskaan pety,
        muttei saavutuksiinkaan ylety!


    • ...

      Violettiin silmänväriin liittyvät mutaatiot eivät ole vielä täysin selvillä, ja asiaan voi liittyä myös myöhemmän kehityksen määrittämiä ominaisuuksia. Jos haluat pelata varman päälle, voisit etsiä maat ja mannut halki toista violettisilmäistä kumppaniksi, mutta se on niin harvinaista ettei juuri kannata.

    • Violetta-

      ottaa Elisabet Tayloriin yhteyttä ja kysyä jos sillä olis sopivaa sukulaisnaista jolla olis kans violetit silmät. Elisabetilla on kuulemma violetit mutta on niin vanha nainen jo että olis liian vanha luovuttamaan edes munasoluja:)

      http://coloria.blogspot.com/2007/03/silmpeli.html

    • Jiin

      Veikkaisin että lapselle tulee violetit silmät jos se saa niin kutsutun Alexandrian's genesiksen. Vaikuttaa kyllä kehitykseen muutenkin tietyllä tavalla. Siihen en luottaisi että silmien värin valinta toimii, kun geeneistä ei koskaan tiedä

    • Väliväri

      Käviskö mustat silmät?

    • sdwfe

      Varmaankin paras valinta olisi Tummansiniset silmät. Silmiesi ja tummansinisen yhdistelmä on lähinnä violettia. Toisaalta ne silmät voivat tulla lapselle kauempaa suvusta, myös sinun puoleltasi, joten vähän arpapeliä koko homma aina.

    • rodunjalostaja

      Vähän vanha ketju, mutta ehkä tällaisissa tapauksissa olisi parempi odottaa siihen asti, kunnes genetiikan avulla pystytään valmistamaan täysin räätälöity lapsi jonka ominaisuudet voi itse valita.

    • Punasilmä

      Ei vaimoa voi silmien värin perusteella valita 😂 Violetit silmät usein vain albiinoilla. Syvän tummansiniset yleensä kuitenkin sekoitetaan violeteiksi väärässä valaistuksessa. Kuitenkkn harmaan kanssa ehkä voisi onnistua 😂

    • Riippuu omista geeneistäsi (ja ilmeisen sinisilmäisestä
      vaimostasi). Kyllähän sinä laskea osaat

    • kirjaskorpioni

      Mitä väliä periytymisellä enää on, kun piilolinsseihin saa minkäväriset iirikset tahansa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe