Suolasaippua?

piisami+07987

Täälläkin palstoilla hehkutetaan suolaa ihonhoidossa, monet tekevät itse naamioita ja kasvovesiä. Mutta onko kukaan kokeillut valmiita myytäviä suolasaippuoita?Normaalin palasaippuan näköinen,mutta täysin suolasta tehty,ei vaahtoa? Suolahan desinfio ja sitä käytetään monenlaisiin tulehduksiin ja atooppiseen ihoon. Mutta onkohan tälläinen suolasaippua liian tujua akneiholle? Ohjeiden mukaan auttaisi myös kasvojen iho-ongelmiin..

22

24013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kygfgds

      No mitä järkee tuhlata sitä 6e siihe suolasaippuun kun voi tehdä itse suolaliuoksen????? Itse en uskonut kun luin mut sit tein silleen et kannust kuumaa vettä ja merisuolaa, sitten se merisuola liukeni siihen ja pistän sitä seosta aina pumpuliin ja sit naamaan 3 krt päivässä enkä pese pois ja on auttanut! Ihonalaiset finnit ainakin hävinneet ja punoitus hävinnyt

      • piisami+07987

        Niin no eihän tuo 6e mikään järjetön investointi ole, ajattelin sen olevan vaivattomampaa kun ei tarvitse suolaa alkaa liuotttelemaan yms. vaan saippua olisi aina käyttövalmiina ja taitavat olla kohtuu pitkäikäisiä möhkäleitä. Onko täysin huuhaata puheet, että ns. tavallinen kaupan merisuola yms. on puhdistettua ja esim. jotku himalajan vuorisuolat mineraali rikkaampia? vai onko tämä jotain huuhaata ja rahastusta?


      • qwsdfvbnm,.
        piisami+07987 kirjoitti:

        Niin no eihän tuo 6e mikään järjetön investointi ole, ajattelin sen olevan vaivattomampaa kun ei tarvitse suolaa alkaa liuotttelemaan yms. vaan saippua olisi aina käyttövalmiina ja taitavat olla kohtuu pitkäikäisiä möhkäleitä. Onko täysin huuhaata puheet, että ns. tavallinen kaupan merisuola yms. on puhdistettua ja esim. jotku himalajan vuorisuolat mineraali rikkaampia? vai onko tämä jotain huuhaata ja rahastusta?

        yksinkertaista. Katso miltä näyttää. Jos on kauniin valkoista ja irtonaista, niin puhdistettu on. Käsittelemätön merisuola on hiukan harmahtavaa ja jotenkin kostean näköistä. Useimmiten se kaikista halvin pussi siellä alimmalla hyllyllä. Vuorisuolasta sen verran, että maistuu hyvältä.


    • Back to nature

      Olen nyt kolmisen viikkoa käyttänyt Himalajan vuorisuolapalaa ainoana ihonhoitotuotteena, toiveena päästä eroon finneistä ja osittain kuivasta, osittain rasvaisesta ihosta.
      Ja hyvin on toiminut. Aknea mulla ei ollut, mutta aina enempi vähempi näppyja iholla viimeiset 10 vuotta. Nyt enää jäljellä vähän arpia, hyvin ovat katoamassa nekin. Muutamia näpyn alkuja tulee silloin tällöin, ne saan pois päivässä parissa lisäämällä ylimääräistä suolaa kostealla sormella siihen kohtaan mahdollisimman usein.
      Pesen kasvot ensin lämpimällä vedellä, sitten kuivaan. Kostutan kädet uudelleen suolapalalla, levitän suolan iholle ja jätän siihen. Jos oon lähdössä ihmisten ilmoille, ja suolaa on jäänyt näkyvästi iholle, pyyhin kuivalla pyyhkeellä varovasti.
      Suosittelen :) Halpaaa, luonnollista ja ensimmäinen toimiva keino mulle ikinä.

      • Solee`*

        Hei, ostin tuon suolasaippuan, koska minulla oli hiukan ongelmia ihoni kanssa.
        Sain nimittäin ns. taliköhnäihottumaa otsaan, johon sitten ostelin jos jonkinlaista tuubia rasvaa apteekista.
        Mikään ei auttanut kunnolla, mutta rahaa sain palamaan näihin tuotteisiin kyllä ihan kivasti.
        Nyt sitten on tuubi poikineen "turhia" rasvoja kaapissa.
        Nyt sitten tulee totuus tuosta saippuasta, jota olen käyttänyt muutaman päivän:

        Minulla on aina ollut leuassa sellaisia pienen pieniä "näppyjä", jotka olen joutunut puristelemaan veks.
        En tiedä, sanotaanko niitä finneiksi, koska varsinaisia finnejä minulla ei koskaan ole ollut naamassa. No, joka tapauksessa, toivottavasti tiedätte mitä tarkoitan. Niistähän tulee "mätää", kun ne puristaa, mutta ovat siis niin pieniä, että niitä ei näy, ellei silleen "kiristä" leukaa.
        Ekana iltana, kun tän saippuan ostin, käytin sitä nimenomaan leukaan, ja yllätys, yllätys, ne kaikki "näpyt" olivat aamulla tipotiessään. Tämä on sitten ihan totta!
        Nyt olen sitten käyttänyt tätä saippuaa koko kasvoille ja olen todella tyytyväinen tulokseen.
        Kosteus pysyy iholla, ettei joka ilta tarvitse laittaa kosteusvoidettakaan.
        Ostin sitten samalla sen suolatuikunkin, koska sen sanotaan ionisoivan epäpuhtauksia palaessaan. Erittäin kauniskin ses tuikkulyhty on, joten suosittelen lämpöisesti.
        No, sitten tämä kristallisuola!!! Yes, hiton hyvä suola, josta tein Sole juomaa. Solea nautin joka aamu tyhjään vatsaan. Uskomattomia vaikutuksia olen huomannut jo muutaman päivän käytön jälkeen.

        Kasvojen iho taas ihan huippukunnossa, joten pienellä rahalla sain avun vaivaani.
        Suosittelen ihan tosissani tätä saippuaa jokaiselle, kenellä sitten on ongelmia ihonsa ym kanssa.


      • aknea
        Solee`* kirjoitti:

        Hei, ostin tuon suolasaippuan, koska minulla oli hiukan ongelmia ihoni kanssa.
        Sain nimittäin ns. taliköhnäihottumaa otsaan, johon sitten ostelin jos jonkinlaista tuubia rasvaa apteekista.
        Mikään ei auttanut kunnolla, mutta rahaa sain palamaan näihin tuotteisiin kyllä ihan kivasti.
        Nyt sitten on tuubi poikineen "turhia" rasvoja kaapissa.
        Nyt sitten tulee totuus tuosta saippuasta, jota olen käyttänyt muutaman päivän:

        Minulla on aina ollut leuassa sellaisia pienen pieniä "näppyjä", jotka olen joutunut puristelemaan veks.
        En tiedä, sanotaanko niitä finneiksi, koska varsinaisia finnejä minulla ei koskaan ole ollut naamassa. No, joka tapauksessa, toivottavasti tiedätte mitä tarkoitan. Niistähän tulee "mätää", kun ne puristaa, mutta ovat siis niin pieniä, että niitä ei näy, ellei silleen "kiristä" leukaa.
        Ekana iltana, kun tän saippuan ostin, käytin sitä nimenomaan leukaan, ja yllätys, yllätys, ne kaikki "näpyt" olivat aamulla tipotiessään. Tämä on sitten ihan totta!
        Nyt olen sitten käyttänyt tätä saippuaa koko kasvoille ja olen todella tyytyväinen tulokseen.
        Kosteus pysyy iholla, ettei joka ilta tarvitse laittaa kosteusvoidettakaan.
        Ostin sitten samalla sen suolatuikunkin, koska sen sanotaan ionisoivan epäpuhtauksia palaessaan. Erittäin kauniskin ses tuikkulyhty on, joten suosittelen lämpöisesti.
        No, sitten tämä kristallisuola!!! Yes, hiton hyvä suola, josta tein Sole juomaa. Solea nautin joka aamu tyhjään vatsaan. Uskomattomia vaikutuksia olen huomannut jo muutaman päivän käytön jälkeen.

        Kasvojen iho taas ihan huippukunnossa, joten pienellä rahalla sain avun vaivaani.
        Suosittelen ihan tosissani tätä saippuaa jokaiselle, kenellä sitten on ongelmia ihonsa ym kanssa.

        Missä tuota suolasaippuaa myydään? Ja onko jollain sivustolla tarkempaa tietoa siitä?


      • Japi73
        aknea kirjoitti:

        Missä tuota suolasaippuaa myydään? Ja onko jollain sivustolla tarkempaa tietoa siitä?

        Esimerkiksi joissain kauppakeskusksissa on (ainakin Jumbossa) Jalokivigalleria tai sit vaikka niiden verkkokaupasta:
        http://www.jalokivigalleria.fi/


      • jeijjis
        Japi73 kirjoitti:

        Esimerkiksi joissain kauppakeskusksissa on (ainakin Jumbossa) Jalokivigalleria tai sit vaikka niiden verkkokaupasta:
        http://www.jalokivigalleria.fi/

        Voiko tuota siis sivellä kasvoihin ja jättää esim yön yli? Ja tarvitseeko aamulla pestä pois?


      • jeijjis
        jeijjis kirjoitti:

        Voiko tuota siis sivellä kasvoihin ja jättää esim yön yli? Ja tarvitseeko aamulla pestä pois?

        Hei voisiko joku neuvoa, miten tätä suolasaippuaa olisi parasta käyttää(jätättekö naamalle yön yli/päiväksi vai pesettekö melkein samantien pois) ja olisiko mahdollista käyttää samalla acnicyl sarjan puhdistusgeeliä?


      • .
        jeijjis kirjoitti:

        Hei voisiko joku neuvoa, miten tätä suolasaippuaa olisi parasta käyttää(jätättekö naamalle yön yli/päiväksi vai pesettekö melkein samantien pois) ja olisiko mahdollista käyttää samalla acnicyl sarjan puhdistusgeeliä?

        Suolasaippua
        Käyttö ohje Suolasaippuaa voidaan käyttää tavallisen saippuan tapaan. Kastele saippua ja pyörittele käsissä, jonka jälkeen voit pestä kädellä ihoasi. (ei vaahtoa kuten saippua)
        Halutessa suolan voi jättää iholle ja antaa vaikuttaa saunassa, jonka jälkeen iho huuhdellaan. (saunan)
        Vuorisuola saippuaa voidaan käyttää myös deodoranttina. Kostuta suolanpalanen ja sivele iholle. Suola ei estä hikoamista mutta se estää bakteerien aiheuttaman hienhajun.
        Huomio: Suola liukenee veteen joten, jätä saippua kuivumaan käytön välillä niin ettei se ole veden kanssa tekemisissä.
        Ostin tarjous suolasaippuan Himalajan vuorisuola 270g maksoi 4 € eli kilo hinta oli 14,81 €.
        Olen käyttänyt tähän asti DeoCrystal-deodoranttikivi
        Suolasaippuaa käytän nyt näin:
        Normaali pesu suihkussa. Kuivaan “huonosti kainalot ja sitten pyyhin kostean ihon suolasaippualla joka jää iholle. Ei haise hiki ja iho on hyvä.


      • .
        . kirjoitti:

        Suolasaippua
        Käyttö ohje Suolasaippuaa voidaan käyttää tavallisen saippuan tapaan. Kastele saippua ja pyörittele käsissä, jonka jälkeen voit pestä kädellä ihoasi. (ei vaahtoa kuten saippua)
        Halutessa suolan voi jättää iholle ja antaa vaikuttaa saunassa, jonka jälkeen iho huuhdellaan. (saunan)
        Vuorisuola saippuaa voidaan käyttää myös deodoranttina. Kostuta suolanpalanen ja sivele iholle. Suola ei estä hikoamista mutta se estää bakteerien aiheuttaman hienhajun.
        Huomio: Suola liukenee veteen joten, jätä saippua kuivumaan käytön välillä niin ettei se ole veden kanssa tekemisissä.
        Ostin tarjous suolasaippuan Himalajan vuorisuola 270g maksoi 4 € eli kilo hinta oli 14,81 €.
        Olen käyttänyt tähän asti DeoCrystal-deodoranttikivi
        Suolasaippuaa käytän nyt näin:
        Normaali pesu suihkussa. Kuivaan “huonosti kainalot ja sitten pyyhin kostean ihon suolasaippualla joka jää iholle. Ei haise hiki ja iho on hyvä.

        osti saippuakotelon eurolla ja vapaa valinnasta saippua alusen 0,65 euroa.
        Saippua mahtuu kotelon kanteen,(on pitkä) leikkasin kotelon auki mattopuukolla pohjasta, vaikka alunen on kotelossa vesi valuu pois ja saippua pysyy kuivana.


      • jeijjis
        . kirjoitti:

        osti saippuakotelon eurolla ja vapaa valinnasta saippua alusen 0,65 euroa.
        Saippua mahtuu kotelon kanteen,(on pitkä) leikkasin kotelon auki mattopuukolla pohjasta, vaikka alunen on kotelossa vesi valuu pois ja saippua pysyy kuivana.

        Itselläni ei suolasaippua poistanut mustapäitä ja ihon epäpuhtauksia. Kokeilin monella eri tavalla; jättämällä iholle, pesemällä, saunassa. Mutta kai tuota silloin tällöin voi laittaa ennen saunaan menoa (jättää ihon pehmeäksi).


      • Kosmetologi_ecocert
        jeijjis kirjoitti:

        Itselläni ei suolasaippua poistanut mustapäitä ja ihon epäpuhtauksia. Kokeilin monella eri tavalla; jättämällä iholle, pesemällä, saunassa. Mutta kai tuota silloin tällöin voi laittaa ennen saunaan menoa (jättää ihon pehmeäksi).

        Hei! Mustapäät ovat eriasia, kuin finnit. Ne ovat talista tukkeutuneita ihohuokosia, jotka ovat reagoineet ilmansaasteiden kanssa. Varmin keino mustapäistä eroon pääsyyn, on ihon puhdistus. Talitukos nostetaan huokosesta pois ja siten säännöllisesti käytynä ne vähenevät ja iho pysyy hyvässä kunnossa.
        Suolasaippua on luonnollinen tapa osana ihonhoitorutiina, joka helpottaa finnristä eroonpsemiseen.

        On myös hyvä muistaa, että iho uusiutuu kasvoissa n. Neljässä viikossa. Suurin osa tuloksista näkyy siis vasta kuukauden jälkeen!


      • Hentta02
        aknea kirjoitti:

        Missä tuota suolasaippuaa myydään? Ja onko jollain sivustolla tarkempaa tietoa siitä?

        Lidl ainakin myy.Hangossa


    • Yeah189
    • jattasdiary
    • aknepoissaa

      Ostin oman suolasaippuani luontaistuotekaupasta n. 5 eurolla. Minulla on todettu lievä akne, joten näppyjä ja punoitusta iholla on ollut kiitettävästi. Mitkään apteekista tai marketista ostetut saippuat eivät ole tahtoneet toimia omalla rasvoittuvalla ihollani joten päätinpä kokeilla tuota suolasaippuaa ja sanon että KYLLÄ ON HYVÄ! :)
      Puoli vuotta käytetty suolasaippuaa ja punoitus on tipotiessään ja näppyjäkään ei löydy. Suosittelen ehdottomasti!

    • SaunaJaSuolaTimo

      Pelittää. Vähän hävettää tunnustaa, sillä olen mies. Annoin vaimolle kokeiltavaksi ja hänkin sanoi että iho kiiltää vähemmän.Yksinkertaista mutta toimii todellakin.

      • pertsa--

        Oon ruoanlaittoon käyttänyt himalajansuolaa ja aina silloin tällöin hinkkaan sillä naamaakin, mutta nyt näin jossain iltalehdessä jutun tästä ihmesaippuasta, niin päätin tilata nettiapteekista samalla, kun vitamiineja sun muita ostin.

        Mietin, että käynkö tekemässä ostokset kivijalkaliikeessa, mutta sitten ajattelin, että en kuitenkaan olis kehdannu ostaa tuota suolasaippuaa ja se olis jäänyt hyllylle, niin päätin tilata netistä.


    • MaxO

      Suolasaippua desinfioi ja puhdistaa luonnollisesti kasvot ja auttaa juurikin iho-ongelmiin! Todella vahva suositus ja varsinkin akne iholle! Sitten suoraan pallalla pestessä, kuorii ihanasti. Ei tarvitse kuorintaa enää erikseen ja tää ei kuivata! Täytyy vaan katsoa, ettei sillä puolen, jolla pesee, ole isoa suolapalaa. Voi naarmuttaa ihoa.
      Itse käytän kasvoille ja vartalolle eri paljona https://www.pikkusydan.fi/fi/tuote/9133358

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3431
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      177
      1487
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1247
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1132
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe