Pikaisia vastauksia tietäviltä!

nothopeso

Hei,

Olisin halunnut tietää, että miltä se sikiö näyttää tasan sillon kun testitulos näyttää positiivista? Jos siis raskaus on huomattu heti!.... Ja minkälainen se sikiö on ekan kuukauden aikana. Kuvia? Itse saatan olla mahdollisesti raskaana ja tässä olen seuraillut testituloksia niin vielä näyttää negatiivista, mutta pitäisi varmaan odottaa sinne milloin menkkojen pitäisi alkaa.... Ja tehdäänkö abortti silti vaikka minulle on todettu sikainfluenssa
H1N1-virus. ? Olisin todella kiitollinen nopeista vastauksista!

25

637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghghghh

      mikään kontraindikaatio keskeytykselle..
      Googlaamalla löydät noita kuvia.Ja se on alkio tuossa vaih,

    • Aborttimörkö

      Kokeile raskauslaskuria:
      http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/
      Niin kuin sielläkin kerrotaan kirjoita edellisten menkkojen alkamispäivä esim: 1 Lokakuuta 2009
      ja kierron pituus esim 28 päivää, jolloin saat tuloksen "Olet 6 viikkoa ja 2 päivää raskaana."

      Sivun alapuolella lukee: "Lue lisää lapsesi kehityksestä odotusaikana:" ja paunainen linkki millä raskausviikolla olet josta voit katsoa raskauden ja alkion kehityksestä esim.
      http://www.vau.fi/viikko7

      Niin kuin näet 7 raskausviikon alussa alkio on n. 4 viikon ikäinen eikä siis edes näytä ihmiseltä.

      Jos tekee testin juuri silloin kun raskauden on mahdolliste näkyä testissä positiivista
      niin alkio näyttää tältä: http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikoltaVOLD/Viikko-4/

      • aloittajan

        itse päättää näyttääkö alkio/sikiö lapselta vaiko ei!

        Tässä vähän parempia kuvia, eikä pelkkiä pelkistettyjä piirroksia
        http://www.ehd.org/prenatal-images-index.php

        Eikö olekin muuten jännä että linkitit kuitenkin sivustolle joka puhuu alkiostakin lapsena..?
        >Lapsi on nyt saanut alkunsa.>


      • Aborttimörkö
        aloittajan kirjoitti:

        itse päättää näyttääkö alkio/sikiö lapselta vaiko ei!

        Tässä vähän parempia kuvia, eikä pelkkiä pelkistettyjä piirroksia
        http://www.ehd.org/prenatal-images-index.php

        Eikö olekin muuten jännä että linkitit kuitenkin sivustolle joka puhuu alkiostakin lapsena..?
        >Lapsi on nyt saanut alkunsa.>

        Laitoit siis linkin jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
        2 viikon ikäinen alkio kun ei tuolta näytä jota linkissäsi näytetään.
        5 raskaus viikolla alkio on noin 2 viikon ikäinen, eikä sillä liiemmin ole mitään kehoa josta voitaisiin sano onko kyseessä ihminen vaiko ei. Ja se näyttää siis tältä:
        http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikoltaVOLD/Viikko-5/

        "Alkion pituus 0,5-1 mm" 5 raskausviikolla.

        Kyseessä on sivusto joka on tarkoitettu odottaville äideille jotka tahtovat saada lapsen.
        Luulet siis että tämä sivusto valehtelee ja näyttää odottajalle ei totuuden. Kuitenkin sivuston sisältö on sama kuin neuvolassa jaettavassa kirjassa odottaville äideille.
        Neuvolako siis käyttää valheellista materiaalia?

        Itse olen ollut varhaisultrassa enkä näkenyt monitorista kuin pienen pisteen. Siinä siis oli minun syntymätön lapseni. 2 viikon ikäisellä alkiolla ei ole kehittyneitä raajoja saati elimiä.

        "Viidennen viikon alussa alkio on kahden viikon ikäinen. Alkio muuttuu pitkulaisemmaksi, ja sen selkäpuolen solut alkavat erikoistua ja liikkua omille paikoilleen niihin kohtiin, joihin soluista kehittyvät elimet aikanaan sijoittuvat. Osa soluista muodostaa uuden solukerroksen kahden jo olemassa olevan kerroksen väliin.

        Viidennen viikon lopulla alkiolevyssä on siis kolme kerrosta. Yksi kerroksista kehittyy aikanaan hengitys- ja ruuansulatuselimistöksi. Toisesta kerroksesta kehittyvät luusto, lihaksisto, sukupuolielimet, munuaiset ja verenkiertoelimistö. Kolmannesta kerroksesta taas kehittyvät hiukset, iho, aivot ja selkäranka. Alkio on edelleen litteä."

        Kahden viikon ikäisellä alkiollahan ei vielä edes sydän syki.


      • Aborttimörkö
        Aborttimörkö kirjoitti:

        Laitoit siis linkin jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
        2 viikon ikäinen alkio kun ei tuolta näytä jota linkissäsi näytetään.
        5 raskaus viikolla alkio on noin 2 viikon ikäinen, eikä sillä liiemmin ole mitään kehoa josta voitaisiin sano onko kyseessä ihminen vaiko ei. Ja se näyttää siis tältä:
        http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikoltaVOLD/Viikko-5/

        "Alkion pituus 0,5-1 mm" 5 raskausviikolla.

        Kyseessä on sivusto joka on tarkoitettu odottaville äideille jotka tahtovat saada lapsen.
        Luulet siis että tämä sivusto valehtelee ja näyttää odottajalle ei totuuden. Kuitenkin sivuston sisältö on sama kuin neuvolassa jaettavassa kirjassa odottaville äideille.
        Neuvolako siis käyttää valheellista materiaalia?

        Itse olen ollut varhaisultrassa enkä näkenyt monitorista kuin pienen pisteen. Siinä siis oli minun syntymätön lapseni. 2 viikon ikäisellä alkiolla ei ole kehittyneitä raajoja saati elimiä.

        "Viidennen viikon alussa alkio on kahden viikon ikäinen. Alkio muuttuu pitkulaisemmaksi, ja sen selkäpuolen solut alkavat erikoistua ja liikkua omille paikoilleen niihin kohtiin, joihin soluista kehittyvät elimet aikanaan sijoittuvat. Osa soluista muodostaa uuden solukerroksen kahden jo olemassa olevan kerroksen väliin.

        Viidennen viikon lopulla alkiolevyssä on siis kolme kerrosta. Yksi kerroksista kehittyy aikanaan hengitys- ja ruuansulatuselimistöksi. Toisesta kerroksesta kehittyvät luusto, lihaksisto, sukupuolielimet, munuaiset ja verenkiertoelimistö. Kolmannesta kerroksesta taas kehittyvät hiukset, iho, aivot ja selkäranka. Alkio on edelleen litteä."

        Kahden viikon ikäisellä alkiollahan ei vielä edes sydän syki.

        http://www.ehd.org/prenatal-images-index.php
        Tällä sivustolla siis näytetään kuvia alkion kehityksestä
        Suurin kuva näyttää 7 viikon ikäisestä sikiöstä

        Raskausviikot ja sikiönikä eivät siis ole sama asia
        7 raskausviikolla kyseessä on alkio joka näyttää siis tältä:
        http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikoltaVOLD/Viikko-7/
        "Seitsemännen viikon alussa alkio on neljän viikon ikäinen"

        7 ikäinen alkio ei siis ole alkio vaan sikiö ja se näyttää tältä:
        http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikoltaVOLD/Viikko-10/
        Ja siis melko samalta kuin mitä tässä linkissä näytetään:
        http://www.ehd.org/prenatal-images-index.php
        Kun alkio/sikiö on 7 viikon ikäinen niin raskaus on viikolla 10.

        Anteeksi puusilmäyteni. Samasta linkistähän näkee nämä kehitykset, mutta koska 7 viikon ikäinen sikiö paistatti päiväänsä niin suuresti niin se vähän hämäsi.
        Katsojan kannattaa kuitenkin muistaa ettei raskausviikkoja ja sikiön ikää kannata sekoittaa keskenään.

        Sivuston sisältö on hieman ymmärtämiskyvylleni liikaa, mutta suurin kuva jossa on kuva 7 viikon ikäisestä sikiöstä on ihan paikkaansa pitävä, mutta kyseessä on siis 10 raskausviikko


      • erittäin
        Aborttimörkö kirjoitti:

        http://www.ehd.org/prenatal-images-index.php
        Tällä sivustolla siis näytetään kuvia alkion kehityksestä
        Suurin kuva näyttää 7 viikon ikäisestä sikiöstä

        Raskausviikot ja sikiönikä eivät siis ole sama asia
        7 raskausviikolla kyseessä on alkio joka näyttää siis tältä:
        http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikoltaVOLD/Viikko-7/
        "Seitsemännen viikon alussa alkio on neljän viikon ikäinen"

        7 ikäinen alkio ei siis ole alkio vaan sikiö ja se näyttää tältä:
        http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikoltaVOLD/Viikko-10/
        Ja siis melko samalta kuin mitä tässä linkissä näytetään:
        http://www.ehd.org/prenatal-images-index.php
        Kun alkio/sikiö on 7 viikon ikäinen niin raskaus on viikolla 10.

        Anteeksi puusilmäyteni. Samasta linkistähän näkee nämä kehitykset, mutta koska 7 viikon ikäinen sikiö paistatti päiväänsä niin suuresti niin se vähän hämäsi.
        Katsojan kannattaa kuitenkin muistaa ettei raskausviikkoja ja sikiön ikää kannata sekoittaa keskenään.

        Sivuston sisältö on hieman ymmärtämiskyvylleni liikaa, mutta suurin kuva jossa on kuva 7 viikon ikäisestä sikiöstä on ihan paikkaansa pitävä, mutta kyseessä on siis 10 raskausviikko

        kattava sivu tarkastella ulkonäköä eri vaiheissa.

        Mutta alkion/sikiön ikähän on yleisesti laskien raskausviikot miinus kaksi viikkoa (ovulaatio hedelmöitys 2 eikä 3 viikkoa kuukautisista).


      • 1977
        erittäin kirjoitti:

        kattava sivu tarkastella ulkonäköä eri vaiheissa.

        Mutta alkion/sikiön ikähän on yleisesti laskien raskausviikot miinus kaksi viikkoa (ovulaatio hedelmöitys 2 eikä 3 viikkoa kuukautisista).

        ..yhtä viikkoa itseään edellä koko ajan. Siis kun itse olen nyt 21 viikolla, niin oikeastihan menossa on 20 päivät.

        Siitä johtuu, että vaikka hedelmöitys tapahtuu kahden viikon päästä edellisistä kuukautisista, raskausviikoissa laskettaessa puhutaan jo viikosta 3 (on siis 2 viikkoa 0 - 6 päivää).


      • 1977

        ...kun esimerkiksi toetaan tuo vau-opas, jonka joku linkittikin ja sitten sen sai ainkin meillä myös neuvolasta ensimmäisellä käynnillään, niin se on myös suunnattu vain tietyille ihmisille...

        Itseäni sieltä omalta puolelta ihmetytti sanonnat perhonen kutittelee vatsaasi (siis vähemmän kornia olisi varmasti puhua ihan vain sikiöstä). Eli oletus näissä oppaissa kai on, että lasta odotetaan innolla...

        Kun lukee sitä isän puolta, niin voisi kokea myös loukkaavana kun siellä puhutaan raskaana olevasta naisesta rakkaallasi sitä ja tätä...

        Ok, ei kai isän puolta luekaan muut kuin miehet jotka odottavat lasta yhtä innokkaasti, mutta ei kai kukaan nainen voi rehellisesti sanoa, ettei ole lukenut myös isän puolta kirjasta? Mietin vain, että se saattaa jostain yksinään lasta odottavasta tuntua pahalta, kun rakkaasi maha kasvaa ja rakkaasi voi olla hiukan kiukkuinen... Ja sitäpaitsi käytännön asiat ovat tuolla isän puolella, siellä puhutaan rattaiden turvallisuudesta jne, joten pakkohan yksin lasta odottavan naisenkin on sellaisista tietoa etsiä, eli luettavahan opus on molemmin päin...


      • ei ole

        tieteellisyys, kuten 1977:n esimerkistäkin kävi ilmi. Eli susta perhonen kutittelee vatsaa on virallista ja tieteellistä infoa :DD


      • ihanko
        ei ole kirjoitti:

        tieteellisyys, kuten 1977:n esimerkistäkin kävi ilmi. Eli susta perhonen kutittelee vatsaa on virallista ja tieteellistä infoa :DD

        siellä väitettiin että mahassa on perhonen joka kutittelee, vai kuvailtiin vertauksen avulla miltä liikkeet tuntuu..?


      • 1977
        ihanko kirjoitti:

        siellä väitettiin että mahassa on perhonen joka kutittelee, vai kuvailtiin vertauksen avulla miltä liikkeet tuntuu..?

        Joo, ihan samoin kuin puolisosta käytettiin kuvausta rakkaasi...

        "Odotat varmaan jo merkkiä lapsesi liikkeistä... Jos olet onnekas, pieni perhosesi hipaisee hieman siivillään ja kertoo sinulla missä on." (vauvan odotus 2009-2010, äidille, sivu 74 -> 17.viikko)


      • 1977
        1977 kirjoitti:

        Joo, ihan samoin kuin puolisosta käytettiin kuvausta rakkaasi...

        "Odotat varmaan jo merkkiä lapsesi liikkeistä... Jos olet onnekas, pieni perhosesi hipaisee hieman siivillään ja kertoo sinulla missä on." (vauvan odotus 2009-2010, äidille, sivu 74 -> 17.viikko)

        ...yritti huvittaa minua tässä yksi ilta, kun kysäisi, että mistäköhän nämä tietää mitä minun rakkaani tällä hetkellä touhuaa, kun eihän sillä ole mitään osuutta tämän lapsen odotuksen kanssa...


      • neuvolan
        1977 kirjoitti:

        ...kun esimerkiksi toetaan tuo vau-opas, jonka joku linkittikin ja sitten sen sai ainkin meillä myös neuvolasta ensimmäisellä käynnillään, niin se on myös suunnattu vain tietyille ihmisille...

        Itseäni sieltä omalta puolelta ihmetytti sanonnat perhonen kutittelee vatsaasi (siis vähemmän kornia olisi varmasti puhua ihan vain sikiöstä). Eli oletus näissä oppaissa kai on, että lasta odotetaan innolla...

        Kun lukee sitä isän puolta, niin voisi kokea myös loukkaavana kun siellä puhutaan raskaana olevasta naisesta rakkaallasi sitä ja tätä...

        Ok, ei kai isän puolta luekaan muut kuin miehet jotka odottavat lasta yhtä innokkaasti, mutta ei kai kukaan nainen voi rehellisesti sanoa, ettei ole lukenut myös isän puolta kirjasta? Mietin vain, että se saattaa jostain yksinään lasta odottavasta tuntua pahalta, kun rakkaasi maha kasvaa ja rakkaasi voi olla hiukan kiukkuinen... Ja sitäpaitsi käytännön asiat ovat tuolla isän puolella, siellä puhutaan rattaiden turvallisuudesta jne, joten pakkohan yksin lasta odottavan naisenkin on sellaisista tietoa etsiä, eli luettavahan opus on molemmin päin...

        vauvaopas nykyään ihan pelkkää lässytystä? Minä en pidä tuollaisesta tekstistä, se on ihmistä aliarvioivaa keinomakeeta diipadaapaa. Miksi raskaanaolevalle pitäisi lässyttää kuin jollekin aivottomalle. Ihmettelenpä vaan.


      • Aborttimörkö
        neuvolan kirjoitti:

        vauvaopas nykyään ihan pelkkää lässytystä? Minä en pidä tuollaisesta tekstistä, se on ihmistä aliarvioivaa keinomakeeta diipadaapaa. Miksi raskaanaolevalle pitäisi lässyttää kuin jollekin aivottomalle. Ihmettelenpä vaan.

        Ihan kuin lapsille tarkoitettu kirja...


      • 1977
        neuvolan kirjoitti:

        vauvaopas nykyään ihan pelkkää lässytystä? Minä en pidä tuollaisesta tekstistä, se on ihmistä aliarvioivaa keinomakeeta diipadaapaa. Miksi raskaanaolevalle pitäisi lässyttää kuin jollekin aivottomalle. Ihmettelenpä vaan.

        ...että nykyaikainen oletus on, että vain vauvoista ja kaikesta siitä lässyn-lässyn diipadaapasta tykkäävät ihmiset, tekevät lapsia. Nykyisihän ei ole lainkaan ihmeellistä, että ihmiset jotka eivät noista perusta ovat lapsettomia lopun ikänsä...

        Korni on se sana mikä itselleni tulee mieleen, mutta asiahan on varsin hyödyllistä ja siksi sitä lukee, tarttee vain vaihtaa noita sanoja mielessään vähän omaan makuun paremmin käyviksi...


      • sinua__

        noin paljon päähän se, että sinun lähdettäsi ei varsinaisesti minään tieteellisenä saatika virallisena lähteenä voida pitää?


      • 1977
        sinua__ kirjoitti:

        noin paljon päähän se, että sinun lähdettäsi ei varsinaisesti minään tieteellisenä saatika virallisena lähteenä voida pitää?

        Muistathan, että juttu lähti siitä, että joku sanoi: "No niin... huomasitteko, että tuollakin sanottiin, että lapsesi (vai vauvasi) on nyt sen ja sen jotain... Ja kuka muka vielä voi väittää, että alkio ja sikiö ei ole lapsi tai vauva?"

        Eli esimerkkin tarkoitus oli näyttää juuri sitä, että kyseisten raskauskalentereiden ei ole tarkoitus toimia tieteellisinä tai virallisina lähteinä, joten koska perhos esimerkki sen todisti, niin ei ota päähän lainkaan... Minua ei siis harmita, että ihmisen sikiöni ei muutu välillä lajiltaan perhoseksi.


      • jälleen.
        1977 kirjoitti:

        Muistathan, että juttu lähti siitä, että joku sanoi: "No niin... huomasitteko, että tuollakin sanottiin, että lapsesi (vai vauvasi) on nyt sen ja sen jotain... Ja kuka muka vielä voi väittää, että alkio ja sikiö ei ole lapsi tai vauva?"

        Eli esimerkkin tarkoitus oli näyttää juuri sitä, että kyseisten raskauskalentereiden ei ole tarkoitus toimia tieteellisinä tai virallisina lähteinä, joten koska perhos esimerkki sen todisti, niin ei ota päähän lainkaan... Minua ei siis harmita, että ihmisen sikiöni ei muutu välillä lajiltaan perhoseksi.

        Eli sun sakkisi "iloisesti odottavalle" pitää vain ja ainoastaan kylmän medikaalisin termein vääntää että siellä on ihminen/sikiö/lapsesi ettei luule siellä olevan perhosia..? :D


    • Aborttimörkö

      Lukaisehan ensin niitä Vaun sivuja. Sieltä saat tietoa miltä alkio ja sikiö näyttää kussakin raskauden vaiheessa.
      Sama sisältö löytyy neuvolassa jaettavassa kirjassa "Vauvan odotus äidille/isälle".

      Oletko muuten täysin varma että tahdot tehdä abortin? Syitä abortille en pyydä, mutta kiinnostaisi tietää että oletko varma.

      5 viikko on viikko jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Itse sain kuitenkin positiivisen tuloksen hieman aikaisemmin.

      "Ja tehdäänkö abortti silti vaikka minulle on todettu sikainfluenssa
      H1N1-virus. ?"

      Sitä sinun pitää kysyä vaikkapa terveyskeskuksesta. Luulempa kuitenkin että pitää odottaa parantumiseen asti sillä abortti saattaa olla vaarallinen toimenpide influenssaa sairastavalle, ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna. Jos taasen olet jo parantunut kyseisestä taudista, niin minun järkeni mukaisesti ei pitäisi olla estettä abortille jos muut ehdot täyttyvät.

      Jos taas sairastat para-aikaa kyseistä tautia niin lukuunottamatta toimenpiteen vaarallisuutta sairastavalle on siis myös tietysti olemassa tartuntavaara jolta halutaan välttyä.
      Kaavinta tehdään leikkaus-salissa joten hieman on sellainen tuntu etteivät halua ottaa sikainfluenssaa sairastavaa sinne ellei kyse ole hengenvaarasta.
      Lääkkeillä tehtävästä abortista en taas mene varmaksi sanomaan. Sen kun voi suorittaa ainakin osittain kotona.

      Kannattaa kysyä Tk:sta sillä nämä ovat vain omaa mutuani.

    • Osma74

      Itse tein aikanaan raskaustestin kuukautisten ollessa viikon myöhässä, ja ultrassa ei näkynyt mitään. Tosin siinä oli jotain vikaa, ja raskaus päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon, eli kuollut massa oli kaavittava pois.

      Voihan olla, ettet edes ole raskaana, testituloksesikin ovat negaa. Toivotaan näin. Järjestä ehkäisy kuntoon, niin ei tarvitse pohtia jatkossa samaa! Tsemppiä, ja ilmeisesti olet selvinnyt vähällä sikainfluenssan suhteen, onnittelut siitä!

    • linkkejä

      "minkälainen se sikiö on ekan kuukauden aikana"

      Tarkoitat alkiota. Kun alkio on saanut alkunsa on alkamassa kolmas raskausviikko, koska raskausviikkojen laskeminen aloitetaan kuukautisten alkamisesta ja ovulaatio tapahtuu vasta kierron puolivälissä. Ovulaatio tarkoittaa munasolun kypsymistä ja irtoamista.

      Alkio on kehittynyt viikon eli neljännen raskausviikon alussa:
      http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikoltaVOLD/Viikko-4/

      Kolmannella alkion kehitysviikolla eli 5:llä raskausviikolla näyttää tältä:
      http://www.solunetti.fi/fi/kehitysbiologia/kolmas_viikko/

      6:nnen raskausviikon alussa:
      http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikoltaVOLD/Viikko-6/

      Neljän viikon ikäinen alkio:
      http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikoltaVOLD/Viikko-7/

      Piirrokset ovat moninkertaisia suurennoksia.

      Kolmannen ja kahdeksannen viikon välinen aika on tulevien elinten muodostumisaikaa.Tällöin kyseessä ovat raskausviikot 5-11. Tämän jälkeenkään elimet eivät ole toimintavalmiita itsenäiseen elämään, vaikka elinten muoto on määräytynyt.

    • Jumalarakastaasua

      Älä rakas ihminen tee aborttia, voin vannoo että tuut katumaan sitä.

      Ps. Lapset on ihania ja kaikilla on oikeus elämään

      • myös kaikkien

        niiden lasten äitien kuullen, jotka eivät ole onnellisia lastensa kanssa ja katuvat etteivät tehneet aborttia?


      • bihkgngf

        Kukaan ei voi vannoa toisen puolesta. Kukaan ei voi sanoa, että KADUT!

        Lapset ovat ihania, mutta kaikki olosuhteet eivät.

        En kadu aborttiani. Ihan sinut olen asian kanssa ja lapsiakin on!

        Tein lääkkeellisen keskeytyksen viidennellä viikolla ja siteessä oli verta, en minä nähnyt mitään muuta.


      • rakkaalla lapsella..

        aborttiasiantuntijat sentään alkaneet puhua tsygootista kun olitte niin harmissanne lapsi -sanan käytöstä. Hupaisaa että heti alkoi kirjoittelu "sehän on (vain!!!) sikiö". Niin tyypillistä reagointia...

        Aloittajalla pelko että sikaflunssa sotkee aborttisuunnitelmat.... Toivottavasti opettelee täst'edes jotain ehkäisystäkin. Säälittävää sekin että turvautuu tähän palstaan kun voisi saada luotettavat ja oikeat vastaukset ammatti-ihmisiltäkin. Tervetuloa vaan palstan kantaviin voimiin sinäkin reppana.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe