D4D 2.0 VAI 2.2

Corolla -97

Mikä kone noista dieseleistä on kestävin ja vähiten ongelmia?
Tarkoitus hankkia Avensis tai Corolla verso diesel koneella, mutta mikä niistä olisi kestävin?
Onko viriasteissa eroa keston kannalta? Ja mitä ne ongelmat on, jos niitä yleensäkään on.

13

8903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cycleri

      2.0 on ollut aiemmin vähemmän probleemia.
      Uudemmat 2.2 varmaan ok ja eiköhän ne ole vanhemistakin päivitetty jo kuntoon.

      • Ken riskiä pelkäisi

        Enpähän usko. 2,2:ssa on vikaa on mm kannessa ja sylinterilohkossa joten ei mikään ihan pikku updeittaus. Ehkä merkkinoiden riskialttein moottori takuuajan päätyttyä. Onneksi uusi moottori asennuksineen tekee vain 8.000 e.


      • Tero I Suuri

        noita molempia on pilvin pimein. Eivät kai ammatikseen autoyrittäjät p***** osta riesakseen. Käypänen peli - valitset kumman tahansa.


      • Pirssimies (orig.)
        Tero I Suuri kirjoitti:

        noita molempia on pilvin pimein. Eivät kai ammatikseen autoyrittäjät p***** osta riesakseen. Käypänen peli - valitset kumman tahansa.

        Tule tänne kysymään miten on pelanneet...moni olisi jättänyt ostamatta jos olisi etukäteen tiennyt...


      • Daisekai

        2005:n mallinen kaksilitrainen Dieselo-Avensis, jolla on nyt ajettu 170 000 km. Ei ole tarvinnut korjailla. Hyvin pelaa edelleen...


      • Puupääkuski
        Pirssimies (orig.) kirjoitti:

        Tule tänne kysymään miten on pelanneet...moni olisi jättänyt ostamatta jos olisi etukäteen tiennyt...

        on tunnetusti tyhmää porukkaa. Uusia Taxi-Aveja vilisee Helsingin liikenteessä. Kummaa väkeä, kun niitä ostavat. Jatkuvasti korjataan eikä rahaa tule kassaan. Ei voi kun ihmetellä. Mikseivät usko näitä asiantuntijoita täällä... ;o))


      • Auris 2,0 D-4D
        Puupääkuski kirjoitti:

        on tunnetusti tyhmää porukkaa. Uusia Taxi-Aveja vilisee Helsingin liikenteessä. Kummaa väkeä, kun niitä ostavat. Jatkuvasti korjataan eikä rahaa tule kassaan. Ei voi kun ihmetellä. Mikseivät usko näitä asiantuntijoita täällä... ;o))

        Kyllä. Taksikuskithan ne kaiken tietää. Pirssi-autoista ainakin. Helsingissä kesällä volvo-taksin takapenkillä kuskilta kuulinkin että, kun eurooppapaisilla merkeillä on taksikäytössäkin kahden vuoden takuu ilman kilometrirajoituksia, niin vastaavasti Toyotalla on vain 1 vuoden taksitakuu. Uudesta Avesiksesta puhuttiin. Myyjät kuulemma perustelevat Toyotan muita merkkejä lyhempää taksi-takuuta silla, että "Eihän Toyota voi mennä rikki". Mutta korjatkaa tämä allekirj nimimerkin "taksi-takuun" takuuaikatietoa jos kenellä on oikeaa kokemusta. Nimimerkin oma D-4D diesel on niin uusi ja vähän ajettu, että kestävyyskyselyihin ja -keskusteluun voin osallistua vain kuulolla.


      • Juk1
        Ken riskiä pelkäisi kirjoitti:

        Enpähän usko. 2,2:ssa on vikaa on mm kannessa ja sylinterilohkossa joten ei mikään ihan pikku updeittaus. Ehkä merkkinoiden riskialttein moottori takuuajan päätyttyä. Onneksi uusi moottori asennuksineen tekee vain 8.000 e.

        2,2 D-CAT -07 ja tuossa viikolla tuli 180000 mittariin. Paranee vain vanhetessaan. Siitä hassu moottori, että toimii talvilaadulla paremmin kuin kesälaadulla. Ehkäpä talvilaadun tullessa mittareille ilma on sen verran kylmempää, että täytös paranee, en tiedä mutta juohevammin menee.

        Moni tonttu rikkoo turbodieselin ajaessaan sillä kuin vaparibensakoneella. Turbodieseliä ei saa rääkätä kylmänä eikä sitä saa sammuttaa heti ajon jälkeen, käyttäkää mieluummin se lain sallima minuutti tyhjää ennen kuin nousette autosta. Kylmäkäynnistyksiä en ole tehnyt kuin pari kertaa, yleensä eberi tekee esileikit ja auto on sen jäljiltä niin lämmin, ettei pyllygrilliä enää tarvitse.

        Diesel vetää matalilla kierroksilla... joo-o, rouskuttakaa rauhassa kuutosella mittarikasikybää kierrosten ollessa jotain 1400. Tuolla menolla menee EGR:t ja D-CATit tukkoon aivan takuulla ja jossain voimansiirron puolellakin alkaa paikat ratketa. Femmaa tupaan vaan, muutamalla testilenkillä vakkari päällä 80:n nopeusrajoituksella kulutus viitosella oli pari desiä alle kuutosvaihteella ajetun, itse asiassa auto kulutti tuolla nopeudella nelosella vain desin enemmän kuin kuutosella eli se niistä mittariston liikennevaloista, tosin matka oli melko mäkinen, tasamaalla saattaa hetkellisesti näyttää paremmalta. Nelosella ajo kasikympissä mäkimaastossa vakkari päällä ei ollut mikään nautinto, vakkarin toiminta on lievästi karkeaa notkoissa ja nelosella mäkeen noustessa kiihdyttely tuntuu häiritsevältä, tojoinsseillä tuntuisi olevan pikkuisen säätämistä tekemättä. Kumma, että nopeusrajoitinta käytettäessä kaasua kuristetaan jo reippaasti 10 km/h ennen asetusnopeutta mutta vakkari vetää kybällä loppuun saakka. Taajamanopeuksillakin. 50:n rajoituksella kiihdytys kakkosella rajoitin päällä tuntuu siltä, kuin joku heittäisi kuutoselle 40:n kohdalla, ei hyvä ruuhkissa mutta joskus väsyneenä olen yrittänyt pysyä kaidalla polulla tuolla apuvälineellä, vakkarin on tojoinssi onneksi kytkenyt pois ryömintänopeuksilla, täyskaasukiihdytys kolmoskehällä Ansatien paikkeilla kello 16.30 tekisi melkoisen kasan romua jos sormi osuisi väärälle viikselle. En tajua myöskään sitä, että kierrosten noustessa 2000:n, jossa konehuone vasta alkaa heräillä, pitäisi mittariston valojen mukaan jo vaihtaa isommalle. D-CATin puristussuhde on miltei bensakoneen luokkaa enkä oikein usko, että nafta palaa hirveän puhtaasti ilman ahtopaineen mukanaoloa.

        Kaikesta huolimatta, älkää särkekö kalliita konehianne. Afrikkaan kelpaa vain bensakoneet ja pitkin hampain jakajapumpulliset dieselit, mutta nämä commonraidit taitavat mennä omistajiensa mukana hautaan mitä vähän vaihtoarvosta kyselin...

        J


      • tojo-papparainen
        Juk1 kirjoitti:

        2,2 D-CAT -07 ja tuossa viikolla tuli 180000 mittariin. Paranee vain vanhetessaan. Siitä hassu moottori, että toimii talvilaadulla paremmin kuin kesälaadulla. Ehkäpä talvilaadun tullessa mittareille ilma on sen verran kylmempää, että täytös paranee, en tiedä mutta juohevammin menee.

        Moni tonttu rikkoo turbodieselin ajaessaan sillä kuin vaparibensakoneella. Turbodieseliä ei saa rääkätä kylmänä eikä sitä saa sammuttaa heti ajon jälkeen, käyttäkää mieluummin se lain sallima minuutti tyhjää ennen kuin nousette autosta. Kylmäkäynnistyksiä en ole tehnyt kuin pari kertaa, yleensä eberi tekee esileikit ja auto on sen jäljiltä niin lämmin, ettei pyllygrilliä enää tarvitse.

        Diesel vetää matalilla kierroksilla... joo-o, rouskuttakaa rauhassa kuutosella mittarikasikybää kierrosten ollessa jotain 1400. Tuolla menolla menee EGR:t ja D-CATit tukkoon aivan takuulla ja jossain voimansiirron puolellakin alkaa paikat ratketa. Femmaa tupaan vaan, muutamalla testilenkillä vakkari päällä 80:n nopeusrajoituksella kulutus viitosella oli pari desiä alle kuutosvaihteella ajetun, itse asiassa auto kulutti tuolla nopeudella nelosella vain desin enemmän kuin kuutosella eli se niistä mittariston liikennevaloista, tosin matka oli melko mäkinen, tasamaalla saattaa hetkellisesti näyttää paremmalta. Nelosella ajo kasikympissä mäkimaastossa vakkari päällä ei ollut mikään nautinto, vakkarin toiminta on lievästi karkeaa notkoissa ja nelosella mäkeen noustessa kiihdyttely tuntuu häiritsevältä, tojoinsseillä tuntuisi olevan pikkuisen säätämistä tekemättä. Kumma, että nopeusrajoitinta käytettäessä kaasua kuristetaan jo reippaasti 10 km/h ennen asetusnopeutta mutta vakkari vetää kybällä loppuun saakka. Taajamanopeuksillakin. 50:n rajoituksella kiihdytys kakkosella rajoitin päällä tuntuu siltä, kuin joku heittäisi kuutoselle 40:n kohdalla, ei hyvä ruuhkissa mutta joskus väsyneenä olen yrittänyt pysyä kaidalla polulla tuolla apuvälineellä, vakkarin on tojoinssi onneksi kytkenyt pois ryömintänopeuksilla, täyskaasukiihdytys kolmoskehällä Ansatien paikkeilla kello 16.30 tekisi melkoisen kasan romua jos sormi osuisi väärälle viikselle. En tajua myöskään sitä, että kierrosten noustessa 2000:n, jossa konehuone vasta alkaa heräillä, pitäisi mittariston valojen mukaan jo vaihtaa isommalle. D-CATin puristussuhde on miltei bensakoneen luokkaa enkä oikein usko, että nafta palaa hirveän puhtaasti ilman ahtopaineen mukanaoloa.

        Kaikesta huolimatta, älkää särkekö kalliita konehianne. Afrikkaan kelpaa vain bensakoneet ja pitkin hampain jakajapumpulliset dieselit, mutta nämä commonraidit taitavat mennä omistajiensa mukana hautaan mitä vähän vaihtoarvosta kyselin...

        J

        olet saanut omasi hyvin pelittämään. Mukavaa luettavaa - kas kun itselläni 2,2 l uusi diesel-Ave alla ja mittarissa vasta 10 tkm. Edellinen oli PSA:n diesel, muuten hyvä mutta egr tukkeutui vaikka annoin kuinka sille kenkää kiihdytyksissä. Ainaista nykimistä tukkeutumisen takia. Kokeillaan nyt tojoa, kun ovat luotettavia maineeltaan. Tuossa joku kertoi, että nämä avet ovat suosittuja taksikäytössä - kaiketi sitten ovat hyviä, muutenhan niitä ei ammattikäytössä niin paljon olisi. Vävypoika ajelee diesel-passattia, joka ajoltaan on kyllä edellä jaappanilaisia, mutta kyllä niissä muuten on kaikenlaista laitettavaa, kun metrejä alkaa kertyä. En ostaisi.


      • Juk1
        tojo-papparainen kirjoitti:

        olet saanut omasi hyvin pelittämään. Mukavaa luettavaa - kas kun itselläni 2,2 l uusi diesel-Ave alla ja mittarissa vasta 10 tkm. Edellinen oli PSA:n diesel, muuten hyvä mutta egr tukkeutui vaikka annoin kuinka sille kenkää kiihdytyksissä. Ainaista nykimistä tukkeutumisen takia. Kokeillaan nyt tojoa, kun ovat luotettavia maineeltaan. Tuossa joku kertoi, että nämä avet ovat suosittuja taksikäytössä - kaiketi sitten ovat hyviä, muutenhan niitä ei ammattikäytössä niin paljon olisi. Vävypoika ajelee diesel-passattia, joka ajoltaan on kyllä edellä jaappanilaisia, mutta kyllä niissä muuten on kaikenlaista laitettavaa, kun metrejä alkaa kertyä. En ostaisi.

        Alussa oli usko loppua, ensimmäisen öljynvaihdon jälkeen moottori imaisi 0W-40 litkut alle kymppitonnissa minimiin, seuraava pätkä mentiin vähän jäykemmillä ja kas kummaa öljynkulutus loppui viittäkymppiä lähestyttäessä, tai meneehän sitä vieläkin pikkuhiljaa mutta mittatikun väli riittää sen 30 tkm. Jäykemmillä öljyillä paloi löpöä puolisen litraa enemmän joten kokeilu jäi yhteen vaihtoväliin. Aikasen pitkä sisäänajo tuolla koneella. Luonne tosin muuttui samalla juoheammaksi.

        Moottorin softat päivitettiin joskus alle 100:n tonnin, omasta vaatimuksestani koska huolto ei ollut reagoinut valmistajan ohjeisiin. Vetoalue muuttui pikkuisen paremmaksi, alkuperäisellä softalla pääsi eroon eturenkaiden nastoista koska moottori heräsi kertakaikkisen äkkiä 2000:n kohdalla. Nyt puhkua tulee pehmeämmin jostain 1700-1800 nurkilta alkaen eikä veto enää lopu 4000:n kohdalla kuten alussa.

        Polttoaineella tuntuu olevan väliä. Talvilaadulla kone toimii kuin ajatus, mutta kesälaadulla saa olla tarkkana. Vaihdettuani tankkauspaikkaa aivan sieltä aakkosten alusta t:n nurkille homma muuttui oleellisesti, tosin aakkosten alkupäässäkin tuntuu olevan alueellista vaihtelua. Huonommalla tavaralla meno on flegmaattista, tavaraa kuluu puolisen litraa enemmän ja pakoputken päästä tuprahtelee harmaita savumerkkejä aivan tolkuttomasti järjestelmän nuohotessa itseään. Eikä ole mitään ohutta sauhua, takanatulevat katoavat pilveen laakista. Vähän samanlainen pöllähdys kuin kansipahvin hajoaminen ennenvanhaan. Olen sen verran usein kokeillut eri tankkauspaikkoja, että väitteeni ei ole pelkkää mutua. Kysyinkin ketjulta, onko tankissani kuraa mutta vastaus oli tuollainen ympäripyöreän poliittinen.

        Netistä lukemani mukaan ainakin Englannissa on havaittu samoja oireita halpiskamojen ja oikeiden ketjujen välillä joten en ole ihan yksin tuntemuksieni kanssa.

        Kulutus D-CATilla on riittävä eli kaikki menee mitä on tankattu. Vähänkin leikkimistä moottoritiellä ja keskikulutus alkaa 8:lla, 5:lla alkaviin lukemiin pääsy onnistuu vain Pohjanmaan lakeuksilla. Koko urakkani keskikulutus on noin 6,5 satasella keskinopeuden ollessa noin 80. Tiesin kyllä leikkiin ryhtyessäni, että en ole sortumassa mihinkään säästöpossuun, mutta valmistajan ilmoittamiin lukuihin tuolla ei pääse millään jos vähänkin hyödyntää voimavaroja ja eihän niitä malta olla hyödyntämättä :-)

        Edelliseen jatkoa sen verran, että moottori ei tee autosta rakettia ainakaan bulevardiajossa, mutta maantiellä kolminumeroisissa nopeuksissa ajo on todella vaivatonta ja ohitukset suorastaan herkkua. Haittana on se, että tuolla kun oppii ajamaan ja siirtyy jonkun suosikkiluokan vehkeen puikkoihin niin meinaa tulla itku kaasua painaessa kun mitään ei tapahdukaan.

        Toyotan legendaarinen kestävyys on ainakin omalla kohdallani tosiasia. Alustaan on uusittu vain jarrupalat ja nekin omaa tyhmyyttäni, koska päättelin niiden olevan jo lopussa. Miltei puolet jäljellä... Ei kolinoita eikä helinöitä ja samalla kun seuraa muiden korjaushistoriaa ei voi kuin hymyillä. Ainoat ongelmat ovat olleet ajovaloissa, xenonien kuristimia on mennyt alussa tuhkatiheään mutta ilmeisesti kyseessä oli viallinen erä ja nyt on ollut liiankin viatonta, saa nähdä miten viimeiset 5 kuukautta menee, haen kaupasta silloin samanlaisen taas kolmeksi vuodeksi.

        Mielenrauhaa.

        J


    • Giveaway-kamppanja

      Elämässä pitää olla jännitystä.

    • Altruisti_Kemisti

      Itselläni on ollut 2005-2010 2.0 D4D, ja vuodesta 2010 tähän päivään 2.2 150hp D4D.
      Mitään ongelmia ei ole ollut. Tosin myyjän suosituksesta tein ensimmäisen öljynvaihdon vasta 15tkm kohdalla. Vasta silloin sisäänajo oli täydellinen.

      Nyt sekä kulutus on pientä, tehoa tuntuu olevan enemmän kuin luvattu, eli suoritusarvot ovat paremmat kuin paperilla.

      Tutkikaa netistä eri huoltoasemaketjujen eri polttonesteiden sisältö. Jokaisella tuotteella on tarkka tutkittu sisältö. Erot ovat yllättävän isoja, varsinkin jos alla on uusi commonrail diesel.

      Pieni hintaero dieselissä säästää varmasti pidemmän päälle, ellei sitten itse aio huoltaa autoaan. Uusi Nesteen MY diesel, eli kotimaisista jätteistä tehty 100% biodiesel, on aivan ylivoimainen. Aikoinaan Nesteellä oli 100% biodiesel, joka sai kulutusta alas selkeästi, tehoa enemmän ja jopa anoppi kyseli, että miksi moottori kehrää pehmeämmin. Jostain syystä aine poistui markkinoilta reilu 5v sitten. Nesteen MY diesel tosin on vielä tätäkin selkeästi parempaa.

      Mikäli MY dieseliä ei ole saatavilla niin tällä hetkellä paras talvidiesel on Nesteen PRO diesel, jonka jälkeen Kesällä sekä ABC Smart diesel, että ST1 Diesel Plus, ovat molemmat jaetulla ykkössijalla setaaniarvojensa puolesta (identtisiä aineita keskenään). Neste PRO:n tiukemmat laatukriteerit ja käytännössä yhtä hyvä setaaniarvo saa sen joko ykköseksi, jaettuun ykkössijaan tai kakkossijaan. Näiden Dieselien loistavat ominaisuudet perustuvat pitkälti siihen, että ne ovat osittain kotimaista biodieseliä. Nesteen MY diesel on pelkkää 100% kotimaista biodieseliä, ja parasta biodieseliä koska se on tehty jätteistä (prosessista seuraa parempi laatu) eikä palmuöljystä tms.

      OSTATTE MITÄ TAHANSA, niin asentakaa polttoaineen hintaseuranta älypuhelimeen, sillä varsinkin premium dieselien hinnoissa on isoja eroja huoltoasemien välillä. Halvimman polttoaineen ostaminen on palvelus koko Suomen kansalle, se on hyväntekeväisyyttä, joka säästää rahaa myös itselle. Tosin halvempaa polttoainetta kannattaa hakea vaikka hieman kauempaa, vaikka säästöt olisivat lisäkuluja pienempiä. Polttoaineissa hintakilpailun tukeminen on tärkeää monista seikoista, joita ei osaa äkkiseltään ajatella ja joiden selvittämiseen ei tila tässä riitä. Jos eroja ei ole niin suosikaa altavastaajaa, SBonus on valtaosalle sama säästö kuin muiden asemien kanta-asiakaskorteilla saatu alennus. S-mafian menestys perustuu pitkälti ihmisten laiskuuteen ja kyvyttömyyteen laskea todellisia hintoja/säästöjä.

    • moggivilu

      Lohkot halkee alitehoinen nyky moottoreista egr tukossa kun ei saa tuotettuu lämpöö lasit jääsä turkki päällä ajettava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe