Linkki sähköpostiin

TDV

Haluaisin liittää sähköpostiin linkin nettisivulle. Linkki ei saisi näkyä suoraan, vaan esim. tekstinä "klikkaa tästä". Varmaan helppoa alakoululaisellekin, mutta ei tällaiselle vanhan markan aikaan eläneelle.

9

3722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elellyt

      Opin sen vasta äskettäin. Jokaisessa sähköpostissa se on vähän erilailla mutta pääpiirteittäin näin. Jos siinä kohtaa mistä saa lisätä hymiöitä ja muuttaa textin fonttia ja lihavoittaa sun muuta on maapallon kuva, tai jopa lukee lisää linkki niin kirjoitat ensin se klikkaa tästä ja sitten maalaat sen hiirellä jonka jälkeen painat sitä linkin lisäämis kuvaketta jolloin tulee ponnahdusikkuna jossa on se tyhjä' rivi johon nyt sitten lisäät sen nettiosoitteen ja painat ok. No nyt linkki on sitten siinä textissäsi.

      • TDV

        Minä olenkin elellyt jo wanhan markan aikaan ja uusi markkahan tuli käyttöön alkuvuodesta 1963, tosin minäkin silloin vasta kävelin horjuvin ensiaskelin.

        Olen käyttänyt Outlook Expressiä ja homma lienee erilainen, jos onnistuu.


    • 26
      • 18

      • TDV

    • kuyt...

      Jos minulle tulee sähköpostiin teksti klikkaa tästä, arvaa klikkaanko.

      • TDV

        Jos kaverini lähettää minulle sellaisen, niin miksi en?


      • devkj

      • ..........
        TDV kirjoitti:

        Jos kaverini lähettää minulle sellaisen, niin miksi en?

        Ehkä silloin jos se on varmasti kaverilta, se viestin otsikossa näkyvä lähettäjätieto ei ole mikään varmistus että se on oikeasti kaverilta tai edes kaverin koneelta peräisin. Sähköpostijärjestelmässä mikään ei takaa että se lähettäjätieto on oikein.

        Joidenkin operaattoreiden järjestelmissä on varmistus että kyseisen operaattorin asiakas ei voi lähettää postia kuin omilla tiedoillaan mutta se ei todellakaan estä monia muita laittamasta keksittyjä lähettäjätietoja. Ja tuolloinkin lähettäjänä voi olla sen kaverin koneelle pesiytynyt haittaohjelma.

        Viestin sisältö voi olla riittävä varmistus että viesti on oikeasti siltä kaverilta jos se viesti sisältää jotain sellaista tekstiä joka voi olla peräisin vain siltä kaverilta. Ainoa lähes varma tapa varmentua lähettäjästä on digitaalinen allekirjoitus esim. PGP:n avuilla. Tuo allekirjoituskaan ei ole ihan 100% varma, väärin toteutetussa systeemissä haittaohjelma saa allekirjoitettua viestin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe